abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2008 @ 15:59:30 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_59249399
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:51 schreef Lord Dreamer het volgende:
Thx Wexy voor de korte toelichting op de heffings rente. ( is dat nieuw sinds dit jaar of zo ?)
Dat is al jaren zo.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_59254125
Whahaha die OP!

Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
  maandag 9 juni 2008 @ 19:08:25 #28
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_59254308
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:46 schreef Wexy het volgende:

[..]

400 euro te veel... dan zet je die 400 netjes op de spaarrekening en blijf je er met je tengeltjes af....... de rest gebruik je gewoon.... of zet je ook op de spaarrekening.. maar net wat je wilt natuurlijk.....
Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden wil ik geen nare verrassing hebben later dit jaar.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_59254655
Niet een teruggaaf maar wel de voorlopige aanslag naar aanleiding van de aangifte. Inderdaad netjes voor 1 juli. Voor 6 augustus betalen, daar wachten we dus nog even mee
pi_59255622
Even het oude topic doorgelezen:
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:55 schreef Wexy het volgende:
...
Fout... tot 1 juli max... ALLEEN als het voor 1 april is ingediend wordt dat gegarandeerd. Indien na 1 juli ingediend geen garanties
Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 juni 2008 @ 22:31:53 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59261898
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:49 schreef DonJames het volgende:
Even het oude topic doorgelezen:
[..]

Garanties is een groot woord. Ik weet niet precies hoe ik deze toezegging van de belastingdienst moet zien, het is in elk geval geen wetgeving waarop je je (direct) kan beroepen. Ik denk eigenlijjk dat het beleid is. Maar je kan dus niet op 2 juli een bezwaarschrift indienen, omdat de toezegging geen besluit is. Op grond daarvan staat de rechtsgang dus niet open. Een garantie kan ik het dus niet te noemen, hooguit een waarschijnlijkheid.
Oke dan wacht ik wel weer tot augustus ofzo
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:01 schreef DonJames het volgende:
Whahaha die OP!

Overigens gaat de heffingsrente voor het derde kwartaal omhoog naar 5,15%.
Dank je

En ja dat het omhoog ging had ik al van je gelezen, maar aangezien heel veel mensen voor 1 april ingediend hebben vond ik het niet het vermelden in de OP waard.. Aangezien daar alleen maar berichten in staan voor de zeurdozen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59269811
* Wacht nog steeds vol spanning af *
pi_59270137
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.

Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?
Vorig jaar had ik het geld (giro) voor ik de brief had.

Verdorie, IK WIL MIJN GELD!!!!!!!!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:54 #34
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_59270595
Even een linkje ter info.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_59270762
Het is inderdaad opvallend hoe lang het dit jaar duurt voordat het geld er is na het verschijnen van de brieven.
In al die jaren dat ik belasting terug kreeg, kwam het geld binnen 24 uur na de brieven.

Het zal wel een interne beleidsverandering zijn, maar het stoort wel als de verwachting, gebaseerd op jarenlange ervaring, anders is.
Sla nooit een vlieg dood op het hoofd van een tijger
pi_59270833
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Nou heb ik vrijdag de brief in de bus gehad. Had dus ook verwacht dat het geld vrijdag op mijn rekening stond. Maar helaas......Nog geen dubbeltje gezien! Staat er nu nog niet op.

Komt het doordat het van giro naar bank (abnamro) gaat, blijft het geld bij de belasting hangen of is mijn bank weer eens traag?

Hier the same 6 juni bericht gehad maar tot opheden nog geen cent gezien
pi_59270883
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:59 schreef ManAtWork het volgende:
Even een linkje ter info.
Jaja, die link ken ik. Ik weet ook wel dat het geen keiharde garantie is. Maar dit is niet het eerste jaar dat ik belasting terug krijg. Ik heb sinds 1990 een koophuis. 18 jaar dus. In 18 jaar tijd kwam het geld netjes binnen een dag. Soms zelfs vóór de brieven.
pi_59271308
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:37 schreef Charlie_Brown het volgende:

Bij ABN-Amro komt het meestal pas na 12:00 vrij.
pi_59272185
Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
pi_59272230
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:07 schreef Yurzinho het volgende:
Idem hier. Afgelopen vrijdag de brief gehad, maar het saldo op mijn Giro is nog niet bijgevuld
Kun je bijna weer gaan gamblen
U MAD?
pi_59272423
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kun je bijna weer gaan gamblen
Neuh, daar was ik alweer mee bezig
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:43:35 #42
178553 loving_mama
Ik ben ik,.... daarom,...
pi_59273178
Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
en tot op heden niets gehoord.
Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 juni 2008 @ 11:51:20 #43
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59273372
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:43 schreef loving_mama het volgende:
Mijn vriend heeft keurig via zijn boekhouder zijn aangifte op tijd de deur utgedaan( lees voor de "crash")
en tot op heden niets gehoord.
Nu heeft ie gebeld met de BD om na te gaan of zijn aangifte wel ontvangen was. Daar kreeg hij te horen dat zijn boekhouder uitstel heeft aangevraagd. Als hij dus niet had gebeld om te informeren was hij daar nooit achter gekomen. Nou is het niet zo dat hij om zijn geld zit te springen, maar zou hij niet op de hoogte gebracht moeten zijn van dit gevraagde uitstel?
normaal gesproken wel.
quote:
Telefonisch uitstel aanvragen
Als u een papieren aangifte inkomstenbelasting hebt ontvangen, kunt u tot 1 april telefonisch uitstel aanvragen bij de BelastingTelefoon. U vraagt hiermee uitstel aan tot 1 september. Binnen 3 weken krijgt u van ons een schriftelijke reactie.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-04.html
quote:
Schriftelijk uitstel aanvragen
U kunt schriftelijk uitstel aanvragen. Vermeld in uw verzoek in ieder geval de volgende gegevens:
......
Als wij uw brief hebben ontvangen, krijgt u binnen 3 weken een schriftelijke reactie van ons.

Wilt u langer uitstel dan de gebruikelijke periode van 5 maanden? Dan moet u uw verzoek om uitstel motiveren.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/uitstel/uitstel-07.html

Dit zijn in elk geval de zakelijke links.
Particulier krijg ik alleen maar de melding, u kunt geen uitstel meer aanvragen.. Maar ik ga er vanuit dat ook een particulier bevestiging moet krijgen.

Wat nog wel kan... Is de boekhouder toevallig de persoon die alle correspondentie van je vriend in huis krijgt? Dat hij dus ook netjes de bevestiging van het uitstel op de deurmat heeft gekregen?

Sowieso kan het geen kwaad om even de boekhouder op zn donder te geven dat hij niet mag handelen buiten je vriends medeweten om.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59273515
3 april digitaal ingevuld en nog geen brief ontvangen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:09:57 #45
71115 Rnej
I walk the line
pi_59273824
31 maart om 8 uur 's avonds digitaal verstuurd en nog niets...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:11:04 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59273853
Ook nog altijd niks, 2 keer ingestuurd, nog geen bericht. We wachten maar weer af.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_59274518
Teruggave nummer 1 is ondertussen binnen. Grappig, mijn partner wordt altijd eerder uitbetaald dan ik. :-)
pi_59278654
Geen brief en geen geld
pi_59278857
31 maart aangifte gedaan. Afgelopen vrijdag de brieven ontvangen, nog geen geld bijgeschreven op de bankrekening.
wat een drama toch....
pi_59279147
ook hier 31 maart aangifte gedaan. afgelopen vrijdag brief binnen maar nog altijd geen geld gezien

iemand enige idee hoe lang het duurt voordat t geld op je bankrekening bijgeschreven wordt?
vriend van mij had vorig jaar tegelijkertijd met t brief ook t geld binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')