abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:38:20 #51
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_58777863
ontroerend verhaal.

ik hoop écht dat het je lukt!
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:43:50 #52
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58777959
Er is een forum, Hoop, dat heet alcoholdebaas.nl. Daar vind je lotgenoten, medestoppers, mensen dieook al jaren stiekem drinken en nu willen stoppen. Wellicht vind je daar ook steun. Je kunt je er ook opgeven voor internet-hulp bij het stoppen, een onlinecursus stoppen met drinken waarbij je een coach krijgt die je kan contacten op moeilijke momenten. Vooral ook als je een terguval voelt aankomen is het fijn om op dat forum even van je af te typen en reactie te krijgen, er is vrijwel altijd wel iemand online.

ik vind het geweldig dat je 't doet!
Prrrrr
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:44:52 #53
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58777978
* Blind_Guardian neuriet "for he's a jolly good fellow"

Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:48:08 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58778050
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Moet inschakelen zelfs. Dit kan geen mens alleen. Dan ben je na 2 dagen weer terug bij af. Er komt een moment dat je weer naar de winkel moet, of de deur uit en dan is de verleiding te groot als je geen steun hebt. Ergo: je moet niet eens alleen naar de winkel gaan.
pi_58778063
Goed bezig.... Heel veel succes, het lijkt me enorm heftig om te stoppen. Ik HOOP met je mee..
En hoe origineel; zoek ook 'echte' mensen om je heen.. Ik wens je alle goeds!
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_58778083
Pas wel even op voor je hart, je lichaam heeft zich na 11 jaar alcohol aangepast aan dun bloed. Als dit ineens een stuk dikker gaat worden is de vraag of je hart het nog rondkrijgt.

Nog een reden om professionele begeleiding te zoeken

Verder: Goed bezig!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:52:50 #57
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58778164
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
Dat is niet vreemd, je hebt voor je gevoel de beste keuze van je leven gemaakt. (en laten we wel wezen: dat is ook zo!)
De pest is alleen dat dat idee ook heel snel went, en die euforie dus wegebt, en dán moet je vol zien te houden! Ik duim iig voor je.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_58778195
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.

Ga anders gewoon zoeken naar een baan, en dan bedoel ik niet gelijk solliciteren. Gewoon beetje zoeken in kranten en door de stad lopen of je wat leuks tegenkomt. (Uiteraard niet in een bar gaan werken he ) Ondek je interesses en kijk wat je ermee kunt.

Heb er geen ervaring mee of verstand van, maar dit zijn dingen die zo in me opkomen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:07:25 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58778451
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:34 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.

Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.

Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.

Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.

Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.

Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
pi_58778499
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef EasyDakota het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.

Sterkte Hoop! De instanties zijn er om je te helpen, mocht je het toch te moeilijk krijgen schroom dan niet om bij ze aan te kloppen. Je bent niet de eerste, je zult niet de laatste zijn en zij hebben het allemaal al eens gehoord en meegemaakt dus je hoeft je echt niet te schamen.
Heel goed dat je deze stap neemt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58778609
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.
Ik zeg ook niet dat hij 5 marathons moet lopen, gewoon rustig hardlopen. Doe een rondje waar veel mensen hardlopen, misschien krijg je nog wat contact. Ga desnoods al dat te zwaar is wandelen.

Lichamelijke beweging lijkt mij, zoals al eerder gezegd, het herstel alleen maar bevorderen. Beetje activiteit in je lichaam krijgen. Het is ook bewezen dat sporten een bepaalde stof in je hersenen losmaakt waardoor je je beter gaat voelen. Buiten dat zal buitenlucht 'm niet kwaad doen.

Ik weet natuurlijk niet hoe Hoop z'n lichaam aanvoelt, maar als het acceptabel voelt, gewoon doen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_58778896
Ik help je wel afkicken, je kan je naam en adres PM'en. Ik stalk je, en zodra je iets drinkt, timmer ik je ogen dicht! Dan leer je het zeker binnen 1 maand af
And that is how I met your mother.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:48:32 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58779185
Goed bezig dat je nu inziet dat je echt moet gaan stoppen. Ga eens bij de huisarts langs, want 11 jaar drinken gaat je niet in de koude kleren zitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58779710
Heftig, goed bezig man volhouden.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:28:31 #65
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58779998
je klinkt wel als een nuchtere gast oftewel je moet er wel komen, dat ben je aan jezelf verplicht, ff een paar maand bikkelen. Zorg idd dat je veel afleiding hebt en begeleiding van personen irl
pi_58780306
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:45:45 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58780316
Zoek er hulp bij... Schaamte is je redding denk ik..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_58780482
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:45 schreef Syheriat het volgende:
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
Niet elke alcoholist heeft levercirrose.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:00 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58780615
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Nadine26 alert.

Sorry hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 20-05-2008 20:28:19 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:13 #70
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58780667
Whoa, wat een verhaal. Heel veel succes ermee!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:08:02 #71
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58780703
Een faker wil je zeggen ElizabethR? Ach zelfs dan wens ik hem weel succes
pi_58781534
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Eline alert.

Sorry hoor.
ik geloof ook niets van dit verhaal...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:59:03 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58781614
laten we gewoon speculaties achterwege laten enzo... heb je geen zin om hier te reageren dan doe je dat niet... zo kunnen we elk topic wel gaan benaderen en om iemand te veroordelen op zijn goede grammatica is ook weer eens wat anders.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58782111
succes met hetgeen je te wachten staat, ik hoop dat je het volhoud
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:40:59 #75
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58782237
Veel succes ik hoop dat 't je gaat lukken en ik sluit me bij de anderen aan: zoek hulp als 't moeilijk wordt, niks om je voor te schamen.

M.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')