Christus, dan ben je wel ver heen zeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 05:37 schreef Hoop het volgende:
Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.
Betwijfel het of hij een kater krijgt ivm gewenning eraan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 06:28 schreef Libris het volgende:
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?
Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
Bronquote:-De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
-De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
-Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
-Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:14 schreef Re het volgende:
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
Of bestellen via albert.nl...als dat nog bestaat that is? Dan hoef je ook geen enkele winkel in.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:19 schreef Biancavia het volgende:
Goed bezig!
Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.
Heel veel succes.
Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Slapen wil nog niet lukken.
<knip>
Hoop gaat leven![]()
Maar eerst weer even het bed in.
..
Moet inschakelen zelfs. Dit kan geen mens alleen. Dan ben je na 2 dagen weer terug bij af. Er komt een moment dat je weer naar de winkel moet, of de deur uit en dan is de verleiding te groot als je geen steun hebt. Ergo: je moet niet eens alleen naar de winkel gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Dat is niet vreemd, je hebt voor je gevoel de beste keuze van je leven gemaakt. (en laten we wel wezen: dat is ook zo!)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:34 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.
Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.
Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.
Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.
Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.
Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef EasyDakota het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.
Ik zeg ook niet dat hij 5 marathons moet lopen, gewoon rustig hardlopen. Doe een rondje waar veel mensen hardlopen, misschien krijg je nog wat contact. Ga desnoods al dat te zwaar is wandelen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.
Niet elke alcoholist heeft levercirrose.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:45 schreef Syheriat het volgende:
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt
Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
ik geloof ook niets van dit verhaal...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Eline alert.
Sorry hoor.
Neequote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Loire het volgende:
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
Ja, maar dat is maar tijdelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zo een vermoeden dat als ik elke dag een kilo snoep zou eten en 12 liter frisdrank ik mezelf minder kwaad aan doe dan ik nu doe. Maar ik overdrijf het niet hoor. Heb 3 glaasjes 7up op en net toch maar weer terug op de bouilon. Van die zoete zooi blijf je ook dorst houden. En nu heb ik net een dropsleutel opgestokenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
(van wiki)quote:Alcohol withdrawal
Alcohol withdrawal differs significantly from most other drugs because it can be directly fatal. While it is possible for heroin addicts, for instance, to die from other health problems made worse by the strain of withdrawal, an otherwise healthy alcoholic can die from the direct effects of withdrawal if it is not properly managed. Heavy consumption of alcohol reduces the production of GABA, which is a neuroinhibitor. An abrupt stop of alcohol consumption can induce a condition where neither alcohol nor GABA exists in the system in adequate quantities, causing uncontrolled firing of the synapses. This manifests as hallucinations, shakes, convulsions, seizures, and possible heart failure, all of which are collectively referred to as delirium tremens. All of these withdrawal issues can be safely controlled with a medically supervised detoxification program.
ik vind dat kleren kopen trouwens wel een goed idee, maar ik zou er een soort beloningssysteem van maken. als je twee dagen niet gedronken heb, dan sta je jezelf een beloning toe. weet ik veel, een reep chocola ofzo. iets kleins. heb je het een week volgehouden, koop dan een leuk kledingstuk. Gaan zoeken naar hoe je je positieve gedrag voor jezelf kan belonen, realistische beloningen, niet exorbitant.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |