abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:03:20 #176
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58812251
Sterkte man...de oorlog tegen koning heineken en zijn leger van halve liters is niet makkelijk...i know...geluk en ieder pijntje wat je voelt door niet te drinken is een stap naar de overwinning
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58812389
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:13:50 #178
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58812561
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.

Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!

Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
Dat zit er dus niet meer in.
pi_58812957
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:13 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat zit er dus niet meer in.
maar met de tijd misschien wel weer
pi_58813007
Ik wil dus nooit meer drinken. Ik ken de risico's nu en ik weet dat ik er niet mee kan omgaan. Dus dat lijkt me niet slim.

Kleine update ook nog. Net even een last gekregen van hyperventilatie en wat rillingen. Inmiddels is het weer over. Ik werd wel even bang. Mijn buik spande zich aan en ik kon die niet ontspannen waardoor mijn ademhaling niet goed was. Na een kwartiertje toch maar even een in een zakje geblazen, dat hielp en nu is alles weer goed naar omstandigheden. Ik heb op dit moment ook nog steeds geen zin om te drinken. Ik vind het heldere gevoel in mijn hoofd wat ik heb erg prettig. Prettiger eigenlijk dan een alcoholroes. Ik betrap me erop dat ik zelfs weer plannen aan het maken ben. Iets dat ik al jaren niet meer heb gedaan. Goed het zijn geen grote plannen, maar toch. Ben alleen bang dat ik vanacht ook niet slaap omdat ik vandaag overdag pas kon slapen. Maarja, misschien anders maar tot morgenavond gewoon wakker blijven en dan vroeg naar bed.

Hoe dan ook, op dit moment gaat het goed. Ik heb alleen echt honger. Heb al vanalles gegeten vandaag, maar ik blijf honger houden. Misschien dat het komt omdat ik zo ontzettend veel kilojoules met het bier naar binnen kreeg dat mijn lijf het niet gewend is om het nu met eigenlijk heel weinig brandstof te moeten doen. Die het ook nog eerst moet verteren zelf. Maar dat laatste is giswerk van mijn kant. Geen idee of die theorie klopt... Is er een dokter in de zaal die dat kan verklaren?
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:28:55 #181
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813078
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Eh...nee.
pi_58813119
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik wil dit topic eigenlijk vrijhouden van het werken naar drinken toe. Dit topic heeft maar 1 doel, het werken naar NIET meer drinken toe. Hoop dat je kunt begrijpen dat als ik ga nadenken van 'och 1 biertje misschien achter een tijdje' dat ik net zo goed kan stoppen met stoppen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:30:45 #183
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813171
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
pi_58813423
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
pi_58813515
Dat komt trouwens ook omdat het mijn doel is geen verslaafde meer te zijn. Als ik achter 10 jaar zonder te drinken nog verslaafd zou zijn, dan neem je dus mijn doel en daarmee mijn beloning en hetgeen wat me drijft om te kappen weg.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:38:31 #186
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58813568
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Hoop het volgende:
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.

Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
Voor de duidelijkheid: Verslaafd zijn en gebruiken zijn niet hetzelfde. Maar ok.
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:49:37 #187
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_58813915
Je lichaam heeft zich aangepast aan het energie halen uit alcohol ipv vast voedsel, dit duurt even voor het zich weer aan de " normale voeding " aanpast. Het gebrek aan alcohol zorgt voor de honger. Het honger gevoel is het alcohol monstertje. Als het niet zo destructief was is alcohol eigenlijk een veel betere energiebron dan gewoon eten. Je bent nu bijna 2 dagen clean...je loopt nog wel tegen andere rare dingen op.....volhouden ouwe.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_58814122
TVP, Dit ga ik volgen. Veel succes, Hoop!
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:58:20 #189
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58814154
Wat je doet is heel dapper maar verschrikkelijk moeilijk. Schaam je dan ook niet om het te melden als je toch terugvalt, juist dan kan je steun gebruiken om de drempel over te gaan om toch professionele hulp te zoeken.
Maar voor nu: wees lief voor jezelf, maak het jezelf zo comfortabel mogelijk en vertrouw erop dat moelijke momenten weer voorbij gaan. Sterkte
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:04:57 #190
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58814316
Ik gebruik geen drugs meer. En als ik er iets aan kan doen, dan blijft dat zo. Maar zoals ik het zie, ben ik nog steeds verslaafd; Tot aan mijn dood. Het is natuurlijk klote om die sticker op jezelf te plakken, maar imho is het de realiteit. Ik schaam me dood voor wat ik in het verleden heb gedaan. En ook dat blijft zoals het is.
Die erkenning helpt mij om clean te blijven. Ik ben uit een soort gevangenis vrijgelaten. En ik ga nooit meer terug.
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:35:12 #191
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58814965
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:30 schreef Blood_Money het volgende:
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:46:55 #192
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58815152
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:35 schreef DaneV het volgende:

[..]

Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
Niet om bijdehand te doen, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het makkelijk praten.

Edit: De verslaving brengt een fysieke verandering in je hersenen teweeg (heeft te maken met actie-beloning). Daardoor ben je, in die zin, voor altijd verslaafd.
pi_58816140
Hoop darling, als je het meent, denk ik dat je hulp in moet roepen en de Jelli moet bellen. Heb bij iemand die ik erg goed ken gezien dat het werkt. Nu ervaar je spirit en euforie, maar je kan dit na jaren niet niet effe snel in de achterkamer fixen omdat je een leuke meid hebt onmoet. Misschien eerlijk tegen een nieuwe vlam zijn, want je bent geen doorsnee vriendje (wat dat dan ook is). Je kan er beter ff wat tijd voor uitrekken en contacten hebben die je door terugvallen heenslepen omdat ze weten wat je doormaakt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58816161
Wanneer ga je werken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:11:19 #195
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58816177
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.
Hallon!
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:13:34 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58816181
Ik wens je veel succes toe TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58816231
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 03:11 schreef BlueMage het volgende:
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.

Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.

M.

Natuurlijk kan je ipv een label opplakken ook je kop in het zand steken.

Nee. Je mag best meepraten maar je hebt er echt geen ruk verstand van. TS is duidelijk Echt Verslaafd en als ik het nog groter kon schrijven deed ik dat.

Er bestaan gradaties in drinkgedrag maar de charmante uiterste 2 glaasjes per dag is TS reeds een poosje voorbij. Normale dingen roepen enorme verschuivingen op, zoals contact met een leuke meid.

Een verslaafde is geen rotmens en ook geen zwakkeling (al is hij dat misschien wel eens geweest) maar een dodelijk zieke. Een lichaam wat zoveel alcohol te verdruren heeft gehad is verwoest. Daar moeten vitaminenpreparaten (zoals foliumzuur) aan te pas komen. Een ziek lichaam verwoest ook de geest die er in zit, lang drinken leidt tot vitamineB gebrek wat weer leidt tot zware depressies en apathie. Rekeningen zijn meestal niet betaald of men heeft schulden, er is geen normale dagroutine, men zorgt niet meer voor zijn uiterlijk, heeft medische problemen zoals een rot gebit en hoge bloeddruk, vergrote lever en soms ook hartritmestoornissen. En er is helemaal geen aandacht of plaats meer voor anderen. Dat zijn een hoop dingen tegelijk en bij de Jellinek bijvoorbeeld word je helemaal gescreend en intern met al die dingen tegelijk geholpen. Zodat jij je op Niet Drinken kan richten.

Het gaat sneller dan je denkt, doe de test (eerlijk!)
http://www.jellinek.nl/testjegebruik/questions.php?quiz=18
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58816312
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 06:14:04 #199
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_58816326
Goed zeg! Wat je nu doet is echt goed voor je lijf. En neem de tijd voor jezelf: je mag je ook slecht voelen.
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_58816375
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Update dan maar weer.

Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.

Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
Je krijgt veel positieve feedback... denk daar maar aan. Dat er een of ander naar ventje zo'n opmerking maakt mag je niet deren...

Al overwogen professionele begeleiding te zoeken... ik weet dat ik niet de eerste persoon ben die er over begint, maar dergelijke instanties kijken nergens van op en je hoeft jezelf daar echt niet te schamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')