abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58787467
Zal ik ook doen releaze. Het moet gewoon echt stoppen. Falen is geen optie.

Kleine tussenstand:

Ben dus gaan douchen een uurtje ofzo geleden en heb net voor het eerst in mijn leven kebab gegeten zonder bier erbij. Ik denk niet dat ik nog vaak kebab eet daar. Proef nu pas hoe taai dat spul eigenlijk is. Sinds het douchen heb ik niet meer gezweet en net heb ik zelfs een klein stukje moeten rennen omdat mijn hondje ontsnapt was. Dat ging wel wat minder moet ik zeggen, zodra ik begon met rennen zag ik kleine witte vlekjes. Maar dat kan een ijzergebrek zijn. Morgen maar even naar de drogist en ijzerpillen/vitaminesupplementen halen voor de komende 2 weken. Dat beest wilde trouwens niet terugkomen en maakte een plotselinge beweging waardoor ik struikelde. Toen kwam ie m'n gezicht likken en kon ik hem alsnog pakken. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer, gewoon neergaan, dan komt hij wel naar mij
Op dit moment voel ik me echt goed. Ik heb het niet koud, ik tril niet, ik heb geen verlangen naar drank en ik zweet niet. Het enige wat ik wel heb is pijn in mijn onderrug en omdat mijn lippen steeds droog zijn ben ik die stukjes vel met mijn tanden eraf aan het trekken. Daar moet ik mee stoppen, want volgens mij heb ik zo meteen een wondje. Nu zit ik op mijn gemak aan een bakje koffie terwijl ik tv kijk.

First 24 hours are down
A lifetime more to go
pi_58787545
*knip*
Dacht dat dit bericht niet gepost was, kreeg een foutmelding van de database, heb hetzelfde bericht iets meer uitgeschreven hieronder dus nogeens staan *negeer deze*

[ Bericht 93% gewijzigd door Hoop op 20-05-2008 20:16:08 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:14:35 #103
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58787646
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:23 schreef Hoop het volgende:

[..]

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Prrrrr
pi_58787650
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef anotherday het volgende:
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
Dank je. Refusal ken ik wel ja. Maar ik weet dat als ik een terugval zou hebben ik daardoor heen zou drinken. Met alle nare effecten vandien. Dus daar wil ik niet aan. Ik wil ook niet het risico lopen dat als ik per ongeluk alcohol binnen krijg ik over mijn nek ga. Maar misschien dat ik dat wel doe trouwens, als ik na deze week gifvrij ben is het denk ik wel goed als ik iemand heb die me ook gifvrij helpt te houden.

Ik ben een beetje bekend met dellerium en ik weet dat er risico's zijn aan hoe ik het doe. Maar ik heb wel constant de telefoon bij me dus hulp is niet verder weg dan 112 tikken en op bellen drukken. Zodra ik merk dat ik hallucinaties of hele erge angsten krijg zal ik dat ook doen. Ik heb ook een klein briefje op de deur (binnenkant) geplakt waarop staat hoeveel ik dronk, dat ik gisteren ben gestopt en welke medicijnen ik gebruik. Het is dus niet dat ik het helemaal ondoordacht doe. Maar jullie hebben gelijk, ik loop een (redelijk klein) risico op ernstige ontwenningsverschijnselen. Maar ik moet zeggen dat de vorige keren dat ik het probeerde ik het niet van me af kon schrijven enzo. En wat ik hier doe met dit schrijven enzo helpt me echt enorm.
pi_58787710
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:14 schreef mspoez het volgende:

[..]

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:31:26 #106
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58787962
Hoop doet leven.
...dass wir fliegen.
pi_58788426
Lezenswaardig!

Heel veel succes gewenst . Natuurlijk zou enige begeleiding geen kwaad kunnen, maar de belangrijkste oorzaak van slagen is toch de eigen wil.
Zo te zien heb je die. Gebruik fok, en alles wat je kan gebruiken, om je hoop & overtuiging vast te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58788470
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
pi_58788649
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:56 schreef Palmer het volgende:
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
Ik weet dat je het heel goed bedoelde, maar ik moest toch een beetje lachen. Als je pas na 8 halve liters een beetje aangeschoten gaat worden dan kun je heel veel lezen tijdens het zuipen. Ik heb dan ook een aardige bibliotheek bij elkaar gekregen in die 11 jaar De rede dat ik alcoholist ben geworden is denk ik dat ik me in een andere wereld wilde wanen. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, lezen is heel leuk.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:58:26 #110
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58790135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Hoop het volgende:

[..]

Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
*edit*

Ik heb scheel gekeken, denk ik.
Prrrrr
pi_58791113
Het is wel leuk om te zien wat zo een korte tijd van niet drinken al voor effect heeft.
Net moest ik voor de grote boodschap naar de wc. Lang geleden dat ik echt vaste ontlasting had.
Ik ga nu weer wat op bed liggen, als er updates zijn meld ik me weer
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:39:37 #112
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58791338
Het gaat mij allemaal iets te vlotjes eerlijk gezegd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58791431
Ik kan er niets aan doen static. Ik zeg alleen wat ik constateer en voel.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:56:07 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_58791859
Succes verder Remlof
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:58:37 #115
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58791971
Nu ja, het echte afkicken moet nog komen, natuurlijk.

Maar de eerste stap is gezet.
En het zou niets minder dan groots zijn, wanneer je die helse tocht tot een goed einde weet te brengen.

Ik hoop het in ieder geval met je mee, Hoop.
...dass wir fliegen.
pi_58793202
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:07:51 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_58793284
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:01 schreef JEFFreal het volgende:
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
oeh, succes! Dat wordt nog wel moeilijker, lijkt in het begin heel makkelijk. Denk dus niet dat je er al overheen bent
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:24:36 #118
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793547
Uhm ff 'n hele stomme vraag eigenlijk maar ik kan nou niet zo goed opmaken uit 't hele verhaal of de TS man of vrouw is, dus Hoop bij deze, ben je man of vrouw? Sorry als ik blond ben en over bepaalde aanwijzingen heb heengelezen.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:27:52 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_58793589
man
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:33:37 #120
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58793676
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
...dass wir fliegen.
pi_58793856
Als eerste erg veel succes.

Hopelijk heb je alle financiėle dingen nog beetje aardig geregeld afgelopen 11 jaar, want je krijgt een uitkering neem ik aan?

Want zal erg jammer zijn als je nu weer beetje je leven op orde probeert te krijgen en een grote tegenvaller krijgt doordat je sommige dingen niet wist.
Ook natuurlijk moet je op je verzekering(en) letten dat goed voor elkaar is, vooral je zorgverzekering is denk ik nu erg belangrijk dat helemaal goed voor elkaar is.
............................
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:46:47 #122
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793868
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
Maar die zuipen juist 't meest ok sorry OT maar weer.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:57:29 #123
82136 Xennia
gekroond
pi_58794024
En je vriendin heb je niets verteld? Wanneer zie je haar weer dan, want het lijkt me dat ze wel merkt dat je je anders gedraagt
pi_58794176
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:14:22 #125
82136 Xennia
gekroond
pi_58794190
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:10 schreef Hoop het volgende:
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
Ik vind dat je jezelf juist op de borst mag kloppen dat je de verleiding hebt weerstaan, ook al lag hij binnen handbereik.

En ik bedoel niet dat je vriendin je minder leuk vindt als ex-alcoholist, maar dat ze de ontwenningsverschijnselen wel zal merken maar niet kan plaatsen omdat ze van niets weet
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:16:12 #126
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_58794203
Edit: word professioneel grappenmaker. Echt. Je bent hilarisch.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2008 01:21:48 ]
Bladiebla...
pi_58794253
Ah zo bedoel je. Dat zal zich moeten wijzen, maar deze week komt ze in elk geval niet, dus het ontgiften zal haar volledig ontgaan.
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:39:49 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_58794342
hey Hoop, goedzo
Goed ook dat je (rationeel) jezelf (emotioneel) tegen kon staan! Echt heel erg goed!

Wat je hier ook van kunt leren is hoe groot de verleiding van één blik bier is... Wat een grote valkuil het kan zijn...
Succes ermee, je kunt het
pi_58794601
Ik wil jouw afkickproces graag volgen. Goed dat je hier je ervaringen beschrijft. Is weer eens wat anders dan die semi-opscheptopics wie het meest gezopen heeft

Dus: Sterkte!!!
#geen
  woensdag 21 mei 2008 @ 02:57:00 #130
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58794610
- -

[ Bericht 37% gewijzigd door Re op 21-05-2008 08:31:17 ]
Kill the fish.
  woensdag 21 mei 2008 @ 03:13:51 #131
6941 APK
Factual, I think.
pi_58794643
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 02:57 schreef SuperShark het volgende:
Lul.

[ Bericht 27% gewijzigd door Re op 21-05-2008 08:31:35 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_58794648
supportpost.
pi_58794724
Kleine log update dan maar omdat ik toch niet kan slapen.

Voel me redelijk rustig op het moment, maar heb ijskoude voeten en afentoe lijkt het net alsof mijn benen slapen zonder de tintelingen, maar wel dat gevoelloze wat je dan hebt. Ik heb het wel redelijk lastig nu, niet omdat ik perse wil drinken, maar ben neerslachtig. Denk dat ik dadelijk een cappuciono maak of wat chocolade ga eten. Hopelijk helpt dat een beetje. Al met al gaat het niet slecht moet ik zeggen. Voel me in elk geval niet overdreven kut en zelfs dat lompe grapje van shark doet me niet naar een glas bier smeken.
pi_58794726
Dan neem je een lekkere warme chocomel en dan ga je onder een hete douche en dan probeer je alsnog wat te gaan slapen. (Wat ik nu ook ga doen. )
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58794734
Is een optie, maar ben al een oventosti aan het regelen Als ik daar niet vrolijk van raak dan weet ik het ook niet meer. Slaap lekker trouwens.
pi_58794737
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:33 schreef Hoop het volgende:
Is een optie, maar ben al een oventosti aan het regelen Als ik daar niet vrolijk van raak dan weet ik het ook niet meer. Slaap lekker trouwens.
Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas! )
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58794740
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Tosti's zijn tof! (Mits veeeel kaas! )
Mits je geen kaas lust

Ik ga dus voor een tosti ham/ananas oftewel een tosti Hawaļ.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  woensdag 21 mei 2008 @ 04:58:29 #138
29641 Paddo80
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_58794750
tvp
  Boks-Chick woensdag 21 mei 2008 @ 06:23:38 #139
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58794797
klinkt allemaal nog steeds heel goed, Hoop!
heel aangrijpend om het allemaal mee te lezen. Je doet het goed!
Je spreekt alsof het allemaal nog wel meevalt, en wellicht is dat ook echt zo, maar het lijkt me heel moeilijk voor je!

En mocht je het op een moment echt fucking moeilijk krijgen, gooi alle frustraties enz maar lekker hier neer, vloek de tent rond hier weet ik het. Alles wat helpt
lolwut
pi_58794850
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 03:17 schreef Waas het volgende:
supportpost.
pi_58795367
Wegens slaapgebrek en verveling nog maar een kleine update.

Ik ben nu echt pissig op alles om me heen. Eigenlijk moet ik naar de drogist voor wat kleinood, maar ik durf niet te gaan. Volgens mij als de eerste beste medewerker daar goedeeeemorgen tegen me zegt sleur ik d'r over de balie. Ik heb net hier in huis maar alles gedaan, maar nu heb ik dus niets anders te doen dan ER te kijken. Omdat ik toch niet in slaap kom heb ik net een glas cola gepakt. Even wat cafeine door de aderen jagen. De verleiding is nu ook aanwezig. Als ik nu dat blik van afgelopen nachtt nog had denk ik dat ie eraan ging. Gewoon omdat ik daarna in slaap zou vallen. Maar gelukkig heb ik dat blik niet. Het gevoel van euforie van gisteren is op dit moment in elk geval nergens te bekennen. Ik gok dat het vanaf hier pijn gaat doen. Maar vast niet zoveel pijn als achter 2 of 10 jaar te horen krijgen dat mijn lever stuk is en ik een nieuwe moet. Ik ben op dit moment ook vrij vergeetachtig. Veel van de zinnen die je nu leest hier heb ik opnieuw moeten tikken omdat ik tijdens het schrijven vergat hoe de zin ging. Iets dat ik gisteren niet had. Dus dat zal ook wel aan de vermoeidheid liggen.

Gisteren wel redelijk goed gegeten nog. Eerst een kebab, maar die smaakte niet zo. Vannacht nog 2 ouderwetse bruine boterhammen met kaas. Het aantal glazen water, bouillon en seven-up ben ik kwijt, maar het waren er veel. Ik moet verder minder vaak naar de wc als gisteren wat wel zo prettig is. Mijn lippen zijn nog steeds droog.

Deze hak-op-tak update moest ik even kwijt.
Schrijven lucht echt op, even je eigen gevoelens letterlijk uitschrijven en zien helpt. Wellicht zou ik nu iemand die goedemorgen tegen me zegt toch laten leven.

Goedemorgen allen... terugwensen is op eigen eigen risico
pi_58795391
Ik durf het aan: Goedemorgen
Je bent er nog steeds en je bent óók nog steeds nuchter! Dat is goed!
En dat je nu erg chagrijnig bent, kan ik me wel voorstellen....

Kan je misschien ook boodschappen laten bezorgen? Wat eten en drinken en peuken? Bij bestellen is het vast makkelijker om je in te houden en geen alcohol er bij te bestellen? Of woon je ergens waar Albert.nl niet bezorgt?
pi_58795459
Appie bezorgt hier helaas niet. Maar de dingen die ik nodig heb zijn ook meer drogisterij werk eigenlijk. Op de sigaretten na. Ik heb nog steeds een ietsiepietsiebeetje gruis. Dus het is wel ok. De laatste 24 uur in elk geval veel minder gerookt dan normaal. Misschien dat ik straks toch even gewoon hier op de hoek sigaretten haal, maar niet voor ik geslapen heb. Ik ben er nu toch al achter dat drank niet te ontwijken is. Dus kan mezelf maar beter gewoon meteen aanleren het gewoon niet te kopen. Zou me ook rot schamen als ik hier straks moet tikken: ehhh ja ik heb er toch eentje...' Of ik pak gewoon gepast geld en laat de pinpas hier de eerste keer. Van de andere kant, ik speel nog steeds met de gedachte om dat roken ook maar meteen af te schaffen. Maar dat weet ik nog niet.
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:36:45 #144
81237 releaze
best of both worlds
pi_58795491
goeiemorgen!

Ik vraag me af, maar jij kan dat het beste inschatten, of het vandaag verstandig is om binnen te blijven. Ik begrijp heel goed dat het erg moeilijk is om naar buiten te gaan op dit moment, maar misschien een rondje door een park bij jou in de buurt... Het is mooi weer buiten, en van zonneschijn krijgen veel mensen energie. Neem een stripboek mee ofzo, niet al te moeilijke kost omdat je daar nu toch last van hebt. Kijk of er buiten nog dingen zijn die jou stimuleren te stoppen, of er minder aan te denken, of wat dan ook

Tis maar een gedachte, je moet het natuurlijk zelf helemaal weten!

Ik wens je veel succes vandaag!!!
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:38:55 #145
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58795512
Ik hoop zo erg voor je dat het gaat lukken!!! Hou vol man. ik weet dat het niet makkelijk is het is een verslaving en een gewenning die je moet doorbreken. Zorg svp wel dat je rookwaar hebt, stoppen met 2 dingen tegelijk moet je niet van jezelf verlangen, je zou alleen nog maar depressiever kunnen worden als je het dan niet lukt.

Probeer aan dingen te denken die je allemaal nog nuchter wil gaan beleven!
The truth was in here.
pi_58795535
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:34 schreef Hoop het volgende:
Appie bezorgt hier helaas niet. Maar de dingen die ik nodig heb zijn ook meer drogisterij werk eigenlijk. Op de sigaretten na. Ik heb nog steeds een ietsiepietsiebeetje gruis. Dus het is wel ok. De laatste 24 uur in elk geval veel minder gerookt dan normaal. Misschien dat ik straks toch even gewoon hier op de hoek sigaretten haal, maar niet voor ik geslapen heb. Ik ben er nu toch al achter dat drank niet te ontwijken is. Dus kan mezelf maar beter gewoon meteen aanleren het gewoon niet te kopen. Zou me ook rot schamen als ik hier straks moet tikken: ehhh ja ik heb er toch eentje...' Of ik pak gewoon gepast geld en laat de pinpas hier de eerste keer. Van de andere kant, ik speel nog steeds met de gedachte om dat roken ook maar meteen af te schaffen. Maar dat weet ik nog niet.
Ik weet van mezelf dat stoppen met 2 dingen tegelijk niet echt werkt.
Om nu ook te stoppen met roken lijkt me wel erg belastend voor jezelf! Dat kan je beter een keer doen als alles 'normaal' is en je lekker in je vel zit imo. Stoppen met alcohol is niet niks! Daar ben je echt al je energie al wel aan kwijt hoor
pi_58795547
Dank je releaze, maar ik ben vandaag al 2 keer gaan wandelen en nu ben ik zo moe dat het me niet goed lijkt om aan het verkeer deel te nemen. Ook niet als voetganger. Maar ik ben vannacht al een keer even gaan wandelen omdat ik iets moest overdenken en vanochtend rond 6 uur ben ik ook al kwartiertje gaan wandelen. Nu wil ik gewoon echt het liefste slapen, maar het lukt nog niet.
pi_58795566
@freecell + bastard

Vooruit, ik blijf roken. Maar als ik longkanker krijg is het jullie schuld
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:54:47 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58795726
Als je toch naar de drogist gaat, neem dan ook labello mee, voor je lippen.

En ik zou idd iig ook een pakje shag halen, als je dan de neiging tot iets hebt, kan je dat doen.
Hoewel superongezond (ex-roker hier ) lijkt me dat toch beter dan evt. weer naar de drank grijpen.
Dat stoppen met roken komt later wel een keertje.
pi_58796244
Ik ben ook ex-roker, dus ook absoluut geen voorstander, maar er zijn gewoon momenten dat het niet het moment is om te stoppen.

Hoop: ik hoop dat je nog even kan slapen!
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:46:34 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58796635
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 04:27 schreef Biancavia het volgende:
Dan neem je een lekkere warme chocomel en dan ga je onder een hete douche en dan probeer je alsnog wat te gaan slapen. (Wat ik nu ook ga doen. )
quote:
Ben je depressief of moe
Lacht het leven je niet toe
Krepeer je van de pijn
Kortom is alles niet zo fijn

Bedenk het is maar spel
Het goede komt nog wel
Wees flink zeg: 'proost'
En zoek je troost
In een goed glas chocomel

Succes Hoop! Alleen al pluspunten voor het initiatief!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_58796812
Hoe is het eigelijk met die vriendin van je? Die nog gesproken?

Of heb ik nu iets keihard over het hoofd gezien...?
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_58797049
Jawel hoor, elke dag even skypen op zijn minst. Geloof niet dat haar iets is opgevallen.
Edit: ik ga trouwens even nog wat in bed liggen. Misschien val ik in slaap van Brainniacs
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:13:18 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58797211
Goed bezig mźn. Zo'n terugslag hoort erbij, maar nu is het juist goed jezelf een dikke veer in je reet te steken dat je een momentje voor jezelf hebt gepakt en vervolgens dat blik bier hebt weggetieft. Superknap!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:43:01 #155
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_58797845
Zet 'm op Hoop!
Signatuur enzo.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:36:08 #156
8372 Bastard
Persona non grata
pi_58800252
Het is ook wel een megahoeveelheid drank dagelijks zeg..Ik zat er zo eens over na te denken, ik drink ook wel eens 6 halve liters en 2 flessen wijn op 1 dag, volgende dag bijkomen en dan hoef ik echt geen drank meer.
Kan mij niet indenken om het iedere dag te doen... en ik ben verzot op alcohol hoor. Ben zelf gestopt met dagelijks drinken, in vergelijking met jou, dan hebben we het over iedere dag 1 fles wijn en een paar jointjes. Dat dus niet meer, maar in het weekend wel lekker.
The truth was in here.
pi_58800749
Heel erg veel succes Hoop en laat het een steun voor je zijn dat iedereen zo meegaand met je is en je wil steunen. Je redenen zijn duidelijk en op mij maak je een positieve indruk.
Heel veel succes en we leven met je mee.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 21 mei 2008 @ 13:11:02 #158
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_58800900
Succes, tevens tvp, interessant topic!
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
pi_58801236
Wat sterk van je! Succes!
pi_58801250
Ik hoop voor hem dat hij nog slaapt!

Voor je slaapprobleem: als je toch naar de drogist gaat, loop meteen even langs de apotheek. Daar kun je melatonine halen. Het is een klein potje met 500 pilletjes met 0,1 mg melatonie p/st. Wat bij mij goed helpt, is 3 stuks een half uur tot een uur voor het slapen nemen en 2 als ik daadwerkelijk ga slapen. Zo slaap je makkelijker in en je slaapt lekker door.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:42:39 #161
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_58803733
Succes Hoop, benieuwd of het je lukt, sterkte in ieder geval.
dus...
pi_58804331
Ik snap het niet. Ik ken iemand die 2 flessen wodka per dag drinkt, en binnenkort opgenomen wordt voor zijn verslaving, maar die mag van de dokter absoluut niet stoppen met drinken, want dan is de kans zeer aanwezig dat hij doodgaat. Waarom heeft TS dat niet? Hoe kan dat? TS, ben je je wel bewust van de risico's die stoppen met drinken met zich meebrengen als je het zonder dokter doet? Je kan zomaar een stukje achter je hond aan rennen en een hartaanval krijgen.
pi_58804584
Ik lees dit topic nu al een paar dagen mee en ik wil TS veel sterkte en succes toewensen, ga zo door!
pi_58804585
Heb je nog een beetje kunnen slapen Hoop?
#geen
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:52:02 #165
82136 Xennia
gekroond
pi_58805013
Ook nog stoppen met roken lijkt me wat te veel in 1 keer. Verder goed bezig. Nog wat geslapen?
pi_58808172
Dank jullie allemaal weer voor het meeleven.

Ik heb steeds wat korte periode kunnen slapen, maar vooral veel in bed gelegen met gewoon m'n ogen dicht. Op die manier krijg je toch ook wat rust. Op dit moment voel ik me redelijk goed. Ben niet depressief op het moment dus dat is wel prettig. Ben zelfs redelijk uitgerust nu. Denk dat ik van 1500 tot 1800 aan 1 stuk heb geslapen. De eerste 48 uur zitten er nu zo ongeveer op. Ik draai nog steeds sigaretten met het klein beetje gruis dat ik had. Bevalt me eigenlijk wel zo weinig roken. Ik heb wel een beetje zwaar hoofd nu en een beetje druk op de oren, maar niets ergs. Het valt me op dat ik niet meer wakker word met een volle blaas en meteen naar de wc moet rennen. Nu kan ik opstaan en eerst wat drinken, me wassen en dan pas naar de wc. Sommige mensen zullen dit niet willen weten dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me helder van geest op het moment en heb zin om wat te gaan ondernemen. Dadelijk misschien maar een stukje wandelen. Het zonnetje schijnt nog zachtjes hier en ik kan de vitamientjes wel gebruiken. Ik ben me trouwens bewust dat er een risico zit bij zomaar stoppen, maar als je gaat lezen bij alcoholdebaas etc dan zie je dat die risico's zeer beperkt zijn. Ik heb nog geen last van dellerium gehad etc, zodra ik dat krijg of andere ernstige symptomen bel ik meteen de hulpdiensten. Hetgeen wat het volgens mij tot nu toe makkelijk maakt is dat ik hier gewoon vertel hoe het gaat. Ik weet in elk geval zeker dat dit topic de rede is geweest dat het blik bier van gisteren niet opgedronken is. Ondanks dat ik daar vannacht niet zo blij mee was ben ik er na het slapen nu wel trots op eigenlijk. Om zelf ook maar een veer in m'n kont te steken... Ik heb de verleiding toch maar mooi kunnen weerstaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoop op 21-05-2008 20:02:37 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:42:26 #167
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58809095
Ik wil graag ook even sterkte aan TS wensen. Heb zelf enige ervaring met verslaving. In een keer stoppen lijkt in het begin makkelijk, en je kunt je misschien wel door de fysieke ontwenning heen slaan, maar dan begint de echte strijd. Het klinkt je nu misschien vreemd in de oren, maar het zwaarste komt nog: De verveling. Ik hoop dat je je daarop weet voor te bereiden.
pi_58809455
Ik moet het gevoel van hier komt weer een poging tot een boek aan een pietsje onderdrukken maar als ik er nu even vanuit ga dat het echt is, waarom niet he?

Hoop, je doet dit nu op eigen houtje. Petje af. Maar wat gaf voor jou de doorslag om nu te willen kappen?
Ik stel me nl. een jonge vent van 30 voor, zonder werk. Hoezo zit je zonder werk? Is dat door de drank gekomen? Hoelang zit je al zonder werk? Heb je last van alcoholdepressies of heb je nonalcoholische depressies (gehad)?

Ik lees in jouw verhaal iemand die opstaat met lauwe biertjes met geen doel voor de dag en dan maar drinken. Maar dan vind ik het knap dat je jezelf nu steeds zet tot wandelingetjes buiten. Iemand die de hele dag drinkt maakt geen wandelingetjes anders dan naar de winkel om de drankvoorraad op peil te houden en is verder bezig met problemen verborgen te houden. Dus dat is heel positief.

Wat ik een beetje mis in dit verhaal is de reden waarom je buiten proportioneel bent gaan drinken en ook de reden* dat je nu cold turkey wilt stoppen.

*Voor de zeikerds... ja, ik heb de OP met redenen gelezen maar heb nergens een reden met overtuiging gelezen en die zal er vast wel zijn en daar vraag ik nu naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 21-05-2008 21:28:23 ]
pi_58809977
Succes en volhouden he!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:32:07 #170
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_58810238
Ik denk dat het binnenkort ook tijd wordt om een hobby te zoeken.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_58810273
Verdomme, een heel stuk getikt krijg ik een database error. Opnieuw dan maar.

Ik wil kappen omdat ik mijn leven terug wil. Ik wil geen verjaardagen meer afzeggen omdat ik teveel gezopen heb. Ik wil geen afspraken afzeggen omdat er geen alcohol is. Zware depressies heb ik al jaren. Of die komen door het drinken weet ik niet. Maar het drinken zal er in elk geval een rol bij spelen. Ik schaam me ook voor mijn alcoholisme.
Kortom: ik wil mijn leven terug. Meer niet. Voor mijzelf kan ik me ook geen betere reden voorstellen.

Kun je je voorstellen dat als ik opsta na het drinken een wrak ben? Dan ben ik echt niet in staat om te werken. Daarom heb ik dus geen werk. Ik drink ook liever dan dat ik werk.

De rede dat ik cold turkey stop is simpel: op dat moment dacht ik: en nu is het genoeg geweest. Ik wil niet dood. Hierboven schrijft iemand dat een bekende van hem/haar van de dokter niet mag stoppen tot er opvang is. Als ik eergisteren niet was gestopt maar had moeten wachten... Ik denk dat ik dan de wil alweer kwijt zou zijn. Dat ik weer dacht: ach laat ook maar, kut wereld, kut leven etc...

Er is geen rede dat ik buiten proportioneel ben gaan drinken. Dat sluipt er gewoon in. Dat heeft alles met gewenning te maken. Voer iemand die nooit drink 1 glas wijn en die is aangeschoten. Doe dat elke dag en hij/zij drinkt een week later er al 2. Dat bouw je op. Onbewust. En op een dag word je wakker en ga je naar de winkel om je 8 halve liters en 2 flessen wijn te kopen. En voor de zekerheid ook alvast een fles wijn of paar biertjes voor de dag erna. Dat is echt geen bewuste keuze. Dat was het niet bij mij in elk geval. Ik weet dat mijn ouders weleens zeiden: je drinkt teveel, dadelijk raak je verslaafd. Maar dat kon mij niet overkomen. Ik had dat onder controle.

Ik kom hier niet met het doel een boek te schrijven. Maar als ik ooit de behoefte krijg om deze fase straks van me af te schrijven zal ik dat zeker doen. Maar ik ga dan echt niet hier de forumtekst letterlijk copy pasten. Ik heb me zelf vreselijk gestoord aan de aktie van die chick toen. Ik vond dat misbruik maken van. Jezelf verrijken over de ruggen van anderen. Ik zit in dit topic zeker om er zelf beter van te worden. Maar niet op die manier.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen denken dat ik hier ben om een boek te schrijven. Ik wil gewoon hier van me af schrijven hoe ik me voel, hoe het gaat. Dan kan ik het zelf lezen en zoals gisteren op de tanden bijten en doorzetten. Al het meeleven hier doet me gewoon erg goed. Dat maakt het volgens mij veel makkelijker.
pi_58811438
Ik bedoelde er echt niets verkeerds mee en ik val je niet aan op een boek he. Dit is internet en het zijn mijn eigen persoonlijke reserves. Daarnaast ben ik allerminst een psycholoog die op zoek is naar diepere redenen. Het waren puur vragen die in me op kwamen. Net zoals ik graag wil weten welke invloed dat ene leuke meisje op jou heeft.

Een verslaving is natuurlijk nooit een bewuste keuze, zoiets sluipt er altijd in, zeker iets zo geaccepteerd als alcohol want als je niet drinkt ben je ongezellig. Maar soms is er wel een reden te achterhalen. Jij hoeft hier niet alles neer te plempen omdat je toevallig dit topic bent begonnen he. Je schrijft dat je al jaren depressies hebt en je je niet bewust bent of dit alcoholische depressies zijn. Probeer hier dan in ieder geval voor jezelf dan eens over na te denken. Je schrijft een jonge knaap van 30 te zijn en al elf jaar verergerd te zijn gaan drinken maar het is allemaal nog redelijk te overzien. Probeer dit dan in ieder geval voor jezelf te overdenken en ook waarom je geschrokken bent.

En wat betreft rampverhalen over kennissen van een kennis, trek je er nu maar even niets van aan. Natuurlijk kun je beter naar een huisarts maar goed, je hebt een onterecht gevoel van schaamte. Ik zou je ook wel naar de huisarts willen schoppen omdat ik je fysieke conditie niet weet, maar kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen. Wat men hier kan lezen ben je je zeer goed bewust van je lijf tot in het detail van lippenbijten toe. Hou dat zo.

Ik wens je heel veel sterkte, hou vol!
En dat volhouden doe je al zo goed. .
pi_58811510
Hoop kerel... ik heb diepe respect voor je
Ik ga je topic volgen en wens je verder veel succes toe!
HIER KAN UW RECLAME STAAN!!
bel nu naar: 0900 MIJNRECLAME
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:45:07 #174
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58811870
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:26 schreef Stali het volgende:

Ik bedoelde er echt niets verkeerds mee en ik val je niet aan op een boek he. Dit is internet en het zijn mijn eigen persoonlijke reserves. Daarnaast ben ik allerminst een psycholoog die op zoek is naar diepere redenen. Het waren puur vragen die in me op kwamen. Net zoals ik graag wil weten welke invloed dat ene leuke meisje op jou heeft.

Een verslaving is natuurlijk nooit een bewuste keuze, zoiets sluipt er altijd in, zeker iets zo geaccepteerd als alcohol want als je niet drinkt ben je ongezellig. Maar soms is er wel een reden te achterhalen. Jij hoeft hier niet alles neer te plempen omdat je toevallig dit topic bent begonnen he. Je schrijft dat je al jaren depressies hebt en je je niet bewust bent of dit alcoholische depressies zijn. Probeer hier dan in ieder geval voor jezelf dan eens over na te denken. Je schrijft een jonge knaap van 30 te zijn en al elf jaar verergerd te zijn gaan drinken maar het is allemaal nog redelijk te overzien. Probeer dit dan in ieder geval voor jezelf te overdenken en ook waarom je geschrokken bent.

En wat betreft rampverhalen over kennissen van een kennis, trek je er nu maar even niets van aan. Natuurlijk kun je beter naar een huisarts maar goed, je hebt een onterecht gevoel van schaamte. Ik zou je ook wel naar de huisarts willen schoppen omdat ik je fysieke conditie niet weet, maar kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen. Wat men hier kan lezen ben je je zeer goed bewust van je lijf tot in het detail van lippenbijten toe. Hou dat zo.

Ik wens je heel veel sterkte, hou vol!
En dat volhouden doe je al zo goed. .
Als ex-verslaafde heeft mijn mening misschien enige waarde.
Het is ontzettend moeilijk om uit te leggen wat verslaving betekent aan iemand die het niet heeft meegemaakt. Maar er is altijd een reden voor. Het sluipt er in, zoals ze zeggen, maar dat is niet zonder reden. Meest voorkomende reden is vluchtgedrag. Daarna is het een vicueuze(vast fout gespeld) cirkel: kutgevoel-> gebruik -> schaamte -> schuldgevoel -> vluchten -> etc. Verslaafden die proberen clean te worden hebben vaak niet meteen een nieuwe ambitie of nieuw toekomstbeeld. Het begint met "Dit iig niet meer".
Ik heb zelf geaccepteerd dat ik voor het leven verslaafd ben. Ik gebruik niet meer, maar ik blijf een verslaafde. Dat kwartje moet vallen voordat iemand echt kan afkicken. Opnieuw gebruiken leidt alleen maar tot meer ellende.
Net zoals ik eerder meldde zal voor degene die jij nu begeleid de grootste strijd zijn die tegen verveling. Het leven blijkt saai; heel erg saai. Zo saai dat je je niet kunt voorstellen hoe je je leven nou moet gaan invullen.
Totdat een verslaafde inziet dat-ie een levenslang probleem zal hebben, kan hij niet worden gered.
Ik kan nu eerlijk zijn: Deels mis ik de drugs, maar ik heb toegegeven dat het alleen maar tot meer ellende leidt, ongeacht mijn huidige situatie. Daarom kan ik bewust kiezen niet meer te gebruiken. Maar voor een deel verveel ik me de pleuris. En dat is nou eenmaal zo. Een verslaafde die die status quo niet kan accepteren zal hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat teruggaan. Maar dat vertik ik dus. I'm not goin' back...

Edit: "ex-verslaafde" is dus een contradictio in terminis. Ex-gebruiker is een passender term.
pi_58811961
Ik vind dat je het helder& duidelijk weet neer te schrijven allemaal..
Sterkte en hopelijk als je een tegenslag krijgt je hier zelf goed tegen gewapend hebt!!
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:03:20 #176
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58812251
Sterkte man...de oorlog tegen koning heineken en zijn leger van halve liters is niet makkelijk...i know...geluk en ieder pijntje wat je voelt door niet te drinken is een stap naar de overwinning
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58812389
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:13:50 #178
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58812561
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
Dat zit er dus niet meer in.
pi_58812957
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:13 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat zit er dus niet meer in.
maar met de tijd misschien wel weer
pi_58813007
Ik wil dus nooit meer drinken. Ik ken de risico's nu en ik weet dat ik er niet mee kan omgaan. Dus dat lijkt me niet slim.

Kleine update ook nog. Net even een last gekregen van hyperventilatie en wat rillingen. Inmiddels is het weer over. Ik werd wel even bang. Mijn buik spande zich aan en ik kon die niet ontspannen waardoor mijn ademhaling niet goed was. Na een kwartiertje toch maar even een in een zakje geblazen, dat hielp en nu is alles weer goed naar omstandigheden. Ik heb op dit moment ook nog steeds geen zin om te drinken. Ik vind het heldere gevoel in mijn hoofd wat ik heb erg prettig. Prettiger eigenlijk dan een alcoholroes. Ik betrap me erop dat ik zelfs weer plannen aan het maken ben. Iets dat ik al jaren niet meer heb gedaan. Goed het zijn geen grote plannen, maar toch. Ben alleen bang dat ik vanacht ook niet slaap omdat ik vandaag overdag pas kon slapen. Maarja, misschien anders maar tot morgenavond gewoon wakker blijven en dan vroeg naar bed.

Hoe dan ook, op dit moment gaat het goed. Ik heb alleen echt honger. Heb al vanalles gegeten vandaag, maar ik blijf honger houden. Misschien dat het komt omdat ik zo ontzettend veel kilojoules met het bier naar binnen kreeg dat mijn lijf het niet gewend is om het nu met eigenlijk heel weinig brandstof te moeten doen. Die het ook nog eerst moet verteren zelf. Maar dat laatste is giswerk van mijn kant. Geen idee of die theorie klopt... Is er een dokter in de zaal die dat kan verklaren?
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:28:55 #181
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813078
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Eh...nee.
pi_58813119
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik wil dit topic eigenlijk vrijhouden van het werken naar drinken toe. Dit topic heeft maar 1 doel, het werken naar NIET meer drinken toe. Hoop dat je kunt begrijpen dat als ik ga nadenken van 'och 1 biertje misschien achter een tijdje' dat ik net zo goed kan stoppen met stoppen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:30:45 #183
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813171
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
pi_58813423
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
pi_58813515
Dat komt trouwens ook omdat het mijn doel is geen verslaafde meer te zijn. Als ik achter 10 jaar zonder te drinken nog verslaafd zou zijn, dan neem je dus mijn doel en daarmee mijn beloning en hetgeen wat me drijft om te kappen weg.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:38:31 #186
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813568
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Hoop het volgende:
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
Voor de duidelijkheid: Verslaafd zijn en gebruiken zijn niet hetzelfde. Maar ok.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:49:37 #187
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58813915
Je lichaam heeft zich aangepast aan het energie halen uit alcohol ipv vast voedsel, dit duurt even voor het zich weer aan de " normale voeding " aanpast. Het gebrek aan alcohol zorgt voor de honger. Het honger gevoel is het alcohol monstertje. Als het niet zo destructief was is alcohol eigenlijk een veel betere energiebron dan gewoon eten. Je bent nu bijna 2 dagen clean...je loopt nog wel tegen andere rare dingen op.....volhouden ouwe.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58814122
TVP, Dit ga ik volgen. Veel succes, Hoop!
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:58:20 #189
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58814154
Wat je doet is heel dapper maar verschrikkelijk moeilijk. Schaam je dan ook niet om het te melden als je toch terugvalt, juist dan kan je steun gebruiken om de drempel over te gaan om toch professionele hulp te zoeken.
Maar voor nu: wees lief voor jezelf, maak het jezelf zo comfortabel mogelijk en vertrouw erop dat moelijke momenten weer voorbij gaan. Sterkte
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:04:57 #190
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58814316
Ik gebruik geen drugs meer. En als ik er iets aan kan doen, dan blijft dat zo. Maar zoals ik het zie, ben ik nog steeds verslaafd; Tot aan mijn dood. Het is natuurlijk klote om die sticker op jezelf te plakken, maar imho is het de realiteit. Ik schaam me dood voor wat ik in het verleden heb gedaan. En ook dat blijft zoals het is.
Die erkenning helpt mij om clean te blijven. Ik ben uit een soort gevangenis vrijgelaten. En ik ga nooit meer terug.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:35:12 #191
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58814965
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:30 schreef Blood_Money het volgende:
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:46:55 #192
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58815152
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:35 schreef DaneV het volgende:

[..]

Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
Niet om bijdehand te doen, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het makkelijk praten.

Edit: De verslaving brengt een fysieke verandering in je hersenen teweeg (heeft te maken met actie-beloning). Daardoor ben je, in die zin, voor altijd verslaafd.
pi_58816140
Hoop darling, als je het meent, denk ik dat je hulp in moet roepen en de Jelli moet bellen. Heb bij iemand die ik erg goed ken gezien dat het werkt. Nu ervaar je spirit en euforie, maar je kan dit na jaren niet niet effe snel in de achterkamer fixen omdat je een leuke meid hebt onmoet. Misschien eerlijk tegen een nieuwe vlam zijn, want je bent geen doorsnee vriendje (wat dat dan ook is). Je kan er beter ff wat tijd voor uitrekken en contacten hebben die je door terugvallen heenslepen omdat ze weten wat je doormaakt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58816161
Wanneer ga je werken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:11:19 #195
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58816177
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.
Hallon!
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:13:34 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58816181
Ik wens je veel succes toe TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58816231
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 03:11 schreef BlueMage het volgende:
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.

Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.

Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.

Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.

Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.

Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58816312
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 06:14:04 #199
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_58816326
Goed zeg! Wat je nu doet is echt goed voor je lijf. En neem de tijd voor jezelf: je mag je ook slecht voelen.
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_58816375
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
Je krijgt veel positieve feedback... denk daar maar aan. Dat er een of ander naar ventje zo'n opmerking maakt mag je niet deren...

Al overwogen professionele begeleiding te zoeken... ik weet dat ik niet de eerste persoon ben die er over begint, maar dergelijke instanties kijken nergens van op en je hoeft jezelf daar echt niet te schamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')