abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:26:32 #201
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58783062
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.


Ik wou dat ik bij ABN AMRO werkte.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:26:33 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783063
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

"voor dat opleidings niveau" net alsof alle bus chauffeurs debielen zijn. Lekkere generalisatie.
Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.
Buschauffeurs zijn niet hoog geschoold en hun salaris valt dus ook netjes in die groep.
Er is vast wel werk voor gelijk geschoolden dat beter betaald maar dat willen die buschauffeurs vast en zeker liever niet doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:27:13 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783073
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.

Als meerdere mensen dat dan doen hebben ze een veel groter probleem en zullen ze veel eerder luisteren.
Wat ik al zei ;

Als alle chauffeurs die een vast contract hebben weggaan, hebben ze alleen zichzelf ermee. Genoeg polen die dit werk wel zouden willen doen voor dit belachelijke loon.

Je bent IMHO dom als je je vast contract op gaat geven, terwijl je niet zeker ervan bent dat je ergens anders ook weer een vast dienstverband hebt. Wat dat betreft is staken best een mooie oplossing. Zeker bij zo'n ontzettend groot bedrijf als connexxion en arriva.

Ooit bedacht trouwens dat chauffeurs ook gewoon gezinnen hebben die te eten moeten krijgen? Als alle bus bedrijven zo'n kut cao/loon hebben kun je niet zeggen van "ik ga van connexxion naar arriva/ HA daar heb ik jullie even!"
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:27:39 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783083
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:26 schreef kasper het volgende:

[..]



Ik wou dat ik bij ABN AMRO werkte.
Rabobank is ook prima hoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:28:10 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783097
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.
Buschauffeurs zijn niet hoog geschoold en hun salaris valt dus ook netjes in die groep.
Er is vast wel werk voor gelijk geschoolden dat beter betaald maar dat willen die buschauffeurs vast en zeker liever niet doen.
En dat baseer je op?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:28:56 #206
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783109
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

een prima aanbod.

11% in 3 jaar, min een einde jaars uitkering, plus een dertiende maand waar je even 17 adv dagen voor in moet leveren, en een kwartier pauze wat eerst betaald was, en nu onbetaald gaat worden. Terwijl 90% van hun gewoon die pauze niet redt en dus door moet rijden. Dus je werkt 15 min in je eigentijd.

Prima aabod
Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.

En het maar raar vinden dat het met de dag drukker word op de weg.

Of maakt het jou niet uit hoeveel jij moet betalen voor je buskaartje of dat we iedere dag in steeds meer files staan, als zij maar een goed salaris hebben?

En over je post betreft de vergoeding van de brandstof ga ik niet eens in. Ook al word een deel vergoed, dan is er nog altijd een deel wat betaald moet worden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:30:28 #207
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783138
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.

Dus ze dokken er zelf ook aan mee hoor

Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.

Als je doelt op het gratis vervoer wat ze aanbieden, ach ja. Dat wordt ook wel weer gecompenseerd door het loon wat ze niet krijgen.

Denk maar niet dat de vervoerders er echt zo'n last van hebben hoor. Dan waren ze allang met een beter bod gekomen.
Ja ik betaal dat vooruit om 5 dagen in de week van mijn huis naar mijn werk gebracht te worden door die busmeneren / -mevrouwen met hun bus.
Als ik dan niet de diensten krijg waarvoor ik betaal omdat zij dr geen zin in hebben stelen zij wel van mij, want op de dag dat mn abo straks afgelopen is heb ik niet alle dagen ermee kunnen reizen waarvoor ik betaald heb.
Dat is echt wel diefstal!
Als jij je stroomvoorschot netjes betaalt en ze sluiten je toch gewoon een paar dagen af omdat ze staken ben jij vast en zeker ook niet blij toch?
En wedden dat ik als ik strakjes ( wat ik dus wel van plan ben ) voor elke dag dat ik nu niet heb kunnen reizen een dag zwart mee ga rijden wel commentaar krijg van die buschauffeurtjes?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:31:28 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783165
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.

En het maar raar vinden dat het met de dag drukker word op de weg.

Of maakt het jou niet uit hoeveel jij moet betalen voor je buskaartje of dat we iedere dag in steeds meer files staan, als zij maar een goed salaris hebben?

En over je post betreft de vergoeding van de brandstof ga ik niet eens in. Ook al word een deel vergoed, dan is er nog altijd een deel wat betaald moet worden.
Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:31:51 #209
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783175
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.
Doe ik ook, als t mij ergens niet bevalt ga ik weg en zoek ik iets beters en ga ik niet lopen staken en mekkeren over iets waarvoor ik zelf getekend heb toen ik er kwam werken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:33:21 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783197
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.
Doe ik ook, als t mij ergens niet bevalt ga ik weg en zoek ik iets beters en ga ik niet lopen staken en mekkeren over iets waarvoor ik zelf getekend heb toen ik er kwam werken.
Lees voor de grap nog eens een paar posts terug dan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:34:45 #211
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783227
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.
Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:36:25 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783263
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:34 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.
Zo zou je het kunnen zien ja.

En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58783318
Staken is een recht, kraken is een recht en je ziek melden in je vakantie zodat het je geen vakantie dagen kost is ook een recht. Neemt niet weg dat het kutinstelling is.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:40:17 #214
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783358
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?


Nee, maar we betalen ook niet niks voor ons kaartje, dus je opmerking slaat kant noch wal. Feit is wel dat we met z'n allen meer betalen voor het OV terwijl de kwaliteit er van met de dag afneemt. En nu moeten we straks nog meer gaan betalen omdat die figuren meer geld willen zien.

En doe nou niet zo zielig over dat ze zogenaamd geen eten krijgen, zelfs als je geen werk hebt krijg je in Nederland fatsoenlijk geld om te eten en te wonen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:42:00 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783398
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:40 schreef BobbyB het volgende:

[..]



Nee, maar we betalen ook niet niks voor ons kaartje, dus je opmerking slaat kant noch wal. Feit is wel dat we met z'n allen meer betalen voor het OV terwijl de kwaliteit er van met de dag afneemt. En nu moeten we straks nog meer gaan betalen omdat die figuren meer geld willen zien.

En doe nou niet zo zielig over dat ze zogenaamd geen eten krijgen, zelfs als je geen werk hebt krijg je in Nederland fatsoenlijk geld om te eten en te wonen.
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:42:02 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783399
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zien ja.

En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
Ik koop mijn abo eens in de maand.
Minste wat ik voor die smak duiten mag verwachten is toch dat ik er dan ook de hele maand mee kan rijden of niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:43:03 #217
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783419
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zien ja.

En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:44:48 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783454
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.
Dusch...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:45:42 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783467
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.

We zijn toch ook afhankelijk van de politie en de post? Waarom hoor ik daar niemand over?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:46:51 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783493
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik koop mijn abo eens in de maand.
Minste wat ik voor die smak duiten mag verwachten is toch dat ik er dan ook de hele maand mee kan rijden of niet?
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:46:52 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783494
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.
Je mag van mij best actie voeren, maar je moet ook een beetje naar de gevolgen voor de maatschappij kijken vind ik hoor.
Met zulke acties hoef je niet te verwachten dat je de reizigers aan jouw kant hebt, met een leuk ludiek charme offensiefje kom je veel verder IMO.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:47:29 #222
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783509
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.
Je mag van mij best actie voeren, maar je moet ook een beetje naar de gevolgen voor de maatschappij kijken vind ik hoor.
Met zulke acties hoef je niet te verwachten dat je de reizigers aan jouw kant hebt, met een leuk ludiek charme offensiefje kom je veel verder IMO.
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:47:54 #223
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783514
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Oh jij bent er zo een, die eigenlijks helemaal niks goed of genoeg vind. Nee, dan is het duidelijk. Ik ga er niet meer op in. Want dat is gewoon een ontzettende trieste houding die veel Nederlanders hebben.

In sommige landen krijg je gewoon helemaal niks als je geen werk hebt. Hier krijg je voldoende naar mijn mening, maar zelfs dan is het niet goed. Hulde aan de Nederlandse jank instelling.

IPV naar de Albert Heijn te gaan kun je bijvoorbeeld ook de Aldi of de Lidl eens bezoeken als je het niet breed hebt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:48:36 #224
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783530
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.
Dusch...
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:48:41 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783534
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
Nou volgens mij dus niet.
Ze zijn ieg te belabberd om mijn mails daarover even netjes te beantwoorden en zo kan ik er ook niks over vinden maar ik pak ze wel terug met een koekje van eigen deeg hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:48:42 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783536
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
Nou volgens mij dus niet.
Ze zijn ieg te belabberd om mijn mails daarover even netjes te beantwoorden en zo kan ik er ook niks over vinden maar ik pak ze wel terug met een koekje van eigen deeg hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:50:29 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783580
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Nee t zou een lekkere vetpot moeten wezen zeg, dan ging dr helemaal niemand meer werken, jeetje, wat een vergelijking.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:50:49 #228
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783588
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.

We zijn toch ook afhankelijk van de politie en de post? Waarom hoor ik daar niemand over?
Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:53:35 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783652
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou volgens mij dus niet.
Ze zijn ieg te belabberd om mijn mails daarover even netjes te beantwoorden en zo kan ik er ook niks over vinden maar ik pak ze wel terug met een koekje van eigen deeg hoor.
\
Ze krijgen ws 1000 mails per dag met die vragen. Wanneer heb je gemailt? Verwacht maar niet dat je binnen 7 dagen antwoord krijgt hoor. Kan wel even duren.

Als je uiteindelijk maar antwoord krijgt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:54:31 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783667
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur

ik zou zeggen ; bel ze eens
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:55:43 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783689
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.
Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:55:44 #232
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783691
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58783704
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:47 schreef Qwea het volgende:
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?
Niet stempelen tot ze hun zin krijgen

Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).

Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:57:14 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783720
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."
Dat ben ik met je eens. Maar ik ken ook mensen die geen auto hebben, een tv van 15 jaar oud en het traagste internet abo omdat dat net zo duur is als een vaste telefoon aansluiting. En toch hebben ze het moeilijk.

Maar jij hebt ook gelijk, absoluut.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:57:33 #235
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58783730
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur

ik zou zeggen ; bel ze eens
Ach, bel jij even?
En vraag of je met een week/maandabonnement in aanmerking komt voor enige vorm van compensatie.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:57:53 #236
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783734
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.
Dus omdat je zelf zo slordig bent met het betalen van je stroom is het de schuld van iemand anders dat je dan geen stroom meer hebt? En Essent sluit echt niet je stroom na 1 aanmaning al af, daar zijn dan al flink wat brieven aan vooraf gegaan.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:57:53 #237
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783737
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur

ik zou zeggen ; bel ze eens
Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.
Ik ga ze echt niet bellen, ze maken maar een mooie standaardmail om al die mensen die de moeite nemen fatsoenlijk te kunnen reply-en.
Maar nee, die zitten zekers gezellig ergens actie te voeren heel de dag.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:59:28 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783764
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Niet stempelen tot ze hun zin krijgen

Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).

Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:00:27 #239
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783782
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Niet stempelen tot ze hun zin krijgen

Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).

Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Psies, en met dat soort ludieke acties zijn de reizigers wel altijd blij ( kijk maar es hoeveel mensen er met koninginnedag en zo ineens lekker met de bus gingen omdat t toch voor nop was ) en heb je ook veel sneller de reiziger aan jouw kant. Echt niet heel moeilijk te bedenken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:00:29 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783783
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.
Ik ga ze echt niet bellen, ze maken maar een mooie standaardmail om al die mensen die de moeite nemen fatsoenlijk te kunnen reply-en.
Maar nee, die zitten zekers gezellig ergens actie te voeren heel de dag.
Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:02:21 #241
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783823
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.
Als ik die maatschappij was, zou ik dan die lui gewoon hun zin geven en de reiziger ervoor op laten draaien. Dat geld moet toch ergens vandaan komen.

Maar ja, dan gaan de reizigers weer klagen. Het is, hoe dan ook, nooit goed.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58783837
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:
Nee dat mag niet, dat is immers stelen.
Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?
Het is niet verplicht bij staken al je werkzaamheden neer te leggen, dat kun je ook deels doen.

En hoezo is het stelen? Stelen van wie? Niet van mij als busreiziger. En de busmaatschappijen hebben nu evenveel inkomsten niet gehad als waneer die bussen wel hadden gereden maar niet gestempeld. Dus hoezo is niet stempelen geen optie?

En wat willen ze er aan doen dan? De politie er achter aan sturen? Die staken ook!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:04:03 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58783854
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:02 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?
Het is niet verplicht bij staken al je werkzaamheden neer te leggen, dat kun je ook deels doen.

En hoezo is het stelen? Stelen van wie? Niet van mij als busreiziger. En de busmaatschappijen hebben nu evenveel inkomsten niet gehad als waneer die bussen wel hadden gereden maar niet gestempeld. Dus hoezo is niet stempelen geen optie?

En wat willen ze er aan doen dan? De politie er achter aan sturen? Die staken ook!
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic wel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:04:14 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783859
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.
Ik heb gemaild , twee keer dus.
En ik heb op die tijden geen tijd om ellenlang aan de telefoon te hangen wachtend op een antwoord dat ik eigenlijk al weet want dan werk ik namelijk, je weetz!
Ik betaal elke maand mn abo, ik stuur mails met een vraag, die service verwacht ik dr ook nog wel bij voor dat geld hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58783893
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef Qwea het volgende:
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic wel
Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:06:56 #246
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783910
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb gemaild , twee keer dus.
En ik heb op die tijden geen tijd om ellenlang aan de telefoon te hangen wachtend op een antwoord dat ik eigenlijk al weet want dan werk ik namelijk, je weetz!
Ik betaal elke maand mn abo, ik stuur mails met een vraag, die service verwacht ik dr ook nog wel bij voor dat geld hoor
Service? In Nederland?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:08:41 #247
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783940
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:05 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.
Lees dan gewoon het topic door, dan heb je haar antwoord al.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:08:56 #248
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58783944
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Service? In Nederland?
Yeah I know.
DAAROM heb ik dus ook besloten om eerst die dagen zonder kaartje in te stappen die ik nu niet heb kunnen reizen alvorens een nieuw abo te kopen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58783962
Ah dan heb ik daar overheen gescrollt.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:12:00 #250
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58783992
Ik ben het overigens wel met Qwea en Dipkip eens dat gewoon rijden en niet stempelen de beste manier van staken is, dat tref je inderdaad de mensen die er wat aan kunnen doen, en niet de mensen die afhankelijk van je zijn en er uiteindelijk niks aan kunnen doen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:15:39 #251
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_58784052
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef BobbyB het volgende:
Ik ben het overigens wel met Qwea en Dipkip eens dat gewoon rijden en niet stempelen de beste manier van staken is, dat tref je inderdaad de mensen die er wat aan kunnen doen, en niet de mensen die afhankelijk van je zijn en er uiteindelijk niks aan kunnen doen.
Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:18:25 #252
104079 BobbyB
Swiftie
pi_58784101
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:15 schreef kasper het volgende:

[..]

Maar wie krijgt daar dan uiteindelijk de rekening van gepresenteerd?
Dat is de vraag die je je sowieso moet stellen. Als ze echt voor een loonsverhoging gaan, krijgt de reiziger daar ook gewoon de rekening van gepresenteerd natuurlijk. Het geld moet ergens vandaan komen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:22:42 #253
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58784185
Tuurlijk en ik vind die bus wel duur zat hoor.
Tis nu al duurder dan wat vrienden van me kwijt zijn aan autoverzekering en benzine per maand, het moet wel een beetje in verhouding blijven vind ik.
Ze hebben ons hier een paar jaar terug ook al genaaid door ineens alle zones te herzien, waardoor het al echt bijna twee keer zo duur werd voor t zelfde stukkie ineens.
Die overgang naar Veolia ging ook alles behalve soepeltjes, ook voor de reiziger, en het aantal bussen is ook al veel minder geworden per uur.
Maar dan wel meer gaan betalen weer zeker...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_58785009
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks.
20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.
quote:
En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!

Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
pi_58785968
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:

Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.
quote:
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.
pi_58786266
morgen dus helemaal niet ? of net als vandaag wel maar tijdens spits??
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:17:22 #257
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787698
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

20% erbij noem jij niks? Ik weet niet wat jij normaal vindt qua loonsverhoging maar 20% is volgens mij redelijk riant. En dan zemelen over een kwartier onbetaalde pauze, boo fucking hoo.
[..]

Ze doen dit godverdomme ten koste van de klant. Wat is dat voor waanzin!

Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:18:41 #258
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787726
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:50 schreef Light het volgende:

[..]

Nou heb ik al best wat buskilometers gemaakt in m'n leven en dat de chauffeur wordt uitgescholden heb ik maar heel weinig meegemaakt.
[..]

Als het eigen tijd is dan neem je toch gewoon de afgesproken tijd? Dus als je na een rit een pauze van 15 minuten in het rooster hebt staan dan neem je 15 minuten pauze. De vertrekhalte is een tijdhalte, dus te vroeg vertrekken mag niet. Maar als je 5 minuten later binnenkomt dan in het schema staat dan vertrek je toch ook gewoon 5 minuten later. Je hebt immers recht op die onbetaalde pauze.
En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:20:10 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58787762
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:05 schreef Syd het volgende:
morgen dus helemaal niet ? of net als vandaag wel maar tijdens spits??
Morgen netzoals vandaag. RTLnieuws berichte net over dat morgen de onderhandelingen hervat worden, maar ze staken morgen nog steeds gewoon.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58787828
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

In 3 jaar, waarbij ze hun eindejaars uitkering moeten inleveren, een kwartier betaalde pauze en ook nog eens 17adv dagen. Idd, ik vind het een kutbod.
Die eindejaarsuitkering is 0,65%, de 13e maand zo'n 8% (en komt overeen met 21 werkdagen). Dus ze moeten 17 dagen meer werken en krijgen 21 dagen betaald.
pi_58789615
Even een paar dingen ophelderen, aangezien er wat misverstanden bestaan.

- Er ligt een loonbod van bijna 20%. Echter moet in ruil hiervoor van alles ingeleverd worden. Onder de streep blijft er van die 20% maar minder dan 2% per jaar over.

- Chauffeurs hebben in de afgelopen jaren al diverse bezuinigingen over zich heen laten komen. De dienstregeling wordt soms zó krap gemaakt dat je die op de motor moet rijden om op tijd te kunnen blijven, op het eindpunt moet je soms op hetzelfde tijdstip weer vertrokken zijn als je bent aangekomen (geen pauze dus), als je wél pauze hebt moet je daar vaak het nodige van inleveren wegens vertragingen onderweg (of moet de chauffeur maar z'n bus met passagiers en al aan de kant zetten als het zijn pauzetijd is??), alle reserve-chauffeurs en reserve-bussen zijn wegbezuinigd, enzovoorts.

- Het chauffeurswerk is zwaarder dan menigeen denkt. Het is geen kwestie van 36 uur per week op je krent zitten en mensen rondrijden.
De uren zijn onregelmatig waardoor je vroege diensten, gebroken diensten ('s morgens in de spits werken, dan een paar uur pauze en in de middagspits de rest van je uren komen werken), late diensten met hier en daar een dagdienst (kantoortijden). Weekenden, feestdagen, enzovoorts. Dit is lichamelijk best zwaar als je dit een paar jaartjes doet.
Daarnaast moet je vol-continue geconcentreerd zijn en razendsnel kunnen omschakelen. Je rijdt verschillende routes per dag dus even opletten dat je niet per ongeluk verkeerd rijdt en iedere passagier heeft weer een ander soort plaatsbewijs, ieder plaatsbewijs heeft z'n eigen regels/uitzonderingen/enzovoorts. Je moet van al je lijnen per halte weten hoeveel strippen het is naar een willekeurige bestemming, en razendsnel uitrekenen op welke strip van iedere individuele strippenkaart gestempeld moet worden.
Je moet kunnen omgaan met de bezuinigingsmaatregelen: een dienstregeling die je verplicht plankgas moet afleggen om de vertraging binnen de perken te houden, je pauze die op papier wel bestaat maar in de praktijk neerkomt op het heen en weer rennen naar een wc en met vertraging weer aan je volgende rit beginnen, enzovoorts enzovoorts.
Je moet een dikke huid hebben, want passagiers houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor van alles en nog wat waar jij niks aan kan doen. Daarnaast word je door pasagiers soms behandeld op een manier waarop je je huisdier nog niet zou behandelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

- Passagiers zijn geen klanten (in Brabant tenminste). Passagiers betalen ook geen salariskosten van de chauffeurs.
De klanten zijn de aanbestedende overheden. In Brabant is dat bijvoorbeeld de Provincie Noord-Brabant (ambtenaren die zelf nooit met de bus gaan dus). Passagiers zijn slechts de mensen die met de bus mee gaan, maar géén klant.
Passagiers betalen een ritprijs die is vastgesteld door de landelijke overheid (strippenkaart, abonnement) of de aanbestedende overheid (speciale kaarten die slechts in een beperkte regio geldig zijn). De opbrengsten hiervan vloeien naar diezelfde overheid toe, dus niet naar de vervoerders en al helemaal niet naar de chauffeurs.

- Buschauffeurs hoeven niet hoog geschoold te zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedere buschauffeur dom is. Er zijn genoeg domme buschauffeurs, maar er zijn ook genoeg buschauffeurs met een bovengemiddeld hoog IQ.
Ja, inderdaad: er bestaan daadwerkelijk buschauffeurs die buschauffeur zijn omdat ze dat leuk werk vinden en niet omdat ze geen vak geleerd zouden hebben.

- Wat stakingen betreft: besef wel dat in veel bedrijfstakken werknemersrechten nog steeds bestaan omdat er ooit actie voor gevoerd is cq voor gestaakt is. Dat zijn dezelfde rechten waar scholieren en studenten van nu later ook nog gebruik van willen maken. Zonder deze tegenwerking van de bonden waren de werknemers in dit land qua rechten weer een beetje terug richting middeleeuwen gegaan. De huidige stakingen in het OV gaan dan ook niet alleen maar over loonsverhoging.
Wees trouwens blij dat er in Nederland niet gestaakt wordt op de Franse manier!

Overigens, in het OV is nog nooit zoveel gestaakt als de laatste tijd. De primaire oorzaak moet je zoeken in het verschijnsel dat "marktwerking" heet. In Brussel heeft men ooit bedacht dat er in Europa marktwerking plaats moet gaan vinden, o.a. in het OV.
Maar het OV is nou net een sector waar je NIET in moet privatiseren, verdiep jezelf er een beetje in en je zult zien wat de gevolgen zijn sinds er marktwerking plaatsvindt. De enige die er beter van worden zijn de overheden (hoeven minder geld te besteden aan het OV), alle andere partijen worden er alleen maar slechter van!
pi_58791857
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:
- Passagiers zijn geen klanten (in Brabant tenminste). Passagiers betalen ook geen salariskosten van de chauffeurs.
De klanten zijn de aanbestedende overheden. In Brabant is dat bijvoorbeeld de Provincie Noord-Brabant (ambtenaren die zelf nooit met de bus gaan dus). Passagiers zijn slechts de mensen die met de bus mee gaan, maar géén klant.
Passagiers betalen een ritprijs die is vastgesteld door de landelijke overheid (strippenkaart, abonnement) of de aanbestedende overheid (speciale kaarten die slechts in een beperkte regio geldig zijn). De opbrengsten hiervan vloeien naar diezelfde overheid toe, dus niet naar de vervoerders en al helemaal niet naar de chauffeurs.
Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.

Of laat ik het anders zeggen: als buschauffeurs 50% loonsverhoging krijgen, wat denk je dan dat er met de prijs van buskaartjes gebeurt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:29:17 #263
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58792641
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:59 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik gun die chauffers het beste (binnen alle redelijkheid) maar waarom moet ik ervoor opdraaien dat ze een conflict hebben met hun werkgever? Het is te absurd voor woorden dat ze miljoenen reizigers zo te kakken kunnen zetten en daar zomaar mee wegkomen.

Wat mij betreft trappen die werkgevers het hele zooitje eruit. Werknemers die schijt hebben aan je klanten ben je als fatsoenlijk bedrijf sowieso liever kwijt dan rijk.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Staken is helaas nog steeds een recht in dit land, maar wel een recht dat zo spoedig mogelijk de prullenbak in moet of op zijn minst zwaar aangepast moet worden. Miljoenen mensen worden de dupe van een kinderachtige actie, terwijl die mensen er niets aan kunnen doen en ook geen partij zijn in dit conflict.

Als je het niet eens bent met je baas ga je een andere baan zoeken of praten met je baas, maar geen onschuldige mensen lastig vallen met je gezeik. Een bod van 20% is meer dan royaal, geen normaal denkend mens zou er nee tegen zeggen, behalve dan de heren en dames buschauffeurs, die meteen weer het onderste uit de kan willen.

Weg met dat volk. zat mensen die wel willen werken voor dit royale loon.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58793268
Hulde voor de chauffeur die vandaag ondanks de staking toch nog één route tijdens de staking gereden heeft, omdat een andere bus uitviel door een ongeluk .

Verder snap ik niet waarom ze niet gewoon full-time stoppen het met controleren van de kaartjes ipv stoppen met rijden. Door niet te rijden zet je wel meer kracht achter je staking, maar je pakt vooral andere "onschuldige" sectoren.
pi_58795759
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:42 schreef daanbba het volgende:

Je moet een dikke huid hebben, want passagiers houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor van alles en nog wat waar jij niks aan kan doen. Daarnaast word je door pasagiers soms behandeld op een manier waarop je je huisdier nog niet zou behandelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:49 #266
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58795842
Mijn bus die gister om half 7 zou moeten vertrekken is uiteindelijk ook niet vertrokken. Verschillende chauffeurs die zouden om 7 uur het werk neerleggen, maar veel chauffeurs die hadden geen zin om een "halve rit" te starten en waarom daarom dus al een uur eerder klaar.

De gebrekkige communicatie over zo'n zaken vind ik wél een probleem. Van mij mogen ze gerust staken, ik hoop wel dat overheden niet (blijven) buigen voor stakingen en ook een een lijn durven te trekken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58795991
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mijn bus die gister om half 7 zou moeten vertrekken is uiteindelijk ook niet vertrokken. Verschillende chauffeurs die zouden om 7 uur het werk neerleggen, maar veel chauffeurs die hadden geen zin om een "halve rit" te starten en waarom daarom dus al een uur eerder klaar.
Dat is lekker, ze houden zicht dus niet aan de afspraken.
pi_58796068
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_58796326
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik nog ook wel weer erg overdreven. Maar goed, zet jij je huisdier maar in een bus, kijken hoe ver die jou brengt...
Een hond is blij met een koekje een buschauffeur niet eens met 1819 euro in de maand.
pi_58799689
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:56 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Whatever, zonder passagiers geen vervoersbedrijven, en het geld dat passagiers betalen voor buskaartjes wordt via een omweg toch gebruikt om salarissen van busschauffeurs te betalen.

Of laat ik het anders zeggen: als buschauffeurs 50% loonsverhoging krijgen, wat denk je dan dat er met de prijs van buskaartjes gebeurt?
Kort maar krachtig: niks.

De uitgebreidere uitleg:
De vervoerbedrijven krijgen betaald voor het vervoer wat ze bieden en daar hebben ze een offerte voor in moeten dienen. Het bedrijf met de goedkoopste offerte krijgt de opdracht gegund. In die offerte staat vastgelegd hoeveel het bedrijf kwijt denkt te zijn (dus inclusief loonkosten, materiaalkosten, dieselkosten, enzovoorts). Juist omdat de laagste bieder de opdracht binnenhaalt doen ze er alles aan om maar zo goedkoop mogelijk in te schrijven.

Dat de bedrijven hierdoor in de praktijk geen rekening houden met salarisverhogingen en stijgende dieselprijzen is niet het pakkie-aan van de opdrachtgever want die betaald gewoon het bedrag wat in de offerte staat. Derhalve proberen de bedrijven het dus over de rug van het personeel te halen (al jaren), maar het is ook niet het pakkie-aan van het personeel en doordat er al jarenlang bezuinigd wordt op personeel en materiaal is de rek er nu een beetje uit.

De prijs van de buskaartjes staat hier verder los van (marktwerking maar tegelijk door de overheid vastgestelde prijzen weet u wel, dat betreffen vaak ook nog actie-tarieven als daluren-dagkaartjes en andere goedkoop-reizen acties).
pi_58799925
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat komt gewoon omdat buschaufeurs nog minder zijn dan een huisdier. Gewoon weer geen bussen vandaag, wat een kutzooi.
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook! Het oorspronkelijke actieplan was dat er deze dagen geheel géén bus zou rijden. Gelukkig zijn er passagiers die dit kunnen waarderen want als iedereen net doet of de buschauffeur z'n huisdier is reed er deze dagen daadwerkelijk al geheel geen bus meer (in het kader van "het wordt toch niet op prijs gesteld").

Overigens maken de media er zoals gebruikelijk weer een potje van. De uren dat er wél gereden wordt zijn niet de uren die door de media genoemd worden.
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden. Tja, dat klopt dus alleen als de stalling toevallig op een paar minuten rijden van het station ligt. Maar ja, die halve verhalen van de media zijn we ondertussen wel gewend, toch?
pi_58800151
Doodmoe wordt ik van die chaffeurs die staken in Brabant. Het moeiste was enkele maanden geleden toen ze zich voor het karretje van de vervoersmaatschappij lieten spannen terwijl ze geen partij waren.
pi_58800245
Nee alsof die buschauffeurs nu meer respect krijgen, door dit soort kutacties. Ze moeten nu heel veel moeite doen willen ze uberhaupt nog de rang "huidier" krijgen...
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:43:05 #274
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58800404
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:

[..]


Overigens maken de media er zoals gebruikelijk weer een potje van. De uren dat er wél gereden wordt zijn niet de uren die door de media genoemd worden.
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden. Tja, dat klopt dus alleen als de stalling toevallig op een paar minuten rijden van het station ligt. Maar ja, die halve verhalen van de media zijn we ondertussen wel gewend, toch?
Dit schrijft Veolia trouwens:
quote:
Na de ‘gratis vervoeracties’ tijdens de afgelopen feestdagen, hebben de vakbonden verdere stakingen en acties aangekondigd.
- di 20, wo 21 en do 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.
- di 27, wo 28 en do 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer.

Dat houdt in dat op 20, 21, 22 mei en 27, 28 en 29 mei onderstaand schema gehanteerd kan worden:
Tot 9.00 uur ’s ochtends: geen kaartcontrole en – verkoop
Van 9.00 uur tot 16.00 uur: staking
Van 16.00 uur tot 19.00 uur: geen kaartcontrole en – verkoop
Vanaf 19.00 uur: staking
Nergens staat daar genoemd dat bussen dan in de stalling dienen te zijn, het is gewoon gebrekkige communicatie naar de consument toe en daarmee genereer je een hoop ergernis voor mensen. Gisteren waren er ook tientallen op het station en dat waren veelal de mensen die normaliter ook in die bussen zitten. Lijkt me sterk dat die zich allemaal vergissen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58800419
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:

Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn. Daarnaast is duidelijk gezegd dat vanaf +/- 16u de bussen UIT DE STALLING vertrekken op weg naar een station om daar te beginnen en rond 19u weer terug IN DE STALLING staan.
De media maakt hier echter van dat er tot 9u en vanaf 16u tot 19u wel bussen zullen rijden.
Niet alleen de media, fnv en cnv impliceren dit ook. Dus er wordt helemaal niet duidelijk gecommuniceerd naar de reiziger.
pi_58801165
Ik probeer alleen maar een beetje duidelijk te maken dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit, en daarbij gelijk wat misverstanden e.d. proberen op te helderen zodat bijvoorbeeld iedereen nu weet dat het vanmiddag best voor kan komen dat er om 16.30 pas een bus vanaf het station vertrekt i.p.v. 16u. en waarom dat dan zo is. Het gaat mij niet om het welles/nietes verhaal (ook ik ben het niet overal mee eens wat de bonden doen), het is van mij uit puur ter informatie bedoeld. Doe ermee wat je wilt.
Als mensen liever alleen het verhaal willen horen waarin uitsluitend de buschauffeurs en de vakbonden de schuldigen zouden zijn is dat ook prima, dan hou ik er bij deze mee op en wens ik iedereen nog een fijne middag toe
pi_58801234
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:24 schreef daanbba het volgende:

Ik probeer alleen maar een beetje duidelijk te maken dat er ook een andere kant aan het hele verhaal zit
Thx ... kun je ook nog eens uitleggen waarom de 121 gehele dag om .40 vanuit DB naar de Kromme Nol rijdt. Terwijl men bij die ene rit om 18.40 stopt in Heusden ... al enkele malen heb ik daar men hoofd over gebroken en ik ben er nog steeds niet achter waarom.
pi_58803850
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:07 schreef daanbba het volgende:
De vervoerbedrijven krijgen betaald voor het vervoer wat ze bieden
Door wie?
quote:
maar het is ook niet het pakkie-aan van het personeel
Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.
quote:
De prijs van de buskaartjes staat hier verder los van
Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:52:04 #280
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58803891
Kan al heel de middag me Wii niet ophalen
Geen zin om met auto te gaan
pi_58803905
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef daanbba het volgende:
Speciaal voor dankbare mensen zoals u rijden de bussen vandaag in de spitsuren wél, en in het grootste deel van Nederland nog gratis ook!
Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
quote:
Er is duidelijk gecommuniceerd naar de media dat de bussen 's morgens rijden maar vanaf +/- 9u terug IN DE STALLING zijn.
Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?
Connexxion schrijft bijvoorbeeld:
quote:
spits tot 9.00u. 's ochtends: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren van 9.00-16.00u.: staking, geen vervoer!
spits van 16.00 -19.00u.: geen kaartcontrole en -verkoop, wel vervoer
daluren na 19.00u.: staking, geen vervoer!
De ritten die eindigen na 9.00 uur worden uitgereden.
NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.

Wel schrijven die flikkers van de FNV:
quote:
Scholieren krijgen geen last van stakingen in het busvervoer tijdens de eindexamens. Op 20, 21 en 22 mei rijden bussen tijdens de spits wel, maar worden geen kaartjes gecontroleerd.
Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:55:28 #282
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58803947
Staken per direct uit de wet schrappen en iedereen die meent te moeten gaan staken per direct ontslaan en de straat op schoppen. Voor jou 10 anderen die wel willen werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:56:26 #283
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58803965
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58804778
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.
quote:
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.

Verder klopt dat hele verhaal van daanbba niet, uiteindelijk betaald de reiziger altijd de busrit. Weliswaar niet direct aan het bedrijf, maar via aan omweg draagt de reiziger gewoon mee in de kosten van de brandstof, onderhoud en het salaris van de chauffeur. Ze kunnen dan op een gegeven moment niet anders dan de prijs voor het reizen opnieuw te verhogen. Straks werken we alleen nog maar om de reis naar je werk te betalen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:04:31 #285
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_58805206
Nu is het wel genoeg geweest met die stakingen.
pi_58805534
busabbo van 63.75 per maand en het dan nu keer op keer niet kunnen gebruiken lekker dan
pi_58805883
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:21 schreef lesley het volgende:
busabbo van 63.75 per maand en het dan nu keer op keer niet kunnen gebruiken lekker dan
Ik heb ook zo'n abbo. Gelukkig kan ik er ook met in de metro nu de bussen niet rijden.
Jij verliest er echt geld op. Dat is
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58805912
morgen maar weer een dagje werken ipv school dan :p
pi_58805964
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

Wel schrijven die flikkers van de FNV:

Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Wees blij dat je naar je examen kan. Ze wilden eerder drie volle dagen staken, maar doen dat -na overleg met LAKS (of een andere studentenorganisatie- niet. Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806038
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Seventees het volgende:

Dus je kunt nu wel gaan zeiken dat het zo verschrikkelijk is, maar het had nog véél verschrikkelijker kunnen zijn.
Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.
pi_58806179
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

En dan krijg je dus weer die klanten over je heen. Wat over het algemeen snotneuzen met kaalgeschoren koppies of sletjes met te korte rokjes zijn. Maar ze zijn er wel.
Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.
pi_58806378
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:53 schreef Timmai het volgende:

[..]

Door deze stakingen krijgen ze veel meer over zich heen in ieder geval. Ik heb de buschaffeur vanmorgen ook nog even vol uitgescholden omdat ik de bus van 8.45u moest hebben ipv de bus van 13.45u.
En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valt

x
pi_58806396
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:50 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Door wie?
[..]

Het is ook zeker niet het pakkie-aan van de reiziger, en die is nu wél gigantisch de lul.
[..]

Niet dus, want als die vakbonden hun zin krijgen met hun kutstaking zullen de vervoersbedrijven volgend jaar niet anders kunnen dan een duurdere offerte indienen.
1) Door wie: door de opdrachtgever (aanbestedende overheid, bijvoorbeeld het provinciebestuur).

2) Ben ik het mee eens.

3) Onjuist. De offertes staan voor 6 tot 8 jaar vast. Daarnaast staan de tarieven los van het hele aanbestedingsverhaal Juist het feit dat dit zo werkt is 1 van de hoofdredenen dat dit conflict zo hoog oploopt.

Verder zal ik hierop niet meer reageren aangezien u me kennelijk toch niet wilt geloven (snuffel een beetje rond op internet en dan met name dat derde punt en u zal zien dat ik geen onzin zit te verkondigen)
pi_58806439
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:09 schreef daanbba het volgende:

Verder zal ik hierop niet meer reageren aangezien u me kennelijk toch niet wilt geloven (snuffel een beetje rond op internet en dan met name dat derde punt en u zal zien dat ik geen onzin zit te verkondigen)
U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.
pi_58806608
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:39 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Z'n naam is daanBBA, en BBA is een vervoersmaatschappij in Brabant volgens mij. Dus zal dan wel.
[..]

Inderdaad, en dan durven zeggen dat scholieren er geen last van hebben. Die zitten echt niet de hele dag aan hun examen! Iedereen wil de automobilist uit de auto hebben het OV in maar je kan gewoon geen moment vertrouwen op dat OV. Er is altijd wel weer wat. Daarbij komt nog dat autorijden tegenwoordig een vermogen kost, dus veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het OV. Dat wordt nu ontnomen door die aso's en dat vind ik gewoon een slechte zaak. Blijf dan gewoon de hele dag rijden.

Verder klopt dat hele verhaal van daanbba niet, uiteindelijk betaald de reiziger altijd de busrit. Weliswaar niet direct aan het bedrijf, maar via aan omweg draagt de reiziger gewoon mee in de kosten van de brandstof, onderhoud en het salaris van de chauffeur. Ze kunnen dan op een gegeven moment niet anders dan de prijs voor het reizen opnieuw te verhogen. Straks werken we alleen nog maar om de reis naar je werk te betalen.
1) Ik ben gedeeltelijk buschauffeur, deels mentor en heb deels een kantoorfunctie. Ik ben jarenlang geen lid van de vakbond geweest maar sinds anderhalf jaar wél. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, ik ben er liever geen lid van dan wél want het is niks anders dan gedoe lijkt het wel. Nogmaals: ik ben het ook niet altijd eens met wat er door de vakbonden gedaan wordt. Maar mijn persoonlijke mening doet er niet toe, ik probeer nogmaals slechts wat dingen op te helderen. Graag of niet dus.

2) Dit is dus typisch zoiets waar ik me net als jullie ook niet geheel in kan vinden, maar het is momenteel gewoon niet anders.

3) Aan u hetzelfde advies als aan Pissed.Oph.Clown: geloof mij vooral niet maar lees u via andere bronnen in en u zal zien dat het wel degelijk zo werkt. Ik zal hier geen suggesties geven waar u dit kan vinden, daar lijken jullie me zelf mans/vrouws genoeg voor.
pi_58806777
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:07 schreef snorfiets het volgende:

[..]

En die chauffeur lachen? Zou ik iig wel doen. En dan hard optrekken zodat je om valt

x
Of uit de bus gooien zodat ie helemaal niet op z'n eindbestemming komt.
Ook heel acceptabel
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806832
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:45 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

Wat is dat voor drogreden ... en nee we hebben niet allemaal examen maar sommige van ons willen alsnog graag naar school.
En naar het werk. Daarom ben ik die mensen van 't LAKS zeer dankbaar dat ik 's morgens in de bus kan stappen. Ik twijfel er niet aan dat als er geen examens waren geweest, die bussen helemaal niet zouden rijden. En dan zou niemand van ons op school/werk gekomen zijn.
Je mag het geen reden vinden, maar het feit blijft dat dat de enige reden is dat ze in de spits nog rijden.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58806839
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:53 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:

[..]

Zo zo, toe maar! Ben je zelf misschien buschauffeur of hoor je bij die vakbond?
Het lijkt alsof de reiziger blij moet zijn dat er een paar uur half wordt gereden, in plaats van woedend dat de hele teringzooi in de soep loopt door die kutstaking van die FNV die schijt heeft aan het maatschappelijk belang. Solidair m'n reet!
[..]

Ach kom op, duidelijk gecommuniceerd? Waar dan?
Connexxion schrijft bijvoorbeeld:
[..]

NERGENS niks geen verhaal over in de stalling.

Wel schrijven die flikkers van de FNV:
[..]

Wat is dat godverdomme voor propaganda! Dit zijn gewoon leugens, natuurlijk hebben hier heel veel examenkandidaten last van (degenen die alleen 's ochtends of alleen 's middags examen hebben bijvoorbeeld, of mensen die er ook nog bij moeten werken)

Ik onderken het recht op staken, maar het moet drastisch worden ingeperkt, en het zou zeker niet op zo'n manier mogen die de maatschappij met zoveel ellende en overlast opzadelt.
Ik heb hier een pamflet waar het allemaal op staat (in jpg-formaat), ik krijg het alleen met geen mogelijkheid hier op het forum helaas. In ieder geval werkt de tactiek van de vervoerbedrijven: ze schotelen dingen dusdanig voor dat het lijkt alsof de vakbonden 100% schuld aan van alles hebben, en het werkt nog ook.
Verder ben ik het deels met u eens, maar er zit toch écht een andere kant aan het verhaal en die onderken ik ook (zal wel moeten, je kan er moeilijk omheen als de boel zo ontwricht wordt).

Op deze punten is dit mijn laatste post, ik zit hier namelijk niet als woordvoerder voor een bedrijf of de bond ofzo. Ik zit hier puur om wat achtergrondinfo te geven omdat ik het ook niet geheel eens ben met de gang van zaken. Nogmaals: doe ermee wat je wilt. Negeren en/of niet geloven van deze info is prima wat mij betreft, als je mij persoonlijk nu een klootzak vindt is dat ook prima (maar het liefst niet natuurlijk )
pi_58807138
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:12 schreef -Futuresex-Lovesound- het volgende:

[..]

U is niet nodig op dit forum ... maar de Kromme Nol hoe zit dat nu, zie verhaal daarboven. Ben nog steeds benieuwd.
Dat is dus prima, ik zal u nog even antwoord proberen te geven en daarna ben ik weg

Als ik het goed begrijp gaat er dus een bus van Den Bosch naar Kromme Nol (waar ligt dit of wat is dit voor iets?) via Heusden en deze rijdt in de avonduren dan slechts tot Heusden.

De provincie bepaald sinds 2 jaar de dienstregeling. Ze schrijven tot in detail voor hoelaat er een rit op welke lijn moet rijden en met wat voor bus (een buurtbusje, een 12m streekbus, een 18-meter bus, stadsbus, e.d.). Het enige wat het bedrijf doet is die opdracht uitvoeren (is de bedoeling tenminste, het gaat weleens mis zoals inmiddels bekend mag zijn).
De voorgaande jaren heeft de BBA zelf wel de dienstregeling gemaakt en de provincie is daar vanuit gegaan toen zij de dienstregling voortaan zelf ging maken. Dus waarschijnlijk gaan die avondritten al langer dan 2 jaar tot Heusden i.p.v. die Kromme Nol.
Dat is dan destijds op basis van tellingen zo gebeurt. Chauffeurs krijgen regelmatig een tellijst mee op hun dienst en op vastgestelde haltes moeten ze op die lijst noteren hoeveel mensen er bij die halte in de bus zitten. Als dan blijkt dat er in de avonduren maar heel weinig mensen naar Kromme Nol moeten volgt er 1 of 2 jaar later een bezuinigingsslag waarbij die rit ingekort wordt. De chauffeur en bus die daarmee bespaard worden kunnen dan op een andere route waar het drukker is ingezet worden.

Er wordt vaak ter vervanging wel tegelijk een 'belbus' ingesteld voor dat laatste stukje. Mensen moeten dan minimaal een uur vóór de rit naar een telefoonnummer bellen ( 013 - 5499996 ), er wordt dan gezorgt dat er een taxi of klein busje bij de laatste halte van de normale bus klaarstaat om de mensen over te laten stappen zodat deze het laatste stukje alsnog af kunnen leggen (behalve het bellen geen extra kosten).
Of er voor dit Heusden/Kromme Nol-verhaal ook een belbus aan vast zit zou ik niet durven zeggen. Even in de dienstregeling kijken (boekje of op internet, anders een keertje aan de chauffeur vragen of deze even wil kijken voor u).
pi_58807305
lapo
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')