abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:52:28 #76
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58782420
Wouw TS, veel succes gewenst!
Ik hoop wel dat je snel langs de dokter gaat voor een check-up en ook hulp bij het afkicken, lijkt me verstandig!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_58783634
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
And that is how I met your mother.
pi_58783820
Nou alweer gedronken
Denk beter dat je er hulp bij kan gaan zoeken schijnt dat alcohol verslaafde zwaar gaan trillen zweten etc. Als je na de huisarts gaat kan je een libirium paraplu voor geschreven krijgen die de lichamelijke ontwenningsverschijnselen tegen gaan!
pi_58783876
Ik ga het bijhouden! Ik hoop van harte voor je dat het lukt
pi_58784199
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Loire het volgende:
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
Nee

Het gevoel nu.

Nog steeds koud. Nog steeds een kleffe zweet. Maar niet dat het met de druppels van mijn hoofd afvalt ofzo. Gewoon klef. Ontzettend droge mond heb ik wel op dit moment. Ik heb geen zin om te drinken (alcohol), dus dat is goed denk ik. Ben nu even overgestapt op seven-up. Denk dat ik wel genoeg zout heb binnen gekregen voor 1 dag met al die bouillon. Mijn gevoel is wel een stuk lekkerder dan normaal wanneer ik opsta na het drinken. Lastig uit te leggen, maar ook mijn zicht is wat prettiger. Ik ben wel gespannen en erger me aan bijvoorbeeld auto's die langsrijden. Tijdens het liggen in bed ben ik ook een paar keer flink geschrokken om niets. Het is wel heel erg prettig om geen echte kater te hebben. Mijn hoofd is nu al helderder. Ik beweeg wel wat trouwens, maar dan moet je denken aan gewoon een beetje lopen. Ben een paar keer even naar buiten gegaan. Maar dan heb je het over 100 meter en terug. In bed liggen heb ik nog het meeste zin in. Lekker veilig onder de warme dekens het gif uit me laten stomen. Waar ik wel moeite mee heb is nog steeds dat ik niet kan roken. Ik zit dan nu ook het laatste gruis bij elkaar te rapen voor nog een minipeukje. Verder heb ik een beetje last van spierpijn in mijn onderrug. Maar dat kan ook komen omdat ik zoveel in bed heb gelegen.

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Ik vind de positieve reacties hier echt fijn. Dank jullie allemaal. Ik ga nog even wat in bed tv kijken. Als er wat nieuws te melden is doe ik dat. Anders moeten jullie maar weer een paar uur wachten voor een normale update.

(ps:
Dit is de eerste keer dat ik klachten krijg dat ik geen spelfouten maak! Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk, maar het staat je vrij of je me geloofdt (!) of niet. De rede dat de zinnen kloppen is denk ik dat ik 10-15 minuten over zo een berichtje doe. ohja, over het eten: ik heb wel genoeg eten in huis en in geval van nood is er een italiaan die spaghetti enzo brengt maar geen alcohol verkoopt)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:26:18 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_58784249
ik zou wel gaan roken als ik jou was. Klinkt stom, maar dat brengt toch wat meer rust. Misschien heeft die Italiaan ook wel sigaretten
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:32:52 #82
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58784379
Goed bezig! Toch kan ik je echt aanraden om professionele hulp te zoeken. De 'gevaarlijkste' momenten zijn namelijk niet die waarop je je rot voelt, maar juist wanneer het straks weer beter gaat. Bijvoorbeeld wanneer je weer contact krijgt met vrienden en een terrasje pakt. Je voelt je dan zo goed en vol zelfvertrouwen dat je denkt best wel weer een biertje te kunnen drinken. En juist dan ga je de fout in.

Van deze valkuilen moet je je ten eerste bewust zijn en ten tweede moet je weten hoe je er mee om moet gaan. En de kans dat je dat alleen gaat lukken is erg klein.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar wel stimuleren om profi hulp te zoeken. Dan maakt je kans van slagen stukken groter!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:35:07 #83
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58784426
Misschien dat het al eerder gevraagd is, maar waarom zuip je zoveel? Dan kun je dat iig uitsluiten/verdringen indien mogelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58784572
@static

Ik ben begonnen uit gezelligheid. Daarna heb ik wat nare dingen meegemaakt en dronk ik wat meer. En toen was het 11 jaar later... en drink ik per jaar meer dan de meeste mensen in hun leven. Dat is erin geslopen en dat heb je zelf niet echt in de gaten. Ik drink nu vooral uit gewoonte denk ik. En omdat ik me slecht voel(de) als ik niet drink. Maar waar en wanneer het precies is misgegaan weet ik zelf eigenlijk niet. Ik weet alleen dat ik het leven weer in eigen hand wil en ga nemen. Ik ben ook wel depressief, maar daar zal me ook niemand mee kunnen helpen voor ik clean ben. Psychiaterie neemt je niet op als je alcoholist bent, dan moet je eerst naar bureau alcohol&drugs gaan om af te kicken. Daar zal best een goede rede voor zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 17:45:46 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58784673
Wat een verhaal.

Sterkte gewenst! Knap van je.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58785275
Tvp, wegens erg interessant topic

Ongelofelijk hoe sterk een menselijk lichaam is: na 11 jaar onafgebroken drinken ben je nog vrij ok, me dunkt.
pi_58785276
En anders naar een benzinepomp lopen voor je shag/sigaretten. Niet naar de supermarkt in elk geval.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:12 #88
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_58785916
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
When all else fails, you always have delusion.
pi_58785965
Ach nu ik niet drink steek ook niet elke 5 minuten weer een sigaret op. Eens kijken hoe lang ik het zonder uit kan houden. Het gaat wel opvallen trouwens dat er erg vaak alcohol op tv is, reclames, series, overal is er wel een een scene waar iemand drinkt.
pi_58785997
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
Ja, maar dat is maar tijdelijk natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_58786025
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zo een vermoeden dat als ik elke dag een kilo snoep zou eten en 12 liter frisdrank ik mezelf minder kwaad aan doe dan ik nu doe. Maar ik overdrijf het niet hoor. Heb 3 glaasjes 7up op en net toch maar weer terug op de bouilon. Van die zoete zooi blijf je ook dorst houden. En nu heb ik net een dropsleutel opgestoken
pi_58786322
Wat een heftig aangrijpend verhaal. Het grijpt me erg aan omdat mijn vader al jaren alcohol verslaafd is.
Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en kracht toe!

Ik duim voor je!
pi_58786467
Overigens is meteen stoppen niet zonder risico bij een alcoholverslaving als deze, het kan zelfs levensgevaarlijk zijn. Je moet eigenlijk een arts raadplegen, en liever nog, laat je opnemen voor een detox onder de juiste begeleiding.
pi_58786508
quote:
Alcohol withdrawal
Alcohol withdrawal differs significantly from most other drugs because it can be directly fatal. While it is possible for heroin addicts, for instance, to die from other health problems made worse by the strain of withdrawal, an otherwise healthy alcoholic can die from the direct effects of withdrawal if it is not properly managed. Heavy consumption of alcohol reduces the production of GABA, which is a neuroinhibitor. An abrupt stop of alcohol consumption can induce a condition where neither alcohol nor GABA exists in the system in adequate quantities, causing uncontrolled firing of the synapses. This manifests as hallucinations, shakes, convulsions, seizures, and possible heart failure, all of which are collectively referred to as delirium tremens. All of these withdrawal issues can be safely controlled with a medically supervised detoxification program.
(van wiki)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:17 #95
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_58786635
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58786793
Ja klopt, maar dan moet je wel erbij zeggen dat die effecten in zulke ernstige vormen zeer zeer zeldzaam zijn. Ik weet waar ik op moet letten voor delirium. Als ik beestjes ga zien bel ik meteen 112. Ook als ik me echt slecht ga voelen zal ik wel medische hulp inschakelen. Maar ik ben echt niet de eerste die zelf cold turkey gestopt is. En tot nu toe gaat het best goed. Ik heb net zelfs de marokkaan gebeld voor een kebab, die heeft wel bier want daar belde ik altijd heen als ik na winkelsluiten zonder kwam te zitten. Maar ik heb er geen moment over gepeinst om dat te bestellen.

En ik ben het met jullie eens, begeieiding zou beter zijn. Maar je moet het ijzer smeden als het heet is. Als ik daar nu achteraan zou gaan dan kan ik misschien pas achter 3 weken of een maand daar terecht. Tegen die tijd wil ik nieteens meer stoppen. Gisteren had ik er genoeg van, dus gisteren ben ik gestopt. En ik heb trouwens onlangs ook nog een paar dagen niet gedronken omdat ik ziek was. Toen was ik dus ook nogeens lichamelijk zwakker dan nu en ik leef nog.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:32:36 #97
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786821
als ik jou was zou ik toch even met de dokter bellen om te zeggen dat je aan het afkicken bent van alcohol. het is mogelijk dat hij regelmatige lichamelijke checkups met je wil doen om te zien of je lichaam het allemaal wel aankan. het is natuurlijk een enorme klap. ik denk dat medische supervisie echt heel belangrijk is hierin!
pi_58786850
@tijnbrein, de tandarts komt zodra ik het gif kwijt ben. Want daar ben ik heel erg bang voor, dat wil ik doen met 100% helder hoofd. Maar dat moet zeker gebeuren ja. Ik schaam me dood voor mijn gebit. Grappig dat je dat zegt van die kleren. Ik was net even onder de douche en zag mijn kleren en dacht: die moet ik ook eens gaan uitzoeken en wegdoen wat weg kan.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:37:27 #99
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786926
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
ik vind dat kleren kopen trouwens wel een goed idee, maar ik zou er een soort beloningssysteem van maken. als je twee dagen niet gedronken heb, dan sta je jezelf een beloning toe. weet ik veel, een reep chocola ofzo. iets kleins. heb je het een week volgehouden, koop dan een leuk kledingstuk. Gaan zoeken naar hoe je je positieve gedrag voor jezelf kan belonen, realistische beloningen, niet exorbitant.

ik vind het trouwens echt heel goed van je, en ik hoop dat het allemaal de juiste weg op blijft. als je nou toch twijfels krijgt, echt, zoek de dokter op. Het is echt zonde als het toch niet lukt terwijl je met de hulp van iemand anders toch je dip zou kunnen doorkomen. Mensen willen je graag helpen!
pi_58787416
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')