abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58774130
Hoi allemaal,

Ik ben Hoop, een clone omdat veel mensen weten wie ik ben als ik onder mijn 'echte' nickname post.
Hier ga ik voor mezelf een logje bijhouden over stoppen met drinken. De stok achter de deur van mijn drankkast.

Ik ben nu al zeker 11 jaar zwaar alcoholist. Ik drink al die jaren per dag minimaal 8 halve liters +2 of 3 flessen wijn. Vaak drink ik echter ook meer, met als hoogtepunt een literfles whiskey,een halve krat bier en een halve fles jenever. Mijn leven is er eigenlijk kapot door en voor ik echt in de goot eindig (ik zit er een zijde draadje vanaf) heb ik besloten mijn leven terug te willen. Stoppen met drinken dus. Ook ben ik bang dat ik suikerziekte heb opgelopen want mijn ogen gaan hard achteruit, ik durf daar alleen nog niet voor naar de dokter te gaan. Geestelijk ben ik ook naar de klote van alle drank. Een sociaal leven heb ik al lang niet meer. Dat valt niet te combineren met drinken.

Hopelijk vind ik hier een beetje steun hoewel ik ook weet dat de nachtbagger nog aan de gang is op dit tijdstip.

De tussenstand zover:

De eerste 12 uur heb ik er inmiddels opzitten en de kater van gisteren begint nu wat weg te trekken. Tegelijkertijd merk ik dat ik wel wat hoofdpijn krijg en veel aan drinken moet denken. Ik heb wel wat fris en thee in huis en ook wat snoep om me wat af te leiden. Gelukkig was ik gisteren te ziek van de dag ervoor om nieuwe drank te halen dus er is niets in huis. Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.

Nouja, ik had even behoefte dit nu van me af te tikken en voor mezelf een concrete belofte te doen door te kappen. Ik zal proberen elke dag te laten weten hoe het gaat, maar zal vast en zeker ook weleens uitjanken hier omdat ik het moeilijk heb.

Voel je vrij je vragen te stellen of commentaar te geven ofzo. Of kijk gewoon toe hoe een alcoholist zijn leven terug wil.

-Hoop-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:41:24 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58774135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 05:37 schreef Hoop het volgende:
Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.
Christus, dan ben je wel ver heen zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774136
Dat ben ik ook ja. Vandaar dat het nu moet stoppen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:44:52 #4
15080 static
pi_58774139
Hoe oud ben je?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774146
Ik ben net 30 geworden.

edit: ben trouwens met 16 begonnen (bijna) dagelijks te drinken. In het begin 1 of 2 kleine blikjes maar toen ik 18 was zat ik al op 7 halve liters en echt elke dag. In die tijd tot nu zijn er een paar momenten geweest dat ik niet heb gedronken maar nooit langer dan 3 dagen achter elkaar en hooguit 3 of 4 keer per jaar.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:48:21 #6
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_58774148
En je gaat dit in je uppie doen? Niet de behoefte om toch wat hulp erbij te krijgen? Als je al 11 jaar zuipt als een malle dan lijkt de slagingskans me best klein op deze manier. Maar kudos voor jou dat je dit doorzet.
pi_58774151
Nouja schaamte speelt een grote rol. Ik heb een vriendin gekregen via internet sinds kort. Ze is ook al hier geweest en dan drink ik maar 1 of 2 flessen wijn op de avond. Maar steeds als ze komt, wat nog niet zo heel vaak is door afstand, dan ben ik 2 dagen bezig met alle flessen enzo weg te dragen zodat ze het niet ziet. Ik ben bang dat ik haar kwijt ben nog voordat het echt begonnen is als ik het haar vertel. Dat wil ik niet laten gebeuren. Ik ben stapel op haar. Dat is ook de rede dat ik hier kom, ik hoop dat hier gewoon mijn hart luchten hulp genoeg zal zijn.
pi_58774153
Sterkte, je zult het nodig hebben
pi_58774156
Succes ermee kerel.
Wat maakt deze keer anders dan de andere keren dat je wilde stoppen? (behalve je nieuwe vriendin)
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:05:06 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774159
*Hosselcopter*
pi_58774160
Nouja de andere keren wilde ik niet echt stoppen, toen was ik gewoon zo ziek dat ik niet kon drinken.
Of nouja, heb er weleens over gedacht enzo, eigenlijk al heel lang. Maar ik zat/zit nogal in de knoop. Als ik er een keer bij in was gebleven had ik het wel mooi gevonden. Maar daar heb ik nu dus gewoon genoeg van. Als ik andere mensen zie dan ben ik stikjaloers. Als ik denk aan hoe gelukkig ik vroeger als tiener was en hoe sociaal ik was en wat er daar nu nog van over is. Ik wil het gewoon niet meer. Ik wil ook normaal leven. Ben nu nog redelijk jong hoewel mijn lever vast al dubbel zo oud is, maarja zonder alcohol zou ik dan toch nog de 60 moeten kunnen halen. Dat is veel tijd, 30 jaar. Die wil ik anders invullen dan ik de laatste 11 jaar heb gedaan. Ik wil ook van de constante depressies af en van het eeuwige schuldgevoel elke keer als ik een slok neem.
pi_58774162
Succes. Sterkte.
  Boks-Chick dinsdag 20 mei 2008 @ 06:11:17 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58774163
Dappere zet, Hoop!
al 11 jaar als een bezetene drinken en het dan zonder hulp doen... wow dat is heavy. Ik hoop dat het je lukt!
De eerste stap heb je al gezet, nu volhouden dus. En tof idee om het zo te doen, een virtuele stok achter de deur.
lolwut
pi_58774182
Ik zou niet de eerste zijn die het heeft gedaan en vast ook niet de laatste.
Dank jullie trouwens allemaal voor de succes en sterkte enzo
Nu ga ik even scrapheap afkijken, zal straks nog wel een update geven en eventuele nieuwe vragen beantwoorden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:28:11 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_58774187
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:30:41 #16
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774190
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 06:28 schreef Libris het volgende:
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
Betwijfel het of hij een kater krijgt ivm gewenning eraan.
*Hosselcopter*
pi_58774251
Ik heb geen werk, dat valt ook niet te combineren met drinken. Wat doet het met je lichaam... Van de buitenkant niet zo heel veel. Maar mijn ogen gaan dus de laatste tijd heel hard achteruit al weet ik niet of dat nou door het drinken komt. Voor je tanden is het ook niet goed. Die van mij beginnen af te breken. Ik krijg niet zo een kater als in uitdroging zoals jullie dat hebben. Of althans ik krijg dat natuurlijk wel maar heel anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit hoofdpijn van het drinken. Ik krijg hoofdpijn van het niet drinken. Wel ben ik altijd duizelig bij het opstaan, kan ik mijn ogen nauwelijks op 1 punt houden en rechtop lopen lukt ook niet tot ik weer wat gedronken heb. En veel zweten natuurlijk. Maar omdat ik dus bij het opstaan al een blik bier of glas wijn drink is dat ook zo over en zit ik weer zo in die alcoholroes, voor zover ik er altijd ben. Echt zat word ik trouwens nooit meer. Weleens aangeschoten, maar ik kan gewoon normaal rechtdoor lopen etc als ik gedronken heb. Alleen drink ik me ook regelmatig gewoon in coma. Mijn fijne motoriek is natuurlijk wel minder als ik echt veel gedronken heb. Maar waarschijnlijk zullen de meeste mensen hier gewoon doodgaan als ze een keer drinken wat ik drink. Letterlijk.
Geestelijk heeft het me wel gesloopt. Ik ben al mijn vrienden kwijt omdat ik afspraken nooit nakom omdat ik liever drink. Nouja liever, niet echt liever maar als puntje bij paaltje kwam (tot vandaag dan) dan liet ik het gewoon afweten. Verder raak ik dan misschien mijn motoriek niet kwijt als ik dronken ben, maar ik denk en reageer dan wel als iedereen die dronken is. En dat kan soms erg heftig zijn. Je denkt dan toch dat je het allemaal beter weet en altijd gelijk hebt. En net zoals veel alcoholisten is voeding van ondergeschikt belang. Van de drank krijg je zoveel joules binnen dat je niet hoeft te eten. Waardoor ik vast en zeker wel wat gebrek aan de nodige vitamines zal hebben. Dat was iets waar ik wel steeds meer op ben gaan letten, mezelf dwingen in elk geval 3 of 4 keer per groente, rijst, vlees/vis te eten.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:10:59 #18
101884 PeRi
Allons-y!
pi_58774278
Sterkte man, en heel veel succes. Wat ontzettend dapper van je. .
Whatever I want.
pi_58774373
Update na ongeveer 13/14 uur zonder drank:

Ik wilde wat gaan slapen en het gaat nu echt beginnen. De eerste ontwenningsverschijnselen beginnen te komen. Laagje zweet op mijn hoofd, onrustig, nog niet in slaap kunnen vallen.

Ik kruip er weer in met de lakens over mijn hoofd
  Moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 07:43:05 #20
5428 crew  miss_sly
pi_58774391
Ik vind dat je op zich wel goed klinkt, je hebt de juiste argumenten genoemd waarom je zou willen stoppen, je bent je bewust van de afbraak van je lichaam en wat de drank met je doet. Ik vind het ook erg knap wat je doet, maar ik denk echt dat je hier hulp bij nodig gaat hebben. Je werkt niet, zeg je, en je vriendenkring is ook ernstig uitgedund, dus wie gaat je hierbij in het echie helpen? Wie gaat je helpen te voorkomen dat je door verveleing (de dagen worden lang en saai zonder werk/bezigheden en zonder drank) toch maar weer een slok neemt?

Ik begrijp best dat je je schaamt, maar als je daar overheen zou kunnen stappen, denk ik dat je kans van slagen echt enorm stijgt! En de mensen waarbij je aan kan kloppen voor hulp zijn mensen die het allemaal al eens gezien en gehoord hebben, ik dnek niet dat je die nog snel laat schrikken ofzo.

In ieder geval veel succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:06:05 #21
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58774543
Wow TS, heftig verhaal!!

Heel veel sterkte
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:16:16 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_58774652
maar goed dat je gaat minderen/ afkicken want kende er ook ene die echt veel zoop, ze is dan ook niet ouder geworden dan 48, gestorven aan levercirose. Fatsoenlijk eten is erg belangrijk! Gelukkig dat je dit zelf ook inziet.
De persoon waar ik het over heb at dus ook haast niet meer, alleen maar drinken, drinken en nog eens drinken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:24 #23
92409 Twinky
Little star.
pi_58774755
Hey, top! Een vriend van me is nu aan het afkicken na 26 jaar drinken, die trilde helemaal als hij niet dronk enzo. Maar hij doet het wel met hulp, detox in een kliniek en daarna nog minstens twee maanden behandeling.

Ze krijgen daar veel vitaminepillen, misschien is dat voor jou ook een idee. Gewoon een vitamine c-tje en een coctail 's ochtends bij het eten.
Verder waren bij hem de ergste afkickverschijnselen na drie dagen weg, al wordt het nog wel veeeeel erger dan een beetje zweten. Het lijkt me verstandig als je alle alcohol je huis uit doet (mits je dat nog kan als je wakker wordt) want je gaat het willen...

Hij is trouwens nu drie weken droog en het gaat hartstikke goed
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:26:42 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_58774773
en probeer inderdaad zo veel mogelijk te eten. Maakt niet zoveel uit wat, als je maar eet. Boterhammen, gebakken ei, hamburgers, groente...
pi_58774795
Damn 14 uur zonder drank en dan al zweten door de ontwenning.
Heel veel sterkte, probeer inderdaad goed te gaan eten (vitaminen, groente, vis etc) en desnoods hiervoor een dietist te raadplegen die je op gang kan helpen. Boeie als je 10 weken lang hetzelfde eet elke week.

Probeer ook een ritme op te bouwen, je hebt geen baan dus je moet toch die 16 uur per dag volmaken. Koop/repareer je fiets en ga elke dag een uurtje fietsen, ga om een bepaald tijdstip boodschappen doen en lees daarna een boek. Tussendoor beetje internetten en TV kijken en op een normale tijd naar bed. Zo snel mogelijk een ritme opbouwen, als je dan 'klaar' bent met stoppen met drinken, kan je in ieder geval een baantje zoeken.

Succes!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:31:35 #26
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58774831
Heftig verhaal en goed dat je nu wilt stoppen.

Idd heel veel sterkte toegewenst, want als je dit in je uppie gaat doen, zal je het nodig hebben.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:34:58 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58774865
succes man! maar in je uppie zal je het niet trekken he, dat weet je, heb je ook een real life coach?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:37:53 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58774887
Koel, heel goed dat je dit even op het forum post. Mensen mogen best weten hoe het voelt. Overigens ken ik geen mensen die zoveel kunnen drinken, dat je nog normaal kunt praten geeft al aan dat je een relatief sterk lichaam hebt.
En je kunt het best, want er zijn legio mensen die zonder hulp afkicken.

Houd je er rekening mee dat je nooit meer kunt drinken? Ook niet 'sociaal' ?
Laat dat even goed doordringen. Het heeft namelijk niet zoveel zin nu door de ellende te gaan als je denkt dat je jezelf kunt belonen door straks weer sociaal te gaan drinken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:43:44 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58774944
TS, heel erg dapper van je dat je dit gaat doen, maar ik zou idd ook wel kijken of je IRL steun kan krijgen. Dit is bijna niet in je eentje te doen.
Ga eens bij je huisarts langs, die kan dingen in gang zetten voor je.
pi_58774969
Succes Hoop
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:57:22 #31
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58775097
quote:
-De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
-De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
-Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
-Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.
Bron

mocht je dat nog niet gelezen hebben..

zoals ik het zie krijg je dus een kater van een week / langer.. (zelf ga ik met een kater al die fasen in één dag door)

erg veel succes!
pi_58775166
Slapen wil nog niet lukken.

Tof trouwens al die positieve reacties. Wat ik op dit moment het ergste vind is dat mijn shag op is en ik mezelf even een winkelverbod heb opgelegt van een week. Nouja misschien kom ik meteen van het roken af haha. Maar ik wil in elk geval even niet naar de winkel zolang ik nog aan het ontgiften ben. Dat zou van wat ik er zo over heb gelezen zo rond het weekend moeten zijn, misschien zelfs pas maandag of dinsdag. Maar heb geen zin om mezelf op het spek te binden. Alcohol heb ik al niet meer in huis en inderdaad ik ga echt nooit meer een druppel drinken. Zei in het verleden weleens dat ik minder ging drinken maar dat is nooit langer goed gegaan dan een paar dagen. Daar vertrouw ik mezelf dus niet meer in. Stoppen is stoppen

Hoop gaat leven
Maar eerst weer even het bed in. Ben nu gewoon heel moe, echt vermoeide ogen. De hoofdpijn die even opkwam heeft niet doorgezet en is weg nu. Mijn lippen zijn wel kurkdroog ondanks dat ik toch al een liter bouillon heb gedronken de laatste paar uur. Moet ook heel veel plassen. Wat frapant is, is dat mijn urine nu al anders eruit begint te zien en ruikt dan 'normaal'. Ook ben ik onrustig nu en begin een beetje te trillen maar dat kan ook van de kou zijn. T'is nogal fris hier met het raam op een kier.

Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:14:35 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58775313
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:27:11 #34
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58775529
Ontzettend veel succes, laat het doel niet alleen/vooral je vriendin zijn. Als dat overgaat ben je je doel kwijt, dan wordt het nog lastiger.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_58775629
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:14 schreef Re het volgende:
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.

Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:45:08 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58775788
Heftig!
Goed dat je deze stap hebt gezet en ik hoop voor je dat het je gaat lukken.
En inderdaad, zorg ook voor real life support.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:45:47 #37
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_58775806
Goed man! Sterkte!!
Vooral niet opgeven!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:51:36 #38
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58775911
Wow, goed bezig hoor! Ik duim voor je!

Hou je taai!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_58775984
Goed van je dat je deze stap genomen hebt. Heel veel succes toegewenst!!!
pi_58776090
Veel succes TS
Goed dat je in ieder geval besloten hebt om te stoppen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:04:29 #41
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_58776104
Ik duim ook! Strak plan van je, TS!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:05:00 #42
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58776109
Ja Hoop, van mij ook heel veel succes. Hebben ook een alcoholist in de familie en dat is een regelrechte ramp. Maar goed... ik vind het moedig van je dat je het probeert! HEEL VEEL SUCCES. Ik duim ook voor je.
pi_58776158
Veel meer dan een succeswens heb ik niet toe te voegen, al is 'ie wel heel gemeend:

Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58776222
Das niet niks...knap als het je lukt wordt niet echt gemakkelijk lijkt me.
Beetje hulp zou geen kwaad kunnen kzou me dr niet voor schamen...maar je kan het ook op eigen kracht proberen!
pi_58776259
Ik wil dit wel volgen, ik drink zelf ook te veel maar dan heb je het over zo'n 6 tot 8 flesjes bier per dag gemiddeld.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:16:26 #46
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_58776275
Succes man !
There is no rehab for stupidity.
pi_58776320
Goed bezig!

Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.

Heel veel succes.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:10:47 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58777297
Na 11 jaar zoveel zuipen is het wel verstandig om ff langs de huisarts te gaan en real life support te zoeken, anders gaat dat wel een keer mis. Bovendien zou ik niet ook stoppen met roken nu. 1 ding tegelijk is wel genoeg zou je denken...

Succes in elk geval. Heb van dichtbij 2 zware acoholisten 2 weken na elkaar dood zien neervallen op hun 55e. Het lichaam was op, de geest was verrot.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:29:10 #49
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58777680
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 10:19 schreef Biancavia het volgende:
Goed bezig!

Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.

Heel veel succes.
Of bestellen via albert.nl...als dat nog bestaat that is? Dan hoef je ook geen enkele winkel in.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58777781
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Slapen wil nog niet lukken.

<knip>

Hoop gaat leven
Maar eerst weer even het bed in.

..

Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.

Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.

Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.

Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.

Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.

Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:38:20 #51
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_58777863
ontroerend verhaal.

ik hoop écht dat het je lukt!
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:43:50 #52
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58777959
Er is een forum, Hoop, dat heet alcoholdebaas.nl. Daar vind je lotgenoten, medestoppers, mensen dieook al jaren stiekem drinken en nu willen stoppen. Wellicht vind je daar ook steun. Je kunt je er ook opgeven voor internet-hulp bij het stoppen, een onlinecursus stoppen met drinken waarbij je een coach krijgt die je kan contacten op moeilijke momenten. Vooral ook als je een terguval voelt aankomen is het fijn om op dat forum even van je af te typen en reactie te krijgen, er is vrijwel altijd wel iemand online.

ik vind het geweldig dat je 't doet!
Prrrrr
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:44:52 #53
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58777978
* Blind_Guardian neuriet "for he's a jolly good fellow"

Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:48:08 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58778050
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Moet inschakelen zelfs. Dit kan geen mens alleen. Dan ben je na 2 dagen weer terug bij af. Er komt een moment dat je weer naar de winkel moet, of de deur uit en dan is de verleiding te groot als je geen steun hebt. Ergo: je moet niet eens alleen naar de winkel gaan.
pi_58778063
Goed bezig.... Heel veel succes, het lijkt me enorm heftig om te stoppen. Ik HOOP met je mee..
En hoe origineel; zoek ook 'echte' mensen om je heen.. Ik wens je alle goeds!
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_58778083
Pas wel even op voor je hart, je lichaam heeft zich na 11 jaar alcohol aangepast aan dun bloed. Als dit ineens een stuk dikker gaat worden is de vraag of je hart het nog rondkrijgt.

Nog een reden om professionele begeleiding te zoeken

Verder: Goed bezig!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:52:50 #57
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58778164
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
Dat is niet vreemd, je hebt voor je gevoel de beste keuze van je leven gemaakt. (en laten we wel wezen: dat is ook zo!)
De pest is alleen dat dat idee ook heel snel went, en die euforie dus wegebt, en dán moet je vol zien te houden! Ik duim iig voor je.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_58778195
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.

Ga anders gewoon zoeken naar een baan, en dan bedoel ik niet gelijk solliciteren. Gewoon beetje zoeken in kranten en door de stad lopen of je wat leuks tegenkomt. (Uiteraard niet in een bar gaan werken he ) Ondek je interesses en kijk wat je ermee kunt.

Heb er geen ervaring mee of verstand van, maar dit zijn dingen die zo in me opkomen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:07:25 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58778451
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:34 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.

Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.

Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.

Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.

Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.

Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
pi_58778499
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef EasyDakota het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.

Sterkte Hoop! De instanties zijn er om je te helpen, mocht je het toch te moeilijk krijgen schroom dan niet om bij ze aan te kloppen. Je bent niet de eerste, je zult niet de laatste zijn en zij hebben het allemaal al eens gehoord en meegemaakt dus je hoeft je echt niet te schamen.
Heel goed dat je deze stap neemt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58778609
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.
Ik zeg ook niet dat hij 5 marathons moet lopen, gewoon rustig hardlopen. Doe een rondje waar veel mensen hardlopen, misschien krijg je nog wat contact. Ga desnoods al dat te zwaar is wandelen.

Lichamelijke beweging lijkt mij, zoals al eerder gezegd, het herstel alleen maar bevorderen. Beetje activiteit in je lichaam krijgen. Het is ook bewezen dat sporten een bepaalde stof in je hersenen losmaakt waardoor je je beter gaat voelen. Buiten dat zal buitenlucht 'm niet kwaad doen.

Ik weet natuurlijk niet hoe Hoop z'n lichaam aanvoelt, maar als het acceptabel voelt, gewoon doen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_58778896
Ik help je wel afkicken, je kan je naam en adres PM'en. Ik stalk je, en zodra je iets drinkt, timmer ik je ogen dicht! Dan leer je het zeker binnen 1 maand af
And that is how I met your mother.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:48:32 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58779185
Goed bezig dat je nu inziet dat je echt moet gaan stoppen. Ga eens bij de huisarts langs, want 11 jaar drinken gaat je niet in de koude kleren zitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58779710
Heftig, goed bezig man volhouden.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:28:31 #65
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58779998
je klinkt wel als een nuchtere gast oftewel je moet er wel komen, dat ben je aan jezelf verplicht, ff een paar maand bikkelen. Zorg idd dat je veel afleiding hebt en begeleiding van personen irl
pi_58780306
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:45:45 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58780316
Zoek er hulp bij... Schaamte is je redding denk ik..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_58780482
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:45 schreef Syheriat het volgende:
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
Niet elke alcoholist heeft levercirrose.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:00 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58780615
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Nadine26 alert.

Sorry hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 20-05-2008 20:28:19 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:13 #70
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58780667
Whoa, wat een verhaal. Heel veel succes ermee!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:08:02 #71
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58780703
Een faker wil je zeggen ElizabethR? Ach zelfs dan wens ik hem weel succes
pi_58781534
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Eline alert.

Sorry hoor.
ik geloof ook niets van dit verhaal...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:59:03 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58781614
laten we gewoon speculaties achterwege laten enzo... heb je geen zin om hier te reageren dan doe je dat niet... zo kunnen we elk topic wel gaan benaderen en om iemand te veroordelen op zijn goede grammatica is ook weer eens wat anders.
pi_58782111
succes met hetgeen je te wachten staat, ik hoop dat je het volhoud
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:40:59 #75
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58782237
Veel succes ik hoop dat 't je gaat lukken en ik sluit me bij de anderen aan: zoek hulp als 't moeilijk wordt, niks om je voor te schamen.

M.
Hallon!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:52:28 #76
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58782420
Wouw TS, veel succes gewenst!
Ik hoop wel dat je snel langs de dokter gaat voor een check-up en ook hulp bij het afkicken, lijkt me verstandig!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_58783634
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
And that is how I met your mother.
pi_58783820
Nou alweer gedronken
Denk beter dat je er hulp bij kan gaan zoeken schijnt dat alcohol verslaafde zwaar gaan trillen zweten etc. Als je na de huisarts gaat kan je een libirium paraplu voor geschreven krijgen die de lichamelijke ontwenningsverschijnselen tegen gaan!
pi_58783876
Ik ga het bijhouden! Ik hoop van harte voor je dat het lukt
pi_58784199
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Loire het volgende:
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
Nee

Het gevoel nu.

Nog steeds koud. Nog steeds een kleffe zweet. Maar niet dat het met de druppels van mijn hoofd afvalt ofzo. Gewoon klef. Ontzettend droge mond heb ik wel op dit moment. Ik heb geen zin om te drinken (alcohol), dus dat is goed denk ik. Ben nu even overgestapt op seven-up. Denk dat ik wel genoeg zout heb binnen gekregen voor 1 dag met al die bouillon. Mijn gevoel is wel een stuk lekkerder dan normaal wanneer ik opsta na het drinken. Lastig uit te leggen, maar ook mijn zicht is wat prettiger. Ik ben wel gespannen en erger me aan bijvoorbeeld auto's die langsrijden. Tijdens het liggen in bed ben ik ook een paar keer flink geschrokken om niets. Het is wel heel erg prettig om geen echte kater te hebben. Mijn hoofd is nu al helderder. Ik beweeg wel wat trouwens, maar dan moet je denken aan gewoon een beetje lopen. Ben een paar keer even naar buiten gegaan. Maar dan heb je het over 100 meter en terug. In bed liggen heb ik nog het meeste zin in. Lekker veilig onder de warme dekens het gif uit me laten stomen. Waar ik wel moeite mee heb is nog steeds dat ik niet kan roken. Ik zit dan nu ook het laatste gruis bij elkaar te rapen voor nog een minipeukje. Verder heb ik een beetje last van spierpijn in mijn onderrug. Maar dat kan ook komen omdat ik zoveel in bed heb gelegen.

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Ik vind de positieve reacties hier echt fijn. Dank jullie allemaal. Ik ga nog even wat in bed tv kijken. Als er wat nieuws te melden is doe ik dat. Anders moeten jullie maar weer een paar uur wachten voor een normale update.

(ps:
Dit is de eerste keer dat ik klachten krijg dat ik geen spelfouten maak! Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk, maar het staat je vrij of je me geloofdt (!) of niet. De rede dat de zinnen kloppen is denk ik dat ik 10-15 minuten over zo een berichtje doe. ohja, over het eten: ik heb wel genoeg eten in huis en in geval van nood is er een italiaan die spaghetti enzo brengt maar geen alcohol verkoopt)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:26:18 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_58784249
ik zou wel gaan roken als ik jou was. Klinkt stom, maar dat brengt toch wat meer rust. Misschien heeft die Italiaan ook wel sigaretten
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:32:52 #82
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58784379
Goed bezig! Toch kan ik je echt aanraden om professionele hulp te zoeken. De 'gevaarlijkste' momenten zijn namelijk niet die waarop je je rot voelt, maar juist wanneer het straks weer beter gaat. Bijvoorbeeld wanneer je weer contact krijgt met vrienden en een terrasje pakt. Je voelt je dan zo goed en vol zelfvertrouwen dat je denkt best wel weer een biertje te kunnen drinken. En juist dan ga je de fout in.

Van deze valkuilen moet je je ten eerste bewust zijn en ten tweede moet je weten hoe je er mee om moet gaan. En de kans dat je dat alleen gaat lukken is erg klein.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar wel stimuleren om profi hulp te zoeken. Dan maakt je kans van slagen stukken groter!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:35:07 #83
15080 static
pi_58784426
Misschien dat het al eerder gevraagd is, maar waarom zuip je zoveel? Dan kun je dat iig uitsluiten/verdringen indien mogelijk.
pi_58784572
@static

Ik ben begonnen uit gezelligheid. Daarna heb ik wat nare dingen meegemaakt en dronk ik wat meer. En toen was het 11 jaar later... en drink ik per jaar meer dan de meeste mensen in hun leven. Dat is erin geslopen en dat heb je zelf niet echt in de gaten. Ik drink nu vooral uit gewoonte denk ik. En omdat ik me slecht voel(de) als ik niet drink. Maar waar en wanneer het precies is misgegaan weet ik zelf eigenlijk niet. Ik weet alleen dat ik het leven weer in eigen hand wil en ga nemen. Ik ben ook wel depressief, maar daar zal me ook niemand mee kunnen helpen voor ik clean ben. Psychiaterie neemt je niet op als je alcoholist bent, dan moet je eerst naar bureau alcohol&drugs gaan om af te kicken. Daar zal best een goede rede voor zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 17:45:46 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58784673
Wat een verhaal.

Sterkte gewenst! Knap van je.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58785275
Tvp, wegens erg interessant topic

Ongelofelijk hoe sterk een menselijk lichaam is: na 11 jaar onafgebroken drinken ben je nog vrij ok, me dunkt.
pi_58785276
En anders naar een benzinepomp lopen voor je shag/sigaretten. Niet naar de supermarkt in elk geval.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:12 #88
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_58785916
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
When all else fails, you always have delusion.
pi_58785965
Ach nu ik niet drink steek ook niet elke 5 minuten weer een sigaret op. Eens kijken hoe lang ik het zonder uit kan houden. Het gaat wel opvallen trouwens dat er erg vaak alcohol op tv is, reclames, series, overal is er wel een een scene waar iemand drinkt.
pi_58785997
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
Ja, maar dat is maar tijdelijk natuurlijk.
pi_58786025
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zo een vermoeden dat als ik elke dag een kilo snoep zou eten en 12 liter frisdrank ik mezelf minder kwaad aan doe dan ik nu doe. Maar ik overdrijf het niet hoor. Heb 3 glaasjes 7up op en net toch maar weer terug op de bouilon. Van die zoete zooi blijf je ook dorst houden. En nu heb ik net een dropsleutel opgestoken
pi_58786322
Wat een heftig aangrijpend verhaal. Het grijpt me erg aan omdat mijn vader al jaren alcohol verslaafd is.
Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en kracht toe!

Ik duim voor je!
pi_58786467
Overigens is meteen stoppen niet zonder risico bij een alcoholverslaving als deze, het kan zelfs levensgevaarlijk zijn. Je moet eigenlijk een arts raadplegen, en liever nog, laat je opnemen voor een detox onder de juiste begeleiding.
pi_58786508
quote:
Alcohol withdrawal
Alcohol withdrawal differs significantly from most other drugs because it can be directly fatal. While it is possible for heroin addicts, for instance, to die from other health problems made worse by the strain of withdrawal, an otherwise healthy alcoholic can die from the direct effects of withdrawal if it is not properly managed. Heavy consumption of alcohol reduces the production of GABA, which is a neuroinhibitor. An abrupt stop of alcohol consumption can induce a condition where neither alcohol nor GABA exists in the system in adequate quantities, causing uncontrolled firing of the synapses. This manifests as hallucinations, shakes, convulsions, seizures, and possible heart failure, all of which are collectively referred to as delirium tremens. All of these withdrawal issues can be safely controlled with a medically supervised detoxification program.
(van wiki)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:17 #95
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_58786635
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58786793
Ja klopt, maar dan moet je wel erbij zeggen dat die effecten in zulke ernstige vormen zeer zeer zeldzaam zijn. Ik weet waar ik op moet letten voor delirium. Als ik beestjes ga zien bel ik meteen 112. Ook als ik me echt slecht ga voelen zal ik wel medische hulp inschakelen. Maar ik ben echt niet de eerste die zelf cold turkey gestopt is. En tot nu toe gaat het best goed. Ik heb net zelfs de marokkaan gebeld voor een kebab, die heeft wel bier want daar belde ik altijd heen als ik na winkelsluiten zonder kwam te zitten. Maar ik heb er geen moment over gepeinst om dat te bestellen.

En ik ben het met jullie eens, begeieiding zou beter zijn. Maar je moet het ijzer smeden als het heet is. Als ik daar nu achteraan zou gaan dan kan ik misschien pas achter 3 weken of een maand daar terecht. Tegen die tijd wil ik nieteens meer stoppen. Gisteren had ik er genoeg van, dus gisteren ben ik gestopt. En ik heb trouwens onlangs ook nog een paar dagen niet gedronken omdat ik ziek was. Toen was ik dus ook nogeens lichamelijk zwakker dan nu en ik leef nog.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:32:36 #97
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786821
als ik jou was zou ik toch even met de dokter bellen om te zeggen dat je aan het afkicken bent van alcohol. het is mogelijk dat hij regelmatige lichamelijke checkups met je wil doen om te zien of je lichaam het allemaal wel aankan. het is natuurlijk een enorme klap. ik denk dat medische supervisie echt heel belangrijk is hierin!
pi_58786850
@tijnbrein, de tandarts komt zodra ik het gif kwijt ben. Want daar ben ik heel erg bang voor, dat wil ik doen met 100% helder hoofd. Maar dat moet zeker gebeuren ja. Ik schaam me dood voor mijn gebit. Grappig dat je dat zegt van die kleren. Ik was net even onder de douche en zag mijn kleren en dacht: die moet ik ook eens gaan uitzoeken en wegdoen wat weg kan.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:37:27 #99
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786926
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
ik vind dat kleren kopen trouwens wel een goed idee, maar ik zou er een soort beloningssysteem van maken. als je twee dagen niet gedronken heb, dan sta je jezelf een beloning toe. weet ik veel, een reep chocola ofzo. iets kleins. heb je het een week volgehouden, koop dan een leuk kledingstuk. Gaan zoeken naar hoe je je positieve gedrag voor jezelf kan belonen, realistische beloningen, niet exorbitant.

ik vind het trouwens echt heel goed van je, en ik hoop dat het allemaal de juiste weg op blijft. als je nou toch twijfels krijgt, echt, zoek de dokter op. Het is echt zonde als het toch niet lukt terwijl je met de hulp van iemand anders toch je dip zou kunnen doorkomen. Mensen willen je graag helpen!
pi_58787416
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
pi_58787467
Zal ik ook doen releaze. Het moet gewoon echt stoppen. Falen is geen optie.

Kleine tussenstand:

Ben dus gaan douchen een uurtje ofzo geleden en heb net voor het eerst in mijn leven kebab gegeten zonder bier erbij. Ik denk niet dat ik nog vaak kebab eet daar. Proef nu pas hoe taai dat spul eigenlijk is. Sinds het douchen heb ik niet meer gezweet en net heb ik zelfs een klein stukje moeten rennen omdat mijn hondje ontsnapt was. Dat ging wel wat minder moet ik zeggen, zodra ik begon met rennen zag ik kleine witte vlekjes. Maar dat kan een ijzergebrek zijn. Morgen maar even naar de drogist en ijzerpillen/vitaminesupplementen halen voor de komende 2 weken. Dat beest wilde trouwens niet terugkomen en maakte een plotselinge beweging waardoor ik struikelde. Toen kwam ie m'n gezicht likken en kon ik hem alsnog pakken. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer, gewoon neergaan, dan komt hij wel naar mij
Op dit moment voel ik me echt goed. Ik heb het niet koud, ik tril niet, ik heb geen verlangen naar drank en ik zweet niet. Het enige wat ik wel heb is pijn in mijn onderrug en omdat mijn lippen steeds droog zijn ben ik die stukjes vel met mijn tanden eraf aan het trekken. Daar moet ik mee stoppen, want volgens mij heb ik zo meteen een wondje. Nu zit ik op mijn gemak aan een bakje koffie terwijl ik tv kijk.

First 24 hours are down
A lifetime more to go
pi_58787545
*knip*
Dacht dat dit bericht niet gepost was, kreeg een foutmelding van de database, heb hetzelfde bericht iets meer uitgeschreven hieronder dus nogeens staan *negeer deze*

[ Bericht 93% gewijzigd door Hoop op 20-05-2008 20:16:08 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:14:35 #103
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58787646
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:23 schreef Hoop het volgende:

[..]

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Prrrrr
pi_58787650
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef anotherday het volgende:
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
Dank je. Refusal ken ik wel ja. Maar ik weet dat als ik een terugval zou hebben ik daardoor heen zou drinken. Met alle nare effecten vandien. Dus daar wil ik niet aan. Ik wil ook niet het risico lopen dat als ik per ongeluk alcohol binnen krijg ik over mijn nek ga. Maar misschien dat ik dat wel doe trouwens, als ik na deze week gifvrij ben is het denk ik wel goed als ik iemand heb die me ook gifvrij helpt te houden.

Ik ben een beetje bekend met dellerium en ik weet dat er risico's zijn aan hoe ik het doe. Maar ik heb wel constant de telefoon bij me dus hulp is niet verder weg dan 112 tikken en op bellen drukken. Zodra ik merk dat ik hallucinaties of hele erge angsten krijg zal ik dat ook doen. Ik heb ook een klein briefje op de deur (binnenkant) geplakt waarop staat hoeveel ik dronk, dat ik gisteren ben gestopt en welke medicijnen ik gebruik. Het is dus niet dat ik het helemaal ondoordacht doe. Maar jullie hebben gelijk, ik loop een (redelijk klein) risico op ernstige ontwenningsverschijnselen. Maar ik moet zeggen dat de vorige keren dat ik het probeerde ik het niet van me af kon schrijven enzo. En wat ik hier doe met dit schrijven enzo helpt me echt enorm.
pi_58787710
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:14 schreef mspoez het volgende:

[..]

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:31:26 #106
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58787962
Hoop doet leven.
...dass wir fliegen.
pi_58788426
Lezenswaardig!

Heel veel succes gewenst . Natuurlijk zou enige begeleiding geen kwaad kunnen, maar de belangrijkste oorzaak van slagen is toch de eigen wil.
Zo te zien heb je die. Gebruik fok, en alles wat je kan gebruiken, om je hoop & overtuiging vast te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58788470
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
pi_58788649
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:56 schreef Palmer het volgende:
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
Ik weet dat je het heel goed bedoelde, maar ik moest toch een beetje lachen. Als je pas na 8 halve liters een beetje aangeschoten gaat worden dan kun je heel veel lezen tijdens het zuipen. Ik heb dan ook een aardige bibliotheek bij elkaar gekregen in die 11 jaar De rede dat ik alcoholist ben geworden is denk ik dat ik me in een andere wereld wilde wanen. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, lezen is heel leuk.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:58:26 #110
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58790135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Hoop het volgende:

[..]

Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
*edit*

Ik heb scheel gekeken, denk ik.
Prrrrr
pi_58791113
Het is wel leuk om te zien wat zo een korte tijd van niet drinken al voor effect heeft.
Net moest ik voor de grote boodschap naar de wc. Lang geleden dat ik echt vaste ontlasting had.
Ik ga nu weer wat op bed liggen, als er updates zijn meld ik me weer
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:39:37 #112
15080 static
pi_58791338
Het gaat mij allemaal iets te vlotjes eerlijk gezegd.
pi_58791431
Ik kan er niets aan doen static. Ik zeg alleen wat ik constateer en voel.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:56:07 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_58791859
Succes verder Remlof
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:58:37 #115
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58791971
Nu ja, het echte afkicken moet nog komen, natuurlijk.

Maar de eerste stap is gezet.
En het zou niets minder dan groots zijn, wanneer je die helse tocht tot een goed einde weet te brengen.

Ik hoop het in ieder geval met je mee, Hoop.
...dass wir fliegen.
pi_58793202
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:07:51 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_58793284
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:01 schreef JEFFreal het volgende:
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
oeh, succes! Dat wordt nog wel moeilijker, lijkt in het begin heel makkelijk. Denk dus niet dat je er al overheen bent
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:24:36 #118
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793547
Uhm ff 'n hele stomme vraag eigenlijk maar ik kan nou niet zo goed opmaken uit 't hele verhaal of de TS man of vrouw is, dus Hoop bij deze, ben je man of vrouw? Sorry als ik blond ben en over bepaalde aanwijzingen heb heengelezen.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:27:52 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_58793589
man
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:33:37 #120
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58793676
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
...dass wir fliegen.
pi_58793856
Als eerste erg veel succes.

Hopelijk heb je alle financiële dingen nog beetje aardig geregeld afgelopen 11 jaar, want je krijgt een uitkering neem ik aan?

Want zal erg jammer zijn als je nu weer beetje je leven op orde probeert te krijgen en een grote tegenvaller krijgt doordat je sommige dingen niet wist.
Ook natuurlijk moet je op je verzekering(en) letten dat goed voor elkaar is, vooral je zorgverzekering is denk ik nu erg belangrijk dat helemaal goed voor elkaar is.
............................
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:46:47 #122
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793868
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
Maar die zuipen juist 't meest ok sorry OT maar weer.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:57:29 #123
82136 Xennia
gekroond
pi_58794024
En je vriendin heb je niets verteld? Wanneer zie je haar weer dan, want het lijkt me dat ze wel merkt dat je je anders gedraagt
pi_58794176
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:14:22 #125
82136 Xennia
gekroond
pi_58794190
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:10 schreef Hoop het volgende:
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
Ik vind dat je jezelf juist op de borst mag kloppen dat je de verleiding hebt weerstaan, ook al lag hij binnen handbereik.

En ik bedoel niet dat je vriendin je minder leuk vindt als ex-alcoholist, maar dat ze de ontwenningsverschijnselen wel zal merken maar niet kan plaatsen omdat ze van niets weet
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:16:12 #126
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_58794203
Edit: word professioneel grappenmaker. Echt. Je bent hilarisch.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2008 01:21:48 ]
Bladiebla...
pi_58794253
Ah zo bedoel je. Dat zal zich moeten wijzen, maar deze week komt ze in elk geval niet, dus het ontgiften zal haar volledig ontgaan.
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:39:49 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_58794342
hey Hoop, goedzo
Goed ook dat je (rationeel) jezelf (emotioneel) tegen kon staan! Echt heel erg goed!

Wat je hier ook van kunt leren is hoe groot de verleiding van één blik bier is... Wat een grote valkuil het kan zijn...
Succes ermee, je kunt het
pi_58794601
Ik wil jouw afkickproces graag volgen. Goed dat je hier je ervaringen beschrijft. Is weer eens wat anders dan die semi-opscheptopics wie het meest gezopen heeft

Dus: Sterkte!!!
#geen
  woensdag 21 mei 2008 @ 02:57:00 #130
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58794610
- -

[ Bericht 37% gewijzigd door Re op 21-05-2008 08:31:17 ]
Kill the fish.
  woensdag 21 mei 2008 @ 03:13:51 #131
6941 APK
Factual, I think.
pi_58794643
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 02:57 schreef SuperShark het volgende:
Lul.

[ Bericht 27% gewijzigd door Re op 21-05-2008 08:31:35 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_58794648
supportpost.
pi_58794724
Kleine log update dan maar omdat ik toch niet kan slapen.

Voel me redelijk rustig op het moment, maar heb ijskoude voeten en afentoe lijkt het net alsof mijn benen slapen zonder de tintelingen, maar wel dat gevoelloze wat je dan hebt. Ik heb het wel redelijk lastig nu, niet omdat ik perse wil drinken, maar ben neerslachtig. Denk dat ik dadelijk een cappuciono maak of wat chocolade ga eten. Hopelijk helpt dat een beetje. Al met al gaat het niet slecht moet ik zeggen. Voel me in elk geval niet overdreven kut en zelfs dat lompe grapje van shark doet me niet naar een glas bier smeken.
pi_58794726
Dan neem je een lekkere warme chocomel en dan ga je onder een hete douche en dan probeer je alsnog wat te gaan slapen. (Wat ik nu ook ga doen. )
pi_58794734
Is een optie, maar ben al een oventosti aan het regelen Als ik daar niet vrolijk van raak dan weet ik het ook niet meer. Slaap lekker trouwens.
pi_58794737
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:33 schreef Hoop het volgende:
Is een optie, maar ben al een oventosti aan het regelen Als ik daar niet vrolijk van raak dan weet ik het ook niet meer. Slaap lekker trouwens.
Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas! )
pi_58794740
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas! )
Mits je geen kaas lust

Ik ga dus voor een tosti ham/ananas oftewel een tosti Hawaï.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  woensdag 21 mei 2008 @ 04:58:29 #138
29641 Paddo80
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_58794750
tvp
  Boks-Chick woensdag 21 mei 2008 @ 06:23:38 #139
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58794797
klinkt allemaal nog steeds heel goed, Hoop!
heel aangrijpend om het allemaal mee te lezen. Je doet het goed!
Je spreekt alsof het allemaal nog wel meevalt, en wellicht is dat ook echt zo, maar het lijkt me heel moeilijk voor je!

En mocht je het op een moment echt fucking moeilijk krijgen, gooi alle frustraties enz maar lekker hier neer, vloek de tent rond hier weet ik het. Alles wat helpt
lolwut
pi_58794850
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 03:17 schreef Waas het volgende:
supportpost.
pi_58795367
Wegens slaapgebrek en verveling nog maar een kleine update.

Ik ben nu echt pissig op alles om me heen. Eigenlijk moet ik naar de drogist voor wat kleinood, maar ik durf niet te gaan. Volgens mij als de eerste beste medewerker daar goedeeeemorgen tegen me zegt sleur ik d'r over de balie. Ik heb net hier in huis maar alles gedaan, maar nu heb ik dus niets anders te doen dan ER te kijken. Omdat ik toch niet in slaap kom heb ik net een glas cola gepakt. Even wat cafeine door de aderen jagen. De verleiding is nu ook aanwezig. Als ik nu dat blik van afgelopen nachtt nog had denk ik dat ie eraan ging. Gewoon omdat ik daarna in slaap zou vallen. Maar gelukkig heb ik dat blik niet. Het gevoel van euforie van gisteren is op dit moment in elk geval nergens te bekennen. Ik gok dat het vanaf hier pijn gaat doen. Maar vast niet zoveel pijn als achter 2 of 10 jaar te horen krijgen dat mijn lever stuk is en ik een nieuwe moet. Ik ben op dit moment ook vrij vergeetachtig. Veel van de zinnen die je nu leest hier heb ik opnieuw moeten tikken omdat ik tijdens het schrijven vergat hoe de zin ging. Iets dat ik gisteren niet had. Dus dat zal ook wel aan de vermoeidheid liggen.

Gisteren wel redelijk goed gegeten nog. Eerst een kebab, maar die smaakte niet zo. Vannacht nog 2 ouderwetse bruine boterhammen met kaas. Het aantal glazen water, bouillon en seven-up ben ik kwijt, maar het waren er veel. Ik moet verder minder vaak naar de wc als gisteren wat wel zo prettig is. Mijn lippen zijn nog steeds droog.

Deze hak-op-tak update moest ik even kwijt.
Schrijven lucht echt op, even je eigen gevoelens letterlijk uitschrijven en zien helpt. Wellicht zou ik nu iemand die goedemorgen tegen me zegt toch laten leven.

Goedemorgen allen... terugwensen is op eigen eigen risico
pi_58795391
Ik durf het aan: Goedemorgen
Je bent er nog steeds en je bent óók nog steeds nuchter! Dat is goed!
En dat je nu erg chagrijnig bent, kan ik me wel voorstellen....

Kan je misschien ook boodschappen laten bezorgen? Wat eten en drinken en peuken? Bij bestellen is het vast makkelijker om je in te houden en geen alcohol er bij te bestellen? Of woon je ergens waar Albert.nl niet bezorgt?
pi_58795459
Appie bezorgt hier helaas niet. Maar de dingen die ik nodig heb zijn ook meer drogisterij werk eigenlijk. Op de sigaretten na. Ik heb nog steeds een ietsiepietsiebeetje gruis. Dus het is wel ok. De laatste 24 uur in elk geval veel minder gerookt dan normaal. Misschien dat ik straks toch even gewoon hier op de hoek sigaretten haal, maar niet voor ik geslapen heb. Ik ben er nu toch al achter dat drank niet te ontwijken is. Dus kan mezelf maar beter gewoon meteen aanleren het gewoon niet te kopen. Zou me ook rot schamen als ik hier straks moet tikken: ehhh ja ik heb er toch eentje...' Of ik pak gewoon gepast geld en laat de pinpas hier de eerste keer. Van de andere kant, ik speel nog steeds met de gedachte om dat roken ook maar meteen af te schaffen. Maar dat weet ik nog niet.
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:36:45 #144
81237 releaze
best of both worlds
pi_58795491
goeiemorgen!

Ik vraag me af, maar jij kan dat het beste inschatten, of het vandaag verstandig is om binnen te blijven. Ik begrijp heel goed dat het erg moeilijk is om naar buiten te gaan op dit moment, maar misschien een rondje door een park bij jou in de buurt... Het is mooi weer buiten, en van zonneschijn krijgen veel mensen energie. Neem een stripboek mee ofzo, niet al te moeilijke kost omdat je daar nu toch last van hebt. Kijk of er buiten nog dingen zijn die jou stimuleren te stoppen, of er minder aan te denken, of wat dan ook

Tis maar een gedachte, je moet het natuurlijk zelf helemaal weten!

Ik wens je veel succes vandaag!!!
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:38:55 #145
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58795512
Ik hoop zo erg voor je dat het gaat lukken!!! Hou vol man. ik weet dat het niet makkelijk is het is een verslaving en een gewenning die je moet doorbreken. Zorg svp wel dat je rookwaar hebt, stoppen met 2 dingen tegelijk moet je niet van jezelf verlangen, je zou alleen nog maar depressiever kunnen worden als je het dan niet lukt.

Probeer aan dingen te denken die je allemaal nog nuchter wil gaan beleven!
The truth was in here.
pi_58795535
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:34 schreef Hoop het volgende:
Appie bezorgt hier helaas niet. Maar de dingen die ik nodig heb zijn ook meer drogisterij werk eigenlijk. Op de sigaretten na. Ik heb nog steeds een ietsiepietsiebeetje gruis. Dus het is wel ok. De laatste 24 uur in elk geval veel minder gerookt dan normaal. Misschien dat ik straks toch even gewoon hier op de hoek sigaretten haal, maar niet voor ik geslapen heb. Ik ben er nu toch al achter dat drank niet te ontwijken is. Dus kan mezelf maar beter gewoon meteen aanleren het gewoon niet te kopen. Zou me ook rot schamen als ik hier straks moet tikken: ehhh ja ik heb er toch eentje...' Of ik pak gewoon gepast geld en laat de pinpas hier de eerste keer. Van de andere kant, ik speel nog steeds met de gedachte om dat roken ook maar meteen af te schaffen. Maar dat weet ik nog niet.
Ik weet van mezelf dat stoppen met 2 dingen tegelijk niet echt werkt.
Om nu ook te stoppen met roken lijkt me wel erg belastend voor jezelf! Dat kan je beter een keer doen als alles 'normaal' is en je lekker in je vel zit imo. Stoppen met alcohol is niet niks! Daar ben je echt al je energie al wel aan kwijt hoor
pi_58795547
Dank je releaze, maar ik ben vandaag al 2 keer gaan wandelen en nu ben ik zo moe dat het me niet goed lijkt om aan het verkeer deel te nemen. Ook niet als voetganger. Maar ik ben vannacht al een keer even gaan wandelen omdat ik iets moest overdenken en vanochtend rond 6 uur ben ik ook al kwartiertje gaan wandelen. Nu wil ik gewoon echt het liefste slapen, maar het lukt nog niet.
pi_58795566
@freecell + bastard

Vooruit, ik blijf roken. Maar als ik longkanker krijg is het jullie schuld
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:54:47 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58795726
Als je toch naar de drogist gaat, neem dan ook labello mee, voor je lippen.

En ik zou idd iig ook een pakje shag halen, als je dan de neiging tot iets hebt, kan je dat doen.
Hoewel superongezond (ex-roker hier ) lijkt me dat toch beter dan evt. weer naar de drank grijpen.
Dat stoppen met roken komt later wel een keertje.
pi_58796244
Ik ben ook ex-roker, dus ook absoluut geen voorstander, maar er zijn gewoon momenten dat het niet het moment is om te stoppen.

Hoop: ik hoop dat je nog even kan slapen!
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:46:34 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58796635
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:27 schreef Biancavia het volgende:
Dan neem je een lekkere warme chocomel en dan ga je onder een hete douche en dan probeer je alsnog wat te gaan slapen. (Wat ik nu ook ga doen. )
quote:
Ben je depressief of moe
Lacht het leven je niet toe
Krepeer je van de pijn
Kortom is alles niet zo fijn

Bedenk het is maar spel
Het goede komt nog wel
Wees flink zeg: 'proost'
En zoek je troost
In een goed glas chocomel

Succes Hoop! Alleen al pluspunten voor het initiatief!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_58796812
Hoe is het eigelijk met die vriendin van je? Die nog gesproken?

Of heb ik nu iets keihard over het hoofd gezien...?
pi_58797049
Jawel hoor, elke dag even skypen op zijn minst. Geloof niet dat haar iets is opgevallen.
Edit: ik ga trouwens even nog wat in bed liggen. Misschien val ik in slaap van Brainniacs
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:13:18 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58797211
Goed bezig mên. Zo'n terugslag hoort erbij, maar nu is het juist goed jezelf een dikke veer in je reet te steken dat je een momentje voor jezelf hebt gepakt en vervolgens dat blik bier hebt weggetieft. Superknap!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:43:01 #155
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_58797845
Zet 'm op Hoop!
Signatuur enzo.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:36:08 #156
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58800252
Het is ook wel een megahoeveelheid drank dagelijks zeg..Ik zat er zo eens over na te denken, ik drink ook wel eens 6 halve liters en 2 flessen wijn op 1 dag, volgende dag bijkomen en dan hoef ik echt geen drank meer.
Kan mij niet indenken om het iedere dag te doen... en ik ben verzot op alcohol hoor. Ben zelf gestopt met dagelijks drinken, in vergelijking met jou, dan hebben we het over iedere dag 1 fles wijn en een paar jointjes. Dat dus niet meer, maar in het weekend wel lekker.
The truth was in here.
pi_58800749
Heel erg veel succes Hoop en laat het een steun voor je zijn dat iedereen zo meegaand met je is en je wil steunen. Je redenen zijn duidelijk en op mij maak je een positieve indruk.
Heel veel succes en we leven met je mee.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 21 mei 2008 @ 13:11:02 #158
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_58800900
Succes, tevens tvp, interessant topic!
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
pi_58801236
Wat sterk van je! Succes!
pi_58801250
Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!

Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:42:39 #161
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_58803733
Succes Hoop, benieuwd of het je lukt, sterkte in ieder geval.
dus...
pi_58804331
Ik snap het niet. Ik ken iemand die 2 flessen wodka per dag drinkt, en binnenkort opgenomen wordt voor zijn verslaving, maar die mag van de dokter absoluut niet stoppen met drinken, want dan is de kans zeer aanwezig dat hij doodgaat. Waarom heeft TS dat niet? Hoe kan dat? TS, ben je je wel bewust van de risico's die stoppen met drinken met zich meebrengen als je het zonder dokter doet? Je kan zomaar een stukje achter je hond aan rennen en een hartaanval krijgen.
pi_58804584
Ik lees dit topic nu al een paar dagen mee en ik wil TS veel sterkte en succes toewensen, ga zo door!
pi_58804585
Heb je nog een beetje kunnen slapen Hoop?
#geen
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:52:02 #165
82136 Xennia
gekroond
pi_58805013
Ook nog stoppen met roken lijkt me wat te veel in 1 keer. Verder goed bezig. Nog wat geslapen?
pi_58808172
Dank jullie allemaal weer voor het meeleven.

Ik heb steeds wat korte periode kunnen slapen, maar vooral veel in bed gelegen met gewoon m'n ogen dicht. Op die manier krijg je toch ook wat rust. Op dit moment voel ik me redelijk goed. Ben niet depressief op het moment dus dat is wel prettig. Ben zelfs redelijk uitgerust nu. Denk dat ik van 1500 tot 1800 aan 1 stuk heb geslapen. De eerste 48 uur zitten er nu zo ongeveer op. Ik draai nog steeds sigaretten met het klein beetje gruis dat ik had. Bevalt me eigenlijk wel zo weinig roken. Ik heb wel een beetje zwaar hoofd nu en een beetje druk op de oren, maar niets ergs. Het valt me op dat ik niet meer wakker word met een volle blaas en meteen naar de wc moet rennen. Nu kan ik opstaan en eerst wat drinken, me wassen en dan pas naar de wc. Sommige mensen zullen dit niet willen weten dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me helder van geest op het moment en heb zin om wat te gaan ondernemen. Dadelijk misschien maar een stukje wandelen. Het zonnetje schijnt nog zachtjes hier en ik kan de vitamientjes wel gebruiken. Ik ben me trouwens bewust dat er een risico zit bij zomaar stoppen, maar als je gaat lezen bij alcoholdebaas etc dan zie je dat die risico's zeer beperkt zijn. Ik heb nog geen last van dellerium gehad etc, zodra ik dat krijg of andere ernstige symptomen bel ik meteen de hulpdiensten. Hetgeen wat het volgens mij tot nu toe makkelijk maakt is dat ik hier gewoon vertel hoe het gaat. Ik weet in elk geval zeker dat dit topic de rede is geweest dat het blik bier van gisteren niet opgedronken is. Ondanks dat ik daar vannacht niet zo blij mee was ben ik er na het slapen nu wel trots op eigenlijk. Om zelf ook maar een veer in m'n kont te steken... Ik heb de verleiding toch maar mooi kunnen weerstaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoop op 21-05-2008 20:02:37 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:42:26 #167
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58809095
Ik wil graag ook even sterkte aan TS wensen. Heb zelf enige ervaring met verslaving. In een keer stoppen lijkt in het begin makkelijk, en je kunt je misschien wel door de fysieke ontwenning heen slaan, maar dan begint de echte strijd. Het klinkt je nu misschien vreemd in de oren, maar het zwaarste komt nog: De verveling. Ik hoop dat je je daarop weet voor te bereiden.
pi_58809455
Ik moet het gevoel van hier komt weer een poging tot een boek aan een pietsje onderdrukken maar als ik er nu even vanuit ga dat het echt is, waarom niet he?

Hoop, je doet dit nu op eigen houtje. Petje af. Maar wat gaf voor jou de doorslag om nu te willen kappen?
Ik stel me nl. een jonge vent van 30 voor, zonder werk. Hoezo zit je zonder werk? Is dat door de drank gekomen? Hoelang zit je al zonder werk? Heb je last van alcoholdepressies of heb je nonalcoholische depressies (gehad)?

Ik lees in jouw verhaal iemand die opstaat met lauwe biertjes met geen doel voor de dag en dan maar drinken. Maar dan vind ik het knap dat je jezelf nu steeds zet tot wandelingetjes buiten. Iemand die de hele dag drinkt maakt geen wandelingetjes anders dan naar de winkel om de drankvoorraad op peil te houden en is verder bezig met problemen verborgen te houden. Dus dat is heel positief.

Wat ik een beetje mis in dit verhaal is de reden waarom je buiten proportioneel bent gaan drinken en ook de reden* dat je nu cold turkey wilt stoppen.

*Voor de zeikerds... ja, ik heb de OP met redenen gelezen maar heb nergens een reden met overtuiging gelezen en die zal er vast wel zijn en daar vraag ik nu naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 21-05-2008 21:28:23 ]
pi_58809977
Succes en volhouden he!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:32:07 #170
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_58810238
Ik denk dat het binnenkort ook tijd wordt om een hobby te zoeken.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_58810273
Verdomme, een heel stuk getikt krijg ik een database error. Opnieuw dan maar.

Ik wil kappen omdat ik mijn leven terug wil. Ik wil geen verjaardagen meer afzeggen omdat ik teveel gezopen heb. Ik wil geen afspraken afzeggen omdat er geen alcohol is. Zware depressies heb ik al jaren. Of die komen door het drinken weet ik niet. Maar het drinken zal er in elk geval een rol bij spelen. Ik schaam me ook voor mijn alcoholisme.
Kortom: ik wil mijn leven terug. Meer niet. Voor mijzelf kan ik me ook geen betere reden voorstellen.

Kun je je voorstellen dat als ik opsta na het drinken een wrak ben? Dan ben ik echt niet in staat om te werken. Daarom heb ik dus geen werk. Ik drink ook liever dan dat ik werk.

De rede dat ik cold turkey stop is simpel: op dat moment dacht ik: en nu is het genoeg geweest. Ik wil niet dood. Hierboven schrijft iemand dat een bekende van hem/haar van de dokter niet mag stoppen tot er opvang is. Als ik eergisteren niet was gestopt maar had moeten wachten... Ik denk dat ik dan de wil alweer kwijt zou zijn. Dat ik weer dacht: ach laat ook maar, kut wereld, kut leven etc...

Er is geen rede dat ik buiten proportioneel ben gaan drinken. Dat sluipt er gewoon in. Dat heeft alles met gewenning te maken. Voer iemand die nooit drink 1 glas wijn en die is aangeschoten. Doe dat elke dag en hij/zij drinkt een week later er al 2. Dat bouw je op. Onbewust. En op een dag word je wakker en ga je naar de winkel om je 8 halve liters en 2 flessen wijn te kopen. En voor de zekerheid ook alvast een fles wijn of paar biertjes voor de dag erna. Dat is echt geen bewuste keuze. Dat was het niet bij mij in elk geval. Ik weet dat mijn ouders weleens zeiden: je drinkt teveel, dadelijk raak je verslaafd. Maar dat kon mij niet overkomen. Ik had dat onder controle.

Ik kom hier niet met het doel een boek te schrijven. Maar als ik ooit de behoefte krijg om deze fase straks van me af te schrijven zal ik dat zeker doen. Maar ik ga dan echt niet hier de forumtekst letterlijk copy pasten. Ik heb me zelf vreselijk gestoord aan de aktie van die chick toen. Ik vond dat misbruik maken van. Jezelf verrijken over de ruggen van anderen. Ik zit in dit topic zeker om er zelf beter van te worden. Maar niet op die manier.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen denken dat ik hier ben om een boek te schrijven. Ik wil gewoon hier van me af schrijven hoe ik me voel, hoe het gaat. Dan kan ik het zelf lezen en zoals gisteren op de tanden bijten en doorzetten. Al het meeleven hier doet me gewoon erg goed. Dat maakt het volgens mij veel makkelijker.
pi_58811438
Ik bedoelde er echt niets verkeerds mee en ik val je niet aan op een boek he. Dit is internet en het zijn mijn eigen persoonlijke reserves. Daarnaast ben ik allerminst een psycholoog die op zoek is naar diepere redenen. Het waren puur vragen die in me op kwamen. Net zoals ik graag wil weten welke invloed dat ene leuke meisje op jou heeft.

Een verslaving is natuurlijk nooit een bewuste keuze, zoiets sluipt er altijd in, zeker iets zo geaccepteerd als alcohol want als je niet drinkt ben je ongezellig. Maar soms is er wel een reden te achterhalen. Jij hoeft hier niet alles neer te plempen omdat je toevallig dit topic bent begonnen he. Je schrijft dat je al jaren depressies hebt en je je niet bewust bent of dit alcoholische depressies zijn. Probeer hier dan in ieder geval voor jezelf dan eens over na te denken. Je schrijft een jonge knaap van 30 te zijn en al elf jaar verergerd te zijn gaan drinken maar het is allemaal nog redelijk te overzien. Probeer dit dan in ieder geval voor jezelf te overdenken en ook waarom je geschrokken bent.

En wat betreft rampverhalen over kennissen van een kennis, trek je er nu maar even niets van aan. Natuurlijk kun je beter naar een huisarts maar goed, je hebt een onterecht gevoel van schaamte. Ik zou je ook wel naar de huisarts willen schoppen omdat ik je fysieke conditie niet weet, maar kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen. Wat men hier kan lezen ben je je zeer goed bewust van je lijf tot in het detail van lippenbijten toe. Hou dat zo.

Ik wens je heel veel sterkte, hou vol!
En dat volhouden doe je al zo goed. .
pi_58811510
Hoop kerel... ik heb diepe respect voor je
Ik ga je topic volgen en wens je verder veel succes toe!
HIER KAN UW RECLAME STAAN!!
bel nu naar: 0900 MIJNRECLAME
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:45:07 #174
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58811870
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:26 schreef Stali het volgende:

Ik bedoelde er echt niets verkeerds mee en ik val je niet aan op een boek he. Dit is internet en het zijn mijn eigen persoonlijke reserves. Daarnaast ben ik allerminst een psycholoog die op zoek is naar diepere redenen. Het waren puur vragen die in me op kwamen. Net zoals ik graag wil weten welke invloed dat ene leuke meisje op jou heeft.

Een verslaving is natuurlijk nooit een bewuste keuze, zoiets sluipt er altijd in, zeker iets zo geaccepteerd als alcohol want als je niet drinkt ben je ongezellig. Maar soms is er wel een reden te achterhalen. Jij hoeft hier niet alles neer te plempen omdat je toevallig dit topic bent begonnen he. Je schrijft dat je al jaren depressies hebt en je je niet bewust bent of dit alcoholische depressies zijn. Probeer hier dan in ieder geval voor jezelf dan eens over na te denken. Je schrijft een jonge knaap van 30 te zijn en al elf jaar verergerd te zijn gaan drinken maar het is allemaal nog redelijk te overzien. Probeer dit dan in ieder geval voor jezelf te overdenken en ook waarom je geschrokken bent.

En wat betreft rampverhalen over kennissen van een kennis, trek je er nu maar even niets van aan. Natuurlijk kun je beter naar een huisarts maar goed, je hebt een onterecht gevoel van schaamte. Ik zou je ook wel naar de huisarts willen schoppen omdat ik je fysieke conditie niet weet, maar kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen. Wat men hier kan lezen ben je je zeer goed bewust van je lijf tot in het detail van lippenbijten toe. Hou dat zo.

Ik wens je heel veel sterkte, hou vol!
En dat volhouden doe je al zo goed. .
Als ex-verslaafde heeft mijn mening misschien enige waarde.
Het is ontzettend moeilijk om uit te leggen wat verslaving betekent aan iemand die het niet heeft meegemaakt. Maar er is altijd een reden voor. Het sluipt er in, zoals ze zeggen, maar dat is niet zonder reden. Meest voorkomende reden is vluchtgedrag. Daarna is het een vicueuze(vast fout gespeld) cirkel: kutgevoel-> gebruik -> schaamte -> schuldgevoel -> vluchten -> etc. Verslaafden die proberen clean te worden hebben vaak niet meteen een nieuwe ambitie of nieuw toekomstbeeld. Het begint met "Dit iig niet meer".
Ik heb zelf geaccepteerd dat ik voor het leven verslaafd ben. Ik gebruik niet meer, maar ik blijf een verslaafde. Dat kwartje moet vallen voordat iemand echt kan afkicken. Opnieuw gebruiken leidt alleen maar tot meer ellende.
Net zoals ik eerder meldde zal voor degene die jij nu begeleid de grootste strijd zijn die tegen verveling. Het leven blijkt saai; heel erg saai. Zo saai dat je je niet kunt voorstellen hoe je je leven nou moet gaan invullen.
Totdat een verslaafde inziet dat-ie een levenslang probleem zal hebben, kan hij niet worden gered.
Ik kan nu eerlijk zijn: Deels mis ik de drugs, maar ik heb toegegeven dat het alleen maar tot meer ellende leidt, ongeacht mijn huidige situatie. Daarom kan ik bewust kiezen niet meer te gebruiken. Maar voor een deel verveel ik me de pleuris. En dat is nou eenmaal zo. Een verslaafde die die status quo niet kan accepteren zal hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat teruggaan. Maar dat vertik ik dus. I'm not goin' back...

Edit: "ex-verslaafde" is dus een contradictio in terminis. Ex-gebruiker is een passender term.
pi_58811961
Ik vind dat je het helder& duidelijk weet neer te schrijven allemaal..
Sterkte en hopelijk als je een tegenslag krijgt je hier zelf goed tegen gewapend hebt!!
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:03:20 #176
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58812251
Sterkte man...de oorlog tegen koning heineken en zijn leger van halve liters is niet makkelijk...i know...geluk en ieder pijntje wat je voelt door niet te drinken is een stap naar de overwinning
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58812389
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:13:50 #178
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58812561
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
Dat zit er dus niet meer in.
pi_58812957
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:13 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat zit er dus niet meer in.
maar met de tijd misschien wel weer
pi_58813007
Ik wil dus nooit meer drinken. Ik ken de risico's nu en ik weet dat ik er niet mee kan omgaan. Dus dat lijkt me niet slim.

Kleine update ook nog. Net even een last gekregen van hyperventilatie en wat rillingen. Inmiddels is het weer over. Ik werd wel even bang. Mijn buik spande zich aan en ik kon die niet ontspannen waardoor mijn ademhaling niet goed was. Na een kwartiertje toch maar even een in een zakje geblazen, dat hielp en nu is alles weer goed naar omstandigheden. Ik heb op dit moment ook nog steeds geen zin om te drinken. Ik vind het heldere gevoel in mijn hoofd wat ik heb erg prettig. Prettiger eigenlijk dan een alcoholroes. Ik betrap me erop dat ik zelfs weer plannen aan het maken ben. Iets dat ik al jaren niet meer heb gedaan. Goed het zijn geen grote plannen, maar toch. Ben alleen bang dat ik vanacht ook niet slaap omdat ik vandaag overdag pas kon slapen. Maarja, misschien anders maar tot morgenavond gewoon wakker blijven en dan vroeg naar bed.

Hoe dan ook, op dit moment gaat het goed. Ik heb alleen echt honger. Heb al vanalles gegeten vandaag, maar ik blijf honger houden. Misschien dat het komt omdat ik zo ontzettend veel kilojoules met het bier naar binnen kreeg dat mijn lijf het niet gewend is om het nu met eigenlijk heel weinig brandstof te moeten doen. Die het ook nog eerst moet verteren zelf. Maar dat laatste is giswerk van mijn kant. Geen idee of die theorie klopt... Is er een dokter in de zaal die dat kan verklaren?
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:28:55 #181
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813078
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Eh...nee.
pi_58813119
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik wil dit topic eigenlijk vrijhouden van het werken naar drinken toe. Dit topic heeft maar 1 doel, het werken naar NIET meer drinken toe. Hoop dat je kunt begrijpen dat als ik ga nadenken van 'och 1 biertje misschien achter een tijdje' dat ik net zo goed kan stoppen met stoppen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:30:45 #183
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813171
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
pi_58813423
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
pi_58813515
Dat komt trouwens ook omdat het mijn doel is geen verslaafde meer te zijn. Als ik achter 10 jaar zonder te drinken nog verslaafd zou zijn, dan neem je dus mijn doel en daarmee mijn beloning en hetgeen wat me drijft om te kappen weg.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:38:31 #186
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813568
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Hoop het volgende:
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
Voor de duidelijkheid: Verslaafd zijn en gebruiken zijn niet hetzelfde. Maar ok.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:49:37 #187
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58813915
Je lichaam heeft zich aangepast aan het energie halen uit alcohol ipv vast voedsel, dit duurt even voor het zich weer aan de " normale voeding " aanpast. Het gebrek aan alcohol zorgt voor de honger. Het honger gevoel is het alcohol monstertje. Als het niet zo destructief was is alcohol eigenlijk een veel betere energiebron dan gewoon eten. Je bent nu bijna 2 dagen clean...je loopt nog wel tegen andere rare dingen op.....volhouden ouwe.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58814122
TVP, Dit ga ik volgen. Veel succes, Hoop!
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:58:20 #189
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58814154
Wat je doet is heel dapper maar verschrikkelijk moeilijk. Schaam je dan ook niet om het te melden als je toch terugvalt, juist dan kan je steun gebruiken om de drempel over te gaan om toch professionele hulp te zoeken.
Maar voor nu: wees lief voor jezelf, maak het jezelf zo comfortabel mogelijk en vertrouw erop dat moelijke momenten weer voorbij gaan. Sterkte
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:04:57 #190
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58814316
Ik gebruik geen drugs meer. En als ik er iets aan kan doen, dan blijft dat zo. Maar zoals ik het zie, ben ik nog steeds verslaafd; Tot aan mijn dood. Het is natuurlijk klote om die sticker op jezelf te plakken, maar imho is het de realiteit. Ik schaam me dood voor wat ik in het verleden heb gedaan. En ook dat blijft zoals het is.
Die erkenning helpt mij om clean te blijven. Ik ben uit een soort gevangenis vrijgelaten. En ik ga nooit meer terug.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:35:12 #191
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58814965
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:30 schreef Blood_Money het volgende:
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:46:55 #192
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58815152
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:35 schreef DaneV het volgende:

[..]

Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
Niet om bijdehand te doen, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het makkelijk praten.

Edit: De verslaving brengt een fysieke verandering in je hersenen teweeg (heeft te maken met actie-beloning). Daardoor ben je, in die zin, voor altijd verslaafd.
pi_58816140
Hoop darling, als je het meent, denk ik dat je hulp in moet roepen en de Jelli moet bellen. Heb bij iemand die ik erg goed ken gezien dat het werkt. Nu ervaar je spirit en euforie, maar je kan dit na jaren niet niet effe snel in de achterkamer fixen omdat je een leuke meid hebt onmoet. Misschien eerlijk tegen een nieuwe vlam zijn, want je bent geen doorsnee vriendje (wat dat dan ook is). Je kan er beter ff wat tijd voor uitrekken en contacten hebben die je door terugvallen heenslepen omdat ze weten wat je doormaakt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58816161
Wanneer ga je werken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:11:19 #195
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58816177
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.
Hallon!
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:13:34 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58816181
Ik wens je veel succes toe TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58816231
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 03:11 schreef BlueMage het volgende:
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.

Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.

Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.

Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.

Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.

Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
pi_58816312
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 06:14:04 #199
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_58816326
Goed zeg! Wat je nu doet is echt goed voor je lijf. En neem de tijd voor jezelf: je mag je ook slecht voelen.
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_58816375
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
Je krijgt veel positieve feedback... denk daar maar aan. Dat er een of ander naar ventje zo'n opmerking maakt mag je niet deren...

Al overwogen professionele begeleiding te zoeken... ik weet dat ik niet de eerste persoon ben die er over begint, maar dergelijke instanties kijken nergens van op en je hoeft jezelf daar echt niet te schamen!
pi_58816408
Daar heb je gelijk... eh hou-m-nat
Nouja, ik heb er nu 50 uur ofzo opzitten, ik verwacht van het ontgiften niet meer dood te gaan. Op de lange duur heb ik sowieso nog wel wat dingen waarvoor therapie goed zou zijn. Maar voor ik daarmee kan beginnen moet ik eerst clean zijn. Je moet voor die dingen ook de kracht vinden zeg maar. Ik tenminste. Maar dit eerste stuk moet ik even op mijn manier doen. Ook voor mezelf. En ook om de redenen die ik al eerder zei: als ik me had aangemeld maandag of dinsdag, dan was ik op een wachtlijst komen te staan. In mijn geval moet je het ijzer meteen smeden als het heet is. Daarvoor ken ik mezelf goed genoeg. Maar ik sluit een andere vorm van therapie niet uit. Waarin alcoholisme dan vast ook een plaatsje zal krijgen, maar waarbij het me misschien nog wel meer gaat om weer terug te keren in de maatschappij. Opnieuw leren afspraken nakomen enzo. Dat soort dingen. Gewoon weer leren het leven goed aan te kunnen. Er is wat dat betreft nog genoeg voor me te doen. Maar ik denk echt dat ik daar niet goed aan kan beginnen voor ik van mezelf weet dat ik zonder het drinken kan.

Tot die tijd zijn jullie mijn therapeuten
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:28:30 #202
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58816493
Bavaria is in de aanbieding vandaag bij Albert Heijn

2e tray halve liters gratis

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 22-05-2008 10:06:58 (foutje) ]
Kill the fish.
pi_58816580
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:50:15 #204
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58816604
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:46 schreef Hoop het volgende:
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:52:02 #205
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58816611
-niet- nodig-

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 22-05-2008 11:44:37 ]
Kill the fish.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:15:14 #206
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58817487
Wat ik mij af vraag, hou je nou ook geld over of geef je dat nu aan eten uit omdat je daar nu meer van nodig hebt?

Over dat werk gedoe. Dat lijkt me nu nog helemaal niet aan de orde. Ik zou eerst maar naar die therapieën waar je het over had toe gaan werken. Dit afkikken lijkt me al een groot genoege verandering in je leven.

Heb je trouwens al iets gevonden wat je afleiding geeft? Hoe kom je nu de dag door?

Goed bezig, ga zo door zou ik zeggen
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:51:19 #207
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_58818103
Allemachtig Hoop ik wens je heel veel succes, ik neem aan dat iedereen hier je met alle liefde helpt afleiding en vertier te zoeken in deze spannende periode. Succes!!!
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:43:28 #208
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58819157
Heb het topic een beetje gevolgt en ik denk dat ik je attitude wel mag! Voor Cold-turkey moet je gewoon karakter hebben en een gezonde dosis koppigheid.

2 persoonlijkheid trekjes die een mens soms in de problemen kan brengen, maar zo blijkt, kan het ook het juiste "medicijn" zijn.

Zoals andere al zeiden; Goed bezig!

Zou ik je kennen en zou ik niet "lijden" onder een chronisch gebrek aan empathie, dan zou ik nog trots zijn ook. Ja, dit is dus een vreemd soort compliment aan jou.

Ps: Oh..en Supershark is niet cool bezig, jij supershark hebt niet half de ruggengraad en moed van de TS. Ga je mama pesten. Wel weer goede reaktie van de TS erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 22-05-2008 11:45:35 ]
pi_58820133
@reactie van Hoop op Shark.
Shark donder op

Gaat tot nu toe goed hè? TS? Houd vol!
Als je je nu vast intekend voor hulp (via je huisarts oid) dan is dat waarschijnlijk (wachtlijsten ed) wel ongeveer beschikbaar als je er aan toe bent. Wacht daar dus niet te lang mee!
pi_58820169
Dank jullie weer allemaal. Ik kwam even kijken omdat ik aan het vechten ben om wakker te blijven.

Ik dronk voor tussen de 8 en 12 euro per dag. Soms wat meer als ik een duurdere wijn of sterke drank kocht. Maar 8 euro per dag is 240 euro per maand. Wat dan weer iets meer dan 1/3 van mijn uitkering is. Het is de eerste keer dat ik het uitreken en ik schrik daar wel van. Gewoon een derde van mijn inkomen aan drank weg en waarschijnlijk 3/5 omdat 8 euro per dag echt het minimum was en het gemiddelde toch dichter bij de 10 euro ligt. En als ik geen bier had bestelde ik het met de shaorma en dan betaal je 2.50 voor een blikje... En dat wilde nog weleens gebeuren. Echt erg. Ik at wel redelijk al, maar meestal maar 1 maaltijd per dag, kleine portie en vaak hetzelfde. Ik zal dus wel iets meer kwijt zijn aan eten nu, maar ik denk dat ik toch wel een flinke cent ga besparen zeg. Iets waaraan ik nog helemaal niet heb gedacht. Dat gaat mijn cadeautje worden als ik het vier weken heb volgehouden. Van dat geld ga ik mezelf trakeren op iets leuks. Nog geen idee wat, maar elke cent die uitspaar als ik het 4 weken heb volgehouden ga ik gebruiken om mezelf (nog) een plezier te doen! Weekendje weg ofzo. Of een wii

Hobbies had ik ook al tijdens het zuipen, maar die ga ik niet zeggen omdat ik bang ben dat mensen dan gaan raden wie ik normaal ben. Een van de dingen die ik wel heel veel deed tijdens het zuipen heb ik sinds maandag niet meer gedaan. World of warcraft. Hopelijk ben ik van die verslaving ook in 1 klap af, want dat spel is echt niet leuk als je niet bezopen bent. In plaats daarvan heb ik wel veel tv gekeken.

Kleine update ook meteen nog maar, nu ik toch bezig ben.

Op dit moment ben ik dus heel moe. Heb een pot koffie gezet om mezelf wakker te houden tot de vroege avond. Dan zit ik ook meteen weer in een normaal ritme. Of het lukt weet ik nog niet, maar is het vandaag niet, dan is het morgen wel. Heb vandaag ook iets gedaan wat ik al 3 jaar geleden had moeten doen, maar niet durfde. Een probleem met de belastingdienst oplossen. Dat viel me nog ontzettend mee ook. Achteraf ben ik bang voor niets geweest. Ik krijg nog geld van hun bleek. Dat krijg ik nu ook nog uitbetaald en dat is een niet gering bedrag. Terwijl ik dacht dat zij nog heel veel geld van mij kregen. I love it when a plan comes to work Daar was ik wel trots op trouwens, dat ik voor het eerst sinds hele lang tijd een probleem waarvoor ik bang was heb aangepakt. Leverde weer een stukje euforie op. Dat problemen niet uit de weg gaan is voor de meeste hier vast heel normaal, maar voor mij is het dat niet meer.

Een uur geleden moest ik plotseling wel erg zweten. Maar dat was zweten op een lekkere manier, zoals je in de sauna doet. Ik merk verder dat mijn korte termijn geheugen/concentratie vermogen wel een probleem heeft. Ik ging naar de badkamer om me te scheren en toen ik daar was wist ik niet meer waarvoor ik kwam. Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.

En zo staat het er nu een beetje voor. Dank jullie weer voor de steun, dat is echt te gek
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:29:24 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58820335
Hulde Hoop! Voor je doorzettingsvermogen en je hervonden probleemoplossend vermogen.
Had ik een petje op, dan zette ik 'm nu zwierig voor je af!
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:36:51 #212
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58820546
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 03:44 schreef Manono het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.

Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.

Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.

Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.

Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Je weet niet tegen wie je 't hebt en ook heb ik niet 't gevoel dat TS z'n kop in 't zand steekt zoals jij indirect beweert, maar goed. En volgens jellinek is iedereen verslaafd maar goed die moeten daar ook hun geld mee verdienen. Oh en trouwens ik ga hier geen diagnoses stellen (alhoewel je ook weer kunt strijden of 'verslaafd' 'n diagnosis is maar goed) voor Hoop, dat is niet aan jou of mij en al helemaal niet op 'n forum.

Hoop: goeie reactie op Shark en ik sta nog steeds 100 % achter je!

M.
Hallon!
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:38:05 #213
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58820572
Oops ging wat fout verkeerd geklikt

M.
Hallon!
pi_58820686
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
pi_58821764
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef Hoop het volgende:
Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.
Ik denk niet dat dat per se iets met je verslaving te maken heeft. Iedereen heeft dat soort momenten gedurende de dag
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:41:43 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58822064
Dat je nog geen korsakoff hebt is door die kleine maaltijden per dag, kreeg je nog een beetje vitamine binnen maar voor hetzelfde geld had uur 0 geslagen voor je
The truth was in here.
pi_58823039
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Of je gedraagt je niet als een kind...

Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.

Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?

Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
pi_58823164
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.

Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
pi_58823212
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:29 schreef katerwater het volgende:
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.

Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:33:50 #220
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58823260
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58823303
sterkte
pi_58823381
Goed plan, succes met het volhouden
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:33 schreef Scaurus het volgende:
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Maar je kan ook weer niet alles tegelijk. Als hij nu werkt terwijl hij er fysiek nog niet aan toe is, wordt hij misschien snel ontslagen. Van zoiets negatiefs zou je ook weer een terugval kunnen verwachten.
Een week of wat het volhouden eerst lijkt me geen slecht plan.
Het mooi kotsende meisje.
pi_58823421
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:31 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:41:01 #224
130803 Gripper
Get a grip
pi_58823437
Sterkte man! Ik proost op de goede afloop (met een kopje koffie natuurlijk )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:42:34 #225
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58823479
Als hij al langer (jaren?) niet werkt dan maakt het toch niet zo veel uit als dit nog een aantal maanden langer duurt? Werken is geen garantie om te kunnen blijven stoppen met gebruiken ofzo. Falen bij werken, baan weer verliezen kan juist het tegenovergestelde veroorzaken, het kan een goede reden zijn om juist weer te gaan drinken.

Daarbij zeg ik niet dat hij nooit meer moet gaan werken maar zomaal hals over kop beginnen zou ik niet doen. Misschien dat in de toekomst een of ander begeleidings traject van het UWV oid kan helpen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:46:56 #226
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58823595
Niet dat ik voor de TS wil beslissen wat wijs is en wat niet, of dat ik mij uberhaupt zou willen verdiepen in het thuis zitten, daar gaat het topic hier niet om.
TS heeft duidelijk een verslaving die hem zelf verwoest, persoonlijk vind ik het dan ook belangrijker dat hij zich legt op het oplossen, lees afkicken, van het probleem. Om daarna, eens te gaan kijken of er een positie in zit op de arbeidsmarkt. Want die heeft hij in zijn huidige toestand gewoon niet, tenzij er een vacature bestaat in de wijnproeverij.
The truth was in here.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:47:02 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58823597
Wat maok zegt. One step at a time!
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:17:08 #228
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58824279
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Of je gedraagt je niet als een kind...
Ach, hij reageerde op een post van iemand die redeneert als een kind...dus wat verwacht je?
quote:
Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.
Ik denk idd dat positieve comments hem op dit moment meer gaan helpen dan de, vast wel goed bedoelde, suggestie van jou.
quote:
Niet dat het jou verder aangaat denk ik, maar wellicht wilt de TS zich nu concentreren op het afkicken....ja ik weet het; een idiote suggestie , maar ik dacht dat ik gewoon maar even in de groep wilde gooien.
quote:
Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
ja want op het zelfde moment cold-turkey gaan, nadenken over de toekomst en uitgebreide plannen maken is gewoon iets wat je geprobeerd moet hebben uiteraard.

Zoals andere al aan geven, waarschijnlijk is stap-voor-stap iets wat realistischer?
pi_58827022
Hey Hoop,

Niet voor het een of andere maar naar een afkickcentrum gaan of minstens je huisarts op de hoogte stellen is wel handig...

je loopt nogal kans op:

-een epilepsieaanval door ontrekking van alcohol (en slaapgebrek)
-een delirium
-een hele erge terugval in drankgebruik
-ontwikkelen van angst en depressie...

Daarbij is maatschappelijk werk ook wel handig. Ik weet niet hoe je zo werkloos komt, maar enige dagbesteding is toch wel handig. Van vrijwilligerswerk tot een echte baan. Nu had je de gaten in je dag gevuld met drinken, maar daar moet iets zinvollers in de plaats voor komen...

En de eerste 2 dingen, zijn gevaarlijk omdat je er dood aan kan gaan. En niemand die van jou bestaan weet behalve deze posts... En tijdens een delirium bel je je huisarts ook niet...

Moedig om te posten maar wat meer reallife hulp is handig... Schaamte is niet nodig, je bent niet de eerste..

succes

GH
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_58829008
- kriebels wat orgineel -

[ Bericht 43% gewijzigd door Re op 22-05-2008 17:29:25 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:24:58 #231
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58830304
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Vandaag... op 23-05-2008 01:12:51 ]
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:01:32 #232
202348 Susi
Temple of Love
pi_58831075
Hoop, wat knap dat je dit doet, dat je bij jezelf zo te raden gaat en tot de conclusie komt dat het zo niet verder kan, hartstikke goed ! Ik zal zeker je vorderingen gaan volgen.

Misschien is het een tip om een sport op te pakken ? Niet meteen groepssporten ofzo, maar bijvoorbeeld hardlopen of skaten oid ?
pi_58832011
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:40 schreef Hoop het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
@ Hoop:

Ik heb gemerkt dat ik me regelmatig afvraag hoe het met je gaat. Ik vind je heel moedig.

Ga zo door!
#geen
pi_58832133
Hey Hoop, hartstikke goed dat je cold turkey bent gaan afkicken.

Ik vind het werkelijk waar een wonder dat je je zo goed door de eerste tijd hebt heen weten te worstelen, want als je zoveel drinkt, moet je lichaam eigenlijk ontwennen. Soms heb je daar medicijnen voor nodig

Dat je je zo moe voelt, komt omdat je waarschijnlijk een hoop voedingsstoffen tekort komt, die veel alcoholisten missen. Ik snap wel dat je niet naar de dokter wilt, maar het lijkt me misschien toch verstandig dat die wat bloedonderzoek doet. Dan kun je eventueel vitamine injecties krijgen. Mocht je écht diabetes hebben die op je ogen neerslaat, dan moet je het niet afwachten: je zicht kan dan alleen nog maar verder achteruit gaan.

En bovendien: het lijkt mij geweldig om over een jaar nog eens bloed te kunnen prikken om te zien dat je lever weer normaal werkt, je nieren weer gezond zijn, etc...

Veel succes in ieder geval!
pi_58832490
He Hoop, recht zo die gaat!

Ik ken het gevoel te stoppen omdat de verslaving je opeens bij de strot grijpt. Als verslaafde ben je slaaf van iets stupides. Op het moment dat dat besef even je echte eigen bewustzijn raakt heb je een moment waarop je jezelf bij de kladden kan grijpen.

De meesten laten het moment passeren..

Jij hebt duidelijk nu je eigen wil weer aan het stuur - zolang je dat zo houdt ben je geen slaaf meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58833920
Goed bezig en nog een leuke financiele meevaller ook.

Wat ik me afvraag als je zo veel geld uitgaf aan alcohol, hoe betaalde je dan je huur e.d.? En had je geen sollicitatieplicht?
pi_58834589
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58835616
TS, wat ontzettend goed dat je je probleem aanpakt! En dat je het vol kunt houden! Het is geen klein iets wat je hier aanpakt..

Misschien is het slim om binnenkort een bij je huisarts langs te gaan? Gewoon als vertrouwenspersoon. Je kunt je verhaal even kwijt. En hij/zij kan je misschien helpen of je verwijzen naar iemand die je kan ondersteunen bij het afkicken. En een check-up kan ook niet zoveel kwaad waarschijnlijk

Sterkte met wat je nog gaat tegenkomen in de komende tijd!
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:19:43 #239
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58838120
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:

Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
...dass wir fliegen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:39:41 #240
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58839016
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
jah hallo hij is al wel bijna 48 uur sober hé! tijd om te gaan werken!!
pi_58841813
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:43 schreef Hoop het volgende:
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
Voor de Jelli heb je geloof ik een verwijzing van je huisarts nodig, behandeling wordt het door het ziekenfonds vergoed.

Goed bezig Hoop, doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan. Straks sta je weer op met de wind in je kop ipv een kater (en een guilt trip). Het zal wel een confrontatie worden met illusies die je los moet laten maar er komt een zee van ruimte en energie voor in de plaats. Als je weer de baas over jezelf bent vallen die oude spoken misschien ook wel mee. Wees gewoon eerlijk, just be you. Je hoeft niet alles te kunnen of iedereen te vriend te houden.

Stap voor stap hoor. Misschien kom je in dit hele proces wel een nieuwe roeping tegen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 22-05-2008 23:52:56 ]
pi_58842033
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:31 schreef Manono het volgende:

[..]

doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan.
Mooie uitspraak!!!

En tevens even vragen hoe het met je gaat Hoop?
#geen
pi_58842609
Veel sterkte
pi_58842648
held! volhouden!
pi_58842931
Petje af voor jou! Erg knap dat je dit in je eentje doet. Naar mijn idee maak je zat kans om dit op een positieve manier door te zetten.

Succes en veel sterkte gewenst!
pi_58845233
Dank jullie weer allemaal voor de steun!
Er werd gevraagd hoe ik de huur kon betalen: ik woon nogal klein in een appartement dat ik via familie goedkoop mag hebben. Ik heb inderdaad geen sollicitatieplicht.

Update dan maar weer over hoe het gaat sinds mijn vorige post.
Ik ben na mijn vorige post toch gaan slapen. Rond 9 uur stond ik weer op. Ik had het gevoel dat ik een alcohol kater had. Ook moest ik meteen naar de wc en zag ik heel wazig. Net zoals ik altijd heb na het drinken. Ik begreep niet waarom en het was ook zo over. Net bedacht ik mij dat het misschien door de koffie kwam. Vanochtend heel veel koffie gedronken om wakker te blijven, dat is net zo vochtafdrijvend als alcohol volgens mij. Dus de koffieconsumptie ga ik ook maar aan banden leggen. Na het opstaan heb ik bruine boterhammetjes gegeten met pindakaas. Pindakaas gekozen puur weer om de B1 op peil te krijgen. Voel me sinds het opstaan best goed eigenlijk. Ik heb geen zin in bier. Wel had ik in mijn slaap weer aardig wat gezweet. Maar dat kan net zo goed door de koffie komen. Veel water gedronken sinds ik wakker ben en mijn lippen zijn nu voor het eerst niet meer kurkdroog sinds ik ben gestopt. De derde dag heb ik er nu dik op zitten, bijna 3 en halve dag zelfs
Begin me op dit moment wel een beetje te vervelen dus ik denk dat ik maar een stukje ga fietsen.

Ik vind alle adviezen hier echt te gek. Jullie denken mee. Over de huisarts: het is me tot nu toe zo meegevallen dat ik daar op dit moment het nut niet van in zie eigenlijk. Ik neem aan dat als mijn lichaam de ontgifting niet had kunnen verdragen ik nu wel tegen serieuze complicaties was aangelopen. Bovendien is alcohol ook een stof waarvan je lichaam vrij snel ontwend is. Het zou mij niets verbazen als mijn lichaam nu echt al ontgift is. Alcoholvrij dus. Het is de geestelijke kant die denk ik zwaarder gaat worden op de lange duur. Ik zal me goed moeten wapenen als ik eens naar een concert wil ofzo. Maar op dit moment voel ik me dus goed. Morgen of zaterdag ga ik mezelf testen in de winkel. Ik zal ook wel moeten, want ik moet boodschappen doen. Hopelijk kan ik daar de verleiding weerstaan. Ik ga wel naar een winkel waar ik normaal niet kom heb ik besloten. Die hebben de drank als allerlaatste rij staan zonder andere producten die ik nodig heb. Daar hoef ik dus helemaal niet te komen Dat zal de verleiding hopelijk minder maken.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:39:29 #247
82136 Xennia
gekroond
pi_58845286
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
pi_58845356
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:39 schreef Xennia het volgende:
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
pi_58845382
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:44:35 #250
82136 Xennia
gekroond
pi_58845395
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:42 schreef Hoop het volgende:

[..]

Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
Voor jou is het wel bijzonder! Je hebt 11 jaar lang vrijwel dagelijks gedronken. Dat is meer dan 1/3 van je leven.
pi_58845422
Pff, ook dat had ik nog niet zo bekeken. Man man man, wat heb ik gedaan. Gelukkig is het nooit te laat om iets te veranderen. En nu ga ik een lekker stukje fietsen. Moet even de frisse lucht in
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:33:01 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_58845965
Hoe gaat het met het roken?
Die kruimels duurden wel erg lang.
pi_58846170
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 03:11:47 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_58846180
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:09 schreef Hoop het volgende:
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
Joh, geniet er gewoon even van.

Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 03:12:08 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58846181
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58846198
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:11 schreef APK het volgende:

[..]

Joh, geniet er gewoon even van.

Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hoop op 23-05-2008 04:00:03 ]
pi_58846575
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:

[..]

Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Ik zou toch maar even één ding tegelijk aanpakken als ik jou was... denk dat het echt moeilijke deel er nog aan zit te komen...

Je kan het!
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 08:04:48 #258
5428 crew  miss_sly
pi_58846967
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:

[..]

Dat buiten adem zijn hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met het roken. Voornamelijk drank als brandstof zal je lichaam ook niet optimaal voorzien. Bovendien kan ik me voorstellen (eigen invulling, hoor) dat je wellicht ook niet echt een actief leven had, en als je dan een keer actief bent, trekt je lichaam dat niet zo goed.

Ik vind dat je het erg goed doet, heb ik bewondering voor. Ik denk dat als je nu nog iets anders zou willen aanpakken naast het stoppen, zou dat juist een andere invulling van je dag zijn. en dan bedoel ik niet dat je moet gaan werken, daarvoor is het nog te vroeg. Ik zou wel echt heel hard gaan werken aan een ander ritme. 's Nachts is om te slapen, overdag om wakker te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58847194
Zero hour gaat zo aanbreken. Ik zit aan mijn laatste bakkie thee voor ik naar de winkel ga! Duim voor me
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 08:32:39 #260
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58847300
Succes!
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58847497
Succes, Het gaat je vet wel lukken!!
pi_58847583
Gelukt
Maar ik heb toch maar alvast 2 mega pakken lollies ingeslagen en ik ga nu om en om roken Roken - lollie - roken

Maargoed, verder niet echt veel updates. Ik moest heel even in de winkel denken van... hmmz daar staat het bier... Maar dat was het
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 08:52:53 #263
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58847591
Goed gedaan.
pi_58847760
Goed bezig man! Ben trots op je (zelfs al heb ik geen idee wie je bent )
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:43:40 #265
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58848550
Ben het qua werk eigenlijk wel deels met Flashwin eens. Ik denk juist dat werk over een korte periode (begin part time uiteraard, al is het maar voor een dag of 2 in de week) zeker een positieve bijdrage kan leveren. Je voelt je weer nuttig, doet contacten op die in de loop der jaren verwaterd zijn, je hebt afleiding en je verdient er nog eens geld mee om leuke dingen van te kopen.
Bovendien hoeft het fysiek niet zwaar te zijn.

Maar goed, in ieder geval succes hoop!
pi_58849067
Goed gedaan @ de winkel!
#geen
pi_58849442
Ik ben echt onder de indruk. Volhouden en veel sterkte!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:00:43 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58850578
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
Mooi!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:12:38 #269
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58850896
Mooi topic, goed bezig Hoop, en succes!

Maar hou jezelf goed vast en in de gaten. In deze dagen drijf je nog op de euforie van het stoppen. Een vriend van me is al meermaals ontgift, maar of je maanden later nog droog kunt blijven, dat is de werkelijke test. Geef dus na het ontgiften je leven vorm op een manier dat je niet in oude patronen terecht komt. Blijf doorstappen in de richting die je gekozen hebt, dag na dag, week na week, maand na maand. Denk vast na hoe je de zware momenten van de toekomst gaat tackelen, hoe je omgaat met teleurstelling en afwijzing wat je vast nog op je pad tegen gaat komen.

En fucking geef jezelf die beloning, al is het maar een lappie vlees, het geeft vorm aan het idee dat je iets bereikt.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58852179
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.

Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
Je bent inmiddels een paar dagen verder, misschien kan de huisarts je ook een recept meegeven voor een kleine hoeveelheid slaappillen om wat beter te kunnen slapen. Knap van je dat je dit cold turkey en zonder hulp doet.
pi_58852323
Dank jullie allemaal weer. Maar ik doe het niet zonder hulp hoor. De reacties hier helpen echt enorm.
De eerste beloning heb ik ook al, 2 kogelbiefstukken... Maar dan van die serieuze
Ik wil trouwens geen slaappillen. Dat is van de regen in de drup. Het ene verslavende middel gebruiken om van het andere af te komen. Als ik moe genoeg ben slaap ik vanzelf wel!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:08:58 #272
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_58852505
Ik heb dit hele topic met stijgend respect voor je gelezen hoop. Het gebeurt bjina nooit, maar alle 6 pagina's stuk voor stuk doorgelezen.

Echt, heel veel succes en sterkte de komende tijd!

Stiekem ook een ieniemienie tvp, ik wil graag weten of je het volhoud, en vooral HOE je het volhoud
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_58852905
succes! tevens tvp
you have to kiss a lot of frogs to find your prince
pi_58853299
Go Hoop! Go Hoop! Go Hoop!

Het is echt klasse van je hoe je dit aanpakt! Wat jammer dat er op Fok! zulke sneue dweebs rondlopen die in dit topic gaan lopen trollen.

Waren de medium rare steaks goed te eten? Wat een leven heb je nu trouwens, beetje midden op de dag biefstukken weg lopen hakken; dat doen normale mensen alleen op zondagavond. Mazzelaar
quote:
Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!

Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
Die melatonine werkt voor mij iig niet tegen echte hardcore slapeloosheid of een heel erg verpest dag/nacht ritme. Gisteren hadden 6 van die dingen geen nut bij me, slaap was uiteindelijk te danken aan 2 borrelglaasjes Stolichnaya (sorry Hoop )

[ Bericht 47% gewijzigd door WrineX-Joske op 23-05-2008 12:43:24 ]
pi_58853383
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:12 schreef popolon het volgende:
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Inderdaad, focus. Dit kan nl netzo goed een trick zijn om de aandacht weer naar iets anders te verleggen.

Het belangrijkste is imo dat je eerst op een andere plek komt en een gezondere discipline gaat opbouwen. Daarna kun je al die andere dingen 1 voor 1 laten vallen. Je kan niet van alles wegnemen zonder op iets anders terug te kunnen vallen. Dat moet niet iets buiten jezelf zijn, (zoals een vrouw) want dan doe je weer hetzelfde en is de boot aan als dat fout loopt.

Wanneer je veel buiten bent en structureel aan lichamelijke beweging gaat doen rook je vanzelf minder. Begin gewoon smorgens met een half uurtje joggen op je eigen tempo, als je maar niet wandelt. In het begin doet alles waarschijnlijk zeer en vervloek je je plan, maar na twee weken moet je het al makkelijk drie kwartier kunnen volhouden. Gezond eten, veel antioxidanten, begin de morgen eerst met kiwis, eet groenten zoals tomaten broccoli (en biologische) bietjes. Lekker stuk vlees of vis erbij en af en toe wat rauwkost. En bestel bv Berry Blaster, dan drink je iets wat goed voor je is en wat meteen ontgift.

Ik rook heel weinig maar ik ben nu twee keer een half jaar gestopt en stoppen met roken als je nog met dezelfde stress zit kan je behoorlijk in beslag nemen. Je kan er erg chagrijnig van worden en je wordt er trouwens ook zwaar van als je lollies gaat eten. Straks ben je 10 kg zwaarder, krijg je last van je gewrichten, wordt sporten lastiger, rook je weer en ga je van ellende toch maar weer een borrel pakken.

Rook wat minder en laat het voor dit moment nog even. teveel tegelijk van jezelf vragen is ook een onbewuste manier om mislukking in te bouwen.
pi_58854842
Goed topic. Real-life stuff. Altijd boeiend om te volgen.

Hou vol Hoop, je mag nu niet meer falen, heel FOK! leest mee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:44:49 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58855055
wat goed van je hoop, ik heb echt bewondering voor je!

doe lekker rustig aan, tackle een ding per keer en zorg dat je tussendoor ook nog een beetje blijft genieten, zoals bijvoorbeeld van je biefstukjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58855585
Heyy Hoop!!

Wat goed om allemaal te lezen zeg! Ik vind je echt ontzettend sterk!!!

Ik zou je wel willen adviseren om eens langs de huisarts te gaan, want al lezende door dit topic vond ik sommige lichamelijke klachten die je hebt toch wel de moeite om je eens te laten checken!!!

Veel succes met alles en ik blijf meelezen!
pi_58857815
Wat ik nou zo ontzettend knap vind van je Hoop, is dat je zo positief blijft over het gehele proces. Met zo'n instelling maak je veel meer kans, dus Go Hoop en blijf zo positief...
#geen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:41:48 #280
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_58858533
Succes Hoop!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:50:01 #281
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58858744
Komop Hoop! Hopelijk ga je er helemaal vanaf, ik kan je geen andere tips geven dan de dingen die hier al staan Iedereen leest mee je kan het. Neem je voor om gewoon nooit meer drank ik huis te halen..
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58859912
Dank jullie weer allemaal. Wie weet gaat live afkicken op Fok! het nog worden in 2008.
Van mijn biefstukjes zal ik zeker blijven genieten

Update:
Ik ben blij dat ik vanochtend ben gaan winkelen en niet nu. Ik ben vrij moe nu, maar tegelijk is het weekend. Ik heb sinds mijn 16de 100% zeker weten nog nooit in het weekend niet gedronken. Nu heb ik wel veel fris in huis gehaald en ik ga het ook volhouden, maar ik drink ook veel water nu. En het helpt echt niet dat ze nu in de straat het water hebben afgesloten voor een of andere reperatie. Dat is even een domper. Maar niets dat ik niet aan kan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het nu even zwaar heb. Ik kijk erna uit om straks lekker te kunnen slapen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:37:55 #283
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_58861389
Hoop is sterk!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:46:41 #284
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_58861572
Respect dat je het doehet is niet niks.

Goed bezig
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:48:17 #285
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58861613
keep on going, hoop
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:08:24 #286
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58861973
Good job Hoop

Wil toch ff over je roken beginnen... Ik snap dat je in een positieve flow zit en de kracht in je zelf hebt gevonden om het leven in eigen handen te nemen.... maar wees niet zo streng voor je zelf. Als baby hebben we ook leren lopen door stap voor stap te zetten. Rook gewoon een peuk met de gedachte: dat moet van mijn fok therapeuten. Als je een paar maanden clean bent heb je ook meer vertrouwen in je zelf gevonden dan is het misschien de tijd om van het roken af te komen. Dat zal een peanut zijn vergeleken met het stoppen met drinken.

Ga zo door kerel, respect
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:22:07 #287
182728 honda1990
pi_58862260
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58862378
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:22 schreef honda1990 het volgende:
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Ik moest lachen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:34:23 #289
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58862557
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.

Bovendien, maar dat is even vrij brainstormend en wellicht lul ik nu uit mijn nek: ik kan me ook nog voorstellen dat de momenten dat je het moeilijk hebt met het niet-roken i.i.g. weer momenten zijn dat je niet eventueel aan drinken kan denken.

Hoe dan ook Hoop, ik wens je nog steeds alle geluk toe en volg je bevindingen op de voet!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:43:46 #290
153746 rickjes
ja man ja
pi_58865368
Heb je nu geen gigantische bierpens?
me &gt; you
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:55:25 #291
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58865642
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"

Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:58:51 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58865720
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent

Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 23 mei 2008 @ 21:02:17 #293
35237 Nuongirl
pi_58865784
Ik wil je veel succes en sterkte wensen. Iig heb je een grote stap al gemaakt door toe te geven dat je een drankprobleem hebt, iets wat volgens mij al een stap vooruit is
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_58867143
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent

Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Chapeau Moddereter! Tis een mooi topic inderdaad...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:02:21 #295
182728 honda1990
pi_58867278
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"

Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
dat je die nog kon verzinnen er waren er al een hoop langsgekomen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:05:55 #296
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58867360
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:12:56 #297
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_58867498
Heel veel sterkte man!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_58868253
Hoop vergeet niet om een deel 2 aan te maken hoor
#geen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:54:01 #299
6941 APK
Factual, I think.
pi_58868385
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:34 schreef Garisson72 het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.
Ik ik.
TVP voor het volgende topic!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:15:33 #300
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58868928
Op naar 't volgende topic, idd. Blijf volhouden, Hoop!

M.
Hallon!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:09:33 #302
15080 static
pi_58870131
Hoop gaat stoppen met drinken # 2

Vind je hem wat makkelijker terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')