Tsk.quote:Rabat, Morocco - A young English lady was arrested on Wednesday while trying to sail from the Tangiers Port (northern Morocco) for Algésiras (southern Spain) with 10 kg of chira (cannabis resine).
The drug was found in a cache set up in the front of a Spanish-registered all-wheel vehicle, a Moroccan security source said without disclosing the identity of the British national.
quote:Maybe, it would have ended with that but the Dutch ultra-right poured more oil on the flames. Geert Wilders, the Freedom Party leader, made a documentary titled Fitna, which means "troubled times" in Arabic. Nobody has seen the film yet but everyone knows what it is about - the author has done his best to advertise it. This 10-minute film denounces Islam, referring to the Koran as "Mein Kampf."
Wilders told Fox News that he despises political correctness and does not believe that all people are equal. He said that European culture is far better than the Muslim culture, and admitted that such statements may hurt people but said it was "their problem," not his. Such rhetoric enjoys enough support in the Netherlands - after the recent elections, the ultra-right nationalists became the fifth strongest party in parliament.
quote:Intermediair tussen God en jongeren
DEN HAAG - Hij is zich ervan bewust dat zijn christelijke boodschap onrust kan veroorzaken in gezinnen.
Dat weerhoudt Guus Hoddenbagh (77) er niet van om jongeren op Gods pad te willen brengen tijdens de ponykampen die zijn stichting Baruch organiseert.
Het is immers Jezus Christus zelf geweest die zei dat er ruzies kunnen ontstaan tussen vaders en zonen of moeders en dochters wanneer iemand zou kiezen om Gods pad te bewandelen. „Staat in de bijbel,’’ zegt hij. „Mijn boodschap brengt een innerlijke reactie teweeg. Die kan tweespalt opleveren tussen een tiener en zijn ouders. Het heeft geen zin om dat te wíllen voorkomen, als iemand God in zijn hart heeft gesloten.’’
Hoddenbagh beschouwt zichzelf slechts als intermediair tussen God en deze tieners die op zoek zijn naar de zin van het leven. Nadat Hoddenbagh zijn boodschap heeft overgebracht, legt hij de verantwoordelijkheid in handen van zijn Schepper. Hij beseft dat hij met zijn charisma en bijbelkennis indruk maakt en invloed heeft op de tieners. „Ik dwing niemand om in God te geloven. Zover reikt mijn autoriteit niet. Het is de autoriteit van God die dat bewerkstelligt.’’
Voor ouders, ex-medewerkers en jongeren is niet God, maar ’oom Guus’ degene met wie ze zakendoen. Zij vinden hem soms té fanatiek in zijn missie en volgens sektedeskundige S. Drenth-Bruintjes vertoont Baruch sektarische trekjes.
Hoddenbagh ziet dat zelf anders. Hij neemt de bijbel ’gewoon serieuzer’ dan de meesten van zijn geloofsgenoten. Ja, hij is rechtlijnig. En ja, hij spreekt ze toe uit overtuiging. En nee, hij doet daarbij geen fluwelen handschoenen aan. Daar is hij eerlijk in. Maar een sekte? „Ik zou jongeren hun zelfbeschikkingsrecht ontnemen! Ha, wat moet ik daarmee? Volgens mij zijn ze op hun vijftiende oud en wijs genoeg om voor God te kiezen.’’
En die keuze is volgens Hoddenbagh nu eenmaal niet zonder gevolgen voor het dagelijks leven. „Dan besluiten ze bijvoorbeeld dat ze voldoende hebben aan twee keer douchen per week en de bijbel willen lezen, nadat ik hun heb verteld over onrechtvaardigheid en armoede in de wereld.’’
Helemaal smetteloos is het blazoen van de ruiter van God niet. In 2003 werd Hoddenbagh veroordeeld tot een taakstraf van dertig uur wegens een zedenmisdrijf. Ook was er een aanvaring met een homoseksuele rij-instructeur van stal Meyvliet in Rijswijk. Na dat incident - hij verbood de instructeur om les te geven bij His Horses - stapte een aantal medewerkers en leerlingen op. En dan is er het verhaal van de ouders van Erica. Ze zijn naar eigen zeggen het contact met hun dochter kwijtgeraakt door de invloed van ’oom Guus’.
Hij hoort de beschuldigingen zuchtend aan, in zijn karakteristieke huis aan de Stille Veerkade. Over de taakstraf zegt hij: ,,Het was bij de rechter haar woord tegen het mijne. Ze was opgestookt door haar ouders. We hadden een indringend gesprek over het geloof. Ik wilde een vriendschappelijke arm om haar schouder leggen en raakte daarbij met de palm van mijn hand de zijkant van haar borst. De woordenstrijd bij de rechter verloor ik.’’
De kwestie van rij-instructeur Dennis was volgens Hoddenbagh niet persoonlijk, maar principieel. ,,Hij is een praktiserende homo en dat keurt de bijbel af. Zo iemand kan geen lesgeven bij His Horses. Verder heb ik persoonlijk niets tegen hem of andere homo’s.’’
Dat de ouders van Erica met hun verhaal zijn stichting door het slijk halen, raakt hem diep. „Wat ze niet vertellen, is dat er spanningen thuis waren. Dat Erica’s moeder ziekelijk jaloers is, omdat Erica zoveel tijd doorbrengt op de ponyclub. Het is juist goed dat een meisje met allerlei problemen afleiding heeft bij de manage en steun heeft aan God.’’
Met ouders die na een ponykamp klagen, omdat hun kind is veranderd, heeft hij geen medelijden. „Op www.baruch.nu staat wie we zijn en wat we willen. In sommige gevallen geven ze hun kind mee en denken ’het is christelijk en het zal dus wel goed zijn’. Kunnen zij lekker op vakantie terwijl oom Guus zich met de kinderen bezighoudt.’’
Vooral de walging als mensen naar je kijken is heerlijkquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:50 schreef Xtreem het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik tot de sigaar rokende soort behoor
Heb je Balkenende nog bij Knevel gezien?quote:
Jij bent Brabander?quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
Klopkoekje? Vind je me niet aardig ofzo?
Wat heb ik dan gedaan?quote:
Waarom heb jij zo'n avatar van een Kruistochtridder?quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:50 schreef Xtreem het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik tot de sigaar rokende soort behoor
Hij sprak mij al enige tijd aan in mijn dromen. Toen kwam ik hem later tegen. Ik kon de verleiding niet weerstaan. Ik kon geen weerstand bieden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom heb jij zo'n avatar van een Kruistochtridder?
Maakt dat iets uit dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij is strijder jegens de Islam. Daarom.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als toen de techniek voor gaskamers bestond was er precies hetzelfde met de Joden en Moslims gebeurd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
De Kruistochten waren in retrospectief misschien niet de meest vriendelijke tochten maar om het gelijk te stellen met Adolf Hitler is wat absurd, me dunkt.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als toen de techniek voor gaskamers bestond was er precies hetzelfde met de Joden en Moslims gebeurd.
Nee, ik sympathiseer steeds meer met de Islamitische ideologie. Na aanleiding van het topic over vrouwen emancipatie heb ik eigenlijk geen trek meer in liberalisme en besefte ik dat Islamitische waarden eigenlijk superieur zijn. Daarom heb ik de liberale koers laten varen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is strijder jegens de Islam. Daarom.
A ha. Hoe raken mensen wachtwoorden kwijt? Verlies je dan een stukje geheugen of zo?quote:
De Genocidequote:Op donderdag 13 maart 2008 17:32 schreef MrX1982 het volgende:
Het past mijns inziens perfect bij het Middeleeuwse Europa. Daarnaast de huidige genocide op de moslims, welke genocide?
Ze gaan het toch doen, he, seks met dieren verbieden.quote:
Een niet-versimpeld wachtwoord? Is dat een wachtwoord zoals je het krijgt toegezonden?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:25 schreef Picchia het volgende:
Nee, ik had mijn niet-versimpelde wachtwoord ergens opgeslagen. En dat heb ik gewist. Toen ik later wilde gaan posten merkte ik dat op.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/197109/index.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende zal vanavond tijdens een diner van alle regeringsleiders van de EU de koranfilm van Geert Wilders aan de orde stellen.
5692quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:26 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou mijn pincode niet kunnen opnoemen
Staat genoteerdquote:
Leuk dinerquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/197109/index.html.
Het gaat om inzicht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Staat genoteerd![]()
Maar serieus. Snap zelf niet hoe ik ooit op de TU ben gekomen met het geheugen van een vergiet
Het is gewoon een simpel puzzeltje.quote:
Lang leve het collectief. Waanzin.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze gaan het toch doen, he, seks met dieren verbieden.
De vrijheidspartij van Henk Kamp is het ermee eens, want ja, ze houden niet van dat soort seks.
Een groot verlies, ja.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze gaan het toch doen, he, seks met dieren verbieden.
De vrijheidspartij van Henk Kamp is het ermee eens, want ja, ze houden niet van dat soort seks.
Och, mij trekt het niet,quote:
Jij praat meer over MBO-niveau.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is gewoon een simpel puzzeltje.
Zet er een heul moeluke formule neer, een verklarend lijstje met welk teken wat is, en invullen maar!
Beta studies zijn zo overrated
Op de TU?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:59 schreef Picchia het volgende:
Wel mag je rondlopen met een ontbloot boven- en onderlichaam, maar je piemeltje is openbare schennis van de goede zeden
N'et even wat anders...quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:59 schreef Picchia het volgende:
Wel mag je rondlopen met een ontbloot boven- en onderlichaam, maar je piemeltje is openbare schennis van de goede zeden
Mmmmmmmutant?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
Hmm Sigme?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij praat meer over MBO-niveau.
TU-niveau is dat je die formules zelf weet te beredeneren en toe te passen.
Er is een verbod op dierenmishandeling. Het afknippen van staarten, vleugels, oren en snavels is gereguleerd. Je mag geen enkel dier een kogel door de kop schieten. Ja, een slachter mag dat. Of een jager met een jachtakte en een wapenvergunning.quote:Op zondag 25 november 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Weet je wat ik nu hypocriet vind? Een verbod op seks met dieren. We mogen die beesten (laten) verkrachten door soortgenoten, we mogen ze gijzelen, in te kleine hokjes stoppen, slaan, de oren, staarten, vleugels en snavels afknippen, met de zweep een kar in dirigeren, een kogel door hun kop schieten, met duizenden tegelijkertijd vermalen, opeten, en wat nog meer niet... maar seks ermee, dat is toch echt verderfelijk, dat moet verboden worden.
De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat het een primair door christenen gewenst verbod is, want die hebben namelijk niet iets op met dieren, maar meer tegen seks. Als het verbod nou ging om de integriteit van een ander levend wezen, a la, maar daar kan geen sprake van zijn, het gaat dus om de seks. En waarom dan seks? Ik denk dat ze het zien als een aanval op God, zoiets.
Hoe dan ook, hypocriet voorstel.
de rationaliteit is ver te zoeken idd.:quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Och, mij trekt het niet,. Maar het is toch zo absurd... Zoals Midas Dekkers al zei, je mag wel je arm tot aan de schouder routinematig in een koe duwen, maar je piemeltje... ...no-go!
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/quote:In de wet staat dat seks met dieren niet mag omdat het in strijd is met de goede zeden en niet omdat het slecht zou zijn voor het dier.
Nee.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
Een redelijk argument om seks met dieren dus ook te verbieden.
Dit klopt, hoewel ik nooit onderwijs aan een TU gevolgd heb.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij praat meer over MBO-niveau.
TU-niveau is dat je die formules zelf weet te beredeneren en toe te passen.
Dat de wereld gek geworden is. Verbieden, gebieden, dwingen. En dan te vaak het verkeerde.quote:
Godslastering is effectief niet verboden. Er is een slapend wetsartikel dat het verbied. In werkelijkheid kan je god uitmaken voor muisgrijze ezel met omzwachtelde hoefjes die in z'n geheime opening genomen moet worden. Zelfs als iemand de moeite neemt het aan de rechter voor te leggen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:14 schreef Picchia het volgende:
Daarnaast als het een aanval op god is, dan is het niet hypocriet om dat te verbieden. Aangezien godslastering ook verboden is. En over films zoals Fitna loopt de discussie nog. Het zou dus goed in lijn zijn met het gevormde juridische beleid.
Verdedelde HTS'ers met een nog groter gekwetst ego zijn het.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zoveel boven MBO niveau zitten die Technische Untermenschen toch ook niet?!
Je kunt wel lachen maar de techniek is slechts een manier om walgelijke fantasiën te verwezenlijken. De haat tegen Moslims was toen net zo groot door de Kerk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Als in de tijd van Mohammed psychiatrische inrichtingen bestonden waren er maar twee monotheïstische godsdiensten. Als, als, als.....
Wanneer er genoeg vraag naar is vanuit de maatschappij zullen de rechters het weer zwaarder laten wegen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Godslastering is effectief niet verboden. Er is een slapend wetsartikel dat het verbied. In werkelijkheid kan je god uitmaken voor muisgrijze ezel met omzwachtelde hoefjes die in z'n geheime opening genomen moet worden. Zelfs als iemand de moeite neemt het aan de rechter voor te leggen.
Jongens die na het hbo aan een universitaire studie beginnen, laten zich vaker op een gekwetst ego betrappen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verdedelde HTS'ers met een nog groter gekwetst ego zijn het.
Als die vraag er is kan het ook weer strafbaar gesteld gaan worden door een evt nieuwe wet. Zegt niet zoveel dusquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg vraag naar is vanuit de maatschappij zullen de rechters het weer zwaarder laten wegen.
Dictatuur van de meerderheid.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg vraag naar is vanuit de maatschappij zullen de rechters het weer zwaarder laten wegen.
Ik kan me er niet druk om maken. Ze vallen enkel een beetje op, dat is allesquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jongens die na het hbo aan een universitaire studie beginnen, laten zich vaker op een gekwetst ego betrappen.
Aan de redelijkheid en billijkheid kan natuurlijk altijd worden getoetst.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hoe kom je d'r bij dat daar haat voor nodig is? Of dat er massale haat was tegen <vul in> ten tijd van <vul in>?quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt wel lachen maar de techniek is slechts een manier om walgelijke fantasiën te verwezenlijken. De haat tegen Moslims was toen net zo groot door de Kerk.
Het is nu wel verboden. Rechters en de officieren van justitie kunnen er voor kiezen om dat verbod niet zwaar te laten wegen, maar ze kunnen het verbod niet opheffen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dictatuur van de meerderheid.
Maar het punt was: het *is* (momenteel, hier, nu) niet verboden. Een slapend wetsartikel is geen verbod.
De techniek was toen niet aanwezig. Ik zie de relevantie en de kracht van het argument niet om een toen niet bestaande techniek toe te passen om aan te tonen hoe slecht de intenties van de kruisvaarders waren.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt wel lachen maar de techniek is slechts een manier om walgelijke fantasiën te verwezenlijken. De haat tegen Moslims was toen net zo groot door de Kerk.
Juist omdat de techniek toen anders was is de enige mogelijkheid om beide periodes te vergelijken de geschriften nalezen. Dus wat men vindt, wat men wil, niet wat men heeft gedaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De techniek was toen niet aanwezig. Ik zie de relevantie en de kracht van het argument niet om een toen niet bestaande techniek toe te passen om aan te tonen hoe slecht de intenties van de kruisvaarders waren.
Een verbod dat bij overtreding geen straf oplevert, is geen verbod.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is nu wel verboden. Rechters kunnen er voor kiezen om dat verbod niet zwaar te laten wegen, maar ze kunnen het verbod niet opheffen.
Ik denk niet dat je zo makkelijk een één-op-één vergelijking kunt maken tussen toen en nu. Ik zie de Katholieke Kerk nergens oproepen tot de "bevrijding" van het heilige land omdat christenenbroeders worden aangevallen door moslims.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist omdat de techniek toen anders was is de enige mogelijkheid om beide periodes te vergelijken de geschriften nalezen. Dus wat men vindt, wat men wil, niet wat men heeft gedaan.
Nee, God vertelde dat rechtsreeks aan Bush... remember.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zo makkelijk een één-op-één vergelijking kunt maken tussen toen en nu. Ik zie de Katholieke Kerk nergens oproepen tot de "bevrijding" van het heilige land omdat christenenbroeders worden aangevallen door moslims.
Bush als de moderne Urbanus de Tweede.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, God vertelde dat rechtsreeks aan Bush... remember.
Moet ik nog een tegenvraag stellen?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het van de ratten besnuffeld om met Fred Teeven seks te hebben.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:08 schreef Autodidact het volgende:
Fred Teeven. Teeven. Teven. Seks. Fred Teven. Fret. Teven. Seks.
Voor Irakezen is dat vergelijkbaar met de gematigde Islam.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef Picchia het volgende:
Bush is ook geen katholiek. Bush de heiden is methodist.
Dan hebben de Amerikanen hem tenminste nog iets bijgebracht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:14 schreef Monidique het volgende:
Een leuk weetje: een kind van vijf in Irak kent zijn hele leven niets anders dan Amerikaanse bezetting en terreur.
Ik vind het maar belachelijk. Als ik met Mohammed mijn Guppy seks wil hebben moet ik dat lekker weten. Dankzij mij leeft 'ie uberhaupt.quote:
Dat zal best, maar hij heeft het zelf gezegd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bush als de moderne Urbanus de Tweede.
Ik vind het persoonlijk nogal zwak.
Vorig jaar heette hij nog Eichmann.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik vind het maar belachelijk. Als ik met Mohammed mijn Guppy seks wil hebben moet ik dat lekker weten. Dankzij mij leeft 'ie uberhaupt.
Maar wat heeft dat met de kruistochten te maken?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar hij heeft het zelf gezegd.
Eichmann de Algeneter,quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte. Dat is de algeneter.
Zelfs de aanval van Xerxes op het vrije Griekenland?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:28 schreef Aoristus het volgende:
alles heeft met kruistochten te maken, je weet toch?
Omdat ze daarna weer naar moeder de vrouw en kinderen gaan. Of zijn dat de parkeerplek homo'squote:Op donderdag 13 maart 2008 20:28 schreef Picchia het volgende:
Waarom hebben homo's sex in parken?
omdat de maatschappij door en door verrot isquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:28 schreef Picchia het volgende:
Waarom hebben homo's sex in parken?
Dat is een argument dat gebruikt wordt door mensen die zelf door en door verrot zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
omdat de maatschappij door en door verrot is
Je zult het wel weten danquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat is een argument dat gebruikt wordt door mensen die zelf door en door verrot zijn.
God, Christendom, Christelijke inslag, geweldadige gevolgen in beide gevallen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met de kruistochten te maken?
Ha. Misschien had ik me moeten verschuilen achter een zonnebril. Maar wat ik bedoel: in romans en in films wordt de ondergang van de hoofdpersoon vaak geplaatst tegen de maatschappelijke ontwikkelingen. Recensenten nemen dan al snel aan dat de schrijver een statement heeft willen maken over de tijdsgeest, terwijl dat alleen de achtegrond van het boek vormt. Dat wanhopig zoeken van motieven in de tijdsgeest of in maatschappelijke omstandigheden vind ik zo vervelend. Waarom wordt nooit aangenomen dat iemand slecht is en dat zijn omgeving daar nauwelijks invloed op uitoefent?quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ha. Misschien had ik me moeten verschuilen achter een zonnebril. Maar wat ik bedoel: in romans en in films wordt de ondergang van de hoofdpersoon vaak geplaatst tegen de maatschappelijke ontwikkelingen. Recensenten nemen dan al snel aan dat de schrijver een statement heeft willen maken over de tijdsgeest, terwijl dat alleen de achtegrond van het boek vormt. Dat wanhopig zoeken van motieven in de tijdsgeest of in maatschappelijke omstandigheden vind ik zo vervelend. Waarom wordt nooit aangenomen dat iemand slecht is en dat zijn omgeving daar nauwelijks invloed op uitoefent?
Alleen uit zich dat in korte broeken in de winter enzoquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zoveel boven MBO niveau zitten die Technische Untermenschen toch ook niet?!
Ze halen het meestal ook niet. Wat er natuurlijk flink ingewreven wordtquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jongens die na het hbo aan een universitaire studie beginnen, laten zich vaker op een gekwetst ego betrappen.
Er is een verbod op mishandeling, maar toch mogen heel veel mensen dieren mishandelen, mits de overheid ze maar een papiertje geeft. Maakt dat het minder erg dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er is een verbod op dierenmishandeling. Het afknippen van staarten, vleugels, oren en snavels is gereguleerd. Je mag geen enkel dier een kogel door de kop schieten. Ja, een slachter mag dat. Of een jager met een jachtakte en een wapenvergunning.
Hypocriet is de situatie waarin de positie van een dier op geen enkele manier gewaarborgd is, maar bestialiteit verboden is. Bestialiteit is nu juist de enige vorm van omgang met een dier die niet gereguleerd is. En hoewel het aannemelijk is dat de Christenunie en het CDA bestialiteit als een aanval op God zien, zullen andere partijen er redelijker naar kijken. Bestialiteit zou bijvoorbeeld op een lijn met pedofilie gesteld kunnen worden. Pedofilie is niet alleen verboden omdat we seksuele gemeenschap met kinderen als verwerpelijk zien, maar ook omdat een kind niet goed in staat is zijn wil te uiten. Een redelijk argument om seks met dieren dus ook te verbieden.
Die iele mannetjes kunnen dat niet. Wordt er soms echt gestoord van. Ren jij 11km/u gaan zij 11.1km/u, zet jij hem op standje 12 gaan zij naar 13quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:21 schreef Picchia het volgende:
Niemand kan harder dan Fastmatti. Dat is onmogelijk.
Verander God in Allah, Christendom in Islam en christelijke in islamitische en het zou ook kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
God, Christendom, Christelijke inslag, geweldadige gevolgen in beide gevallen.
Nee. Bush is geen moslim, evenmin waren de Kruistochten islamitisch. Maar het zou ooit kunnen ja, de wereld zou ook ooit eens kunnen ophouden te bestaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verander God in Allah, Christendom in Islam en christelijke in islamitische en het zou ook kunnen.
De Moren waren lieverdjes wou je zeggen?quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Bush is geen moslim, evenmin waren de Kruistochten islamitisch. Maar het zou ooit kunnen ja, de wereld zou ook ooit eens kunnen ophouden te bestaan.
Nouquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De Moren waren lieverdjes wou je zeggen?
Volgens mij valt dit onder kinderpronquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:34 schreef Picchia het volgende:
Is mijn nieuwe avatar beter?
Nou...het ontbreken van religie heeft nog de grootste ellende gebracht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:37 schreef Xtreem het volgende:
Het feit dat jullie nu een 'wedstrijdje' doen welke godsdienst meer ellende gebracht heeft..... Dat is toch juist bewijs voor de stelling dat religie op globale schaal per definitie tot ellende leidt?!
quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij valt dit onder kinderpron
Verklaar je nader?quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nou...het ontbreken van religie heeft nog de grootste ellende gebracht.
De regimes waar religie geen rol speelt hebben toch echt in absolute aantallen de meeste slachtoffers veroorzaakt. Namelijk het communisme en het nationaal socialisme, daar vallen de 'paar' godsdienstslachtoffers bij in het niet.quote:
Waar het om gaat is dat uit naam van de islam ook genoeg bloed is vergoten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Bush is geen moslim, evenmin waren de Kruistochten islamitisch. Maar het zou ooit kunnen ja, de wereld zou ook ooit eens kunnen ophouden te bestaan.
Als je kijkt naar 'aantal slachtoffers' heb je gelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De regimes waar religie geen rol speelt hebben toch echt in absolute aantallen de meeste slachtoffers veroorzaakt. Namelijk het communisme en het nationaal socialisme, daar vallen de 'paar' godsdienstslachtoffers bij in het niet.
Gevolg van de industrialisatie. Massamoord als machine.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De regimes waar religie geen rol speelt hebben toch echt in absolute aantallen de meeste slachtoffers veroorzaakt. Namelijk het communisme en het nationaal socialisme, daar vallen de 'paar' godsdienstslachtoffers bij in het niet.
Inderdaad wel een beetje waarquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als je kijkt naar 'aantal slachtoffers' heb je gelijk.
Alleen zijn deze incidenten allemaal van de laatste 100 jaar.
De geweldsterreur van de verschillende religies is al 2000 jaar aan de gang.
Het 'gemiddeld' aantal slachtoffers is bij non religie ook hoger, maar de mediaan (gezien de paar uitschieters bij nonreligie lijkt me dat een betere maatstaf) ligt bij religieus geweld een stuk hoger.
Is de Paus het probleem? Of Bush die een 'lijntje' met God beweert te hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad wel een beetje waarZelfs met de massale oorlogen heeft deze eeuw percentueel weinig slachtoffers, omdat de bevolkingsgrootte natuurlijk geëxplodeerd is.
Overigens is het natuurlijk maar de vraag of alles wat in naam van een godsdienst gebeurd een gevolg is van de godsdienst. Is de Islam nu het probleem of de achterlijke man-vrouwverhouding?
In het geval van Bush is het echt geen godsdienstoorlog.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Is de Paus het probleem? Of Bush die een 'lijntje' met God beweert te hebben?
Klopt. Maar om nou te zeggen dat het er heel ver vanaf zit....quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In het geval van Bush is het echt geen godsdienstoorlog.
Bedenk me net dat het trouwens wel gewoon een godsdienstoorlog is. Alleen niet het christendom tegen de islam, maar het vrije westen tegen de islam. Waarbij het Westen zich dus verdedigt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Klopt. Maar om nou te zeggen dat het er heel ver vanaf zit....
Ja! Daarom zitten Amerikanen in Bagdad huizen binnen te vallen en verdachten dood te slaan, om Het Vrije Westen te verdedigen tegen de Islam!quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:01 schreef Fastmatti het volgende:
Bedenk me net dat het trouwens wel gewoon een godsdienstoorlog is. Alleen niet het christendom tegen de islam, maar het vrije westen tegen de islam. Waarbij het Westen zich dus verdedigt.
Zoals ik al zei. De uitwerking is niet al te best, maar de intentie is er tenminste.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja! Daarom zitten Amerikanen in Bagdad huizen binnen te vallen en verdachten dood te slaan, om Het Vrije Westen te verdedigen tegen de Islam!!
De intentie om wat te doen?quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. De uitwerking is niet al te best, maar de intentie is er tenminste.
Ja. De intentie om goed te doen. Lekker vaag, he!quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:33 schreef Picchia het volgende:
De intentie om Westerse belangen te verdedigen tegenover het as van het kwaad.
Op een heldhaftige mannelijke wijze, gepaard met duizend bommen en granaten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. De intentie om goed te doen. Lekker vaag, he!!
O, nu zie ik het. Je was niet serieus.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:52 schreef Fastmatti het volgende:
Ik snap ook niet dat het Westen altijd alles moet verantwoorden. Dat hoeft de vijand toch ook niet?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de rationaliteit is ver te zoeken idd.:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/
Brrrronquote:15 Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken. 16 Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.
Houd Kate Bush hier buiten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Is de Paus het probleem? Of Bush die een 'lijntje' met God beweert te hebben?
Gratis schoolboeken, hogere lerarensalarissen, en dus maar verhoging van het collegeld. Het is wel duidelijk dat de middelmaat de doelgroep is van onze oud-hoogleraar. Een tegenvaller. Straks wordt 'ie nog gereformeerd....quote:Het collegegeld (1565 euro) wordt vanaf volgend jaar stapsgewijs verhoogd. Tot 2018 moeten studenten jaarlijks 22 euro meer betalen. Over tien jaar is het collegegeld dan met ruim een derde gestegen tot 2100 euro.
Met het extra geld wil minister Plasterk (Onderwijs) de salarissen van docenten verhogen om het in de toekomst almaar oplopende lerarentekort op te lossen.
Het verhaal dat hij solidariteit 'gevoeld' (het is dus niet uitgesproken) heeft? Waarom houden ze niet gewoon een persconferentie op Al Jazeera om uit te leggen hoe vrijheid in elkaar steekt? Een rede ter bevordering van persoonlijke vrijheden en tolerantie voor andersdenkenden....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie heeft hier vanochtend die tenenkrommende Balkenende gezien op het nieuws? Waarom krijg ik toch altijd het idee dat hij echt niet begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt?
quote:Seks met dieren mag zonder plezier
Den Haag, 13 maart. Seks met dieren mag, zolang je er geen plezier aan beleeft. Dat wordt mogelijk de norm in Nederland, zo bleek vandaag bij de eerste behandeling van het zogeheten initiatief-Waalkens tegen dierenporno in de Tweede Kamer.
Omdat dat totaal geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men ziet dan een onbekende popie jopie op TV die wat in de rondte lult....zeg nou zelf...als Achmedinejad een persconferentie geeft aan CNN... alsof het Westen dan ineens begrip voor zijn acties zou hebben.. In dat kader moet je het zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het verhaal dat hij solidariteit 'gevoeld' (het is dus niet uitgesproken) heeft? Waarom houden ze niet gewoon een persconferentie op Al Jazeera om uit te leggen hoe vrijheid in elkaar steekt? Een rede ter bevordering van persoonlijke vrijheden en tolerantie voor andersdenkenden....
quote:
quote:Seksuele handelingen met dieren met het oog op voorplanting blijft zo toegestaan, zolang de mens er maar geen vreugde aan beleeft.
Dit geneuzel zet ook geen zoden aan de dijk. Ik zie laf minderwaardig gekonkel en gekruip.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat dat totaal geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men ziet dan een onbekende popie jopie op TV die wat in de rondte lult....zeg nou zelf...als Achmedinejad een persconferentie geeft aan CNN... alsof het Westen dan ineens begrip voor zijn acties zou hebben.. In dat kader moet je het zien.
Ik wist niet dat jij zo'n lage dunk van de kijkers van Al Jazeera had. Dat het mensen zijn die als zij een rede voor tolerantie en vrijheid horen, ze denken dat het een popie jopie is die wat in de rondte lult. Vaak zijn zij namelijk slachtoffer van onvrijheid en intolerantie.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat dat totaal geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men ziet dan een onbekende popie jopie op TV die wat in de rondte lult....
Vrouwen mogen dus nog gewoon paarden pijpen.quote:
quote:De angst voor een wilde horde cultuurlozen
Harde bewijzen dat een doorgeslagen individualisme de samenleving ondermijnt zijn er niet. Toch heeft het huidige kabinet de neiging om deze cultuurpessimistische boodschap over te nemen, menen historicus Amanda Kluveld en publicist Rozemarijn Schalkx. 'Particuliere doembeelden mogen voor een regering nooit aanleiding zijn om de vrijheid van burgers in te perken.' Tijdens de laatste kabinetsformatie werd volgens informateur Herman Wijffels iedere verwijzing naar individuele ontplooiing en individualisering uit de conceptteksten voor het regeerakkoord geschrapt. In de achterbannen van het CDA en de ChristenUnie bestaat, zei Wijffels, 'een heel sterk negatieve duiding van individualisering'. Zij associëren het begrip met teloorgang, verloedering, losbandigheid en onverschilligheid. Wouter Bos, de derde aan tafel bij de onderhandelingen, dacht er niet veel anders over.
Het schrappen van de woorden ligt in het verlengde van de kabinetsplannen om ’iets anders’ te doen dan de vrijzinnige paarse kabinetten van de jaren negentig – zoals André Rouvoet in april dit jaar in Trouw uiteenzette. De minister voor jeugd en gezin voelt zich daarbij gesteund door de samenleving die genoeg nadelen zou hebben ondervonden van de eenzijdige nadruk op eigen verantwoordelijkheid, individuele vrijheid en het gebrek aan bemoeienis met moraal.
Rouvoet heeft met zijn anti-individualistische standpunten de maatschappelijke wind mee. Als we hem mogen geloven smeekten Nederlanders tijdens de honderd dagen periode van het kabinet om een overheid die grenzen aan hun persoonlijke vrijheid stelt. De voorman van de Christenunie wordt bovendien gesteund door cultuurpessimisten van verschillende politieke signatuur. Zo pleitte PvdA-kamerlid Jeroen Dijsselbloem onlangs voor maatregelen tegen de ’uitwassen van de individualisering’. De overeenkomst met de visie van Rouvoet bleef niet onopgemerkt. Dijsselbloem werd door de jongerenorganisatie van de ChristenUnie verkozen tot ’Engel van het jaar’ omdat hij zich als politicus van een niet-christelijke partij het meest laat leiden door bijbelse normen en waarden.
Het nieuwe anti-individualisme waarbinnen christenen, conservatieven en links elkaar vinden, kent opvallend weinig tegenstanders. Onder een minderheid die wel hecht aan individuele vrijheid is volgens Rouvoet paniek uitgebroken. Deze critici en columnisten maken volgens hem het kabinetsstandpunt met aanduidingen als ’spruitjeslucht’ en ’betutteling’ tot karikatuur. Maar de bezwaren tegen het individualisme worden geschetst met behulp van karikaturen die vele malen uitzinniger, grotesker en apocalyptischer zijn dat het woord spruitjeslucht. Het individu met zijn verworven vrijheden is verantwoordelijk voor zinloos geweld, ongebreideld consumentisme, de sceptische, nihilistische houding van de jeugd, de teloorgang van deugden als rechtschapenheid, verantwoordelijkheidsbesef, gemeenschapzin en eergevoel. Daarnaast zou het individualisme belastingontduiking, drank- en drugsmisbruik, cocaïnesmokkel, de ontheiliging van seks, huwelijk en gezin alsmede de ondergang van cultuur en samenleving veroorzaken.
Dergelijk merkwaardige gevolgtrekkingen vinden we ook terug in het boek Tijd van onbehagen (2004) van Ad Verbrugge. De aan de VU verbonden filosoof levert belangrijke bijdragen aan het huidige anti-individualistische debat. Tot zijn bewonderaars behoren de cabaretier Theo Maassen, die de filosoof als een zielsverwant typeerde, zijn collega Freek de Jonge die ’Tijd van onbehagen’ als steun en toeverlaat omschreef, en SP-leider Jan Marijnissen, die Verbrugge graag als minister van onderwijs zou zien.
Wat maakt het anti-individualisme van Verbrugge, Dijsselbloem en Rouvoet zo aantrekkelijk? Allereerst het simplisme ervan. De suggestie wordt gewekt dat het dempen van de bron van individuele vrijheid zowel tot het verdwijnen van allerlei kwaden leidt als tot de terugkeer van het goede, waar een harmonieuze gemeenschap en cultuur toe worden gerekend. Een overzichtelijke verdeling van de wereld in goed en kwaad spreekt aan. Bijna niemand lijkt erom te malen dat de paniekerige analyses en bijbehorende roep om paal en perk te stellen aan de doorgeslagen individuele vrijheid op geen enkel wetenschappelijk onderzoek zijn gebaseerd.
Zo beweert Dijsselbloem dat de afbraak van het zuilenstelsel en de individualisering leiden tot het verloren gaan van waarden en normen, zedelijk verval en de teloorgang van het gemeenschapsdenken. Bewijs levert hij niet. Verbrugge baseert zijn beweringen over het verval van cultuur en gemeenschap eveneens louter op persoonlijke gevoelens en observaties zoals hij in het voorwoord van zijn boek zonder gêne toegeeft. 'Dit boek is dus niet een objectief verslag van sociaal-empirisch onderzoek van wat er leeft en gebeurt onder de mensen. Het richt zich veeleer op de ’innerlijke’, en dus uiteindelijk ook alleen ’subjectief’ te vatten tendensen.' Wat Verbrugge over de samenleving beweert is dus waar omdat hij denkt dat het waar is. De waarde die Verbrugge toekent aan zijn verzameling hoogst persoonlijke observaties, doet vermoeden dat hij, net als zijn bewonderend publiek, zelf bevangen is door het zo versmade individualisme en de daaruit voortvloeiende neiging om alleen de eigen gevoelens als richtinggevend te beschouwen.
Een ander aantrekkelijk kenmerk van het anti-individualisme is de afschuw van de grote cultuurloze massa of, in de woorden van Verbrugge, ’het gepeupel’. De massa wordt afgeschilderd als een wilde horde cultuurlozen. Door de democratisering heeft deze massa vrijheden verworven die alleen de elite – de aanvoerders van het debat over de slechte kanten van het individualisme zelf dus – kan hanteren. 'Hoeveel vrijheid zijn wij met zijn allen bereid op te geven om hen die minder aankunnen te helpen', vroeg Dijsselbloem in zijn kruistocht tegen de gewelddadige en seksueel getinte videoclip. 'Als ik meisjes van vijftien jaar voor een groepsverkrachting behoed door genoegen te nemen met gecensureerde MTV-clips, dan heb ik dat er graag voor over.' Anders gezegd: anderen kunnen het kijken naar videoclips niet aan, Dijsselbloem wel.
Het anti-individualisme drijft op het ressentiment van een elite waarnaar minder geluisterd wordt en waaraan minder een voorbeeld wordt genomen dan deze terecht acht. De behoefte om hoeder en herder te zijn van de massa zwakke broeders uit zich bij de tegenstanders van individualisme in een grote paniek over de huidige seksuele moraal. Dijsselbloem pleitte voor het aan banden leggen van feesten waar jongeren porno bekijken en waar seks wordt bedreven. Seksualiteit moet volgens de PvdA’er ’kwetsbaar en kostbaar’ blijven. Anderen moeten kennelijk tot eenzelfde gevoeligheid gedwongen worden. Eerder pleitte Verbrugge voor een terugkeer naar ’bezielde en spirituele seksualiteit’. Hij beklaagde zich bovendien over de ontheiliging van het huwelijk als verbond dat man en vrouw bindt en hun particuliere welzijn overstijgt.
Dit brengt ons op een volgend kenmerk dat het anti-individualisme aantrekkelijk maakt: het drijft op een mythisch beeld van voorbije tijden, van een vroeger waar alles nog goed was: de heiligheid van het huwelijk, de bezieldheid van seks, de harmonie van een gemeenschap, de kracht van de cultuur. De huidige tijd steekt volgens de anti-individualisten altijd ongunstig af bij dat imaginaire verleden. Zo schrijft Verbrugge: 'In plaats van de vervelende en brave buurten uit de jaren vijftig hebben we nu inderdaad veelkleurige achterstandswijken gekregen maar of die nu een culturele verrijking zijn geworden is zeer de vraag. Zat in de jaren vijftig de ’autoritaire vader’ aan het hoofd van de tafel en moesten de kinderen zich voegen in een burgerlijke discipline, nu verdwijnt de eettafel uit de leefwereld en zit men ’s avonds zappend voor de tv zijn magnetronmaaltijd naar binnen te werken. Is dit vooruitgang?'
Verbrugges analyse van het verleden blijkt niet gebaseerd op enig onderzoek en is eerder nostalgisch dan accuraat. ’De jaren vijftig’ kenden niet, zoals Verbrugge beweert, uitsluitend brave buurten. Er waren probleemwijken die toen achterbuurten werden genoemd en er waren asociale bewoners, de ’onmaatschappelijken’. Zij werden toen net zo goed als probleem ervaren. Een conferentie over het maatschappelijk onaangepaste gezin in 1953 werd door meer dan 900 professionals bezocht.
Wie kijkt naar de cijfers over veiligheid van de afgelopen tien jaar ontdekt dat er juist sprake is van een afname van de door anti-individualisten genoemde gesels van de moderne tijd. Het aantal gevallen van moord en doodslag is gedaald. Mensen voelen zich niet alleen veiliger, het ís de afgelopen jaren ook veiliger geworden. De Nederlander is in de jaren negentig gemiddeld harder gaan oordelen over belastingontduiking en sociale zekerheidsfraude. Uit onderzoek van Unicef blijken Nederlandse kinderen tot de bestverzorgde en gelukkigste kinderen van de rijke landen te behoren. Ook van onverschilligheid ten aanzien van medemens en milieu is weinig te merken. Mensen geven graag en veelvuldig aan goede doelen.
Met het individualisme valt het bovendien erg mee. 'De hedendaagse burger is niet minder maar zelfs iets meer een kuddedier dan de burger van dertig jaar geleden', zei bijzonder hoogleraar arbeidsverhoudingen Paul de Beer in 2004. Ook wat het eten aan tafel betreft, is de zorg van Verbrugge ongegrond. Twee jaar voordat Verbrugges boek uitkwam bleek dat 85 procent van de Nederlanders de warme maaltijd aan tafel eet. Het aantal kinderen dat met het bord op schoot naar de televisie kijkt neemt toe, maar het aantal uren dat jongeren televisiekijken neemt af, zoals onlangs uit onderzoek bleek. Jongeren zijn actiever geworden op internet. Ze onderhouden er contacten met kleine gemeenschappen van leeftijdgenoten. Atomistisch is dat zeker niet.
Verbrugge heeft overigens niet de moeite genomen om de schadelijkheid van televisiekijken onder het eten aan te tonen. Die staat voor hem vast. Deze argwanende en angstige houding ten opzichte van het fenomeen televisie en het onvermogen om populaire beeldcultuur te lezen, is kenmerkend voor de deelnemers aan de strijd tegen individualisering. Een voorbeeld van dit onvermogen tref je aan in Voorbij het dikke-ik (2005) waarin filosoof Harry Kunneman zich beklaagt over de opmars van het volgevreten, autonome individu dat lomp gedrag vertoont, anderen opzij duwt, onverzadigbaar en zelfingenomen is. Kunneman opent met de beschrijving van een reclamespotje waarin een aantrekkelijke vrouw in een supermarkt bierflesjes probeert te bemachtigen die voor haar te hoog op het schap staan. Er komt een knappe jongeman aan, die er wél bij kan. De vrouw kijkt hem verwachtingsvol aan, de man pakt de flesjes, kijkt de vrouw met een neutrale blik aan en loopt verder „haar alleen latend met het door haar begeerde maar onbereikbare bier”. Het spotje illustreert volgens Kunneman treffend dat 'de ruimte van persoonlijke ontwikkeling gedomineerd wordt door krachten die duwen naar een leven in het teken van concurrentie en prestatie'.
Dat is heel wat om in het spotje te willen lezen. Kennelijk komt het bij de filosoof niet op dat deze reclame succesvol was omdat er iets in gebeurt dat niet voor de hand ligt en daarom de aandacht van de kijker trekt. Was het gedrag van de jongeman volkomen normaal in de samenleving, dan zou er nooit een spotje van zijn gemaakt. Bovendien is het Kunneman niet opgevallen dat de ’aantrekkelijke vrouw’ de wereldberoemde actrice Jennifer Aniston is en dat dit onderdeel van de grap is. Eenzelfde onhandigheid in het duiden van populaire cultuur vinden we bij Dijsselbloem en zijn PvdA-collega Martijn van Dam. Zij stellen dat het beeld van seks als consumptieartikel ’er dag in dag uit ingeramd wordt’, zowel in videoclips als in reclames. En ze beweren dat er een direct verband is tussen televisie en groepsverkrachtingen. Nergens noemen zij onderzoek dat dit aantoont.
Als zij de moeite zouden nemen om een dag TMF te kijken, zouden ze weten dat het merendeel van de videoclips de romantische liefde verheerlijkt. En wat betreft de schadelijke invloed van televisie op de jeugd: groepsverkrachtingen vonden ook plaats in pre-industrieel Europa dat geen televisie kende, waar de gemeenschap sterk was en niet geseksualiseerd door commercie, en waar de cultuur, volgens de door Verbrugge veelvuldig bewonderend aangehaalde Oswald Spengler (1880-1936), veel ‘vitaler’ was en het huwelijk heiliger. Historicus Pieter Spierenburg laat zien dat alleen al in Dijon tussen 1436 en 1486 zo’n 125 rituele verkrachtingen werden onderzocht. Tachtig procent ervan betrof collectieve aanranding door een groep jongeren. In de ’brave’, televisieloze periode rond 1950 waren in Nederland de criminaliteitscijfers weliswaar de laagste van na de oorlog, maar volgens gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek was er nog nooit zoveel ontucht met kinderen, incest en schennis van de openbare eerbaarheid geweest.
Voor ieder cijfer kun je een ander cijfer geven. Dat neemt niet weg dat de tegenstanders van individuele vrijheid niet eens een poging wagen zich te baseren op onderzoek. Als zij dat wel deden, zouden ze weten dat uit onderzoek naar individualisering blijkt dat er in Nederland een grote overeenstemming bestaat over normen en waarden. De populariteit van de doembeelden over onze cultuur kan voor een groot deel verklaard worden uit precies die eensgezindheid over moraal. Zowel het WRR-rapport ’Normen, waarden en de last van het gedrag’ (2003) als het SCP-rapport ’De moraal in de publieke opinie’ (2004) concludeerde dat Nederlanders van zichzelf vinden dat zij uitstekend weten wat het verschil is tussen goed en kwaad. Zij zijn vooral kritisch over het gedrag van hun landgenoten. De zorg om andermans moraal bleek andermaal uit het dit jaar verschenen rapport ’God in Nederland’, waaruit bleek dat veel Nederlanders de kerken van belang achten voor normen en waarden. Aan christelijke normen en waarden hebben ze zelf geen behoefte, die vinden ze vooral belangrijk voor anderen.
Verbrugge en consorten passen met hun hersenspinsels, ondergangsfantasieën en zelfgenoegzame weigering om zich op onderzoek te baseren, naadloos in dit verhaal. Een en ander zou hooguit aanleiding zijn tot ergernis over intellectuele luiheid en populisme – ware het niet dat het huidige kabinet eveneens bevangen is door de angst voor individuele vrijheid en verloedering. In het onlangs gepresenteerde beleidsprogramma van het nieuwe kabinet is bijvoorbeeld gehoor gegeven aan Dijsselbloems en Van Dams roep om de kwetsbare jeugd te beschermen. Het hoofdstuk getiteld ’Veiligheid, stabiliteit en respect’ kondigt gedragscodes voor audiovisuele media aan die 'een dam moeten opwerpen tegen verloedering in onder meer realityprogramma’s en videoclips'.
Maar politici moeten zich niet bemoeien met de beleving van seksualiteit en ze moeten burgers niet ongewenst intiem en onsmakelijk lastigvallen met hun particuliere verlangens naar kwetsbare seksualiteit. Bovendien mogen particuliere doembeelden voor een regering nooit aanleiding zijn om de vrijheid van burgers in te perken. Het kabinet wenst de behoefte van burgers aan en het belang van individuele vrijheid te negeren door iedere verwijzing naar individualisering en individuele ontplooiing uit het regeerakkoord te schrappen. Deze cosmetische ingreep wijst erop dat de regering zich laat leiden door het geweeklaag van nostalgische cultuurpessimisten. Daartegen moet het individu met alle toegestane middelen in het geweer komen, daarbij gesteund door het parlement en beschermd door een seculiere neutrale staat.
Amanda Kluveld en Rozemarijn Schalkx
Wat heeft dat met lage dunk te maken, niets! Het gaat puur om perceptie. Als jij in onvrijheid leeft al deccenia lang, generaties lang, kan je praktisch niet meer denken in termen van vrijheid...vrijheid is ook niet met woorden te omschrijven. Om het te begrijpen moet je het zelf ervaren en ik denk dat een dergelijke speech alleen maar voor meer onbegrip zou gaan zorgen, omdat het hele stelsel van democratie een vreemd fenomeen is.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:07 schreef Autodidact het volgende:
Ik wist niet dat jij zo'n lage dunk van de kijkers van Al Jazeera had. Dat het mensen zijn die als zij een rede voor tolerantie en vrijheid horen, ze denken dat het een popie jopie is die wat in de rondte lult. Vaak zijn zij namelijk slachtoffer van onvrijheid en intolerantie.
Een tijdelijke, zeer kort durende invloed mijnsinsziens. De invloed is zeer beperkt en dat in een geletterd land als je begrijpt wat ik bedoel. .quote:Ik denk overigens dat bijvoorbeeld die brief van Ahmedinejad die hij aan Bush heeft geschreven wel degelijk invloed heeft op bepaalde religieuze kringen in de VS (en Europa). De lui die hun mond vol hebben van 'interreligieuze dialoog' en zo. Je kent ze wel. Ze laten weten dat men zich meer moet verdiepen in andermans gebruiken, dat men tolerantie moet opbrengen om te accepteren dat niet iedereen zoals zij hoeft te denken - en ze geven er een blik bij dat zij het in ieder geval nooit zullen doen voor anderen.
Je mag ook proberen of je een geit kunt bevruchten zolang je er maar geen plezier in hebt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrouwen mogen dus nog gewoon paarden pijpen.
Ja, goed. Het is niet alsof je een recept geeft en het zomaar werkt. Dat klopt. Het klopt niet dat men generaties in onvrijheid heeft geleefd (kijk naar Afhanistanm, Iran, etc. Zo lang geleden is dat niet) en ik geloof niet dat men door de onvrijheid ongevoelig is geworden voor rede. Maar dat wil niet zeggen dat je er maar niks over moet zeggen, dat je niet aan moet geven wat de overwegingen zijn. Voor zover ik weet is er door niemand echt een poging gedaan om te laten weten hoe het in zijn werk gaat in een open samenleving. Dan is het maar even confronterend en polemisch en natuurlijk zullen regimes er alles aan doen om het te bestrijden, maar elke andere manier (niks doen, bommen, handelssancties, whatever) is m.i. kwalijker. De beste manier lijkt mij om het zelf te demonstreren en het aan te prijzen...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met lage dunk te maken, niets! Het gaat puur om perceptie. Als jij in onvrijheid leeft al deccenia lang, generaties lang, kan je praktisch niet meer denken in termen van vrijheid...vrijheid is ook niet met woorden te omschrijven. Om het te begrijpen moet je het zelf ervaren en ik denk dat een dergelijke speech alleen maar voor meer onbegrip zou gaan zorgen, omdat het hele stelsel van democratie een vreemd fenomeen is.
Hoe zit dat eigenlijk met kunstmatige inseminatie en plezier hebben in je werk?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je mag ook proberen of je een geit kunt bevruchten zolang je er maar geen plezier in hebt.
Ja dat mag dan weer niet, politieke logica.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met kunstmatige inseminatie en plezier hebben in je werk?
Erg verhelderend stuk over de iets gematigdere varianten van BaajGuardian.quote:
Daar zit hem de crux, je prijst nu niets positiefs aan (in hun ogen) als het gaat om democratie. De enige associatie die nu opkomt bij die mensen is Democratie - Wilders - Moslimhaat. Net als eerder Democratie- VS - Westen - Oorlog is vastgesteld. Als je iets wilt aanprijzen of iets wilt uitleggen, moet je dat niet doen op het moment dat hetgene wat je aanprijst een negatieve associatie oproept bij die bevolking. De regimes zullen er juist geen reet aan doen om de negatieve associaties te bestrijden, voor hun is Wilders een geschenk uit de hemel.. de focus ligt niet meer op armoede, onderdrukking of gebrek aan vrijheid in eigen land. Wat willen ze nog meer! Democratie moet je promoten in tijden waarin er enige mate van rust heerst in die landen, zodat die mensen niet gestoord worden door de waan van de dag en het concept democratie veel makkelijker zullen aanleren.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:43 schreef Autodidact het volgende:
Ja, goed. Het is niet alsof je een recept geeft en het zomaar werkt. Dat klopt. Het klopt niet dat men generaties in onvrijheid heeft geleegd (kijk naar Afhanistan) en ik geloof niet dat men door de onvrijheid ongevoelig is geworden voor rede. Maar dat wil niet zeggen dat je er maar niks over moet zeggen, dat je niet aan moet geven wat de overwegingen zijn. Voor zover ik weet is er door niemand echt een poging gedaan om te laten weten hoe het in zijn werk gaat in een open samenleving. Dan is het maar even confronterend en polemisch en natuurlijk zullen regimes er alles aan doen om het te bestrijden, maar elke andere manier (niks doen, bommen, handelssancties, whatever) is m.i. kwalijker. De beste manier lijkt mij om het zelf te demonstreren en het aan te prijzen...
Het zal misschien van korte duur zijn, maar de hysterie rond die hele film is van net zo korte duur...dus dat komt goed uit. Het zou mooi zijn als men liet zien een beetje boven de situatie te staan, in plaats van dit geklungel.
Tja die stijging van het collegegeld is niets nieuws natuurlijk. Die 22 euro per jaar ging het toch al wel gemiddeld omhoog, ook de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Gratis schoolboeken, hogere lerarensalarissen, en dus maar verhoging van het collegeld. Het is wel duidelijk dat de middelmaat de doelgroep is van onze oud-hoogleraar. Een tegenvaller. Straks wordt 'ie nog gereformeerd....
tis 3% per jaar. Noem ik inflatie correctie. ZOu er zo voor tekenen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja die stijging van het collegegeld is niets nieuws natuurlijk. Die 22 euro per jaar ging het toch al wel gemiddeld omhoog, ook de afgelopen 10 jaar.
Ik kan me niet herinneren dat het bewust opgeschroefd werd om lerarensalarissen mee te verhogen. Hij had natuurlijk ook schoolgeld kunnen verhogen, nietwaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja die stijging van het collegegeld is niets nieuws natuurlijk. Die 22 euro per jaar ging het toch al wel gemiddeld omhoog, ook de afgelopen 10 jaar.
quote:In the past the human race was always preoccupied with finding enough to eat. The ability to wring from the available food the last bit of nourishment conferred, therefore, a tremendous adaptive advantage on man, as it does no most animals. So does the ability of the camel to store in the hump on his back some of the nutriment available in times of plenty for use in times of want. Man is in this respect different from a camel in that he tends to develop his hump in a more ventral position.
Niveautje, in haar gebleekte gothic outfit.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
http://video.reedbusiness.nl/elsevier/index.php?id=1656&publisher=elsevier&category=lifestyle;
Ze hebben één af andere stagair uit het Gooi aangetrokken ofzo
Het is zooo typisch Elsevier. Kaktrutje. Gooise r en je hautain voordoen.quote:
Geloof of het of niet, zo ben ik zelf totaal niet... Maar ik vind het wel sexyquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is zooo typisch Elsevier. Kaktrutje. Gooise r en je hautain voordoen.
Onzin. Iemand uit het Gooi had wel geweten hoe je make-up gebruiktquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
http://video.reedbusiness.nl/elsevier/index.php?id=1656&publisher=elsevier&category=lifestyle;
Ze hebben één af andere stagair uit het Gooi aangetrokken ofzo
Het is een kinderachtig stukje tv op een zeer matige wijze gebracht.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Geloof of het of niet, zo ben ik zelf totaal niet... Maar ik vind het wel sexy
Nu is dat een voordeel, straks een nadeelquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een kinderachtig stukje tv op een zeer matige wijze gebracht.
ze heeft wel grote meloenen.
Waarom?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nu is dat een voordeel, straks een nadeel
Balkenende heeft nu aan de hele wereld laten zien wat voor een slappe kneus die is.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie heeft hier vanochtend die tenenkrommende Balkenende gezien op het nieuws? Waarom krijg ik toch altijd het idee dat hij echt niet begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt?
Oh, ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:53 schreef Apropos het volgende:
Dit blijft mij fascineren:
http://www.rollingstone.c(...)of_the_notorious_big
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-360123/quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Merkel die zegt dat Balkenende verteld heeft over de komst van de film.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-360123/
Dit?
Wat een jankerd
Als Merkel zich echt zou interesseren dan zou ze even bellen naar de federale inlichtingendienst waarna ze te horen zou krijgen dat het Balkenende zelf is die deze heisa heeft veroorzaakt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Merkel die zegt dat Balkenende verteld heeft over de komst van de film.![]()
Balkenende die zegt dat de collega's knikten naar hem, maar geen woord gezegd hebben, hahahaha.
Balkenende "bla die bla bla, Wilders, Bla bla..."
collega denkt "hmmm, wat een kneus die bril', knikt " ja ja".
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-359967/quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Merkel die zegt dat Balkenende verteld heeft over de komst van de film.![]()
Balkenende die zegt dat de collega's knikten naar hem, maar geen woord gezegd hebben, hahahaha.
Balkenende "bla die bla bla, Wilders, Bla bla..."
collega denkt "hmmm, wat een kneus die bril', knikt " ja ja".
Ze klinkt als die Desannevrouw van Buitenhof.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een kinderachtig stukje tv op een zeer matige wijze gebracht.
ze heeft wel grote meloenen.
Ach, ik heb liever dat zo'n omhooggevallen prutser veel moet betalen dan dat Piet de Vuilnisman meer moet gaan dokken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:32 schreef Monidique het volgende:
De samenleving, zegt Wouter Bos, vindt dat er mensen zijn die te veel verdienen, te veel in verhouding met wat ze doen (nee, geen voetballers die hard werken, nee, geen artiesten die mooi zingen, nee, geen topbestuurders die goed werk doen) en, ja, dus moeten die topinkomens maar extra belast worden. Ik zat er naar te kijken met haast mijn onderkaak op de vloer...
Tsja. Dat is dus wel de redenering, ja. Bizar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:35 schreef Reya het volgende:
Ik vind dat bouwvakkers te veel verdienen. Tijd voor een belasting.
Bilspeettaks.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:35 schreef Reya het volgende:
Nee, er moeten wel genóeg mensen vinden dat bouwvakkers teveel verdienen. Als een meerderheid dat vindt, dan is het zo. Dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:35 schreef Reya het volgende:
Bouwvakkers verdienen trouwens echt veel. Zeker als ze bijklussenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:35 schreef Reya het volgende:
Jaaaaaaaahquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:44 schreef Monidique het volgende:
Zolang Ik maar uit genoeg Ikken bestaat is het inderdaad Dus Zo.
Het excuus voor de verhoging maakt voor de hoogte ervan niet ozveel uit natuurlijkquote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat het bewust opgeschroefd werd om lerarensalarissen mee te verhogen. Hij had natuurlijk ook schoolgeld kunnen verhogen, nietwaar.
Preventieve belasting op beunen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:35 schreef Reya het volgende:
Welnee, waarom zou je argumenten enig gewicht toekennen? Het gaat tenslotte alleen om zakelijke pegels, de rest is prietpraat.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het excuus voor de verhoging maakt voor de hoogte ervan niet ozveel uit natuurlijk
Voor zoiets als collegegeld dat al jaren elk jaar al een gulden of 50 of een euro of 25 omhoog gaat maakt het niet gek veel uit. Dan is het verhaaltje wat er aan gehangen wordt slechts bijzaak.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Welnee, waarom zou je argumenten enig gewicht toekennen? Het gaat tenslotte alleen om zakelijke pegels, de rest is prietpraat.
quote:One area that has shown particular strain is the mortgage market, especially what's known as the sub-prime sector of the mortgage market. This market has seen tremendous innovation in recent years, as new lending products make credit available to more people. For the most part, this has been a positive development, and the reason why is millions of families have taken out mortgages to buy their homes, and American homeownership is at a near all-time high.
Je moeder?quote:
Nou? En waarom zou dat niet opgaan voor willekeurig welke andere wijziging?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor zoiets als collegegeld dat al jaren elk jaar al een gulden of 50 of een euro of 25 omhoog gaat maakt het niet gek veel uit. Dan is het verhaaltje wat er aan gehangen wordt slechts bijzaak.
Dan zou ik mij niet meer zo ergeren. Wat is daar leuk aan? Ik zit er wel aan te denken, trouwens, ze schijnen nog een actie te hebben van tien weken voor tien euro.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom ga je niet de Vrij Nederland () lezen M?
Waarom toch die zelfkwelling. Hetzelfde als dat ik een abonnement op bijv. de Groene Amsterdammer zou nemenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan zou ik mij niet meer zo ergeren. Wat is daar leuk aan? Ik zit er wel aan te denken, trouwens, ze schijnen nog een actie te hebben van tien weken voor tien euro.
follow the white mouse (jifferson airplane)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wakker worden mensen....
http://www.nu.nl/news/148(...)elt_3200_muizen.html
Poetin is een slang!!!!
Kijk eens aan bijna opgelost.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:16 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]
http://people-press.org/reports/display.php3?ReportID=401
Kleiner = beter. Zo`n gemeente Den Haag dat het niet trekt krijgt er zo een sloot grond bij om ook te verzieken. Ze zouden de hele boel in tweeen meoten splitsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:04 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid dacht de oplossing voor de hoge kosten in het onderwijs te hebben gevonden en voert schaalvergroting in. Want hoe groter hoe efficiënter men kan werken. Zie de overheid zelf, veeg teken aan de wand :
Of Rotterdam die naarstig op zoek is naar extra grond om duurdere huizen te kunnen bouwen zodat het niet helemaal een stad vol paupers blijft.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:28 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kijk eens aan bijna opgelost.
[..]
Kleiner = beter. Zo`n gemeente Den Haag dat het niet trekt krijgt er zo een sloot grond bij om ook te verzieken. Ze zouden de hele boel in tweeen meoten splitsen.
Inholland is inderdaad het perfecte voorbeeld van falende schaalvergroting. Collegegeld verhogen opzich is niet erg zolang de kwaliteit maar meegroeit. Het moet niet zo zijn dat studenten de dupe worden van falend overheidsbeleid.quote:In Rotterdam had je vroeger de Ichtus (thans InHolland) van top naar tob gegaan met de overname. Al moeten we niet vergeten dat de leerlingen waarmee ze het moeten doen ook niet meer de klassieke kwaliteiten hebben.
Net alsof elke leerling maatwerk nodig heeft.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
hoe kleinschaliger het onderwijs hoe meer ruimte voor maatwerk.
Welnee, het gros kan zo bij de Albert Heijn in de leerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof elke leerling maatwerk nodig heeft.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof elke leerling maatwerk nodig heeft.
Maar wel met een kinddossiernummer om te volgen hoe het kind zijn/haar leventje goed volgens wil der overheid zijn/haar eigen wijze besluit neemt om uiteindelijk een vrij en ... urhm ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:56 schreef MrX1982 het volgende:
De leerling als persoon in plaats van als nummer.
Natte droom van Minister Verbod.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar wel met een kinddossiernummer om te volgen hoe het kind zijn/haar leventje goed volgens wil der overheid zijn/haar eigen wijze besluit neemt om uiteindelijk een vrij en ... urhm ja.
Derk Jan Eppink. Triest figuur. Zit ook regelmatig bij Harry Mensch.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
De Elsevier van deze week!. Nieuwe columnist: het kan geen toeval zijn dat drie iconen van democratisch socialisme (kennelijk geen niet sociaal-democratie) (Den Uyl, Mitterand en Allende) in vroegere tijden antisemitisch waren... En Barack Obama heeft het dus ook helemaal mis!
Je moet de column lezen, het gaat ner-gens over. Jawel, over die Algemene Progressieveling Die Als Democratisch Socialistische Iconen Heeft Den Uyl En Mitterand En Allende En Obama En Die Vindt Dat Zijn Positie Moreel Superieur Is Ondanks De Jodenvervolging Van Het Vichy-Regime , je kent ze wel, die mensen...
Arm, arm Rotterdam. Ik heb de hoop opgegeven, er zijn best goeie lui (zelfs in het stadhuis) maar die slag is verloren. Alleen Hoogvliet lijkt een beetje uit het dal te klimmen. De met veel tam-tam (/subsidie) op zuid geopende winkels, restaurants e.d. sluiten één voor één hun deuren weer. Tekenend.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of Rotterdam die naarstig op zoek is naar extra grond om duurdere huizen te kunnen bouwen zodat het niet helemaal een stad vol paupers blijft.
moeten ze natuurlijk ook wel zo snugger zijn om een goeie school uit te zoeken..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Het moet niet zo zijn dat studenten de dupe worden van falend overheidsbeleid.
Arm Rotterdam zowel letterlijk als figuurlijkquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef Napalm het volgende:
Arm, arm Rotterdam. Ik heb de hoop opgegeven, er zijn best goeie lui (zelfs in het stadhuis) maar die slag is verloren. Alleen Hoogvliet lijkt een beetje uit het dal te klimmen. De met veel tam-tam (/subsidie) op zuid geopende winkels, restaurants e.d. sluiten één voor één hun deuren weer. Tekenend.
Als je als student meer moet betalen ga je vanzelf wel op zoek naar een school die waar voor je geld biedt.quote:moeten ze natuurlijk ook wel zo snugger zijn om een goeie school uit te zoeken..
Je vergeet te vermelden dat hij ook voor de Opinio schrijft.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Derk Jan Eppink. Triest figuur. Zit ook regelmatig bij Harry Mensch.
Ook de hoer van de journalistiek. Heeft bij zo'n beetje elke Nederlands en Belgisch krantje gewerkt dat je maar kunt bedenken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft ook een boek geschreven over Europa. Hij benadrukt daarin wat voor open deuren dat zijn, hoe verschrikkelijk Europa is enz. Maar als het zo verschrikkelijk is waarom heeft hij dan 4 jaar voor een gage van 250000 euro voor datzelfde Europa gewerkt?
Wordt je door dat Stürmerblaadje betaalt ofzo?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat hij ook voor de Opinio schrijft.
20 jaar vernieling in het onderwijs. Als ik iets serieus moet typen let ik er wel op maar automatisch gaat het niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:18 schreef sneakypete het volgende:
Wat is het toch met die 't' en die 'd' in Nederlandse werkwoordvervoegingen? Ik heb hier vanavond al zeker 10x gezien dat mensen het verkeerd doen. Nu maak ik zelf regelmatig typefoutjes maar volgens mij weet bijna niemand meer hoe je werkwoorden vervoegt. Moeten we onze taal simpeler maken of eisen dat iedereen gewoon die shit leert?
Leren die shid!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:18 schreef sneakypete het volgende:
Wat is het toch met die 't' en die 'd' in Nederlandse werkwoordvervoegingen? Ik heb hier vanavond al zeker 10x gezien dat mensen het verkeerd doen. Nu maak ik zelf regelmatig typefoutjes maar volgens mij weet bijna niemand meer hoe je werkwoorden vervoegt. Moeten we onze taal simpeler maken of eisen dat iedereen gewoon die shit leert?
eigenlijk moeten we voortaan noot meer 'shit' zeggen maar altijd 'stront'. wordt de maatschappij een stuk vrolijker van.quote:
Nee, maar ik wel toegang tot inside-informatie. Zo denkt men intern bij de Opinio na over een (gratis) krant alleen wil men eerst de Opinio winstgevend maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wordt je door dat Stürmerblaadje betaalt ofzo?
Ja. Google eens op "RtcW".quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:30 schreef sneakypete het volgende:
Wat heb je weer een lekker menselijk onderschift wolffenstein.
Was wolffenstein niet ook, zo'n 10 jaar terug ofzo een schietspelletje met nazi's erin?
herinner me vaag zoiets.
en nu in euri ipv us dollar!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:37 schreef zakjapannertje het volgende:
Gold has been in a strong bull market since 2001 and picked up the pace in mid-2005 and then again in mid-2007. In fact, gold has gone parabolic and today briefly crossed the $1000 per ounce level for the first time. Today's chart illustrates how the price of gold has nearly quadrupled during its seven year bull market.
[ afbeelding ]
Hoe krijg je die toegang tot informatie dan? Door steeds bij die Burke meetings aanwezig te zijn ofzo? En wie moet zo'n gratis krantje gaan betalen?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, maar ik wel toegang tot inside-informatie. Zo denkt men intern bij de Opinio na over een (gratis) krant alleen wil men eerst de Opinio winstgevend maken.
Die laatste vraag zal wel als anywoord adverteerders hebben. Hoe denk je dat spits/dag/metro en al die andere meuk "gratis" kan zijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe krijg je die toegang tot informatie dan? Door steeds bij die Burke meetings aanwezig te zijn ofzo? En wie moet zo'n gratis krantje gaan betalen?
De Opinio heeft geen advertenties en bestaat nog steeds. Er zit gewoon een complot achter van het grootkapitaal, dat kan niet anders. Iemand moet die zooi betalen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die laatste vraag zal wel als anywoord adverteerders hebben. Hoe denk je dat spits/dag/metro en al die andere meuk "gratis" kan zijn?
Geen advertenties? Ik heb geen papieren voorbeeld. Roel Pieper is de uitgever?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Opinio heeft geen advertenties en bestaat nog steeds. Er zit gewoon een complot achter van het grootkapitaal, dat kan niet anders. Iemand moet die zooi betalen.
Pieper is een pragmaticus. Die wil altijd overal winst uit halen. Waarom hij hier achter zit is me een raadsel. Maarja, zijn politieke denkbeelden zijn wel overduidelijk rechts (zo zei hij op TV dat de gemiddelde burger weer houvast nodig heeft in de vorm van religie en dat het minimumloon moet worden afgeschaft. De klootzak).quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geen advertenties? Ik heb geen papieren voorbeeld. Roel Pieper is de uitgever?
Zuid is geen Rotterdamquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Arm, arm Rotterdam. Ik heb de hoop opgegeven, er zijn best goeie lui (zelfs in het stadhuis) maar die slag is verloren. Alleen Hoogvliet lijkt een beetje uit het dal te klimmen. De met veel tam-tam (/subsidie) op zuid geopende winkels, restaurants e.d. sluiten één voor één hun deuren weer. Tekenend.
Die werkwoordvervoegingen mogen van mij geschrapd worden. Ik haat zequote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
20 jaar vernieling in het onderwijs. Als ik iets serieus moet typen let ik er wel op maar automatisch gaat het niet.
quote:Godslastering
Bert Wagendorp
Gelukkig zijn de Olympische Spelen dit jaar niet in Nederland. We krijgen zo al genoeg internationale pers over ons heen. Als in augustus ook nog het Let the Games begin zou klinken, zou het hier nu al krioelen van de kritische verslaggevers die een stroom bizarre verhalen made in Holland naar huis hadden gestuurd.
Je ziet het aan China: als je de pest hebt aan een land, moet je het de Spelen in de maag splitsen. Opeens lig je onder een vergrootglas en begint de halve wereld nauwgezet uit te pluizen wat er allemaal niet deugt.
De Chinezen dachten dat ze kritische geluiden wel zouden kunnen smoren, hierbij gesteund door het IOC.
Dat doet inderdaad zijn uiterste best, maar het helpt niet. Eerst schrokken ze zich in Peking al helemaal het lazarus van de Nederlandse cabaretiers met het lied Nie Na China, en nu beginnen ze zelfs in het eigen Tibet.
Monniken hoog in de Himalaya, die straks met stomheid geslagen kijken naar een mysterieuze vlam op de Mount Everest, weten toch: binnenkort zijn de Olympische Spelen, als we onze stem willen Olympische Spelen, als we onze stem willen laten horen, moeten we het nú doen. In Lhasa slaan de Chinezen er hard op los, maar dat we dat wéten, is te danken aan de Spelen. Normaal knappen ze dit soort vuile karweitjes in stilte op.
Het zal de arme Tibetanen vermoedelijk niet veel helpen, maar in elk geval is de wereld weer even herinnerd aan hun bestaan en harde lot.
We moeten dus wél naar de Spelen, en het plan van GroenLinks om al onze jongens en meisjes een diplomatieke status te geven, is briljant. Maak van de cabaretiers ook diplomaten en we kunnen straks in het Holland House meebrullen met Hi Ha China. Helaas was de minister van Buitenlandse Zaken niet enthousiast.
Dat is toch al geen held, en nu zag hij na de dreigende exportcrash wegens Fitna ook de uitvoer naar China al instorten vanwege Nienachina-zingende Hollandse dronkelappen met een diplomatenpaspoort op het Plein van de Hemelse Vrede. Dus haastte hij zich te verklaren dat de sporters vrijheid van meningsuiting hadden, maar dat ze in China hun kop moesten houden.
De zangeres Björk brulde onlangs in Shanghai tweemaal ‘Tibet!’ in de microfoon. Oké, een gebaar en meer niet, maar ze dééd iets en de Chinese autoriteiten mopperden slechts verongelijkt. En dat zónder diplomatiek paspoort. Allemaal dankzij de Spelen.
Waren die komende zomer hier gehouden, dan hadden we nu weer wereldwijd voor gek gestaan met het krankjorume gedoe rond de wet op de godslastering.
Om God maar in de wet te houden, benoemt onze minister van Justitie straks alles tot Godsgeloof, ook het geloof in het absolute Niets.
‘Dat Niets van jou vind ik echt helemaal niks!’
‘Smalende Godslastering! See you in court!’
Nu kun je nog hopen dat ze het over de grenzen niet in de gaten hebben. Maar met de Spelen waren we in de mondiale media allang afgeschilderd als een samenzwering van idioten. Met een islam-geobsedeerde sneue amateurfilmer, een minister van Financiën die zich sappel maakt over boerkini’s en handjeschudden – plus wat die ratten nog meer boven water hadden gekregen ten bewijze van het feit dat de Spelen waren toegewezen aan Staphorst en omstreken.
Heb je de pest aan een land, moet je het de Spelen geven
Dat is een leuke TT voor het volgende deel.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben Fitna Fatigue.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |