Zo, donderdagavond gedineerd bij Maharani, een van de beste Indiase restaurants van NL, naar het schijnt. Met keuze uit vijf menu's: kip, lam, vis en 2 verschillende vego. Mr CF nam een vegomenu, ik de vis. Het is best een mooi restaurant trouwens, sfeervolle hoekjes

Wel erg lelijke borden maar dat hoort er een beetje bij, in zo'n restaurant

We begonnen met een glas witte wijn, super huiswijntje

en wat pappadums met raita, mango pickle en een zoete mango-gemberchutney. Mr CF kreeg pakora's (gefrituurde groente in een deegje), ik had zwaardvis uit de tandoor. Echt verrukkelijk was tie, lekker zo'n licht rokerig tandoori-smaakje

Hoofdgerecht was gefrituurde kabeljauw in een currysausje, Mr CF had vego-balletjes in een pittige saus, daarbij een gerecht met doperwten en champignons in een milde curry en spinazie met paneer. Oh, en de gebakken rijst. Allemaal erg lekker, vooral de kabeljauw. Vet, maar verrukkelijk

Wel een beetje jammer: de salade

groene blaadjes, wat tomaat, komkommer en ui, en dan zo'n laffe dressing

Desserts deelden we: kulfi met pistachio's en srikhand met granaatappel. Vooral de laatste vonden we allebei erg lekker!
Eindoordeel: inderdaad een uitstekend Indiaas restaurant!! Vet, maar zeer smakelijk en lekker pittig eten.
Vandaag gingen we lunchen in de Kurzaal in Scheveningen. Prachtige zaal, wel erg stil en met de hele tijd hetzelfde zeikerige jazzdeuntje op repeat

Ik koos voor de carpaccio met beemster en een kalfsoester met armagnacsaus, Mr CF nam vooraf de vegetarische salade van courgette, champignons en paprika, gevolgd door de gegrilde tonijn met tapenade. We kregen er lekker pitjesbrood met een dikke, harde korst bij, met wat tapenade en boter.
Eerlijkgezegd: ik vond het allemaal een beetje weinig opwindend. De carpaccio was vrij taai, je moest m zowat snijden. De kalfsoester was wel lekker, maar de saus erg standaard en het garnituur moddervet. Mr CF was gelukkig wel erg enthousiast over zijn tonijn. Maar al met al zou ik hier niet nog eens gaan eten, of het moet bij Kandinsky zijn. Sowieso, zodra je de zaal verlaat is het een en al vergane glorie met kale vloerbedekking en loszittende deurklinken bij de toiletten

Wel OK, maar een beetje nah...