ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze geen goed punt, als je van mening bent dat je te weinig kan verdienen binnen het bedrijf zoek je maar iets anders.
De inflatie is nog geen 3%, ze moeten dus blij zijn met alles wat daarboven zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
.... En staken is een recht.
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.
Leuk dat je iets wilt afdwingen, alleen jammer dat er zoveel mensen last van ondervinden, zeker gezien de alternatieven die we hebben want een auto is schreeuwend duur en je staat er 80% van de tijd mee vast.
Als het salaris nu echt ontzettend laag was kon ik er nog begrip voor opbrengen, maar als ik zie wat ze dan verdienen en wat voor een aanbod ze krijgen zijn het gewoon een stel verwende schoolblagen die hun zin niet krijgen en alleen maar meer en meer willen. Maar ja, zoals ik al eerder zei, wachten is nu op de volgende groep die te lui was om te leren en dan maar gaan staken omdat ze vinden dat ze te weinig verdienen. En daar zal ook wel weer een groep op volgen, want "zij meer, ik ook meer". Stelletje huilies.
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef kasper het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Waarom hebben ze genoeg gestaakt?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:03 schreef danos het volgende:
[..]
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te makenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?Wat een redenering. Kudde gedrag.
Weet je, we gaan gewoon met het hele land staken omdat we het ergens niet mee eens zijn. Het is tenslotte ons recht en je hoeft niet eens echt een gegronde reden te hebben. Staken om het staken dus.
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te maken
Een beetje leukquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben deze maand hun punt ook wel gemaakt inmiddels.
Tis nu idd zowat wel staken om het staken of staken omdat ze gvd liever lui zijn dan moe, mss zijn dr zat mensen die wel voor dat geld een beetje leuk op de bus willen gaan rijden hoor!
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Verder als ze een algehele staking doen hoeven de bussen minder onderhouden te worden omdat ze minder te lijden hebben, en omdat ze niet rijden kost het ook geen benzine.
Dus je punt is?
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.
"voor dat opleidings niveau"quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...
ja. En let maar op, als ze het lang genoeg volhouden gaat ze dat vanzelf lukkenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.
Dus door te staken en je vaste klanten te laten lijden en je baas te bestelen denken ze hun zin door te kunnen drijven???
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |