abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58787467
Zal ik ook doen releaze. Het moet gewoon echt stoppen. Falen is geen optie.

Kleine tussenstand:

Ben dus gaan douchen een uurtje ofzo geleden en heb net voor het eerst in mijn leven kebab gegeten zonder bier erbij. Ik denk niet dat ik nog vaak kebab eet daar. Proef nu pas hoe taai dat spul eigenlijk is. Sinds het douchen heb ik niet meer gezweet en net heb ik zelfs een klein stukje moeten rennen omdat mijn hondje ontsnapt was. Dat ging wel wat minder moet ik zeggen, zodra ik begon met rennen zag ik kleine witte vlekjes. Maar dat kan een ijzergebrek zijn. Morgen maar even naar de drogist en ijzerpillen/vitaminesupplementen halen voor de komende 2 weken. Dat beest wilde trouwens niet terugkomen en maakte een plotselinge beweging waardoor ik struikelde. Toen kwam ie m'n gezicht likken en kon ik hem alsnog pakken. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer, gewoon neergaan, dan komt hij wel naar mij
Op dit moment voel ik me echt goed. Ik heb het niet koud, ik tril niet, ik heb geen verlangen naar drank en ik zweet niet. Het enige wat ik wel heb is pijn in mijn onderrug en omdat mijn lippen steeds droog zijn ben ik die stukjes vel met mijn tanden eraf aan het trekken. Daar moet ik mee stoppen, want volgens mij heb ik zo meteen een wondje. Nu zit ik op mijn gemak aan een bakje koffie terwijl ik tv kijk.

First 24 hours are down
A lifetime more to go
pi_58787545
*knip*
Dacht dat dit bericht niet gepost was, kreeg een foutmelding van de database, heb hetzelfde bericht iets meer uitgeschreven hieronder dus nogeens staan *negeer deze*

[ Bericht 93% gewijzigd door Hoop op 20-05-2008 20:16:08 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:14:35 #103
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58787646
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:23 schreef Hoop het volgende:

[..]

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Prrrrr
pi_58787650
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef anotherday het volgende:
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
Dank je. Refusal ken ik wel ja. Maar ik weet dat als ik een terugval zou hebben ik daardoor heen zou drinken. Met alle nare effecten vandien. Dus daar wil ik niet aan. Ik wil ook niet het risico lopen dat als ik per ongeluk alcohol binnen krijg ik over mijn nek ga. Maar misschien dat ik dat wel doe trouwens, als ik na deze week gifvrij ben is het denk ik wel goed als ik iemand heb die me ook gifvrij helpt te houden.

Ik ben een beetje bekend met dellerium en ik weet dat er risico's zijn aan hoe ik het doe. Maar ik heb wel constant de telefoon bij me dus hulp is niet verder weg dan 112 tikken en op bellen drukken. Zodra ik merk dat ik hallucinaties of hele erge angsten krijg zal ik dat ook doen. Ik heb ook een klein briefje op de deur (binnenkant) geplakt waarop staat hoeveel ik dronk, dat ik gisteren ben gestopt en welke medicijnen ik gebruik. Het is dus niet dat ik het helemaal ondoordacht doe. Maar jullie hebben gelijk, ik loop een (redelijk klein) risico op ernstige ontwenningsverschijnselen. Maar ik moet zeggen dat de vorige keren dat ik het probeerde ik het niet van me af kon schrijven enzo. En wat ik hier doe met dit schrijven enzo helpt me echt enorm.
pi_58787710
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:14 schreef mspoez het volgende:

[..]

Hierhttp://alcoholdebaas.nl/ is de behandeling gratis, en hun forum vind je hier. Succes.
Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:31:26 #106
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58787962
Hoop doet leven.
...dass wir fliegen.
pi_58788426
Lezenswaardig!

Heel veel succes gewenst . Natuurlijk zou enige begeleiding geen kwaad kunnen, maar de belangrijkste oorzaak van slagen is toch de eigen wil.
Zo te zien heb je die. Gebruik fok, en alles wat je kan gebruiken, om je hoop & overtuiging vast te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58788470
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
pi_58788649
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:56 schreef Palmer het volgende:
Misschien moet je een nieuwe verslaving aanleren, probeer boeken! Weet niet of het je iets lijkt maar zeg voor wat voor genres je houdt en misschien dat men hier advies kan geven. Het kan echt heel bevrijdend werken als je je in een andere wereld waant.
Ik weet dat je het heel goed bedoelde, maar ik moest toch een beetje lachen. Als je pas na 8 halve liters een beetje aangeschoten gaat worden dan kun je heel veel lezen tijdens het zuipen. Ik heb dan ook een aardige bibliotheek bij elkaar gekregen in die 11 jaar De rede dat ik alcoholist ben geworden is denk ik dat ik me in een andere wereld wilde wanen. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, lezen is heel leuk.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:58:26 #110
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58790135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Hoop het volgende:

[..]

Die behandeling kost 2200 euro in totaal. Ik heb er paar berichten terug al over geschreven. Ze hebben slechts enkele gratis plekken. Die behandeling kan wel vergoed worden door de verzekering, maar zoals ik al schreef, t'is ook een stuk schaamte wat meedoet en dan is het niet meer anoniem. 2200 euro heb ik niet zelf. Maar wel bedankt voor de tip toch.
*edit*

Ik heb scheel gekeken, denk ik.
Prrrrr
pi_58791113
Het is wel leuk om te zien wat zo een korte tijd van niet drinken al voor effect heeft.
Net moest ik voor de grote boodschap naar de wc. Lang geleden dat ik echt vaste ontlasting had.
Ik ga nu weer wat op bed liggen, als er updates zijn meld ik me weer
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:39:37 #112
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58791338
Het gaat mij allemaal iets te vlotjes eerlijk gezegd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58791431
Ik kan er niets aan doen static. Ik zeg alleen wat ik constateer en voel.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:56:07 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_58791859
Succes verder Remlof
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:58:37 #115
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58791971
Nu ja, het echte afkicken moet nog komen, natuurlijk.

Maar de eerste stap is gezet.
En het zou niets minder dan groots zijn, wanneer je die helse tocht tot een goed einde weet te brengen.

Ik hoop het in ieder geval met je mee, Hoop.
...dass wir fliegen.
pi_58793202
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:07:51 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_58793284
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:01 schreef JEFFreal het volgende:
Keep up te good work
Ik ben nu bijna 48 uur thc clean
oeh, succes! Dat wordt nog wel moeilijker, lijkt in het begin heel makkelijk. Denk dus niet dat je er al overheen bent
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:24:36 #118
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793547
Uhm ff 'n hele stomme vraag eigenlijk maar ik kan nou niet zo goed opmaken uit 't hele verhaal of de TS man of vrouw is, dus Hoop bij deze, ben je man of vrouw? Sorry als ik blond ben en over bepaalde aanwijzingen heb heengelezen.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:27:52 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_58793589
man
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:33:37 #120
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_58793676
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
...dass wir fliegen.
pi_58793856
Als eerste erg veel succes.

Hopelijk heb je alle financiėle dingen nog beetje aardig geregeld afgelopen 11 jaar, want je krijgt een uitkering neem ik aan?

Want zal erg jammer zijn als je nu weer beetje je leven op orde probeert te krijgen en een grote tegenvaller krijgt doordat je sommige dingen niet wist.
Ook natuurlijk moet je op je verzekering(en) letten dat goed voor elkaar is, vooral je zorgverzekering is denk ik nu erg belangrijk dat helemaal goed voor elkaar is.
............................
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:46:47 #122
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58793868
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het zou natuurlijk een corpulente pot kunnen zijn.
Maar ik ga er niet vanuit.
Maar die zuipen juist 't meest ok sorry OT maar weer.

M.
Hallon!
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:57:29 #123
82136 Xennia
gekroond
pi_58794024
En je vriendin heb je niets verteld? Wanneer zie je haar weer dan, want het lijkt me dat ze wel merkt dat je je anders gedraagt
pi_58794176
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:14:22 #125
82136 Xennia
gekroond
pi_58794190
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:10 schreef Hoop het volgende:
Net een flinke tegenslag gehad. Ik wilde even nieuwe shag gaan halen en misschien nog een zakje chips ofzo bij shell. Pak ik mijn rugzak zit er nog een blik bier in. Dat was echt niet leuk. Ben maar een stukje gaan lopen en toen ik terug kwam heb ik hem maar door de gootsteen gegooid. Maar zit er mee in mijn maag. Het scheelde maar een haar.

En ja ik ben man en nee, ik ben niet remlof
Mijn verzekeringen zijn denk ik wel in orde, dat gaat altijd per automatische incasso en ik heb van alles de polissen.

En wat mijn betreft ik mag hopen dat ze me nog veel leuker vind als non-alcoholist. Maar zo vaak hebben we elkaar ook nog niet gezien in het echt dus heeft nog geen echt duidelijk beeld denk ik van hoe ik ben.

Ik wou dat ik die blik niet had gezien, voel me even down nu.
Ik vind dat je jezelf juist op de borst mag kloppen dat je de verleiding hebt weerstaan, ook al lag hij binnen handbereik.

En ik bedoel niet dat je vriendin je minder leuk vindt als ex-alcoholist, maar dat ze de ontwenningsverschijnselen wel zal merken maar niet kan plaatsen omdat ze van niets weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')