quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef nmrz het volgende:Oh ja, m'n vriend heeft zijn brief nog niet gehad, terwijl we ze gelijk verstuurd hadden
Vriend? Dat heet hier toch 'partner'?
Maar serieus, als je vriend z'n brief nog niet heeft gekregen, zou ik me zorgen gaan maken. Het kan toch niet zo zijn dat de belastingdienst jullie apart gaat behandelen. Of hebben jullie niet gekozen voor fiscaal partnerschap?
Als jullie fiscale partners zijn, vind ik dat ze de aangiften samen in behandeling moeten nemen en pas aanslagen moeten versturen op het moment dat ze ervan overtuigd zijn dat de aangifte (voorlopig) akkoord is. Als er ook maar ergens enige twijfel bestaat (en dat zal er zijn omdat je vriend nog geen brief gehad heeft) moeten alle seinen op rood springen en mag er naar dat fiscale huishouden geen teruggave verstuurd worden. Nadrukkelijk noem ik teruggaven want te betalen aanslagen mogen, uiteraard, verstuurd worden. Hiermee kunnen de mensen waarbij geen twijfel is ontstaan gewoon op tijd het geld krijgen waar ze recht op hebben.
Rest mij voorlopig niets anders dan jullie veel sterkte te wensen in deze bange tijd van dreigende inspecteurs, controles of de FIOD.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.