Christus, dan ben je wel ver heen zeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 05:37 schreef Hoop het volgende:
Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.
Betwijfel het of hij een kater krijgt ivm gewenning eraan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 06:28 schreef Libris het volgende:
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?
Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
Bronquote:-De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
-De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
-Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
-Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:14 schreef Re het volgende:
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
Of bestellen via albert.nl...als dat nog bestaat that is? Dan hoef je ook geen enkele winkel in.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:19 schreef Biancavia het volgende:
Goed bezig!
Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.
Heel veel succes.
Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Slapen wil nog niet lukken.
<knip>
Hoop gaat leven![]()
Maar eerst weer even het bed in.
..
Moet inschakelen zelfs. Dit kan geen mens alleen. Dan ben je na 2 dagen weer terug bij af. Er komt een moment dat je weer naar de winkel moet, of de deur uit en dan is de verleiding te groot als je geen steun hebt. Ergo: je moet niet eens alleen naar de winkel gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Dat is niet vreemd, je hebt voor je gevoel de beste keuze van je leven gemaakt. (en laten we wel wezen: dat is ook zo!)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:34 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.
Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.
Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.
Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.
Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.
Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef EasyDakota het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.
Ik zeg ook niet dat hij 5 marathons moet lopen, gewoon rustig hardlopen. Doe een rondje waar veel mensen hardlopen, misschien krijg je nog wat contact. Ga desnoods al dat te zwaar is wandelen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.
Niet elke alcoholist heeft levercirrose.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:45 schreef Syheriat het volgende:
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt
Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
ik geloof ook niets van dit verhaal...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Eline alert.
Sorry hoor.
Neequote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Loire het volgende:
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
Ja, maar dat is maar tijdelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zo een vermoeden dat als ik elke dag een kilo snoep zou eten en 12 liter frisdrank ik mezelf minder kwaad aan doe dan ik nu doe. Maar ik overdrijf het niet hoor. Heb 3 glaasjes 7up op en net toch maar weer terug op de bouilon. Van die zoete zooi blijf je ook dorst houden. En nu heb ik net een dropsleutel opgestokenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
(van wiki)quote:Alcohol withdrawal
Alcohol withdrawal differs significantly from most other drugs because it can be directly fatal. While it is possible for heroin addicts, for instance, to die from other health problems made worse by the strain of withdrawal, an otherwise healthy alcoholic can die from the direct effects of withdrawal if it is not properly managed. Heavy consumption of alcohol reduces the production of GABA, which is a neuroinhibitor. An abrupt stop of alcohol consumption can induce a condition where neither alcohol nor GABA exists in the system in adequate quantities, causing uncontrolled firing of the synapses. This manifests as hallucinations, shakes, convulsions, seizures, and possible heart failure, all of which are collectively referred to as delirium tremens. All of these withdrawal issues can be safely controlled with a medically supervised detoxification program.
ik vind dat kleren kopen trouwens wel een goed idee, maar ik zou er een soort beloningssysteem van maken. als je twee dagen niet gedronken heb, dan sta je jezelf een beloning toe. weet ik veel, een reep chocola ofzo. iets kleins. heb je het een week volgehouden, koop dan een leuk kledingstuk. Gaan zoeken naar hoe je je positieve gedrag voor jezelf kan belonen, realistische beloningen, niet exorbitant.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:23 schreef Hoop het volgende:
[..]
Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.
Dank je. Refusal ken ik wel ja. Maar ik weet dat als ik een terugval zou hebben ik daardoor heen zou drinken. Met alle nare effecten vandien. Dus daar wil ik niet aan. Ik wil ook niet het risico lopen dat als ik per ongeluk alcohol binnen krijg ik over mijn nek ga. Maar misschien dat ik dat wel doe trouwens, als ik na deze week gifvrij ben is het denk ik wel goed als ik iemand heb die me ook gifvrij helpt te houden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef anotherday het volgende:
Hoi Hoop,
Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)
Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Ik weet dat je het heel goed bedoelde, maar ik moest toch een beetje lachen. Als je pas na 8 halve liters een beetje aangeschoten gaat worden dan kun je heel veel lezen tijdens het zuipen. Ik heb dan ook een aardige bibliotheek bij elkaar gekregen in die 11 jaarquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:56 schreef Palmer het volgende:
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
*edit*quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Hoop het volgende:
[..]
Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
oeh, succes! Dat wordt nog wel moeilijker, lijkt in het begin heel makkelijk. Denk dus niet dat je er al overheen bentquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:01 schreef JEFFreal het volgende:
Keep up te good work![]()
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean![]()
Maar die zuipen juist 't meestquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
Ik vind dat je jezelf juist op de borst mag kloppen dat je de verleiding hebt weerstaan, ook al lag hij binnen handbereik.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:10 schreef Hoop het volgende:
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.
En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.
En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.
Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
Lul.quote:Op woensdag 21 mei 2008 02:57 schreef SuperShark het volgende:
Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas!quote:Op woensdag 21 mei 2008 04:33 schreef Hoop het volgende:
Is een optie, maar ben al een oventosti aan het regelenAls ik daar niet vrolijk van raak dan weet ik het ook niet meer. Slaap lekker trouwens.
Mits je geen kaas lustquote:Op woensdag 21 mei 2008 04:37 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas!)
Ik weet van mezelf dat stoppen met 2 dingen tegelijk niet echt werkt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:34 schreef Hoop het volgende:
Appie bezorgt hier helaas niet. Maar de dingen die ik nodig heb zijn ook meer drogisterij werk eigenlijk. Op de sigaretten na. Ik heb nog steeds een ietsiepietsiebeetje gruis. Dus het is wel ok. De laatste 24 uur in elk geval veel minder gerookt dan normaal. Misschien dat ik straks toch even gewoon hier op de hoek sigaretten haal, maar niet voor ik geslapen heb. Ik ben er nu toch al achter dat drank niet te ontwijken is. Dus kan mezelf maar beter gewoon meteen aanleren het gewoon niet te kopen. Zou me ook rot schamen als ik hier straks moet tikken: ehhh ja ik heb er toch eentje...' Of ik pak gewoon gepast geld en laat de pinpas hier de eerste keer. Van de andere kant, ik speel nog steeds met de gedachte om dat roken ook maar meteen af te schaffen. Maar dat weet ik nog niet.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 04:27 schreef Biancavia het volgende:
Dan neem je een lekkere warme chocomel en dan ga je onder een hete douche en dan probeer je alsnog wat te gaan slapen. (Wat ik nu ook ga doen.)
Succes Hoop! Alleen al pluspunten voor het initiatief!quote:Ben je depressief of moe
Lacht het leven je niet toe
Krepeer je van de pijn
Kortom is alles niet zo fijn
Bedenk het is maar spel
Het goede komt nog wel
Wees flink zeg: 'proost'
En zoek je troost
In een goed glas chocomel
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voel me helder van geest op het moment en heb zin om wat te gaan ondernemen. Dadelijk misschien maar een stukje wandelen. Het zonnetje schijnt nog zachtjes hier en ik kan de vitamientjes wel gebruiken. Ik ben me trouwens bewust dat er een risico zit bij zomaar stoppen, maar als je gaat lezen bij alcoholdebaas etc dan zie je dat die risico's zeer beperkt zijn. Ik heb nog geen last van dellerium gehad etc, zodra ik dat krijg of andere ernstige symptomen bel ik meteen de hulpdiensten. Hetgeen wat het volgens mij tot nu toe makkelijk maakt is dat ik hier gewoon vertel hoe het gaat. Ik weet in elk geval zeker dat dit topic de rede is geweest dat het blik bier van gisteren niet opgedronken is. Ondanks dat ik daar vannacht niet zo blij mee was ben ik er na het slapen nu wel trots op eigenlijk. Om zelf ook maar een veer in m'n kont te steken... Ik heb de verleiding toch maar mooi kunnen weerstaan
[ Bericht 0% gewijzigd door Hoop op 21-05-2008 20:02:37 ]
Als ex-verslaafde heeft mijn mening misschien enige waarde.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:26 schreef Stali het volgende:
Ik bedoelde er echt niets verkeerds mee en ik val je niet aan op een boek he. Dit is internet en het zijn mijn eigen persoonlijke reserves. Daarnaast ben ik allerminst een psycholoog die op zoek is naar diepere redenen. Het waren puur vragen die in me op kwamen. Net zoals ik graag wil weten welke invloed dat ene leuke meisje op jou heeft.
Een verslaving is natuurlijk nooit een bewuste keuze, zoiets sluipt er altijd in, zeker iets zo geaccepteerd als alcohol want als je niet drinkt ben je ongezellig. Maar soms is er wel een reden te achterhalen. Jij hoeft hier niet alles neer te plempen omdat je toevallig dit topic bent begonnen he. Je schrijft dat je al jaren depressies hebt en je je niet bewust bent of dit alcoholische depressies zijn. Probeer hier dan in ieder geval voor jezelf dan eens over na te denken. Je schrijft een jonge knaap van 30 te zijn en al elf jaar verergerd te zijn gaan drinken maar het is allemaal nog redelijk te overzien. Probeer dit dan in ieder geval voor jezelf te overdenken en ook waarom je geschrokken bent.
En wat betreft rampverhalen over kennissen van een kennis, trek je er nu maar even niets van aan. Natuurlijk kun je beter naar een huisarts maar goed, je hebt een onterecht gevoel van schaamte. Ik zou je ook wel naar de huisarts willen schoppen omdat ik je fysieke conditie niet weet, maar kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen. Wat men hier kan lezen ben je je zeer goed bewust van je lijf tot in het detail van lippenbijten toe. Hou dat zo.
Ik wens je heel veel sterkte, hou vol!
En dat volhouden doe je al zo goed..
Dat zit er dus niet meer in.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.
Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!
Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
Eh...nee.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar met de tijd misschien wel weer
Ik wil dit topic eigenlijk vrijhouden van het werken naar drinken toe. Dit topic heeft maar 1 doel, het werken naar NIET meer drinken toe. Hoop dat je kunt begrijpen dat als ik ga nadenken van 'och 1 biertje misschien achter een tijdje' dat ik net zo goed kan stoppen met stoppen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar met de tijd misschien wel weer
Voor de duidelijkheid: Verslaafd zijn en gebruiken zijn niet hetzelfde. Maar ok.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Hoop het volgende:
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.
Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:30 schreef Blood_Money het volgende:
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
Niet om bijdehand te doen, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het makkelijk praten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:35 schreef DaneV het volgende:
[..]
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:11 schreef BlueMage het volgende:
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.
Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.
M.
Je krijgt veel positieve feedback... denk daar maar aan. Dat er een of ander naar ventje zo'n opmerking maakt mag je niet deren...quote:Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Update dan maar weer.
Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:46 schreef Hoop het volgende:
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
Je weet niet tegen wie je 't hebtquote:Op donderdag 22 mei 2008 03:44 schreef Manono het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.
Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.
Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.
Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.
Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Ik denk niet dat dat per se iets met je verslaving te maken heeft. Iedereen heeft dat soort momenten gedurende de dagquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef Hoop het volgende:
Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.
Of je gedraagt je niet als een kind...quote:Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:29 schreef katerwater het volgende:
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.
Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Maar je kan ook weer niet alles tegelijk. Als hij nu werkt terwijl hij er fysiek nog niet aan toe is, wordt hij misschien snel ontslagen. Van zoiets negatiefs zou je ook weer een terugval kunnen verwachten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:33 schreef Scaurus het volgende:
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:31 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
Ach, hij reageerde op een post van iemand die redeneert als een kind...dus wat verwacht je?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Of je gedraagt je niet als een kind...
Ik denk idd dat positieve comments hem op dit moment meer gaan helpen dan de, vast wel goed bedoelde, suggestie van jou.quote:Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.
Niet dat het jou verder aangaat denk ik, maar wellicht wilt de TS zich nu concentreren op het afkicken....ja ik weet het; een idiote suggestiequote:Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?
ja want op het zelfde moment cold-turkey gaan, nadenken over de toekomst en uitgebreide plannen maken is gewoon iets wat je geprobeerd moet hebben uiteraard.quote:Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
@ Hoop:quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:40 schreef Hoop het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:
Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?
jah hallo hij is al wel bijna 48 uur sober hé! tijd om te gaan werken!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
Voor de Jelli heb je geloof ik een verwijzing van je huisarts nodig, behandeling wordt het door het ziekenfonds vergoed.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:43 schreef Hoop het volgende:
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
Mooie uitspraak!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:31 schreef Manono het volgende:
[..]
doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan.
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakkenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:39 schreef Xennia het volgende:
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
Voor jou is het wel bijzonder! Je hebt 11 jaar lang vrijwel dagelijks gedronken. Dat is meer dan 1/3 van je leven.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:42 schreef Hoop het volgende:
[..]
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken![]()
![]()
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
Joh, geniet er gewoon even van.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:09 schreef Hoop het volgende:
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kankerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:11 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, geniet er gewoon even van.
Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
Ik zou toch maar even één ding tegelijk aanpakken als ik jou was... denk dat het echt moeilijke deel er nog aan zit te komen...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker![]()
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Dat buiten adem zijn hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met het roken. Voornamelijk drank als brandstof zal je lichaam ook niet optimaal voorzien. Bovendien kan ik me voorstellen (eigen invulling, hoor) dat je wellicht ook niet echt een actief leven had, en als je dan een keer actief bent, trekt je lichaam dat niet zo goed.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker![]()
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Mooi!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
Je bent inmiddels een paar dagen verder, misschien kan de huisarts je ook een recept meegeven voor een kleine hoeveelheid slaappillen om wat beter te kunnen slapen. Knap van je dat je dit cold turkey en zonder hulp doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.
Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
Die melatonine werkt voor mij iig niet tegen echte hardcore slapeloosheid of een heel erg verpest dag/nacht ritme. Gisteren hadden 6 van die dingen geen nut bij me, slaap was uiteindelijk te danken aan 2 borrelglaasjes Stolichnaya (sorry Hoopquote:Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!
Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
Inderdaad, focus. Dit kan nl netzo goed een trick zijn om de aandacht weer naar iets anders te verleggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:12 schreef popolon het volgende:
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:22 schreef honda1990 het volgende:
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Chapeau Moddereter! Tis een mooi topic inderdaad...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent
Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"
Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
Ik ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:34 schreef Garisson72 het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |