abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58801165
Ik probeer alleen maar een beetje duidelijk te maken dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit, en daarbij gelijk wat misverstanden e.d. proberen op te helderen zodat bijvoorbeeld iedereen nu weet dat het vanmiddag best voor kan komen dat er om 16.30 pas een bus vanaf het station vertrekt i.p.v. 16u. en waarom dat dan zo is. Het gaat mij niet om het welles/nietes verhaal (ook ik ben het niet overal mee eens wat de bonden doen), het is van mij uit puur ter informatie bedoeld. Doe ermee wat je wilt.
Als mensen liever alleen het verhaal willen horen waarin uitsluitend de buschauffeurs en de vakbonden de schuldigen zouden zijn is dat ook prima, dan hou ik er bij deze mee op en wens ik iedereen nog een fijne middag toe
pi_58801234
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:24 schreef daanbba het volgende:

Ik probeer alleen maar een beetje duidelijk te maken dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit
Thx ... kun je ook nog eens uitleggen waarom de 121 gehele dag om .40 vanuit DB naar de Kromme Nol rijdt. Terwijl men bij die ene rit om 18.40 stopt in Heusden ... al enkele malen heb ik daar men hoofd over gebroken en ik ben er nog steeds niet achter waarom.
pi_58803850
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:07 schreef daanbba het volgende:
De vervoerbedrijven krijgen betaald voor het vervoer wat ze bieden
Door wie?
quote:
maar het is ook niet het pakkie-aan van het personeel
Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.
quote:
De prijs van de buskaartjes staat hier verder los van
Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:52:04 #280
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58803891
Kan al heel de middag me Wii niet ophalen
Geen zin om met auto te gaan
pi_58803905
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook!
Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
quote:
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn.
Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?
Connexxion schrijft bijvoorbeeld:
quote:
spits tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
spits van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden.
NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.

Wel schrijven die flikkers van de FNV:
quote:
Scholieren krijgen geen last van stakingen in het busvervoer tijdens de eindexamens. Op 20, 21 en 22 mei rijden bussen tijdens de spits wel, maar worden geen kaartjes gecontroleerd.
Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:55:28 #282
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58803947
Staken per direct uit de wet schrappen en iedereen die meent te moeten gaan staken per direct ontslaan en de straat op schoppen. Voor jou 10 anderen die wel willen werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:56:26 #283
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58803965
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58804778
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.
quote:
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.

Verder klopt dat hele verhaal van daanbba niet, uiteindelijk betaald de reiziger altijd de busrit. Weliswaar niet direct aan het bedrijf, maar via aan omweg draagt de reiziger gewoon mee in de kosten van de brandstof, onderhoud en het salaris van de chauffeur. Ze kunnen dan op een gegeven moment niet anders dan de prijs voor het reizen opnieuw te verhogen. Straks werken we alleen nog maar om de reis naar je werk te betalen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:04:31 #285
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_58805206
Nu is het wel genoeg geweest met die stakingen.
pi_58805534
busabbo van 63.75 per maand en het dan nu keer op keer niet kunnen gebruiken lekker dan
pi_58805883
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef lesley het volgende:
busabbo van 63.75 per maand en het dan nu keer op keer niet kunnen gebruiken lekker dan
Ik heb ook zo'n abbo. Gelukkig kan ik er ook met in de metro nu de bussen niet rijden.
Jij verliest er echt geld op. Dat is
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58805912
morgen maar weer een dagje werken ipv school dan :p
pi_58805964
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

Wel schrijven die flikkers van de FNV:

Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Wees blij dat je naar je examen kan. Ze wilden eerder drie volle dagen staken, maar doen dat -na overleg met LAKS (of een andere studentenorganisatie- niet. Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806038
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Seventees het volgende:

Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.
Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.
pi_58806179
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.
Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.
pi_58806378
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:53 schreef Timmai het volgende:

[..]

Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.
En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valt

x
pi_58806396
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:50 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Door wie?
[..]

Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.
[..]

Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.
1) Door wie: door de opdrachtgever (aanbestedende overheid, bijvoorbeeld het provinciebestuur).

2) Ben ik het mee eens.

3) Onjuist. De offertes staan voor 6 tot 8 jaar vast. Daarnaast staan de tarieven los van het hele aanbestedingsverhaal Juist het feit dat dit zo werkt is 1 van de hoofdredenen dat dit conflict zo hoog oploopt.

Verder zal ik hierop niet meer reageren aangezien u me kennelijk toch niet wilt geloven (snuffel een beetje rond op internet en dan met name dat derde punt en u zal zien dat ik geen onzin zit te verkondigen)
pi_58806439
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:09 schreef daanbba het volgende:

Verder zal ik hierop niet meer reageren aangezien u me kennelijk toch niet wilt geloven (snuffel een beetje rond op internet en dan met name dat derde punt en u zal zien dat ik geen onzin zit te verkondigen)
U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.
pi_58806608
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:39 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.
[..]

Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.

Verder klopt dat hele verhaal van daanbba niet, uiteindelijk betaald de reiziger altijd de busrit. Weliswaar niet direct aan het bedrijf, maar via aan omweg draagt de reiziger gewoon mee in de kosten van de brandstof, onderhoud en het salaris van de chauffeur. Ze kunnen dan op een gegeven moment niet anders dan de prijs voor het reizen opnieuw te verhogen. Straks werken we alleen nog maar om de reis naar je werk te betalen.
1) Ik ben gedeeltelijk buschauffeur, deels mentor en heb deels een kantoorfunctie. Ik ben jarenlang geen lid van de vakbond geweest maar sinds anderhalf jaar wél. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, ik ben er liever geen lid van dan wél want het is niks anders dan gedoe lijkt het wel. Nogmaals: ik ben het ook niet altijd eens met wat er door de vakbonden gedaan wordt. Maar mijn persoonlijke mening doet er niet toe, ik probeer nogmaals slechts wat dingen op te helderen. Graag of niet dus.

2) Dit is dus typisch zoiets waar ik me net als jullie ook niet geheel in kan vinden, maar het is momenteel gewoon niet anders.

3) Aan u hetzelfde advies als aan Pissed.Oph.Clown: geloof mij vooral niet maar lees u via andere bronnen in en u zal zien dat het wel degelijk zo werkt. Ik zal hier geen suggesties geven waar u dit kan vinden, daar lijken jullie me zelf mans/vrouws genoeg voor.
pi_58806777
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:07 schreef snorfiets het volgende:

[..]

En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valt

x
Of uit de bus gooien zodat ie helemaal niet op z'n eindbestemming komt.
Ook heel acceptabel
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806832
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.
En naar het werk. Daarom ben ik die mensen van 't LAKS zeer dankbaar dat ik 's morgens in de bus kan stappen. Ik twijfel er niet aan dat als er geen examens waren geweest, die bussen helemaal niet zouden rijden. En dan zou niemand van ons op school/werk gekomen zijn.
Je mag het geen reden vinden, maar het feit blijft dat dat de enige reden is dat ze in de spits nog rijden.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806839
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
[..]

Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?
Connexxion schrijft bijvoorbeeld:
[..]

NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.

Wel schrijven die flikkers van de FNV:
[..]

Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Ik heb hier een pamflet waar het allemaal op staat (in jpg-formaat), ik krijg het alleen met geen mogelijkheid hier op het forum helaas. In ieder geval werkt de tactiek van de vervoerbedrijven: ze schotelen dingen dusdanig voor dat het lijkt alsof de vakbonden 100% schuld aan van alles hebben, en het werkt nog ook.
Verder ben ik het deels met u eens, maar er zit toch écht een andere kant aan het verhaal en die onderken ik ook (zal wel moeten, je kan er moeilijk omheen als de boel zo ontwricht wordt).

Op deze punten is dit mijn laatste post, ik zit hier namelijk niet als woordvoerder voor een bedrijf of de bond ofzo. Ik zit hier puur om wat achtergrondinfo te geven omdat ik het ook niet geheel eens ben met de gang van zaken. Nogmaals: doe ermee wat je wilt. Negeren en/of niet geloven van deze info is prima wat mij betreft, als je mij persoonlijk nu een klootzak vindt is dat ook prima (maar het liefst niet natuurlijk )
pi_58807138
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:12 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.
Dat is dus prima, ik zal u nog even antwoord proberen te geven en daarna ben ik weg

Als ik het goed begrijp gaat er dus een bus van Den Bosch naar Kromme Nol (waar ligt dit of wat is dit voor iets?) via Heusden en deze rijdt in de avonduren dan slechts tot Heusden.

De provincie bepaald sinds 2 jaar de dienstregeling. Ze schrijven tot in detail voor hoelaat er een rit op welke lijn moet rijden en met wat voor bus (een buurtbusje, een 12m streekbus, een 18-meter bus, stadsbus, e.d.). Het enige wat het bedrijf doet is die opdracht uitvoeren (is de bedoeling tenminste, het gaat weleens mis zoals inmiddels bekend mag zijn).
De voorgaande jaren heeft de BBA zelf wel de dienstregeling gemaakt en de provincie is daar vanuit gegaan toen zij de dienstregling voortaan zelf ging maken. Dus waarschijnlijk gaan die avondritten al langer dan 2 jaar tot Heusden i.p.v. die Kromme Nol.
Dat is dan destijds op basis van tellingen zo gebeurt. Chauffeurs krijgen regelmatig een tellijst mee op hun dienst en op vastgestelde haltes moeten ze op die lijst noteren hoeveel mensen er bij die halte in de bus zitten. Als dan blijkt dat er in de avonduren maar heel weinig mensen naar Kromme Nol moeten volgt er 1 of 2 jaar later een bezuinigingsslag waarbij die rit ingekort wordt. De chauffeur en bus die daarmee bespaard worden kunnen dan op een andere route waar het drukker is ingezet worden.

Er wordt vaak ter vervanging wel tegelijk een 'belbus' ingesteld voor dat laatste stukje. Mensen moeten dan minimaal een uur vóór de rit naar een telefoonnummer bellen ( 013 - 5499996 ), er wordt dan gezorgt dat er een taxi of klein busje bij de laatste halte van de normale bus klaarstaat om de mensen over te laten stappen zodat deze het laatste stukje alsnog af kunnen leggen (behalve het bellen geen extra kosten).
Of er voor dit Heusden/Kromme Nol-verhaal ook een belbus aan vast zit zou ik niet durven zeggen. Even in de dienstregeling kijken (boekje of op internet, anders een keertje aan de chauffeur vragen of deze even wil kijken voor u).
pi_58807305
lapo
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')