quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.
Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
"voor dat opleidings niveau"net alsof alle bus chauffeurs debielen zijn. Lekkere generalisatie.
Wat ik al zei ;quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.
Als meerdere mensen dat dan doen hebben ze een veel groter probleem en zullen ze veel eerder luisteren.
En dat baseer je op?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee hoor, dat maak JIJ er van, zo pik jij het op.
Buschauffeurs zijn niet hoog geschoold en hun salaris valt dus ook netjes in die groep.
Er is vast wel werk voor gelijk geschoolden dat beter betaald maar dat willen die buschauffeurs vast en zeker liever niet doen.
Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef Qwea het volgende:
[..]een prima aanbod.
11% in 3 jaar, min een einde jaars uitkering, plus een dertiende maand waar je even 17 adv dagen voor in moet leveren, en een kwartier pauze wat eerst betaald was, en nu onbetaald gaat worden. Terwijl 90% van hun gewoon die pauze niet redt en dus door moet rijden. Dus je werkt 15 min in je eigentijd.
Prima aabod
Ja ik betaal dat vooruit om 5 dagen in de week van mijn huis naar mijn werk gebracht te worden door die busmeneren / -mevrouwen met hun bus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.
Dus ze dokken er zelf ook aan mee hoor
Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.
Als je doelt op het gratis vervoer wat ze aanbieden, ach ja. Dat wordt ook wel weer gecompenseerd door het loon wat ze niet krijgen.
Denk maar niet dat de vervoerders er echt zo'n last van hebben hoor. Dan waren ze allang met een beter bod gekomen.
Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is of het 1 of het ander. Maar ja, ze willen nu natuurlijk nu alles naar hun zin hebben. En wie kan er dadelijk weer voor die kosten op gaan draaien? De reiziger! Nee, daarmee maak je het OV een stuk aantrekkelijker.
En het maar raar vinden dat het met de dag drukker word op de weg.
Of maakt het jou niet uit hoeveel jij moet betalen voor je buskaartje of dat we iedere dag in steeds meer files staan, als zij maar een goed salaris hebben?
En over je post betreft de vergoeding van de brandstof ga ik niet eens in. Ook al word een deel vergoed, dan is er nog altijd een deel wat betaald moet worden.
Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.quote:
Lees voor de grap nog eens een paar posts terug dan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat ze dan heus wel ander werk gingen doen als dat allemaal zoveel beter betaalde.
Doe ik ook, als t mij ergens niet bevalt ga ik weg en zoek ik iets beters en ga ik niet lopen staken en mekkeren over iets waarvoor ik zelf getekend heb toen ik er kwam werken.
Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
Ik vind het geen stelen. Stelen is als ik een tv bij de dixons jat. Staken is een recht, nogmaals.
Zo zou je het kunnen zien ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan zijn alle reizigers dus eigenlijk helers, want wat zij doen is de TV van dixons gratis weggeven aan hun klanten.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien. Heb je liever dat je niets voor je kaartje hoeft te betalen en de chauffeurs geen eten aan hun giecheltje krijgen?
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat kooptquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, maar we betalen ook niet niks voor ons kaartje, dus je opmerking slaat kant noch wal. Feit is wel dat we met z'n allen meer betalen voor het OV terwijl de kwaliteit er van met de dag afneemt. En nu moeten we straks nog meer gaan betalen omdat die figuren meer geld willen zien.
En doe nou niet zo zielig over dat ze zogenaamd geen eten krijgen, zelfs als je geen werk hebt krijg je in Nederland fatsoenlijk geld om te eten en te wonen.
Ik koop mijn abo eens in de maand.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.
En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja.
En? Dus jij wilt zeggen dat als je in de spits rijdt en je kaartje hoeft niet afgestempeld te worden dat je zegt van "IK EIS DAT IK GESTEMPELD WORD!" ?
Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik koop mijn abo eens in de maand.
Minste wat ik voor die smak duiten mag verwachten is toch dat ik er dan ook de hele maand mee kan rijden of niet?
Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
wanneer begrijp je nu eens gewoon dat mensen afhankelijk zijn van het OV, ik word zo verdrietig van jou. Het zijn gewoon huilies, klaar uit.
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies, omdat zij niet willen werken beletten zij andere mensen ook in het uitvoeren van hun werk.
Je mag van mij best actie voeren, maar je moet ook een beetje naar de gevolgen voor de maatschappij kijken vind ik hoor.
Met zulke acties hoef je niet te verwachten dat je de reizigers aan jouw kant hebt, met een leuk ludiek charme offensiefje kom je veel verder IMO.
Oh jij bent er zo een, die eigenlijks helemaal niks goed of genoeg vind. Nee, dan is het duidelijk. Ik ga er niet meer op in. Want dat is gewoon een ontzettende trieste houding die veel Nederlanders hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fatsoenlijk geld? Man, denk je dat leven van de bijstand fatsoenlijk geld is? Je mag blij zijn als je 10 cent maar 4x hoeft om te draaien voordat je wat koopt
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uh ja maar je hoeft dr dan ook niks voor te doen he, en je krijgt nog extraatjes als huursubsidie ook.
Dusch...
Nou volgens mij dus niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
Nou volgens mij dus niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En het is voor zover ik weet ook gewoon zo dat je een schade vergoeding krijgt voor de keren dat je er niet mee hebt kunnen reizen hoor.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben ook afhankelijk van het OV, dus? Neemt niet weg dat ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Afhankelijk van het OV of niet.
We zijn toch ook afhankelijk van de politie en de post? Waarom hoor ik daar niemand over?
\quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou volgens mij dus niet.
Ze zijn ieg te belabberd om mijn mails daarover even netjes te beantwoorden en zo kan ik er ook niks over vinden maar ik pak ze wel terug met een koekje van eigen deeg hoor.
Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Omdat mensen best een weekje zonder brieven en bonnenschrijvend tuig kunnen. Echt dringende zaken gebeuren heus wel.
Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en van dat allemaal heb je dus echt net genoeg om te eten en je huur te betalen. Om over kleding kopen maar te zwijgen. De bijstand is echt geen vetpot hoor. Ook al hoef je er niks voor te doen.
Niet stempelen tot ze hun zin krijgenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:47 schreef Qwea het volgende:
Vertel me dan eens wat ze in jouw ogen dan WEL hadden moeten doen?
Dat ben ik met je eens. Maar ik ken ook mensen die geen auto hebben, een tv van 15 jaar oud en het traagste internet abo omdat dat net zo duur is als een vaste telefoon aansluiting. En toch hebben ze het moeilijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die van de bijstand leven en daar prima meer rond kunnen komen. Maar ja, die leveren zaken als TV, internet etc in en gaan naar de Lidl ipv de AH. Maar ja, men vind dat ze ook gewoon TV moeten kunnen kijken (het liefst LCD of plasma, een 15" CRT is niet genoeg) en die auto hoeft ook de deur niet uit, nee: "dan ga ik wel janken dat de bijstand geen vetpot is en dat ik amper kleding kan kopen. Maar dat ik een auto voor de deur heb staan en gewoon TV zit te kijken laat ik er maar buiten."
Ach, bel jij even?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur
ik zou zeggen ; bel ze eens
Dus omdat je zelf zo slordig bent met het betalen van je stroom is het de schuld van iemand anders dat je dan geen stroom meer hebt? En Essent sluit echt niet je stroom na 1 aanmaning al af, daar zijn dan al flink wat brieven aan vooraf gegaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alleen de rouwpost gaat door. Je zal maar vergeten zijn per ongeluk om je stroom te dokken. En je krijgt een aanmaning van essent. Ja, mooi kut want je leest het niet omdat de post staakt, dus heb je kans dat je te laat bent met betalen. Ja, jammer dan. Weg stroom.
Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Qwea het volgende:
Telefoon: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur
ik zou zeggen ; bel ze eens
Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Niet stempelen tot ze hun zin krijgen![]()
Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).
Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Psies, en met dat soort ludieke acties zijn de reizigers wel altijd blij ( kijk maar es hoeveel mensen er met koninginnedag en zo ineens lekker met de bus gingen omdat t toch voor nop was ) en heb je ook veel sneller de reiziger aan jouw kant. Echt niet heel moeilijk te bedenken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Niet stempelen tot ze hun zin krijgen![]()
Dat kost uiteindelijk de busmaatschappijen meer dan de loonsverhoging en dat kwartiertje, en je pakt er alleen de maatschappijen mee (waar je boos op bent) en niet je klanten (die jouw boterham toch echt betalen en er geen invloed op hebben wat de maatschappijen doen).
Waarom moeten ze mij (ja niet mij persoonlijk, mij als busreiziger) naaien? Wat wil je daarmee bereiken, dat ik denk ik heb geen zin meer om de paar dagen te moeten googelen of de bus wel gaat, ik neem voortaan de trein? Ik ga wel in de file staan? Hoe worden buschauffeurs daar precies beter van?
Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sorry, ik heb ze een mail gestuurd 9 dagen geleden al, en nog een vorige week met die busloze dagen.
Ik ga ze echt niet bellen, ze maken maar een mooie standaardmail om al die mensen die de moeite nemen fatsoenlijk te kunnen reply-en.
Maar nee, die zitten zekers gezellig ergens actie te voeren heel de dag.
Als ik die maatschappij was, zou ik dan die lui gewoon hun zin geven en de reiziger ervoor op laten draaien. Dat geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, dat is immers stelen. Ze doen nu beide, en het is beide niet goed. Ze pakken de maatschappij ermee omdat de klant niet hoeft te betalen, (wat volgens mij ook nog werkweigering is want ze zijn verplicht te stempelen. Dus of stempelen of staken) maar ze pakken IMHO ook de maatschappij ermee om niet te rijden. Ik ben iig niet pissig op de chauffeurs, maar op de maatschappij.
Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?quote:
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic welquote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ehm, dat hebben ze al gedaan hoor, dus waarom zouden ze het niet weer doen?
Het is niet verplicht bij staken al je werkzaamheden neer te leggen, dat kun je ook deels doen.
En hoezo is het stelen? Stelen van wie? Niet van mij als busreiziger. En de busmaatschappijen hebben nu evenveel inkomsten niet gehad als waneer die bussen wel hadden gereden maar niet gestempeld. Dus hoezo is niet stempelen geen optie?
En wat willen ze er aan doen dan? De politie er achter aan sturen? Die staken ook!
Ik heb gemaild , twee keer dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren. Of er moeite voor doen, of niet huilen. Als het je echt zo hoog zit had je ook kunnen bellen.
Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef Qwea het volgende:
Hey, ik vind het ook niet stelen, maar sommige moraalridders in dit topic wel
Service? In Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb gemaild , twee keer dus.
En ik heb op die tijden geen tijd om ellenlang aan de telefoon te hangen wachtend op een antwoord dat ik eigenlijk al weet want dan werk ik namelijk, je weetz!
Ik betaal elke maand mn abo, ik stuur mails met een vraag, die service verwacht ik dr ook nog wel bij voor dat geld hoor
Lees dan gewoon het topic door, dan heb je haar antwoord al.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:05 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik wil graag jouw reactie, geen samenvatting van wat een stel idioten vindt. je hebt zelf blijkbaar ook een mening, anders had ik niet langs zoveel konijntjes hoeven scrollen toen ik dit topic bekeek.
Yeah I know.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |