wat fijn om hier te lezen dat bij anderen ook de bevalling nog gewoon door het hoofd spookt!
(en chaca, wat vervelend te lezen hoe emotioneel jij je nu voelt...het gaat vast wel over ja, maar dat maakt het nu niet minder moeilijk en zwaar

)
Ik merk dat ik nu nog even bewust niet aan de bevalling probeer te denken,
hoewel ik gisteren bij de zw.schapscursus heel erg geconfronteerd werd weer met de angst die ik toch wel heb. De fysiotherapeute vertelde over 'hoe het hoort te lopen' en bij bijna alles wat ze vertelde zat ik inwendig (meestal) mijn hoofd te schudden en voelde ik ergens ver weg wat paniek opkomen.
Alleen al uitspraken als "de eerste 4cm merk je wel..maar is nog niet echt pijnlijk. Je kunt nog gewoon dingen doen in huis etc. en pas na die 4cm wordt het echt pijnlijk."
Mijn god, ik ben er weer zo bang voor dat ik na 20 uur wèl zeer pijnlijke weeën nog maar op 2cm zit !!!
Weer zo'n uitputtingsslag moeten doormaken? Ik ga het er geloof ik bij volgende vk bezoek toch maar eens over hebben .. dat toevallig is op de verjaardag van ilse !

Zal wel leuke emotionele boel worden.
Waar ik nu al boos om zou kunnen worden is de geruststelling die de vk vast en zeker gaat proberen te geven, zoals eerder in deze controles al over het overtijd zijn en de duur van de bevalling.
Kom in Godsnaam niet met loze 'geruststellingen' als er nog nieteens feiten zijn.
Nee, ik hoop toch op duidelijke afspraken... een soort houvast voor mij ten tijde van inderdaad feiten waar ik mee moet om zien te gaan.

bah
als ik er nu dus toch over nadenk heb ik een brok in mijn keel
ik stop er weer even mee
nog 20 (vást geen 22

) weken te gaan