Idd. Ik weet nu niet zeker of de Q-Liner 302 naar Groningen ook rijdt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:33 schreef Robier het volgende:
Ze hadden beter gewoon door kunnen gaan met het niet controleren op vervoersbewijs.
bussen rijden doorgaans op diesel...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 02:09 schreef classpc het volgende:
En het komt allemaal door die benzineprijzen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
is connection dus neem aan van wel..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:55 schreef Rutger1983 het volgende:
valt de zuidtangent hieronder?
Dude, jij zit ook in 302?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:06 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Idd. Ik weet nu niet zeker of de Q-Liner 302 naar Groningen ook rijdt.
En wanneer ga jij je fok.nl kloon afmaken?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:10 schreef Paramnesia het volgende:
Ik las: "Wiet wordt gelegaliseerd binnen de randstad".
Als ik ooit weer eens tijd krijg. Je lijkt er erg geintereseerd in. Om eerlijk te zijn staat hij nu niet bovenaan mijn prioriteitenlijst.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:13 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
En wanneer ga jij je fok.nl kloon afmaken?
Ik las Hitlerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:10 schreef Paramnesia het volgende:
Ik las: "Wiet wordt gelegaliseerd binnen de randstad".
De dieselprijs stijgt harder dan die van benzine, dus terecht dat ze staken!!!quote:
Je kan lopen, fietsen, taxi, iemand op je stage vragen die dichtbij woont of die jou kan ophalen, iemand in je kennisenkring met een auto vragen om je te brengen of gewoon tegen je stagebedrijf zeggen: ik kan helaas niet komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:05 schreef Pim89 het volgende:
[..]
De dieselprijs stijgt harder dan die van benzine, dus terecht dat ze staken!!!
Dat neemt niet weg dat het mooi kut is, want nu weet ik niet hoe ik op stage moet komen. De enige mogelijkheid is met de bus...
Het OV gaat staken, en dus moeten we dat probleem maar bij vrienden/kennissen/etc neerleggen? Dacht het niet. Overmacht (=vrij) FTW.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je kan lopen, fietsen, taxi, iemand op je stage vragen die dichtbij woont of die jou kan ophalen, iemand in je kennisenkring met een auto vragen om je te brengen of gewoon tegen je stagebedrijf zeggen: ik kan helaas niet komen.
Als meer mensen dat laatste nou eens doen, hebben die stakingen gewoon meer gevolgen.
Gasselternijveenschemond, ik woon naast de Voorintholt in dat lange huis op de hoekquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:03 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dude, jij zit ook in 302?Waar stap je in? Stadskanaal? Gieten?
Eh, wat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:49 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Gasselternijveenschemond, ik woon naast de Voorintholt in dat lange huis op de hoek
Dat van die kennissen was maar 1 van de oplossingen, ik gaf ook nog lopen, fietsen en taxi... overmacht is wanneer alle wegen onbegaanbaar zijn door sneeuw of water.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:49 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Het OV gaat staken, en dus moeten we dat probleem maar bij vrienden/kennissen/etc neerleggen? Dacht het niet. Overmacht (=vrij) FTW.
Jij werkt bij de plantsoenendienst van de gemeente?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:57 schreef DANILXL het volgende:
Je moet gewoon werken hoor. Je ziet maar hoe je er komt zou je werkgever zeggen. Hoewel ik niet zeker weet hoe of het bij de plantsoenendienst van de gemeente ook zo is geregeld, aangezien ik allemaal randdebielen hier 'vrij!' hoor roepen.
40 km lopen/fietsen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat van die kennissen was maar 1 van de oplossingen, ik gaf ook nog lopen, fietsen en taxi... overmacht is wanneer alle wegen onbegaanbaar zijn door sneeuw of water.
Die bus komt ook door mijn woonplaats Gasselternijveenschemond, halte is hier maar iets van 50 meter vandaan, daar stap ik in. Ik kom dus ook door gieten, en aangezien ik meestal die bus hier om 7:05 pak kan het wel eens zijn dat ik je tegenkom. Nog nooit iemand met een Fok! shirt in de bus zien zitten?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:55 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Eh, wat?![]()
In welke bus zit je 's morgens? Ik stap altijd over van 10 Assen naar 302 Gr in Gieten zo rond 07:35.
Mijn werkgever staat ook op het standpunt dat ik maar gewoon moet komen. Nu ga ik niet met de bus, dus voor mij maakt het niet uit, maar mensen die dat wel doen zullen andere manieren van vervoer moeten zoeken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:57 schreef DANILXL het volgende:
Je moet gewoon werken hoor. Je ziet maar hoe je er komt zou je werkgever zeggen. Hoewel ik niet zeker weet hoe of het bij de plantsoenendienst van de gemeente ook zo is geregeld, aangezien ik allemaal randdebielen hier 'vrij!' hoor roepen.
dankquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:32 schreef Archiee het volgende:
Aangekondigde stakingen/acties:
* 14 en 15 mei: volledige staking!
* 20, 21 en 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer*
* 27, 28 en 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer*
* vanaf zondag 1 juni is er een algemene staking tot nader order
* Toelichting:
- tot 9.00 uur 's ochtends: geen kaartcontrole/-verkoop
- 9.00 uur - 16.00 uur: staking
- 16.00 uur - 19.00 uur: geen kaartcontrole/-verkoop
- vanaf 19.00 uur: staking
http://www.9292ov.nl/9292OV1380.aspquote:
Staking streekvervoer 14 en 15 mei 2008
In het grootste deel van Nederland blijft het streekvervoer op woensdag 14 en donderdag 15 mei 2008 uit. De chauffeurs leggen het werk neer voor een betere CAO.
LET OP!
Het streekvervoer wordt tijdens deze dagen gewoon meegenomen in het reisadvies. Helaas is het voor 9292 technisch gezien niet mogelijk om het uitgevallen streekvervoer te verwerken. 9292 heeft zo veel mogelijk informatie verzameld, houdt deze pagina in de gaten en volg de berichtgeving in de media!
Vervoersmaatschappij
Uitgezonderd (eventueel)
Arriva
Enkele chauffeurs* in het gebied Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
BBA/Veolia
Enkele chauffeurs* in Limburg
Connexxion
Noord- en Zuidwest Friesland
Veer Velsen – Amsterdam
Div. Stadsvervoer, er rijden bussen in de volgende steden:
Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET), Den Haag (HTM), Utrecht (GVU), Dordrecht (Arriva).
Hermes -
Novio (Stadsvervoer in Nijmegen) -
Syntus Regio Achterhoek
* Het is niet te zeggen welke chauffeurs wel en welke niet rijden.
Nou, als ik het bovenstaande bericht van 9292ov moet geloven alleen in A'dam en dergelijke steden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:17 schreef Sapstengel het volgende:
Maar de stadsbussen rijden dus wel gewoon?
Waarschijnlijk niet. Valt onder dezelfde CAO als al het andere streekvervoer. Enige uitzondering zijn de genoemde steden in het nieuwsbericht. De Zuidtangent rijdt niet vanuit Amsterdam, maar vanuit Haarlem, dus denk dat je een uitdaging hebt.quote:
Plus het feit dat de speknekken bij de vakbond alleen aan persoonlijk gewin denken en het ze geen f*ck kan schelen dat ze het bestaan van verschillende bedrijven op het spel zetten met idiote loonsverhogingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben uit principe tegen staken in welke vorm dan ook. Je bereikt er geen bal mee, treft alleen de mensen die er toch niets aan kunnen veranderen en veroorzaakt een hoop overlast en ergernis. De mensen die je wilt treffen stappen lachend in de leasebak en komen toch wel op kantoor.
Mag hopen dat lijnen als 75 en 575 rijden, richting haarlem.quote:
Is de trein naar station Haarlem geen optie?quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Mag hopen dat lijnen als 75 en 575 rijden, richting haarlem.
Moet namelijk morgen en overmorgen stage lopen. Overmorgen ook gelijk na mn stage werken.
En het is te ver om met de fiets te gaan. Hevige pijn in mn reet van gehadkutfiets
En elke dag dat ik mn stage mis mag ik weer gaan inhalen.
KOLERE OV
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Een devies aan iedereen die een nieuw bedrijf wil beginnen: vertrouw niet op (malafide) vakbonden en verbied enige vorm van staking.
Beetje grof, maar wel waar. Reizigers de dupe laten worden en dan afschuiven op de werkgevers. Zij zijn diegene die staken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:48 schreef FJD het volgende:
Kut-vakbonden
Geen cent erbij zeg ik jeLaat ze maar in de stront zakken, stelletje prutsers.
Wat een kut-excusesquote:Excuses
Uiteindelijk moet de burger betalen voor het openbaar vervoer of het nu via de strippenkaart of via een rijksbijdrage is.
Wij vinden dat een medewerker passend betaald moet worden voor de verantwoordelijkheid die hij of zijn draagt, maar wel binnen de grenzen die gebruikelijk zijn in Nederland. In vergelijking daarmee is dit bod een keurig bod.
Toch betreuren wij dat de reiziger in dit geval gedupeerd wordt en wij kunnen dan helaas ook niets anders doen dan waarschuwen voor de stakingen.
Dank voor de aanvulling, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Plus het feit dat de speknekken bij de vakbond alleen aan persoonlijk gewin denken en het ze geen f*ck kan schelen dat ze het bestaan van verschillende bedrijven op het spel zetten met idiote loonsverhogingen.
Een devies aan iedereen die een nieuw bedrijf wil beginnen: vertrouw niet op (malafide) vakbonden en verbied enige vorm van staking.
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:01 schreef BobbyB het volgende:
Wanneer gaat de rest van Nederland staken voor de te hoge benzine prijzen, verpakkingsbelasting etc?
Jammer joh, daar trap ik niet meer in. Rick Astley op zich is al wel een reden om te staken, dat wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2
Ik zou er niet al te hard op rekenen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik neem aan dat ik wel de kosten van mijn bus abbo vergoed krijg door die knakkers voor vandaag en morgen...
Stelletje rukkers.
Dan rij ik die dagen volgende maand wel zwart of zo, ik heb ze al een mail gestuurd ieg.quote:
Om met Henk Kesler te spreken, geef deze verwende mannetjes er geen cent bij!quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:11 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Beetje grof, maar wel waar. Reizigers de dupe laten worden en dan afschuiven op de werkgevers. Zij zijn diegene die staken.Keihard straffen die gasten. Of gratis rijden, of gewoon rijden. Niet helemaal niet rijden. Ik zeg een hap loon eraf. Die lui hebben toch geen ander vak geleerd.
Kut! Ik klikte.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef SharQueDo het volgende:
Gemiddelde buschauffeur verdient ¤ 1700,- per maand in een 36-urige werkweek. Hoorde ik vanmorgen op radio Noord. (Was een gesprek op met een of andere gaaf wijf van zoeen bedijf/organisatie (niet vakbond), Arriva volgens mij).
Hmmm dan ga ik meteen van baan veranderen. Wat zeuren die lui dan? Menigeen zou een moord doen voor een salaris als dat.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef SharQueDo het volgende:
Gemiddelde buschauffeur verdient ¤ 1700,- per maand in een 36-urige werkweek. Hoorde ik vanmorgen op radio Noord. (Was een gesprek op met een of andere gaaf wijf van zoeen bedijf/organisatie (niet vakbond), Arriva volgens mij).
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:51 schreef Junkie het volgende:
Wat voor acties kunnen we eigenlijk doen tegen de buschauffeurs.
Er staat wel tegenover dat ze veel verantwoordlijkheid hebben, maar het is een bedrag waar niet over te zeiken valt eigenlijk, zeker niet voor 36 uur per week.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm dan ga ik meteen van baan veranderen. Wat zeuren die lui dan? Menigeen zou een moord doen voor een salaris als dat.
Net genoeg om even naar de wc te rennen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.
Aangezien ik wel al betaald heb en die eppo's niet rijden ben ik wel voornemens om straks niet te betalen en wel gewoon mee te rijdenquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:51 schreef Junkie het volgende:
Wat voor acties kunnen we eigenlijk doen tegen de buschauffeurs.
Ik zou het eerder doen bij Janny Koppens en Agnes Jongerius.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.
Maar dan krijg je dus problemen, zo achterbaks zijn ze dan ook wel weer.....quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aangezien ik wel al betaald heb en die eppo's niet rijden ben ik wel voornemens om straks niet te betalen en wel gewoon mee te rijden
Ben jij wel helemaal goed?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.
Wees dan gewoon een vent en ga op zoek naar een andere baan. Nee nu leggen ze een eisenpakket neer en als er niet op ingegaan wordt dan gaan ze staken. Dat is geen onderhandelen, dat is chantage.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Anyhow, bij het GVB zitten ze qua salaris toch wel iets hoger... Dus terecht dat ze staken. Binnenkort ben ik bang dat het GVB ook plat gaat, maar dat zal te maken hebben met het feit dat men bij 't GVB een 40 urige werkweek krijgt voor hetzelfde salaris. Daarnaast kloppen nog een paar dingen niet. Ach, we hebben de auto nog.
Ws heb je nog gelijk ook.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Je werkgever heb je er niet mee, wel de reizigers
Waarmee we allemaal stil staan.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Ach, we hebben de auto nog.
Hier in haarlem is het alleen maar rustiger geworden in het verkeer sinds die teringbussen niet meer rijdenquote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer gewoon verbieden. Echt belachelijk!
je pakt ze dan juist meer omdat dan ook het materiaal slijt etcquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
1. Stakende werknemers ontvangen wel loonquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Even voor de duidelijkheid, werknemers die staken ontvangen geen loon van de dagen waarop ze staken. Dit geld komt uit het potje van de vakbonden, niet uit het potje van het bedrijf.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
[..]
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer algemeen gewoon verbieden. Echt belachelijk!
Dat hebben ze ook al geprobeerd, met de feestdagen. De werkgevers leken niet echt onder de indruk, dus effect had het niet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon doorquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Cosign.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
1. Niet van hun werkgever.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:33 schreef Light het volgende:
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon door
Precies !!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Gelukkig is de neerslagkans komende week erg laag (volgens http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken ). Anders zou het helemaal irritant worden...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:19 schreef -MyLove- het volgende:
Wel volgende week weer, klerezooi.
Dat is wel een goed idee, ik stem voor!quote:Op maandag 19 mei 2008 09:41 schreef kasper het volgende:
Of werknemers van BCC gratis plasma schermen?
En dan opnieuw in staking gaan omdat zelfs het aanbod niet genoeg is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.
Ik denk dat ze zichzelf als ambtenaren beschouwen en dan net zoveel willen krijgen als J.P. Balkenende.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Die lui hebben toch allemaal een contract getekend toen ze begonnen met werken? En daarin stond toch ook het salaris neem ik aan?
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.
Dan kom je op 49 vrije dagen per jaar. Dus voor 4 dagen in de week werken 1700 euro verdienen.Wat zitten ze dan te zeuren?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:08 schreef Light het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.
* zich hierbij aan sluitquote:Op maandag 19 mei 2008 23:10 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Waar kan je de schadeclaim indienen doordat er van alles in de soep loopt en taxi's en blabla door die stakende KLOOTZAKKEN? Moet ik daarvoor bij Connexxion zijn of bij die stinkende kutvakbond?
Godverdomme hoe verzinnen ze het... Staken bij een openbare dienstvoorziening waar miljoenen mensen van afhankelijk zijn, stelletje fucktards
Vind jij het ook goed dat ze stelen van de baas door iedereen gratis te laten reizen?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:21 schreef CasB het volgende:
Ik vind de stakingen ook kut, maar ze hebben wel een goed punt.
Dit heeft natuurlijk niets met privatisering in het algemeen te maken. Het probleem zit hem erin dat je juist geen goede marktwerking krijgt als je op een monopoliepositie zit (door aanbestedingen van de overheid netjes op zijn plek gehouden). Anders ging Arriva staken en pakte je op hetzelfde traject een bus van de concurrent en was hetquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:55 schreef SharQueDo het volgende:
Zo zie je maar weer mensen, privatisering is KUT. Dat blijkt met het OV en dat blijkt met de zorgverzekeringenstelsel.
Maar het is wel in het belang van die 1 miljoen mensen. Waarom precies weet ik niet, maar dat zeggen ze inderdaad. Ik ben benieuwd wie dadelijk gaat opdraaien voor de extra kosten die die paupers meer gaan kosten. Laat me raden: de reiziger.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Vanmorgen op het nieuws hadden ze het over 1 miljoen mensen die getroffen worden door deze busstakingen. Ik vind het absurd dat dat kan in een normale maatschappij.
Niemand weet hoe het kan, maar het schijnt inderdaad in het belang van de reiziger te zijn dat er gestaakt wordt. Maar wie kan uiteindelijk de kosten er voor betalen? Juist, diezelfde reiziger dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar het is wel in het belang van die 1 miljoen mensen. Waarom precies weet ik niet, maar dat zeggen ze inderdaad. Ik ben benieuwd wie dadelijk gaat opdraaien voor de extra kosten die die paupers meer gaan kosten. Laat me raden: de reiziger.
Nee, dit is een goede manier om de automoblist uit de auto te halen. Het OV zo onbetrouwbaar en onaantrekkelijk te maken.
Ja had ook vroeg op kunnen staan, had je gratis kunnen reizenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:32 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik dus alweer fietsen vandaag? Wat een stel lamzakken die buschauffeurs...
Daar heb je dan weer geen reet aan als je om 2 uur weer thuis moet zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja had ook vroeg op kunnen staan, had je gratis kunnen reizen
Vandaar ook de "quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer geen reet aan als je om 2 uur weer thuis moet zijn.
Niet meer, afgelopen donderdag toen ik naar schiphol moest wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Vandaar ook de "" je hebt er hoe dan ook last van.
Dat laatste.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:38 schreef snorfiets het volgende:
hoe zit het morgen?
ik hoorde dat ze weer helemaal niet rijden. of rijden ze 'gewoon' weer van 9 - 4 niet?
x
oke thnx.quote:
Natuurlijk hebben ze geen goed punt, als je van mening bent dat je te weinig kan verdienen binnen het bedrijf zoek je maar iets anders.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:52 schreef Qwea het volgende:
ik vind dat ze een prima punt hebben
Gut tochquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:48 schreef snorfiets het volgende:
van 9 tot 4 uur op school zitten geeft me koppijn :S
Alleen van het zitten al? Succes met je baan straks!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:48 schreef snorfiets het volgende:
[..]
van 9 tot 4 uur op school zitten geeft me koppijn :S
x
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze geen goed punt, als je van mening bent dat je te weinig kan verdienen binnen het bedrijf zoek je maar iets anders.
De inflatie is nog geen 3%, ze moeten dus blij zijn met alles wat daarboven zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
.... En staken is een recht.
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.
Leuk dat je iets wilt afdwingen, alleen jammer dat er zoveel mensen last van ondervinden, zeker gezien de alternatieven die we hebben want een auto is schreeuwend duur en je staat er 80% van de tijd mee vast.
Als het salaris nu echt ontzettend laag was kon ik er nog begrip voor opbrengen, maar als ik zie wat ze dan verdienen en wat voor een aanbod ze krijgen zijn het gewoon een stel verwende schoolblagen die hun zin niet krijgen en alleen maar meer en meer willen. Maar ja, zoals ik al eerder zei, wachten is nu op de volgende groep die te lui was om te leren en dan maar gaan staken omdat ze vinden dat ze te weinig verdienen. En daar zal ook wel weer een groep op volgen, want "zij meer, ik ook meer". Stelletje huilies.
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef kasper het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Waarom hebben ze genoeg gestaakt?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:03 schreef danos het volgende:
[..]
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te makenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?Wat een redenering. Kudde gedrag.
Weet je, we gaan gewoon met het hele land staken omdat we het ergens niet mee eens zijn. Het is tenslotte ons recht en je hoeft niet eens echt een gegronde reden te hebben. Staken om het staken dus.
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te maken
Een beetje leukquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben deze maand hun punt ook wel gemaakt inmiddels.
Tis nu idd zowat wel staken om het staken of staken omdat ze gvd liever lui zijn dan moe, mss zijn dr zat mensen die wel voor dat geld een beetje leuk op de bus willen gaan rijden hoor!
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Verder als ze een algehele staking doen hoeven de bussen minder onderhouden te worden omdat ze minder te lijden hebben, en omdat ze niet rijden kost het ook geen benzine.
Dus je punt is?
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.
"voor dat opleidings niveau"quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...
ja. En let maar op, als ze het lang genoeg volhouden gaat ze dat vanzelf lukkenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.
Dus door te staken en je vaste klanten te laten lijden en je baas te bestelen denken ze hun zin door te kunnen drijven???
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.
Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
"voor dat opleidings niveau"net alsof alle bus chauffeurs debielen zijn. Lekkere generalisatie.
Wat ik al zei ;quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.
Als meerdere mensen dat dan doen hebben ze een veel groter probleem en zullen ze veel eerder luisteren.
En dat baseer je op?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.
Buschauffeurs zijn niet hoog geschoold en hun salaris valt dus ook netjes in die groep.
Er is vast wel werk voor gelijk geschoolden dat beter betaald maar dat willen die buschauffeurs vast en zeker liever niet doen.
Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef Qwea het volgende:
[..]een prima aanbod.
11% in 3 jaar, min een einde jaars uitkering, plus een dertiende maand waar je even 17 adv dagen voor in moet leveren, en een kwartier pauze wat eerst betaald was, en nu onbetaald gaat worden. Terwijl 90% van hun gewoon die pauze niet redt en dus door moet rijden. Dus je werkt 15 min in je eigentijd.
Prima aabod
Ja ik betaal dat vooruit om 5 dagen in de week van mijn huis naar mijn werk gebracht te worden door die busmeneren / -mevrouwen met hun bus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.
Dus ze dokken er zelf ook aan mee hoor
Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.
Als je doelt op het gratis vervoer wat ze aanbieden, ach ja. Dat wordt ook wel weer gecompenseerd door het loon wat ze niet krijgen.
Denk maar niet dat de vervoerders er echt zo'n last van hebben hoor. Dan waren ze allang met een beter bod gekomen.
Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.
En het maar raar vinden dat het met de dag drukker word op de weg.
Of maakt het jou niet uit hoeveel jij moet betalen voor je buskaartje of dat we iedere dag in steeds meer files staan, als zij maar een goed salaris hebben?
En over je post betreft de vergoeding van de brandstof ga ik niet eens in. Ook al word een deel vergoed, dan is er nog altijd een deel wat betaald moet worden.
Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.quote:
Lees voor de grap nog eens een paar posts terug dan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.
Doe ik ook, als t mij ergens niet bevalt ga ik weg en zoek ik iets beters en ga ik niet lopen staken en mekkeren over iets waarvoor ik zelf getekend heb toen ik er kwam werken.
Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.
Zo zou je het kunnen zien ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat kooptquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, maar we betalen ook niet niks voor ons kaartje, dus je opmerking slaat kant noch wal. Feit is wel dat we met z'n allen meer betalen voor het OV terwijl de kwaliteit er van met de dag afneemt. En nu moeten we straks nog meer gaan betalen omdat die figuren meer geld willen zien.
En doe nou niet zo zielig over dat ze zogenaamd geen eten krijgen, zelfs als je geen werk hebt krijg je in Nederland fatsoenlijk geld om te eten en te wonen.
Ik koop mijn abo eens in de maand.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.
En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.
En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik koop mijn abo eens in de maand.
Minste wat ik voor die smak duiten mag verwachten is toch dat ik er dan ook de hele maand mee kan rijden of niet?
Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.
Je mag van mij best actie voeren, maar je moet ook een beetje naar de gevolgen voor de maatschappij kijken vind ik hoor.
Met zulke acties hoef je niet te verwachten dat je de reizigers aan jouw kant hebt, met een leuk ludiek charme offensiefje kom je veel verder IMO.
Oh jij bent er zo een, die eigenlijks helemaal niks goed of genoeg vind. Nee, dan is het duidelijk. Ik ga er niet meer op in. Want dat is gewoon een ontzettende trieste houding die veel Nederlanders hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.
Dusch...
Nou volgens mij dus niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
Nou volgens mij dus niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.
We zijn toch ook afhankelijk van de politie en de post? Waarom hoor ik daar niemand over?
\quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou volgens mij dus niet.
Ze zijn ieg te belabberd om mijn mails daarover even netjes te beantwoorden en zo kan ik er ook niks over vinden maar ik pak ze wel terug met een koekje van eigen deeg hoor.
Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.
Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Niet stempelen tot ze hun zin krijgenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:47 schreef Qwea het volgende:
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?
Dat ben ik met je eens. Maar ik ken ook mensen die geen auto hebben, een tv van 15 jaar oud en het traagste internet abo omdat dat net zo duur is als een vaste telefoon aansluiting. En toch hebben ze het moeilijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."
Ach, bel jij even?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur
ik zou zeggen ; bel ze eens
Dus omdat je zelf zo slordig bent met het betalen van je stroom is het de schuld van iemand anders dat je dan geen stroom meer hebt? En Essent sluit echt niet je stroom na 1 aanmaning al af, daar zijn dan al flink wat brieven aan vooraf gegaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.
Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur
ik zou zeggen ; bel ze eens
Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Niet stempelen tot ze hun zin krijgen![]()
Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).
Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Psies, en met dat soort ludieke acties zijn de reizigers wel altijd blij ( kijk maar es hoeveel mensen er met koninginnedag en zo ineens lekker met de bus gingen omdat t toch voor nop was ) en heb je ook veel sneller de reiziger aan jouw kant. Echt niet heel moeilijk te bedenken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Niet stempelen tot ze hun zin krijgen![]()
Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).
Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.
Ik ga ze echt niet bellen, ze maken maar een mooie standaardmail om al die mensen die de moeite nemen fatsoenlijk te kunnen reply-en.
Maar nee, die zitten zekers gezellig ergens actie te voeren heel de dag.
Als ik die maatschappij was, zou ik dan die lui gewoon hun zin geven en de reiziger ervoor op laten draaien. Dat geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.
Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?quote:
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic welquote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?
Het is niet verplicht bij staken al je werkzaamheden neer te leggen, dat kun je ook deels doen.
En hoezo is het stelen? Stelen van wie? Niet van mij als busreiziger. En de busmaatschappijen hebben nu evenveel inkomsten niet gehad als waneer die bussen wel hadden gereden maar niet gestempeld. Dus hoezo is niet stempelen geen optie?
En wat willen ze er aan doen dan? De politie er achter aan sturen? Die staken ook!
Ik heb gemaild , twee keer dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.
Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef Qwea het volgende:
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic wel
Service? In Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb gemaild , twee keer dus.
En ik heb op die tijden geen tijd om ellenlang aan de telefoon te hangen wachtend op een antwoord dat ik eigenlijk al weet want dan werk ik namelijk, je weetz!
Ik betaal elke maand mn abo, ik stuur mails met een vraag, die service verwacht ik dr ook nog wel bij voor dat geld hoor
Lees dan gewoon het topic door, dan heb je haar antwoord al.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:05 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.
Yeah I know.quote:
Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef BobbyB het volgende:
Ik ben het overigens wel met Qwea en Dipkip eens dat gewoon rijden en niet stempelen de beste manier van staken is, dat tref je inderdaad de mensen die er wat aan kunnen doen, en niet de mensen die afhankelijk van je zijn en er uiteindelijk niks aan kunnen doen.
Dat is de vraag die je je sowieso moet stellen. Als ze echt voor een loonsverhoging gaan, krijgt de reiziger daar ook gewoon de rekening van gepresenteerd natuurlijk. Het geld moet ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:15 schreef kasper het volgende:
[..]
Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?
20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks.
Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!quote:En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.quote:Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
[..]
20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.
[..]
Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!
Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.
Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:50 schreef Light het volgende:
[..]
Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.
[..]
Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.
Morgen netzoals vandaag. RTLnieuws berichte net over dat morgen de onderhandelingen hervat worden, maar ze staken morgen nog steeds gewoon.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:05 schreef Syd het volgende:
morgen dus helemaal niet ? of net als vandaag wel maar tijdens spits??
Die eindejaarsuitkering is 0,65%, de 13e maand zo'n 8% (en komt overeen met 21 werkdagen). Dus ze moeten 17 dagen meer werken en krijgen 21 dagen betaald.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.
Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:
- Passagiers zijn geen klanten (in Brabant tenminste). Passagiers betalen ook geen salariskosten van de chauffeurs.
De klanten zijn de aanbestedende overheden. In Brabant is dat bijvoorbeeld de Provincie Noord-Brabant (ambtenaren die zelf nooit met de bus gaan dus). Passagiers zijn slechts de mensen die met de bus mee gaan, maar géén klant.
Passagiers betalen een ritprijs die is vastgesteld door de landelijke overheid (strippenkaart, abonnement) of de aanbestedende overheid (speciale kaarten die slechts in een beperkte regio geldig zijn). De opbrengsten hiervan vloeien naar diezelfde overheid toe, dus niet naar de vervoerders en al helemaal niet naar de chauffeurs.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Staken is helaas nog steeds een recht in dit land, maar wel een recht dat zo spoedig mogelijk de prullenbak in moet of op zijn minst zwaar aangepast moet worden. Miljoenen mensen worden de dupe van een kinderachtige actie, terwijl die mensen er niets aan kunnen doen en ook geen partij zijn in dit conflict.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.
Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:
Je moet een dikke huid hebben, want passagiers houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor van alles en nog wat waar jij niks aan kan doen. Daarnaast word je door pasagiers soms behandeld op een manier waarop je je huisdier nog niet zou behandelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat is lekker, ze houden zicht dus niet aan de afspraken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mijn bus die gister om half 7 zou moeten vertrekken is uiteindelijk ook niet vertrokken. Verschillende chauffeurs die zouden om 7 uur het werk neerleggen, maar veel chauffeurs die hadden geen zin om een "halve rit" te starten en waarom daarom dus al een uur eerder klaar.
Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Een hond is blij met een koekje een buschauffeur niet eens met 1819 euro in de maand.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...
Kort maar krachtig: niks.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:56 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
[..]
Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.
Of laat ik het anders zeggen: als buschauffeurs 50% loonsverhoging krijgen, wat denk je dan dat er met de prijs van buskaartjes gebeurt?
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook! Het oorspronkelijke actieplan was dat er deze dagen geheel géén bus zou rijden. Gelukkig zijn er passagiers die dit kunnen waarderen want als iedereen net doet of de buschauffeur z'n huisdier is reed er deze dagen daadwerkelijk al geheel geen bus meer (in het kader van "het wordt toch niet op prijs gesteld").quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Dit schrijft Veolia trouwens:quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:
[..]
Overigens maken de media er zoals gebruikelijk weer een potje van. De uren dat er wél gereden wordt zijn niet de uren die door de media genoemd worden.
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden. Tja, dat klopt dus alleen als de stalling toevallig op een paar minuten rijden van het station ligt. Maar ja, die halve verhalen van de media zijn we ondertussen wel gewend, toch?
Nergens staat daar genoemd dat bussen dan in de stalling dienen te zijn, het is gewoon gebrekkige communicatie naar de consument toe en daarmee genereer je een hoop ergernis voor mensen. Gisteren waren er ook tientallen op het station en dat waren veelal de mensen die normaliter ook in die bussen zitten. Lijkt me sterk dat die zich allemaal vergissen.quote:Na de ‘gratis vervoeracties’ tijdens de afgelopen feestdagen, hebben de vakbonden verdere stakingen en acties aangekondigd.
- di 20, wo 21 en do 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
- di 27, wo 28 en do 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
Dat houdt in dat op 20, 21, 22 mei en 27, 28 en 29 mei onderstaand schema gehanteerd kan worden:
Tot 9.00 uur ’s ochtends: geen kaartcontrole en – verkoop
Van 9.00 uur tot 16.00 uur: staking
Van 16.00 uur tot 19.00 uur: geen kaartcontrole en – verkoop
Vanaf 19.00 uur: staking
Niet alleen de media, fnv en cnv impliceren dit ook. Dus er wordt helemaal niet duidelijk gecommuniceerd naar de reiziger.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden.
Thx ... kun je ook nog eens uitleggen waarom de 121 gehele dag om .40 vanuit DB naar de Kromme Nol rijdt. Terwijl men bij die ene rit om 18.40 stopt in Heusden ... al enkele malen heb ik daar men hoofd over gebroken en ik ben er nog steeds niet achter waarom.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:24 schreef daanbba het volgende:
Ik probeer alleen maar een beetje duidelijk te maken dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit
Door wie?quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:07 schreef daanbba het volgende:
De vervoerbedrijven krijgen betaald voor het vervoer wat ze bieden
Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.quote:maar het is ook niet het pakkie-aan van het personeel
Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.quote:De prijs van de buskaartjes staat hier verder los van
Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook!
Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?quote:Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn.
NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.quote:spits tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
spits van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden.
Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)quote:Scholieren krijgen geen last van stakingen in het busvervoer tijdens de eindexamens. Op 20, 21 en 22 mei rijden bussen tijdens de spits wel, maar worden geen kaartjes gecontroleerd.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
[..]
Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.quote:Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
Ik heb ook zo'n abbo. Gelukkig kan ik er ook met in de metro nu de bussen niet rijden.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef lesley het volgende:
busabbo van 63.75 per maand en het dan nu keer op keer niet kunnen gebruiken lekker dan
Wees blij dat je naar je examen kan. Ze wilden eerder drie volle dagen staken, maar doen dat -na overleg met LAKS (of een andere studentenorganisatie- niet. Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Wel schrijven die flikkers van de FNV:
Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)
Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Seventees het volgende:
Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.
Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.
En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valtquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:53 schreef Timmai het volgende:
[..]
Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.
1) Door wie: door de opdrachtgever (aanbestedende overheid, bijvoorbeeld het provinciebestuur).quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:50 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
[..]
Door wie?
[..]
Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.
[..]
Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.
U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:09 schreef daanbba het volgende:
Verder zal ik hierop niet meer reageren aangezien u me kennelijk toch niet wilt geloven (snuffel een beetje rond op internet en dan met name dat derde punt en u zal zien dat ik geen onzin zit te verkondigen)
1) Ik ben gedeeltelijk buschauffeur, deels mentor en heb deels een kantoorfunctie. Ik ben jarenlang geen lid van de vakbond geweest maar sinds anderhalf jaar wél. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, ik ben er liever geen lid van dan wél want het is niks anders dan gedoe lijkt het wel. Nogmaals: ik ben het ook niet altijd eens met wat er door de vakbonden gedaan wordt. Maar mijn persoonlijke mening doet er niet toe, ik probeer nogmaals slechts wat dingen op te helderen. Graag of niet dus.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.
[..]
Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.
Verder klopt dat hele verhaal van daanbba niet, uiteindelijk betaald de reiziger altijd de busrit. Weliswaar niet direct aan het bedrijf, maar via aan omweg draagt de reiziger gewoon mee in de kosten van de brandstof, onderhoud en het salaris van de chauffeur. Ze kunnen dan op een gegeven moment niet anders dan de prijs voor het reizen opnieuw te verhogen. Straks werken we alleen nog maar om de reis naar je werk te betalen.
Of uit de bus gooien zodat ie helemaal niet op z'n eindbestemming komt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:07 schreef snorfiets het volgende:
[..]
En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valt
x
En naar het werk. Daarom ben ik die mensen van 't LAKS zeer dankbaar dat ik 's morgens in de bus kan stappen. Ik twijfel er niet aan dat als er geen examens waren geweest, die bussen helemaal niet zouden rijden. En dan zou niemand van ons op school/werk gekomen zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
[..]
Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.
Ik heb hier een pamflet waar het allemaal op staat (in jpg-formaat), ik krijg het alleen met geen mogelijkheid hier op het forum helaas. In ieder geval werkt de tactiek van de vervoerbedrijven: ze schotelen dingen dusdanig voor dat het lijkt alsof de vakbonden 100% schuld aan van alles hebben, en het werkt nog ook.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
[..]
Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
[..]
Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?
Connexxion schrijft bijvoorbeeld:
[..]
NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.
Wel schrijven die flikkers van de FNV:
[..]
Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)
Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Dat is dus prima, ik zal u nog even antwoord proberen te geven en daarna ben ik wegquote:Op woensdag 21 mei 2008 18:12 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:
[..]
U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |