en het was gewoon lekker, ik als anti kook mens, heb gewoon lekker gekooktquote:Het wordt kool met aardappelpuree en gehakt uit de oven...
heb er nu al zin in..
En jouw oester erbij voor HEM?quote:
Ik wil jouw borden!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:17 schreef Tezz het volgende:
Lunch!
Op vrijdag ben ik altijd vrij en dan probeer ik altijd een speciale lunch voor mijn dochter te maken. Deze week haar favoriet: hartjes eieren.
(mengsel van ei, melk, stukjes aardappel, geraspte kaas en kruiden)
[afbeelding]
quote:
zo, net een dikbelegde (quote:
oeh goed idee, ga ik even onthouden voor binnenkortquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zo, net een dikbelegde () plaatpizza de oven ingeschoven, met ui, champignons, salami, ham, en kaas
Casa Di Mama, heb er net een met salami op. De enige diepvriespizza die ik lekker vindquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:57 schreef HMaster-II het volgende:Ik wilde een fatsoenlijke pizza gaan eten
Nou dat plezier is vergald
Ik weet dat ik de pizza in ontdooide toestand in de voorverwarmdeheteluchtoven parkeer om na een 12 tot 15 minuten ene pizza te kunnen eten.
Hebben ze bij 'Dr.Oetker' een of ander stuk karton en papier onder tegen de pizza geplakt. Zit je uit frustratie eerst je pizza te mollen om van dat papier af te frutten. Heel m'n pizza aan puin. Lees je nog eens per ongeluk dat "Bereidingswijze"![]()
- haal 'bevroren' pizza uit plastic
Wat nou bevroren , dan moet ik langer wachten
- haal de pizza los van het stuk karton door aan het bakpapier te trekken
Wat nou bak papier
![]()
- leg de pizza met bakpapier onder in de ovenwhat the hell??
Resultaat:
- pizza aan puin![]()
- zelf op kookpunt van frustratie![]()
Never dat ik die pizaa's van Dr.Oetker koop![]()
![]()
![]()
Waardeloze bende
Holy crap! Dat ziet er lekker uit! Die moet ik maar eens proberen!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:26 schreef ColdFeet het volgende:
Op aanraden van minilotje een immense berg thaise salade gemaakt: eikenbladsla, waterkers, spinazie, rode ui, lente-ui, bamboescheuten, mango, koriander, taugé, en on top gegrilde rosbieflapjes in repen![]()
Met een dressing van sesam- en zonnebloemolie, limoen, sojasaus, vissaus en rode peper. Ik had de rosbief, alvorens hem te grillen, bestreken met een beetje dressing
Check de foto: lekker rosé rosbieflapje
[ afbeelding ]
Het lijkt misschien niet zoveel zo, maar dit zijn echt mijn maxi-pizzaborden. *burp.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:26 schreef ColdFeet het volgende:
Op aanraden van minilotje een immense berg thaise salade gemaakt: eikenbladsla, waterkers, spinazie, rode ui, lente-ui, bamboescheuten, mango, koriander, taugé, en on top gegrilde rosbieflapjes in repen![]()
Met een dressing van sesam- en zonnebloemolie, limoen, sojasaus, vissaus en rode peper. Ik had de rosbief, alvorens hem te grillen, bestreken met een beetje dressing
Check de foto: lekker rosé rosbieflapje
[ afbeelding ]
Het lijkt misschien niet zoveel zo, maar dit zijn echt mijn maxi-pizzaborden. *burp.
Tnx voor die tip Xenniaquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Casa Di Mama, heb er net een met salami op. De enige diepvriespizza die ik lekker vind![]()
Voortaan eerst de bereidingswijze lezen![]()
Het bijzonder van deze pizza is dat het deeg nog rauw is en bevroren en je hem op bakpapier in een hele hete oven moet laten bakken. Duurt maar 10 minuten hoor!
Rijst met honing?? Vertel......quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:58 schreef Haijo het volgende:
Kipvleugeltjes met fake Fried Kentucky kruiden en geroerbakte spitskool en rijst met honing.
Nou, ik heb hoop dat je je lesjes hebt geleerd en besluit de Casa di Mama nog een kans te geven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:18 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tnx voor die tip Xennia![]()
Maar ik ben IT-er en het eerste wat ik doe is de TFM wegmikken omdat ik het zelf wel uitzoek![]()
zal het met kookdingen maar eerst gaan lezen
![]()
ehm? gewone wodka, en daar pleur je koude groene thee door?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:11 schreef SHE het volgende:
Een groot koud glas wodka met groene thee
Vanavond een zoete stoof met pruimen
Kook de rijstquote:
klinkt ook niet verkeerd....quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:53 schreef Haijo het volgende:
[..]
Kook de rijst
Roerbak de spitskool, duurt zo'n 10 minuten, het moet lekker aanbakken.
Gooi de rijst erbij roerbak een paar minuten.
1 a 2 eetlepes honing, minuutje roerbakken.
Klaar.
Goh! Verrassend eenvoudig en het klinkt verrassend lekker! Ik ga deze week eens een keer spitskool shoppen....quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:53 schreef Haijo het volgende:
[..]
Kook de rijst
Roerbak de spitskool, duurt zo'n 10 minuten, het moet lekker aanbakken.
Gooi de rijst erbij roerbak een paar minuten.
1 a 2 eetlepes honing, minuutje roerbakken.
Klaar.
Mag ik je dan aanraden er één per persoon te kopen? Tenzij jullie hele lichte eters zijn, bij het roerbakken blijft er namelijk weinig over.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:45 schreef Tezz het volgende:
[..]
Goh! Verrassend eenvoudig en het klinkt verrassend lekker! Ik ga deze week eens een keer spitskool shoppen....
Receptje please...ik heb hier bijna een kilo pruimen liggenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:11 schreef SHE het volgende:
Een groot koud glas wodka met groene thee
Vanavond een zoete stoof met pruimen
quote:
voor nu iets mee te doen ? of in zijn algemeenheid?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een avocado, en weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet
help?
Als ie goed rijp is: op de boterham met wat zout en peper. Of guacamole maken. Of een salade met eikenbladsla, gerookte kip, granaatappelpitten en munt en een citrusdressing.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
help?
ja, nouja, nu, of morgenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
[..]
voor nu iets mee te doen ? of in zijn algemeenheid?
een advocado , knoflook naar smaak , tomaatje ,uitje , peper , zoutquote:
Het is idd heerlijk bij kip!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:29 schreef prupke het volgende:
[..]
een advocado , knoflook naar smaak , tomaatje ,uitje , peper , zout
je kan dit of allemaal in blokjes snijden of pureren..
gepureerd eten wij altijd als we een kipfilet koken tot hij helemaal gaar is en je kan hem dan uit elkaar plukken. Dan pak je een warme wrap en legt daar de geplukte kip op , met wat guacomole , geraspte kaas, zure room en eventueel wat hot taco saus.
Opvouwen of rollen en Yummie
1 middelgrote uiquote:
Met garnaaltjes erin + saucequote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
help?
klinkt goed!quote:Op zondag 9 maart 2008 01:19 schreef SeaOfLove het volgende:
Vanaaf als snack wat maki-rollen met tonijn en komkommer gemaakt en sashimi van zalm en tonijn, daarbij sake
quote:Op zondag 9 maart 2008 01:19 schreef SeaOfLove het volgende:
Vanaaf als snack wat maki-rollen met tonijn en komkommer gemaakt en sashimi van zalm en tonijn, daarbij sake
Ik neem aan dat je de oranje bedoelt of kan het ook prima met de paarse?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:54 schreef SHE het volgende:
Zoete aardappel is lekker om te frituren, als frietjes. Met een mayo-chutney dip
Of als koude salade ( net als aardappelsalade )
Of dauphinoise met een flinke scheut room
In curry met andere stevige groenten ( denk aan courgette/aubergine )
Gepoft
Gepureerd met pastinaak
Gecarameliseerd en gebakken; bij een visje
In de pompoentaart
Als koekje/rosti
Ik ben fanaat van de bataat
Moet ik daar wat anders mee dan?quote:Op zondag 9 maart 2008 08:27 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de oranje bedoelt of kan het ook prima met de paarse?
Tayerblad? Wat, waar, en waarom en hoe?quote:Op zondag 9 maart 2008 10:51 schreef PeRi het volgende:
Gisteravond babi pangang gehaald bij de Chinees. Stempelkaartje was vol, dus gratis eten.
Vanavond wil ik iets lekkers maken, denk dat ik wat kip in de oven gooi. Wat rijst erbij en tayerblad.
Nu een broodje pesto-kaas en een kop koffie.
Tof, dan ga ik zo maar eens vast de mangochutney voorbereiden.quote:Op zondag 9 maart 2008 11:57 schreef SHE het volgende:
Het maakt geen jota uit of de bataat paarsig, oranje of wit is.
Je kunt er precies dezelfde dingen mee.
Ik ben jaloersIk eet ze namelijk maar eens per jaar en met heel veel ellende, want ik verdraag dat stomme ding voor geen meter.
Ik heb ook nog steeds niet ontbeten...ga zo nog maareens wat sushi maken, had teveel rijst gemaakt gisteraaf, dus mooi excuus om weer lekker te etenquote:Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
En ik heb nog steeds geen ontbijt gehad![]()
Ik ga maar met de chutney aan de gang en dan snoep ik tussendoor wel wat.
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentiequote:Op zondag 9 maart 2008 12:09 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Tof, dan ga ik zo maar eens vast de mangochutney voorbereiden.![]()
Heb je een lekker receptje of zal ik gewoon maar een googelen?
Waar heb je last van na het eten van die dingen? Of beter gezegd; waar moet ik me op voorbereiden? (Mijn darmen zijn ook nogal gevoelig)
Ah, dat zal een romantisch avondje worden dan.quote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentie
Damzz zal ik dan vanaaf mijn eerste windje laten in 7 maanden bij vriendliefquote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentie
I know...wat dat betreft waren wij al heel snel alle schaamte voorbij, kan ook niet anders als je in 7 maanden tijd bijna geen dag zonder elkaar bent geweestquote:Op zondag 9 maart 2008 13:32 schreef SHE het volgende:
Na 7 maanden kan dat best. Zelfs boeren mag dan
Zo gezegd zo gedaan...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:23 schreef SeaOfLove het volgende:
Vriendlief is druk aan het koken, de heilbot ligt in vanalles en nog wat te stoven....ben benieuwd![]()
Vanmiddag een bezoekje aan Xotus gebracht en weer genadeloos inkopen gedaan. Ook vanalles om sushi te maken, vriendlief is er geen fan van, maar ikke wel![]()
Ook het messen-repetoire weer uitgebreid met een Sabatier en in dezelfde keukenbenodighedensjop een keukenbijl gekocht, wat een geyl ding is dat
Good Lord, dat wordt nog lachen danquote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit, en wat een top zaak is die Xotus hé, daar kan je werkelijk alles krijgen en heel zelden grijp je mis.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:56 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Zo gezegd zo gedaan...
visje ligt te stoven met tomaat, lente-uitjes, spaanse peper, citroengras, gember, fijn gesneden bleekselderij, half blokje visbouillon opgelost in water
[ afbeelding ]
lente-ui , knoflook en heel dun gesneden wortel even roerbakken, ondertussen mie koken
[ afbeelding ]
de mie bij de groenten doen, afmaken met wat vissaus
[ afbeelding ]
en serveren met een kloddertje basilicum en koriander van Thai Delight en komkommer
[ afbeelding ]
Ik heb een aantal recepten gecombineerd tot iets wat verrassend lekker smaakt. Uit mijn hoofd: Uitje, gember, teentje knoflook en chilipeper even zachtjes bakken, afblussen met witte wijnazijn, suiker, munt en geroosterde komijnzaadjes erbij (erg goede toevoeging al zeg ik het zelfquote:Op zondag 9 maart 2008 16:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Good Lord, dat wordt nog lachen dan
Lunch was een bak zoete-aardappel/kikkererwtensoep met spinazie, en turks brood met paprika-walnotenprut
@ Mindermutsig, Allerhande heeft een prima recept op hun website voor mangochutney, maar voel je vrij om met de specerijen te varieren; gember is bijv ook lekker in mangochutney.
Ja absoluut een topzaak! En het erge is: ik woon in Delft en wist nieteens dat die toko daar zatquote:Op zondag 9 maart 2008 17:29 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit, en wat een top zaak is die Xotus hé, daar kan je werkelijk alles krijgen en heel zelden grijp je mis.
omg wat vreselijk dat soort mensenquote:Op zondag 9 maart 2008 18:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, voor de mensen die in de SC hebben gelezen dat er op het laatste moment 2 mensen mee komen eten:
Ik hoor net dat zij geen champignons, vis en aubergine lusten en dat de kangeroebiefstuk ze ook een beetje angstig maaktVerder mag het niet te pittig (chilipeper in de chutney, chilipeper bij de vis) en drinken ze eigenlijk alleen maar cola.
![]()
Ik zit er ernstig over te denken voor die twee gewoon het tosti-ijzer aan te zwengelen.![]()
Vraag dan niet of je mee mag eten.
kunnen mensen dan moeilijk doen! overigens klinkt het heerlijk wat je allemaal maakt!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, voor de mensen die in de SC hebben gelezen dat er op het laatste moment 2 mensen mee komen eten:
Ik hoor net dat zij geen champignons, vis en aubergine lusten en dat de kangeroebiefstuk ze ook een beetje angstig maaktVerder mag het niet te pittig (chilipeper in de chutney, chilipeper bij de vis) en drinken ze eigenlijk alleen maar cola.
![]()
Ik zit er ernstig over te denken voor die twee gewoon het tosti-ijzer aan te zwengelen.![]()
Vraag dan niet of je mee mag eten.
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:28 schreef Bluezz het volgende:
SOL ik mis je in de SC![]()
Ik zit aan een lekker vloeibaar voorafje
SOL!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:24 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
omg wat vreselijk dat soort mensen![]()
succes vanaaf![]()
het klinkt mij iig allemaal erg verrukkelijk wat je hebt gemaakt
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
SOL!![]()
![]()
Dankje![]()
Ja het is erg. Maar ik heb al een alternatief voor de victoriabaars (gebakken brie met honing en pijnboompitjes op rucola) en de mangochutney en de aubergine proberen ze maar gewoon of ze laten het staan.
Cola krijgen ze niet bij het etenmaar ik heb een kan met water met gember, citroen en sinaasappel in de koelkast gezet. (Zal je zien, lusten ze geen gember
)
De bloemkoolsoep smaakt in ieder geval super
Goed plan.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
![]()
haal de gember er voor het serveren uit, natuurlijk wel zonder dat ze het zien, anders krijg je toch nog gemekker
Eigenlijk wel denk ik. Evenals de helft van mijn posts in dit topic vrees ikquote:Op zondag 9 maart 2008 18:46 schreef draculettetje het volgende:
mindermutsig, op zich houdt jij wel van aparte smaken of niet?
of hoort dit dan in de sc?
smaken waarvan je moet houden, zoals de aubergine, gember en wat las ik nou nog meer?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eigenlijk wel denk ik. Evenals de helft van mijn posts in dit topic vrees ik![]()
Maar wat vind jij aparte smaken?
had bij mij het eik even zonder de pindasaus moeten fotograferen, nou liggen er zo 3 van die kwakkie's her en der over het bord verspreidquote:Op zondag 9 maart 2008 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil het bovenste bord
Maar wordt het onderste me aangeboden lik ik het ook af![]()
Net wat kokosstukjes gegeten.
Ze vonden het vast heul lekker wat je gemaakt hadquote:Op zondag 9 maart 2008 23:27 schreef MinderMutsig het volgende:
De visite is de deur uit. En nu lekker een kop warme chocolademelk met een scheut rum en dan straks lekker mijn nest in.
Het was wel een succesquote:Op maandag 10 maart 2008 00:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ze vonden het vast heul lekker wat je gemaakt had
Nog 1 vinootje hier en dan
Mooi dat ze het dan toch lekker vonden!quote:Op maandag 10 maart 2008 00:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het was wel een succes![]()
Ik ga vaker last-minute etentjes geven. Best leuk om uit je voorraadkast te koken
Geweldige zaak, ik heb er ook maar gelijk mijn brunch genuttigd, nasi ramesquote:Op zondag 9 maart 2008 17:29 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit, en wat een top zaak is die Xotus hé, daar kan je werkelijk alles krijgen en heel zelden grijp je mis.
De saoto soep moet er ook erg lekker zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 09:30 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Geweldige zaak, ik heb er ook maar gelijk mijn brunch genuttigd, nasi rames![]()
'
oeeei broodje parmaham, met rucola, en schijfjes meloen evt afmaken met een btje balsamico of frambozendressing en geroosterde pijnboompitjesquote:Op maandag 10 maart 2008 13:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb gisteren genoeg gekookt dus Mr. MM mag vanavond. Geen idee wat we krijgen maar de kans is vrij groot dat hij een bak snert uit de vriezer trekt.
Ik heb een onbedwingbare behoefte aan Lays paprikachips maar ik heb ze niet in huis en ik wil er eigenlijk ook niet speciaal voor naar de winkel. Maar als ik wel ga kan ik ook gelijk wat lekkere broodjes scoren bij de bakker en dan is de kans groot dat ik gewoon een lekker broodje in elkaar klus. Ik heb nog beenham, parmaham en rucola dus dat zou wel een heel lekker broodje worden.
Dilemma's dilemma's
Het is een broodje geworden met rucola, parmaham, geitenkaas, honing en pijnboompitjes. Dat is echt onbehoorlijk lekkerquote:Op maandag 10 maart 2008 13:57 schreef draculettetje het volgende:
ben benieuwd voor broodje het gaat worden MM
dat zien we morgenochtend dan wel weerquote:
Het is boboti geworden. Uit een pakje van de Knor maar het kwam in ieder geval dichter bij koken dan een bakje uit de vriezer met iets dat ik al eens gemaakt had.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik krijg vanavond een hartige taart![]()
Als het in de vaatwasser kan dan moet stomen toch ook lukken lijkt me.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:57 schreef Vork het volgende:
Ik heb trek in Lasagne, maar aangezien ik geen goed werkende oven of afwasmachine heb, ben ik momenteel een pakketje lasagne aan het stomen in een grote pan. Hopelijk gaat dat wat worden.
hmmm dat broodje klinkt wel lekkerquote:Op maandag 10 maart 2008 15:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is een broodje geworden met rucola, parmaham, geitenkaas, honing en pijnboompitjes. Dat is echt onbehoorlijk lekker![]()
Ik krijg vanavond een hartige taart![]()
Ja alleen aluminiumfolie is niet 100% waterblokkerend, dus hij is een beetje vochtig tot nu toe. Opzich zag die er goed uit en aangezien mijn combimagnetron nog ongeveer 7 minuten kan verwarmen (en daarna zichzelf vanzelf uitschakeld) doe ik het laatste stukje nog onder de grill, in de hoop dat de bovenkat met wat kaas nog een beetje krokant wordt.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Als het in de vaatwasser kan dan moet stomen toch ook lukken lijkt me.
Eet smakelijkquote:Op maandag 10 maart 2008 18:34 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja alleen aluminiumfolie is niet 100% waterblokkerend, dus hij is een beetje vochtig tot nu toe. Opzich zag die er goed uit en aangezien mijn combimagnetron nog ongeveer 7 minuten kan verwarmen (en daarna zichzelf vanzelf uitschakeld) doe ik het laatste stukje nog onder de grill, in de hoop dat de bovenkat met wat kaas nog een beetje krokant wordt.
Ik gok dat het wel eetbaar is. Het toetje is appelmoes met wat wijn en kaneel. Een rode appelmoes dus, die in elk geval is gelukt
Receptje, pleasequote:Op maandag 10 maart 2008 22:03 schreef SeaOfLove het volgende:
De stoofpot met pruimen was heerlijk en dus voor herhaling vatbaar!
Met 2 kilo lichter ben ik ookal tevredenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef SHE het volgende:
en morgenochtend ben je 5 kg lichter
Ik heb een japanse groentenmix geroerbakt met wat mirin. Daarbij oerdegelijke zilvervliesrijst welke ik heb overgoten met een rest perzikstoof van gisteravond.
( jazekers, ik zit in mijn fruit-stoof manische weken! )
ff copy PM van SHE:quote:Op maandag 10 maart 2008 22:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Receptje, please
Wij hebben vandaag weer eens fajitas gegeten. Man, wat vind ik dat toch lekker
In de recepten die ik dit weekend gevonden had stond dat je onrijpe mango's moest gebruiken.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:35 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Met 2 kilo lichter ben ik ookal tevreden![]()
Post/PM eens een receptje voor de perzikstoof, met dit baggerweer heb ik echt de behoefte aan eten wat lang heeft moeten pruttelen![]()
Morgen als ik weer thuis ben ga ik weer experimenteren, heb nog 2 joekels van rijpe mango's liggen, daar wil ik een chutney van maken.
Nog nooit gedaan, nog nooit gegeten, en waar je het bij moet eten weet ik ookal niet, maar dat vertelt het kookboek vast en zeker
tnx! ga morgen als ik weer thuis ben even zoeken naar jouw posts, nu duurt me te lang, zit achter een laptop die er soms wel 5 minuten (quote:Op maandag 10 maart 2008 22:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In de recepten die ik dit weekend gevonden had stond dat je onrijpe mango's moest gebruiken.Maar met rijpe werkt ook wel hoor.
![]()
Ik heb zo geen recept voor je want ik heb een combi gemaakt van recepten die me lekker leken maar het lijstje ingrediënten (bij benadering) die ik gebruikt heb staan wel in dit topic.
Eet smakelijkquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:01 schreef Bluezz het volgende:
Nu een vinootje... die fles sambucca klinkt lekker trouwens SOL, ik krijg ook weer zin in Limoncello
Ik wist wel dat pakjeszooi geen goed idee was...quote:Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is boboti geworden. Uit een pakje van de Knor maar het kwam in ieder geval dichter bij koken dan een bakje uit de vriezer met iets dat ik al eens gemaakt had.![]()
hmm fijn is andersquote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik wist wel dat pakjeszooi geen goed idee was...![]()
Ik zal jullie de visuele beschrijvingen besparen en volstaan met de opmerking dat ik nu aan een droog beschuitje met een kopje slappe thee zit.
Oh ik heb wel een idee!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zojuist verse spinazie gekocht, maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moet
er staat me vaag iets bij over iets kazigs, en pijnboompitten, maar wie wil me even vertellen hoe of wat?
Roerbakken, en door de pasta gooien. Beetje peper erover, pijnboompitjes roosteren, en eventueel wat roomkaas er door heen! Stukje gegrilde zalm erbij, en smullen maar!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zojuist verse spinazie gekocht, maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moet
er staat me vaag iets bij over iets kazigs, en pijnboompitten, maar wie wil me even vertellen hoe of wat?
Of door de risotto, met pancetta en witte wijn,quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Roerbakken, en door de pasta gooien. Beetje peper erover, pijnboompitjes roosteren, en eventueel wat roomkaas er door heen! Stukje gegrilde zalm erbij, en smullen maar!
Of een quiche van maken, met gerookte kip, of zalmsnippers...
Of een salade van maken, met gegrilde bief,
of .......
lekker! Met spinazie kun je bijna niet fout gaan vind ik!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wilde er een stukje vlees en gebakken aardappelschijfjes bij eten
is het een idee om het in de wok te mikken, geroosterde pijnboompitjes en iets van kaas erdoorheen?![]()
Ik zou geitekaas of feta nemen! Alhoewel, mozzerella kan ook.......quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
okay, dus dan ga ik het wokken (met een beetje olie), geroosterde pijnboompitjes erdoorheen gooien, en roomkaas erdoorheen?
of geitenkaas? dat heb ik ook nog geloof ik
Geitenkaas! mmmm....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
okay, dus dan ga ik het wokken (met een beetje olie), geroosterde pijnboompitjes erdoorheen gooien, en roomkaas erdoorheen?
of geitenkaas? dat heb ik ook nog geloof ik
schele aardappelsquote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:22 schreef draculettetje het volgende:
de aardappels zijn al gescheelt
Hoe lang is kort? Dat wil ik overmorgen ook maken namelijk, klinkt goed.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
de spinazie met geitenkaas en pijnboompitjes was lekker
volgende keer alleen wat korter wokken
klinkt ook lekker!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:49 schreef Mejoon het volgende:
Ik heb gehakt met deeglaag gemaakt, witlofsalade met tomaat, ui appel en yoghurtdressing, aardappels en worteltjes. Was lekker.
Klinkt niet lekkerquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:46 schreef draculettetje het volgende:
stoomgroente was trouwens echt goor!
nu nog een glas water en een handjevol medicatie
in ieder geval niet die van iglo ander merk, haal ik dus nietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:57 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Klinkt niet lekker![]()
Wat voor stoomgroente had je?
oeiii limoncello, dat hadden we toen bij jullie opquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:01 schreef Bluezz het volgende:
die fles sambucca klinkt lekker trouwens SOL, ik krijg ook weer zin in Limoncello
euh, niet langquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoe lang is kort? Dat wil ik overmorgen ook maken namelijk, klinkt goed.
Wezen wokken, het is en blijft toch een heerlijke bezigheid
Spinazie idd heel erg kort wokken/roerbakken, anders heb je echt een groene drab op je bord liggenquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
euh, niet lang
tot het in volume begint af te nemen, en de geitenkaas niet geheel laten smelten, da's zonde
Ik maak gepofte aardappel altijd in de magnetron.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:54 schreef Haijo het volgende:
Hmm, ik had weer chickenwings met de KFC mix van de toko geprobeerd met een gepofte aardappel. Alleen de korst was iets té krokant en de gepoft aardappel was mislukt. De laatste was dan ook groot dus ik denk dat hij dan wat langer in de oven moet. 4-5 kwartier ipv 50 minuten op 175 denk ik.
voor 1 aardappel in de magnetron heb je maar 3 minuten nodig, wel even een paar gaatjes prikken met een vork voor je de aardappel de magnetron in doetquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:53 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik maak gepofte aardappel altijd in de magnetron.
Aardappels schoon wassen...vochtig op een bord leggen zout over strooien en 10 minuutjes op vol vermogen. Vulling van zure room, spekjes en lenteui.
Ja hehe was even vergeten te vertellen dat mijn magnetron kuren heeft.quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:59 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
voor 1 aardappel in de magnetron heb je maar 3 minuten nodig, wel even een paar gaatjes prikken met een vork voor je de aardappel de magnetron in doetdit kan gewoon op een droog bord
![]()
Je vulling klinkt btw erg lekker, even onthouden![]()
Wat ook een lekkere vulling is: kwark met flink wat garnalen en lente-uitjes in dunne ringetjes, en vers gemalen peper, afgemaakt met een riverkreeftje of reuze-garnaal/gamba
is ook verrukkelijk, zeker in de zomer met een frisse salade ernaast en een lekker visje uit de oven of grillpan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:02 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ja hehe was even vergeten te vertellen dat mijn magnetron kuren heeft.Bedankt voor de tip.
Ik ga die vulling zeker proberenKlinkt goed.
Dat heb ik gisteren ook weer eens gegetenquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:58 schreef Haijo het volgende:
Brinta!
he, bah, het ís dat het zulk kutweer is, anders had dat een topidee geweest! (de markt is daarvoor te ver weg dan nu)quote:
Nou, het is dat ik gister een vooruitziende blik had en alvast een doosje gemengde paddestoelen en bospaddestoelen bouillon had meegenomen hoor, anders had ik vanavond de frietpan aangeslingerd!quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
he, bah, het ís dat het zulk kutweer is, anders had dat een topidee geweest! (de markt is daarvoor te ver weg dan nu)
*verder lurkt*
herkenbaar +20quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:48 schreef Muck het volgende:
het is vandaag echt zo'n ik-moet-zoveel-doen-maar-ik-wil-niet dag...
quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:43 schreef SeaOfLove het volgende:
Net een gebakken ei op.
Zo boodschappen doen, gaan vanaaf zelf roti maken
Roti is verschoven naar morgen, eet je mee?quote:
nou, hij was lekker heurquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu een schnitzeltje, die moest op
vanavond kaasfondue
met meergranenstokbrood en champignons
oh, en wijn
Shit, die ben ik vergeten. Ik heb wel paddenstoelen maar geen bouillon.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:50 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, het is dat ik gister een vooruitziende blik had en alvast een doosje gemengde paddestoelen en bospaddestoelen bouillon had meegenomen
Dat heb ik dus met olijven... ik vreet echt alles, alleen olijven blijf ik gewoon ranzig vinden ondanks vele pogingenquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:46 schreef SHE het volgende:
Oeh artisjokharten. Mijn hemel en mijn hel. Mijn ziltige verdoemenis en euforische symbiose.
Ik lust die kutdingen godverdomme nog steeds niet!!!
t heeft bij mij ook een tijdje geduurd maar vandaag had ik ze doormidden gesneden, gemarineerd in olijfolie, vers citroensap en geperst knoflook...quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:46 schreef SHE het volgende:
Oeh artisjokharten. Mijn hemel en mijn hel. Mijn ziltige verdoemenis en euforische symbiose.
Ik lust die kutdingen godverdomme nog steeds niet!!!
ik eet olijven pas sinds een jaar of 3, en ik vind het nu verrukkelijkquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:55 schreef calabi_yau het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met olijven... ik vreet echt alles, alleen olijven blijf ik gewoon ranzig vinden ondanks vele pogingenEcht zo irritant om een beperking te hebben in je culinaire spectrum
Maar ik maak het ook wel eens met kippe- of tuinkruidenbouillon hoor, gaat prima!quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Shit, die ben ik vergeten. Ik heb wel paddenstoelen maar geen bouillon.![]()
Ik besloot vanmiddag dat ik vanavond risotto wilde maken en heb toen in de supermarkt op goed geluk wat dingen in mijn mandje gegooid.
Daarna nog wezen winkelen en had toen geen zin meer om te koken dus chinees we hebben gehaald en de risotto voor morgen op het programma gezet. Maar nu moet ik morgen dus weer naar de winkel voor paddenstoelenbouillon.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:21 schreef draculettetje het volgende:
het was vanavond kipfilet, zilvervliesrijst, roerbakgroente en nassi kruiden
het heeft me goed gesmaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |