Tayerblad? Wat, waar, en waarom en hoe?quote:Op zondag 9 maart 2008 10:51 schreef PeRi het volgende:
Gisteravond babi pangang gehaald bij de Chinees. Stempelkaartje was vol, dus gratis eten.
Vanavond wil ik iets lekkers maken, denk dat ik wat kip in de oven gooi. Wat rijst erbij en tayerblad.
Nu een broodje pesto-kaas en een kop koffie.
Tof, dan ga ik zo maar eens vast de mangochutney voorbereiden.quote:Op zondag 9 maart 2008 11:57 schreef SHE het volgende:
Het maakt geen jota uit of de bataat paarsig, oranje of wit is.
Je kunt er precies dezelfde dingen mee.
Ik ben jaloersIk eet ze namelijk maar eens per jaar en met heel veel ellende, want ik verdraag dat stomme ding voor geen meter.
Ik heb ook nog steeds niet ontbeten...ga zo nog maareens wat sushi maken, had teveel rijst gemaakt gisteraaf, dus mooi excuus om weer lekker te etenquote:Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
En ik heb nog steeds geen ontbijt gehad![]()
Ik ga maar met de chutney aan de gang en dan snoep ik tussendoor wel wat.
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentiequote:Op zondag 9 maart 2008 12:09 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Tof, dan ga ik zo maar eens vast de mangochutney voorbereiden.![]()
Heb je een lekker receptje of zal ik gewoon maar een googelen?
Waar heb je last van na het eten van die dingen? Of beter gezegd; waar moet ik me op voorbereiden? (Mijn darmen zijn ook nogal gevoelig)
Ah, dat zal een romantisch avondje worden dan.quote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentie
Damzz zal ik dan vanaaf mijn eerste windje laten in 7 maanden bij vriendliefquote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor; zoete aardappel staat er nogal om bekend dat het darmklachten geeft; denk aan weelderige flatulentie
I know...wat dat betreft waren wij al heel snel alle schaamte voorbij, kan ook niet anders als je in 7 maanden tijd bijna geen dag zonder elkaar bent geweestquote:Op zondag 9 maart 2008 13:32 schreef SHE het volgende:
Na 7 maanden kan dat best. Zelfs boeren mag dan
Zo gezegd zo gedaan...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:23 schreef SeaOfLove het volgende:
Vriendlief is druk aan het koken, de heilbot ligt in vanalles en nog wat te stoven....ben benieuwd![]()
Vanmiddag een bezoekje aan Xotus gebracht en weer genadeloos inkopen gedaan. Ook vanalles om sushi te maken, vriendlief is er geen fan van, maar ikke wel![]()
Ook het messen-repetoire weer uitgebreid met een Sabatier en in dezelfde keukenbenodighedensjop een keukenbijl gekocht, wat een geyl ding is dat
Good Lord, dat wordt nog lachen danquote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit, en wat een top zaak is die Xotus hé, daar kan je werkelijk alles krijgen en heel zelden grijp je mis.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:56 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Zo gezegd zo gedaan...
visje ligt te stoven met tomaat, lente-uitjes, spaanse peper, citroengras, gember, fijn gesneden bleekselderij, half blokje visbouillon opgelost in water
[ afbeelding ]
lente-ui , knoflook en heel dun gesneden wortel even roerbakken, ondertussen mie koken
[ afbeelding ]
de mie bij de groenten doen, afmaken met wat vissaus
[ afbeelding ]
en serveren met een kloddertje basilicum en koriander van Thai Delight en komkommer
[ afbeelding ]
Ik heb een aantal recepten gecombineerd tot iets wat verrassend lekker smaakt. Uit mijn hoofd: Uitje, gember, teentje knoflook en chilipeper even zachtjes bakken, afblussen met witte wijnazijn, suiker, munt en geroosterde komijnzaadjes erbij (erg goede toevoeging al zeg ik het zelfquote:Op zondag 9 maart 2008 16:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Good Lord, dat wordt nog lachen dan
Lunch was een bak zoete-aardappel/kikkererwtensoep met spinazie, en turks brood met paprika-walnotenprut
@ Mindermutsig, Allerhande heeft een prima recept op hun website voor mangochutney, maar voel je vrij om met de specerijen te varieren; gember is bijv ook lekker in mangochutney.
Ja absoluut een topzaak! En het erge is: ik woon in Delft en wist nieteens dat die toko daar zatquote:Op zondag 9 maart 2008 17:29 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit, en wat een top zaak is die Xotus hé, daar kan je werkelijk alles krijgen en heel zelden grijp je mis.
omg wat vreselijk dat soort mensenquote:Op zondag 9 maart 2008 18:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, voor de mensen die in de SC hebben gelezen dat er op het laatste moment 2 mensen mee komen eten:
Ik hoor net dat zij geen champignons, vis en aubergine lusten en dat de kangeroebiefstuk ze ook een beetje angstig maaktVerder mag het niet te pittig (chilipeper in de chutney, chilipeper bij de vis) en drinken ze eigenlijk alleen maar cola.
![]()
Ik zit er ernstig over te denken voor die twee gewoon het tosti-ijzer aan te zwengelen.![]()
Vraag dan niet of je mee mag eten.
kunnen mensen dan moeilijk doen! overigens klinkt het heerlijk wat je allemaal maakt!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, voor de mensen die in de SC hebben gelezen dat er op het laatste moment 2 mensen mee komen eten:
Ik hoor net dat zij geen champignons, vis en aubergine lusten en dat de kangeroebiefstuk ze ook een beetje angstig maaktVerder mag het niet te pittig (chilipeper in de chutney, chilipeper bij de vis) en drinken ze eigenlijk alleen maar cola.
![]()
Ik zit er ernstig over te denken voor die twee gewoon het tosti-ijzer aan te zwengelen.![]()
Vraag dan niet of je mee mag eten.
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:28 schreef Bluezz het volgende:
SOL ik mis je in de SC![]()
Ik zit aan een lekker vloeibaar voorafje
SOL!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:24 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
omg wat vreselijk dat soort mensen![]()
succes vanaaf![]()
het klinkt mij iig allemaal erg verrukkelijk wat je hebt gemaakt
quote:Op zondag 9 maart 2008 18:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
SOL!![]()
![]()
Dankje![]()
Ja het is erg. Maar ik heb al een alternatief voor de victoriabaars (gebakken brie met honing en pijnboompitjes op rucola) en de mangochutney en de aubergine proberen ze maar gewoon of ze laten het staan.
Cola krijgen ze niet bij het etenmaar ik heb een kan met water met gember, citroen en sinaasappel in de koelkast gezet. (Zal je zien, lusten ze geen gember
)
De bloemkoolsoep smaakt in ieder geval super
Goed plan.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
![]()
haal de gember er voor het serveren uit, natuurlijk wel zonder dat ze het zien, anders krijg je toch nog gemekker
Eigenlijk wel denk ik. Evenals de helft van mijn posts in dit topic vrees ikquote:Op zondag 9 maart 2008 18:46 schreef draculettetje het volgende:
mindermutsig, op zich houdt jij wel van aparte smaken of niet?
of hoort dit dan in de sc?
smaken waarvan je moet houden, zoals de aubergine, gember en wat las ik nou nog meer?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eigenlijk wel denk ik. Evenals de helft van mijn posts in dit topic vrees ik![]()
Maar wat vind jij aparte smaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |