abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:15:39 #251
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58784052
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef BobbyB het volgende:
Ik ben het overigens wel met Qwea en Dipkip eens dat gewoon rijden en niet stempelen de beste manier van staken is, dat tref je inderdaad de mensen die er wat aan kunnen doen, en niet de mensen die afhankelijk van je zijn en er uiteindelijk niks aan kunnen doen.
Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:18:25 #252
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58784101
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:15 schreef kasper het volgende:

[..]

Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?
Dat is de vraag die je je sowieso moet stellen. Als ze echt voor een loonsverhoging gaan, krijgt de reiziger daar ook gewoon de rekening van gepresenteerd natuurlijk. Het geld moet ergens vandaan komen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:22:42 #253
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58784185
Tuurlijk en ik vind die bus wel duur zat hoor.
Tis nu al duurder dan wat vrienden van me kwijt zijn aan autoverzekering en benzine per maand, het moet wel een beetje in verhouding blijven vind ik.
Ze hebben ons hier een paar jaar terug ook al genaaid door ineens alle zones te herzien, waardoor het al echt bijna twee keer zo duur werd voor t zelfde stukkie ineens.
Die overgang naar Veolia ging ook alles behalve soepeltjes, ook voor de reiziger, en het aantal bussen is ook al veel minder geworden per uur.
Maar dan wel meer gaan betalen weer zeker...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58785009
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks.
20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.
quote:
En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!

Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
pi_58785968
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:

Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.
quote:
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.
pi_58786266
morgen dus helemaal niet ? of net als vandaag wel maar tijdens spits??
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:17:22 #257
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787698
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.
[..]

Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!

Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:18:41 #258
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787726
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:50 schreef Light het volgende:

[..]

Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.
[..]

Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.
En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:20:10 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787762
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:05 schreef Syd het volgende:
morgen dus helemaal niet ? of net als vandaag wel maar tijdens spits??
Morgen netzoals vandaag. RTLnieuws berichte net over dat morgen de onderhandelingen hervat worden, maar ze staken morgen nog steeds gewoon.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58787828
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.
Die eindejaarsuitkering is 0,65%, de 13e maand zo'n 8% (en komt overeen met 21 werkdagen). Dus ze moeten 17 dagen meer werken en krijgen 21 dagen betaald.
pi_58789615
Even een paar dingen ophelderen, aangezien er wat misverstanden bestaan.

- Er ligt een loonbod van bijna 20%. Echter moet in ruil hiervoor van alles ingeleverd worden. Onder de streep blijft er van die 20% maar minder dan 2% per jaar over.

- Chauffeurs hebben in de afgelopen jaren al diverse bezuinigingen over zich heen laten komen. De dienstregeling wordt soms zó krap gemaakt dat je die op de motor moet rijden om op tijd te kunnen blijven, op het eindpunt moet je soms op hetzelfde tijdstip weer vertrokken zijn als je bent aangekomen (geen pauze dus), als je wél pauze hebt moet je daar vaak het nodige van inleveren wegens vertragingen onderweg (of moet de chauffeur maar z'n bus met passagiers en al aan de kant zetten als het zijn pauzetijd is??), alle reserve-chauffeurs en reserve-bussen zijn wegbezuinigd, enzovoorts.

- Het chauffeurswerk is zwaarder dan menigeen denkt. Het is geen kwestie van 36 uur per week op je krent zitten en mensen rondrijden.
De uren zijn onregelmatig waardoor je vroege diensten, gebroken diensten ('s morgens in de spits werken, dan een paar uur pauze en in de middagspits de rest van je uren komen werken), late diensten met hier en daar een dagdienst (kantoortijden). Weekenden, feestdagen, enzovoorts. Dit is lichamelijk best zwaar als je dit een paar jaartjes doet.
Daarnaast moet je vol-continue geconcentreerd zijn en razendsnel kunnen omschakelen. Je rijdt verschillende routes per dag dus even opletten dat je niet per ongeluk verkeerd rijdt en iedere passagier heeft weer een ander soort plaatsbewijs, ieder plaatsbewijs heeft z'n eigen regels/uitzonderingen/enzovoorts. Je moet van al je lijnen per halte weten hoeveel strippen het is naar een willekeurige bestemming, en razendsnel uitrekenen op welke strip van iedere individuele strippenkaart gestempeld moet worden.
Je moet kunnen omgaan met de bezuinigingsmaatregelen: een dienstregeling die je verplicht plankgas moet afleggen om de vertraging binnen de perken te houden, je pauze die op papier wel bestaat maar in de praktijk neerkomt op het heen en weer rennen naar een wc en met vertraging weer aan je volgende rit beginnen, enzovoorts enzovoorts.
Je moet een dikke huid hebben, want passagiers houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor van alles en nog wat waar jij niks aan kan doen. Daarnaast word je door pasagiers soms behandeld op een manier waarop je je huisdier nog niet zou behandelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

- Passagiers zijn geen klanten (in Brabant tenminste). Passagiers betalen ook geen salariskosten van de chauffeurs.
De klanten zijn de aanbestedende overheden. In Brabant is dat bijvoorbeeld de Provincie Noord-Brabant (ambtenaren die zelf nooit met de bus gaan dus). Passagiers zijn slechts de mensen die met de bus mee gaan, maar géén klant.
Passagiers betalen een ritprijs die is vastgesteld door de landelijke overheid (strippenkaart, abonnement) of de aanbestedende overheid (speciale kaarten die slechts in een beperkte regio geldig zijn). De opbrengsten hiervan vloeien naar diezelfde overheid toe, dus niet naar de vervoerders en al helemaal niet naar de chauffeurs.

- Buschauffeurs hoeven niet hoog geschoold te zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedere buschauffeur dom is. Er zijn genoeg domme buschauffeurs, maar er zijn ook genoeg buschauffeurs met een bovengemiddeld hoog IQ.
Ja, inderdaad: er bestaan daadwerkelijk buschauffeurs die buschauffeur zijn omdat ze dat leuk werk vinden en niet omdat ze geen vak geleerd zouden hebben.

- Wat stakingen betreft: besef wel dat in veel bedrijfstakken werknemersrechten nog steeds bestaan omdat er ooit actie voor gevoerd is cq voor gestaakt is. Dat zijn dezelfde rechten waar scholieren en studenten van nu later ook nog gebruik van willen maken. Zonder deze tegenwerking van de bonden waren de werknemers in dit land qua rechten weer een beetje terug richting middeleeuwen gegaan. De huidige stakingen in het OV gaan dan ook niet alleen maar over loonsverhoging.
Wees trouwens blij dat er in Nederland niet gestaakt wordt op de Franse manier!

Overigens, in het OV is nog nooit zoveel gestaakt als de laatste tijd. De primaire oorzaak moet je zoeken in het verschijnsel dat "marktwerking" heet. In Brussel heeft men ooit bedacht dat er in Europa marktwerking plaats moet gaan vinden, o.a. in het OV.
Maar het OV is nou net een sector waar je NIET in moet privatiseren, verdiep jezelf er een beetje in en je zult zien wat de gevolgen zijn sinds er marktwerking plaatsvindt. De enige die er beter van worden zijn de overheden (hoeven minder geld te besteden aan het OV), alle andere partijen worden er alleen maar slechter van!
pi_58791857
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:
- Passagiers zijn geen klanten (in Brabant tenminste). Passagiers betalen ook geen salariskosten van de chauffeurs.
De klanten zijn de aanbestedende overheden. In Brabant is dat bijvoorbeeld de Provincie Noord-Brabant (ambtenaren die zelf nooit met de bus gaan dus). Passagiers zijn slechts de mensen die met de bus mee gaan, maar géén klant.
Passagiers betalen een ritprijs die is vastgesteld door de landelijke overheid (strippenkaart, abonnement) of de aanbestedende overheid (speciale kaarten die slechts in een beperkte regio geldig zijn). De opbrengsten hiervan vloeien naar diezelfde overheid toe, dus niet naar de vervoerders en al helemaal niet naar de chauffeurs.
Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.

Of laat ik het anders zeggen: als buschauffeurs 50% loonsverhoging krijgen, wat denk je dan dat er met de prijs van buskaartjes gebeurt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:29:17 #263
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58792641
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Staken is helaas nog steeds een recht in dit land, maar wel een recht dat zo spoedig mogelijk de prullenbak in moet of op zijn minst zwaar aangepast moet worden. Miljoenen mensen worden de dupe van een kinderachtige actie, terwijl die mensen er niets aan kunnen doen en ook geen partij zijn in dit conflict.

Als je het niet eens bent met je baas ga je een andere baan zoeken of praten met je baas, maar geen onschuldige mensen lastig vallen met je gezeik. Een bod van 20% is meer dan royaal, geen normaal denkend mens zou er nee tegen zeggen, behalve dan de heren en dames buschauffeurs, die meteen weer het onderste uit de kan willen.

Weg met dat volk. zat mensen die wel willen werken voor dit royale loon.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58793268
Hulde voor de chauffeur die vandaag ondanks de staking toch nog één route tijdens de staking gereden heeft, omdat een andere bus uitviel door een ongeluk .

Verder snap ik niet waarom ze niet gewoon full-time stoppen het met controleren van de kaartjes ipv stoppen met rijden. Door niet te rijden zet je wel meer kracht achter je staking, maar je pakt vooral andere "onschuldige" sectoren.
pi_58795759
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:

Je moet een dikke huid hebben, want passagiers houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor van alles en nog wat waar jij niks aan kan doen. Daarnaast word je door pasagiers soms behandeld op een manier waarop je je huisdier nog niet zou behandelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:49 #266
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58795842
Mijn bus die gister om half 7 zou moeten vertrekken is uiteindelijk ook niet vertrokken. Verschillende chauffeurs die zouden om 7 uur het werk neerleggen, maar veel chauffeurs die hadden geen zin om een "halve rit" te starten en waarom daarom dus al een uur eerder klaar.

De gebrekkige communicatie over zo'n zaken vind ik wél een probleem. Van mij mogen ze gerust staken, ik hoop wel dat overheden niet (blijven) buigen voor stakingen en ook een een lijn durven te trekken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58795991
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mijn bus die gister om half 7 zou moeten vertrekken is uiteindelijk ook niet vertrokken. Verschillende chauffeurs die zouden om 7 uur het werk neerleggen, maar veel chauffeurs die hadden geen zin om een "halve rit" te starten en waarom daarom dus al een uur eerder klaar.
Dat is lekker, ze houden zicht dus niet aan de afspraken.
pi_58796068
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58796326
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...
Een hond is blij met een koekje een buschauffeur niet eens met 1819 euro in de maand.
pi_58799689
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:56 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.

Of laat ik het anders zeggen: als buschauffeurs 50% loonsverhoging krijgen, wat denk je dan dat er met de prijs van buskaartjes gebeurt?
Kort maar krachtig: niks.

De uitgebreidere uitleg:
De vervoerbedrijven krijgen betaald voor het vervoer wat ze bieden en daar hebben ze een offerte voor in moeten dienen. Het bedrijf met de goedkoopste offerte krijgt de opdracht gegund. In die offerte staat vastgelegd hoeveel het bedrijf kwijt denkt te zijn (dus inclusief loonkosten, materiaalkosten, dieselkosten, enzovoorts). Juist omdat de laagste bieder de opdracht binnenhaalt doen ze er alles aan om maar zo goedkoop mogelijk in te schrijven.

Dat de bedrijven hierdoor in de praktijk geen rekening houden met salarisverhogingen en stijgende dieselprijzen is niet het pakkie-aan van de opdrachtgever want die betaald gewoon het bedrag wat in de offerte staat. Derhalve proberen de bedrijven het dus over de rug van het personeel te halen (al jaren), maar het is ook niet het pakkie-aan van het personeel en doordat er al jarenlang bezuinigd wordt op personeel en materiaal is de rek er nu een beetje uit.

De prijs van de buskaartjes staat hier verder los van (marktwerking maar tegelijk door de overheid vastgestelde prijzen weet u wel, dat betreffen vaak ook nog actie-tarieven als daluren-dagkaartjes en andere goedkoop-reizen acties).
pi_58799925
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook! Het oorspronkelijke actieplan was dat er deze dagen geheel géén bus zou rijden. Gelukkig zijn er passagiers die dit kunnen waarderen want als iedereen net doet of de buschauffeur z'n huisdier is reed er deze dagen daadwerkelijk al geheel geen bus meer (in het kader van "het wordt toch niet op prijs gesteld").

Overigens maken de media er zoals gebruikelijk weer een potje van. De uren dat er wél gereden wordt zijn niet de uren die door de media genoemd worden.
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden. Tja, dat klopt dus alleen als de stalling toevallig op een paar minuten rijden van het station ligt. Maar ja, die halve verhalen van de media zijn we ondertussen wel gewend, toch?
pi_58800151
Doodmoe wordt ik van die chaffeurs die staken in Brabant. Het moeiste was enkele maanden geleden toen ze zich voor het karretje van de vervoersmaatschappij lieten spannen terwijl ze geen partij waren.
pi_58800245
Nee alsof die buschauffeurs nu meer respect krijgen, door dit soort kutacties. Ze moeten nu heel veel moeite doen willen ze uberhaupt nog de rang "huidier" krijgen...
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:43:05 #274
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58800404
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:

[..]


Overigens maken de media er zoals gebruikelijk weer een potje van. De uren dat er wél gereden wordt zijn niet de uren die door de media genoemd worden.
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden. Tja, dat klopt dus alleen als de stalling toevallig op een paar minuten rijden van het station ligt. Maar ja, die halve verhalen van de media zijn we ondertussen wel gewend, toch?
Dit schrijft Veolia trouwens:
quote:
Na de ‘gratis vervoeracties’ tijdens de afgelopen feestdagen, hebben de vakbonden verdere stakingen en acties aangekondigd.
- di 20, wo 21 en do 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
- di 27, wo 28 en do 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.

Dat houdt in dat op 20, 21, 22 mei en 27, 28 en 29 mei onderstaand schema gehanteerd kan worden:
Tot 9.00 uur ’s ochtends: geen kaartcontrole en – verkoop
Van 9.00 uur tot 16.00 uur: staking
Van 16.00 uur tot 19.00 uur: geen kaartcontrole en – verkoop
Vanaf 19.00 uur: staking
Nergens staat daar genoemd dat bussen dan in de stalling dienen te zijn, het is gewoon gebrekkige communicatie naar de consument toe en daarmee genereer je een hoop ergernis voor mensen. Gisteren waren er ook tientallen op het station en dat waren veelal de mensen die normaliter ook in die bussen zitten. Lijkt me sterk dat die zich allemaal vergissen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58800419
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:

Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden.
Niet alleen de media, fnv en cnv impliceren dit ook. Dus er wordt helemaal niet duidelijk gecommuniceerd naar de reiziger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')