Idd. Ik weet nu niet zeker of de Q-Liner 302 naar Groningen ook rijdt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:33 schreef Robier het volgende:
Ze hadden beter gewoon door kunnen gaan met het niet controleren op vervoersbewijs.
bussen rijden doorgaans op diesel...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 02:09 schreef classpc het volgende:
En het komt allemaal door die benzineprijzen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
is connection dus neem aan van wel..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:55 schreef Rutger1983 het volgende:
valt de zuidtangent hieronder?
Dude, jij zit ook in 302?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:06 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Idd. Ik weet nu niet zeker of de Q-Liner 302 naar Groningen ook rijdt.
En wanneer ga jij je fok.nl kloon afmaken?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:10 schreef Paramnesia het volgende:
Ik las: "Wiet wordt gelegaliseerd binnen de randstad".
Als ik ooit weer eens tijd krijg. Je lijkt er erg geintereseerd in. Om eerlijk te zijn staat hij nu niet bovenaan mijn prioriteitenlijst.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:13 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
En wanneer ga jij je fok.nl kloon afmaken?
Ik las Hitlerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:10 schreef Paramnesia het volgende:
Ik las: "Wiet wordt gelegaliseerd binnen de randstad".
De dieselprijs stijgt harder dan die van benzine, dus terecht dat ze staken!!!quote:
Je kan lopen, fietsen, taxi, iemand op je stage vragen die dichtbij woont of die jou kan ophalen, iemand in je kennisenkring met een auto vragen om je te brengen of gewoon tegen je stagebedrijf zeggen: ik kan helaas niet komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:05 schreef Pim89 het volgende:
[..]
De dieselprijs stijgt harder dan die van benzine, dus terecht dat ze staken!!!
Dat neemt niet weg dat het mooi kut is, want nu weet ik niet hoe ik op stage moet komen. De enige mogelijkheid is met de bus...
Het OV gaat staken, en dus moeten we dat probleem maar bij vrienden/kennissen/etc neerleggen? Dacht het niet. Overmacht (=vrij) FTW.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je kan lopen, fietsen, taxi, iemand op je stage vragen die dichtbij woont of die jou kan ophalen, iemand in je kennisenkring met een auto vragen om je te brengen of gewoon tegen je stagebedrijf zeggen: ik kan helaas niet komen.
Als meer mensen dat laatste nou eens doen, hebben die stakingen gewoon meer gevolgen.
Gasselternijveenschemond, ik woon naast de Voorintholt in dat lange huis op de hoekquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:03 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dude, jij zit ook in 302?Waar stap je in? Stadskanaal? Gieten?
Eh, wat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:49 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Gasselternijveenschemond, ik woon naast de Voorintholt in dat lange huis op de hoek
Dat van die kennissen was maar 1 van de oplossingen, ik gaf ook nog lopen, fietsen en taxi... overmacht is wanneer alle wegen onbegaanbaar zijn door sneeuw of water.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:49 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Het OV gaat staken, en dus moeten we dat probleem maar bij vrienden/kennissen/etc neerleggen? Dacht het niet. Overmacht (=vrij) FTW.
Jij werkt bij de plantsoenendienst van de gemeente?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:57 schreef DANILXL het volgende:
Je moet gewoon werken hoor. Je ziet maar hoe je er komt zou je werkgever zeggen. Hoewel ik niet zeker weet hoe of het bij de plantsoenendienst van de gemeente ook zo is geregeld, aangezien ik allemaal randdebielen hier 'vrij!' hoor roepen.
40 km lopen/fietsen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat van die kennissen was maar 1 van de oplossingen, ik gaf ook nog lopen, fietsen en taxi... overmacht is wanneer alle wegen onbegaanbaar zijn door sneeuw of water.
Die bus komt ook door mijn woonplaats Gasselternijveenschemond, halte is hier maar iets van 50 meter vandaan, daar stap ik in. Ik kom dus ook door gieten, en aangezien ik meestal die bus hier om 7:05 pak kan het wel eens zijn dat ik je tegenkom. Nog nooit iemand met een Fok! shirt in de bus zien zitten?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:55 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Eh, wat?![]()
In welke bus zit je 's morgens? Ik stap altijd over van 10 Assen naar 302 Gr in Gieten zo rond 07:35.
Mijn werkgever staat ook op het standpunt dat ik maar gewoon moet komen. Nu ga ik niet met de bus, dus voor mij maakt het niet uit, maar mensen die dat wel doen zullen andere manieren van vervoer moeten zoeken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:57 schreef DANILXL het volgende:
Je moet gewoon werken hoor. Je ziet maar hoe je er komt zou je werkgever zeggen. Hoewel ik niet zeker weet hoe of het bij de plantsoenendienst van de gemeente ook zo is geregeld, aangezien ik allemaal randdebielen hier 'vrij!' hoor roepen.
dankquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:32 schreef Archiee het volgende:
Aangekondigde stakingen/acties:
* 14 en 15 mei: volledige staking!
* 20, 21 en 22 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer*
* 27, 28 en 29 mei: in de spits gratis vervoer, buiten de spits geen vervoer*
* vanaf zondag 1 juni is er een algemene staking tot nader order
* Toelichting:
- tot 9.00 uur 's ochtends: geen kaartcontrole/-verkoop
- 9.00 uur - 16.00 uur: staking
- 16.00 uur - 19.00 uur: geen kaartcontrole/-verkoop
- vanaf 19.00 uur: staking
http://www.9292ov.nl/9292OV1380.aspquote:
Staking streekvervoer 14 en 15 mei 2008
In het grootste deel van Nederland blijft het streekvervoer op woensdag 14 en donderdag 15 mei 2008 uit. De chauffeurs leggen het werk neer voor een betere CAO.
LET OP!
Het streekvervoer wordt tijdens deze dagen gewoon meegenomen in het reisadvies. Helaas is het voor 9292 technisch gezien niet mogelijk om het uitgevallen streekvervoer te verwerken. 9292 heeft zo veel mogelijk informatie verzameld, houdt deze pagina in de gaten en volg de berichtgeving in de media!
Vervoersmaatschappij
Uitgezonderd (eventueel)
Arriva
Enkele chauffeurs* in het gebied Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
BBA/Veolia
Enkele chauffeurs* in Limburg
Connexxion
Noord- en Zuidwest Friesland
Veer Velsen – Amsterdam
Div. Stadsvervoer, er rijden bussen in de volgende steden:
Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET), Den Haag (HTM), Utrecht (GVU), Dordrecht (Arriva).
Hermes -
Novio (Stadsvervoer in Nijmegen) -
Syntus Regio Achterhoek
* Het is niet te zeggen welke chauffeurs wel en welke niet rijden.
Nou, als ik het bovenstaande bericht van 9292ov moet geloven alleen in A'dam en dergelijke steden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:17 schreef Sapstengel het volgende:
Maar de stadsbussen rijden dus wel gewoon?
Waarschijnlijk niet. Valt onder dezelfde CAO als al het andere streekvervoer. Enige uitzondering zijn de genoemde steden in het nieuwsbericht. De Zuidtangent rijdt niet vanuit Amsterdam, maar vanuit Haarlem, dus denk dat je een uitdaging hebt.quote:
Plus het feit dat de speknekken bij de vakbond alleen aan persoonlijk gewin denken en het ze geen f*ck kan schelen dat ze het bestaan van verschillende bedrijven op het spel zetten met idiote loonsverhogingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben uit principe tegen staken in welke vorm dan ook. Je bereikt er geen bal mee, treft alleen de mensen die er toch niets aan kunnen veranderen en veroorzaakt een hoop overlast en ergernis. De mensen die je wilt treffen stappen lachend in de leasebak en komen toch wel op kantoor.
Mag hopen dat lijnen als 75 en 575 rijden, richting haarlem.quote:
Is de trein naar station Haarlem geen optie?quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Mag hopen dat lijnen als 75 en 575 rijden, richting haarlem.
Moet namelijk morgen en overmorgen stage lopen. Overmorgen ook gelijk na mn stage werken.
En het is te ver om met de fiets te gaan. Hevige pijn in mn reet van gehadkutfiets
En elke dag dat ik mn stage mis mag ik weer gaan inhalen.
KOLERE OV
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Een devies aan iedereen die een nieuw bedrijf wil beginnen: vertrouw niet op (malafide) vakbonden en verbied enige vorm van staking.
Beetje grof, maar wel waar. Reizigers de dupe laten worden en dan afschuiven op de werkgevers. Zij zijn diegene die staken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:48 schreef FJD het volgende:
Kut-vakbonden
Geen cent erbij zeg ik jeLaat ze maar in de stront zakken, stelletje prutsers.
Wat een kut-excusesquote:Excuses
Uiteindelijk moet de burger betalen voor het openbaar vervoer of het nu via de strippenkaart of via een rijksbijdrage is.
Wij vinden dat een medewerker passend betaald moet worden voor de verantwoordelijkheid die hij of zijn draagt, maar wel binnen de grenzen die gebruikelijk zijn in Nederland. In vergelijking daarmee is dit bod een keurig bod.
Toch betreuren wij dat de reiziger in dit geval gedupeerd wordt en wij kunnen dan helaas ook niets anders doen dan waarschuwen voor de stakingen.
Dank voor de aanvulling, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Plus het feit dat de speknekken bij de vakbond alleen aan persoonlijk gewin denken en het ze geen f*ck kan schelen dat ze het bestaan van verschillende bedrijven op het spel zetten met idiote loonsverhogingen.
Een devies aan iedereen die een nieuw bedrijf wil beginnen: vertrouw niet op (malafide) vakbonden en verbied enige vorm van staking.
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:01 schreef BobbyB het volgende:
Wanneer gaat de rest van Nederland staken voor de te hoge benzine prijzen, verpakkingsbelasting etc?
Jammer joh, daar trap ik niet meer in. Rick Astley op zich is al wel een reden om te staken, dat wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2
Ik zou er niet al te hard op rekenen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik neem aan dat ik wel de kosten van mijn bus abbo vergoed krijg door die knakkers voor vandaag en morgen...
Stelletje rukkers.
Dan rij ik die dagen volgende maand wel zwart of zo, ik heb ze al een mail gestuurd ieg.quote:
Om met Henk Kesler te spreken, geef deze verwende mannetjes er geen cent bij!quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:11 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Beetje grof, maar wel waar. Reizigers de dupe laten worden en dan afschuiven op de werkgevers. Zij zijn diegene die staken.Keihard straffen die gasten. Of gratis rijden, of gewoon rijden. Niet helemaal niet rijden. Ik zeg een hap loon eraf. Die lui hebben toch geen ander vak geleerd.
Kut! Ik klikte.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[GC] Massale staking tegen benzineprijs! #2
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef SharQueDo het volgende:
Gemiddelde buschauffeur verdient ¤ 1700,- per maand in een 36-urige werkweek. Hoorde ik vanmorgen op radio Noord. (Was een gesprek op met een of andere gaaf wijf van zoeen bedijf/organisatie (niet vakbond), Arriva volgens mij).
Hmmm dan ga ik meteen van baan veranderen. Wat zeuren die lui dan? Menigeen zou een moord doen voor een salaris als dat.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef SharQueDo het volgende:
Gemiddelde buschauffeur verdient ¤ 1700,- per maand in een 36-urige werkweek. Hoorde ik vanmorgen op radio Noord. (Was een gesprek op met een of andere gaaf wijf van zoeen bedijf/organisatie (niet vakbond), Arriva volgens mij).
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:51 schreef Junkie het volgende:
Wat voor acties kunnen we eigenlijk doen tegen de buschauffeurs.
Er staat wel tegenover dat ze veel verantwoordlijkheid hebben, maar het is een bedrag waar niet over te zeiken valt eigenlijk, zeker niet voor 36 uur per week.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm dan ga ik meteen van baan veranderen. Wat zeuren die lui dan? Menigeen zou een moord doen voor een salaris als dat.
Net genoeg om even naar de wc te rennen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind ik voor het aantal uren en het niveau van het werk nog een behoorlijk bedrag eigenlijk. Die gasten hebben ook nog eens ontzettend veel pauze tussendoor.
Aangezien ik wel al betaald heb en die eppo's niet rijden ben ik wel voornemens om straks niet te betalen en wel gewoon mee te rijdenquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:51 schreef Junkie het volgende:
Wat voor acties kunnen we eigenlijk doen tegen de buschauffeurs.
Ik zou het eerder doen bij Janny Koppens en Agnes Jongerius.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.
Maar dan krijg je dus problemen, zo achterbaks zijn ze dan ook wel weer.....quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aangezien ik wel al betaald heb en die eppo's niet rijden ben ik wel voornemens om straks niet te betalen en wel gewoon mee te rijden
Ben jij wel helemaal goed?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.
Wees dan gewoon een vent en ga op zoek naar een andere baan. Nee nu leggen ze een eisenpakket neer en als er niet op ingegaan wordt dan gaan ze staken. Dat is geen onderhandelen, dat is chantage.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Anyhow, bij het GVB zitten ze qua salaris toch wel iets hoger... Dus terecht dat ze staken. Binnenkort ben ik bang dat het GVB ook plat gaat, maar dat zal te maken hebben met het feit dat men bij 't GVB een 40 urige werkweek krijgt voor hetzelfde salaris. Daarnaast kloppen nog een paar dingen niet. Ach, we hebben de auto nog.
Ws heb je nog gelijk ook.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Je werkgever heb je er niet mee, wel de reizigers
Waarmee we allemaal stil staan.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Ach, we hebben de auto nog.
Hier in haarlem is het alleen maar rustiger geworden in het verkeer sinds die teringbussen niet meer rijdenquote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer gewoon verbieden. Echt belachelijk!
je pakt ze dan juist meer omdat dan ook het materiaal slijt etcquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
1. Stakende werknemers ontvangen wel loonquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Even voor de duidelijkheid, werknemers die staken ontvangen geen loon van de dagen waarop ze staken. Dit geld komt uit het potje van de vakbonden, niet uit het potje van het bedrijf.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
[..]
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer algemeen gewoon verbieden. Echt belachelijk!
Dat hebben ze ook al geprobeerd, met de feestdagen. De werkgevers leken niet echt onder de indruk, dus effect had het niet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon doorquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Cosign.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
1. Niet van hun werkgever.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:33 schreef Light het volgende:
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon door
Precies !!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Gelukkig is de neerslagkans komende week erg laag (volgens http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken ). Anders zou het helemaal irritant worden...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:19 schreef -MyLove- het volgende:
Wel volgende week weer, klerezooi.
Dat is wel een goed idee, ik stem voor!quote:Op maandag 19 mei 2008 09:41 schreef kasper het volgende:
Of werknemers van BCC gratis plasma schermen?
En dan opnieuw in staking gaan omdat zelfs het aanbod niet genoeg is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.
Ik denk dat ze zichzelf als ambtenaren beschouwen en dan net zoveel willen krijgen als J.P. Balkenende.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Die lui hebben toch allemaal een contract getekend toen ze begonnen met werken? En daarin stond toch ook het salaris neem ik aan?
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.
Dan kom je op 49 vrije dagen per jaar. Dus voor 4 dagen in de week werken 1700 euro verdienen.Wat zitten ze dan te zeuren?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:08 schreef Light het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.
* zich hierbij aan sluitquote:Op maandag 19 mei 2008 23:10 schreef Pissed.Oph.Clown het volgende:
Waar kan je de schadeclaim indienen doordat er van alles in de soep loopt en taxi's en blabla door die stakende KLOOTZAKKEN? Moet ik daarvoor bij Connexxion zijn of bij die stinkende kutvakbond?
Godverdomme hoe verzinnen ze het... Staken bij een openbare dienstvoorziening waar miljoenen mensen van afhankelijk zijn, stelletje fucktards
Vind jij het ook goed dat ze stelen van de baas door iedereen gratis te laten reizen?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:21 schreef CasB het volgende:
Ik vind de stakingen ook kut, maar ze hebben wel een goed punt.
Dit heeft natuurlijk niets met privatisering in het algemeen te maken. Het probleem zit hem erin dat je juist geen goede marktwerking krijgt als je op een monopoliepositie zit (door aanbestedingen van de overheid netjes op zijn plek gehouden). Anders ging Arriva staken en pakte je op hetzelfde traject een bus van de concurrent en was hetquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:55 schreef SharQueDo het volgende:
Zo zie je maar weer mensen, privatisering is KUT. Dat blijkt met het OV en dat blijkt met de zorgverzekeringenstelsel.
Maar het is wel in het belang van die 1 miljoen mensen. Waarom precies weet ik niet, maar dat zeggen ze inderdaad. Ik ben benieuwd wie dadelijk gaat opdraaien voor de extra kosten die die paupers meer gaan kosten. Laat me raden: de reiziger.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Vanmorgen op het nieuws hadden ze het over 1 miljoen mensen die getroffen worden door deze busstakingen. Ik vind het absurd dat dat kan in een normale maatschappij.
Niemand weet hoe het kan, maar het schijnt inderdaad in het belang van de reiziger te zijn dat er gestaakt wordt. Maar wie kan uiteindelijk de kosten er voor betalen? Juist, diezelfde reiziger dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar het is wel in het belang van die 1 miljoen mensen. Waarom precies weet ik niet, maar dat zeggen ze inderdaad. Ik ben benieuwd wie dadelijk gaat opdraaien voor de extra kosten die die paupers meer gaan kosten. Laat me raden: de reiziger.
Nee, dit is een goede manier om de automoblist uit de auto te halen. Het OV zo onbetrouwbaar en onaantrekkelijk te maken.
Ja had ook vroeg op kunnen staan, had je gratis kunnen reizenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:32 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik dus alweer fietsen vandaag? Wat een stel lamzakken die buschauffeurs...
Daar heb je dan weer geen reet aan als je om 2 uur weer thuis moet zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:44 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja had ook vroeg op kunnen staan, had je gratis kunnen reizen
Vandaar ook de "quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer geen reet aan als je om 2 uur weer thuis moet zijn.
Niet meer, afgelopen donderdag toen ik naar schiphol moest wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Vandaar ook de "" je hebt er hoe dan ook last van.
Dat laatste.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:38 schreef snorfiets het volgende:
hoe zit het morgen?
ik hoorde dat ze weer helemaal niet rijden. of rijden ze 'gewoon' weer van 9 - 4 niet?
x
oke thnx.quote:
Natuurlijk hebben ze geen goed punt, als je van mening bent dat je te weinig kan verdienen binnen het bedrijf zoek je maar iets anders.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:52 schreef Qwea het volgende:
ik vind dat ze een prima punt hebben
Gut tochquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:48 schreef snorfiets het volgende:
van 9 tot 4 uur op school zitten geeft me koppijn :S
Alleen van het zitten al? Succes met je baan straks!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:48 schreef snorfiets het volgende:
[..]
van 9 tot 4 uur op school zitten geeft me koppijn :S
x
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze geen goed punt, als je van mening bent dat je te weinig kan verdienen binnen het bedrijf zoek je maar iets anders.
De inflatie is nog geen 3%, ze moeten dus blij zijn met alles wat daarboven zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ach kom nou toch. Dat loonbod waar die achterlijke vervoersbedrijven nu mee komen is toch 140x niks. En staken is een recht. Dus waarom je vast contract opgeven als je zo ook iets kan afdwingen?
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
.... En staken is een recht.
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
140x niks? Naja.. sorry hoor maar ik vind het schandalig voor woorden.
Leuk dat je iets wilt afdwingen, alleen jammer dat er zoveel mensen last van ondervinden, zeker gezien de alternatieven die we hebben want een auto is schreeuwend duur en je staat er 80% van de tijd mee vast.
Als het salaris nu echt ontzettend laag was kon ik er nog begrip voor opbrengen, maar als ik zie wat ze dan verdienen en wat voor een aanbod ze krijgen zijn het gewoon een stel verwende schoolblagen die hun zin niet krijgen en alleen maar meer en meer willen. Maar ja, zoals ik al eerder zei, wachten is nu op de volgende groep die te lui was om te leren en dan maar gaan staken omdat ze vinden dat ze te weinig verdienen. En daar zal ook wel weer een groep op volgen, want "zij meer, ik ook meer". Stelletje huilies.
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:19 schreef kasper het volgende:
[..]
Ik vraag het nog maar een keer: staken is een recht, maar stelen van je werkgever ook?
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Waarom hebben ze genoeg gestaakt?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:03 schreef danos het volgende:
[..]
de bussen hebben gvd al genoeg gestaakt, en als we in Nederland die instelling hebben kunnen we ons net zo goed gelijk collectief in de Noordzee verdrinken.
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
De politie staakt, de treinen in belgië staken, de post staakt, mogen dan de bussen niet staken?
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
stelen is wel een groot woord. De dagen dat de bussen niet rijden, krijgen de chauffeurs ook geen loon. Dus stelen is het niet heur.
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te makenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus omdat anderen staken moeten zij ook maar gaan staken omdat het hip is of zo?Wat een redenering. Kudde gedrag.
Weet je, we gaan gewoon met het hele land staken omdat we het ergens niet mee eens zijn. Het is tenslotte ons recht en je hoeft niet eens echt een gegronde reden te hebben. Staken om het staken dus.
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Betalen zij dan ook de brandstof en het onderhoud van de bus? Nee, dus het is wel degelijk stelen. Als ze bij Philips gaan staken geven ze daar toch ook geen TV's weg.
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ze staken voor een beter cao/loon. Dat deed de politie en doet de post ook. Heeft niks met hip te maken
Een beetje leukquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben deze maand hun punt ook wel gemaakt inmiddels.
Tis nu idd zowat wel staken om het staken of staken omdat ze gvd liever lui zijn dan moe, mss zijn dr zat mensen die wel voor dat geld een beetje leuk op de bus willen gaan rijden hoor!
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Verder als ze een algehele staking doen hoeven de bussen minder onderhouden te worden omdat ze minder te lijden hebben, en omdat ze niet rijden kost het ook geen benzine.
Dus je punt is?
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ze hebben een prima aanbod gekregen. Dus nu moeten ze gewoon ophouden met janken en weer gaan werken.
"voor dat opleidings niveau"quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is relatief gezien voor mensen van dat opleidingsniveau echt niet een van de slechtste baantjes die er zijn hoor...
ja. En let maar op, als ze het lang genoeg volhouden gaat ze dat vanzelf lukkenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja precies, daar betaal ik mn abo voor deze maand, voor de kat zn k*t, en als je die eikels een mail stuurt waar je je schade kan verhalen dan krijg je niet eens een antwoord van ze, hoogst onbeschoft.
Dus door te staken en je vaste klanten te laten lijden en je baas te bestelen denken ze hun zin door te kunnen drijven???
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:16 schreef Qwea het volgende:
die brandstof en dat onderhoud is er deels alweer uit door de mensen die een abo hebben.
Misschien is het dan mijn gedachterkronkel maar toen ik het niet eens was met de arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever en dat niet op een normale manier kon bespreken ben ik gewoon weg gegaan. Ik heb dan uberhaupt geen zin meer om voor zo'n bedrijf te werken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Een beetje leuk
Jij hebt blijkbaar echt geen idee wat het is om bus chauffeur te zijn he? Het is aan de dagelijkse orde dat ik weer eens een bus chauffeur helemaal naar de tering gescholden zie worden, omdat het reizigers niet zint dat ze moeten betalen voor de bus, of omdat de bus 30 seconden te laat is.
Verder is dat kwartiertje pauze wat de bedrijven onbetaald willen maken, al bijna helemaal geen pauze. De dienstregeling is ZO strak dat 90% van de chauffeurs helemaal niet toekomt aan die pauze.
Ja, maar een beetje leuk op de bus rijden is natuurlijk wel tof he
Sterker nog, je mag gewoon lekker stelen van je werknemer en van je klanten en dan verwacht je je zin ook nog te krijgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
Hoezo moeten "dragen" die hebben toch al betaald. En ik dacht toch echt dat ik net ook al zei dat de stakers van de bedrijven geen loon krijgen de dagen dat ze staken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt dat de mensen met een abonnement de kosten van deze staking moeten dragen?
Maar hoe dat nou met dat stelen van je werkgever? (Stelen = produkt/dienst dat het bedrijf waarvoor je werkt aanbiedt, gratis weggeven.) Mag dat nou of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |