Dank jullie weer allemaal. Ik kwam even kijken omdat ik aan het vechten ben om wakker te blijven.
Ik dronk voor tussen de 8 en 12 euro per dag. Soms wat meer als ik een duurdere wijn of sterke drank kocht. Maar 8 euro per dag is 240 euro per maand. Wat dan weer iets meer dan 1/3 van mijn uitkering is. Het is de eerste keer dat ik het uitreken en ik schrik daar wel van. Gewoon een derde van mijn inkomen aan drank weg en waarschijnlijk 3/5 omdat 8 euro per dag echt het minimum was en het gemiddelde toch dichter bij de 10 euro ligt. En als ik geen bier had bestelde ik het met de shaorma en dan betaal je 2.50 voor een blikje... En dat wilde nog weleens gebeuren. Echt erg. Ik at wel redelijk al, maar meestal maar 1 maaltijd per dag, kleine portie en vaak hetzelfde. Ik zal dus wel iets meer kwijt zijn aan eten nu, maar ik denk dat ik toch wel een flinke cent ga besparen zeg. Iets waaraan ik nog helemaal niet heb gedacht. Dat gaat mijn cadeautje worden als ik het vier weken heb volgehouden. Van dat geld ga ik mezelf trakeren op iets leuks. Nog geen idee wat, maar elke cent die uitspaar als ik het 4 weken heb volgehouden ga ik gebruiken om mezelf (nog) een plezier te doen! Weekendje weg ofzo. Of een wii

Hobbies had ik ook al tijdens het zuipen, maar die ga ik niet zeggen omdat ik bang ben dat mensen dan gaan raden wie ik normaal ben. Een van de dingen die ik wel heel veel deed tijdens het zuipen heb ik sinds maandag niet meer gedaan. World of warcraft. Hopelijk ben ik van die verslaving ook in 1 klap af, want dat spel is echt niet leuk als je niet bezopen bent. In plaats daarvan heb ik wel veel tv gekeken.
Kleine update ook meteen nog maar, nu ik toch bezig ben.
Op dit moment ben ik dus heel moe. Heb een pot koffie gezet om mezelf wakker te houden tot de vroege avond. Dan zit ik ook meteen weer in een normaal ritme. Of het lukt weet ik nog niet, maar is het vandaag niet, dan is het morgen wel. Heb vandaag ook iets gedaan wat ik al 3 jaar geleden had moeten doen, maar niet durfde. Een probleem met de belastingdienst oplossen. Dat viel me nog ontzettend mee ook. Achteraf ben ik bang voor niets geweest. Ik krijg nog geld van hun bleek. Dat krijg ik nu ook nog uitbetaald en dat is een niet gering bedrag. Terwijl ik dacht dat zij nog heel veel geld van mij kregen.
I love it when a plan comes to work
Daar was ik wel trots op trouwens, dat ik voor het eerst sinds hele lang tijd een probleem waarvoor ik bang was heb aangepakt. Leverde weer een stukje euforie op. Dat problemen niet uit de weg gaan is voor de meeste hier vast heel normaal, maar voor mij is het dat niet meer.
Een uur geleden moest ik plotseling wel erg zweten. Maar dat was zweten op een lekkere manier, zoals je in de sauna doet. Ik merk verder dat mijn korte termijn geheugen/concentratie vermogen wel een probleem heeft. Ik ging naar de badkamer om me te scheren en toen ik daar was wist ik niet meer waarvoor ik kwam. Iets wat me gisteren ook al op viel. Ik hoop dat het ontwenning is, maar ik zal er maar vanuit gaan dat dat de tol is die ik moet betalen voor mijn gedrag de laatste jaren. Nu ik gestopt ben zal het in elk geval niet erger worden, maar leuk is het niet.
En zo staat het er nu een beetje voor. Dank jullie weer voor de steun, dat is echt te gek