Wat is de dagtekening van je brief? En welke bank heb je?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:55 schreef staticdata het volgende:
gisteren gestort
afgelopen vrijdag had ik de brief binnen.
Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5enquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:09 schreef staticdata het volgende:
Ik heb de postbank, en dagtekening weet ik niet uit me hoofd.
zal ik thuis eens voor je nazoeken
same here, nog geen brief of geld... en toch echt 31 maart opgestuurdquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tnx! Ik zit al de hele dag mijn postbank te F5en
Zou kunnen, je kan het ook later of eerder krijgen. Uiterlijk 14 dagen na dagtekening zou je het sowieso moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:49 schreef Toeps het volgende:
Heb een brief gekregen enkele dagen geleden, met de 18e als dagtekening. Wordt het dan ook morgen gestort?
kans is idd aanwezig dat je het overmorgen hebt, anders binnen 14 dagen na dagtekening.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef Moppie_1974 het volgende:
Zie net dat de dagtekening de 19e is dus waarschijnlijk is het er overmorgen wel.
(ik had de aangifte op 1 april ingestuurd.Wel netjes dat ik dan toch voor 1 juli alles binnen heb.)
Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
wakker worden bij de BD? Die zijn toch alleen buiten kantooruren wakker?
Zal dan aan de datum 5 maart liggen, toen is mijn aangifte ook binnen gekomen bij de BD. Aardige ex-collega wist mij ook te vertellen dat ik met dagtekening 24 of 27 juni bericht zal krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef becky27 het volgende:
hier nog steeds geen centen en geen brief, aangifte is op 5 maart binnen gekomen, heb even gebeld, en dat was gelukt. voorgaande drie jaar had ik het begin mei, nu lijkt het dat ik mag wachten tot eind juni, tttsssssssss, is toch ¤ 2.400
Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ze zijn tijdens kantooruren zelfs wakker! Ik kreeg mevr. Spijker weer aan de lijn. (En ja, ze kende mij ook nog.) Ze wist me te vertellen dat ik inderdaad nog een paar honderd euro tegoed heb, maar wanneer het systeem zover gereed is om een aanslag op te leggen en het geld uit te betalen kon ze niet vertellen. Dat het handmatig verwerkt moet worden, weet ze ook, maar toch blijft het aan het systeem liggen.
Omdat mevr. Spijker zo aardig is om mij terug te bellen en mij te woord te staan, kon ik niet boos op haar worden.
Ik ga dan maar weer op het wachtbankje zitten en stilletje wachten tot er nu een ambtenaar wakker wordt om de volgende stap te zetten.
12 juni gestort.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:13 schreef EvL. het volgende:
Brief is binnen, geld nog niet. Gelukkig kan ik ook zonder die ¤178 nog wel boodschappen doen.
Gesellie!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
Kijk ff naar de dagtekening die er boven staat. Bij mij klopte dat precies.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren lag hij in de bus, die blauwe brief. Nu wachten tot het gestort wordt. Hoelang gaat dat duren?
Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accentquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:07 schreef Wexy het volgende:
Mevrouw Spijker is best lief voor jou, dus inderdaad daar kun je niet boos op worden.
Ik kom wel samen met jou op het wachtbankje zitten hoor...... heul stilletjes.....
Als ik maar wel naast MAW mag blijven zitten danquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
Mag ik ook op het bankje? Nog niets gehoord van mijn middelingsverzoek en de termijn is verstreken.. Ben maandag nog gebeld door een aardige meneer van de belastingdienst met een toppertje van een Leids accent... Door 'softwareproblemen' kunnen ze helaas mijn verzoek niet verwerken en ze hopen dat ze het in Juli wel kunnen. Zal wel, maar de termijn is verstreken. Bovendien : waarom moet ik een hele berekening meesturen als ze daar blijkbaar niets mee doen? Blijkbaar is de enige manier waarop ze het zelf kunnen narekenen met één of ander niet-werkend pakket, maar kom op jongens : daar heb je toch rekenmachines voor? Of doet Excel het ook niet?
* WVL_KsZeN gaat ook maar op het bankje zitten dus..
Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwliefquote:Op woensdag 18 juni 2008 09:25 schreef haagse_elfje het volgende:
brief binnengisteren dagtekening 20 juni dus ik wacht geduldig af....
Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit dus... althans.... niet de mijne, maar die van vrouwlief. Aangifte gedaan op 1 april om half 1 's nachts
Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureauquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:07 schreef Toeps het volgende:
Mijn teruggave huurtoeslag van 2006 is mij nu beloofd over twee weken. Hij stond al een jaar op hold, of iets dergelijks. Gelukkig heb ik vorig jaar van een medewerker een direct nummer gekregen, want als ex werknemer kan niemand, op een paar mensen na, mijn gegevens inzien...
Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:38 schreef Wexy het volgende:
[..]
Blij dat ik niet in vaste dienst was bij de BD inderdaad Zat heerlijk vast bij het uitzendbureau
Mijn oud collega's kunnen het direct in zien.
Echter ik heb wel telefoonnummers voor VIPpers, heb jij die niet al gekregen toen jij als VIP werd aangemerkt omdat je daar in vaste dienst kwam?
En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastigquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat was al in 2001, toen bestond dat nog helemaal niet, kon je gwoon je eigen gegevens inzien.
Ja, dat blijft nog 7 jaar hangen, ivm allerlei termijnen van mogelijke naheffingen en zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:49 schreef Wexy het volgende:
[..]
En dan heb je daarna nog eens de VIPstatus gekregen.... Das knap euhm..... lastig
quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:02 schreef fiscaaltje het volgende:
Gister de blauwe envelop in de bus gekregen met dagtekening 20 juni.
Nog geen geld binnen,wacht rustig af tot vrijdag.
Het kost ze sowieso rente, of ze nu voor dagtekening betalen of na dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Die krijg je wel op tijd hoor anders kost het ze rente.
Dan heb ik denk ik ook dagtekening 20 juni.
Oh dan waren ze nog langzaam...quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:17 schreef staticdata het volgende:
@Toeps,
het zal zo te lezen niet meer van belang zijn, maar mijn brief had dagtekening 13 juni
Tussen het ontvangen van de brief en 14 dagen na dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:10 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb pas ook die brief gehad. Binnen hoeveel tijd kan ik mijn geld dan ongeveer verwachten??
14 dagen na dagtekening was de 27e geweest dus ze zijn mooi op tijd geweest.quote:
Je kunt geluk hebben. Uiterlijk 5 juli zou je het moeten hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:11 schreef roy229 het volgende:
mijn dagtekening is 21 juni.. das zaterdag toch..
ben benieuwd of ze het dan ook storten.. zal wel leuk zijn.. aanhet kijken voor een leuke motor
Die van mij was er een dag later, met dezelfde dagtekening.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:01 schreef Wexy het volgende:
[..]
Schaamteloos!! Waarom jij eerder dan ikke met de aangifte van 5 maart... tss gemenerik!!
Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:25 schreef ManAtWork het volgende:
Volgens mij klopt dat van je vader niet. De aanslaggrens van ¤ 45,- wordt immers niet overschreden.
En de rente wordt over het bedrag van de aanslag berekend. Heeft ie niet een voorlopige aanslag gehad?
Idem hier. En ik kan het nu zo goed gebruiken. Maar wat in het vat zit enzo, denk ik dan maar.quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:02 schreef autootje het volgende:
Ik heb nog helemaal niets gehad. Geen brief, geen geld.
Nope, niet voor 1 juli geld ontvangen, maar voor 1 juli bericht ontvangen. Dat is (helaas) wezenlijk anders....quote:Op maandag 9 juni 2008 13:52 schreef Wexy het volgende:Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen.
Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad, maar dan is het toch raar dat dat bij de voorlopige aanslag zit?
ofquote:Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 100,-.
Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ 60,-.
Te verwachten aanslag: ¤ 40,- plus rente.
quote:Te betalen op basis van de aangifte: ¤ 40,-
Af: betaalde voorlopige aanslag: ¤ -
Te verwachten aanslag: ¤ nihil.
Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik bedoel een eerdere voorlopige aanslag. Dus niet op basis van de aangifte.
Voor de duidelijkheid:
[..]
of
[..]
en heeft dus geen VT of iets gehad?quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat om de voorlopige aanslag van afgelopen 1 april, dus wél op basis van de aangifte.
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:50 schreef Wexy het volgende:
[..]
en heeft dus geen VT of iets gehad?
Als dat zo is is het wel heel raar dat er dan door de rente wel gedokt moet worden.
Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.
Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:
[..]
Doordat hij VT heeft gehad is de VT 'verkeerd' berekend. Dus dan is het wel terecht dat het restant nog betaald moet worden. Ook als het onder die grens valt. En dus komt daar ook heffingsrente over heen.
Als je nog onder de 25 euro zou zitten zou dat ook betaald moeten worden.
Een VT is ook een voorlopige aanslag.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heeft wél VT gehad. Gaat om de voorlopige aanslag 2007.
Ik vind het raar dat de heffingsgrens overschreden wordt door de rente. Althans, zo ziet het er nu uit.
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een VT is ook een voorlopige aanslag.
Dus klopt het wel dat er rente gerekend wordt. Zie mijn voorbeeld hierboven. Als het te betalen bedrag onder de invorderingsgrens blijft, zal de aanslag nihil zijn en er dus geen rente gerekend worden.
(Dat is dus ook de reden dat ik een aangifte altijd eerst invul zonder de voorlopige teruggaven of aanslagen.)
Zoals Wexy ook zegt: de VT was niet correct zodat je het verschil moet bijbetalen, inclusief de rente.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom doet het aangifteprogramma daar niets mee dan? Die geeft een nihil-aanslag aan, terwijl de VT wél ingevoerd is.
Omdat het programma vervelend genoeg daar niet netjes mee rekent. De toeslagen rekent zelfs helemaal niet met de eerdere berekeningen, dat is nog leukerquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
Die begrijp ik niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zie hierboven: het aangifteprogramma 'misleidt' je door de VT op een onjuist plaats te vermelden.
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef ManAtWork het volgende:
Het programma rekent echter de belasting uit, trekt daar de VT af en zet dan het bedrag van de aanslag op nul.
Eens.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
Je kunt niet van de laatste berekening op aan als je VT hebt gehad of middels een VTregeling eerder hebt betaalt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon vreemd. (althans: niet volgens de regels, dát begrijp ik ook) Zo kun je dus niet van het programma op aan.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef Radjesh het volgende:
Yeah
Gisteren mijn brief gehad, 697 euro terug
ik begin ongeduldig te raken..quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:48 schreef thijsltc het volgende:
Hier ook, eergister mijn brief gehad, nog niks binnen
Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:45 schreef jovak het volgende:
Vannacht als ik thuis kom van me werk weer eens kijken voor ik slapen ga
Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom? Ben je bang dat het er morgenvroeg niet meer zal staan? Dat de belastingdienst het toch maar weer terughaalt?
Vriend? Dat heet hier toch 'partner'?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef nmrz het volgende:
Oh ja, m'n vriend heeft zijn brief nog niet gehad, terwijl we ze gelijk verstuurd hadden
En? Met verkrampte kaken van het glimlachen wakker geworden?quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:37 schreef jovak het volgende:
[..]
Omdat het zo'n leuk bedrag is dat ik vast met een glimlach ga slapen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik begin ongeduldig te raken..
ook postbank?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |