Dat is al jaren zo.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:51 schreef Lord Dreamer het volgende:
Thx Wexy voor de korte toelichting op de heffings rente. ( is dat nieuw sinds dit jaar of zo ?)
Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden wil ik geen nare verrassing hebben later dit jaar.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:46 schreef Wexy het volgende:
[..]
400 euro te veel... dan zet je die 400 netjes op de spaarrekening en blijf je er met je tengeltjes af....... de rest gebruik je gewoon.... of zet je ook op de spaarrekening.. maar net wat je wilt natuurlijk.....
Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:55 schreef Wexy het volgende:
...
Fout... tot 1 juli max... ALLEEN als het voor 1 april is ingediend wordt dat gegarandeerd. Indien na 1 juli ingediend geen garanties
Oke dan wacht ik wel weer tot augustus ofzoquote:Op maandag 9 juni 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:
Even het oude topic doorgelezen:
[..]
Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
Dank jequote:Op maandag 9 juni 2008 19:01 schreef DonJames het volgende:
Whahaha die OP!![]()
![]()
Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
Hier the same 6 juni bericht gehad maar tot opheden nog geen cent gezienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.
Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.
Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
Jaja, die link ken ik. Ik weet ook wel dat het geen keiharde garantie is. Maar dit is niet het eerste jaar dat ik belasting terug krijg. Ik heb sinds 1990 een koophuis. 18 jaar dus. In 18 jaar tijd kwam het geld netjes binnen een dag. Soms zelfs vóór de brieven.quote:
Bij ABN-Amro komt het meestal pas na 12:00 vrij.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.
Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.
Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
Kun je bijna weer gaan gamblenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:07 schreef Yurzinho het volgende:
Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
normaal gesproken wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:43 schreef loving_mama het volgende:
Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
en tot op heden niets gehoord.
Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-04.htmlquote:Telefonisch uitstel aanvragen
Als u een papieren aangifte inkomstenbelasting hebt ontvangen, kunt u tot 1 april telefonisch uitstel aanvragen bij de BelastingTelefoon. U vraagt hiermee uitstel aan tot 1 september. Binnen 3 weken krijgt u van ons een schriftelijke reactie.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-07.htmlquote:Schriftelijk uitstel aanvragen
U kunt schriftelijk uitstel aanvragen. Vermeld in uw verzoek in ieder geval de volgende gegevens:
......
Als wij uw brief hebben ontvangen, krijgt u binnen 3 weken een schriftelijke reactie van ons.
Wilt u langer uitstel dan de gebruikelijke periode van 5 maanden? Dan moet u uw verzoek om uitstel motiveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |