quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:46 schreef Hoop het volgende:
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
Je weet niet tegen wie je 't hebtquote:Op donderdag 22 mei 2008 03:44 schreef Manono het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.
Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.
Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.
Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.
Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Ik denk niet dat dat per se iets met je verslaving te maken heeft. Iedereen heeft dat soort momenten gedurende de dagquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef Hoop het volgende:
Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.
Of je gedraagt je niet als een kind...quote:Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:29 schreef katerwater het volgende:
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.
Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Maar je kan ook weer niet alles tegelijk. Als hij nu werkt terwijl hij er fysiek nog niet aan toe is, wordt hij misschien snel ontslagen. Van zoiets negatiefs zou je ook weer een terugval kunnen verwachten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:33 schreef Scaurus het volgende:
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:31 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
Ach, hij reageerde op een post van iemand die redeneert als een kind...dus wat verwacht je?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Of je gedraagt je niet als een kind...
Ik denk idd dat positieve comments hem op dit moment meer gaan helpen dan de, vast wel goed bedoelde, suggestie van jou.quote:Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.
Niet dat het jou verder aangaat denk ik, maar wellicht wilt de TS zich nu concentreren op het afkicken....ja ik weet het; een idiote suggestiequote:Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?
ja want op het zelfde moment cold-turkey gaan, nadenken over de toekomst en uitgebreide plannen maken is gewoon iets wat je geprobeerd moet hebben uiteraard.quote:Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
@ Hoop:quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:40 schreef Hoop het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:
Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?
jah hallo hij is al wel bijna 48 uur sober hé! tijd om te gaan werken!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
Voor de Jelli heb je geloof ik een verwijzing van je huisarts nodig, behandeling wordt het door het ziekenfonds vergoed.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:43 schreef Hoop het volgende:
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
Mooie uitspraak!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:31 schreef Manono het volgende:
[..]
doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan.
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakkenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:39 schreef Xennia het volgende:
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
Voor jou is het wel bijzonder! Je hebt 11 jaar lang vrijwel dagelijks gedronken. Dat is meer dan 1/3 van je leven.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:42 schreef Hoop het volgende:
[..]
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken![]()
![]()
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
Joh, geniet er gewoon even van.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:09 schreef Hoop het volgende:
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kankerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:11 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, geniet er gewoon even van.
Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
Ik zou toch maar even één ding tegelijk aanpakken als ik jou was... denk dat het echt moeilijke deel er nog aan zit te komen...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker![]()
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Dat buiten adem zijn hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met het roken. Voornamelijk drank als brandstof zal je lichaam ook niet optimaal voorzien. Bovendien kan ik me voorstellen (eigen invulling, hoor) dat je wellicht ook niet echt een actief leven had, en als je dan een keer actief bent, trekt je lichaam dat niet zo goed.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker![]()
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Mooi!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
Je bent inmiddels een paar dagen verder, misschien kan de huisarts je ook een recept meegeven voor een kleine hoeveelheid slaappillen om wat beter te kunnen slapen. Knap van je dat je dit cold turkey en zonder hulp doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.
Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
Die melatonine werkt voor mij iig niet tegen echte hardcore slapeloosheid of een heel erg verpest dag/nacht ritme. Gisteren hadden 6 van die dingen geen nut bij me, slaap was uiteindelijk te danken aan 2 borrelglaasjes Stolichnaya (sorry Hoopquote:Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!
Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
Inderdaad, focus. Dit kan nl netzo goed een trick zijn om de aandacht weer naar iets anders te verleggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 03:12 schreef popolon het volgende:
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:22 schreef honda1990 het volgende:
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Chapeau Moddereter! Tis een mooi topic inderdaad...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent
Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"
Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
Ik ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:34 schreef Garisson72 het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |