abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:54:32 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44062494
Naar aanleiding van de verhalen over Isa's Bananensoep en taart in de SC en topic speciaal voor recepten met bananen
quote:
Honingbanaan

4 eetl honing
tijm (vers of gedroogd)
sap van 1 citroen
4 eetl water
4 kruidnagelen
kaneel
50 gr grofgehakte gepelde pistachenoten

Verwarm de honing met de tijm, citroensap, water, kruidnagelen en kaneel. Laat het geheel tot een siroop koken. Snijd de geschilde bananen overlangs doormidden en leg ze enkele minuten in de siroop. Keer ze eenmaal. Leg de bananen op 2 bordjes en schep de siroop erover. Garneer met pistachenoten.

Tip:
Dit gerecht kan warm of koud gegeten worden.
quote:
Bananen-sesammoes

2 eetl sesamzaadjes
2 rijpe bananen
1 stevige banaan
2 eetl tahin (sesampasta - Reformzaak)

Verhit een koekenpan en rooster hierin, zonder toevoeging van vet, de sesamzaadjes onder voortdurend omscheppen, tot ze een zachte geur beginnen af te geven. Pel de rijpe bananen en prak het vruchtvlees fijn. Roer de tahin door de puree. Verdeel het mengsel over twee schaaltjes en garneer deze met schijfjes banaan. Strooi de sesamzaadjes daar overheen.

Dit toetje is super lekker maar heel machtig. Het kan ook gegeten worden als ontbijt of tussendoortje. Hierbij smaakt volkorenbrood of knäckebröd, dat met boter of tahin is besmeerd, heel goed.
quote:
Banaan op de bbq

Je neemt een banaan (het lekkerst met een turbana banaan, aangezien deze lekker zacht wordt) en legt deze op de bbq. Je wacht tot de banaan zwart wordt en snijdt hem dan in de lengte voorzichtig open. Dan stop je er bruine basterdsuiker in en daarna een scheutje rum en steekt dit de fik.

Even uit laten branden en dan lekker opeten.
quote:
Gebakken banaan

3 bananen
1 eetlepel zonnebloemolie
snufje zeezout
vers mintblaadje

Snijd de bananen in dunne plakjes. Breng ondertussen de olie tot verhitting. Voeg de gesneden bananen toe en bak ze al roerend op laag vuur met een snufje zeezout gedurende 5 minuten. De bananen krijgen een dun filmlaagje. Snijd een mintblaadje fijn en verdeel dit over meerdere porties.
quote:
Poeh bananen
Neem per persoon 1 banaan, citroensap, bruine basterdsuiker, honing, slagroom. Maak in holte banaan de schil in 1 flap los, snijdt de banaan in de lengte in, Schil niet beschadigen!!!, wrik een beetje open. Citroensap erover, 1 theelepel bruine bastersuiker, 1 tl honing erin. Flap dicht, verpak het geheel in alu-folie, 25 minuten in oven van 180 graden (totdat de schil bruin wordt). Serveer met slagroom.

Kan ook in magnetron gemaakt worden, dan de banaan in een schaal zetten en bestralen tot de schil bruin is.
quote:
Goochelbananen

Laat de banaan ongepeld. Neem een stopnaald, prik op een hoek door de schil en beweeg de naald zoveel mogelijk heen & weer. Herhaal dit op 5 verschillende plaatsen, op ongeveer gelijke afstanden. De schil is nu nog steeds intact, maar de banaan is inwendig in 6 stukken gesneden.

Altijd goed voor een verbaasde blik, succes bij kinderen gegarandeerd.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:58:32 #2
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_44062606
Bananenchips
Ingredienten:
Bakbananen.

Bereiding:
Je neemt een bakbanaan, schilt deze, en snijd de banaan in dunne plakjes. De plakjes met zout bestrooien en in een pan met hete olie bakken. Niet te veel plakjes banaan in een keer bakken anders gaan ze aan elkaar plakken. Je haalt ze er uit als ze mooi goud zijn. Een beetje af laten koelen en smullen maar.
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_44063297
Of gewoon banaan in de pannenkoek meebakken! Heb ik net ook op
pi_44067081
Rumbanaan
Nagerecht voor op de BBQ!

1 Banaan per persoon
Wat suiker
Scheutje rum

Aluminiumfolie
BBQ

Men snijde de schille van de banaan open aan de holle kant. Dan strooie men daar wat suiker in, sprenkelt men er wat rum in ( al naargelang de leeftijd van de gast weinig voor kids, +- een eetlepel voor volwassenen).
dan drukke men de schil weer voorzichtig in zijn normale staat terug. Wikkelt men de banaan in de aluminiumfolie en legge de banaan voor 5 minuten in/op de nagloeiende BBQ.

Resultaat:
De banaan is zacht geworden en de suiker en rum geven de banaan een zoetere smaak!
bye
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:38:05 #5
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_44077922
banaan in de pan, honing eroverheen en hagelsalg om het af te maken
pi_44078046
Banaan fijn prakken in verse sinaasappelsap...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44078563
Die rumbanaan kan ook nog met wat kaneel erbij, volgens MissHobje
bye
pi_44111250
én chocolade!
A whisper of a thrill..
  zondag 3 december 2006 @ 19:49:18 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44111718
Banaan in de blender, met druivensuiker en wat citroensap, tot vloeistof malen en dan in de ijsmachine..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44115878
Banaan prakken met yoghurt en wat basterdsuiker. Zo lekker, je vreet de schaal er bij op
Saartje
pi_44115919
Recept: Mihoen Banaan

Men make gewoon mihoen klaar, met een pakje conimex mihoen speciaal.
Wat groente erbij, en in de plaats van vlees, doe je er een paar bananen in.

Supah lekker! En een erg lekkere combinatie! Heb niets dan lof ontvangen van mijn proefkonijnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Milkmannetje op 03-12-2006 21:56:20 (typo) ]
pi_44124415
banaan, in fijne blokje gesneden. Gemarineerd met Batida de Coco (soort malibu, maar dan anders) De schil (geraspt op de microplane) en het sap van 1 limoen. Heerlijk! Op het laatst kan je nog fijn gesneden mint er door heen doen.
Serveer er het bij 'n warm taartje van chocolade ofzo.
  maandag 4 december 2006 @ 11:54:52 #13
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_44127101
Bananenboot (dessert):

Halveer een banaan, leg de helften ongeveer 5 cm uitelkaar op een bordje, doe er 2 bollen vanilleijs en 1 bol citrusvruchtenijs (citroen, limoen of sinaasappel) tussen.
Garneren met vanillesuikergezoette versgeklopte slagroom en warme chocoladesaus erbij serveren om er naar smaak overheen te doen.

Eventueel een beetje pisang ambon over de bananen sprenkelen voor je ze gaat aankleden.
be nice or go away
pi_44150239
dirty banana

mijn favo drankje in Jamaica
melk, ijsblokjes, rum en bananenlikeur.
all in de mix---->> blender
rietje erbij

Ziet er heel onsmakelijk uit als het even staat(dirty) dan weer goed roeren.

Bijna het belangerijkste vergeten.
Een rijpe banaan!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door kabouter.muts op 05-12-2006 17:47:05 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:25:59 #15
145755 kahaarin
pi_44160689
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:32 schreef kabouter.muts het volgende:
dirty banana

mijn favo drankje in Jamaica
melk, ijsblokjes, rum en bananenlikeur.
all in de mix---->> blender
rietje erbij

Ziet er heel onsmakelijk uit als het even staat(dirty) dan weer goed roeren.
Bedoel je met dirty dat de bananenlikeur en melk een beetje gaan schiften?
Lijkt me erg lekker, op naar de slijter!
be nice or go away
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:29:09 #16
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_44167924
BAKABANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 rijpe Surinaamse bananen ( geen bacoven, groene bananen!)
1 deciliter water (half glas)
half theelepel bruissoda of bakpoeder
50 gram blom
mespunt zout
bak-olie

Bereidingswijze:

De bananen wassen, schillen en in de lengte of schuin in dunne plakken snijden.

De blom mengen met het zout en soda of bakpoeder. Een kuiltje in het midden maken. Al roerende vanuit het midden het water toevoegen tot een glad beslag verkregen is.

De olie heet laten worden.

De bananen in het beslag dompelen, even het overtollig beslag laten afdruipen en dan in de hete olie goudbruin bakken.

Serveren - opdienen:

Op keukenpapier of in een zeef laten uitlekken en opdienen.

eet smakelijk!
Signature
pi_44168530
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:25 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En een rijpe banaan erin.
sorry bijna het belangerijkste ingr. vergeten. (oeps)
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:16:22 #18
145755 kahaarin
pi_44169325
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:47 schreef kabouter.muts het volgende:

[..]

En een rijpe banaan erin.
sorry bijna het belangerijkste ingr. vergeten. (oeps)
Een bananensmoothie met likeur dus!
be nice or go away
pi_44171091
We kunnen gewoon nòg een bananenthemaavond houden (ooit een keer met een groep vrienden 'banaan' als thema gehad voor een weekend)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:20:33 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44171276
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:14 schreef Isabeau het volgende:
We kunnen gewoon nòg een bananenthemaavond houden (ooit een keer met een groep vrienden 'banaan' als thema gehad voor een weekend)
Waar blijven jou bananenrecpeten trouwens?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44171362
Dan moet ik opstaan en naar de keuken lopen om de recepten over te typen
En ik ben nogal lui als ik vrij ben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44187502
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:25 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja het gaat schiften. doe er ook een scheutje citroen bij voor het kleurbehoud anders krijg je bruin geschift drankje.
Het is heel dik trouwens.
pi_44187698
Banaan-appel ijs:

Een banaan en een stevige appel (granny) bakken in een klontje roomboter. Als de banaan en de appel bruin zijn, 2 eetlepels basterdsuiker bij de boter, en de zaak een beetje laten carameliseren.

Banaan en appelschijfjes op een bordje leggen, schepje lekker ijs erbij (bijvoorbeeld pecan caramel van hertog) en garneren met een rolo. Vooral die laatste stap is natuurlijk essentieel
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 6 december 2006 @ 17:08:30 #24
145755 kahaarin
pi_44197790
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:17 schreef kabouter.muts het volgende:

[..]

Ja het gaat schiften. doe er ook een scheutje citroen bij voor het kleurbehoud anders krijg je bruin geschift drankje.
Het is heel dik trouwens.
*gaat ook brede rietjes aanschaffen*

Limoensap vind ik lekkerder maar toch bedankt voor de tip, het oog wil ook wat!
be nice or go away
pi_45061507
Ook een lekkere :

Tostones van banaan met mangochutney
benodigdheden:
bakbananen.
olijfolie
mangochutney

Bereiding: Je snijd de bananen in partjes van ongeveer 3 cm, frituurt ze in de olijfolie totdat ze een goudbruin korstje krijgen, haal ze er dan uit, plet ze tot ze dun en rond zijn, en frituur ze dan weer
totdat ze helemaal bruin zijn. Voor het eten bestrooien met wat zout en eten met de mangochutney.
Je krijgt als het ware dus soort bananen-koekjes.

( wat je eventueel ook kan doen, is de banaan in de lengte in dunne plakjes snijden, dan hoef je ze maar 1 keer te frituren, is dus veel sneller dan ze in partjes snijden )

Echt een heerlijke combinatie, en voor de liefhebbers, het is natuurlijk het lekkerst om de mangochutney zelf te maken, al is het best een werk
A whisper of a thrill..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')