abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58816408
Daar heb je gelijk... eh hou-m-nat
Nouja, ik heb er nu 50 uur ofzo opzitten, ik verwacht van het ontgiften niet meer dood te gaan. Op de lange duur heb ik sowieso nog wel wat dingen waarvoor therapie goed zou zijn. Maar voor ik daarmee kan beginnen moet ik eerst clean zijn. Je moet voor die dingen ook de kracht vinden zeg maar. Ik tenminste. Maar dit eerste stuk moet ik even op mijn manier doen. Ook voor mezelf. En ook om de redenen die ik al eerder zei: als ik me had aangemeld maandag of dinsdag, dan was ik op een wachtlijst komen te staan. In mijn geval moet je het ijzer meteen smeden als het heet is. Daarvoor ken ik mezelf goed genoeg. Maar ik sluit een andere vorm van therapie niet uit. Waarin alcoholisme dan vast ook een plaatsje zal krijgen, maar waarbij het me misschien nog wel meer gaat om weer terug te keren in de maatschappij. Opnieuw leren afspraken nakomen enzo. Dat soort dingen. Gewoon weer leren het leven goed aan te kunnen. Er is wat dat betreft nog genoeg voor me te doen. Maar ik denk echt dat ik daar niet goed aan kan beginnen voor ik van mezelf weet dat ik zonder het drinken kan.

Tot die tijd zijn jullie mijn therapeuten
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:28:30 #202
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58816493
Bavaria is in de aanbieding vandaag bij Albert Heijn

2e tray halve liters gratis

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 22-05-2008 10:06:58 (foutje) ]
Kill the fish.
pi_58816580
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:50:15 #204
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_58816604
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:46 schreef Hoop het volgende:
Zelfs een zware alcoholist als mij raakt dat spul nog niet met een stok aan. Kolere zeg. Dat je het af krijgt.
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:52:02 #205
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58816611
-niet- nodig-

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 22-05-2008 11:44:37 ]
Kill the fish.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:15:14 #206
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58817487
Wat ik mij af vraag, hou je nou ook geld over of geef je dat nu aan eten uit omdat je daar nu meer van nodig hebt?

Over dat werk gedoe. Dat lijkt me nu nog helemaal niet aan de orde. Ik zou eerst maar naar die therapieën waar je het over had toe gaan werken. Dit afkikken lijkt me al een groot genoege verandering in je leven.

Heb je trouwens al iets gevonden wat je afleiding geeft? Hoe kom je nu de dag door?

Goed bezig, ga zo door zou ik zeggen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:51:19 #207
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_58818103
Allemachtig Hoop ik wens je heel veel succes, ik neem aan dat iedereen hier je met alle liefde helpt afleiding en vertier te zoeken in deze spannende periode. Succes!!!
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:43:28 #208
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58819157
Heb het topic een beetje gevolgt en ik denk dat ik je attitude wel mag! Voor Cold-turkey moet je gewoon karakter hebben en een gezonde dosis koppigheid.

2 persoonlijkheid trekjes die een mens soms in de problemen kan brengen, maar zo blijkt, kan het ook het juiste "medicijn" zijn.

Zoals andere al zeiden; Goed bezig!

Zou ik je kennen en zou ik niet "lijden" onder een chronisch gebrek aan empathie, dan zou ik nog trots zijn ook. Ja, dit is dus een vreemd soort compliment aan jou.

Ps: Oh..en Supershark is niet cool bezig, jij supershark hebt niet half de ruggengraad en moed van de TS. Ga je mama pesten. Wel weer goede reaktie van de TS erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 22-05-2008 11:45:35 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58820133
@reactie van Hoop op Shark.
Shark donder op

Gaat tot nu toe goed hè? TS? Houd vol!
Als je je nu vast intekend voor hulp (via je huisarts oid) dan is dat waarschijnlijk (wachtlijsten ed) wel ongeveer beschikbaar als je er aan toe bent. Wacht daar dus niet te lang mee!
pi_58820169
Dank jullie weer allemaal. Ik kwam even kijken omdat ik aan het vechten ben om wakker te blijven.

Ik dronk voor tussen de 8 en 12 euro per dag. Soms wat meer als ik een duurdere wijn of sterke drank kocht. Maar 8 euro per dag is 240 euro per maand. Wat dan weer iets meer dan 1/3 van mijn uitkering is. Het is de eerste keer dat ik het uitreken en ik schrik daar wel van. Gewoon een derde van mijn inkomen aan drank weg en waarschijnlijk 3/5 omdat 8 euro per dag echt het minimum was en het gemiddelde toch dichter bij de 10 euro ligt. En als ik geen bier had bestelde ik het met de shaorma en dan betaal je 2.50 voor een blikje... En dat wilde nog weleens gebeuren. Echt erg. Ik at wel redelijk al, maar meestal maar 1 maaltijd per dag, kleine portie en vaak hetzelfde. Ik zal dus wel iets meer kwijt zijn aan eten nu, maar ik denk dat ik toch wel een flinke cent ga besparen zeg. Iets waaraan ik nog helemaal niet heb gedacht. Dat gaat mijn cadeautje worden als ik het vier weken heb volgehouden. Van dat geld ga ik mezelf trakeren op iets leuks. Nog geen idee wat, maar elke cent die uitspaar als ik het 4 weken heb volgehouden ga ik gebruiken om mezelf (nog) een plezier te doen! Weekendje weg ofzo. Of een wii

Hobbies had ik ook al tijdens het zuipen, maar die ga ik niet zeggen omdat ik bang ben dat mensen dan gaan raden wie ik normaal ben. Een van de dingen die ik wel heel veel deed tijdens het zuipen heb ik sinds maandag niet meer gedaan. World of warcraft. Hopelijk ben ik van die verslaving ook in 1 klap af, want dat spel is echt niet leuk als je niet bezopen bent. In plaats daarvan heb ik wel veel tv gekeken.

Kleine update ook meteen nog maar, nu ik toch bezig ben.

Op dit moment ben ik dus heel moe. Heb een pot koffie gezet om mezelf wakker te houden tot de vroege avond. Dan zit ik ook meteen weer in een normaal ritme. Of het lukt weet ik nog niet, maar is het vandaag niet, dan is het morgen wel. Heb vandaag ook iets gedaan wat ik al 3 jaar geleden had moeten doen, maar niet durfde. Een probleem met de belastingdienst oplossen. Dat viel me nog ontzettend mee ook. Achteraf ben ik bang voor niets geweest. Ik krijg nog geld van hun bleek. Dat krijg ik nu ook nog uitbetaald en dat is een niet gering bedrag. Terwijl ik dacht dat zij nog heel veel geld van mij kregen. I love it when a plan comes to work Daar was ik wel trots op trouwens, dat ik voor het eerst sinds hele lang tijd een probleem waarvoor ik bang was heb aangepakt. Leverde weer een stukje euforie op. Dat problemen niet uit de weg gaan is voor de meeste hier vast heel normaal, maar voor mij is het dat niet meer.

Een uur geleden moest ik plotseling wel erg zweten. Maar dat was zweten op een lekkere manier, zoals je in de sauna doet. Ik merk verder dat mijn korte termijn geheugen/concentratie vermogen wel een probleem heeft. Ik ging naar de badkamer om me te scheren en toen ik daar was wist ik niet meer waarvoor ik kwam. Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.

En zo staat het er nu een beetje voor. Dank jullie weer voor de steun, dat is echt te gek
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:29:24 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58820335
Hulde Hoop! Voor je doorzettingsvermogen en je hervonden probleemoplossend vermogen.
Had ik een petje op, dan zette ik 'm nu zwierig voor je af!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:36:51 #212
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58820546
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 03:44 schreef Manono het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.

Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.

Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.

Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.

Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Je weet niet tegen wie je 't hebt en ook heb ik niet 't gevoel dat TS z'n kop in 't zand steekt zoals jij indirect beweert, maar goed. En volgens jellinek is iedereen verslaafd maar goed die moeten daar ook hun geld mee verdienen. Oh en trouwens ik ga hier geen diagnoses stellen (alhoewel je ook weer kunt strijden of 'verslaafd' 'n diagnosis is maar goed) voor Hoop, dat is niet aan jou of mij en al helemaal niet op 'n forum.

Hoop: goeie reactie op Shark en ik sta nog steeds 100 % achter je!

M.
Hallon!
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:38:05 #213
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58820572
Oops ging wat fout verkeerd geklikt

M.
Hallon!
pi_58820686
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
pi_58821764
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:23 schreef Hoop het volgende:
Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.
Ik denk niet dat dat per se iets met je verslaving te maken heeft. Iedereen heeft dat soort momenten gedurende de dag
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:41:43 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58822064
Dat je nog geen korsakoff hebt is door die kleine maaltijden per dag, kreeg je nog een beetje vitamine binnen maar voor hetzelfde geld had uur 0 geslagen voor je
The truth was in here.
pi_58823039
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Of je gedraagt je niet als een kind...

Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.

Mijn vraag blijft daarom staan: wanneer ga je werken?

Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58823164
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.

Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
pi_58823212
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:29 schreef katerwater het volgende:
Actieve participatie in de maatschappij is niet gelijk aan werken, Flashwin.

Maar dat is een andere discussie natuurlijk.
Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:33:50 #220
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58823260
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58823303
sterkte
pi_58823381
Goed plan, succes met het volhouden
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:33 schreef Scaurus het volgende:
Werken is in ieder geval wel buitenshuis zijn, onder de mensen, je aandacht ergens op richten. Blijf je thuiszitten, dan grijp je sneller naar de fles. (Lijkt mij.)
Maar je kan ook weer niet alles tegelijk. Als hij nu werkt terwijl hij er fysiek nog niet aan toe is, wordt hij misschien snel ontslagen. Van zoiets negatiefs zou je ook weer een terugval kunnen verwachten.
Een week of wat het volhouden eerst lijkt me geen slecht plan.
Het mooi kotsende meisje.
pi_58823421
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:31 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het is een vorm van aktieve participatie, wijsneus.
Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:41:01 #224
130803 Gripper
Get a grip
pi_58823437
Sterkte man! Ik proost op de goede afloop (met een kopje koffie natuurlijk )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:42:34 #225
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58823479
Als hij al langer (jaren?) niet werkt dan maakt het toch niet zo veel uit als dit nog een aantal maanden langer duurt? Werken is geen garantie om te kunnen blijven stoppen met gebruiken ofzo. Falen bij werken, baan weer verliezen kan juist het tegenovergestelde veroorzaken, het kan een goede reden zijn om juist weer te gaan drinken.

Daarbij zeg ik niet dat hij nooit meer moet gaan werken maar zomaal hals over kop beginnen zou ik niet doen. Misschien dat in de toekomst een of ander begeleidings traject van het UWV oid kan helpen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:46:56 #226
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58823595
Niet dat ik voor de TS wil beslissen wat wijs is en wat niet, of dat ik mij uberhaupt zou willen verdiepen in het thuis zitten, daar gaat het topic hier niet om.
TS heeft duidelijk een verslaving die hem zelf verwoest, persoonlijk vind ik het dan ook belangrijker dat hij zich legt op het oplossen, lees afkicken, van het probleem. Om daarna, eens te gaan kijken of er een positie in zit op de arbeidsmarkt. Want die heeft hij in zijn huidige toestand gewoon niet, tenzij er een vacature bestaat in de wijnproeverij.
The truth was in here.
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:47:02 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58823597
Wat maok zegt. One step at a time!
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:17:08 #228
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58824279
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Of je gedraagt je niet als een kind...
Ach, hij reageerde op een post van iemand die redeneert als een kind...dus wat verwacht je?
quote:
Geweldig hoor, dat je zo een ommekeer in je leven maakt. Maar aktieve participatie in de maatschappij zal je veel sneller weer op de been brengen dan voldoening krijgen uit positieve comments op een forum.
Ik denk idd dat positieve comments hem op dit moment meer gaan helpen dan de, vast wel goed bedoelde, suggestie van jou.
quote:
Niet dat het jou verder aangaat denk ik, maar wellicht wilt de TS zich nu concentreren op het afkicken....ja ik weet het; een idiote suggestie , maar ik dacht dat ik gewoon maar even in de groep wilde gooien.
quote:
Als je daar nog niet eens over heb nagedacht, ga ik je heeeeel veel succes wensen, maar vrees ik het ergste.
ja want op het zelfde moment cold-turkey gaan, nadenken over de toekomst en uitgebreide plannen maken is gewoon iets wat je geprobeerd moet hebben uiteraard.

Zoals andere al aan geven, waarschijnlijk is stap-voor-stap iets wat realistischer?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58827022
Hey Hoop,

Niet voor het een of andere maar naar een afkickcentrum gaan of minstens je huisarts op de hoogte stellen is wel handig...

je loopt nogal kans op:

-een epilepsieaanval door ontrekking van alcohol (en slaapgebrek)
-een delirium
-een hele erge terugval in drankgebruik
-ontwikkelen van angst en depressie...

Daarbij is maatschappelijk werk ook wel handig. Ik weet niet hoe je zo werkloos komt, maar enige dagbesteding is toch wel handig. Van vrijwilligerswerk tot een echte baan. Nu had je de gaten in je dag gevuld met drinken, maar daar moet iets zinvollers in de plaats voor komen...

En de eerste 2 dingen, zijn gevaarlijk omdat je er dood aan kan gaan. En niemand die van jou bestaan weet behalve deze posts... En tijdens een delirium bel je je huisarts ook niet...

Moedig om te posten maar wat meer reallife hulp is handig... Schaamte is niet nodig, je bent niet de eerste..

succes

GH
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_58829008
- kriebels wat orgineel -

[ Bericht 43% gewijzigd door Re op 22-05-2008 17:29:25 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:24:58 #231
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58830304
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Vandaag... op 23-05-2008 01:12:51 ]
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:01:32 #232
202348 Susi
Temple of Love
pi_58831075
Hoop, wat knap dat je dit doet, dat je bij jezelf zo te raden gaat en tot de conclusie komt dat het zo niet verder kan, hartstikke goed ! Ik zal zeker je vorderingen gaan volgen.

Misschien is het een tip om een sport op te pakken ? Niet meteen groepssporten ofzo, maar bijvoorbeeld hardlopen of skaten oid ?
pi_58832011
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:40 schreef Hoop het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik jou een beetje de wijsneus eigenlijk. Komt wat roepen over iets waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt. Ik vertel je wanneer ik ga werken zodra het jou iets aangaat. Ok?
@ Hoop:

Ik heb gemerkt dat ik me regelmatig afvraag hoe het met je gaat. Ik vind je heel moedig.

Ga zo door!
#geen
pi_58832133
Hey Hoop, hartstikke goed dat je cold turkey bent gaan afkicken.

Ik vind het werkelijk waar een wonder dat je je zo goed door de eerste tijd hebt heen weten te worstelen, want als je zoveel drinkt, moet je lichaam eigenlijk ontwennen. Soms heb je daar medicijnen voor nodig

Dat je je zo moe voelt, komt omdat je waarschijnlijk een hoop voedingsstoffen tekort komt, die veel alcoholisten missen. Ik snap wel dat je niet naar de dokter wilt, maar het lijkt me misschien toch verstandig dat die wat bloedonderzoek doet. Dan kun je eventueel vitamine injecties krijgen. Mocht je écht diabetes hebben die op je ogen neerslaat, dan moet je het niet afwachten: je zicht kan dan alleen nog maar verder achteruit gaan.

En bovendien: het lijkt mij geweldig om over een jaar nog eens bloed te kunnen prikken om te zien dat je lever weer normaal werkt, je nieren weer gezond zijn, etc...

Veel succes in ieder geval!
pi_58832490
He Hoop, recht zo die gaat!

Ik ken het gevoel te stoppen omdat de verslaving je opeens bij de strot grijpt. Als verslaafde ben je slaaf van iets stupides. Op het moment dat dat besef even je echte eigen bewustzijn raakt heb je een moment waarop je jezelf bij de kladden kan grijpen.

De meesten laten het moment passeren..

Jij hebt duidelijk nu je eigen wil weer aan het stuur - zolang je dat zo houdt ben je geen slaaf meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58833920
Goed bezig en nog een leuke financiele meevaller ook.

Wat ik me afvraag als je zo veel geld uitgaf aan alcohol, hoe betaalde je dan je huur e.d.? En had je geen sollicitatieplicht?
pi_58834589
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58835616
TS, wat ontzettend goed dat je je probleem aanpakt! En dat je het vol kunt houden! Het is geen klein iets wat je hier aanpakt..

Misschien is het slim om binnenkort een bij je huisarts langs te gaan? Gewoon als vertrouwenspersoon. Je kunt je verhaal even kwijt. En hij/zij kan je misschien helpen of je verwijzen naar iemand die je kan ondersteunen bij het afkicken. En een check-up kan ook niet zoveel kwaad waarschijnlijk

Sterkte met wat je nog gaat tegenkomen in de komende tijd!
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:19:43 #239
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58838120
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:24 schreef Flashwin het volgende:

Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
...dass wir fliegen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:39:41 #240
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58839016
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Wanneer de tijd er rijp voor is, flapdrol.
jah hallo hij is al wel bijna 48 uur sober hé! tijd om te gaan werken!!
pi_58841813
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:43 schreef Hoop het volgende:
Jellilnek is sowieso geen optie voor me. Er staan nieteens prijzen bij, het is in amsterdam en ik heb nergens kunnen vinden of hun opvang vergoed zou worden door de verzekering. Allemaal zaken die eigenlijk toch wel essentieel zijn om te weten. Ik heb ook niet te lang op hun site gekeken. Als ik behoefte krijg aan medische hulp ga ik naar de huisarts. Die kent me het beste. Ik wil trouwens niet beweren dat jellinek goed of slecht is. Ik weet het gewoon niet.
Voor de Jelli heb je geloof ik een verwijzing van je huisarts nodig, behandeling wordt het door het ziekenfonds vergoed.

Goed bezig Hoop, doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan. Straks sta je weer op met de wind in je kop ipv een kater (en een guilt trip). Het zal wel een confrontatie worden met illusies die je los moet laten maar er komt een zee van ruimte en energie voor in de plaats. Als je weer de baas over jezelf bent vallen die oude spoken misschien ook wel mee. Wees gewoon eerlijk, just be you. Je hoeft niet alles te kunnen of iedereen te vriend te houden.

Stap voor stap hoor. Misschien kom je in dit hele proces wel een nieuwe roeping tegen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 22-05-2008 23:52:56 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58842033
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:31 schreef Manono het volgende:

[..]

doorgaan met stoppen en stoppen met doorgaan.
Mooie uitspraak!!!

En tevens even vragen hoe het met je gaat Hoop?
#geen
pi_58842609
Veel sterkte
pi_58842648
held! volhouden!
pi_58842931
Petje af voor jou! Erg knap dat je dit in je eentje doet. Naar mijn idee maak je zat kans om dit op een positieve manier door te zetten.

Succes en veel sterkte gewenst!
pi_58845233
Dank jullie weer allemaal voor de steun!
Er werd gevraagd hoe ik de huur kon betalen: ik woon nogal klein in een appartement dat ik via familie goedkoop mag hebben. Ik heb inderdaad geen sollicitatieplicht.

Update dan maar weer over hoe het gaat sinds mijn vorige post.
Ik ben na mijn vorige post toch gaan slapen. Rond 9 uur stond ik weer op. Ik had het gevoel dat ik een alcohol kater had. Ook moest ik meteen naar de wc en zag ik heel wazig. Net zoals ik altijd heb na het drinken. Ik begreep niet waarom en het was ook zo over. Net bedacht ik mij dat het misschien door de koffie kwam. Vanochtend heel veel koffie gedronken om wakker te blijven, dat is net zo vochtafdrijvend als alcohol volgens mij. Dus de koffieconsumptie ga ik ook maar aan banden leggen. Na het opstaan heb ik bruine boterhammetjes gegeten met pindakaas. Pindakaas gekozen puur weer om de B1 op peil te krijgen. Voel me sinds het opstaan best goed eigenlijk. Ik heb geen zin in bier. Wel had ik in mijn slaap weer aardig wat gezweet. Maar dat kan net zo goed door de koffie komen. Veel water gedronken sinds ik wakker ben en mijn lippen zijn nu voor het eerst niet meer kurkdroog sinds ik ben gestopt. De derde dag heb ik er nu dik op zitten, bijna 3 en halve dag zelfs
Begin me op dit moment wel een beetje te vervelen dus ik denk dat ik maar een stukje ga fietsen.

Ik vind alle adviezen hier echt te gek. Jullie denken mee. Over de huisarts: het is me tot nu toe zo meegevallen dat ik daar op dit moment het nut niet van in zie eigenlijk. Ik neem aan dat als mijn lichaam de ontgifting niet had kunnen verdragen ik nu wel tegen serieuze complicaties was aangelopen. Bovendien is alcohol ook een stof waarvan je lichaam vrij snel ontwend is. Het zou mij niets verbazen als mijn lichaam nu echt al ontgift is. Alcoholvrij dus. Het is de geestelijke kant die denk ik zwaarder gaat worden op de lange duur. Ik zal me goed moeten wapenen als ik eens naar een concert wil ofzo. Maar op dit moment voel ik me dus goed. Morgen of zaterdag ga ik mezelf testen in de winkel. Ik zal ook wel moeten, want ik moet boodschappen doen. Hopelijk kan ik daar de verleiding weerstaan. Ik ga wel naar een winkel waar ik normaal niet kom heb ik besloten. Die hebben de drank als allerlaatste rij staan zonder andere producten die ik nodig heb. Daar hoef ik dus helemaal niet te komen Dat zal de verleiding hopelijk minder maken.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:39:29 #247
82136 Xennia
gekroond
pi_58845286
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
pi_58845356
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:39 schreef Xennia het volgende:
Ga in plaats van alcohol kopen morgen, jezelf belonen met iets anders!
Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
pi_58845382
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:44:35 #250
82136 Xennia
gekroond
pi_58845395
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:42 schreef Hoop het volgende:

[..]

Ik zal vast en zeker wel wat lekkers kopen morgen ofzo. Van het geld dat ik de laatste 3 dagen heb uitgespaard kan ik mooi een dikke zware entrecote van 300 gram kopen van het malste soort waar geen stukkie vet aan zit die ik dan heerlijk rood/medium ga bakken
Maar ik wil ook niet gaan doen alsof het zo bijzonder is om gewoon niet te drinken. Achter een maand, als ik dan nog clean ben, dan geef ik mezelf een cadeautje
Voor jou is het wel bijzonder! Je hebt 11 jaar lang vrijwel dagelijks gedronken. Dat is meer dan 1/3 van je leven.
pi_58845422
Pff, ook dat had ik nog niet zo bekeken. Man man man, wat heb ik gedaan. Gelukkig is het nooit te laat om iets te veranderen. En nu ga ik een lekker stukje fietsen. Moet even de frisse lucht in
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:33:01 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_58845965
Hoe gaat het met het roken?
Die kruimels duurden wel erg lang.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_58846170
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 03:11:47 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_58846180
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:09 schreef Hoop het volgende:
Haha ja inderdaad. Ik heb vanavond bij de lokale frituur even een pakje gescoord, maar ik heb er nu al spijt van. Ik rook meteen weer veel meer. Als dit pakje ook gruis is kap ik ermee.
Joh, geniet er gewoon even van.

Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 03:12:08 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58846181
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58846198
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:11 schreef APK het volgende:

[..]

Joh, geniet er gewoon even van.

Als je -tegelijkertijd- zowel met drinken als roken kunt stoppen begin zelfs ik het ongeloofwaardig te vinden.
Dat zou ik niet willen, dan krijg ik nog liever kanker
Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hoop op 23-05-2008 04:00:03 ]
pi_58846575
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:

[..]

Maar waarom niet? Met roken wil ik echt al lang stoppen. Ik raak altijd heel boos op mezelf als ik na een minuut fietsen totaal buiten adem met hardkloppingen op de grond lig. (ok ik overdrijf een beetje maar ik moet hijg snel) Nu het toch zo goed gaat met niet drinken zou het niet roken misschien nog wel een betere afleiding zijn, want ik denk dat die verslaving veel moeilijker is eigenlijk om te doorbreken. Ik heb weleens een paar dagen niet gedronken, maar ik heb nog nooit een dag niet gerookt. (sinds ik begon op mijn 14de dan he)
Ik zou toch maar even één ding tegelijk aanpakken als ik jou was... denk dat het echt moeilijke deel er nog aan zit te komen...

Je kan het!
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 08:04:48 #258
5428 crew  miss_sly
pi_58846967
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:19 schreef Hoop het volgende:

[..]

Dat buiten adem zijn hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met het roken. Voornamelijk drank als brandstof zal je lichaam ook niet optimaal voorzien. Bovendien kan ik me voorstellen (eigen invulling, hoor) dat je wellicht ook niet echt een actief leven had, en als je dan een keer actief bent, trekt je lichaam dat niet zo goed.

Ik vind dat je het erg goed doet, heb ik bewondering voor. Ik denk dat als je nu nog iets anders zou willen aanpakken naast het stoppen, zou dat juist een andere invulling van je dag zijn. en dan bedoel ik niet dat je moet gaan werken, daarvoor is het nog te vroeg. Ik zou wel echt heel hard gaan werken aan een ander ritme. 's Nachts is om te slapen, overdag om wakker te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58847194
Zero hour gaat zo aanbreken. Ik zit aan mijn laatste bakkie thee voor ik naar de winkel ga! Duim voor me
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 08:32:39 #260
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58847300
Succes!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58847497
Succes, Het gaat je vet wel lukken!!
pi_58847583
Gelukt
Maar ik heb toch maar alvast 2 mega pakken lollies ingeslagen en ik ga nu om en om roken Roken - lollie - roken

Maargoed, verder niet echt veel updates. Ik moest heel even in de winkel denken van... hmmz daar staat het bier... Maar dat was het
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 08:52:53 #263
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58847591
Goed gedaan.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58847760
Goed bezig man! Ben trots op je (zelfs al heb ik geen idee wie je bent )
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:43:40 #265
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58848550
Ben het qua werk eigenlijk wel deels met Flashwin eens. Ik denk juist dat werk over een korte periode (begin part time uiteraard, al is het maar voor een dag of 2 in de week) zeker een positieve bijdrage kan leveren. Je voelt je weer nuttig, doet contacten op die in de loop der jaren verwaterd zijn, je hebt afleiding en je verdient er nog eens geld mee om leuke dingen van te kopen.
Bovendien hoeft het fysiek niet zwaar te zijn.

Maar goed, in ieder geval succes hoop!
pi_58849067
Goed gedaan @ de winkel!
#geen
pi_58849442
Ik ben echt onder de indruk. Volhouden en veel sterkte!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:00:43 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58850578
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 01:43 schreef Hoop het volgende:
Al is het echte cadeau natuurlijk gewoon het leven weer in de hand krijgen.
Mooi!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:12:38 #269
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58850896
Mooi topic, goed bezig Hoop, en succes!

Maar hou jezelf goed vast en in de gaten. In deze dagen drijf je nog op de euforie van het stoppen. Een vriend van me is al meermaals ontgift, maar of je maanden later nog droog kunt blijven, dat is de werkelijke test. Geef dus na het ontgiften je leven vorm op een manier dat je niet in oude patronen terecht komt. Blijf doorstappen in de richting die je gekozen hebt, dag na dag, week na week, maand na maand. Denk vast na hoe je de zware momenten van de toekomst gaat tackelen, hoe je omgaat met teleurstelling en afwijzing wat je vast nog op je pad tegen gaat komen.

En fucking geef jezelf die beloning, al is het maar een lappie vlees, het geeft vorm aan het idee dat je iets bereikt.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58852179
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:33 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.

Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
Je bent inmiddels een paar dagen verder, misschien kan de huisarts je ook een recept meegeven voor een kleine hoeveelheid slaappillen om wat beter te kunnen slapen. Knap van je dat je dit cold turkey en zonder hulp doet.
pi_58852323
Dank jullie allemaal weer. Maar ik doe het niet zonder hulp hoor. De reacties hier helpen echt enorm.
De eerste beloning heb ik ook al, 2 kogelbiefstukken... Maar dan van die serieuze
Ik wil trouwens geen slaappillen. Dat is van de regen in de drup. Het ene verslavende middel gebruiken om van het andere af te komen. Als ik moe genoeg ben slaap ik vanzelf wel!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:08:58 #272
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_58852505
Ik heb dit hele topic met stijgend respect voor je gelezen hoop. Het gebeurt bjina nooit, maar alle 6 pagina's stuk voor stuk doorgelezen.

Echt, heel veel succes en sterkte de komende tijd!

Stiekem ook een ieniemienie tvp, ik wil graag weten of je het volhoud, en vooral HOE je het volhoud
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_58852905
succes! tevens tvp
you have to kiss a lot of frogs to find your prince
pi_58853299
Go Hoop! Go Hoop! Go Hoop!

Het is echt klasse van je hoe je dit aanpakt! Wat jammer dat er op Fok! zulke sneue dweebs rondlopen die in dit topic gaan lopen trollen.

Waren de medium rare steaks goed te eten? Wat een leven heb je nu trouwens, beetje midden op de dag biefstukken weg lopen hakken; dat doen normale mensen alleen op zondagavond. Mazzelaar
quote:
Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!

Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
Die melatonine werkt voor mij iig niet tegen echte hardcore slapeloosheid of een heel erg verpest dag/nacht ritme. Gisteren hadden 6 van die dingen geen nut bij me, slaap was uiteindelijk te danken aan 2 borrelglaasjes Stolichnaya (sorry Hoop )

[ Bericht 47% gewijzigd door WrineX-Joske op 23-05-2008 12:43:24 ]
pi_58853383
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 03:12 schreef popolon het volgende:
Een ding tegelijk, dat roken komt later wel.
Inderdaad, focus. Dit kan nl netzo goed een trick zijn om de aandacht weer naar iets anders te verleggen.

Het belangrijkste is imo dat je eerst op een andere plek komt en een gezondere discipline gaat opbouwen. Daarna kun je al die andere dingen 1 voor 1 laten vallen. Je kan niet van alles wegnemen zonder op iets anders terug te kunnen vallen. Dat moet niet iets buiten jezelf zijn, (zoals een vrouw) want dan doe je weer hetzelfde en is de boot aan als dat fout loopt.

Wanneer je veel buiten bent en structureel aan lichamelijke beweging gaat doen rook je vanzelf minder. Begin gewoon smorgens met een half uurtje joggen op je eigen tempo, als je maar niet wandelt. In het begin doet alles waarschijnlijk zeer en vervloek je je plan, maar na twee weken moet je het al makkelijk drie kwartier kunnen volhouden. Gezond eten, veel antioxidanten, begin de morgen eerst met kiwis, eet groenten zoals tomaten broccoli (en biologische) bietjes. Lekker stuk vlees of vis erbij en af en toe wat rauwkost. En bestel bv Berry Blaster, dan drink je iets wat goed voor je is en wat meteen ontgift.

Ik rook heel weinig maar ik ben nu twee keer een half jaar gestopt en stoppen met roken als je nog met dezelfde stress zit kan je behoorlijk in beslag nemen. Je kan er erg chagrijnig van worden en je wordt er trouwens ook zwaar van als je lollies gaat eten. Straks ben je 10 kg zwaarder, krijg je last van je gewrichten, wordt sporten lastiger, rook je weer en ga je van ellende toch maar weer een borrel pakken.

Rook wat minder en laat het voor dit moment nog even. teveel tegelijk van jezelf vragen is ook een onbewuste manier om mislukking in te bouwen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58854842
Goed topic. Real-life stuff. Altijd boeiend om te volgen.

Hou vol Hoop, je mag nu niet meer falen, heel FOK! leest mee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:44:49 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58855055
wat goed van je hoop, ik heb echt bewondering voor je!

doe lekker rustig aan, tackle een ding per keer en zorg dat je tussendoor ook nog een beetje blijft genieten, zoals bijvoorbeeld van je biefstukjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58855585
Heyy Hoop!!

Wat goed om allemaal te lezen zeg! Ik vind je echt ontzettend sterk!!!

Ik zou je wel willen adviseren om eens langs de huisarts te gaan, want al lezende door dit topic vond ik sommige lichamelijke klachten die je hebt toch wel de moeite om je eens te laten checken!!!

Veel succes met alles en ik blijf meelezen!
pi_58857815
Wat ik nou zo ontzettend knap vind van je Hoop, is dat je zo positief blijft over het gehele proces. Met zo'n instelling maak je veel meer kans, dus Go Hoop en blijf zo positief...
#geen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:41:48 #280
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_58858533
Succes Hoop!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quendaİ of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:50:01 #281
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58858744
Komop Hoop! Hopelijk ga je er helemaal vanaf, ik kan je geen andere tips geven dan de dingen die hier al staan Iedereen leest mee je kan het. Neem je voor om gewoon nooit meer drank ik huis te halen..
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58859912
Dank jullie weer allemaal. Wie weet gaat live afkicken op Fok! het nog worden in 2008.
Van mijn biefstukjes zal ik zeker blijven genieten

Update:
Ik ben blij dat ik vanochtend ben gaan winkelen en niet nu. Ik ben vrij moe nu, maar tegelijk is het weekend. Ik heb sinds mijn 16de 100% zeker weten nog nooit in het weekend niet gedronken. Nu heb ik wel veel fris in huis gehaald en ik ga het ook volhouden, maar ik drink ook veel water nu. En het helpt echt niet dat ze nu in de straat het water hebben afgesloten voor een of andere reperatie. Dat is even een domper. Maar niets dat ik niet aan kan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het nu even zwaar heb. Ik kijk erna uit om straks lekker te kunnen slapen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:37:55 #283
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_58861389
Hoop is sterk!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:46:41 #284
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_58861572
Respect dat je het doehet is niet niks.

Goed bezig
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:48:17 #285
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58861613
keep on going, hoop
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:08:24 #286
211662 Smurk
Ik HAAT smurfen!
pi_58861973
Good job Hoop

Wil toch ff over je roken beginnen... Ik snap dat je in een positieve flow zit en de kracht in je zelf hebt gevonden om het leven in eigen handen te nemen.... maar wees niet zo streng voor je zelf. Als baby hebben we ook leren lopen door stap voor stap te zetten. Rook gewoon een peuk met de gedachte: dat moet van mijn fok therapeuten. Als je een paar maanden clean bent heb je ook meer vertrouwen in je zelf gevonden dan is het misschien de tijd om van het roken af te komen. Dat zal een peanut zijn vergeleken met het stoppen met drinken.

Ga zo door kerel, respect
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:22:07 #287
182728 honda1990
pi_58862260
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58862378
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:22 schreef honda1990 het volgende:
Als Hoop het haalt is Hoop een held, en wordt hij geridderd in de orde van Danny Roodbol
Ik moest lachen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:34:23 #289
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58862557
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.

Bovendien, maar dat is even vrij brainstormend en wellicht lul ik nu uit mijn nek: ik kan me ook nog voorstellen dat de momenten dat je het moeilijk hebt met het niet-roken i.i.g. weer momenten zijn dat je niet eventueel aan drinken kan denken.

Hoe dan ook Hoop, ik wens je nog steeds alle geluk toe en volg je bevindingen op de voet!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:43:46 #290
153746 rickjes
ja man ja
pi_58865368
Heb je nu geen gigantische bierpens?
me > you
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:55:25 #291
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58865642
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"

Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:58:51 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58865720
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent

Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 23 mei 2008 @ 21:02:17 #293
35237 Nuongirl
pi_58865784
Ik wil je veel succes en sterkte wensen. Iig heb je een grote stap al gemaakt door toe te geven dat je een drankprobleem hebt, iets wat volgens mij al een stap vooruit is
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_58867143
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:58 schreef Re het volgende:
Een reeks is prima, als TS maar gewoon het vervolg topic opent

Ik ben best trots op hoe de mensen die hier reageren, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Chapeau Moddereter! Tis een mooi topic inderdaad...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:02:21 #295
182728 honda1990
pi_58867278
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
Om nog maar een klassieker er tussendoor te gooien:
"Op hoop van zegen blijf je het volhouden"

Vind het nog steeds knap dat je het zo goed volhoudt, en ik stel voor dat dit een topicreeks wordt aangezien deze al bijna vol is
dat je die nog kon verzinnen er waren er al een hoop langsgekomen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:05:55 #296
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58867360
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:12:56 #297
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_58867498
Heel veel sterkte man!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_58868253
Hoop vergeet niet om een deel 2 aan te maken hoor
#geen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:54:01 #299
6941 APK
Factual, I think.
pi_58868385
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:34 schreef Garisson72 het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen hier roept "blijf in godsnaam roken, 't is al zo moeilijk" terwijl Hoop duidelijk aangeeft dat dat roken hem ook behoorlijk tegenstaat. Ik ben ooit ook gestopt met roken, en in mijn ervaring is die overtuiging dat je dat niet meer wil de helft van het werk dat je eraan hebt.
Ik ik.
TVP voor het volgende topic!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:15:33 #300
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58868928
Op naar 't volgende topic, idd. Blijf volhouden, Hoop!

M.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')