abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58774130
Hoi allemaal,

Ik ben Hoop, een clone omdat veel mensen weten wie ik ben als ik onder mijn 'echte' nickname post.
Hier ga ik voor mezelf een logje bijhouden over stoppen met drinken. De stok achter de deur van mijn drankkast.

Ik ben nu al zeker 11 jaar zwaar alcoholist. Ik drink al die jaren per dag minimaal 8 halve liters +2 of 3 flessen wijn. Vaak drink ik echter ook meer, met als hoogtepunt een literfles whiskey,een halve krat bier en een halve fles jenever. Mijn leven is er eigenlijk kapot door en voor ik echt in de goot eindig (ik zit er een zijde draadje vanaf) heb ik besloten mijn leven terug te willen. Stoppen met drinken dus. Ook ben ik bang dat ik suikerziekte heb opgelopen want mijn ogen gaan hard achteruit, ik durf daar alleen nog niet voor naar de dokter te gaan. Geestelijk ben ik ook naar de klote van alle drank. Een sociaal leven heb ik al lang niet meer. Dat valt niet te combineren met drinken.

Hopelijk vind ik hier een beetje steun hoewel ik ook weet dat de nachtbagger nog aan de gang is op dit tijdstip.

De tussenstand zover:

De eerste 12 uur heb ik er inmiddels opzitten en de kater van gisteren begint nu wat weg te trekken. Tegelijkertijd merk ik dat ik wel wat hoofdpijn krijg en veel aan drinken moet denken. Ik heb wel wat fris en thee in huis en ook wat snoep om me wat af te leiden. Gelukkig was ik gisteren te ziek van de dag ervoor om nieuwe drank te halen dus er is niets in huis. Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.

Nouja, ik had even behoefte dit nu van me af te tikken en voor mezelf een concrete belofte te doen door te kappen. Ik zal proberen elke dag te laten weten hoe het gaat, maar zal vast en zeker ook weleens uitjanken hier omdat ik het moeilijk heb.

Voel je vrij je vragen te stellen of commentaar te geven ofzo. Of kijk gewoon toe hoe een alcoholist zijn leven terug wil.

-Hoop-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:41:24 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58774135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 05:37 schreef Hoop het volgende:
Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.
Christus, dan ben je wel ver heen zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774136
Dat ben ik ook ja. Vandaar dat het nu moet stoppen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:44:52 #4
15080 static
pi_58774139
Hoe oud ben je?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774146
Ik ben net 30 geworden.

edit: ben trouwens met 16 begonnen (bijna) dagelijks te drinken. In het begin 1 of 2 kleine blikjes maar toen ik 18 was zat ik al op 7 halve liters en echt elke dag. In die tijd tot nu zijn er een paar momenten geweest dat ik niet heb gedronken maar nooit langer dan 3 dagen achter elkaar en hooguit 3 of 4 keer per jaar.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:48:21 #6
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_58774148
En je gaat dit in je uppie doen? Niet de behoefte om toch wat hulp erbij te krijgen? Als je al 11 jaar zuipt als een malle dan lijkt de slagingskans me best klein op deze manier. Maar kudos voor jou dat je dit doorzet.
pi_58774151
Nouja schaamte speelt een grote rol. Ik heb een vriendin gekregen via internet sinds kort. Ze is ook al hier geweest en dan drink ik maar 1 of 2 flessen wijn op de avond. Maar steeds als ze komt, wat nog niet zo heel vaak is door afstand, dan ben ik 2 dagen bezig met alle flessen enzo weg te dragen zodat ze het niet ziet. Ik ben bang dat ik haar kwijt ben nog voordat het echt begonnen is als ik het haar vertel. Dat wil ik niet laten gebeuren. Ik ben stapel op haar. Dat is ook de rede dat ik hier kom, ik hoop dat hier gewoon mijn hart luchten hulp genoeg zal zijn.
pi_58774153
Sterkte, je zult het nodig hebben
pi_58774156
Succes ermee kerel.
Wat maakt deze keer anders dan de andere keren dat je wilde stoppen? (behalve je nieuwe vriendin)
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:05:06 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774159
*Hosselcopter*
pi_58774160
Nouja de andere keren wilde ik niet echt stoppen, toen was ik gewoon zo ziek dat ik niet kon drinken.
Of nouja, heb er weleens over gedacht enzo, eigenlijk al heel lang. Maar ik zat/zit nogal in de knoop. Als ik er een keer bij in was gebleven had ik het wel mooi gevonden. Maar daar heb ik nu dus gewoon genoeg van. Als ik andere mensen zie dan ben ik stikjaloers. Als ik denk aan hoe gelukkig ik vroeger als tiener was en hoe sociaal ik was en wat er daar nu nog van over is. Ik wil het gewoon niet meer. Ik wil ook normaal leven. Ben nu nog redelijk jong hoewel mijn lever vast al dubbel zo oud is, maarja zonder alcohol zou ik dan toch nog de 60 moeten kunnen halen. Dat is veel tijd, 30 jaar. Die wil ik anders invullen dan ik de laatste 11 jaar heb gedaan. Ik wil ook van de constante depressies af en van het eeuwige schuldgevoel elke keer als ik een slok neem.
pi_58774162
Succes. Sterkte.
  Boks-Chick dinsdag 20 mei 2008 @ 06:11:17 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58774163
Dappere zet, Hoop!
al 11 jaar als een bezetene drinken en het dan zonder hulp doen... wow dat is heavy. Ik hoop dat het je lukt!
De eerste stap heb je al gezet, nu volhouden dus. En tof idee om het zo te doen, een virtuele stok achter de deur.
lolwut
pi_58774182
Ik zou niet de eerste zijn die het heeft gedaan en vast ook niet de laatste.
Dank jullie trouwens allemaal voor de succes en sterkte enzo
Nu ga ik even scrapheap afkijken, zal straks nog wel een update geven en eventuele nieuwe vragen beantwoorden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:28:11 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_58774187
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:30:41 #16
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774190
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 06:28 schreef Libris het volgende:
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
Betwijfel het of hij een kater krijgt ivm gewenning eraan.
*Hosselcopter*
pi_58774251
Ik heb geen werk, dat valt ook niet te combineren met drinken. Wat doet het met je lichaam... Van de buitenkant niet zo heel veel. Maar mijn ogen gaan dus de laatste tijd heel hard achteruit al weet ik niet of dat nou door het drinken komt. Voor je tanden is het ook niet goed. Die van mij beginnen af te breken. Ik krijg niet zo een kater als in uitdroging zoals jullie dat hebben. Of althans ik krijg dat natuurlijk wel maar heel anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit hoofdpijn van het drinken. Ik krijg hoofdpijn van het niet drinken. Wel ben ik altijd duizelig bij het opstaan, kan ik mijn ogen nauwelijks op 1 punt houden en rechtop lopen lukt ook niet tot ik weer wat gedronken heb. En veel zweten natuurlijk. Maar omdat ik dus bij het opstaan al een blik bier of glas wijn drink is dat ook zo over en zit ik weer zo in die alcoholroes, voor zover ik er altijd ben. Echt zat word ik trouwens nooit meer. Weleens aangeschoten, maar ik kan gewoon normaal rechtdoor lopen etc als ik gedronken heb. Alleen drink ik me ook regelmatig gewoon in coma. Mijn fijne motoriek is natuurlijk wel minder als ik echt veel gedronken heb. Maar waarschijnlijk zullen de meeste mensen hier gewoon doodgaan als ze een keer drinken wat ik drink. Letterlijk.
Geestelijk heeft het me wel gesloopt. Ik ben al mijn vrienden kwijt omdat ik afspraken nooit nakom omdat ik liever drink. Nouja liever, niet echt liever maar als puntje bij paaltje kwam (tot vandaag dan) dan liet ik het gewoon afweten. Verder raak ik dan misschien mijn motoriek niet kwijt als ik dronken ben, maar ik denk en reageer dan wel als iedereen die dronken is. En dat kan soms erg heftig zijn. Je denkt dan toch dat je het allemaal beter weet en altijd gelijk hebt. En net zoals veel alcoholisten is voeding van ondergeschikt belang. Van de drank krijg je zoveel joules binnen dat je niet hoeft te eten. Waardoor ik vast en zeker wel wat gebrek aan de nodige vitamines zal hebben. Dat was iets waar ik wel steeds meer op ben gaan letten, mezelf dwingen in elk geval 3 of 4 keer per groente, rijst, vlees/vis te eten.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:10:59 #18
101884 PeRi
Allons-y!
pi_58774278
Sterkte man, en heel veel succes. Wat ontzettend dapper van je. .
Whatever I want.
pi_58774373
Update na ongeveer 13/14 uur zonder drank:

Ik wilde wat gaan slapen en het gaat nu echt beginnen. De eerste ontwenningsverschijnselen beginnen te komen. Laagje zweet op mijn hoofd, onrustig, nog niet in slaap kunnen vallen.

Ik kruip er weer in met de lakens over mijn hoofd
  Moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 07:43:05 #20
5428 crew  miss_sly
pi_58774391
Ik vind dat je op zich wel goed klinkt, je hebt de juiste argumenten genoemd waarom je zou willen stoppen, je bent je bewust van de afbraak van je lichaam en wat de drank met je doet. Ik vind het ook erg knap wat je doet, maar ik denk echt dat je hier hulp bij nodig gaat hebben. Je werkt niet, zeg je, en je vriendenkring is ook ernstig uitgedund, dus wie gaat je hierbij in het echie helpen? Wie gaat je helpen te voorkomen dat je door verveleing (de dagen worden lang en saai zonder werk/bezigheden en zonder drank) toch maar weer een slok neemt?

Ik begrijp best dat je je schaamt, maar als je daar overheen zou kunnen stappen, denk ik dat je kans van slagen echt enorm stijgt! En de mensen waarbij je aan kan kloppen voor hulp zijn mensen die het allemaal al eens gezien en gehoord hebben, ik dnek niet dat je die nog snel laat schrikken ofzo.

In ieder geval veel succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:06:05 #21
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58774543
Wow TS, heftig verhaal!!

Heel veel sterkte
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:16:16 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_58774652
maar goed dat je gaat minderen/ afkicken want kende er ook ene die echt veel zoop, ze is dan ook niet ouder geworden dan 48, gestorven aan levercirose. Fatsoenlijk eten is erg belangrijk! Gelukkig dat je dit zelf ook inziet.
De persoon waar ik het over heb at dus ook haast niet meer, alleen maar drinken, drinken en nog eens drinken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:24 #23
92409 Twinky
Little star.
pi_58774755
Hey, top! Een vriend van me is nu aan het afkicken na 26 jaar drinken, die trilde helemaal als hij niet dronk enzo. Maar hij doet het wel met hulp, detox in een kliniek en daarna nog minstens twee maanden behandeling.

Ze krijgen daar veel vitaminepillen, misschien is dat voor jou ook een idee. Gewoon een vitamine c-tje en een coctail 's ochtends bij het eten.
Verder waren bij hem de ergste afkickverschijnselen na drie dagen weg, al wordt het nog wel veeeeel erger dan een beetje zweten. Het lijkt me verstandig als je alle alcohol je huis uit doet (mits je dat nog kan als je wakker wordt) want je gaat het willen...

Hij is trouwens nu drie weken droog en het gaat hartstikke goed
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:26:42 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_58774773
en probeer inderdaad zo veel mogelijk te eten. Maakt niet zoveel uit wat, als je maar eet. Boterhammen, gebakken ei, hamburgers, groente...
pi_58774795
Damn 14 uur zonder drank en dan al zweten door de ontwenning.
Heel veel sterkte, probeer inderdaad goed te gaan eten (vitaminen, groente, vis etc) en desnoods hiervoor een dietist te raadplegen die je op gang kan helpen. Boeie als je 10 weken lang hetzelfde eet elke week.

Probeer ook een ritme op te bouwen, je hebt geen baan dus je moet toch die 16 uur per dag volmaken. Koop/repareer je fiets en ga elke dag een uurtje fietsen, ga om een bepaald tijdstip boodschappen doen en lees daarna een boek. Tussendoor beetje internetten en TV kijken en op een normale tijd naar bed. Zo snel mogelijk een ritme opbouwen, als je dan 'klaar' bent met stoppen met drinken, kan je in ieder geval een baantje zoeken.

Succes!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:31:35 #26
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58774831
Heftig verhaal en goed dat je nu wilt stoppen.

Idd heel veel sterkte toegewenst, want als je dit in je uppie gaat doen, zal je het nodig hebben.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:34:58 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58774865
succes man! maar in je uppie zal je het niet trekken he, dat weet je, heb je ook een real life coach?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:37:53 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58774887
Koel, heel goed dat je dit even op het forum post. Mensen mogen best weten hoe het voelt. Overigens ken ik geen mensen die zoveel kunnen drinken, dat je nog normaal kunt praten geeft al aan dat je een relatief sterk lichaam hebt.
En je kunt het best, want er zijn legio mensen die zonder hulp afkicken.

Houd je er rekening mee dat je nooit meer kunt drinken? Ook niet 'sociaal' ?
Laat dat even goed doordringen. Het heeft namelijk niet zoveel zin nu door de ellende te gaan als je denkt dat je jezelf kunt belonen door straks weer sociaal te gaan drinken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:43:44 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58774944
TS, heel erg dapper van je dat je dit gaat doen, maar ik zou idd ook wel kijken of je IRL steun kan krijgen. Dit is bijna niet in je eentje te doen.
Ga eens bij je huisarts langs, die kan dingen in gang zetten voor je.
pi_58774969
Succes Hoop
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:57:22 #31
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58775097
quote:
-De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
-De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
-Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
-Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.
Bron

mocht je dat nog niet gelezen hebben..

zoals ik het zie krijg je dus een kater van een week / langer.. (zelf ga ik met een kater al die fasen in één dag door)

erg veel succes!
pi_58775166
Slapen wil nog niet lukken.

Tof trouwens al die positieve reacties. Wat ik op dit moment het ergste vind is dat mijn shag op is en ik mezelf even een winkelverbod heb opgelegt van een week. Nouja misschien kom ik meteen van het roken af haha. Maar ik wil in elk geval even niet naar de winkel zolang ik nog aan het ontgiften ben. Dat zou van wat ik er zo over heb gelezen zo rond het weekend moeten zijn, misschien zelfs pas maandag of dinsdag. Maar heb geen zin om mezelf op het spek te binden. Alcohol heb ik al niet meer in huis en inderdaad ik ga echt nooit meer een druppel drinken. Zei in het verleden weleens dat ik minder ging drinken maar dat is nooit langer goed gegaan dan een paar dagen. Daar vertrouw ik mezelf dus niet meer in. Stoppen is stoppen

Hoop gaat leven
Maar eerst weer even het bed in. Ben nu gewoon heel moe, echt vermoeide ogen. De hoofdpijn die even opkwam heeft niet doorgezet en is weg nu. Mijn lippen zijn wel kurkdroog ondanks dat ik toch al een liter bouillon heb gedronken de laatste paar uur. Moet ook heel veel plassen. Wat frapant is, is dat mijn urine nu al anders eruit begint te zien en ruikt dan 'normaal'. Ook ben ik onrustig nu en begin een beetje te trillen maar dat kan ook van de kou zijn. T'is nogal fris hier met het raam op een kier.

Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:14:35 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58775313
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:27:11 #34
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58775529
Ontzettend veel succes, laat het doel niet alleen/vooral je vriendin zijn. Als dat overgaat ben je je doel kwijt, dan wordt het nog lastiger.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_58775629
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:14 schreef Re het volgende:
Mocht je denken dat je diabetes hebt is veel moeten plassen daar een symptoom van, aan de andere kant met een liter bouillon is dat ook niet vreemd. Het is wel iets om mee naar de dokter te gaan trouwens vooral je ogen.
Sowieso naar de dokter gaan voor een algehele check lijkt me geen overbodige luxe. Je lever checken, je hart, algehele conditie, je ogen laten checken en alle andere dingen die je mogelijk naar de knoppen geholpen hebt.

Verder vind ik het ongelofelijk dapper dat je dit doet!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:45:08 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58775788
Heftig!
Goed dat je deze stap hebt gezet en ik hoop voor je dat het je gaat lukken.
En inderdaad, zorg ook voor real life support.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:45:47 #37
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_58775806
Goed man! Sterkte!!
Vooral niet opgeven!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:51:36 #38
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58775911
Wow, goed bezig hoor! Ik duim voor je!

Hou je taai!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_58775984
Goed van je dat je deze stap genomen hebt. Heel veel succes toegewenst!!!
pi_58776090
Veel succes TS
Goed dat je in ieder geval besloten hebt om te stoppen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:04:29 #41
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_58776104
Ik duim ook! Strak plan van je, TS!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:05:00 #42
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58776109
Ja Hoop, van mij ook heel veel succes. Hebben ook een alcoholist in de familie en dat is een regelrechte ramp. Maar goed... ik vind het moedig van je dat je het probeert! HEEL VEEL SUCCES. Ik duim ook voor je.
pi_58776158
Veel meer dan een succeswens heb ik niet toe te voegen, al is 'ie wel heel gemeend:

Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58776222
Das niet niks...knap als het je lukt wordt niet echt gemakkelijk lijkt me.
Beetje hulp zou geen kwaad kunnen kzou me dr niet voor schamen...maar je kan het ook op eigen kracht proberen!
pi_58776259
Ik wil dit wel volgen, ik drink zelf ook te veel maar dan heb je het over zo'n 6 tot 8 flesjes bier per dag gemiddeld.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:16:26 #46
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_58776275
Succes man !
There is no rehab for stupidity.
pi_58776320
Goed bezig!

Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.

Heel veel succes.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:10:47 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58777297
Na 11 jaar zoveel zuipen is het wel verstandig om ff langs de huisarts te gaan en real life support te zoeken, anders gaat dat wel een keer mis. Bovendien zou ik niet ook stoppen met roken nu. 1 ding tegelijk is wel genoeg zou je denken...

Succes in elk geval. Heb van dichtbij 2 zware acoholisten 2 weken na elkaar dood zien neervallen op hun 55e. Het lichaam was op, de geest was verrot.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:29:10 #49
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58777680
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 10:19 schreef Biancavia het volgende:
Goed bezig!

Heb je wel voldoende eten en (gezond) drinken in huis?
Want als je naar de winkel moet kom je misschien weer in de verleiding.

Heel veel succes.
Of bestellen via albert.nl...als dat nog bestaat that is? Dan hoef je ook geen enkele winkel in.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58777781
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Slapen wil nog niet lukken.

<knip>

Hoop gaat leven
Maar eerst weer even het bed in.

..

Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.

Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.

Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.

Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.

Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.

Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:38:20 #51
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_58777863
ontroerend verhaal.

ik hoop écht dat het je lukt!
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:43:50 #52
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_58777959
Er is een forum, Hoop, dat heet alcoholdebaas.nl. Daar vind je lotgenoten, medestoppers, mensen dieook al jaren stiekem drinken en nu willen stoppen. Wellicht vind je daar ook steun. Je kunt je er ook opgeven voor internet-hulp bij het stoppen, een onlinecursus stoppen met drinken waarbij je een coach krijgt die je kan contacten op moeilijke momenten. Vooral ook als je een terguval voelt aankomen is het fijn om op dat forum even van je af te typen en reactie te krijgen, er is vrijwel altijd wel iemand online.

ik vind het geweldig dat je 't doet!
Prrrrr
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:44:52 #53
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_58777978
* Blind_Guardian neuriet "for he's a jolly good fellow"

Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:48:08 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58778050
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef Blind_Guardian het volgende:
Hopelijk hou je het vol. Ik ben het wel met de rest eens dat je beter ook professionele begeleiding kan inschakelen.
Moet inschakelen zelfs. Dit kan geen mens alleen. Dan ben je na 2 dagen weer terug bij af. Er komt een moment dat je weer naar de winkel moet, of de deur uit en dan is de verleiding te groot als je geen steun hebt. Ergo: je moet niet eens alleen naar de winkel gaan.
pi_58778063
Goed bezig.... Heel veel succes, het lijkt me enorm heftig om te stoppen. Ik HOOP met je mee..
En hoe origineel; zoek ook 'echte' mensen om je heen.. Ik wens je alle goeds!
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_58778083
Pas wel even op voor je hart, je lichaam heeft zich na 11 jaar alcohol aangepast aan dun bloed. Als dit ineens een stuk dikker gaat worden is de vraag of je hart het nog rondkrijgt.

Nog een reden om professionele begeleiding te zoeken

Verder: Goed bezig!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:52:50 #57
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_58778164
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:04 schreef Hoop het volgende:
Wat me opvalt is dat ik me eigenlijk niet slecht voel. Ik heb zelfs een soort van euforie over me.
Dat is niet vreemd, je hebt voor je gevoel de beste keuze van je leven gemaakt. (en laten we wel wezen: dat is ook zo!)
De pest is alleen dat dat idee ook heel snel went, en die euforie dus wegebt, en dán moet je vol zien te houden! Ik duim iig voor je.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_58778195
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.

Ga anders gewoon zoeken naar een baan, en dan bedoel ik niet gelijk solliciteren. Gewoon beetje zoeken in kranten en door de stad lopen of je wat leuks tegenkomt. (Uiteraard niet in een bar gaan werken he ) Ondek je interesses en kijk wat je ermee kunt.

Heb er geen ervaring mee of verstand van, maar dit zijn dingen die zo in me opkomen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:07:25 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58778451
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:34 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Zorg dat je je ritme weer terug krijgt. Wanneer je gaat afkicken, en alleen 's nachts leeft, heb je sneller de neiging naar de fles te grijpen.

Beweeg. Zorg dat je lichamelijk iets te doen hebt. Ga hardlopen, wandelen, fietsen, opdrukken, etc. Dit bevordert het herstel van je lichaam en je bent nog bezig ook.

Zorg sowieso voor afleiding. In het begin ben je alleen maar bezig met je afkickverschijnselen. Dat is erg logisch, want de eerste ( twee ) weken zijn ze het heftigst. Daarna is het minder en kan je aan jezelf gaan werken. Je zal merken dat je sneller de neiging hebt uit "gewoonte" gaat drinken. Niet zo zeer bij het opstaan, maar 's avonds, na gedane arbeid. Zorg er voor dat je bezig bent, dan verbreek je je gewoonte.

Zorg dat er geen drank in huis is, zelfs niet voor je visite.

Zorg voor sociale controle. Maar dat is al eerder gezegd.

Haal hulp. Hoe gemotiveerd je ook bent, je gaat terug-vallen krijgen. Daar kan je, zeker na 11 jaar problematisch zuipen, je niet tegen wapenen zonder hulp van buiten af. De sociale controle zal dan ook niet helpen: Je hebt al 11 jaar iedereen om de tuin geleid, dus dat kan je dan ook wel. Profs doorzien die truc wel, en kunnen met de stok achter de deur je op je harses rammen.
pi_58778499
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef EasyDakota het volgende:
Ik zal niet zeggen dat ik het "knap" vind dat je het doet, ik vind het gewoon logisch verstand. Toch wens ik je wel succes en zou je adviseren om wat te gaan ondernemen. Ga rustig hardlopen ofzo. In ieder geval iets om je aandacht op te vestigen. Kan me voorstellen dat als je zonder werk zit, je niet echt iets heb om je bezig te houden overdags. Dat kan gevaar opleveren.
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.

Sterkte Hoop! De instanties zijn er om je te helpen, mocht je het toch te moeilijk krijgen schroom dan niet om bij ze aan te kloppen. Je bent niet de eerste, je zult niet de laatste zijn en zij hebben het allemaal al eens gehoord en meegemaakt dus je hoeft je echt niet te schamen.
Heel goed dat je deze stap neemt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58778609
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]
Het lijkt me dat zijn lichaam al klappen genoeg krijgt te verwerken nu zonder dat je daar sporten aan toevoegt. Dat lijkt me echt niet verstandig.
Ik zeg ook niet dat hij 5 marathons moet lopen, gewoon rustig hardlopen. Doe een rondje waar veel mensen hardlopen, misschien krijg je nog wat contact. Ga desnoods al dat te zwaar is wandelen.

Lichamelijke beweging lijkt mij, zoals al eerder gezegd, het herstel alleen maar bevorderen. Beetje activiteit in je lichaam krijgen. Het is ook bewezen dat sporten een bepaalde stof in je hersenen losmaakt waardoor je je beter gaat voelen. Buiten dat zal buitenlucht 'm niet kwaad doen.

Ik weet natuurlijk niet hoe Hoop z'n lichaam aanvoelt, maar als het acceptabel voelt, gewoon doen.
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_58778896
Ik help je wel afkicken, je kan je naam en adres PM'en. Ik stalk je, en zodra je iets drinkt, timmer ik je ogen dicht! Dan leer je het zeker binnen 1 maand af
And that is how I met your mother.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:48:32 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58779185
Goed bezig dat je nu inziet dat je echt moet gaan stoppen. Ga eens bij de huisarts langs, want 11 jaar drinken gaat je niet in de koude kleren zitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58779710
Heftig, goed bezig man volhouden.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:28:31 #65
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58779998
je klinkt wel als een nuchtere gast oftewel je moet er wel komen, dat ben je aan jezelf verplicht, ff een paar maand bikkelen. Zorg idd dat je veel afleiding hebt en begeleiding van personen irl
pi_58780306
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:45:45 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58780316
Zoek er hulp bij... Schaamte is je redding denk ik..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_58780482
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:45 schreef Syheriat het volgende:
Allemaal succeswensen voor iemand die zichzelf naar de klote heeft gewerkt

Nee hoor, het is een goede beslissing. Zijn je ogen trouwens niet geel? Ik dacht dat alcoholisten al vrij snel last kregen van geelzucht.
Niet elke alcoholist heeft levercirrose.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:00 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58780615
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Nadine26 alert.

Sorry hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 20-05-2008 20:28:19 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:13 #70
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58780667
Whoa, wat een verhaal. Heel veel succes ermee!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:08:02 #71
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58780703
Een faker wil je zeggen ElizabethR? Ach zelfs dan wens ik hem weel succes
pi_58781534
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:04 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een perfect Nederlands wordt er geschreven voor iemand die midden in de nacht ophoudt met zwaar alcoholist zijn. Zonder fouten, niet warrig, heel rationeel. Te mooi om waar te zijn. Ik krijg een heel hoog Eline alert.

Sorry hoor.
ik geloof ook niets van dit verhaal...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:59:03 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58781614
laten we gewoon speculaties achterwege laten enzo... heb je geen zin om hier te reageren dan doe je dat niet... zo kunnen we elk topic wel gaan benaderen en om iemand te veroordelen op zijn goede grammatica is ook weer eens wat anders.
pi_58782111
succes met hetgeen je te wachten staat, ik hoop dat je het volhoud
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:40:59 #75
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58782237
Veel succes ik hoop dat 't je gaat lukken en ik sluit me bij de anderen aan: zoek hulp als 't moeilijk wordt, niks om je voor te schamen.

M.
Hallon!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:52:28 #76
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58782420
Wouw TS, veel succes gewenst!
Ik hoop wel dat je snel langs de dokter gaat voor een check-up en ook hulp bij het afkicken, lijkt me verstandig!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_58783634
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
And that is how I met your mother.
pi_58783820
Nou alweer gedronken
Denk beter dat je er hulp bij kan gaan zoeken schijnt dat alcohol verslaafde zwaar gaan trillen zweten etc. Als je na de huisarts gaat kan je een libirium paraplu voor geschreven krijgen die de lichamelijke ontwenningsverschijnselen tegen gaan!
pi_58783876
Ik ga het bijhouden! Ik hoop van harte voor je dat het lukt
pi_58784199
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Loire het volgende:
Hij is al weer lang AFK, zou die zijn drinken?
Nee

Het gevoel nu.

Nog steeds koud. Nog steeds een kleffe zweet. Maar niet dat het met de druppels van mijn hoofd afvalt ofzo. Gewoon klef. Ontzettend droge mond heb ik wel op dit moment. Ik heb geen zin om te drinken (alcohol), dus dat is goed denk ik. Ben nu even overgestapt op seven-up. Denk dat ik wel genoeg zout heb binnen gekregen voor 1 dag met al die bouillon. Mijn gevoel is wel een stuk lekkerder dan normaal wanneer ik opsta na het drinken. Lastig uit te leggen, maar ook mijn zicht is wat prettiger. Ik ben wel gespannen en erger me aan bijvoorbeeld auto's die langsrijden. Tijdens het liggen in bed ben ik ook een paar keer flink geschrokken om niets. Het is wel heel erg prettig om geen echte kater te hebben. Mijn hoofd is nu al helderder. Ik beweeg wel wat trouwens, maar dan moet je denken aan gewoon een beetje lopen. Ben een paar keer even naar buiten gegaan. Maar dan heb je het over 100 meter en terug. In bed liggen heb ik nog het meeste zin in. Lekker veilig onder de warme dekens het gif uit me laten stomen. Waar ik wel moeite mee heb is nog steeds dat ik niet kan roken. Ik zit dan nu ook het laatste gruis bij elkaar te rapen voor nog een minipeukje. Verder heb ik een beetje last van spierpijn in mijn onderrug. Maar dat kan ook komen omdat ik zoveel in bed heb gelegen.

Iemand zei trouwens iets over een forum in de comments. Ik had dat zelf ook al gevonden. Daar heb ik nu mijn email-adres achtergelaten. Ze bieden namelijk ook een behandeling aan, maar die is vrij prijzig of je moet een verwijskaart hebben van de dokter. Dat regelen zij ook voor je las ik, maar dat durf ik niet. Ze hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen die dat niet willen maar het ook niet zelf kunnen betalen (2200 euro in totaal zonder btw). Mocht ik naar de fles grijpen dan zal ik alsnog naar de arts gaan voor die verwijskaart zodat de verzekering het betaald.

Ik vind de positieve reacties hier echt fijn. Dank jullie allemaal. Ik ga nog even wat in bed tv kijken. Als er wat nieuws te melden is doe ik dat. Anders moeten jullie maar weer een paar uur wachten voor een normale update.

(ps:
Dit is de eerste keer dat ik klachten krijg dat ik geen spelfouten maak! Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk, maar het staat je vrij of je me geloofdt (!) of niet. De rede dat de zinnen kloppen is denk ik dat ik 10-15 minuten over zo een berichtje doe. ohja, over het eten: ik heb wel genoeg eten in huis en in geval van nood is er een italiaan die spaghetti enzo brengt maar geen alcohol verkoopt)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:26:18 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_58784249
ik zou wel gaan roken als ik jou was. Klinkt stom, maar dat brengt toch wat meer rust. Misschien heeft die Italiaan ook wel sigaretten
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:32:52 #82
84328 Lllaura
painting pictures
pi_58784379
Goed bezig! Toch kan ik je echt aanraden om professionele hulp te zoeken. De 'gevaarlijkste' momenten zijn namelijk niet die waarop je je rot voelt, maar juist wanneer het straks weer beter gaat. Bijvoorbeeld wanneer je weer contact krijgt met vrienden en een terrasje pakt. Je voelt je dan zo goed en vol zelfvertrouwen dat je denkt best wel weer een biertje te kunnen drinken. En juist dan ga je de fout in.

Van deze valkuilen moet je je ten eerste bewust zijn en ten tweede moet je weten hoe je er mee om moet gaan. En de kans dat je dat alleen gaat lukken is erg klein.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar wel stimuleren om profi hulp te zoeken. Dan maakt je kans van slagen stukken groter!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:35:07 #83
15080 static
pi_58784426
Misschien dat het al eerder gevraagd is, maar waarom zuip je zoveel? Dan kun je dat iig uitsluiten/verdringen indien mogelijk.
pi_58784572
@static

Ik ben begonnen uit gezelligheid. Daarna heb ik wat nare dingen meegemaakt en dronk ik wat meer. En toen was het 11 jaar later... en drink ik per jaar meer dan de meeste mensen in hun leven. Dat is erin geslopen en dat heb je zelf niet echt in de gaten. Ik drink nu vooral uit gewoonte denk ik. En omdat ik me slecht voel(de) als ik niet drink. Maar waar en wanneer het precies is misgegaan weet ik zelf eigenlijk niet. Ik weet alleen dat ik het leven weer in eigen hand wil en ga nemen. Ik ben ook wel depressief, maar daar zal me ook niemand mee kunnen helpen voor ik clean ben. Psychiaterie neemt je niet op als je alcoholist bent, dan moet je eerst naar bureau alcohol&drugs gaan om af te kicken. Daar zal best een goede rede voor zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 20 mei 2008 @ 17:45:46 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58784673
Wat een verhaal.

Sterkte gewenst! Knap van je.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58785275
Tvp, wegens erg interessant topic

Ongelofelijk hoe sterk een menselijk lichaam is: na 11 jaar onafgebroken drinken ben je nog vrij ok, me dunkt.
pi_58785276
En anders naar een benzinepomp lopen voor je shag/sigaretten. Niet naar de supermarkt in elk geval.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:12 #88
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_58785916
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
When all else fails, you always have delusion.
pi_58785965
Ach nu ik niet drink steek ook niet elke 5 minuten weer een sigaret op. Eens kijken hoe lang ik het zonder uit kan houden. Het gaat wel opvallen trouwens dat er erg vaak alcohol op tv is, reclames, series, overal is er wel een een scene waar iemand drinkt.
pi_58785997
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Probeer het dan niet uit je hoofd te houden door veel fris en snoep etc te eten/drinken, want dat is ook erg ongezond.
Ja, maar dat is maar tijdelijk natuurlijk.
pi_58786025
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Mirel het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zo een vermoeden dat als ik elke dag een kilo snoep zou eten en 12 liter frisdrank ik mezelf minder kwaad aan doe dan ik nu doe. Maar ik overdrijf het niet hoor. Heb 3 glaasjes 7up op en net toch maar weer terug op de bouilon. Van die zoete zooi blijf je ook dorst houden. En nu heb ik net een dropsleutel opgestoken
pi_58786322
Wat een heftig aangrijpend verhaal. Het grijpt me erg aan omdat mijn vader al jaren alcohol verslaafd is.
Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en kracht toe!

Ik duim voor je!
pi_58786467
Overigens is meteen stoppen niet zonder risico bij een alcoholverslaving als deze, het kan zelfs levensgevaarlijk zijn. Je moet eigenlijk een arts raadplegen, en liever nog, laat je opnemen voor een detox onder de juiste begeleiding.
pi_58786508
quote:
Alcohol withdrawal
Alcohol withdrawal differs significantly from most other drugs because it can be directly fatal. While it is possible for heroin addicts, for instance, to die from other health problems made worse by the strain of withdrawal, an otherwise healthy alcoholic can die from the direct effects of withdrawal if it is not properly managed. Heavy consumption of alcohol reduces the production of GABA, which is a neuroinhibitor. An abrupt stop of alcohol consumption can induce a condition where neither alcohol nor GABA exists in the system in adequate quantities, causing uncontrolled firing of the synapses. This manifests as hallucinations, shakes, convulsions, seizures, and possible heart failure, all of which are collectively referred to as delirium tremens. All of these withdrawal issues can be safely controlled with a medically supervised detoxification program.
(van wiki)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:17 #95
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_58786635
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58786793
Ja klopt, maar dan moet je wel erbij zeggen dat die effecten in zulke ernstige vormen zeer zeer zeldzaam zijn. Ik weet waar ik op moet letten voor delirium. Als ik beestjes ga zien bel ik meteen 112. Ook als ik me echt slecht ga voelen zal ik wel medische hulp inschakelen. Maar ik ben echt niet de eerste die zelf cold turkey gestopt is. En tot nu toe gaat het best goed. Ik heb net zelfs de marokkaan gebeld voor een kebab, die heeft wel bier want daar belde ik altijd heen als ik na winkelsluiten zonder kwam te zitten. Maar ik heb er geen moment over gepeinst om dat te bestellen.

En ik ben het met jullie eens, begeieiding zou beter zijn. Maar je moet het ijzer smeden als het heet is. Als ik daar nu achteraan zou gaan dan kan ik misschien pas achter 3 weken of een maand daar terecht. Tegen die tijd wil ik nieteens meer stoppen. Gisteren had ik er genoeg van, dus gisteren ben ik gestopt. En ik heb trouwens onlangs ook nog een paar dagen niet gedronken omdat ik ziek was. Toen was ik dus ook nogeens lichamelijk zwakker dan nu en ik leef nog.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:32:36 #97
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786821
als ik jou was zou ik toch even met de dokter bellen om te zeggen dat je aan het afkicken bent van alcohol. het is mogelijk dat hij regelmatige lichamelijke checkups met je wil doen om te zien of je lichaam het allemaal wel aankan. het is natuurlijk een enorme klap. ik denk dat medische supervisie echt heel belangrijk is hierin!
pi_58786850
@tijnbrein, de tandarts komt zodra ik het gif kwijt ben. Want daar ben ik heel erg bang voor, dat wil ik doen met 100% helder hoofd. Maar dat moet zeker gebeuren ja. Ik schaam me dood voor mijn gebit. Grappig dat je dat zegt van die kleren. Ik was net even onder de douche en zag mijn kleren en dacht: die moet ik ook eens gaan uitzoeken en wegdoen wat weg kan.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:37:27 #99
81237 releaze
best of both worlds
pi_58786926
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:24 schreef tijnbrein het volgende:
Wow dit is echt heftig. Meer dan je succes wensen kan ik niet doen. Het is al meer gezegd hulp zoeken is echt een must. En naar de huisarts gaan dat zou ik ook zeker doen. En misschien is de tandarts ook een goed idee.
En als je afgekickt bent moet je misschien nieuwe kleren gaan kopen. Dat wil helpen met beter worden. Een nieuwe look.
Verder zou ik iemand die je kent in vertrouwen nemen en vragen om jouw te helpen.
Helaas zou je het meesten zelf moeten doen.
ik vind dat kleren kopen trouwens wel een goed idee, maar ik zou er een soort beloningssysteem van maken. als je twee dagen niet gedronken heb, dan sta je jezelf een beloning toe. weet ik veel, een reep chocola ofzo. iets kleins. heb je het een week volgehouden, koop dan een leuk kledingstuk. Gaan zoeken naar hoe je je positieve gedrag voor jezelf kan belonen, realistische beloningen, niet exorbitant.

ik vind het trouwens echt heel goed van je, en ik hoop dat het allemaal de juiste weg op blijft. als je nou toch twijfels krijgt, echt, zoek de dokter op. Het is echt zonde als het toch niet lukt terwijl je met de hulp van iemand anders toch je dip zou kunnen doorkomen. Mensen willen je graag helpen!
pi_58787416
Hoi Hoop,

Wat knap van je dat je nu die stap wilt zetten tot het afkicken! Zoals de users hier ook zeggen, het is belangrijk om ook medisch contact te houden voor als er iets misgaat.
Over het alcohol delirium (ook wel alcohol tremens genoemd, omdat je er ook erg van gaat trillen) is het belangrijk daar bedacht op te zijn.
Wel is het zo dat ik voorstander ben van afkicken onder begeleiding en evt. medicatie. Ik werk zelf op een dubbeldiagnose afdeling (verslaving+psychatrische stoornis) en ik zie wel dat veel mensen baat kunnen hebben bij goede begeleiding + medicatie.
Als het je lukt een tijd van de alcohol af te blijven, zou je er verstandig aan doen een arts te raadplegen. Ik begrijp je punt dat je je ervoor schaamt en dat je misschien liever het allemaal alleen wilt doen. Tóch kan een arts hierin hulp bieden, ook al ben je een tijdje van de alcohol af (Bijv. voor het medicijn Refusal, misschien wel bekend)

Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Heel erg veel sterkte succces en beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')