Waar? Restaurant
De Vestibule te Groningen.
Wanneer? maandag 3 maart
Wat at je?Voorgerecht: Salmon, Ella & Shrimp - Schotse zalm en Zoutkamper garnalen met een romige dillesaus.
Hoofdgerecht: How ‘ Bout Them Apples?!! - hete bliksem met gekarameliseerde uitjes, noten, en gefrituurde prei.
Geserveerd met salade, aardappelwedges, patat en gestoomde groenten.
Nagerecht: Sugar Mama - warme appelstrudel van filodeeg met kaneelijs en vanillecrėme.
Hierbij Chaudfontaine rood.
Impressie?Het voorgerecht van zalm met garnalen zag er verrassend mooi uit: de garnalen waren in een romige dillesaus helemaal in de zalm verpakt. Het was een flinke portie! Ik miste er eigenlijk wat brood bij; er lagen wel 2 geroosterde plakjes stokbrood bij, maar dat smaakte meer naar brood dat al 3 dagen op de verwarming heeft gelegen. Van dat brood dat ik aan mijn konijn voer. De smaak was wel aardig. De zalm was een tikkeltje waterig en de garnalen dreven in de saus. De 8,95 is een prima prijs als je veel verwacht, als je iets subliems verwacht voor die prijs kan het wat tegenvallen.
cijfer: 7-Het hoofdgerecht was hete bliksem (appeltjesstamppot). Ook dit zag er echt prachtig uit, als een soort laagjestaart met een heerlijke laag van gekarameliseerde uitjes ertussen. De gefrituurde prei zag er niet uit en smaakte ook nergens naar; die heb ik dan ook niet opgegeten. De hete bliksem was lekker, maar ik ben sowieso dol op alles met warme appel, dus wat dat betreft ben ik niet erg objectief. Er hoort alleen meer peper in de hete bliksem en mijn oma kon dit vele malen lekkerder klaarmaken

Voor een vegetarische maaltijd miste ik de eiwitcomponent in de maaltijd!! Je hebt nu alleen aardappels, ui en appel. Een nachtmerrie voor elke Atkins-fan

(edit: ik zie nu pas dat er ook noten in de hete bliksem zaten, ik heb ze niet geproefd

) Maar voor de prijs van 13,50 heb je een prima hap van iets wat je zelf misschien niet zo snel zou klaarmaken.
cijfer: 7Bijgerechten waren een in slasaus gedrenkte salade, vlaamse friet geserveerd met mayonaise, aardappelwedges en diverse gestoomde groenten (broccoli, bloemkool, wortel, bleekselderij, knolselderij, ui). Geen cijfer aangezien ik alleen de gestoomde groenten heb gegeten.
Het nagerecht was zalig. De appelstrudel warm met een echt knapperige korst en een beetje gekarameliseerde appeltjes. Het werd geserveerd in een diep bord met vanillesaus op de bodem en een standaard bolletje kaneelijs. Verder lag er een flinke brok zelfgemaakte chocolade met nootjes bij. Heerlijke combinatie met uitzonderlijk lekkere appelstrudel! Ook al is de combinatie appeltaart-kaneelijs wel heel erg cliché, het blijft lekker voor 6,85.
cijfer: 8,5Ambiance: eetcafé-sfeer met houten tafels, houten vloer, allerlei oude stijl voorwerpen aan de muren, mooie bos bloemen midden op tafel.
cijfer: 7,5Bediening: vriendelijk, maar traag. Wist ook nooit wie wat had besteld. Eén hoofdgerecht kwam veel later dan alle anderen op tafel, terwijl alle bijgerechten er al stonden. Na het uitdelen van de kaart voor de nagerechten duurde het erg lang voor de bestelling werd opgenomen.
cijfer: 6Cijfer? Totaalcijfer: 7+
[ Bericht 2% gewijzigd door Isabeau op 04-03-2008 01:58:35 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."