Ben jij wel helemaal goed?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Accuzuur in het gezicht van de chauffeur gooien.
Wees dan gewoon een vent en ga op zoek naar een andere baan. Nee nu leggen ze een eisenpakket neer en als er niet op ingegaan wordt dan gaan ze staken. Dat is geen onderhandelen, dat is chantage.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Anyhow, bij het GVB zitten ze qua salaris toch wel iets hoger... Dus terecht dat ze staken. Binnenkort ben ik bang dat het GVB ook plat gaat, maar dat zal te maken hebben met het feit dat men bij 't GVB een 40 urige werkweek krijgt voor hetzelfde salaris. Daarnaast kloppen nog een paar dingen niet. Ach, we hebben de auto nog.
Ws heb je nog gelijk ook.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Je werkgever heb je er niet mee, wel de reizigers
Waarmee we allemaal stil staan.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:13 schreef Eyon het volgende:
Ach, we hebben de auto nog.
Hier in haarlem is het alleen maar rustiger geworden in het verkeer sinds die teringbussen niet meer rijdenquote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer gewoon verbieden. Echt belachelijk!
je pakt ze dan juist meer omdat dan ook het materiaal slijt etcquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
1. Stakende werknemers ontvangen wel loonquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Even voor de duidelijkheid, werknemers die staken ontvangen geen loon van de dagen waarop ze staken. Dit geld komt uit het potje van de vakbonden, niet uit het potje van het bedrijf.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
[..]
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef MisterO het volgende:
Ze moeten staken in het openbaar vervoer algemeen gewoon verbieden. Echt belachelijk!
Dat hebben ze ook al geprobeerd, met de feestdagen. De werkgevers leken niet echt onder de indruk, dus effect had het niet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef roze-meisje het volgende:
ze kunnen toch ook gewoon gaan rijden zonder af te stempelen, dat bereik je toch hetzelfde?![]()
maar nee, jankjosties![]()
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon doorquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:16 schreef kasper het volgende:
[..]
Ws heb je nog gelijk ook.
Volgens mij heeft zo'n busbedrijf een financieel voordeel wanneer hun werknemers staken:
1. Stakende werknemers ontvangen geen loon.
2. De bussen blijven lekker binnen staan.
3. De abonnementhouders hebben toch al betaald.
Het enige dat ze missen is de reiziger die voor zijn/haar busreis de strippenkaart afstempelt.
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Cosign.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Staken per direct verbieden en iedereen die wel gaat staken meteen ontslaan en iemand aannemen die wel wil werken.
1. Niet van hun werkgever.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:46 schreef bobsqaud het volgende:
1. Stakende werknemers ontvangen wel loon
2. Helemaal gelijk
3. Abbonementhouders kunnen dan een schadeclaim indienen bij het vervoersbedrijf.
Maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:33 schreef Light het volgende:
Dat de bussen blijven staan, scheelt alleen in variabele kosten als brandstof. De (lease)kosten gaan gewoon door
Precies !!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar hebben we nu de arbo voor,iedereen die staakt eruit gooien. Als je je baan niet tof vind of je bent van mening dat je te wienig verdiend zoek je toch ook iets anders!
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over dacht in het verleden ...............
Eén van de belangrijkste stakingen uit de Nederlandse geschiedenis was de spoorwegstaking van 1903. Die ontstond uit solidariteit met Amsterdamse havenstakers. Ook de onvrede over de werkomstandigheden bij de spoorwegen speelden een grote rol. Machinisten moesten regelmatig tussen de 16 en 20 uur per dag werken bijvoorbeeld
Gelukkig is de neerslagkans komende week erg laag (volgens http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?soort=2weken ). Anders zou het helemaal irritant worden...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:19 schreef -MyLove- het volgende:
Wel volgende week weer, klerezooi.
Dat is wel een goed idee, ik stem voor!quote:Op maandag 19 mei 2008 09:41 schreef kasper het volgende:
Of werknemers van BCC gratis plasma schermen?
En dan opnieuw in staking gaan omdat zelfs het aanbod niet genoeg is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
16 tot 20 uur werken vind ik wel iets anders als 8 uur werken voor een normaal salaris en dat te weinig vinden.
Ik denk dat ze zichzelf als ambtenaren beschouwen en dan net zoveel willen krijgen als J.P. Balkenende.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Die lui hebben toch allemaal een contract getekend toen ze begonnen met werken? En daarin stond toch ook het salaris neem ik aan?
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef danos het volgende:
een loonstijging van 12% + een 13e maand dat ligt er nu op tafel maar is niet geaccepteerd. Kom op zeg, dat is tezamen iets van 20% erbij. Wat willen ze gaan doen? Net zolang doorgaan totdat ze het salaris van een gemiddelde Notaris hebben?
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Die 20% is niet echt reeel, anders hadden ze dat bod natuurlijk direct geaccepteerd. Die dertiende maand betekende namelijk wel weer dan 18 vrije dagen ingeleverd moesten worden of zo iets.
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij moesten ze 17 adv dagen inleveren! Ik ken helemaal niemand met 17 adv dagen.
Dan kom je op 49 vrije dagen per jaar. Dus voor 4 dagen in de week werken 1700 euro verdienen.Wat zitten ze dan te zeuren?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:08 schreef Light het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werken ze op papier 36 uur per week, met diensten van (gemiddeld) 8 uur. Dan heb je 2 ADV-dagen per maand nodig om uit te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |