Of meneerquote:Op zondag 27 april 2008 11:08 schreef Hukkie het volgende:
Als de medewerker van de plaatselijke McDonalds U tegen je zegt.
Das een goedequote:Op zondag 27 april 2008 11:41 schreef Impala-neuker het volgende:
Als je geen plakje worst meer krijgt bij de slager.
quote:Op zondag 27 april 2008 11:41 schreef shmoopy het volgende:
Als je in jaartallen gaat praten.
"Ik weet nog, in '87..."
dat is de enige die op mij van toepassing is...quote:Op zondag 27 april 2008 11:04 schreef Nosh het volgende:
Als je neefjes hebt waarvan de moeder níet ouder dan veertig is.
Ze zeggen meneer tegen je bij de macquote:
Als je geen tantes meer hebt.quote:Op zondag 27 april 2008 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Als er niet meer in je wangen wordt geknepen door je tantes.
Lijkt me weinig verrassend als je op die link klikt dat je Rick aantreft.quote:Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef Viking84 het volgende:
Pas op, straks beschuldigen ze je nog van rickrollen.
quote:Op zondag 27 april 2008 12:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze zeggen meneer tegen je bij de mac
Als je 2 dagen (of langer) nodig hebt om fatsoenlijk te herstellen van een avondje hard zuipen.quote:Op zondag 27 april 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
- Als je neefje van 11 aan jou gaat uitleggen hoe een mobieltje werkt;
- Als je neefje van 4 het van je wint met Memory.
Andere voorbeelden?.
kaas kopenquote:Op zondag 27 april 2008 11:41 schreef Impala-neuker het volgende:
Als je geen plakje worst meer krijgt bij de slager.
quote:Op zondag 27 april 2008 11:09 schreef ThE_ED het volgende:
als vrienden van je trouwen en kinderen krijgen
En als je bij je 19 jaar jongere broertje doet wat je zo haatte aan je vader. Een zin beginnen met:"Vroeger was dat er nog niet/Vroeger hadden we geen..."quote:Op zondag 27 april 2008 12:45 schreef botterfly het volgende:
Als je gaat stappen en het merendeel van de gasten zijn jonger!
Dat heb ik dus met acteurs.quote:Op zondag 27 april 2008 13:16 schreef Soul79 het volgende:
Als alle bekende sporters jonger blijken te zijn dan jij.
Ronaldinho is twee jaar jonger dan ik, toch kan hij veel beter voetballen. Dat klopt toch niet?
Dit is ook een goeie, ja.quote:Op zondag 27 april 2008 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je denkt aan mensen uit 1990 je associaties hebt met kleurpotloden, speelgoed en teletubbies en niet denkt aan mensen van 18
Yep, denk ik ook.quote:Op zondag 27 april 2008 17:19 schreef crossover het volgende:
Overigens zijn alle kinderen sowieso beter in memory dan volwassenen
Als je van de generatie bent die zijn schaamhaar gewoon laat staan ....quote:Op zondag 27 april 2008 13:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je plotseling je eerste grijze schaamhaar ontdekt.
Inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2008 11:04 schreef ondeugend het volgende:
Aks je geen handstand meer durft omdat je bang bent dat je door je armen heen zakt.
En alleen op woensdagmiddag een uur televisie voor kinderen, NCRV Kinderuurtje.quote:Op zondag 27 april 2008 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Als je je zoon vertelt dat je vroeger zelf:
- geen computer had (die bestonden nog niet)
- geen mobieltje (die bestonden nog niet)
- geen skates (die bestonden nog niet) maar rolschaatsen met 4 wielen die 2 aan 2 geplaatst waren
- geen video- of dvd-speler (die bestonden nog niet)
- geen Wii (die bestonden nog niet)
- geen DS (die bestonden nog niet)
En als mijn leerlingen aan mij gaan vragen of ik al getrouwd ben en/of kinderen hebquote:Op zondag 27 april 2008 13:16 schreef Soul79 het volgende:
Als alle bekende sporters jonger blijken te zijn dan jij.
Ronaldinho is twee jaar jonger dan ik, toch kan hij veel beter voetballen. Dat klopt toch niet?
Ik ben het ermaar afgaan scheren omdat er grijze haren inkwamen.quote:Op zondag 27 april 2008 18:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als je van de generatie bent die zijn schaamhaar gewoon laat staan ....
Wat is DS?quote:Op zondag 27 april 2008 18:37 schreef Rewimo het volgende:
hmm, Ben je ook oud als je he-man of de berenboot nog goed kan herinnderen?quote:Op zondag 27 april 2008 19:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En alleen op woensdagmiddag een uur televisie voor kinderen, NCRV Kinderuurtje.
"Ja, maar Jetix dan?" Bekjes vielen open.
Das idd ook een goeie.quote:Op zondag 27 april 2008 20:54 schreef ThE_ED het volgende:
of als niet al het bier meer opgaat bij een feestje omdat je vrienden bijna allemaal met de auto zijn
Als je een halve dag ziek bent na een avond doorzakken. Of als je een week lang niet kunt lopen na een half uurtje sporten. Als vrijwel iedereen je een mevrouw noemt en je aanspreekt met u.quote:Op zondag 27 april 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Andere voorbeelden?.
Hee, jij ook al? Ik moest een leesbril...quote:Op zondag 27 april 2008 21:27 schreef deedeetee het volgende:
Als je opeens geen kleine lettertjes meer kunt lezen
lol sooo true so truequote:Op zondag 27 april 2008 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als TMF de liedjes uit je jeugd als "Classics" of "Golden Oldies" gaat bestempelen.
Als je denkt aan mensen uit 1990 je associaties hebt met kleurpotloden, speelgoed en teletubbies en niet denkt aan mensen van 18
10 jaar...quote:Op zondag 27 april 2008 17:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je je realiseert dat je eindexamen van de middelbare school 10 jaar geleden is... en je zoals ik, ook nog van voor de tweede fase bent
Inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2008 22:43 schreef Jane het volgende:
Als je erachter komt dat die meesters en juffen op de basisschool, die je als kind zo oud vond, toen jonger waren dan jij nu!
quote:Op zondag 27 april 2008 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op zondag 27 april 2008 22:33 schreef QueenR het volgende:
[..]
10 jaar...![]()
zucht, als je dat dus hebt....
ja dan ben jij echt oudquote:
quote:Op zondag 27 april 2008 19:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Inderdaad een hele herkenbare...quote:Op zondag 27 april 2008 20:54 schreef ThE_ED het volgende:
of als niet al het bier meer opgaat bij een feestje omdat je vrienden bijna allemaal met de auto zijn
Dat heb ik in m'n studententijd ook wel gehad hoor. Maar dan had ik wel zoveel gezopen dat ik bij het opstaan de volgende dag merkte dat ik nog steeds dronken was. En dat de kater pas insloeg aanhet einde van de middag.quote:Op zondag 27 april 2008 12:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je 2 dagen (of langer) nodig hebt om fatsoenlijk te herstellen van een avondje hard zuipen.
quote:Op zondag 27 april 2008 19:32 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Als je je bril moet afzetten om een nummertje in te typen op een mobieltje?quote:Op zondag 27 april 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Andere voorbeelden?.
quote:Op maandag 28 april 2008 00:29 schreef pepu het volgende:
Als je dochter niet meer met je in bad gaat.
Of meneer.quote:Op zondag 27 april 2008 11:08 schreef Hukkie het volgende:
Als de medewerker van de plaatselijke McDonalds U tegen je zegt.
quote:Op maandag 28 april 2008 00:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bejaarden mensen zeggen u tegen mij
Dat van dat memory dat is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat kleine kinderen daar erg goed in zijn. Iets met herhalen en patronen.quote:Op zondag 27 april 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Andere voorbeelden?.
ow echt zo waar!quote:Op zondag 27 april 2008 23:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad een hele herkenbare...
Of dat verjaardagen/feestjes met vrienden al om half 1 afgelopen zijn omdat iedereen "moe is"...
- Als je in uitgaansgelegenheden bent waar je eerder altijd kwam, minstens 5 jaar ouder bent dan de gemiddelde bezoeker.
- Als ik me realiseer dat ik het geboortejaar van iemand waarme ik praat nog heel bewust heb meegemaakt.
- Als ik niet meer zo goed tegen nachtjes met 4 uur slaap kan.
Ik ben vast ouder dan jij, maar ik speel met legoquote:Op maandag 28 april 2008 00:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Als je weer eens met lego wilt spelen
quote:Op maandag 28 april 2008 10:42 schreef Impala-neuker het volgende:
Als het gebit van je vriendin niet meer blijft plakken tijdens het pijpen.
Ik bedacht een paar maanden terug, toen wij 25 jaar getrouwd waren, dat ik vond dat het nog heeeeeeeel lang zou duren eer ik zover was toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren! Dat was toch gisteren nog? (1980) Niet getrouwd , geen kinderen en nu staat onze volwassen zoon de avond te openen. Das eng!quote:Op zondag 27 april 2008 23:40 schreef Croupouque het volgende:
Wanneer ik naar de trouwfoto van mijn ouders kijk en bedenk dat ze toen twee jaar jonger waren dan ik nu ben, dan voel ik me toch redelijk oud.
Maar jij bent echt oud. Ik ben amper 25 hahaquote:Op maandag 28 april 2008 11:32 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik bedacht een paar maanden terug, toen wij 25 jaar getrouwd waren, dat ik vond dat het nog heeeeeeeel lang zou duren eer ik zover was toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren! Dat was toch gisteren nog? (1980) Niet getrouwd , geen kinderen en nu staat onze volwassen zoon de avond te openen. Das eng!
Waarom zeg je dan geen mevrouw tegen haar?!quote:Op maandag 28 april 2008 12:42 schreef amaranta het volgende:
Maar jij bent echt oud. Ik ben amper 25 haha
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 28 april 2008 12:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan geen mevrouw tegen haar?!
Ik ben echt wel goed in memoryquote:Op zondag 27 april 2008 17:19 schreef crossover het volgende:
Volgens Theo Maassen ben je oud als je blij bent dat mensen je jonger schattenDaar kan ik me wel in vinden.
Overigens zijn alle kinderen sowieso beter in memory dan volwassenen
Oehhhh, jouw geboortejaar is mijn trouwjaarquote:Op maandag 28 april 2008 12:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar jij bent echt oud. Ik ben amper 25 haha
Als je begint over ballen in je buik en je gesprekspartner kijkt je aan alsof je gek geworden bent..quote:Op maandag 28 april 2008 15:39 schreef gronk het volgende:
Als je ontdekt dat koot en bie eigenlijk gewoon haske gelijk hadden met hun typetjes.
quote:Op maandag 28 april 2008 14:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je bent oud als je:
Als je je ineens aan het opwinden bent over 'verseksualisering van de maatschappij' aka 'losbandige jeugd' i.p.v dit als een geweldige neuk-opportunity te zien.![]()
Dan ben jij wel HEEL oud !quote:Op zondag 27 april 2008 18:37 schreef Rewimo het volgende:
- geen computer had (die bestonden nog niet)
- geen mobieltje (die bestonden nog niet)
- geen skates (die bestonden nog niet) maar rolschaatsen met 4 wielen die 2 aan 2 geplaatst waren
- geen video- of dvd-speler (die bestonden nog niet)
- geen Wii (die bestonden nog niet)
Bronquote:De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de Parijse autosalon en sloeg in als een bom.
Bij dat soort avondjes had ik dat ook, maar nu heb ik dat dus al bij veel minder zware avonden. Sowieso heb ik als ik zaterdag flink aangeschoten ben geweest (niet stomdronken) maandag meestal nog wel een beetje een muf gevoel.quote:Op zondag 27 april 2008 23:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat heb ik in m'n studententijd ook wel gehad hoor. Maar dan had ik wel zoveel gezopen dat ik bij het opstaan de volgende dag merkte dat ik nog steeds dronken was. En dat de kater pas insloeg aanhet einde van de middag.
Díe DS is nog nèt ietsje ouder dan ikquote:
awch deze komt hard aan.quote:Op zondag 27 april 2008 17:14 schreef Paramnesia het volgende:
Als je dingen van 15-16 jarigen aanhoort en het herkent als iets van 'vroeger' terwijl je zelf nog maar net 20 bent.
kind.... je bent bijna 21quote:Op maandag 28 april 2008 20:10 schreef Fancy_Me het volgende:
Over een week of 2 heb ik een reunie van de basisschool. Dat is alweer 10jaar geleden dat ik op die school zat..![]()
Als je af en toe met vrienden begint over vroeger toen we nog geen vriendjes en vriendinnetjes hadden..![]()
Je nog je idkaart moet laten zien in de kroeg voordat je naar binnen mag.. Hallo, ik ben bijna 21 heur![]()
Vrienden drinken niet meer omdat ze met de auto zijn
Oh en nu ben ik een van de oudste in de klas, en ik was altijd een van de jongste.. Toen scheelt het max een paar maanden.. Nu max 2 jaar![]()
Damn, ik ben oud![]()
10 jaar geleden nog op de basisschool.:')quote:
Ja, tien jaar geleden nog op de middelbare school dus.quote:Op maandag 28 april 2008 21:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
10 jaar geleden nog op de basisschool.:')
Heb je ook van die kralendingen op de zittingen?quote:Op maandag 28 april 2008 21:51 schreef Berkery het volgende:
Als je bij het uitzoeken van een nieuwe auto bedenkt: 'Zo'n station is wel verrekte handig!' en er ook eentje koopt
Bedankt he !quote:Op maandag 28 april 2008 21:51 schreef Berkery het volgende:
Als je bij het uitzoeken van een nieuwe auto bedenkt: 'Zo'n station is wel verrekte handig!' en er ook eentje koopt
Nee, maar wel een kinderzitje achterin, met plakplaatjes op de zijruitquote:Op maandag 28 april 2008 21:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heb je ook van die kralendingen op de zittingen?
En ook van die uittrekzonneschermpjes met zuignapjes die niet blijven zitten?quote:Op maandag 28 april 2008 21:59 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, maar wel een kinderzitje achterin, met plakplaatjes op de zijruit
Wat je zegt, die bleven niet zittenquote:Op maandag 28 april 2008 22:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook van die uittrekzonneschermpjes met zuignapjes die niet blijven zitten?
En nu kappen!quote:Op maandag 28 april 2008 14:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je bent oud als je:
Als je je ineens aan het opwinden bent over 'verseksualisering van de maatschappij' aka 'losbandige jeugd' i.p.v dit als een geweldige neuk-opportunity te zien.![]()
Als je een vrouwelijke kennis met teveel schoenen aanduidt met 'Imelda Marcos' ipv 'Paris Hilton'
Als je je neefje ineens dingen gaat vertellen als "Waar nu de Blokker zit, zat vroeger de winkel van Willemsen en zoon naaibenodigdheden en dat daar, waar die huizen staan, dat was allemaal bouwland.![]()
Als je gebroren bent in een andere wereld dan die waarin we nu leven. Een wereld waarin overdags geen TV was, de Russen het grote gevaar, en je voor je werkstuk naar de bieb moest.
Als het liedje dat tijdens je intro een hit was ineens op TMF spoelt terug komt.. en je studeert nog steeds!![]()
Als je je nog kan herinneren dat er een derde net bij kwam
Dat is ook wel een goede ja. Zeuren over de jeugd van tegenwoordig, zonder dit te kunnen relativeren.quote:Op maandag 28 april 2008 22:09 schreef zquing het volgende:
als je een jongere iets ziet doen en tegen jezelf zegt "de jeugd van tegenwoordig"
Kun je nagaan.. Ben de jongste van t vriendengroepje en af en toe nog de wijstequote:
quote:Op zondag 27 april 2008 20:54 schreef ThE_ED het volgende:
Toen zat ik niet eens meer op de middelbarequote:Op dinsdag 29 april 2008 09:45 schreef Fancy_Me het volgende:
(98/99 was mijn laatste jaar, toen ging ik naar de middelbare)
toen had ik de middelbare school al 10 jaar achter me gelatenquote:Op dinsdag 29 april 2008 10:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Toen zat ik niet eens meer op de middelbare
Die zitten tegenwoordig vaak al in de portieren ingebouwd volgens mij.quote:Op maandag 28 april 2008 22:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook van die uittrekzonneschermpjes met zuignapjes die niet blijven zitten?
Ik snap dan helemaal als jij je oud voelt ja..quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
toen had ik de middelbare school al 10 jaar achter me gelaten
Vergeet niet:quote:Op zondag 27 april 2008 20:29 schreef zweefbij het volgende:
[..]
hmm, Ben je ook oud als je he-man of de berenboot nog goed kan herinnderen?
Je vergeet Stuif-es-in en Klassewerk en Ren je rot.quote:Op woensdag 30 april 2008 16:54 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Vergeet niet:
Maya de bij.
De familie Knots.
Tita tovenaar.
Enz.
O men, ik ben oud.
Jijquote:Op donderdag 1 mei 2008 20:14 schreef botterfly het volgende:
@RealZeus en Magic-IRC, wie opent er een topic met de TT: Wanneer merk je dat je toch niet zo oud bent?
Hoe ken dat nou, die gasten zijn zelf al bijna bejaardquote:Op dinsdag 29 april 2008 12:57 schreef iuvenis het volgende:
Je bent oud als je kiss harde muziek vindt...
Als je bij het lezen van deze post (zonder naar de link te kijken) gelijk wist dat hij de auto bedoelde en dat je je ook nog herinnert dat deze het straatbeeld sierden.quote:
da's ook een hele goede!quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je het kindje waar je vroeger op paste achter een kinderwagen ziet lopen en de inhoud haar eigen productie blijkt te zijn en zij ook al lang en breed getrouwd is.
quote:Op zondag 27 april 2008 12:10 schreef Viking84 het volgende:
Wanneer je constateert dat dat 'later' waar je als kind verlangend naar uitkeek allang is begonnen.
quote:Op maandag 28 april 2008 14:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je bent oud als je:
Als je je nog kan herinneren dat er een derde net bij kwam
"goh wat doe jij tegenwoordig dan?"quote:
of ze in een auto zien stappen aan bestuurders kantquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
"goh wat doe jij tegenwoordig dan?"
Ik: "Ik ben dit jaar begonnen met een nieuwe opleiding"
"Pffff daar moest ik toch niet meer aan denken op jouw leeftijd"
quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:33 schreef botterfly het volgende:
[..]
Wanneer denk je : Goh, ik ben toch nog niet zo oud!
Zo dan?
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:13 schreef Becherovka het volgende:
Als je serieus in dit ouwelullenverzameltopic gaat posten. Sukkels!
Ja maar dat was ze toch ookquote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als je beseft dat een automaat toch wel veel prettiger rijdt dan een handbak.
Als je Buck Rogers ziet (op DVD) en bedenkt dat dat toch best een goede serie is. En Wilma Deering een lekker wijf.
Als je je ergert aan je kinderen die 's morgens om 07.00 aan je bed staan te jengelen of je alsjeblieft op wil staan. "Kijk nou, papa, het is al licht."
Als je precies weet wat je de afgelopen 20 jaar eigenlijk fout hebt gedaan, maar je tegelijkertijd realiseert dat je 't echt niet meer even kan overdoen.
Als je je ergert aan de taalverloedering om je heen omdat jij (en je klasgenoten) op de lagere school wel een fatsoenlijke leraar hadden.
Als je steeds vaker rouwkaarten in de bus krijgt van mensen naar wie je zo opkeek...
Als je dit topic met droge ogen kunt doorlezen.
Dan was ik op m'n 12e al oudquote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:27 schreef pepu het volgende:
Als je weer alle suskes en wiskes opnieuw gaat lezen.
quote:Op zondag 27 april 2008 19:49 schreef SeLang het volgende:
Als BrEeZaHz met geile tieten je met meneer aanspreken
Oei. Zo oud ben ik nog nietquote:Op zaterdag 3 mei 2008 04:15 schreef dvr het volgende:
Als je verlekkerd aan Blondie terugdenkt, en Rowan Moore. Of Claudia Cardinale. Brigitte Bardot.![]()
Als je foto's ziet van een rockfestival uit 1982. Waar je bij was.
Als de tunes van Beertje Colargol en Calimero af en toe nog door je hoofd schieten. Of die van Q & Q, en je meteen weer een koude rilling voelt omdat dat zo'n doodenge serie was.
Als 'de jeugd' geen flauw idee heeft dat veel van hun hun favoriete nummers gebaseerd zijn op gejatte samples en melodieën uit de jaren 60/70/80. Die je nog allemaal herkent. Helemaal erg is het, als dan eens zo'n keigoeie oorspronkelijke versie gedraaid wordt en men meent te weten, dat dat een slappe kutcover is van Puff Daddy's origineel.
Als je Rensenbrink nóg tegen die paal ziet schieten. En dat Zoetemelk altijd tweede was in de Tour, na Hinault.
Als je je maar niet meer aan vérpiesen waagt.
Als de eerste oudklasgenoten binnenkort wel eens opa zouden kunnen worden..
Nou ja, ik heb nog twee maanden te gaan voor ik 40 word. Maar ik was altijd vroegwijsquote:
NOOIT! Wil dat nu zeggen dat ik nooit oud ga zijn?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als je beseft dat een automaat toch wel veel prettiger rijdt dan een handbak.
Het kan slechter hoor:quote:
Als je dit orginele zinnentje nog weet:quote:Op zaterdag 3 mei 2008 04:15 schreef dvr het volgende:
Als de tunes van Beertje Colargol en Calimero af en toe nog door je hoofd schieten. Of die van Q & Q, en je meteen weer een koude rilling voelt omdat dat zo'n doodenge serie was.
Buck rogers is er daarentegen een stuk slechter aan toe:quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:24 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Het kan slechter hoor:
[ afbeelding ]
"Knapper" als in "slimmer" klopt toch nog wel.... hoop ik.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Buck rogers is er daarentegen een stuk slechter aan toe:
[ afbeelding ]
Tot zover de wandtegelwijsheid dat mannen knapper worden naarmate ze ouder worden
Ik ben 28, en maakte in de 2e helft van mijn middelbare schooltijd de werktstukken primitief op de PC ... ?!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:18 schreef vencodark het volgende:
Als je in de klas zit met mensen die gemiddeld 4 jaar jonger zijn dan jou.![]()
Wanneer je het over 'vroeger' hebt met ze. Ik maakte bijv. mijn werkstukken de eerste 3 jaar van de middelbare school met pen en papier.
[..]
Dat is echt maf. Ben 22.
En toch...we hadden pas internet in 2002. Geen uitzondering in mijn omgeving. En we hadden voor die tijd wel een pc (sinds 1999 ofzo) maar had nooit geleerd daar werkstukken op te maken, plaatjes in te scannen etc. Toen mócht je nog je werkstukken maken met pen en papierquote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik ben 28, en maakte in de 2e helft van mijn middelbare schooltijd de werktstukken primitief op de PC ... ?!
Ik had idd pas internet in '99 ofzo, maar ik deed (toen) ook informatica, dus ik was relatief vroeg Op de uni wel lekker snel internet, ook toen al, wat iedereen nu pas doet deden we toen al lang op de uni met films streamen enzo. Toen was je ook een nerd als je mensen van internet kende, nu is het eigenlijk suf als je niet online vrienden hebt. (Eerste meeting was in de zomer van '99, ik weet het nog goed.) Achteraf was ik wat dat betreft best een trendsetter.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
En toch...we hadden pas internet in 2002. Geen uitzondering in mijn omgeving. En we hadden voor die tijd wel een pc (sinds 1999 ofzo) maar had nooit geleerd daar werkstukken op te maken, plaatjes in te scannen etc. Toen mócht je nog je werkstukken maken met pen en papier
Je bent pas echt oud als je 16-jarigen (of 20-jarigen, of vul maar in, het schuift meequote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:50 schreef Godshand het volgende:
-Als je een meisje leuk vindt, en hoort dat ze 16 is....
Ik kan maar niet wennen aan dat groep 1 t/m 8.. Ik moet het steeds omrekenen. Hoelang is dat nu al ingevoerd? 20 jaarquote:-Als je mensen hoort over het nieuwe schoolsysteem en jij nog gewoon in klassen zat met vakkenpakket
Volgens mij 21 jaar ofzo inderdaad, want ik ging van de 1e klas naar groep 4.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent pas echt oud als je 16-jarigen (of 20-jarigen, of vul maar in, het schuift mee) helemaal niet leuk meer vindt..
[..]
Ik kan maar niet wennen aan dat groep 1 t/m 8.. Ik moet het steeds omrekenen. Hoelang is dat nu al ingevoerd? 20 jaar?
de meeste vind ik qua uiterlijk nog welquote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent pas echt oud als je 16-jarigen (of 20-jarigen, of vul maar in, het schuift mee) helemaal niet leuk meer vindt..
Had op mijn basisschool nog wel bordjes waar klas 6 bijv. opstond maar dat was dan groep 8. Daar heb ik gezeten van 1989 tot 1998 dus in het begin was die switch nog niet helemaal rond blijkbaar. Op ons rapport stond nog wel klas 6 met een streep erdoor, gewijzigt naar groep 8.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Ik kan maar niet wennen aan dat groep 1 t/m 8.. Ik moet het steeds omrekenen. Hoelang is dat nu al ingevoerd? 20 jaar?
Wij hadden bij Informatica nog schrapkaarten!!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:50 schreef sigme het volgende:
Je moest een soort mini-cassettebandje in de computer stoppen om de juiste les te laden.
Dat vind ik knap. Hoe jong zijn die mensen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:50 schreef Godshand het volgende:
-Als je hoort dat er mensen zijn die guldens niet meer kennen....
Mijn moeder heeft nog op het rekencentrum gewerkt, programmeren met ponskaarten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Wij hadden bij Informatica nog schrapkaarten!!![]()
Ik ga zo'n pil van Drion regelen, ik ben een prehistorisch stuk antiek.
Mijn nichtje vertelde laatst een (Bassie en Adriaan- ) mop; waarin vanaf het dak van een hoog gebouw een dubbeltje op de grond gezien werd. Naar beneden rennend af en toen controleren of 'ie er nog lag werd het bij nader inzien een kwartje, een gulden, een rijksdaalder, een putdeksel.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat vind ik knap. Hoe jong zijn die mensen?
Als je dWc zn naam ziet en aan DMX, Eve en Jadakiss denkt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Grappig topic, gelukkig word ik 26 juni pas (al) 19
.
Ja goed, dan heb je het over kinders. Maar als Bijdehand zegt "mensen tegen te komen" dan denk ik niet direct aan kinderen. Dan spreek je eerder over...kinderen dus.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn nichtje vertelde laatst een (Bassie en Adriaan- ) mop; waarin vanaf het dak van een hoog gebouw een dubbeltje op de grond gezien werd. Naar beneden rennend af en toen controleren of 'ie er nog lag werd het bij nader inzien een kwartje, een gulden, een rijksdaalder, een putdeksel.
Toen ik vroeg wat een rijksdaalder, kwartje & dubbeltje waren had ze geen idee. Ze is 12.
Is het nu BrEeZaH?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:43 schreef SeLang het volgende:
Je bent oud als je je afstudeerverslag nog in het Nederlands hebt geschreven.
En plaatjes/ grafieken er met de hand in hebt geplakt en dan kopieeren
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:51 schreef KaheemSaid het volgende:
Als je door ouders kwaad en haatvol aangekeken word wanneer je in de speeltuin aan het spelen bent!
die zijn toch ook 16 of 17? of wordt ik wel oud?quote:Op zondag 27 april 2008 17:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als TMF de liedjes uit je jeugd als "Classics" of "Golden Oldies" gaat bestempelen.
Inderdaad! Dat je begint met 'oh, toen en toen was ik een jaar of 15' en je dan opeens beseft dat dat ook 15 jaar geleden was...quote:Op zondag 27 april 2008 17:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je je realiseert dat je eindexamen van de middelbare school 10 jaar geleden is... en je zoals ik, ook nog van voor de tweede fase bent
Jaaaquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:25 schreef Moonchildje het volgende:
Als je niet meer precies weet hoe oud je nichtjes zijn.
Ik gok ze altijd rond de 13, tot ik ze op een scooter voorbij zie komen.
Met het huidige beeld over pedofilie niet !quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
![]()
Vind dat je als volwassene nog best kinderlijke dingen mag doen. Zolang het maatschappelijk aanvaard is.![]()
Als jij lekker van de glijbaan wilt glijden, klimmen op het klimrek, wippen op de wipkip en wilt schommelen...dan moet dat kunnen.
quote:Op zondag 4 mei 2008 06:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Met het huidige beeld over pedofilie niet !
Oei...de Spice Girls.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:24 schreef Berkery het volgende:
Als bands van na je jeugd een reunietournee houden.
Bijna wel ja.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:18 schreef Liquidootje het volgende:
Oh je voelt je dan ook vast oud als mensen van na '88 zich op het forum zorgen beginnen te maken over het zoeken en hebben van een vriend/vriendin!
Die jeugd van vroeger toch!quote:Op zondag 4 mei 2008 12:51 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als je feestjes ineens om 11 uur vanzelf uitsterven, en niet meer eindigen met doorzuipen tot 3 uur en dan met zn drieen in de tuin van de buren pissen.
De jeugd van tegenwoordig is braver! De oude garde van ons studentenhuis waren echt van die badjas-biertje-bankhangers en dat gemiddeld zeven onproduktieve studiejaren lang.quote:
Ondanks de BrEeZaHs, comazuipen, steeds jongere drinkers en webcamseks.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:50 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig is braver!
Je druk maken over de jeugd omdat de media je vooral de excessen voorschotelt is ook een teken van ouder wordenquote:Op zondag 4 mei 2008 16:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ondanks de BrEeZaHs, comazuipen, steeds jongere drinkers en webcamseks.
Maar...maar.......quote:Op zondag 4 mei 2008 18:05 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Je druk maken over de jeugd omdat de media je vooral de excessen voorschotelt is ook een teken van ouder worden
Als ik de naam Adam Curry hoor moet ik altijd aan Countdown denken.quote:Op maandag 5 mei 2008 09:43 schreef livelink het volgende:
Als je hoort dat Adam Curry weer terugkomt op de radio en je nog levendig kan herinneren dat je op vrijdagavond de uitzendingen van Stenders en Van Inkel opnam op cassettebandjes.
quote:Op zondag 4 mei 2008 15:50 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
De jongere garde studeeert keihard en heeft weinig tijd voor zuipen.
quote:Op maandag 5 mei 2008 09:43 schreef livelink het volgende:
Als je hoort dat Adam Curry weer terugkomt op de radio en je nog levendig kan herinneren dat je op vrijdagavond de uitzendingen van Stenders en Van Inkel opnam op cassettebandjes.
* leeft met je meequote:Op maandag 5 mei 2008 16:42 schreef Laura_V het volgende:
Als je schoonzusje (kapster) je op een dag doodleuk vertelt dat je heel veel grazen haren hebt, terwijl je nog 27 moet worden(kan niet controleren of ze de waarheid spreekt, zit op een plek die ik zelf niet kan bekijken)
Gelukkig is het als vrouw normaal je haar te kleuren
idem hier, zelfs met trouwenquote:Op maandag 5 mei 2008 21:27 schreef Fancy_Me het volgende:
Ik merkte vandaag dat bijna al mijn exvriendjes gaan samenwonen/wonen al samen met hun liefje..![]()
moest wel ff slikken bij de gedachte; jezus dat word bij mij ook wel eens tijd
Was jij niet 20? Geniet van je jeugd en zorg dat je niet al hoogbejaard bent op je 30e!quote:Op maandag 5 mei 2008 21:27 schreef Fancy_Me het volgende:
Ik merkte vandaag dat bijna al mijn exvriendjes gaan samenwonen/wonen al samen met hun liefje..![]()
moest wel ff slikken bij de gedachte; jezus dat word bij mij ook wel eens tijd
hier zelfs nog LOS VAST op tape staan met oome joopquote:
quote:Op maandag 5 mei 2008 16:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik de naam Adam Curry hoor moet ik altijd aan Countdown denken.![]()
Ben ik dan oud?
Als je het niet meer over hyptheken en kinderen hebt, want die zijn afbetaald en afgestudeerd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef Stansfield het volgende:
Als je het nu met je vrienden over hypotheken en kinderen hebt. Terwijl het vroeger over bier en tieten ging.
Heeft ze echt zo'n hekel aan je dat ze je niet erkent als papa?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:39 schreef Croupouque het volgende:
Wanneer een onbekend klein kind vanuit het niets "Papa! Papa!" naar je roept en de zichtbaar teleurgestelde alleenstaande moeder achter de kinderwagen "Nee, dat is je papa niet" antwoordt, zoals mij gisteren overkwam.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |