abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 23:35:22 #1
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58586078
Vorige deel: hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? deel 55

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Chanell, onder zulke omstandigheden leer je je vrienden kennen hoor. hier ook een stuk of wat "vrienden" armer. Als ze geen begrip ervoor hebben dat alles ineens anders is, dan laat maar toch?
Je hebt veel meer aan een paar echte vrienden dan aan zo'n zooitje nepperds.

Vreemd Kersjes, ik herken het niet.

Wij hadden gister een bruiloft van onze beste vrienden, leuk hoor (oeh nu wil ik ook! maar mijn vriend niet dus dat schiet niet op he) Het was natuurlijk geweldig weer, helaas had het voor mij iets mindere gevolgen, ik kan niet goed tegen warmte. Dus ik kreeg een migraine-aanval. Net sinds deze week slik ik preventieve medicijnen tegen migraine, elke dag een pilletje, en nog wat voor als er toch een aanval uitbreekt. Dus die heb ik gister ingenomen....zonder succes.....het hielp echt helemaal niet
Mijn vriend heeft een kamer voor me geregeld op het landgoed waar we gingen eten, en ik heb anderhalf uur op bed gelegen, balen!!!! Met nog een zooi (andere) medicijnen en een tijdje rust ging het later weer redelijk. Maar oeh, wat baalde ik ervan zeg.

Zijn er hier ook mensen met migraine, en wat doen jullie eraan?
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:30 schreef pinquit het volgende:
migraine is vreselijk! ik heb er geen last meer van sinds ik niet meer op school zit.
een vriendin van me heeft er nog wel eens last van, die heeft van de HA een soort zakjes met poeder gekregen, dat moet ze oplossen in water en dan opdrinken.
ik weet verder geen huismiddeltjes ofzo..
medicijnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 9 mei 2008 @ 23:41:01 #2
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58586188
De eerste keer dat ik migraine had duurde het 3 dagen en van de huisarts kreeg ik alleen een zetpil tegen het spugen en tegen de hoofdpijn enzow moest ik maar een paracetamol nemen
Tegenwoordig heb ik er gelukkig nog maar zelden last van (afkloppen).

Wel balen dat je er precies met die bruiloft last van kreeg Karin. Toch een geluk dat het niet je eigen bruiloft was
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 07:02:55 #3
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58589784
Haha, dat laatste zat ik ook te denken!

Mijn man heeft heel soms last van migraine en krijgt van de huisarts dan Migrafin voorgeschreven. Dat helpt best goed, in tegenstelling tot wat-dan-ook aan andere pijnstillers. Verder inderdaad rustig aandoen... maar op een bruiloft is dat niet echt geweldig!

Tex, wat stom dat je van je huisarts alleen dat kreeg zeg! Die weet vast wel dat dat helemaal niet helpt als je migraine hebt...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:34:52 #4
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58600497
Ik post op het moment maar erg weinig (lees nog wel mee hoor!). Helaas is dat omdat ik me gewoon ronduit slecht voel. Mijn laatst gecontroleerde ijzer was zodanog laag dat er gesproken wordt van ernstige bloedarmoede. Maar ze kunnen er nu niet zoveel meer acuut aan doen, door de ijzerinfusies die ik gekregen heb moet nu mijn lever wat rust krijgen. Ik ben dus weer braaf aan de ijzerpillen, floradix etc.Dat mag dan gelukkig wel nog. Maar ik ben zo moeeeeee, ik sleep mezelf echt door de dag heen.
En nu zit ik dus met een enorm dilemma. Ik wil zo graag borstvoeding blijven geven maar schanul (en anderen) vinden dat ik teveel van mezelf verg. Ik zie echt wel wat ze bedoelen hoor en ik denk ook ergens wel dat het wat rust zou geven, maar het verminderen of stoppen met BV voelt zo als falen... Pffff, was er maar iets waardoor ik me een dagje even wat energieker zou gaan voelen, dan kan ik er vast wel weer een paar weken tegenaan
Lekker douchen!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:40:45 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_58600647
je faalt niet sjak, lieverd. ik snap je gevoel echt heel goed (ik heb hetzelfde gevoeld) maar Stijn en Jetske hebben meer aan een mama die gezond is. volg je gevoel.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:43:16 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_58600689
Karin, mijn migraine is heel erg hormoon gerelateerd. ik heb het gekregen in de pubertijd, jaren last gehad en daarna veel minder. wel na alle 2 mijn bevallingen zware aanvallen gehad, ook weer hormoon gerelateerd dus. Ik neem dubbele ibu en duik mijn bed in en probeer er doorheen te slapen, dat si alles wat helpt. maar iedere vorm is anders.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:46:52 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58600771
Sjak, wat balen dat je je zo rot voelt...
Moeilijk beslissing lijkt me idd over de bv, als jij je beter zou voelen zou het geen problem hoeven zijn, nu 'moet' je ineens een keuze gaan maken...

Klopt het, of lijkt het zo dat men tegenwoordig minder happig is op bloedtransfusies?
Een vriendinnetje van mij mocht ook kiezen en koos ook voor ijzer, maar zei achteraf dat ze beter het bloed had kunnen kiezen, dat ze zich dan wrsch sneller een stuk beter had gevoeld.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:47:25 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58600780
Sjak, ik ben onder meer ook daardoor al vroeg met de bv voor nr twee gestopt. Ik raakte er echter niet minder vermoeid door, helaas.
Als je nog door zou willen gaan met de bv, is het dan niet een optie om te kolven zodat je de nachtvoeding door je man kan laten doen? Of in het weekend, wel zelf even voeden 's ochtends maar daarna even de kinders door je man te laten doen zodat je verder kunt slapen?

Ik sliep echt het halve weekend als mijn wederhelft thuis was. Heel ongezellig, maar ik knapte er wel van op .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:52:10 #9
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58600907
Misschien haalt Leah je twijfel weg Sjak, of brengt ze je op goede ideeen.

Buiten dat, stoppen met borstvoeding geven is geen falen. Echt niet! Je hebt Stijn al een hoop goeds meegegeven en jezelf voorbij lopen is nergens goed voor. Heel veel succes.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:57:22 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58601008
Och Sjak, wat rot zeg! Ik vind Leah's idee wel een mooie (tussen)oplossing, zodat je kunt rusten?
En stoppen met borstvoeding is zeker geen falen, zeker niet omdat het bij jou een weloverwogen besluit zal zijn.

Sterkte ermee!

Karin, wat jammer dat de bruiloft zo in het water viel voor je!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:15:25 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_58601336
Sjak, wat vervelend
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:58:09 #12
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58602113
voor Sjak en nog twee omdat ik het goed kan begrijpen hoe je je voelt (en dan voel je je nog een stuk slechter dan ik me een tijd heb gevoeld )

Wat misschien ook een idee is, in plaats van te kolven het misschien te gaan combineren, kv met bv? Het is echt echt echt geen falen...alleen al het feit DAT je er niet meteen mee wil stoppen vind ik al bijzonder, je mag best lekker aan jezelf denken nu hoor! Maar niet doen omdat je man etc. het zegt, je moet er wel zelf achterstaan (anders zul je er ook mee blijven zitten misschien, zeker als je er niet heel erg van opknapt o.i.d....) maar dat is natuurlijk ook wel logisch.

Sterkte met alles
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2008 @ 23:04:10 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58602225
ik wil alvast iedereen die morgen moederdag niet kan vieren zoals ze zou willen een dikke knuffel willen geven.
pi_58602243
Sjak sterkte ermee!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:31:42 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_58602679
Sjak, wat ontzettend rot!!
Misschien kun je contact opnemen met een lactatiekundige, misschien dat die nog wat goede ideeen heeft over de bv, om je wat te ontlasten.
Sterkte!
  zondag 11 mei 2008 @ 08:21:01 #16
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58605534
Moederdag... maar dat gaat het voor mij niet echt worden, want mijn man is ziek...

Ik krijg nog wel cadeautjes van m'n meiden, helemaal zelf gemaakt, dus dat is zowiezo leuk

Iedereen een fijne Moederdag toegewenst!
  zondag 11 mei 2008 @ 12:53:08 #17
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58608012
Wat zijn jullie toch lief allemaal

Vannacht heeft de babyfoon meegenomen en is samen met dat ding op een andere kamer gaan slapen. Hij heeft toen een flesje KV aan Stijn gegeven en ik heb lekker door kunnen slapen. Dat scheelt al. Kolven doe ik al en dat geven we al extra gedurende de dag. Stijn is blijkbaar ook gewoon een hongerlap. Aan de lactatiedeskundige heb ik ook gedacht Cattie. Dinsdag ga ik naar het CB en ik laat het even van mijn gesprek daar afhangen of ik die ga inschakelen.

BE, ze zijn inderdaad steeds minder happig op het geven van bloed. Ten eerste is het gewoon het duurst en is het steeds schaarser aan het worden. Ik heb er zelf niet voor gekozen omdat er ook nog steeds kans is op bloedoverdraagbare aandoeningen zoals hepatitus en er een behoorlijke kans is op reacties van je lichaam op het vreemde spul dat je krijgt (een soort afweerreactie van je lichaam). Bij mij was de curretage het probleem, door het ijzer begon ik me al weer een stuk beter te voelen maar toen ik heb ik bij de curretage weer veel bloed verloren en dat deed me de das om denk ik.

Ach,. over een paar weken ben ik dit allemaal weer vergeten

voor de moeders die hun kindjes moeten missen vandaag
Lekker douchen!
pi_58610461
Sjak, hoop dat je snel opknapt!

Karin, ik heb ook migraine helaas. Ik had eerst Imigran maar dat hielp niet echt. Toen heb ik een tijdje preventief iets geslikt maar daar werd ik draaierig van. Toen heb ik Maxalt gekregen en dat helpt wel heel erg goed. Ik heb ook last van aura's en met Maxalt was dat snel voorbij. Misschien zou je aan de HA kunnen vragen of je iets anders kan krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 mei 2008 @ 15:45:30 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58610527
Wat zijn aura's? (bij Migraine dus)
Ik heb ook Maxalt. Maar het liefst slik in Sanalgin (vrij verkrijgbaar). Dat werkt voor mij het allerbeste
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 11 mei 2008 @ 15:47:20 #20
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58610547
sjak
Lastig he, zo een beslissing? Ik denk dat ik in zo een geval gewoon de boel op zijn beloop zou laten. Niet echt afbouwen met bv, maar wel, als ik het niet meer trek, een flesje kv er bij. Gewoon zien waar het schip strandt, zeg maar.
pi_58610673
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:45 schreef LadyS het volgende:
Wat zijn aura's? (bij Migraine dus)
Ik heb ook Maxalt. Maar het liefst slik in Sanalgin (vrij verkrijgbaar). Dat werkt voor mij het allerbeste
http://webspace.ship.edu/cgboer/aura.gif
http://people.zeelandnet.nl/hoefnag/images/aura.jpg
onder andere dit.
ik zet ze niet als plaatje neer omdat sommigen daar eng van worden
quote:
Sommige patiënten zien voorafgaande aan een aanval merkwaardige figuren of een deel van het gezichtsveld valt weg. Dit wordt een "aura" genoemd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator zondag 11 mei 2008 @ 19:15:44 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58613663
Lieve Sjak wat een moeilijke toestand. Luister goed naar je gevoel over het al dan niet stoppen met BV en onthou: er is nog nooit iemand in therapie gegaan later omdat hij/zij niet genoeg bv kreeg van zijn/haar moeder.
Niet ten koste van jezelf dus, maar ook niet tegen je gevoel in. Probeer daar de (zeer moeilijke) balans in te vinden.
Sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 mei 2008 @ 20:30:14 #23
105850 Fuente
mamamuts
pi_58614949
Sjak, wat moeilijk! Zie het vooral niet als falen. misschien zoals al geopperd, deels kv en deels bv doen?

Karin, ik heb heel veel migraine gehad toen ik nog anticonceptie gebruikte. Ik kreeg op een gegeven moment sumatriptan, maar dat is geen aanrader, het voelde alsof er iemand op mijn keel en borst drukte, de hoofdpijn gaat wel weg maar ik ben er vreselijk beroerd van geweest. Bij mij werkt het vaak het beste om een paracetamol met codeine te nemen en dan 2 uur te gaan slapen, vaak ben ik daarna wel in staat tot actie zeg maar. Maar het blijft toch een soort 'uitzitten'.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 11 mei 2008 @ 21:30:03 #24
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58616004
Fuente, wat heb jij een leuke babyticker trouwens als ik nog eens zwanger word weet ik wel welke ik ga nemen
Maar je kunt dus migraine krijgen van de pil? Wat een vervelende bijwerking zeg!
  zondag 11 mei 2008 @ 21:47:13 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58616345
Bij mij kwam het toen ook van de pil idd. Althans, dat zei de huisarts. Ik denk zelf dat de examenstress van het examenjaar er ook een aandeel in had. Ik heb toen een andere, lichtere, pil gekregen en daarna heb ik nog maar een paar keer gehad.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 12 mei 2008 @ 07:40:32 #26
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58621988
Jeetje Sjak, dat klinkt best heftig allemaal.
Sterkte met de moeilijke situatie waar je nu in zit, ik hoop dat het met de juiste hulp gauw weer beter zal gaan.

Migraine is vreselijk, gelukkig ben ik er al een paar jaar zo goed als van af. Hebben jullie vanwege het warme weer nou ook meer last?

24-8-06 was heel lang de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Sinds vanmorgen dus niet meer en nu heb ik buikpijn en voel ik me iets minder schuldig over die zak M&M's die ik gisteravond iets te snel leeg had
.... met gevoel voor drama....
pi_58622072
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:30 schreef Suzanna het volgende:
Fuente, wat heb jij een leuke babyticker trouwens als ik nog eens zwanger word weet ik wel welke ik ga nemen

Ja leuk zijn die he, alleen staat er bij jou ook dat je nog maar 5 dagen hoeft Fuente. Dat stond er bij die van mij ook steeds verkeerd, daarom heb ik 'm eruit gegooid.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 12 mei 2008 @ 08:52:07 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58622135
Ik had ook al in Z&G zitten kijken, vroeg me al af of ik ernstig in de war was.
pi_58641550
Sjak, even een dikke
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:10:43 #30
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58642030
ze is dus nog maar net zwanger ik dacht al!...

Sjak, hoe is het met jou? Het weekend en de maandag overleefd?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:20:18 #31
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_58643220
Hoi hoin een vraagje aan jullie; Mijn dochteris nu exact 7 maanden en ik heb tot 6 maanden volledige borstvoeding gegeven. Nu is ze helemaal over op fles-, en vaste voeding, dus ik ben helemaal gestopt met de bv.
Maar de menstuatie blijft nog steeds uit....Tijens de bv periode heb ik cerazette geslikt omdat ik nogal vruchtbaar ben Komt dit iemand bekend voor, en is het normaal dat het zolang duurt??
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:02:04 #32
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58644008
Volgens mij is dit helemaal niet raar, het is ook een bekend verschijnsel met de minipil (Cerazette), ik heb het ook gehad. Als je op een combinatiepil overgaat, krijg je al snel een menstruatie tijdens de 'stopweek'. Zo komt je normale ritme weer wat sneller op gang. Mijn advies is, stop met Cerazette en ga over op een andere pil, aangezien je toch gestopt bent met BV kan dat nu wel. Dus gewoon een afspraak met de huisarts zou ik zeggen!
pi_58645252

Daar ben ik weer. Een hele poos alleen maar gelurkt, maar ik vind het toch wel leuk om weer eens een beetje mee te kletsen. Met deze moeder gaat het, afgezien van die stomme hooikoorts, goed!
Eva is al weer ruim 1,5 jaar en we hebben het fijn samen. Vandaag is mijn mamadag en ik ben al helemaal platgeknuffeld. Lekker, snot . Ik heb een nieuwe leuke functie bij mijn 'oude' werkgever, en is al bijna een jaar weer student en doet dat goed.
en, we 'gaan' voor nr.2, en hoe kan ik nu zwanger zijn zonder OUD... . Net zoals bij Eva is het weer een sprong in het diepe (bevalling , waar moet nr 2 slapen, hoe moet het met werk en verlof, zwangerschap + hormonen , etc) maar bij Eva is het ook allemaal helemaal goed gekomen, dus daar vertrouw ik nu ook maar weer op. Als we moeten wachten tot ik helemaal op een roze wolk zit komt die 2e er nooit..
Ik zal maar niet meer reageren op alle moeders die wat gepost hebben (ik loop een jaar achter ) maar ik heb ernstig meegelezen en -geleefd.
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:19:55 #34
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58645453
linda wat leuk dat jullie voor een tweede gaan en wat fijn om te lezen dat het zo goed gat me jou, je lief en uiteraard met Eva...... 1,5 jaar.... weer zo'n mijlpaal.
pi_58645594
Ha Chacama! Fijn om te zien dat het met jou ook lekker gaat! (weliswaar stond het in een ander topic )
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:33:05 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58647023
Linda, als lurker weet je natuurlijk dat er aankomende zondag een meet is geplanned he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58647125
Hmm. Als lurker en actief poster vond ik die meets maar eng hoor! Ik zal eens kijken
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:23:17 #38
105850 Fuente
mamamuts
pi_58647954
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:30 schreef Suzanna het volgende:
Maar je kunt dus migraine krijgen van de pil? Wat een vervelende bijwerking zeg!
Thnx!

Ja ik had dat echt van de hormonen in de pil. Een tijdje de nuvaring geprobeerd, daar had ik hetzelfde probleem mee. Toen ik met de pil gestopt ben, duurde het nog 3 maanden (elke keer rond mijn menstruatie) en toen was ik ervan af!

Igraine, ik heb het vaker gehoord terwijl anderen 'm wel weer goed zien Volgens mij heeft het te maken met of je firefox of internet explorer hebt, ik ga zo nog eens kijken hoe of wat

Linda, wat een leuk nieuws!

edit: nu zou de ticker het wel goed moeten doen, als het goed is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:35:35 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58648211
Ik had echt ook mega-hoofdpijn (en 1 bijna-migraine, het bleef bij de aura's) van de nuvaring. En een totaal bevroren libido. Ben er gauw weer mee gestopt.
pi_58649884
Ik ben net met de Nuvaring gestopt, en ik merk inderdaad een libidoeffect. Of zou dat de oer-voortplantingsdrift zijn
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:05:18 #41
105850 Fuente
mamamuts
pi_58650274
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had echt ook mega-hoofdpijn (en 1 bijna-migraine, het bleef bij de aura's) van de nuvaring. En een totaal bevroren libido. Ben er gauw weer mee gestopt.
dat was bij mij ook echt ernstig weg, bij de nuvaring, terwijl dat juist de reden was dat ik dat ding nam, vanwege minder hormonen enzo, echt nooit weer!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:26:00 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58654250
Ja dat had ik ook met de nuvaring En ik werd ook wel errug down/depresseif-ig van.
En toch hoor je dat soort verhalen wel érg vaak over de nuvaring. Da's wel vreemd vind ik, als er zo weinig hormonen in zouden zitten.

Linda leuk om weer wat van jullie te lezen, en wat leuk dat jullie voor een tweede gaan!
©Dumbo
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:39:07 #43
94046 PM-girl
pi_58660817
En toch een nummer 2 bij jullie Linda! Succes!
*
pi_58661407
Leuk Linda! Succes!
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:48:21 #45
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58662132
Leuk Linda

Ik ben in de rui..krijg zelfs inhammen aan de zijkanten van m`n voorhoofd
En ik heb best lang, heel dik en donker haar dus je komt het ook gewoon overal tegen. Elke keer als ik m`n haar heb gewassen zit het doucheputje verstopt Fijn die hormonen
Saartje
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:17:43 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58662629
Maneki, jij had toch ook last van BI? Is dat nu over?

De reden dat ik het vraag: Sinds de bevalling heb ik dus rugpijn, bij mn stuitje. Dat is dus nu al zo'n 3 maanden bezig...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:34:17 #47
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58665965
Ik heb BI inderdaad. Heb het in de 10e week gekregen van de zwangerschap van het ventje wat binnenkort 5 wordt. Ik verwacht niet dat het nog over zal gaan, al is het nu een heel stuk minder dan voor de zwangerschap van Saartje. Helaas weet ik ook dat het altijd fases zijn van veel pijn en minder pijn, die elkaar afwisselen.
Ben je er al mee bij een fysiotherapeut geweest? Daar hoef je tegenwoordig geen verwijsbrief meer voor te hebben.
Saartje
pi_58670964
Toch gek, ik dacht ook dat die Nuvaring een goede keus is ivm de mindere hoeveelheid hormonen, maar ik voel me, nu ik gestopt ben, een stuk energieker, heb meer libido en ben ook al twee kilo afgevallen

Grappig dat jullie het allemaal leuk vinden dat we voor een 2e gaan. Ik vind dat ook wel, maar vooral heel eng!

Ticootje, een chiropractor is ook nog een optie, daar had ik veel baat bij tijdens mijn zwangerschap, toen mijn bekken moeilijk deed.
Eva en Maria
pi_58671144
Linda, die vele nummertjes...

is dat een verwijzing naar het feit dat jullie voor een tweede gaan?

pi_58671301
oja, die vele nummertjes . 't was mijn oude account waarmee ik nog vaak aangesproken werd. Ik zal het maar even weghalen nu
Eva en Maria
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:50:06 #51
94046 PM-girl
pi_58672132
Met de vele nummertjes ja!
Weet je nog, dat we samen zwanger Z&G binnenkwamen?
*
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:56:04 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58672240
Hoi Linda Spannend hoor om te gaan voor een tweede! Maar wel leuk hoor weer zo'n kleine hummel. Leuk om je hier weer te zien.

Ik begin langzaam uit mijn dalletje te kruipen. Het helpt bij mij vaak een stuk om een en ander eens goed uit te spreken. Ik ben rustig de BV aan het afbouwen, dat geeft al wat rust, dat ik niet alleen verantwoordelijk ben voor de kleine man. Ik slaap wat meer en ik denk ook dat mijn Hb zo langzamerhand wat aan het stijgen is. De watten in mijn hoofd zijn minder aan het worden. Ik hoop dat de hoofdpijn nu ook snel eens over gaat. Verder ben ik gewoon veel rustiger aan gaan doen, dat helpt toch ook wel

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 14-05-2008 22:02:21 ]
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 21:05:51 #53
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58672430
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:50 schreef Linda__ het volgende:
Grappig dat jullie het allemaal leuk vinden dat we voor een 2e gaan. Ik vind dat ook wel, maar vooral heel eng!
Onze tweede kondigde zich onverwacht aan. Zo na week twintig van de zwangerschap begon ik het zelf ook eens leuk te vinden.Maar ik merkte dat iedereen om mij heen (behalve op het werk) het direct fantastisch vond dat er een tweede kind zou komen. Leuk voor Lucie, werd er vaak bij gezegd. En ze hebben gelijk gekregen
Hoi Linda en Eva, welkom terug!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:06:20 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58672446
Fijn Sjak, dat je je eindelijk langzaam maar zeker (toch?) weer wat beter gaat voelen.
pi_58672855
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:50 schreef PM-girl het volgende:
Met de vele nummertjes ja!
Weet je nog, dat we samen zwanger Z&G binnenkwamen?
Da's wel heel lang geleden ... Kans dat we weer samen zwanger zijn?
hmm, jij was wel twee hele topics later dan ik hoor

fijn Sjak, dat je weer uit je dal kruipt. Hopelijk kun je ook lekker genieten van je gezinnetje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Linda__ op 14-05-2008 21:45:23 ]
Eva en Maria
pi_58674755
Ja, komaan PM!
pi_58678305
Ik ga binnenkort toch maar een afspraak maken bij de fysio. Mijn hoop dat het vanzelf wel weer overgaat begint nu echt te vervagen. De ene dag heb ik er wel meer last van dan anders, maar er zijn helaas ook dagen dat ik bijna niet kan opstaan.
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:41:06 #58
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58681683
Wat vervelend Ticootje! Waar heb je precies last van dan? Veel pijn? Sterkte!

Sjak, ik vind het echt heel fijn dat het beter gaat met je, al is het maar langzaam. Je bent een dappere hoor!

Ik ben even chagrijnig hoor. Mijn stagiair die nog maar 1 keer is geweest (voor de vakantie) is niet op komen dagen en heeft ook niks laten weten. Ik heb op een aantal manieren geprobeerd hem te bereiken maar weet zijn telefoonnummer niet helaas. Ik heb zijn stagebegeleider al laten weten dat ik dit niet pik en flink pissig ben, en dat ik hem liever niet meer hier heb.
Tjonge zo hoeft het niet voor mij hoor.
pi_58682030
Suzanna, ik zit dus nu zelf te denken dat het niet meer gewoon rugpijn is, maar dat ik meer moet denken aan BI. Ik had in mn zwangerschap ook al last van mn rug, maar ik dacht dat hoort erbij, ik zal wel verkeerd lopen, het is allemaal wat zwaarder, enz.. Maar nu 3 maanden na de bevalling is de rugpijn nog niet weg en het doet ook gewoon veel pijn. Ik ben niet zo van de pijnstillers (in de kraamweek slikte ik veel paracetamol vanwege dit probleem). Het is denk ik beter om nu de oorzaak maar eens aan te pakken.

Ik ad het ook maar een tijdje gegooit op het feit dat ik vaak die kleine optilde.. Maar het feit is gewoon dat de rugpijn te laag zit dat het tillen de oorzaak is. Het wordt wel flink erger als ik veel zit, en het wordt iets minder als ik in beweging blijf.

MAg ik ook een intiem vraagje stellen? Wanneer weer intiem met je man? Ik merk gewoon dat ik lichamelijk nog niet in topconditie ben. Nu met een borstontsteking die geweoon pijn doet, mn rug en ook mn onderkantje is nog wat gevoelig... Hoelang duurt het voordat alles weer een beetje hersteld is?
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:03:20 #60
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58682133
Bij mij duurde dat allemaal niet zo lang, dus helaas, veel advies kan ik daarin niet geven helaas...maar ik denk dat het in het begin gewoon meer knuffelen en lief zijn voor elkaar is, dan het 'echte werk' ... toch? dat is dan gewoon beter lijkt me. Rustig aan doen en niet teveel verwachten van jezelf denk ik.
pi_58682392
Ticootje, intiem zijn met je man hoeft niet gelijk te betekenen dat je ook all the way gaat. Je moet ten eerste lekker in je vel zitten en het ligt er aan hoe lang je vloeit, of je een knip hebt gehad etc. Ik heb 8 weken na de geboorte van beide kinderen weer de gok gewaagd en in het begin is het een stuk gevoeliger geweest door de knip en het litteken. Maar bouw het gewoon rustig op, niks overhaast want dat is voor beide partijen dan een domper.

En ik ben vandaag bij de tandarts geweest, hij heeft 2 kiezen tot bijna niks weg geboord en er een noodkroon op geplaatst en over 2 weken krijg ik dan mijn brug. Alleen is de verdoving nu bijna uitgewerkt en doet het me toch een partij zeer. Nou ja, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden toch?
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:24:40 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58682544
Wij waren vrij vlot, maar de laatste tijd doet het ineens weer zeer, er zitten 1 of 2 hele pijnlijke plekjes. Mss toch dat wild vlees waar de vk het over had. Van de week zelf eens kijken en dan maar eens naar een ha ofzo.
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:26:53 #63
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58682579
Arme Faja...dat lijkt me echt een domper op de dag geven als je de hele tijd zo'n pijn hebt sterkte!

BE, dat lijkt me een vervelende klacht om mee bij de ha te komen. Maar aan de andere kant, die zal dat wel vaker tegenkomen, dus ach... ik hoop eigenlijk gewoon voor je dat er niks aan de hand is natuurlijk!
pi_58682638
Hier heeft het ook heel lang geduurd voordat we na de geboorte van Mikael weer sex hadden. En zelfs nu na bijna 2 jaar doet het nog wel eens pijn als en ik te lang doorgaan. De dokter had een tijdje terug gekeken en tis precies waar het litteken zit en dat zal dus waarschijnlijk altijd wel gevoelig blijven.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58683240
Hier 3 week na de bevalling.
Mijn man vond het onwijs eng en was heel voorzichtig zelfs toen ik zei van het mag wel wat wilder Gevoelig is het soms nog wel vooral bij de litteken maar het valt wel mee.

Bij iedereen is het anders. Ik ken iemand die pas na 7 maand een poging deed. Neem de tijd die je nodig hebt
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:06:13 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58683254
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:26 schreef Suzanna het volgende:
Arme Faja...dat lijkt me echt een domper op de dag geven als je de hele tijd zo'n pijn hebt sterkte!

BE, dat lijkt me een vervelende klacht om mee bij de ha te komen. Maar aan de andere kant, die zal dat wel vaker tegenkomen, dus ach... ik hoop eigenlijk gewoon voor je dat er niks aan de hand is natuurlijk!
De vk had het over wegbranden. Lijkt me doodeng, maar goed... het zou toch ook wel prettig zijn als het gewoon weer fijn kan zijn.
pi_58683607
oe, de meeste van jullie zijn wel vrij vlot.

BE, wegbranden??
pi_58683722
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De vk had het over wegbranden. Lijkt me doodeng, maar goed... het zou toch ook wel prettig zijn als het gewoon weer fijn kan zijn.
dat kreeg ik destijds ook als mede-oplossing te horen... niet gedaan (brrr)
hier bleef er dus als oplossing over gewoon niet of nauwelijks intiem zijn, ik heb niet alleen een beetje wildvlees, maar onderhuids is het niet geheel soepel gehecht na jayden, bij hem was ik finaal aan alle kanten waar het maar kon uitgescheurd en geknipt, 'prachtige' zonnetjes zeg maar..
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:05:17 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58684167
Ticootje, ik geloof zoals ze met wratjes doen, vriesbranden zeg maar.

Knor... is het wel goedgekomen? Of nog steeds niet.
Ik geloof dat dat laatste niet helemaal een optie is hier. Maar goed, zoals gezegd, het zijn maar 2 kleine plekjes, er hoeft geen complete verbouwing aan te pas te komen.

Ik las gisteren nog ergens in een van mijn chick-litjes dat het meestal veel lekkerder en prettiger is na een bevalling...
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:20:39 #70
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58684420
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:05 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier 3 week na de bevalling.
Mijn man vond het onwijs eng en was heel voorzichtig zelfs toen ik zei van het mag wel wat wilder Gevoelig is het soms nog wel vooral bij de litteken maar het valt wel mee.

Bij iedereen is het anders. Ik ken iemand die pas na 7 maand een poging deed. Neem de tijd die je nodig hebt
Hier ook na 3 weken. Alleen raakte hij kant nog wal, hij had er net zo goed nog een voet bij kunnen steken of al zijn vrienden uit kunnen nodigen . Nu na 8 weken is dat nog steeds niet zoals het vroeger was, maar wel iets beter .

Verder is alles weer in nieuwstaat, geen last van de paar hechtingen die ik had .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58684596
Ik krijg er zelfs nog geen tampon in zonder pijn, ik ben zelfs al overgestapt naar de maandverband...

Knuffelig ben ik niet en ook nooit geweest. Maar ik vind het gewoon een beetje zielig voor mijn man, die wel gewoon zijn gezonde verlangens heeft naar mij. En helaas heb ik het gewoon nog niet, ik vind het doodeng.
pi_58684690
Tico, bij mij deed een tampon inbrengen veel pijner dan het hebben van sex. De tampon is een droog ding dat een stuk stroever gaat dan wanneer je zin hebt in sex en je het gewoon voorzichtig probeert. Misschien niet erg knuffelig maar probeer gewoon eens een avondje te relaxen samen, massage olie erbij, een lekker wijntje, kaarsjes aan en zie gewoon waar het schip strand.
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:38:58 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58684716
Wildvlees wegbranden is niet eng hoor. Het wordt aangetipt met een soort wattenstaafje dat gedrenkt is in een of ander chemisch goedje en dan sterft het wilde vlees na een paar dagen af. Voel je niets van.
Jaja, expert gynaecologische ingrepen is speaking hoor.

Oh, en over all-the-way gaan.... Bij ons lukt dat nog steeds niet.
De sexuologe had het erover dat ik evt nog geopereerd zou kunnen worden... Mwoah... ik weet het nog niet. Maar ja, ik heb onderhand ook wel weer eens zin om ouderwets genomen te worden.
Dus Kim, het tegenovergestelde van wat jij hebt is ook niet alles hoor!
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:43:40 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58684794
Dat is bij ons ook zo Het enige dat niet echt zeer doet is de standaard missionaris maar daar wordt je op een gegeven moment ook zo flauw van. Ik heb nou wel weer eens een keertje zin in een stevig potje...
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:47:24 #75
14746 k_i_m
pi_58684874
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:38 schreef Moonah het volgende:

Dus Kim, het tegenovergestelde van wat jij hebt is ook niet alles hoor!
Na alle verhalen van hier ben ik nog steeds in shock dat ik er zo goed vanaf ben gekomen! Ik ben niet geknipt, wat vaak bij een vacuümverlossing wel gebruikelijk schijnt te zijn. Ik ben niet van de voor- tot achterdeur ingescheurd. Ik ben niet verzakt of blijvend incontinent en het hechten deed ook geen pijn omdat ik goed verdoofd was. Echt allemaal dingen waar ik me vantevoren goed druk over gemaakt heb.

Mijn eerste vraag aan de zusters was dan ook "ziet het er heel erg uit? Komt het ooit nog goed? . "

maarja, achteraf is het toch jammer dat er niet ergens "een steekje extra" te zetten was .
In my life
Why do I smile
pi_58684939
laat maar hangen
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:51:47 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58684948
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:20 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Alleen raakte hij kant nog wal, hij had er net zo goed nog een voet bij kunnen steken of al zijn vrienden uit kunnen nodigen .
Hier moest ik wel even om gniffelen hoor
pi_58684985
Misschien is het inderdaad wel lekker om weer eens een avondje met zn 2en te zijn. Misschien kan ik mn ouders tackelen dat Jen daar een keer logeert, of is dat een beetje vroeg?

Jen slaapt bij ons op de kamer, dus tja... En zoals jullie weten, slapen (behalve 's nachts) is nooit langer dan een uurtje...
pi_58685027
Oh maar Nathan slaapt ook bij ons op de kamer, we hebben genoeg ruimte ergens anders hoor voor een gezellige avond. Als jij denkt dat ze uit logeren kan waarom zou het dan te vroeg zijn?
pi_58685079
Ik denk dat ik gewoon ook een beetje moet leren mijn aandacht te verdelen. Dat ook manlief weer een beetje aandacht krijgt.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:11:57 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_58687412
Tja, mijn libido is al jaar en dag nul, dus die zwangerschap was al een wonder, maar hier dus ook nog nier weer wat gebeurd

Morgen een jaar getrouwd, maar ik denk dat ik een ander cadeau ga halen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58688372
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ticootje, ik geloof zoals ze met wratjes doen, vriesbranden zeg maar.

Knor... is het wel goedgekomen? Of nog steeds niet.
Ik geloof dat dat laatste niet helemaal een optie is hier. Maar goed, zoals gezegd, het zijn maar 2 kleine plekjes, er hoeft geen complete verbouwing aan te pas te komen.
nee en dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk niet meer goedkomen of ik moet voor een derde gaan, weer gigantisch uitscheuren waar mogelijk is en weer rond om alles me laten hechten, maar eerlijk gezegd is die behoefte aan een derde er wel, maar op de rest zit ik niet op te wachten.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:01 #83
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58689082
Ik had volgens mij wel eens verteld dat ik nierstenen had? Nou, 2 vergruizingen hebben zowat niks uitgehaald, dus ik werd vanmiddag gebeld dat ik 29 mei word opgenomen voor een operatie 30 mei is de operatie dus. Ik moet iets van 5 dagen in het ziekenhuis liggen

Duimen jullie voor me
pi_58689661
Lady, dat lijkt mij flink pijn doen! Ik duim voor je.

Troel, ik ben blij dat ik dus niet de enige ben.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:55:21 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_58690541
Oh wat naar LadyS.. Sterkte!

Echt all the way zijn wij pas na ruim een half jaar weer gegaan. Daarvoor pogingen, maar dat was echt pijnlijk en naar. (En vanwege een traumatische bevalling had ik sowieso 3 maanden nodig voordat mijn man in de buurt van mijn kruis mocht komen) Na ruim 5 maanden naar de ha gegaan en toen bleek dat het van binnen nog steeds niet genezen was en er veel littekenweefsel was. Na 3 weken smeren met een creme was de boel genezen. Het littekenweefsel was een tijd lang nog gevoelig en zat in de weg, maar is in de loop van de tijd soepeler geworden en nu is het bijna helemaal weer oke.
Moraal van dit verhaal: als het niet goed voelt, ga aub naar de ha, dat had ik maanden eerder moeten doen.

Moonah en Knorretje, wat rot voor jullie!
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:40:05 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58691438
Oh bah, sterkte LadyS! echt niet niet leuk (waarschijnlijk maak jij je in het ziekenhuis dan nog het meeste zorgen om je meiden!) Sterkte met het afwachten

Moonah wat naar dat het nog steeds niet kan joh, dat lijkt me echt erg. Ik had een tijd geleden er iets over gelezen maar geen idee dat dat dus nog steeds zo is! Tjonge zeg ...hoe gaat jouw vriend/man ermee om?

Knorretje ook al tjonge, wat naar. Lijkt me niet niks hoor. Het is niet iets waar je mee te koop loopt lijkt me, maar wel een zeer reeel probleem.

Cattie, ging jij niet naar de HA omdat je dacht dat het wel vanzelf zou overgaan? Of vanwege schaamtegevoel ofzo? Dat zou ik dan weer hebben denk ik... ik heb al een aantal keer een vaginale infectie gehad en niet naar de huisarts gegaan (ik wist dan toevallig van een vriendin die HBO-V heeft gedaan dat het dat was) en ben zelf gaan smeren met een anti-schimmelzalf, waar het gelukkig van overging, maar oeh ik moet er niet aan denken dat de arts (al is het een vrouwelijke, maakt mij niet eens uit) daar moet kijken! hebben meerderen dat hier? Of ligt dat aan mij?
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:50:21 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_58691653
Een beetje een combi Suzanna, ik hoopte dat het vanzelf wel over zou gaan, want als het niet echt noodzakelijk is, ga ik liever niet met de benen wijd bij de huisarts. Maar als het moet, dan moet het.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:56:32 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58691768
Suzanne, mijn lief doet niet moeilijk hoor. Er is immers ook meer te doen in bed dan alleen neuken.
Oh, en qua gyn. onderzoeken doe ik net zo makkelijk mijn benen uiteen als dat ik bij de tandarts mijn mond open doe. Maar ik heb al zo'n lange geschiedenis wat dat betreft dat ik alle schaamte voorbij ben.

En cattie, ik vind het stoer dat je het nog een keer aandurft!

Edit, vergeten: LadyS, wat rot zeg, dat die vergruizingen niet hebben gewerkt.
Heel naar dat je nu zo lang in het zkh moet liggen. Krijg je het goed geregeld met de kinderen?

[ Bericht 25% gewijzigd door Moonah op 15-05-2008 21:06:51 ]
pi_58691901
LadyS sterkte!

Suzanna, ik vind het niet leuk met de benen wijd bij de ha. Maar als ik last heb, ga ik wel. Had "vroeger" vaak schimmelinfecties. En 1x te lang zelf aan gemodderd en toen bleek het bacterieel te zijn. Ander kuurtje en na 1 dag ging het al beter. En sowieso na de bevalling maakt het me helemaal weinig uit.
En voor het eerst all the way geloof ik na 2 maanden. Heb nog lang last van de knip gehad.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:05:05 #90
108648 cattie
lieve moeder
pi_58691935
Ow Moonah, zeg dat nou niet, ik krijg krijg nog steeds de bibbers bij het idee dat ik nog een keer zal gaan bevallen (als alles naar wens gaat). Niet zo erg meer dat ik een zwangerschap niet aandurf, maar veel scheelt het niet. De wens voor een tweede is groter. En ik probeer me er op te focussen dat het uiteindelijk met Ive en mij bijna helemaal goed is gekomen.

Een vriend van ons, die net vader is geworden, vroeg mij laatst of ik al toe was aan een tweede. Toen ik uitlegde dat ik toch wel erg tegen de bevalling opzag, snapte hij me niet. Hij zei toen de standaard zinnen als: het is het toch waard, het is goed gekomen, het is maar een dag enz. Ik voelde me zo'n aansteller. Ik ben wel even van slag geweest door die opmerkingen, vooral ook omdat het iemand is die ik goed ken en die mij goed kent.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:06:23 #91
94046 PM-girl
pi_58691957
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje, intiem zijn met je man hoeft niet gelijk te betekenen dat je ook all the way gaat. Je moet ten eerste lekker in je vel zitten en het ligt er aan hoe lang je vloeit, of je een knip hebt gehad etc. Ik heb 8 weken na de geboorte van beide kinderen weer de gok gewaagd en in het begin is het een stuk gevoeliger geweest door de knip en het litteken. Maar bouw het gewoon rustig op, niks overhaast want dat is voor beide partijen dan een domper.

En ik ben vandaag bij de tandarts geweest, ....
Sorry, ik moest even lachen over de sprong die je hier maakt, van intiem zijn naar tandartsbezoek!

Wat vervelend zeg, dat sommigen zolang last houden!
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:10:09 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58692019
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:05 schreef cattie het volgende:
Ow Moonah, zeg dat nou niet, ik krijg krijg nog steeds de bibbers bij het idee dat ik nog een keer zal gaan bevallen (als alles naar wens gaat). Niet zo erg meer dat ik een zwangerschap niet aandurf, maar veel scheelt het niet. De wens voor een tweede is groter. En ik probeer me er op te focussen dat het uiteindelijk met Ive en mij bijna helemaal goed is gekomen.

Een vriend van ons, die net vader is geworden, vroeg mij laatst of ik al toe was aan een tweede. Toen ik uitlegde dat ik toch wel erg tegen de bevalling opzag, snapte hij me niet. Hij zei toen de standaard zinnen als: het is het toch waard, het is goed gekomen, het is maar een dag enz. Ik voelde me zo'n aansteller. Ik ben wel even van slag geweest door die opmerkingen, vooral ook omdat het iemand is die ik goed ken en die mij goed kent.
Oeh cattie, da's lullig ja. Laatst ging het bij ons in de pauze ook over bevallingen. En werd er ook zo'n soort opmerking gemaakt. Ik hield maar wijselijk mijn mond.
Maar spreek je angsten echt uit naar de VK/gyn hoor! Wellicht kan er een oplossing verzonnen worden voor je (geplande KS?).
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:13:04 #93
94046 PM-girl
pi_58692072
Cattie, wat lijkt me dat moeilijk, om zo'n opmerking te handelen. Je hebt geen zin elke keer alles helemaal uit te leggen, kan ik me indenken. Voor sommige vrouwen is het inderdaad zo, dat het pijn deed, maar uiteindelijk alles vergeten zodra het over is. Maar er zijn er genoeg die helaas dat niet kunnen zeggen.
Ik hoop voor je dat het bij de tweede makkelijker zal gaan, zodat je er een bijzondere en vooral fijne herinnering aan over zult houden straks!
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:14:28 #94
94046 PM-girl
pi_58692092
Ah, nu lees ik de hele tweede pagina!

LadyS wat spannend zeg, 5 dagen weg alleen al is niet niks!
*
pi_58692176
Dat je alles vergeet, is bij mij ook het geval niet. Ik weet nog goed dat ik het heel erg vond, eigenlijk niet te doen.
Alleen had ik wel het gevoel dat eens het voorbij was, alles snel terug goed kwam.
Een bevalling zie ik dus totaal niet zitten, maar na die dag is het voorbij, denk ik maar...
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:18:51 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58692177
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:08 schreef knorretje het volgende:

[..]

nee en dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk niet meer goedkomen of ik moet voor een derde gaan, weer gigantisch uitscheuren waar mogelijk is en weer rond om alles me laten hechten, maar eerlijk gezegd is die behoefte aan een derde er wel, maar op de rest zit ik niet op te wachten.
Jeetje Knor... da's ook niet mis.
Natuurlijk zijn er wel andere dingen te doen, maar toch...

Cattie, niet te veel van aantrekken joh, ook al kent hij je, hij kan niet weten hoe het was en hoe jij het evaren hebt...
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:22:38 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_58692254
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:13 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, wat lijkt me dat moeilijk, om zo'n opmerking te handelen. Je hebt geen zin elke keer alles helemaal uit te leggen, kan ik me indenken. Voor sommige vrouwen is het inderdaad zo, dat het pijn deed, maar uiteindelijk alles vergeten zodra het over is. Maar er zijn er genoeg die helaas dat niet kunnen zeggen.
Ik hoop voor je dat het bij de tweede makkelijker zal gaan, zodat je er een bijzondere en vooral fijne herinnering aan over zult houden straks!
Dat hoop ik ook heel erg. Dat het de nare eerste keer wat zal verdringen.

Moonah, aan een geplande ks heb ik ook gedacht, maar dat gaat me nu nog te ver. Ik wil wel geen pethidine maar een ruggeprik mocht ik dat nodig vinden (en dat kan nu 24 uur per dag in "mijn" ziekenhuis) en geen vacuümpomp of tang of ander martelwerktuig, als het met het persen niet lukt, wil ik linea recta naar de ok voor een ks. Deze wensen van mij zijn al vastgelegd tijdens het nagesprek en ze hebben beloofd er naar te handelen, gelukkig.

BE, dat is waar, die vriend is nog nooit bevallen! Zijn vrouw wel, maar die had een relatief makkelijke bevalling. Ik had het er nog met mijn man over en die snapt mij heel goed gelukkig.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:22:47 #98
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58692259
Cattie, gek word ik van dat soort opmerkingen. Hoe durven ze ook. Veel vrouwen liggen helemaal overhoop na een bevalling en dat wordt allemaal zomaar weggewoven, grrrrr
Ik heb dit keer mijn angsten zeer duidelijk uitgesproken, ook toen ik in het ziekenhuis kwam. Er werd goed naar me geluisterd en toen ik er om vroeg werd er zonder discussie een ruggenprik gezet, binnen een uur nadat ik het gevraagd had nog wel. Ik had dit keer echt het gevoel dat er naar me geluisterd werd en dat gaf me zoveel kracht.
Makkelijk was ook deze bevalling niet, maar veel beter te verwerken!

LadyS wat enorm spannend, wel fijn dat het zo snel kan, hoef je je niet zo vreselijk lang druk te maken er om.
Lekker douchen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:26:11 #99
14746 k_i_m
pi_58692325
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:05 schreef cattie het volgende:

Een vriend van ons, die net vader is geworden,
Ja, d'oh, je weet van wie het komt. EEN MAN . Mannen mogen pas meepraten als ze meloenen poepen .

En ik vind dat ook stomme opmerkingen hoor. Omdat je een mooi kind hebt gekregen mag je niet treuren om je eigen lijf wat beschadigd is? Nou, dat vind ik dikke onzin. Natuurlijk zie je tegen een bevalling op als je al zoveel ellende hebt gehad, dat is toch niet meer dan logisch?
In my life
Why do I smile
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:27:16 #100
94046 PM-girl
pi_58692350
Sjak, wat een goed team dan, dat er zo geluisterd is! Ik mag hopen dat dat snel overal realiteit wordt in de ziekenhuizen.

Mijn bevalling was ook geen feest, pijnlijk, vooral de ontsluitingsfase, echter geen extreme pijnen, maar soms denk ik, goh, ik zou het wel weer opnieuw willen doen, omdat ik het zo'n speciale dag vond! Soms lijkt het wel of het mijzelf niet overkomen is, maar dat ik er alleen maar bij was.
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:28:45 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_58692384
Fijn Sjak dat het de tweede keer beter naar je geluisterd werd en dat het beter te verwerken is!

De eerst volgende trouwens die zegt dat vrouwen in Afrika tijdens het werk even bevallen krijgt van mij trouwens een college over bevallen, uitscheuren, inknippen, sterfte van vrouwen in Afrika tijdens de bevalling en alle walgelijke details.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:30:08 #102
14746 k_i_m
pi_58692410
Nee, dan moet je beginnen over besnijden (voor mannen dan he?) zonder verdoving met roestige scheermesjes, dat maakt veel meer indruk .
In my life
Why do I smile
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:31:25 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_58692433
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:26 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, d'oh, je weet van wie het komt. EEN MAN . Mannen mogen pas meepraten als ze meloenen poepen .

Dat besnijden met roestige scheermesjes voeg ik aan mijn repetoir toe!

PM-girl, dat gevoel van een speciale tijd heb ik vooral met de kraamtijd. Zo hecht bij elkaar, alles nieuw, elkaar leren kennen enzo.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:38:10 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58692584
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:27 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, wat een goed team dan, dat er zo geluisterd is! Ik mag hopen dat dat snel overal realiteit wordt in de ziekenhuizen.

Mijn bevalling was ook geen feest, pijnlijk, vooral de ontsluitingsfase, echter geen extreme pijnen, maar soms denk ik, goh, ik zou het wel weer opnieuw willen doen, omdat ik het zo'n speciale dag vond! Soms lijkt het wel of het mijzelf niet overkomen is, maar dat ik er alleen maar bij was.
Ik zou het ook zo weer over willen doen ondanks dat ik het best heel heftig vond, maar ik vond het ook zo onwijs bijzonder en ik kan al zoveel niet meer terughalen ervan. De vraag is of je dat moet willen maar nu zo 4,5 maanden later lijkt het al veel minder heftig dan toen.
Als ik erop terug kijk vind ik qua pijn en ongemak de kraamweek vervelender, die vreselijk beurse onderkant, de hechtingen die trekken etc. etc.
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:40:34 #105
94046 PM-girl
pi_58692642
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou het ook zo weer over willen doen ondanks dat ik het best heel heftig vond, maar ik vond het ook zo onwijs bijzonder en ik kan al zoveel niet meer terughalen ervan. De vraag is of je dat moet willen maar nu zo 4,5 maanden later lijkt het al veel minder heftig dan toen.
Als ik erop terug kijk vind ik qua pijn en ongemak de kraamweek vervelender, die vreselijk beurse onderkant, de hechtingen die trekken etc. etc.
Precies dat ja!
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:44:57 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58692746
Dat maakt het verschil PM en BE. Bij mij stond de bevalling na 1 jaar nog zo helder op mijn netvlies dat ik al moest huilen als ik eraan dacht. Daarom was het zo belangrijk om er goede afspraken over te maken. En Cattie, heel belangrijk, dit keer ben ik wel op tijd aan de bel gaan trekken en heb mezelf laten horen. Anders gebeurt er gewoon weinig helaas...
Lekker douchen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:05:35 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58693283
Ja, dat denk ik idd ook sjak.
Als het je nog zo duidelijk bij staat lijkt het me idd vele malen enger dan dat ik er nu makkelijk op terug kan kijken.
Cattie, lekker duidelijk zijn dus!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:09:07 #108
94046 PM-girl
pi_58693373
Sjak, ik zit nu al een kwartier te broeden op een reply, maar ik kom niet verder dan dat ik je een sterke mama vind, ook al zit het je nu fysiek even tegen! Ik denk dat je hiermee een voorbeeld bent voor veel anderen!
*
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:15:05 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58693485
De bevalling vond ik vreselijk en traumatisch, maar ik merk dat ik er steeds minder moeite mee heb om er uitgebreid aan terug te denken of het erover te hebben met mijn man. Tegenwoordig krijg ik er weleens positieve gevoelens bij en schieten zelfs de zinnen door mijn hoofd die Cattie zo van streek maakten
Mijn struikelblok, grootste belemmering voor een 2e is allang de bevalling niet meer. Het is de zwangerschap zelf waar ik enorm tegenop zie. Vanaf het begin t/m het eind heb ik overgegeven met alle nare gevolgen van dien. Lichamelijk en geestelijk was ik een wrak en erop terugkijjkend had ik vrijwel zeker een prenatale depressie. Wat als een volgende zwangerschap weer zo zal verlopen? Nu is Devin er natuurlijk ook nog die zorg en aandacht nodig heeft.
Ik vind het moeilijk, vooral omdat ik zo ontzettend graag een 2e wil
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:46 #110
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58693643
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:09 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, ik zit nu al een kwartier te broeden op een reply, maar ik kom niet verder dan dat ik je een sterke mama vind, ook al zit het je nu fysiek even tegen! Ik denk dat je hiermee een voorbeeld bent voor veel anderen!
Wat lief dat je dat zegt
Lekker douchen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:24:35 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58693728
voor Sjak, maar ook voor LadyS met dat rotvooruitzicht.
En ook gewoon wel voor alle eerlijke moeders hier, over zulke dingen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58694052
Heel herkenbaar Sjak. 2,5 jaar na dato hoef ik alleen maar aan mijn bevalling te denken en de tranen schieten me in de ogen. Ik vraag me af of dat ooit nog eens minder wordt.

Sterkte, ik hoop dat je gauw opknapt!
Variety is the spice of life
pi_58694273
Ik vind het toch wel zorgelijk dat zo veel van jullie zulke nare ervaringen hebben Zo naar, dat een volgend kindje er misschien niet eens komt. Daar moeten ze toch serieus iets mee doen. Goed luisteren naar de wensen van de moeder lijkt het grote probleem hier.
Kus voor jullie allemaal

LadyS, da's ook balen van die operatie. Sterkte ook jij
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:58:09 #114
14746 k_i_m
pi_58694591
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:15 schreef Kersjes het volgende:

Mijn struikelblok, grootste belemmering voor een 2e is allang de bevalling niet meer. Het is de zwangerschap zelf waar ik enorm tegenop zie. Vanaf het begin t/m het eind heb ik overgegeven met alle nare gevolgen van dien. Lichamelijk en geestelijk was ik een wrak en erop terugkijjkend had ik vrijwel zeker een prenatale depressie. Wat als een volgende zwangerschap weer zo zal verlopen? Nu is Devin er natuurlijk ook nog die zorg en aandacht nodig heeft.
Dit zou voor mij ook een groter bezwaar zijn dan de bevalling zelf. Maar ik besef me terdege dat ik lichamelijk gezien echt enorm geluk heb gehad met herstellen . Als ik eraan terug denk ben ik eigenlijk alleen maar ontzettend sjagerijnig van het feit dat één van de meest bijzondere ervaringen van je leven eigenlijk zo verknald kan worden door andere mensen waar jij op dat moment zó van afhankelijk bent. Als er ooit een volgende keer komt en het is weer in het ziekenhuis, ga ik daar mooi op de plee zitten met de deur op slot totdat het over is, hebben ze meer tijd voor andere mensen .
In my life
Why do I smile
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:09:24 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58694824
Buiten het fysieke, is er niemand hier die het raar vond, na de bevalling, om ineens weer euhhh, geil te doen zeg maar?

Ik weet dat het moet kunnen maar tegelijkertijd voel ik me er schuldig over ofzo, alsof dat niet meer "hoort" nu ik moeder ben.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:12:42 #116
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58694917
Oh ja! Bij mij is het meer in m`n hoofd dan fysiek. Ik ben nu vooral moeder van m`n kindertjes, en de hele dag aan het zo(r)gen en ridderen en heb helemaal geen zin om `s avonds zijn geile donder te zijn
Meestal komt dat vanzelf wel weer, als je je ogen weer een beetje opent voor de rest van de wereld
Saartje
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:14:02 #117
14746 k_i_m
pi_58694951
Bij de laatste hechting die eruit spoelde ben ik erboven op gesprongen omdat ik wilde weten of alles nog werkte . Toen die nieuwsgierigheid bevredigd was, was ik er wel weer even klaar mee .

Maar dat was meer door chronisch slaapgebrek dan dat ik het raar vond, eigenlijk.
In my life
Why do I smile
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:18:54 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58695083
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:09 schreef Vivi het volgende:
Buiten het fysieke, is er niemand hier die het raar vond, na de bevalling, om ineens weer euhhh, geil te doen zeg maar?

Heel vreemd, vooral als we dan ineens een verdwaalde speen in bed tegenkomen, we Devin horen brabbelen in zijn slaap of als mijn borsten spontaan beginnen te lekken

Hoe doen of deden andere bv-mama's dat eigenlijk?
Wel of geen bh aan (ouch!), borsten erbij betrekken of juist negeren?

Kim, da's natuurlijk ook een manier
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:20:28 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58695118
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ja! Bij mij is het meer in m`n hoofd dan fysiek. Ik ben nu vooral moeder van m`n kindertjes, en de hele dag aan het zo(r)gen en ridderen en heb helemaal geen zin om `s avonds zijn geile donder te zijn
Meestal komt dat vanzelf wel weer, als je je ogen weer een beetje opent voor de rest van de wereld
Nu scheelt het wel dat mijn teerbeminde en ik in een crisis zitten (of eigenlijk; hij zit met zichzelf in een crisis) dus is dat probleem voorlopig ff van de baan .
pi_58695229
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Kersjes het volgende:

[..]
Hoe doen of deden andere bv-mama's dat eigenlijk?
Wel of geen bh aan (ouch!), borsten erbij betrekken of juist negeren?
Das de enige reden dan vriendlief hier de bv wel mooi geweest vind!
Hij wil ze terug
bh aan in bed hoeft hier gelukkig sinds een week of 2 niet meer, en zindelijk is mijn 2tal gelukkig ook al even.
Maar psychisch zijn mijn borsten nu echt nog van Pepijn en alles behalve geil...
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:31:32 #121
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58695424
Ik hou m`n bh aan in bed..en wederhelft moet er afblijven. Niet met eten spelen

Vief dat is kut
Saartje
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:34:56 #122
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58695525
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik hou m`n bh aan in bed..en wederhelft moet er afblijven. Niet met eten spelen

Vief dat is kut
Ach ja, het komt wel weer goed hoor.
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:39:01 #123
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58695623
Hm, alhoewel je het lacherig brengt toch even een hart on de riem voor je Vivi - lijkt me niet makkelijk om daarmee om te gaan

De bevallig is hier ook wat mij tegenhoudt om over een tweede te praten, ik merk dat m'n hartslag spontaan op hol slaat en de tranen prikken in m'n ogen als ik er alleen al aan denk of jullie verhalen hier lees. Nee, ik ben daar gewoon geestelijk echt nog niet klaar voor
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:06:20 #124
640 snoopy
peanuts
pi_58698658
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach ja, het komt wel weer goed hoor.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:50:15 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_58698840
LadyS wat naar dat je nou toch weer naar het ziekenhuis moet en dan nog wel zo lang! sterkte

sjak, fijn dat het wat beter gaat met je! echt fijn!

en ja, die nare bevallingservaringen Mijn eerste was ook geen pretje en daar bleef ik ook last van houden. Het eerste wat ik dacht toen ik daarna weer zwanger was, was "ow nou moet ik nog een keer" maar die angst heb ik van me af gezet en ik ben gaan genieten van de zwangerschap. wel veel gepraat met mijn vk en uiteindelijk ging de 2e keer best voorspoedig, hoewel ik wel heel bang was de hele tijd.
Nu merk ik dat ik alles langzamerhand "vergeet", ook de eerste keer. In ieder geval zijn alle scherpe kantjes er vanaf. Ik denk omdat ik niet meer hoef ofzo.
cattie, ik denk dat het moeilijk te begrijpen is voor sommigen, zeker voor een man, niks van aan trekken!

ow en een voor viev
stormy waters...
sailin'
pi_58699070
Wat een nare bevallingsverhalen allemaal
Zou het ook kunnen omdat er bij jullie zo veel thuisbevallen wordt? En dat ook in het ziekenhuis langer aangemodderd wordt (uitstellen verdoving, veel meer hulpmiddelen)
Ik heb de indruk dat hier in België (waar zowat iedereen in het ziekenhuis bevalt) het vlotter gaat, mensen krijgen heel snel verdoving, en ook het aantal keizersnedes stijgt jaar na jaar. Of dat laatste een goede zaak is, daar spreek ik me niet over uit, maar het lijkt me dat hier minder naar verloshulptuigen wordt gegrepen en sneller voor een ks wordt gekozen.
Je bevalt ook bijna standaard met een gynaecoloog, ook na een probleemloze zwangerschap.

Ik heb trouwens net het omgekeerde van jullie... ik herinner me nauwelijks nog wat van die dag. Ik werd ingeleid, ik kreeg weëen, ik had heel veel pijn (ik besefte op den duur niet meer wie er in de kamer was of was geweest of wat er gebeurde), ik heb overgegeven en me leeggepoept . Maar dan met 6cm onder invloed van de vroedvrouw een ruggenprik genomen en 1,5 u later had ik mijn dochtertje in mijn armen.
En net door die laatste fase pijnloos door te maken heb ik soms het gevoel niet echt bevallen te zijn.
Persweëen ken ik alleen van horen zeggen, en omdat ik ze dus niet voelde, heb ik ook niet het gevoel dat ik haar eruit heb gekregen.
Klinkt gek hè
Volgende keer hoop ik spontaan te bevallen en het zonder verdoving uit te houden. (maar euh, vraag het me dan nog maar eens )

Hier was er ongeveer 8w na de bevalling weer sex maar ik heb ook tot 6w gevloeid. Dat ging eigenlijk probleemloos, maar nu nog ben ik meer moeder dan geile brok.
De borsten worden hier betrokken bij de sex, maar minder dan vroeger. Die zijn toch vooral voor mijn dochter en minder voor de sex nu. Het voelt gewoon anders.
pi_58699362
Ik twijfelde een paar dagen geleden of ik er over zou beginnen, maar nu jullie het er net over hebben.... Ik wil niet meer 'natuurlijk' bevallen. Ik heb de vorige keer tot de helft een 'gewone' bevalling gehad, ook al lag Eva in stuit, maar toen bleek dat haar voetjes naar beneden lagen, waardoor de navelstreng uit kon zakken en breken. Toen werd het een keizersnede. Ik heb achteraf nachtmerries gehad van de bevalling (niet de ks), en besef nu ook dat de bevalling een sluier over de eerste maanden na de geboorte van Eva hebben gelegd. Ik weet niet wat ik het ergst vond. De pijn was nog wel te doen denk ik, maar psychisch vond ik het heel erg, en niet te verdragen. Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld, en dat had niets te maken met de mensen die om me heen waren. Ik vond het zo shockerend wat vrouwen moeten doormaken, en heb ook letterlijk bij het nagesprek gezegd dat die natuurlijke bevalling niets voor mij is.
Bovenstaande heeft me vreselijk tegengehouden om voor een 2e kindje te durven gaan. We hebben daarom besloten om een gesprek te hebben met het ziekenhuis om te bespreken dat ik een geplande ks krijg. Op 27 mei hebben we dat gesprek. Ik weet dat dat moeilijk ligt in veel ziekenhuizen, en in het bijzonder in het onze, die zeer laat zijn met ingrijpen (ook een van de weinige ziekenhuizen die nog een natuurlijke bevalling adviseren bij een stuitligging) maar desnoods zoek ik een ander zkh die me willen helpen. Maar ik hoop dat het feit dat ik al een ks gehad heb, en de grotere kans dat de volgende bevalling daar weer op uit kan lopen, voldoende argument is.

Qua sex...ik geloof dat wij na 8 weken weer iets probeerden. Ik vond het pijnlijk bij mijn baarmoeder, vanwege het litteken. Mijn onderkant was niet geschonden, dus dat gaf geen problemen.

Ik vind jullie sterke vrouwen!
Eva en Maria
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:59:46 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58699457
Iksje, ik heb juist de eerste bevalling (in het ziekenhuis) een nare ervaring achter de rug. Ze wachtten erg lang met infuus en ruggenprik en daardoor heb ik bijna 30 uur onnodige weeen gehad. Ze deden ontzettend veel pijn maar deden niks. Uiteindelijk een infuus en ruggenprik daarna (oeh wat doet een weeenstorm pijn en wat was ik blij met die ruggenprik!) maar het persen duurde heeeel lang en moest op eigen kracht, dat vond ik erg moeilijk.

Tweede en derde bevalling thuis gehad, en ging echt goed, voorspoedig, niet uitgescheurd of wat ook, dus tja... mijn keuze is wel duidelijk.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:39:59 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58700056
Wat een verhalen.. Ook al hebben miljoenen vrouwen kinderen gebaard, betekend het nog niet dat het altijd voorspoedig gaat..

Mijn bevalling was wel rot, maar ik was heel helder en rustig. Ben wel een gedeelte kwijtgeraakt, maar die zijn al snel opgevuld door foto's, filmpjes, het verhaal van mijn vriend en dingen uit het dossier.. Ik zou niet graag weer zo'n bevalling moeten doen. Maar waar ik meer last van heb is de dagen erna.. De eerste 2 weken hadden voor mijn gevoel leuker moeten zijn. Maar de eerste 5 dagen heb ik de kleine amper verzorgd. Wel vastgehouden, maar niet verschoond, geen flesjes gemaakt, niet gebadderd etc. En toen de kleine ook nog 2 nachtjes en 1 dag naar de neo moest heb je helemaal het idee dat je te weinig kunt doen. Ik kon ook niet, lichamelijk gezien. Maar het helpt ook niet echt om een band te krijgen. En ik mist gewoon hoekjes van het verhaal, want hoe doet de kleine het als hij 's nachts op de babykamer ligt (hij werd steeds geel, maar dat zag ik dus pas 's ochtends), of overdag beneden op neo (hoeveel eet hij, hoe slaapt hij etc)..
Eenmaal thuis kwam er ook nog veel neer op de Kraam en vriendlief. Dat is gelukkig allemaal goed gekomen, maar heeft toch een schaduw op het hele kind-krijgen geworpen..
Mijn zwangerschap ging prima, mijn bevalling k*t, maar acceptabel. Maar die week daarna, die zou ik wel willen ruilen...

En dat is juist waar mensen weinig over praten, ze vragen wel hoe de bevalling was, en dan kun je daar je verhaal wel over kwijt. Maar de kraamtijd wordt veel minder belicht. En dat blijft bij mij veel langer hangen.

Maar inmiddels, 40 weken na de bevalling, is alles aardig bezonken en heeft het een plekje. Maar af en toe denk je wel even terug, over wat een heftige periode dat is geweest..
pi_58700346
Mijn man vind het idee van borsten betrekken in sex na de bevalling een ontzettend spannend idee. Mij staat het bij voorbaat al tegen en ik word absoluut niet opgewonden van het idee, eerder erger ik mij aan die gedachte van hem. MAar goed ik moet eerst nog maar eens zwanger worden

Ik vind het enorm moedig hoe er hier moeders zijn die hier hun bevallingen hebben moeten doorstaan, als ik het zo lees dan denk ik, dat zou ik nooit gekunt hebben, maar op dat moment heb je weinig keuze. Ik hoop ook dat er meer gedaan word met de ervaringen van moeders en dat er meer gekeken gaat worden naar de persoon, nu lijkt het of ze bij bevallingen elke keer hetzelfde draaiboekje opentrekken. Heel veel succes met de verwerkingen ervan en ik vind het ontzettend lief dat jullie willen delen met ons.
pi_58700853
Al die vrouwen die een drama bevalling hebben gehad zeg, dat is toch best veel. Lag het ook deels aan de verloskundige of gyn die er bij was maar niet naar jullie wensen of angsten luisterden?

De eerste bevalling duurde iets van 13 uur en de 2e iets van 5 uur van het begin van de eerste wee tot de geboorte en ik heb 1 kind in het ziekenhuis gekregen en de ander thuis. Ik had beide keren een verloskundige die echt naar mij luisterde en de laatste liet mee ook lekker alleen in de slaapkamer en kwam alleen als ik riep. Het enige waar ik moeite mee had was de opname 2 dagen na de geboorte van Nathan en dat hij aan allerlei draadjes lag ter bewaking terwijl de bevalling zo voorspoedig was gegaan (afgezien van de knip).

Toen ik borstvoeding gaf sliep ik in bed met een bh aan en mijn man moest er gewoon met zijn tengels vanaf blijven.

Viv, sterkte met de relatie problemen.
Lady S, jemig een opname van 5 dagen is ook niet niks maar hopelijk ben je daarna wel van je pijn af.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:28:05 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58700954
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 09:55 schreef Basimah het volgende:
Mijn man vind het idee van borsten betrekken in sex na de bevalling een ontzettend spannend idee. Mij staat het bij voorbaat al tegen en ik word absoluut niet opgewonden van het idee, eerder erger ik mij aan die gedachte van hem. MAar goed ik moet eerst nog maar eens zwanger worden

Hm, ik zou dat toch maar tijdig met hem bespreken, want na de bevalling is dat idee van "tegen staan" zo ongeveer vermeningvuldigd met 10000, tel nog wat ladingen horrormonen erbij enzo...en je snapt het wel.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:29:59 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58700998
Linda, wat goed dat je dat gesprek hebt gepland dan! Echt, kies voor je beste gevoel hierin, dat is alleen maar dapper en goed, vind ik.

Vivi, klinkt somber, ook al heb je wel het vertrouwen fijn! dat het goedkomt. Toch kop op ermee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:34:10 #134
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58701102
Oh en for the record; ik heb niet echt relatieproblemen, zo zou ik het niet noemen..wij gaan eigenlijk heel goed met elkaar om. Mijn vriend heeft problemen met zichzelf (depressies) door onverwerkte dingen van vroeger die hij al die tijd heeft weggestopt. Gelukkig hadden wij sowieso al aan LAT relatie waardoor het makkelijker voor mij is om wat afstand in te bouwen, wat ik dus ook doe, omdat ik me niet (te veel) wil laten meezuigen in zijn "proces". Ik wil een stabiele en vrolijke moeder zijn voor Dean en daarbij ben ik uberhaupt geen type om dagen te zitten navelstaren waar hij dus wel behoefte aan heeft momenteel.

Maar sowieso, geen verdriet is groot genoeg om mijn liefde voor Dean te overschaduwen.

En zoals ik al zei, het komt wel weer goed (althans, dat gevoel heb ik), het is nu alleen ff moeilijk maar ik wist eigenlijk vanaf het begin al dat dit een keer eraan zat te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vivi op 16-05-2008 10:42:55 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:51:36 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58701478
Vievje, ik vind je echt zo stoer!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:58:08 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58701630
Thanks!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:58:30 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_58701639
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Vievje, ik vind je echt zo stoer!
ik ook en verstandig ook nog en vandaar die
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:59:47 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58701675
Oke, weer genoeg over mij .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:06:49 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_58701813
ja DAT vind ik ook
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:11:30 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58701932
Over de borsten... daar moet manlief gewoon sowieso afblijven. Als ik iets vervelend vind dan is het wel aan mn borsten zitten. Die dingen zijn gewoon te gevoelig en worden daarom nooit betrokken bij sex. (het was ook de reden dat ik een beetje twijfelde over bv)
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:21:15 #141
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_58704830
Vivi sterkte ermee weet er helaas alles van
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:00:25 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58705658
Oh, wat vind ik het 'fijn' dat we nog een keer over die bevallingen praten. Bij mij is het nu ruim anderhalf jaar geleden en ergens heb ik zoiets van "Nou moet het toch maar eens klaar zijn". Dus nare gevoelens/gedachten erover stop ik dan maar weg. Immers, ik héb er ook een heerlijk kind voor teruggekregen. Waarom blijft het dan zo wringen?

Sowieso door de fysieke gevolgen die ik nu nog ervaar, waar ik dus mee geconfronteerd word. Maar door dit gesprek ben ik erachter dat het ook komt omdat ik álles nog weet, van minuut tot minuut bijna. Heel helder, zoals jij ook schreef Sjak. Ik denk dat ik mij niet heb kunnen overgeven aan de bevalling en te veel bezig was met registreren. Om de controle te bewaren. Voor mijn gevoel was dat ook nodig want er was dus al weken niet naar me geluisterd. Al vanaf week 32 heb ik aangegeven dat mijn kind een groot hoofd had (heeft). Bij een groeiecho in week 35 ofzo, bleek hij al op een grootte van 44 weken te zitten. Dat is allemaal gebagatelliseerd. Door diverse artsen/-assistenten. Nee hoor, dat zou allemaal prima kunnen. Zelfs aan het begin van het persen heb ik het nog aangegeven dat ik bang was dat het niet zou passen. Daar werd wat lacherig om gedaan. Tot na 2,5 uur persen er eindelijk een gynaecoloog bij werd gehaald en mijn zoon na een knip met een tang eruit werd gehaald waarbij de boel dus van voor tot achter en naar binnen toe is opengescheurd. Ahaaa! Op díe manier past het inderdaad wel ja!
Nóg begrijp ik niet waarom ik geen KS heb gekregen. En Vief, nu ik erover nadenk heeft dit ook lang meegespeeld met niet-geil-zijn. Ik heb me erg verminkt gevoeld. Nu zie je er bijna niets meer van hoor, maar het vele littekenweefsel in- en uitwendig voelt erg stug en is vervelend gevoelig.

Heel verhaal.
Het zit me dus nog steeds hoog. En ik ben er ook nog boos om merk ik.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:04:09 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58705761
Laatst zei trouwens een stagiaire tegen mij dat ze het zo leuk vond dat ik altijd rokjes en jurken draag. Ik heb haar maar niet verteld wat de ware reden ervan is en dat ik zó graag weer eens een lekkere spijkerbroek zou willen dragen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:05:36 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_58705803
Moonah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:11:14 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58705935
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:05 schreef Troel het volgende:
Moonah
Da's lief van je Troel, maar ik voel me niet 'zielig' ofzo hoor.
Ik merk wel dat ik me gefrustreerd voel over het niet gehoord-zijn. Hoe hard ik ook heb geroepen. En dat ik dan achteraf tóch gelijk heb gehad. Zelfs in het nagesprek werd het gebagatelliseerd (gegevens in mijn dossier kloppen ook niet. Perstijd, maat van Thies zijn hoofd. Bekkenbodemspecialist dacht aan opzet... ).
Mijn post is ook zeker niet klagerig bedoeld, mocht het zo overkomen. Maar het lucht me wel op om er weer eens over te schrijven.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:24:42 #146
94046 PM-girl
pi_58706236
Moonah, wat is het toch goed dat er dan het altijd mutserige OUD is, om dit te delen.
*
pi_58706746
Hey Moonah, toevallig hobbel ik langs dit topic, maar ik wil je toch wel even een hele dikke pluim geven voor hoe je ermee omgaat hoor. Je berichtje komt op mij in ieder geval ook helemaal niet klagerig over. Ik heb eens je verhaal van de bevalling gelezen en dat heeft echt indruk op me gemaakt, juist door dat niet gehoord worden. Het fysieke leed is al heel erg rot, maar mensen die zo over je grenzen gaan is in mijn ogen traumatiserend. En daar mag je best af en toe eens 'aandacht' voor vragen, misschien helpt het zelfs met de verwerking.

Ik hoop voor je dat je een en ander toch nog wat meer een plek kan geven met de tijd.

Uiteraard geldt dit ook voor de andere dames uit dit topic.

[ Bericht 6% gewijzigd door Etoile op 16-05-2008 14:54:42 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:56:52 #148
14746 k_i_m
pi_58706901
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:00 schreef Moonah het volgende:

Heel verhaal.
Het zit me dus nog steeds hoog. En ik ben er ook nog boos om merk ik.
En daar heb je volkomen gelijk in. Ik ben benieuwd hoe hard die arts-/assistenten (vooral die laatste hebben er een handje van mensen te overtuigen van hun gelijk en vooral niet te luisteren) zouden lachen als zij met de kut op tafel liggen en er even iemand de boel kapot komt trekken .

Je krijgt er iets moois voor terug is zo verschrikkelijk misplaatst omdat in 9 van de 10 gevallen er eigenlijk helemaal niet eerst iets kapot hoeft te gaan. En zeker niet in die mate als wat jij beschrijft.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:06:45 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58707091
LadyS, heel vel sterkte in het zkh! ik heb nu en opdracht in een zkh en liep langs de vergruizer en toen moest ik aan je denken Hopelijk is het hierna helemaal klaar!

Jemig, wat een verhalen!
Mijn bevalling was echt appeltje-eitje en als ik nu deze verhalen lees (heb ff heel hard gelachen om kim "hij raakte kant nog wal" ) heb ik echt mazzel gehad.
het was wel heftig, weeenstorm en zo, maar ik kon me op de een of andere manier afsluiten voor de pijn, dus echt geen nare gevoelens over. ook toen de vlos langskwam na een paar dagen en die vroeg hoe ikhjet had ervaren, zei ik al dat het mee was gevallen. ze viel bijna van dr stoel

maar ik kan me idd voorstellen dat als je niet serieus genomen wordt, dat dat een grote smet op de bevalling is (kan zijn)
Moonah, ik heb niet helemaal meegekregen wat er nu "mis" is dat je bij een sexuologe bent, maar als thies met 35 wk een hoofd heeft ter grootte van 44 wk, zouden de specialisten zich wel achter hun oren moeten krabben mbt evt ks... vreemd dat ze dat niet gedaan hebben... maar dat hoef ik jou niet uit te leggen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:49:20 #150
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58707949
LadyS sterkte in het ziekenhuis, hopelijk is het dan echt over.
Vief stoer mens.

En al die mama's die nog worstelen met de herrineringen aan de bevalling. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik leef ontzettend met jullie mee. Tot in detail zoals Sjak en Moonah kan ik het me gelukkig niet meer herrineren, maar ik weet dat het snel ging. Te snel. Dat ik dolblij was dat ik in het ziekenhuis was en dat ik mocht persen toen het ook echt kon. Dat Maud eruit stuiterde weet ik nog goed. Maar wat ik nog van Fleur herinner was de omschrijving die Sjeen aan haar vriend gaf van de knip. Zij kromp ineen toen ze het zag gebeuren en de uitleg van 'als je een andere vent op de fietsstang ziet vallen' gaf bij hem dezelfde reactie.

Hier zit ik in een klein emo-dipje. De combi van Maud die nu 1,5 is en het overlijden van mijn moeder 6 jaar geleden is veel. Zo af en toe teveel. Tranen stromen soms zomaar over mijn wangen. Ben onbewust kortaf en soms even helemaal afwezig. Maar het gaat vast wel weer over. Als we weer weg zijn uit deze periode. Volgende week nog de verjaardag van mijn vader en dan gewoon weer terug naar de basis.
pi_58708398
wat fijn om hier te lezen dat bij anderen ook de bevalling nog gewoon door het hoofd spookt!

(en chaca, wat vervelend te lezen hoe emotioneel jij je nu voelt...het gaat vast wel over ja, maar dat maakt het nu niet minder moeilijk en zwaar )

Ik merk dat ik nu nog even bewust niet aan de bevalling probeer te denken,
hoewel ik gisteren bij de zw.schapscursus heel erg geconfronteerd werd weer met de angst die ik toch wel heb. De fysiotherapeute vertelde over 'hoe het hoort te lopen' en bij bijna alles wat ze vertelde zat ik inwendig (meestal) mijn hoofd te schudden en voelde ik ergens ver weg wat paniek opkomen.
Alleen al uitspraken als "de eerste 4cm merk je wel..maar is nog niet echt pijnlijk. Je kunt nog gewoon dingen doen in huis etc. en pas na die 4cm wordt het echt pijnlijk."
Mijn god, ik ben er weer zo bang voor dat ik na 20 uur wèl zeer pijnlijke weeën nog maar op 2cm zit !!!
Weer zo'n uitputtingsslag moeten doormaken? Ik ga het er geloof ik bij volgende vk bezoek toch maar eens over hebben .. dat toevallig is op de verjaardag van ilse !
Zal wel leuke emotionele boel worden.
Waar ik nu al boos om zou kunnen worden is de geruststelling die de vk vast en zeker gaat proberen te geven, zoals eerder in deze controles al over het overtijd zijn en de duur van de bevalling.
Kom in Godsnaam niet met loze 'geruststellingen' als er nog nieteens feiten zijn.
Nee, ik hoop toch op duidelijke afspraken... een soort houvast voor mij ten tijde van inderdaad feiten waar ik mee moet om zien te gaan.
bah
als ik er nu dus toch over nadenk heb ik een brok in mijn keel

ik stop er weer even mee
nog 20 (vást geen 22 ) weken te gaan
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:18:57 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58708494
Heftige verhalen allemaal.

Dikke voor alle mama's op deze druilerige, vies grijze dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 16-05-2008 16:40:56 (spelfout) ]
pi_58708528
ik kom hier nu net uit de tuin omdat ik wegdrijf van het zweten !
heerlijk zonnetje, zo'n 23graden denk ik !
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:26:45 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58709734
Ik weet mijn bevalling ook nog van minuut tot minuut, zo erg dat als ik een bevalling zie op TV ik echt flashbacks krijg en emo wordt .

En ja, dat geleuter van "Je bent het zó weer vergeten"...laatst zei iemand dat weer eens tegen me, en zó raar hoe er dan gekeken wordt als je zegt dat dat toch echt niet zo is.... .

Iig, een hoop vrouwen hier die niet alleen bij hun volgende bevalling om een epiduraaltje zouden willen vragen, maar ook bij de conceptie .

[ Bericht 24% gewijzigd door Vivi op 16-05-2008 17:50:20 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:35:51 #155
102760 Igraine
Headache
pi_58710897
Ik weet ook alles nog wel van mijn bevalling. Alleen kan ik er alleen maar met positieve gevoelens aan denken, gelukkig. Ik besef me heel goed dat het ook anders kan.

Het enige waar ik wel eens bang voor ben is dat de volgende bevalling níet zo makkelijk zal gaan en dus enorm tegenvalt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:54:42 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58711246
Hoe vreselijk blij is ook met Jen ben, er komt echt geen 2e. Geen polonaise meer aan mijn lijf. Het trajet voorafgaande voor een zwangerschap vind ik gewoon te heftig. De zwangerschap zelf vond ik vreselijk, er zijn echt maar een paar momenten geweest dat ik me goed voelde. En dan de bevalling, ik weet dat mijn bevalling een normale bevalling was, maar ik vond het zo heftig. De machteloosheid die ik voelde wil ik nooit mee meemaken.
Verder denk ik ook dat een 2e zwangerschap ook mijn huwelijk geen goed zal doen. Zonder hormonen ben ik al een felle tante, maar onder de hormonen ben ik gewoon onuitstaanbaar.

Ook heb je geen garantie dat een 2e kindje ook helemaal gezond is... Ik bedoel daarmee, met het ICSI gebeuren neem je de natuur behoorlijk in de maling, tijdens de zwangerschap heb ik er dan ook best over in gezeten of we er wel goed aan hadden gedaan. Gelukkig is Jen helemaal gezond, en is de kans dat een ICSI-kindje gehandicapt is niet veel groter dan een normale zwangerschap. Maar aan de andere kant denk ik dan de natuur zegt niet voor niet nee. We moeten gewoon blij zijn dat Jen er is.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:32:57 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_58712028
Vivi, Sjak, Moonah, ik vind jullie alle drie erg stoer!

Moonah, wat vreselijk dat er zo niet naar je geluisterd is. Het had niet zo gehoeven, dat is zo naar.
Ik vind het ook fijn dat we het hier over de bevallingen kunnen hebben. Zelf merk ik namelijk dat behalve mijn man niemand zit te wachten op verhalen over een bevalling die niet goed ging. Mensen hebben me echt afgekapt en gezegd dat ze het niet wilden weten.

Marit, ik hoop voor je dat je vk goed naar je gaat luisteren en er ook echt wat mee doet.

Zelf ben ik wel tevreden over het ziekenhuis en het personeel. Ze hebben gedaan wat ze konden en tijdig ingegrepen. Alleen liep het niet zoals het hoorde, maar daar konden zij weinig aan doen. De volgende keer wil ik graag weer in dat ziekenhuis en bij die gynaecoloog bevallen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2008 @ 19:55:53 #158
141844 Macka66
pi_58712513
Van de fouten die gemaakt zijn bij mijn eerste bevalling (ongeplande ks) had ik geen fysieke gevolgen, maar wel emotionele. Ik was daar ook boos om. En tegen een tweede bevalling zag ik op als een berg.

In december werd ik opgenomen met een longontsteking op dezelfde afdeling gynaecologie als waar ik bevallen ben. Toen heb ik met een verpleegkundige die er ten tijde van mijn eerste bevalling bij was alles kunnen doorspreken. En dat gaf na anderhalf jaar lucht aan mijn boosheid. Als ik het te snel na de bevalling had gedaan zou het denk ik niet goed zijn gegaan. Nu kon ik het beheerst en had ik alles goed op een rijtje. Praten heeft mij dus goed geholpen.

De tweede bevalling (vaginaal, wel in zh) ging heel goed. Dat accentueerde nog wel eens extra wat er allemaal mis was met de eerste bevalling. Maar gelukkig ben ik daar nu vooral verdrietig over ipv boos, en daar valt voor mij goed mee om te gaan. Aan de tweede bevalling zelf denk ik alleen maar positief terug.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:13:25 #159
94046 PM-girl
pi_58714400
Superfijn Macka, dat je zo'n fijne tweede bevalling hebt gehad!

En ik wil even een aan Chacama geven, het lijkt me vreselijk, deze dagen met zo'n gemis!
*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:18:29 #160
94046 PM-girl
pi_58714518
Na mijn bezoek aan het fototopic zojuist, werd mij ineens het pushen door BM duidelijk En hoe leuk het me ook weer lijkt, weer samen zwangeren met Owlet, Bass Miss en straks Linda_ en Cattie, nee, toch nog even niet!
*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:21:32 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58714611
Wat bijzonder en fijn Macka, dat je zo veel later nog met een verpleegkundige hebt kunnen spreken over je eerste bevalling.
En Marit, je hebt nog even om je voor te bereiden, laat je niet overbluffen door de VK hoor.
Étoile, dank je voor je lieve woorden (je PMbox staat uit, anders had ik die even gebruikt).
Vief, jou was ik vanmiddag vergeten te PM'en, dus dat ga ik zo dadelijk even doen.
En een voor Chacama. Hou de goede vibes van laatst vast he, ondanks deze even moeilijke tijd.
En ook een voor Nebelung....
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:22:11 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58714626
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:18 schreef PM-girl het volgende:
Na mijn bezoek aan het fototopic zojuist, werd mij ineens het pushen door BM duidelijk En hoe leuk het me ook weer lijkt, weer samen zwangeren met Owlet, Bass Miss en straks Linda_ en Cattie, nee, toch nog even niet!
Op mij hoef je niet te wachten hoor!
Wellicht doet Rocka met je mee....
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:25:32 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58714699
Ook hier was de eerste bevalling vrij traumatisch, en eigenlijk heb ik die pas verwerkt toen ik de tweede kreeg. Alhoewel dat een geplande KS was, kwam er erg veel terug van de eerste keer. die ongepland was. Vooral het stuk dat er idd niet naar me geluisterd werd terwijl ik aangaf dat ik echt voelde dat het met Freek helemaal niet goed ging, nog in mijn buik.
Achteraf kreeg ik gelijk...

Toen de tweede er was, was het heel rustig op de couveuseafdeling, waardoor ik daar twee nachten heb kunnen slapen, terwijl de vpk waar ik met Freek veel aan gehad had nachtdienst had.
Alle tijd en ruimte heb ik gekregen, om te huilen, te vertellen, om met de nieuwe baby te knuffelen (kon niet met Freek, die was veel te ziek de eerste dagen). Kortom, twee nachten lang mijn verhaal te doen.

Daarna had het een plekje.
pi_58714802
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:18 schreef PM-girl het volgende:
Het zou zo leuk zijn, met jou en Moonah en Rockstar...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:37:10 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58714972
Wat moeilijk om die verhalen weer te lezen over die bevallingen. Vooraf was ik zo bang voor de bevalling en achteraf besef ik nog steeds hoeveel geluk ik heb gehad. Zeker als ik hier dan weer lees hoe het ook had kunnen gaan.

Mijn bevalling was zeker niet leuk, maar dat houdt me niet tegen om voor een tweede te gaan. Ik krijg ook steeds meer de vraag wanneer (niet of!) de tweede komt. En omdat er fysiek geen belemmering is, snappen mensen niet dat ik het niet kan. Ergens verlang ik naar een zwangerschap, weer hier samen met 'de anderen' een baby, het eerste begin. Maar ik weet niet omdat ik een tweede wil of omdat ik het met Anna heb gemist. Een vriendin die van de eerste vier maanden voor mij is bevallen, heeft nu een tweede. Een schattig jochie, maar er krabbelde echt helemaal niks. Terwijl het verlangen er ergens is. Maar het kan ook gewoon niet. Ik kan het niet aan, niet nog een keer alles, terwijl ik niet eens 'beter' ben van de eerste.

Ik vind het jammer dat ik hier zo weinig mee kan lezen, zit nu ook even achter J.'s werklaptop. En dat gaat niet bepaald vlot.
Het is net of ik weer terugga in de depressie. Ik heb vaker slechte buien, rationeel denken is moeiljker, minder geduld. Ik denk dat het komt doordat ik mijn medicijnen iets af heb gebouwd. Dat moest wel, het was echt onverantwoord (vermoeidheid) zo door te gaan. Maar nu merk ik dus wat ze voor me deden. Maandag ga ik naar de psycholoog. Ik baal er zo van. Bij mijn intake werd er gezegd dat het normaal gesproken na twee jaar wel over is. Nu wilde ik daar niet te veel op hopen, maar voorlopig blijf ik wel patiënt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:53:53 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58715267
He getsie Ypsel... sterkte hoor!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:14:16 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58715669
Lief Ypje, ik hoop van harte dat je met een lagere dosis een goede balans gaat vinden. Rot voor je dat het nu minder gaat. Sterkte.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:16:41 #168
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58715737
O, ik red me wel hoor. Ik mis alleen, juist nu het zo slecht gaat, de optie van mailen/pm'en/bellen met vriendinnen. Zeker nu ik nog vakantie heb en dus veel thuis ben. Daardoor kan ik nergens mijn verhaal kwijt. Zal zo blij zijn als we tenminste weer telefoon hebben. Maar ik wordt wel beter, ergens kom ik aan de top.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:19:23 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58715796
Nou, had ik dát maar geweten!
Ik heb net twee weken vakantie achter de rug en ik had graag een (mid)dagje in jullie tuin met jou willen doorbrengen. Helaas heb ik het de komende tijd nogal druk. Dat gaat dan toch in de zomer worden.
pi_58715813
als ik dan al deze verhalen zo lees en dan met name de verhalen over het niet op nieuw durven bevallen etc dan heb ik dus echt enorm veel geluk gehad (of hoe je dat ook maar wil zien) Ik ben bij jayden van voor en achter rond om uitgescheurd en geknipt, veel last van gehad, veel pijn aan gehad, veel problemen mee gehad en nog steeds ondervind ik er wel hinder van en last en gevoelig etc etc. maar als ik nu zo spontaan zwanger zou worden, dan zou ik (denk ik nu) niet zo erg op zien tegen de bevalling dan dat ik hier lees van anderen. Ik ben de vorige bevallingen beslist niet vergeten, ik kan het me nog helder iedere dag voor de geest halen en anders wordt ik door mijn onderkantje er wel aan herinnerd, maar voor mij maken mijn twee kinders dat leed toch echt draagbaar en het super waard.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:58:56 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58716804
Yppy, wat jammer dat je even in een dip lijkt te zitten. Is het evt. een idee om te kijken of je op andere medicatoe over zou kunnen?
pi_58719130
YPPY
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:53:26 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_58721925
Yps, je hebt nog vakantie Als ik dat geweten had, was ik nog wel langsgekomen. Ik bel je binnenkort nog even
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:52:35 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58722252
He Ypsel Hopelijk dat de psych nog wat voor je kan betekenen. Misschien inderdaad andere medicatie. Tot wanneer heb je vakantie....????

Dankjulliewel voor het meeleven. Het is inderdaad even niet zo makkelijk. Maar ik probeer wel dat 'goede gevoel' vast te houden. Hoor mijn moeder op de achtergrond immers al mopperen. "Kop op poeske, het komt alle allemaal goed. Laat me weer eens je lach zien''
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:44:33 #175
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58724412
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:29 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het zou zo leuk zijn, met jou en Moonah en Rockstar...
BM wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!
Lekker douchen!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 13:27:03 #176
94046 PM-girl
pi_58725066
Lieve YPPY, wat naar en rot! En dan kun je ook nog niet eens fijn je (digitale) ei kwijt.
Ik hoop dat je maandag een goed gesprek kunt voeren met de psycholoog, dat je snel een oplossing kunt vinden deze weg terug weer om te keren.
*
pi_58726466
Yppy

Donderdag heb ik de uitslag gehad van de biopsie. Ik heb Auto-Immuun Hepatitis. Dit houd in dat mijn lichaam mijn lever aanvalt kort gezegd. Ik heb nu prednison gekregen, de eerste week hoge dosis, 2e week iets minder, dan terug naar ziekenhuis. De arts zei al dat ik nu elke 2 weken naar het ziekenhuis moet, de dag voor poli is bloedprikken, dus dat is behoorlijk wat. Vandaag begin ik te begrijpen wat het allemaal inhoud en de schrok komt nu binnen.
Maar gelukkig hebben we zat afleiding met de bruiloft Vandaag hebben de zaal bezichtigd en besproken, bloemen besteld en corsages, het word nu echt We gaan echt, echt trouwen na 6 jaar
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 mei 2008 @ 15:12:39 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58726531
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:08 schreef Anitra het volgende:
Yppy

Donderdag heb ik de uitslag gehad van de biopsie. Ik heb Auto-Immuun Hepatitis. Dit houd in dat mijn lichaam mijn lever aanvalt kort gezegd. Ik heb nu prednison gekregen, de eerste week hoge dosis, 2e week iets minder, dan terug naar ziekenhuis. De arts zei al dat ik nu elke 2 weken naar het ziekenhuis moet, de dag voor poli is bloedprikken, dus dat is behoorlijk wat. Vandaag begin ik te begrijpen wat het allemaal inhoud en de schrok komt nu binnen.
Maar gelukkig hebben we zat afleiding met de bruiloft Vandaag hebben de zaal bezichtigd en besproken, bloemen besteld en corsages, het word nu echt We gaan echt, echt trouwen na 6 jaar
anitra

als ik te directe vragen stel hoef je er niet op te antwoorden.
kan dit nog overgaan? en blijft t bij het aanvallen van je lever of breid dit nog uit?

ik vind dat je een enorm sterk mens bent! iig heel veel sterkte en moed van deze kant gewenst, en natuurlijk heel veel plezier met je bruiloft voorbereiden en ernaar toe leven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58726734
hier staat alles in. Het gaat niet over, het is meer het onderdrukken van de aanvallende cellen. Ik heb gelukkig bijna geen littekenweefelsvorming nog dus dat is gunstig. Ik merk wel dat mijn gewrichten in mijn armen al een stuk minder pijnlijk zijn door de prednison
Het verloop is niet te voorspellen dat is het eerste wat de arts zei. We zien het wel, het komt zoals het komt.
En de bruiloft is een hele goede afleiding Zo leuk de dingen regelen, te bedenken welke jurk ik wou. We stonden net bloemen te bestellen en we hadden het over de kleur van de bloemen. Dus ik uitleggen dat ik nog niet weet welke kleur jurk ik neem, bedenk ik me ineens dat als Rick de bloemen ophaalt hij gelijk weet welke kleur jurk ik heb
pi_58729144
Fijn dat je zo positief klinkt ondanks de ellende.
Je hebt ook altijd wat .

hihi jullie gaan gewoon trouwen!!!!!

En geen witte jurk he Dat kan niet. Bordeaux rood ofzoiets vind ik wel wat voor jou.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:51:49 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58729372
Mijn man wist wel de kleur van mijn jurk. Zodat hij zijn pak kon afstemmen op mijn jurk. maar toen hij de jurk zag was hij alsnog heel verrast en sprongen toch nog de tranen in zn ogen (omdat hij me zo mooi vond). Dus alleen de kleur verraden kan best.

Mijn jurk was trouwens een soort paars.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:40:59 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58734309
Ticootje, een paarse bruidsjurk klinkt bijzonder! Daar zijn vast foto's van
Ik had misschien ook wel willen trouwen in een (donker)paarse jurk bedenk ik me nu.
Het was bij mij een doodordinaire broek + shirtje geworden. 7 maanden zwanger en 15 uur tevoren ontslagen uit het ziekenhuis

Anitra, wat goed dat je je ook kan richten op de positieve dingen in je leven
Ik wens je veel plezier met het regelen van je bruiloft en sterkte voor de momenten dat je geen afleiding hebt.

YPPY, sterkte
pi_58739715
We waren gewoon netjes gekleed toen we trouwden. Ik helemaal in een bijelkaar gezochte witte outfit en Magneet in een pantalonbroek. Mijn boeket, ik wilde wel per sé een boeket waren roze roosjes . Die vond ik zo mooi. Ze hebben de ochtend speciaal voor die bloemen de winkel opgemaakt. Het was een hittegolf dus meenemen de dag van te voren kon echt niet. Het is alweer bijna 5 jaar geleden

Anitra sterkte.

Mijn ervaringen met bevallingen waren juist positief maar Gwen is echt de laatste. Nu wilde ik er altijd maar twee, maar ben vooral nu erg bang om per ongeluk zwanger te raken. Een zwangerschap is niet aan mij besteed. Zou zo erg blij zijn als ik gesteriliseerd ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randa_v op 18-05-2008 11:32:12 ]
pi_58741570
Het is mijn 2e bruiloft e de eerste hadik geen echte jurk, had een flodderding en het was ook niet echt een bruiloft. Deze word zoveel mooier, dus ik ook in een mooie jurk. Ticootje ik moet nog op jurken jacht en ik heb echt geen idee wat het zal gaan worden. Paars stond hoog aan mijn lijst , maar wit isook mooi en rood zoals p_iglet zegt ook, vooral omdat rood toch altijd bij mij terug komt en rood is iig een thema in onze bruiloft meer verklap ik lekker niet, dat zien jullie wel als de kaarten klaar zijn Maar ik word gek van alle straples jurken Dat wil ik dus niet, dat staat mij niet.
Het is echt zo'n goede afleiding de bruiloft want 1 van de grootste bijwerkingen van de prednison is stemmingswisselingen en ik ben alleen maar vrolijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 mei 2008 @ 15:32:30 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58743565
anitra t klinkt geweldig dat uitzoeken, ben benieuwd hoe hij gaat worden
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 18 mei 2008 @ 17:13:00 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58745692

een beter plaatje kan ik zo snel niet vinden...
  zondag 18 mei 2008 @ 17:22:30 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58745866
mooi zeg
  zondag 18 mei 2008 @ 17:41:27 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58746283
Jammer dat het zo'n "gele" foto is, de kleur komt niet echt over. Maar het was echt een moeilijke kleur vandaar dat mijn man wel de kleur wist. Als ik had gezegt paars, dan was het niet goed, en rood ook niet. Het zat er echt een beetje tussenin.
pi_58756447
Die is mooi ticootje! Zo'n bovenkant vind ik wel mooi, maar zoveel zonder bandjes nu, ik ben die jurk al kwijt als ik de deur uit stap dan
Dipjes komen hier nu wel, slapen gaat voor geen meter en merk dat prednison echt zooi is. Maar nog 3x hoogste dosis en dan mogen we afbouwen
Wat ik trouwens als ontzettend voordeel zie is dat ik in Lunteren zoveel geleerd heb dat ik makkelijker over dingen heen kan stappen en accepteren, maar dips verwerken is nog best heftig omdat je ze niet aan ziet komen.
  maandag 19 mei 2008 @ 09:46:41 #190
640 snoopy
peanuts
pi_58756673
Je hoeft ook niet over alles heen te stappen natuurlijk
En wat je nu te horen hebt gekregen is best heftig inclusief medicijnen.
Fijn dat je zo met je bruiloft bezig kan zijn. Het wordt vast een mooie dag
  maandag 19 mei 2008 @ 12:45:20 #191
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58759793
Anitra, een dikke kus voor jou. Heftig is het inderdaad en ik kan me voorstellen dat dat je niet in je koude trouwkleren gaat zitten.
pi_58760281
anitra, wat naar zeg, dus toch die autoimmuunaandoening van de lever. klinkt echt griezelig. veel sterkte ermee! en wel erg leuk dat jullie gaan trouwen, hopelijk voel je je goed genoeg om optimaal van de voorpret en de dag zelf te kunnen genieten. ticootje, in je foto-album zag ik ook al wat kiekjes waarop je jurk te zien is. ik vind 'm erg mooi!
  maandag 19 mei 2008 @ 15:23:12 #193
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58762663
Anitra wat ben jij een dappere zeg. Heel veel plezier met het voorbereiden van de bruiloft, fijn dat je daar afleiding in hebt kunnen vinden. Sterkte met alles!!
  maandag 19 mei 2008 @ 19:19:05 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58766527
Anitra, eindelijk duidelijkheid. Wel balen dat het zoiets heftigs is. Hopelijk doet de prednison zijn werk en kun je met minder pijn nog heel lang hier op FOK! ronddol(l)en. En uiteraard heel veel plezier met de voorbereidingen voor je huwelijk. Een jurk uitzoeken....gaaf
  Jubileum moderator maandag 19 mei 2008 @ 20:48:13 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58767945
Ik vind dat je goed kunt merken wat jij de afgelopen maanden geleerd hebt Anitra, hoe je ook dit soort nieuws kunt handelen. Petje af!
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:19:09 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58779824
Vanmorgen vooronderzoek gehad voor eens sterilisatie.
Over twee weken de uitslag van het uitstrijkje binnen en dan kan ik eind juni bellen om me in te plannen.

Ze gaan dan poliklinisch twee kleine veertjes in m'n eileiders zetten en dat vergroeit met bindweefsel waardoor die geblokkeerd worden. Geen sneetjes in m'n buik, geen narcose maar gewoon na een uurtje weer naar huis zonder moeilijk gedoe. En drie maanden later met het helemaal geblokkeerd zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:27:54 #197
94046 PM-girl
pi_58779987
Dat klinkt als een redelijk milde ingreep ET, maar toch spannend misschien? Vind je het niet een raar idee, dat jullie voorheen een natuurlijk ontstane zwangerschap zo goed als onmogelijk beschouwden, maar nu kiezen voor sterilisatie omdat er kennelijk toch een mogelijkheid is (geweest)?

Anitra, wat een heftige diagnose zeg!
*
pi_58780014
He die behandeling heb ik laatst op televisie bekeken, erg slim bedacht vond ik het. Geen gesnij in je lichaam en gewoon via de onderkant naar binnen. Maar bij ons is mijn man de pineut, hij mag naar de dokter om zich te laten steriliseren. Hij heeft donderdag een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:30:17 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58780033
lijkt me heel raar ook inderdaad maar als je het zo zeker weet, dan vind ik dat het gewoon moet kunnen

kan dat nooit meer ongedaan gemaakt worden?? tis niet dat ze iets doorknippen ofzo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:35:40 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58780115
Ik zou op den duur ook wel willen dat mijn man zich laat steriliseren. Want het is helemaal zeker dat we het bij onze twee kinderen houden.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sugar op 20-05-2008 21:03:59 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:44:25 #201
3011 E.T.
pi_58780293
Deze behandeling kan echt niet meer ongedaan worden omdat dat veertje helemaal ingroeit.

Swets heeft door z'n vermeende onvruchtbaarheid al 20 jaar lang allerlei onderzoeken aan het spulletje moeten ondergaan met daarbij de nodige complicaties..
IK heb nooit last van complicaties en volgens de ervaringen is dit appeltje-eitje.. Vandaar ik

Wel raar idee idd, vond 't al zo raar om uberhaupt over anticonceptie na te denken, maar dat 't straks echt neit meer kan.. Wel apart idd Maar goed, tijdens de zwangerschap was ik me al aan het inlezen, heb er wel goed over nagedacht dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:47:20 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_58780339
ET, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Als ons gezin compleet is, lijkt me dat namelijk ook wel een goede oplossing.
pi_58780432
Wat ik me nou afvraag is of je dan nog wel menstrueert en of je niet eerder in de overgang komt omdat het eitje niet meer door die leiders gaat.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:54:06 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58780468
het lijkt me écht heel raar.
ik heb ook het gevoel dat ik het nooit zou willen! maar dat weet ik natuurlijk niet.

hoe zit het met hormonen en cyclus enzo? want je eitje rijpt wel gewoon lijkt me, of niet? omdat je alleen schrijft dat het zegmaar geblokkeerd word. of gaat dat ook over.
en menstruatie?
pi_58780485
Je blijft gewoon menstrueren (da's immers de baarmoeder die zich klaar maakt en die daarna weer leegt) en je komt ook niet in de overgang. Ik neem aan dat een eitje gewoon weer oplost als het niet verder kan

Mijn moeder heeft haar sterilisatie ongedaan laten maken (wat overigens gelukt is) en mijn zwager heeft nu ook een afspraak staan omdat hij in zijn relatie met mijn zus wel tegemoet wil komen aan haar kinderwens. Voor mij zijn deze twee mensen voldoende reden om een sterilisatie hééél lang uit te stellen maar ik kan me ook voorstellen dat als je zeker weet dat je gezin echt compleet is, het wel een fijne oplossing is.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:00:09 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58780567
Wat ik wel heb sinds mijn sterilisatie, is dat ik mijn eisprong behoorlijk voel. Ei kan niet weg, denk ik .
Alhoewel ik op de ouderwetse manier gesteriliseerd ben, lijkt het principe me hetzelfde.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:04 #207
3011 E.T.
pi_58780723
Ik heb er ook wel de leeftijd voor

Stel dat er ooit een 'tweede ronde' zou kunnen komen, dan ben je toch minimaal weer een aantal jaar verder en dan ben ik (in mijn ogen) 'te oud'. hoewel dat 'te oud' ook weer situatie-afhankelijk is natuurlijk, maar voor zoiets vind ik mezelf dan te oud

En idd, je blijft gewoon je normale cyclus houden en volgroeide eitjes worden gewoon weer door je lichaam opgenomen en opgeruimd (zoals alle afstervende cellen in je lichaam). Het heeft verder ook geen enkele invloed op hormonen.

Van de keuzes die er zijn qua definitieve anti-conceptie lijkt dit me verreweg de meest prettige
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:44:59 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58782298
Ik ben nu aan de minipil, maar het is gewoon niets voor mij. In mijn strip zie je zo 4 of 5 pillen zitten die ik gewoon vergeten ben.
Is er nog een andere anticonceptie die met bv mag? (Behalve dan "het" gewoon niet doen, wat ook heel veilig is)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:53:15 #209
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58782434
Condooms
©Dumbo
pi_58785059
Ik was aan de pil na de bevalling maar had steeds zo een hoofdpijn ervan, dus weer een poosje ervan afgeweest maar ik ben in de afgelopen 2 en halve maand al 4 keer ongesteld geweest en soms een dag of 10 lang. Dus vandaag weer contact gehad met de arts en nu weer aan de pil. En hopen dat die hoofdpijn van zelf over gaat
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:24:39 #211
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58785469
Kun je niet aan een andere, lichtere, pil anders? Niet alle pillen hoeven dezelfde klachten te geven.
©Dumbo
pi_58786836
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:44 schreef Ticootje het volgende:

Is er nog een andere anticonceptie die met bv mag? (Behalve dan "het" gewoon niet doen, wat ook heel veilig is)
Als je erg regelmatig bent, gewoon aan de hand van de kalender.
Bij ons heeft dat toch de hele tijd gewerkt.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:53:47 #213
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58787238
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:33 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Als je erg regelmatig bent, gewoon aan de hand van de kalender.
Bij ons heeft dat toch de hele tijd gewerkt.
dat is natuurlijk alleen maar een optie als je een verassing niet echt erg vindt.
  Jubileum moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 20:49:34 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58788313
Zijn het nog steeds nikkelen veertjes ET? Want ik wilde dit vorig jaar ook al doen maar ik vond alleen maar info over dat het niet kon met nikkelallergie.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:02:11 #215
3011 E.T.
pi_58788582
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:49 schreef Lois het volgende:
Zijn het nog steeds nikkelen veertjes ET? Want ik wilde dit vorig jaar ook al doen maar ik vond alleen maar info over dat het niet kon met nikkelallergie.
helaasch.... het kan niet bij nikkelallergie idd
  Jubileum moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 21:20:09 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58789014
dem....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:29:57 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58789262
Waarom wachten sjoeg?

Et, krijg je het vergoed van je zorgverzekeraar?

Yppy
Lekker douchen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:00 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58789351
Omdat ik nu nog niet echt een probleem met de pil heb.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:29 #219
108648 cattie
lieve moeder
pi_58789371
Sjak, hoe gaat het nu met jou?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:46 #220
3011 E.T.
pi_58789384
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:29 schreef sjak het volgende:
Waarom wachten sjoeg?

Et, krijg je het vergoed van je zorgverzekeraar?

Yppy
eh... ik heb daar eigenlijk helemaal niks over gehoord, dus neem aan van wel

Zal wel ff bellen met Achmea van de week
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:39:28 #221
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58789534
Ok, dat scheelt sugar. Ik moet er niet aan denken om dat ding ooit weer te gaan slikken. Ik was hormonaal tijdens mijn zwangerschappen, maar tijdens mijn pil gebruik was dat een keer of 10 erger (gelukkig duurde het vaak wat korter maar toch...)

Cattie, ik ben er helaas nog niet. Gisteren ben ik even langs mijn werk gegaan en daarna was ik zo kapot. Ik heb de rest van de dag op bed gelegen (en wat was ik emotioneel, niet normaal meer). Gelukkig heb ik meestal weer wat meer energie, dus ik houd moed Volgende week zal ik mijn Hb maar weer eens laten prikken, ik ben benieuwd.
Lekker douchen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:41:11 #222
640 snoopy
peanuts
pi_58789589
Wat lastig dat je je nog zo voelt Sjak Ik hoop dat het nu echt snel veel beter met je zal gaan
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:41:30 #223
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58789595
Een dikke kus voor jou, lieve Sjak!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:49:10 #224
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58789841
Oh, maar het gaat echt al wat beter hoor! Ik heb af en toe zelfs zin om wat aan het huishouden te doen
En ik ben 's avonds vaak al tot na tienen wakker. Dat deed ik al sinds de derde maand van de zwangerschap niet meer
Het is nu nog echt het laatste stapje. Dat emotionele komt gewoon omdat ik nog geen enkele tegenslag meer kan hebben, denk ik (hoe klein ze ook zijn) en ook dat zal wel weer komen. Als ik de hele dag rustig thuis ben gaat het eigenlijk best goed met me.
Lekker douchen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:02:51 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58790266
Kleine stapjes Sjak. Je klinkt altijd zo positief, fijn!
Anitra, ik heb je nog helemaal geen sterkte gewenst. Ik vind het echt knap hoe je hier alles verwoord. Zo rustig zegmaar. Veel plezier bij de voorbereiding van jullie huwelijk!

Lief was tijdens mijn kraambed al aan het kletsen met de verloskundige over een eventuele sterilisatie. Ik ben het daar nu echt mee oneens nog. Stel je voor dat hij ooit een ander treft, of weetikveel. Echt niet. Of dat we over 3 jaar ineens toch nog een kindje willen. Ik word er bijna boos van als we erover praten. Mocht ik dan na alle moeite bij de vorige zwangerschappen ineens zwanger raken dan moet het maar zo zijn.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:11:51 #226
3011 E.T.
pi_58790536
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:02 schreef Lishe het volgende: Mocht ik dan na alle moeite bij de vorige zwangerschappen ineens zwanger raken dan moet het maar zo zijn.
Dat was mijn gedachte ook, vorig jaar

Sjak, wat balen dat het nog zo gaat. Dikke kus!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:17:33 #227
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58790705
Nou dat E.T. Past hier best nog een Nienke bij.
Hij doet me wat. Ik mag niet er niet eens meer over praten. EN als ik er echt over nadenk vind ik het ook goed zo. Nouja, je snapt het :p
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:23:08 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_58790869
Sjak, fijn dat het beter gaat, maar wat naar dat je er nog niet bent. Veel sterkte weer, rustig opbouwen en dan komt de reserve vast ook wel weer!

Lishe, sterilisatie lijkt mij een duidelijk geval van bij twijfel niet doen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:57:34 #229
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58793122
wij hebben het na nummer 2 ook over sterilisatie gehad omdat we dachten nooit aan een 3e te kunnen beginnen, en zie het resultaat
Nu zijn we er wel klaar mee en een tweede ronde zouden we alletwee absoluut niet zien zitten, dus er gaat nu wel gesteriliseerd worden. Bij hem, want ik ben allergisch voor nikkel

Sjak fijn dat het al wat beter gaat met je!
Saartje
  woensdag 21 mei 2008 @ 08:56:16 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58795745
Ja, na alle moeite die we hebben moeten doen om zwanger te raken denk ik niet dat het ooit spontaan gebeurd. Althans dat dacht ik, voordat ET hier met het nieuws kwam dat ondanks je 2 kinderen met moeite hebt gekregen dat een 3e zich zomaar kan komen aanmelden.

Toch vind ik mezelf te jong om aan een definitieve oplossing te denken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:09:29 #231
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58795943
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:56 schreef Ticootje het volgende:
Ja, na alle moeite die we hebben moeten doen om zwanger te raken denk ik niet dat het ooit spontaan gebeurd. Althans dat dacht ik, voordat ET hier met het nieuws kwam dat ondanks je 2 kinderen met moeite hebt gekregen dat een 3e zich zomaar kan komen aanmelden.

Toch vind ik mezelf te jong om aan een definitieve oplossing te denken.
Je man weet wat het is
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:20:27 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58796157
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:09 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Je man weet wat het is
Ja, en die is daarom ook niet meer van plan om de zooi te laten afknopen..
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:32:21 #233
14746 k_i_m
pi_58823223
Nou, dacht ik eindelijk weer met de pil te beginnen zodat mijn hormoonhuishouding gewoon weer op een constant niveau zou blijven, ben ik me toch een portie sjagerijnig ervan. Eigenlijk is sjagerijnig nog een understatement. Ik zou op elk moment van de dag wel uit kunnen barsten in woede, compleet met gooien, schreeuwen en slaan . Overigens niet naar mijn kind toe hoor, alleen gericht op volwassenen.

Als ik getrouwd was had ik waarschijnlijk wel 10 keer een echtscheiding aangevraagd in de afgelopen week . Zou dat nog bijtrekken, of komt dat nog door het ontzwangeren? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:40:29 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58823420
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:32 schreef k_i_m het volgende:
Nou, dacht ik eindelijk weer met de pil te beginnen zodat mijn hormoonhuishouding gewoon weer op een constant niveau zou blijven, ben ik me toch een portie sjagerijnig ervan. Eigenlijk is sjagerijnig nog een understatement. Ik zou op elk moment van de dag wel uit kunnen barsten in woede, compleet met gooien, schreeuwen en slaan . Overigens niet naar mijn kind toe hoor, alleen gericht op volwassenen.

Als ik getrouwd was had ik waarschijnlijk wel 10 keer een echtscheiding aangevraagd in de afgelopen week . Zou dat nog bijtrekken, of komt dat nog door het ontzwangeren? .
Ga jij dit jaar de hormoonmonster-award winnen?
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:03:23 #235
14746 k_i_m
pi_58823959
Welnee, ik ga gewoon op mijn vingers zitten als ik commentaar heb wat mogelijkerwijs niet aardig kan zijn .
In my life
Why do I smile
pi_58825423
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:32 schreef k_i_m het volgende:

Welke pil heb je? Ik heb 2 maanden geleden 1 pilstrip Yasmin geslikt Ik werd er echt link van vooral op de weg. Ik ben een keer bijna uit de auto gestapt bij een stoplicht om iemand eens flink doormekaar te rammelen wegens wangedrag op de weg.

En de vreetbuien, te erg. Ik MOEST gewoon eten, en het liefst veel en zoet. Godzijdank verkopen we op het werk die Snack a Jacks. met caramel.

Na die strip ben ik weer snel aan m'n ouwe trouwe Microgynon 30 gegaan. Dan maar drie dagen buik- en rugpijn voor het ongesteld worden
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_58825567
Kim ik denk dat het deels nog ontzwangeren is hoor. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik eerst ook aan de pil was gegaan na de geboorte van Nathan en ik het 3 weken vol heb gehouden en door alle bijwerkingen (neem hoofdpijn bijv) was ik het al heel gauw weer zat.

Maar ja dan heb je in nog geen 2 maanden tijd 4 keer een menstruatie van soms 10 dagen en zit je weer bij de huisarts met de vraag wat nu en dat antwoord was simpel: de pil. Dus volgende ronde ga ik weer aan de pil. Ben benieuwd of mijn man me nog lief gaat vinden dan.

Oh en hij is vandaag bij de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor sterilisatie, heeft die ook gekregen maar nu twijfel ik weer heel erg en gaat dat ding even in de diepvries. Over een jaar ofzo gaan we nog wel eens bekijken of we voor een 3e kindje gaan of dat dan definitief het zaakje wordt doorgeknipt. Ik heb nu zo iets van 2 is meer dan genoeg en we hebben onze handen vol aan Nathan die altijd maar ziek of onderweg lijkt te zijn maar wie weet is hij over een jaar zo gezond als een vis en gaat het weer kriebelen en ik wil niet dat hij dan het zaakje weer aan elkaar moet laten naaien of plakken met evt dat de kwaliteit van het zaad zo minimaal is dat we nog verder de MMM in moeten voor we kunnen denken aan een 3e kindje. Ik ben net zo een jo-jo geloof ik, welles, nietus, welles, nietus
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:13:23 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58825703
Nu jullie het weer over de pil hebben, besef ik me dat ik m alweer 2 dagen ben vergeten. Het heeft gewoon geen zin. Ik kap er maar gewoon mee.
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:17:00 #239
14746 k_i_m
pi_58825816
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:01 schreef Syrena het volgende:

[..]

Welke pil heb je? Ik heb 2 maanden geleden 1 pilstrip Yasmin geslikt Ik werd er echt link van vooral op de weg. Ik ben een keer bijna uit de auto gestapt bij een stoplicht om iemand eens flink doormekaar te rammelen wegens wangedrag op de weg.

En de vreetbuien, te erg. Ik MOEST gewoon eten, en het liefst veel en zoet. Godzijdank verkopen we op het werk die Snack a Jacks. met caramel.

Na die strip ben ik weer snel aan m'n ouwe trouwe Microgynon 30 gegaan. Dan maar drie dagen buik- en rugpijn voor het ongesteld worden
Ik heb Trigynon. Die had ik al jaren, dat was zo ongeveer de enige die ik redelijk trok . Nu je het zegt heb ik ook al een paar dagen behoefte aan eten. Godver, daar baal ik echt van .

Ik ging net alweer bijna over de rooie . Komt mijn wederhelft thuis terwijl ik boven op het punt sta om Lilah in bed te doen. Ze sliep zelfs al bijna. Gaat ie in de woonkamer staan roepen waar ik ben. Dan heb ik toch zo de neiging om te gillen of ie zijn hoofd even uit zijn reet wil halen, zodat ie zijn ogen eens kan gebruiken. Waar zou ik in godsnaam kunnen zijn als ik niet in de woonkamer ben of in de slaapkamer. Juist ja, in die ene kamer die we nog overhebben .

Nondeju . . .
In my life
Why do I smile
pi_58825916
Kim je kan het zo heerlijk verwoorden
pi_58826610
Oh Kim, wat kan je dat toch lekker vertellen..

Ik had Cilest, hele lichte pil, dat misschien een optie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:51:26 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58826814
Oh Kim zo herkenbaar. Als Jen dan net eindelijk slaapt, komt Lief thuis en gooit gewoon de deur dicht! KLABOEM en kind is weer wakker. Dan ga ik luid zuchtend weer naar de slaapkamer en kijk m ondertussen met een vernietigende blik aan. Ik garandeer je herhaal dit een aantal maal, en je zal zien dat ook mannen zachtjes thuis kunnen komen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:53:33 #243
14746 k_i_m
pi_58826876
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:44 schreef Vicky het volgende:
Oh Kim, wat kan je dat toch lekker vertellen..

Ik had Cilest, hele lichte pil, dat misschien een optie?
Ik heb echt al wel 8 merken gehad geloof ik. Het enige wat nog overbleef was een 3-fasenpil die het ook altijd goed gedaan heeft. Maar zou het nog over kunnen gaan, dat het alleen deze maand is?
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:55:52 #244
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58826946
geef het 3 maanden de tijd k_i_m (als je relatie dat overleeft ) je lijf moet weer ingesteld raken op de hormonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maneki.Neko op 22-05-2008 16:09:18 ]
Saartje
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:01:24 #245
14746 k_i_m
pi_58827094
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Oh Kim zo herkenbaar. Als Jen dan net eindelijk slaapt, komt Lief thuis en gooit gewoon de deur dicht! KLABOEM en kind is weer wakker. Dan ga ik luid zuchtend weer naar de slaapkamer en kijk m ondertussen met een vernietigende blik aan. Ik garandeer je herhaal dit een aantal maal, en je zal zien dat ook mannen zachtjes thuis kunnen komen.
Aankijken? . Dat punt ben ik zó ver voorbij.

Het is zelfs al zo erg dat hij ook al vanalles verwacht kennelijk . Ik had laatst mijn koffer tevoorschijn gehaald omdat er nog zomerkleren inzaten die ik daar in opgeborgen had. Natuurlijk paste het allemaal niet, dus ik was al in een . stemming. Vraagt ie waarom die koffer in de slaapkamer staat. Waarop ik grapte; Ik ga naar mijn moeder, dat zie je toch . Alleen vond hij het niet zo grappig geloof ik, want hij keek me alleen maar aan totdat ik zei dat ik er kleren uit gehaald had die ik er een tijdje geleden in gestopt had .
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:04:31 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58827168
Kim!

F. kan het ook wel soms hoor.
Hij in de kamer naast Sasha's kamertje, ik een stukje verderop onder de douche en dan van daaruit tegen me gaan staan 'praten'.
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:11:09 #247
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58827331
dat schreeuwen moet Saartje hier maar aan wennen, met 2 halfdove ouders en 2 oudere broers
Ik ben zó blij dat wij dat stadium wat jullie nu beschrijven al voorbij zijn De ergste strijd is hier gestreden gelukkig
Saartje
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:16:25 #248
14746 k_i_m
pi_58827468
Hoeveel jaar kostte het jou voordat hij naar je zin was? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:19:26 #249
14746 k_i_m
pi_58827542
D'r wordt hier net geroepen, zullen we dan NU even het dorp inlopen? Waarop ik zeg; tuurlijk, ik ruk haar gelijk uit haar bed! Kan mij het schelen dat ze slaapt!

Wordt ie boos .

Dat ik het ook wel anders kan zeggen. En dan denk ik; als jij even nadenkt, dan hoef ik niks anders tegen je te zeggen, want dan kan je zelf ook bedenken dat we niet NU de deur uitgaan omdat ze in bed ligt.

Pfffff, dit komt niet meer goed vandaag .
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:19:41 #250
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58827549
6 van de inmiddels 9 jaar. blijven sleutelen
Saartje
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:20:49 #251
14746 k_i_m
pi_58827588
Oh, dan ben ik er nog lang niet .
In my life
Why do I smile
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:32:25 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58830452
Haha, kim ik moet wel een beetje om je lachen hoor!
  Jubileum moderator donderdag 22 mei 2008 @ 18:54:59 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58830932
Ik moet ontzettend lachen, sorry dames maar jullie vertellen het ook zo beeldend
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58832384
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:17 schreef k_i_m het volgende:

[..]
. Komt mijn wederhelft thuis terwijl ik boven op het punt sta om Lilah in bed te doen. Ze sliep zelfs al bijna. Gaat ie in de woonkamer staan roepen waar ik ben. Dan heb ik toch zo de neiging om te gillen of ie zijn hoofd even uit zijn reet wil halen, zodat ie zijn ogen eens kan gebruiken. Waar zou ik in godsnaam kunnen zijn als ik niet in de woonkamer ben of in de slaapkamer. Juist ja, in die ene kamer die we nog overhebben .

Nondeju . . .
*veegt tranen weg*,
ik pik deze er even tussenuit, maar al jouw stukjes hier zijn zo ontzettend hilarisch
Jij schrijft echt geweldig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:26:11 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58833382
Ik moet bij de posts van Kim altijd een beetje denken aan de boeken van Risa Green
©Dumbo
pi_58834269
Bij ons is het juist vaak andersom. Ik sta helemaal niet te roepen ofzo, maar ik leef gewoon in mijn huis, en sluipt niet rond. Ik krijg regelmatig een vinnig 'ssssttt' toegevoegd omdat Eva slaapt. Dat je naast haar bed kunt stofzuigen zonder dat ze wakker wordt, wordt dan maar even vergeten.
Of: alle kieren rond het gordijn dichtmaken met een handdoek ofzo, omdat ze anders zo vroeg wakker wordt en A dan zn bed uit moet. Sinds dat Eva 8 weken was hoefden we er niet vroeg meer uit. Ze is een uitslaper, normaal is ze rond half negen eens wakker - en gaat dan lekker 'zingen' in bed.

Maar goed, wij hebben de 'gevechten' ook al achter ons (6,5 jaar relatie, 2,5 jaar veel gekibbeld om ons territorium af te bakenen) dus meestal denk ik: joh, prima, mij best

Ik weet overigens niet of jullie dat ook ervaren, maar nu we Eva echt moeten gaan opvoeden, krijgen we weer heel nieuwe discussies.
Laten gaan of ingrijpen
Troosten of in sop gaar laten koken
Is dit onhandigheid of onwilligheid
...
Pff, gedoe! Maar wel leuk vind ik het.
Maar mensen die een kind nemen om de relatie te redden - als die mensen uberhaupt bestaan - begrijp ik niet hoor. 't Lijkt me de doodsteek!
Eva en Maria
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:27:16 #257
14746 k_i_m
pi_58835667
Dat grapje haal ik altijd uit met mijn moeder. Komt ze fluisterend binnen omdat Lilah in de box ligt te slapen, en dan zeg ik heel hard "WAT ZEG JE?!!" .

Maar als ik haar in bed leg en ze merkt dat er andere mensen zijn, dan gaat ze dus ook niet meer slapen. Dan kan ik haar gewoon weer mee naar beneden nemen, want anders kan ik tien minuten later weer naar boven om haar eruit te halen. En daar kan ik dan wel van balen als ik nog een afwas heb staan, was moet opvouwen en de kamer moet stofzuigen. Dat kan ik namelijk niet in tien minuten .

Maar mijn bui is alweer over en alles is weer goed . En ik heb niet eens nieuwe schoenen gekocht .
In my life
Why do I smile
pi_58848568
Hallo, ik kom even posten namens mijn aanstaande; Anitra

Ze wil iedereen bedanken voor de lieve woorden die iedereen voor d`r over heeft gehad. Ze heeft daar echt veel steun aan op het moment. Helaas heeft de prednison er inmiddels stevig ingehakt qua bijverschijnselen.
Tot overmaat van ramp is er besloten dat de pijnmedicatie drastsch naar beneden moet en ook dat heeft uiteraard de nodige bijwerkingen.
Maar, al met al, merken we wel enige progressie, en gaat het soms iets beter. Het gaat op dit moment met pieken en dalen en doordat er ook pieken zijn is het makkelijker om de dalen te kunnen handelen.

Wat betreft de bruiloft rest ons nog slechts 1 ding en dat is de kleding, alle overige dingen zijn inmiddels geregeld!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:50:55 #259
640 snoopy
peanuts
pi_58848728
Heel veel sterkte voor Anitra, en ook voor jou. Het valt allemaal niet mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 11:26:26 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58851306
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:44 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Hallo, ik kom even posten namens mijn aanstaande; Anitra

Ze wil iedereen bedanken voor de lieve woorden die iedereen voor d`r over heeft gehad. Ze heeft daar echt veel steun aan op het moment. Helaas heeft de prednison er inmiddels stevig ingehakt qua bijverschijnselen.
Tot overmaat van ramp is er besloten dat de pijnmedicatie drastsch naar beneden moet en ook dat heeft uiteraard de nodige bijwerkingen.
Maar, al met al, merken we wel enige progressie, en gaat het soms iets beter. Het gaat op dit moment met pieken en dalen en doordat er ook pieken zijn is het makkelijker om de dalen te kunnen handelen.

Wat betreft de bruiloft rest ons nog slechts 1 ding en dat is de kleding, alle overige dingen zijn inmiddels geregeld!
een dikke voor jullie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58851890
Anitra
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:49:31 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58853573
Anitra en man, heel veel sterkte!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:53:17 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58853672
lieve bikkeltjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:13:25 #264
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_58854145
Anitra en man-in-spe.. Veel sterkte en beterschap!!
pi_58854435
Anitra, sterkte!

hihi Kim....je vertelt het idd wel heel geestig
Goh, en ik maar denken dat het hier soms erg was...

Ik voel me wel een beetje stom
Na de bevalling van Meike kreeg ik een aambei
Maar aangezien ik me daarvoor zo geneer ging er ik niet mee naar de dokter
Gister kon ik er haast niet meer van lopen dat ik toch maar heb gebeld
En wat schetst mijn verbazing, ik krijg gewoon een zalfje door de assistente voorgeschreven
Ik hoef niet eens naar de dokter!
Had ik maar eerder gebeld....15 maanden ellende voor niks
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58854715
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Anitra, sterkte!

En wat schetst mijn verbazing, ik krijg gewoon een zalfje door de assistente voorgeschreven
En weet je wat nog erger is Zalfje kun je vaak ook zo ophalen zonder je de dokter belt
Maar hopen dat het snel over gaat nu
Liefde
pi_58854925
Ik had wel een zalfje van de drogist, maar dat hielp niet
Nu iets sterkers!

Het gaat vandaag al beter als gisteren, dus het lijkt te helpen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58854975
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Anitra, sterkte!

Ik kreeg 'm gewoon gelijk...Van de verloskundige...samen met wat pilletjes!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_58861298
Sterkte Anitra en a.s. man!
Eva en Maria
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:46:55 #270
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58862806
Even een vraagje? Hadden jullie ook zo last van maagpijn en darmkrampen na de bevalling of keizersnede?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:34:01 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58863876
Weet je zeker dat het darmkrampen zijn? Je kan namelijk ook naweeen voelen. (nu vraag ik me meteen af of dat ook bij een keizersnee is). Maar je baarmoeder gaat volgens mij weer terug naar de normale vorm en dat voel je soms wel.

Van mn darmen had ik helemaal geen last. (Aambeien, hou op!)
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:37:01 #272
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58863951
Naweeen heb je ook bij een KS, en vergeet niet dat er dus in je baarmoeder dan ook nog een litteken zit, waardoor die naweeen best pijnlijk kunnen zijn.
Alhoewel de echte naweeen nu zo'n beetje wel over zouden moeten zijn, kan het wel dat je het met name bij kolven of aanleggen nog voelt.

Ook je darmen moeten weer een plekje vinden na maandenlang opzij geduwd te zijn.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:09:20 #273
54772 Silmarwen
pi_58867435
Nee, het zijn echt mijn maag en darmen. Naweeen heb ik ook wel gehad maar die voelde heel anders aan en ik heb wel vaker last gehad van mijn maag en darmen. Maar ik gebruik nog best veel paracetamol op advies van het ziekenhuis, misschien dat dat wat irriteert ofzo.

Oh en inderdaad, naweeen heb je volgens mij gewoon hetzelfde na een keizersnede en dan voel je ook de wond trekken ja. Niet erg prettig, maar weeen zijn gewoon hoe dan ook niet leuk.
pi_58867512
Ja hoor, darmpijn kan heel goed. Had ik ook inderdaad. Er wordt ook nog heel wat getrokken en geduwd met zo'n ks. (maagpijn kan ik me dan weer niet herinneren)
Variety is the spice of life
pi_58867595
Ik heb zelf ook wel last van mijn darmen onder hormonale invloeden (altijd darmklachten als ik ongesteld ben) dus misschien heeft je veranderende hormoonhuishouding ook wel invloed op je darmen
Eva en Maria
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:55:38 #276
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58882455
Jemig Anitra, wat zit het je weer tegen. Je reageert er wel erg stoer op vind ik.

Die sterilisatie klinkt goed E.T. Raar om daar in jullie situatie mee bezig te zijn. Hoe beslissen jullie eigenlijk dat het 'klaar' is?

Afgelopen week was ik bij de psycholoog. Meteen duidelijk gemaakt hoe het gaat. Het gesprek heeft het weer wat helderder gemaakt voor me. Sommige dingen kun je niet veranderen, maar om daar mee om te leren gaan, dat is moeilijk. Ook hebben we het over de medicijnen gehad. Het hele proces van afbouwen om iets anders te kunnen proberen zie ik nu niet zitten met de drukte van het klussen e.d. En dan wachten tot iets anders (eventueel) werkt... Daarom ga ik voorlopig door met deze dosis. Het gaat niet goed, maar het is best vol te houden. Kijken we tijdens mijn volgende afspraak, over drie weken, of het gestabiliseerd is.

Fijn dat het wat beter gaat sjak, dat emotionele zal wel een tijd duren. Dat vergeet je vaak, als het lichamelijk niet goed gaat.
*OUD heilige*
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:01:39 #277
3011 E.T.
pi_58883854
Yp, na Tijn had ik nog heel sterk zoiets van 'geen anticonceptie tot hij 2 is, als er een kadootje komt is het meer dan welkom, maar na 2 jaar is het wel goed. Dan ga je richting grotere leeftijdsverschillen en ga je weer elke maand jezelf gek maken misschien'
Nu had ik tijdens de zwangerschap al het gevoel dat het klaar was. Het is af, het is goed
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2008 @ 21:24:57 #278
141844 Macka66
pi_58884540
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:46 schreef Silmarwen het volgende:
Even een vraagje? Hadden jullie ook zo last van maagpijn en darmkrampen na de bevalling of keizersnede?
Keizersnede is ook een hele bevalling hoor! (Ik had bij de eerste dus een ks)
Geen maagpijn, wel naweeën en darmkrampen. En ik kon opeens geen katjesdrop meer verdragen qua spijsvertering

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 24-05-2008 22:05:07 (de eerste toegevoegd) ]
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:03:15 #279
54772 Silmarwen
pi_58885841
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 21:24 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Keizersnede is ook een hele bevalling hoor! (Ik had dus een ks)
Geen maagpijn, wel naweeën en darmkrampen. En ik kon opeens geen katjesdrop meer verdragen qua spijsvertering
Ja, ik ook dus.
Het zijn inderdaad darmkrampen, niet de maag. Alles zit weer normaal op zijn plek dus ik was een beetje verward. Het wordt nu al wat minder, maar "slechte" dingen gaan niet zo goed dus chocola of zulke dingen. Al het gezonde wel en het wordt dan ook wat minder!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:29:11 #280
94046 PM-girl
pi_58886731
YPPY, rot dat het nog niet goed gaat, maar dat je gesprek wel wat meer duidelijkheid gegeven heeft voor je. Je komt er wel, echt!
*
pi_58896612
Yppy ik vind jou heel stoer! Het is moeilijk en prut, maar je weet dat je er door heen moet, de paniek klinkt niet meer in je! Het is heftig, maar je doet het wel!

Ik wil iedereen bedanken voor de lieve woorden! Het was heerlijk als Rick boven kwam en vertellen wat er gezegd was. Gewoon het gevoel dat er even aan je gedacht is terwijl je daar ligt alleen, het gevoel het te kunnen delen, dat je niet alleen staat. Ja dat kunnen een paar woorden op een scherm doen
Gisteren was een rare dag, ik had zo'n rust over menog hoor , maar tegelijk was mijn lichaam het vechten tegen de prednison zat en was ik uitgeteld. Maar wat is die rust heerlijk zeg!!! Ik zie wel wat er gaat komen, er valt ook niks te voorspellen, dus waarom me druk maken erom? Ik geniet met volle teugen van de kinderen die dan even komen spelen bij mij, lekker gek doen, heerlijk knuffelen De voorbereidingen va het huwelijk, de lol van het voorbereiden van de huwelijksreisrarara waar gaan we heen? Juist! Bruce natuurlijk!!! In Barcalona en we gaan lekker in een luxe hotel en laten ons lekker verwennen
En zo komt mijn vriendin van de lagere school een bakkie doen die ik via hyves weer gevonden heb!
  zondag 25 mei 2008 @ 13:15:52 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58896723
Anitra, ondanks de situatie 'klink' je wel heel goed. Het is natuurijk wel echt
pi_58896952
Ja het is kut, met hoofdletters, dik gedrukt enzo, maar ik kan het niet veranderen. Tuurlijk heb ik jankbuien, want er gebeurt zoveel met mijn lichaam en ook in je hoofd dan, maar het enige wat ik kan doen is mijn medicijnen nemen en van de rest me op andere dingen concentreren. Toch vind ik het zelf ook wel stom, ik zit lichamelijk enorm in de kreukels en psychisch ben ik beter dan ik ooit geweest ben
  zondag 25 mei 2008 @ 13:48:30 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58897297
Dat is alleen maar goed Anitra. Heerlijk dat je door in je hoofd zo sterk te zijn, zo positief bent, ondanks de K* situatie....

Ypsel nogmaals

Tijdens de bv-tijd heb ik het spiraaltje gekregen.

Kim. Sterkte met het vinden van de juiste pil. En de daarbij behorende emotionele achtbaan.
  zondag 25 mei 2008 @ 15:12:21 #285
54772 Silmarwen
pi_58898996
Pff, ik heb eindelijk eens alles bijgelezen.

Yppy, het lijkt me allemaal zo enorm lastig en moeilijk voor je. Ik hoop echt dat het snel stabiliseerd of zelfs wat beter weer wordt. Heel erg veel sterkte.

Anitra, pfff, vrouwen die gaan trouwen hebben al zoveel aan hun hoofd. Vrouwen met kinderen nog veel meer, en jij bent er ook nog eens ziek bij. Petje af. Hopelijk gaat het en voel je je snel weer beter.

Vraagje over de pil en dergelijke. Zal het ook nog aan de huisarts vragen hoor. Ikzelf en de pil gaan niet goed samen. Ik krijg hele erge moodswings ervan, echt van de ene minuut happy naar de volgende enorm geirriteerd. Ik vraag me af of een spiraaltje ook nog zo'n dosis hormonen afgeeft of is dat nu minder? En vanaf wanneer moet ik toch wel aan anticonceptie denken, als ik officieel weer seks mag gaan hebben (na het stoppen van het vloeien in verband met de wond, had ik begrepen.)
  maandag 26 mei 2008 @ 10:08:27 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_58913738
Ik heb inmiddels mijn eerste menstruatie alweer een tijdje geleden gehad. De tweede blijft voor alsnog uit. Ik weet dat ik niet zwanger ben (daar zul je toch bepaalde acties voor moeten ondernemen), maar ik krijg toch echt wel de kriebels dat die menstruatie uitblijft. Is het echt normaal dat het eerst zo onregelmatig is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2008 @ 12:36:12 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_58916849
Troel, mijn vk zei dat de menstruatie weer als vanouds moest zijn ongeveer 6 maanden na het stoppen met de bv. De eerste tijd onregelmatig is 'heel normaal'. Maar laten we in het midden houden wat 'de eerste tijd' is want ruim 2 jaar na dato is het nog steeds een zooitje hier

Anitra wat klink je goed! Veel plezier met alle voorbereidingen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 26 mei 2008 @ 12:45:49 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58917072
Troel, ik ben ook pas 1x ongesteld geweest. Dat is al best weer een tijdje geleden. Zwanger ben ik niet, daar moet je dingen voor doen, of ik ben bezwangerd door de heilige geest...

Ik geef nog steeds borstvoeding, vaak. Ik vind het wel best.
  maandag 26 mei 2008 @ 17:47:50 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58923119
misschien brutale vraag, maar vraag me toch af hebben jullie mannen daar geen moeite mee?

yppy ik vind je een sterke dappere vrouw, en weet gewoon metde tijd komt het goed.

en Anitra lief lief lief vrouwke van me, ik vind het echt zo gaaf he, en nog gaver dat arwen lekker bruidsmeisje wordt
  maandag 26 mei 2008 @ 17:49:51 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_58923161
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:47 schreef _evenstar_ het volgende:
misschien brutale vraag, maar vraag me toch af hebben jullie mannen daar geen moeite mee?

yppy ik vind je een sterke dappere vrouw, en weet gewoon metde tijd komt het goed.

en Anitra lief lief lief vrouwke van me, ik vind het echt zo gaaf he, en nog gaver dat arwen lekker bruidsmeisje wordt
Nouja, de laatste keer was het toch echt mijn man die de boot afhield Werd er zowaar een beetje boos om, ook al begrijp ik het wel. Maar hey, ik doe soms ook wel eens dingen voor hem

Overigens, Bert is niet anders gewend, het is al een wonder dat ik uberhaupt zwanger werd, kans van 1 op weinig Mijn nieuwste statement is dan ook al een tijdje "seks is overrated"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 mei 2008 @ 17:51:44 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58923192
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:47 schreef _evenstar_ het volgende:

wel showen he arwen in bruidsmeisjesjurk
ben enorm benieuwd naar de foto's, ook naar de foto's van de bruiloft zelf hoor Anitra
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 26 mei 2008 @ 17:59:27 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58923319
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, de laatste keer was het toch echt mijn man die de boot afhield Werd er zowaar een beetje boos om, ook al begrijp ik het wel. Maar hey, ik doe soms ook wel eens dingen voor hem

Overigens, Bert is niet anders gewend, het is al een wonder dat ik uberhaupt zwanger werd, kans van 1 op weinig Mijn nieuwste statement is dan ook al een tijdje "seks is overrated"
seks kan overrated zijn, maar als jullie der samen zo fijn bij voelen over het algemeen dan is het toch prima.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:30:21 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58925031
Nou ik weet wel dan mijn man het wel moeilijk vind hoor. Ik ben gewoon niet zo'n sexbeest, ik vind het al snel best. Het is meer dat ik nu mezelf steeds met andere ga vergelijken. Veel vrouwen zijn toch al snel na de bevalling sexueel actief, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ik leg er voor mezelf teveel druk op dat het moet, dat het me eigenlijk nog meer gaat tegenstaan. Maar ik denk dat ik het gewoon een beetje moet loslaten, en niet mezelf zo vergelijken met anderen.

Ik heb trouwens toch ook nog last van de onderkant. Het litteken is nog vreselijk gevoelig, zelfs als ik afveeg krijg ik kippenvel van het nare gevoel.

Het komt heus wel terug, ik ben gewoon 1 van die vrouwen die er wat langer voor nodig heeft.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:42:21 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58925339
wat vervelend dat je er nog zo last van hebt, en alleen doen als jij er klaar voor bent, en een dikke knuffel of gewoon even samen bij elkaar tegen elkaar liggen samen praten is soms nog wel vele malen mooier
pi_58925497
Mikael was 's middags om 10 over half 1 geboren. 's Avonds lagen we in bed en had ik me toch zin Was ook 1 van de weinige keren na de bevalling trouwens Gelukkig is alles goed gekomennu
Liefde
  maandag 26 mei 2008 @ 20:38:43 #296
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58926487
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:50 schreef MeNicole het volgende:
Mikael was 's middags om 10 over half 1 geboren. 's Avonds lagen we in bed en had ik me toch zin Was ook 1 van de weinige keren na de bevalling trouwens Gelukkig is alles goed gekomennu

tmi.

Ticootje: meet jezelf niet af aan cijfers, joh... Jij bent toch ook geen nummer? Neem gewoon je tijd. Heb ik ook gedaan en met mij vele andere vrouwen. Ik snap dat gelul over sex ook niet echt heel erg goed. Ik ben helemaal niet preuts maar wel gesteld op mijn privacy en klasse.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 26 mei 2008 @ 20:46:42 #297
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58926680
Hoe gaat het met je krampen Silmarwen? Al minder?

Je klinkt zo ontzettend anders Anitra. Die tijd weg is echt goed voor je geweest. En ook hoe je hier nu emotioneel in staat. Super dat je zo toch het gevecht met het lichamelijke aan kunt gaan.
*OUD heilige*
  maandag 26 mei 2008 @ 21:21:24 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58927406
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:30 schreef Ticootje het volgende:
Veel vrouwen zijn toch al snel na de bevalling sexueel actief, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten.
Hm, ik denk dat dat nog best wel eens mee/tegen kan vallen hoor.
Dames die er (nog) niet zo'n zin in hebben zullen dat (lijkt me) niet van de daken schreeuwen. Dus wellicht heb je een vertekend beeld waar je je aan meet (wat sowieso niet zo slim is om te doen, maar dat zei je zelf ook al. ).

Rocka, vind jij de manier waarop er hier op Fok over gepraat wordt 'not done', om het zo maar eens te noemen?

En Anitra, ik realiseerde me dat ik nog niet op je heb gereageerd.
Veel sterkte op deze weg, knap dat je eea zo kunt accepteren.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:23:44 #299
54772 Silmarwen
pi_58927462
Ja, de krampen zijn zo goed als weg. Denk inderdaad dat het gewoon de operatie is geweest en al het geduw en gepor daar. Enige waar ik nu last van heb is het litteken aan de binnenkant, de buitenkant voelt zelfs doof aan.

Ben moe, maar voel me erg goed eigenlijk! De keizersnede is mij reuze meegevallen.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:32:42 #300
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58927658
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:21 schreef Moonah het volgende:

[..]
Rocka, vind jij de manier waarop er hier op Fok [OUD] over gepraat wordt 'not done', om het zo maar eens te noemen?
Soms. Sommige mensen bedoelen het vast zo van 'kijk mij es lekker geil en leuk zijn en sex hebben' terwijl het dan op mij overkomt zo van 'Teveel info! (tmi=too much information), ranzig en dit wil ik helemaal niet weten...'. Het is de manier waarop iets geschreven wordt, denk ik. Ik vind het verder geen probleem dat het besproken wordt.

You know me
Ik heb zelf ook al eens gesexed. Ik heb 1 kindje
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 26 mei 2008 @ 21:37:47 #301
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58927780
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:32 schreef RockabeIIa het volgende:
You know me
quote:
Ik heb zelf ook al eens gesexed. Ik heb 1 kindje