Dat zit er dus niet meer in.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
super dat je wil stoppen man! Weet zeker dat je jezelf op termijn supergoed gaat voelen. En gewoon een paar pilsjes kunt doen als daar gelegenheid toe is.
Het zal vast moeilijk worden. Hou vol!
Tevens TVP ben erg benieuwd hoe het je afgaat verder
Eh...nee.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar met de tijd misschien wel weer
Ik wil dit topic eigenlijk vrijhouden van het werken naar drinken toe. Dit topic heeft maar 1 doel, het werken naar NIET meer drinken toe. Hoop dat je kunt begrijpen dat als ik ga nadenken van 'och 1 biertje misschien achter een tijdje' dat ik net zo goed kan stoppen met stoppen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar met de tijd misschien wel weer
Voor de duidelijkheid: Verslaafd zijn en gebruiken zijn niet hetzelfde. Maar ok.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Hoop het volgende:
Hmmmz, nou ik wil eigenlijk gewoon nooit meer drinken en dan tegen mezelf oprecht kunnen zeggen dat ik de behoefte niet meer heb. Zoals ik nu hier zit heb ik geen zin in drank. Als ik dat dadelijk jaren heb volgehouden dan zou ik mijzelf geen verslaafde meer noemen. Ik zou dan wel geleerd hebben dat ik vatbaar ben voor verslavingen en me deze 11 jaar heel goed herinneren en ook waarom ik gestopt ben. Dus eigenlijk kort gezegt: als ik een jaar niet heb gedronken ofzo, dan vind ik mijzelf geen alcoholist meer. Misschien denk ik daar tegen die tijd anders over. Maar zo zie ik het nu. Als je niet drinkt, geen zin hebt om te drinken etc dan vind ik zo iemand geen verslaafde meer. Hooguit iemand die als ie weer zou drinken zichzelf aan heel groot en dom risico blootsteld meteen weer verslaafd te raken.
Samenvatting:
Nee zover ben ik nog niet
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:30 schreef Blood_Money het volgende:
@Hoop: Geef je toe dat je voor het leven drankverslaafd bent? Of ben je nog niet zover?
Niet om bijdehand te doen, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt is het makkelijk praten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:35 schreef DaneV het volgende:
[..]
Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van iets. Zodra je normaal kan functioneren zonder dit middel denk ik dat je niet meer verslaafd bent. Dat iedere verslaving een soort "wond" achterlaat waardoor je altijd een risico hebt om terug te vallen in je oude patroon is natuurlijk een ander verhaal...
quote:Op donderdag 22 mei 2008 03:11 schreef BlueMage het volgende:
Waarom iemand dwingen 'n label op zichzelf te plakkken 'verslaafd' ? 't Werkt voor jou om van de drugs af te blijven Blood_Money maar voor iemand anders kan 'n andere benadering werken, beetje onzinnige discussie, imho. Enneh begin nou niet van 'ja maar jullie hebben niet meegemaakt wat ik meegemaakt heb dus jullie kunnen niet oordelen' ten eerste weet je dat niet zeker en ten tweede: kun je alleen over dingen meepraten waar je ervaring mee hebt? Wil wedden dat heel veel mensen 0,0 ervaring met dingen in 't R & P forum hebben maar toch 'n mening (die nog kan helpen ook) bovendien denk ik dat 't off topic gaat zo.
Dus OT maar weer: Hoop veel sterkte, je kan 't.
M.
Je krijgt veel positieve feedback... denk daar maar aan. Dat er een of ander naar ventje zo'n opmerking maakt mag je niet deren...quote:Op donderdag 22 mei 2008 06:02 schreef Hoop het volgende:
Update dan maar weer.
Ik ben de nacht goed doorgekomen. Ik was al bezig een eventueel B1 tekort aan te vullen maar vannacht wat meer brood gegeten, ook wat aardappelen en nootjes. Op afentoe wat temperatuurwisselingen na eigenlijk niet veel problemen fysiek gehad. Geestelijk helaas wel. Comments als 'wanneer ga je werken' voegen niets toe en hebben me in elk geval de laatste paar uur nogal kut laten voelen. Bedankt daarvoor. Ik heb even genoeg aan mijn kop zonder daar ook al over te piekeren.
Maargoed, behalve wat depri, chaggi, en bezorgd zijn ben ik de nacht goed doorgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |