abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:14:35 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57082025
quote:
Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland

Geert Wilders, de maker van de film

Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.

Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]

Commotie

Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]

Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]

Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]

Bronnen, noten en/of referenties:

1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
Voorgaande topics.
Koranfilm Wilders # 01: Kabinet bereidt zich voor.
Koranfilm Wilders # 02 : Kabinet bereidt zich voor.
Koranfilm Wilders # 03 : Kabinet bereidt zich voor
Koranfilm Wilders # 04 : Wilders tijdelijk het land uit ?
Koranfilm Wilders # 05 : Groot alarm na film Wilders
Koranfilm Wilders # 06 : Site Willem II gekraakt.
Koranfilm Wilders # 07 : Koranfilm Wilders heet Fitna, Jihad
Koranfilm Wilders # 08 : Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen
Koranfilm Wilders # 09 : Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen
Koranfilm Wilders # 10 : Kan Wilders worden gestopt ?
Proloog
  • 'Wilders trapt moslims op het hart'
  • Moefti waarschuwt Wilders over zijn filmproject
  • Politie arresteert anti-Wilders-activisten
  • Wilders praat met NOVA over Koran-film
  • Kritiek op voorgenomen film Wilders over de Koran (deel 3)
  • Willders film: Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste (deel 2)
  • Wilders: The Movie (deel 1)

Achtergronden : Geert Wilders

[ Bericht 95% gewijzigd door Drugshond op 01-03-2008 19:37:18 ]
  • I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_57082051
    Terug vind Wilders ( )
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      Moderator zaterdag 1 maart 2008 @ 15:16:43 #3
    8781 crew  Frutsel
    pi_57082061
    Vaak als er wat gebeurd hoor je mensen zeggen "kutmarokkanen, altijd die tyfus buitenlanders, bla bla", maar dan zijn we allemaal racisten, omdat we een bevolkingsgroep / geloof verantwoordelijk houden voor de daden van enkele extremen. Racisten zijn we!

Maar nu één man zijn vrijheids van meningsuiting wil gebruiken en wil aantonen hoe verrot de koran in zijn ogen is, valt straks de hele moslimwereld over Nederland heen en niet over hem. Hoe racistisch zijn zij dan?
    Zo zie je maar weer dat het beide kanten op werkt...

Tja, de oogkleppen van enkele vietnamoorlog protesterende groupies en protesterende krakers in het schinveld bos, die vermoedeljk de moord op fortuyn ook prachtig vonden, zitten nog vaster dan ik dacht.
    Vooral Hitlervergelijkingen erbij trekken... toe maar... en direct ook de hele wilders achterban veroordelen Wil de volgende Volkert van de G vast opstaan?
    pi_57082070
    Gewoon laten zien die film, wil hem zelf ook zien. Ik ben ook voor dat, strips in alle kranten idee, het moet maar eens over zijn met dat gezeik van die moslims. Als ik een geloof aanneem waar ik niet met andere mensen mag praten, wil dat zeggen dat andere mensen die niet in dat geloof geloven ook niet mogen praten?
    nee.

Sowieso die film verbieden kan niet in Nederland, en als een politicus een anti-islam film maakt wil dat nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Als ze niet snappen dat het gewoon zo werkt bij ons dan mogen ze wat mij betreft oprotten, het moet maar eens afgelopen zijn met dat 'aangepas' van ons.
    If house is a nation, I wanna be president.
    pi_57082077
    Al die mensen hier die Wilders met Hitler vergelijken. Jullie die onze vrijheden willen beperken zijn de kleine Hitlertjes!
    pi_57082089
    quote:
    Doc schreef:
    Dat geldt ook voor autombilisten. Als je al ziet dat autobilisten op flitsende agenten (die volledig in hun recht staan) inrijden ...
    A. is dat dan nog niet goed te praten en B. Om in deze analogie te blijven werd er al ingereden op agenten lang voordat de provocaties in de vorm van het flitsen begonnen en is het flitsen eerder een gevolg van de daden van die gewelddadige automobilisten dan een oorzaak.
    pi_57082102
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:20:07 #8
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_57082120
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Totdat Wilders gaat proberen rechten te ontemen van automilisten en ze het liefst het land uit wil schoppen.
    Hij ze gaat beledigen, af gaat schilderen als gevaar voor de samenleving ect etc..

Nu gaat de vergelijking sowieso niet helemaal op aangezien voor veel mensen het geloof het belangrijkste is in het leven. Het is ronduit schofterig om die mensen te gaan beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als Wilders mij in mijn gezicht zou gaan beledigen kon hij ook een enorme ros op zijn muil krijgen, zo simpel is het. (doet de dappere man het ook nog achter een miljoenen kostende persoonsbeveiliging)
    Jammer dan. God bestaat niet en alle gelovigen zijn dom. En als je me daarom op mijn bek slaat zorg ik er voor dat je in de bak komt wegens geweldpleging. Jouw geloof is alleen maar jouw probleem.

Het word echt tijd voor een nieuw rondje secularisatie.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
    pi_57082121
    Het zou toch mooi zijn als die hele film alleen bestaat uit fragementen van de afgelopen tijd.Dus alle heisa in de islamitische wereld, bedreigingen van zowel de taliban als al qa'ida. Dus helemaal niets slechts over dat boek,maar alleen even een spiegel naar een ieder die zich heeft aangesteld de afgelopen periode.
    Dat zou pas een statement zijn.

Echter vrees ik dat het een film met ordinair moddersmijten zal worden.Terecht overigens , er komt helaas weinig moois voort uit de islam.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:20:41 #10
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_57082129
    tvp
    A.F.C. Ajax
    pi_57082149
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:20 schreef tinoburg het volgende:
    Het zou toch mooi zijn als die hele film alleen bestaat uit fragementen van de afgelopen tijd.Dus alle heisa in de islamitische wereld, bedreigingen van zowel de taliban als al qa'ida. Dus helemaal niets slechts over dat boek,maar alleen even een spiegel naar een ieder die zich heeft aangesteld de afgelopen periode.
    Groot gedeelte bestaat daar ook uit, geloof ik. De Koran, met daarin beelden van onthoofdingen en aanslagen, dat soort dingen.
    pi_57082152
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jammer dan. God bestaat niet en alle gelovigen zijn dom. En als je me daarom op mijn bek slaat zorg ik er voor dat je in de bak komt wegens geweldpleging. Jouw geloof is alleen maar jouw probleem.

Het word echt tijd voor een nieuw rondje secularisatie.
    ikke ikke ikke en de rest................
    Ik geloof niet, dus laat ik de gelovigen lekker gaan beledigen

Overigens geloof ik niet, heb wel respect voor de mensen die dat wel doen.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      Moderator zaterdag 1 maart 2008 @ 15:22:54 #13
    8781 crew  Frutsel
    pi_57082175
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik geloof jou wel, heb dan ook respect voor je
    pi_57082195
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik geloof jou wel, heb dan ook respect voor je
    Vrede op aarde !
    pi_57082204
    @ Jalu
    quote:
    Het gaat hier niet om het van moslims in die landen te verlangen dat ze onze waarden als superieur zien. Het gaat erom dat ze accepteren dat wij in ons eigen land onze waarden als superieur zien en ons in ons eigen land niet wensen aan te passen aan hun waarden.
    Waarom zouden ze in hemelsnaam, het is niet alsof wij dat wel doen
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:25:29 #16
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57082221
    quote:

Echter vrees ik dat het een film met ordinair moddersmijten zal worden.Terecht overigens , er komt helaas weinig moois voort uit de islam.
    De uitsmijter, die beslist niet mag ontbreken, is de uitspraak van een Egyptische autoriteit, dat als de Nederlandse overheid zich niet inzet voor een verbod van de film hij kan begrijpen, dat de Nederlandse ambassade zal worden afgebroken en dat hij dit niet kan tegenhouden.
    pi_57082238
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:24 schreef gelly het volgende:
    @ Jalu
    [..]

Vertel eens in welk moslim-land wij de moslims verbieden hun geloof te belijden?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:27:21 #18
    pi_57082249
    quote:

[..]

Ik heb respect voor mensen, niet voor ideologieën. En die ideologieën mogen ze niet aan anderen opdringen.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_57082305
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb respect voor mensen, niet voor ideologieën. En die ideologieën mogen ze niet aan anderen opdringen.
    Naja, we zullen het wel nooit eens worden..
    Ik ben ook voor vrijheid van meningsuiting, alleen moet het geen vrijbrief zijn om zomaar bevolkingsgroepen te gaan lopen beledigen en schofferen.

Nu ga ik voetbal kijken. .
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:30:28 #20
    pi_57082307
    quote:
    @ Jalu
    [..]

We hebben de vrijheid (van meningsuiting) om te protesteren tegen organisaties en regeringen die zich in andere landen misdadig gedragen (invasies van Irak en Afghanistan bijvoorbeeld). Dus juist moslims zouden het recht op meningsuiting moeten verdedigen. Dat is hun sterkste wapen.
    pi_57082338
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:26 schreef Jalu het volgende:

[..]

Vertel eens in welk moslim-land wij de moslims verbieden hun geloof te belijden?
    Je gaat er vanuit dat de moslims aldaar onze vrijheid van meningstuiting willen verbieden terwijl het hen er enkel om gaat dat ze niet beledigd willen worden. Onze vrijheden zullen hen aan hun reet roesten.

Zoalng je je niet kan of wil verplaatsen in de geschiedenis van die regio en ons aandeel daarin vind ik het van een enorme stupiditeit getuigen van hen te verlangen onze levenswijze te respecteren. Ze hebben er enkel nadeel van ondervonden namelijk.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:31:58 #22
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57082341
    quote:
    @ Jalu
    [..]

Ze zouden zich open kunnen stellen voor de argumenten waarom de Nederlandse overheid deze film niet kan verbieden.
    Ze zouden eigenlijk de verschillen moeten inzien van de grondrechten van individuen in hun land en dat van ons.
    pi_57082363
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De uitsmijter, die beslist niet mag ontbreken, is de uitspraak van een Egyptische autoriteit, dat als de Nederlandse overheid zich niet inzet voor een verbod van de film hij kan begrijpen, dat de Nederlandse ambassade zal worden afgebroken en dat hij dit niet kan tegenhouden.
    Dat was helemaal geen autoriteit maar een geestelijke van een fundamentalische beweging.
    pi_57082379
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ze zouden zich open kunnen stellen voor de argumenten waarom de Nederlandse overheid deze film niet kan verbieden.
    Ze zouden eigenlijk de verschillen moeten inzien van de grondrechten van individuen in hun land en dat van ons.
    Kerel, dat is wel het laatste waar ze zich druk over kunnen maken. Je doet net alsof die landen 1 op 1 met Nederland en haar verwende burgers te vergelijken zijn.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:33:52 #25
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57082382
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat was helemaal geen autoriteit maar een geestelijke van een fundamentalische beweging.
    Ik bedoelde Egyptische religieuze autoriteit. Iemand met veel religieus gezag.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:35:44 #26
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57082413
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Kerel, dat is wel het laatste waar ze zich druk over kunnen maken. Je doet net alsof die landen 1 op 1 met Nederland en haar verwende burgers te vergelijken zijn.
    Daar draait het wel zo'n beetje om als er wordt gesproken over 'verantwoordelijkheid' in de zin van het niet door laten gaan van de film door de wetenschap van de vermeende consequenties.
    pi_57082414
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat de moslims aldaar onze vrijheid van meningstuiting willen verbieden terwijl het hen er enkel om gaat dat ze niet beledigd willen worden. Onze vrijheden zullen hen aan hun reet roesten.
    En dat zij niet beledigd willen worden zou ons aan onze reet moeten roesten: met onze vrijheden komt de vrijheid om een religie te beledigen. Je kunt het een niet losmaken van het ander.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:36:12 #28
    pi_57082423
    quote:

[..]

Die twee dingen kan je helaas niet los van elkaar zien. Ik voel me door jouw post beledigt. Verbieden?
    quote:
    Zoalng je je niet kan of wil verplaatsen in de geschiedenis van die regio en ons aandeel daarin vind ik het van een enorme stupiditeit getuigen van hen te verlangen onze levenswijze te respecteren. Ze hebben er enkel nadeel van ondervonden namelijk.
    Laten zij zich eens verdiepen in onze geschiedenis voordat ze gaan eisen dat wij onze vrijheden opgeven.
    pi_57082438
    quote:

[..]

Enkel nadeel? enorme hoeveelheden geld gaan naar daar om hun olie

Sowieso ze praten alleen maar hun imams na daar.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:39:20 #30
    pi_57082475
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Niks mee te maken. Het zijn mijn rechten en die wil ik houden.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 15:39:52 #31
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57082486
    quote:

Tinoburg, dat is een interessant idee.

Dit idee is trouwens ook geopperd in de Elsevier: Drie scenario's voor film Geert Wilders
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
    pi_57082795
    quote:
    Jula schreef:

Dat is het punt wel. Wat Wilders doet is niet het equivalent van het oversteken in genoemd voorbeeld maar slechts het equivalent van het openen van een klaagtopic in KLB.
    ehm nee
    Wilders verplicht de komende tijd zijn dochter en de rest van de klas met een blinddoek om over te steken als statement dat veel automobilisten zich als klootzakken gedragen bij zebrapaden. En als er dan een kind omver wordt gereden zegt hij 'zie je wel'
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_57082838
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

ehm nee
    Wilders verplicht de komende tijd zijn dochter en de rest van de klas met een blinddoek om over te steken als statement dat veel automobilisten zich als klootzakken gedragen bij zebrapaden.
    Nee, dat doet hij niet. Hij verplicht niemand om hetzelfde te vinden als hijzelf.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:02:16 #34
    130955 Floripas
    Blast from the past
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:06:14 #35
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57082998
    Wat is eigenlijk Wilders' beoogde publiek en doel? Dat is een serieuze vraag.
    pi_57083112
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:06 schreef Floripas het volgende:
    Kan ie roepen zie je wel! en dan loopt er weer een horde achter zijn reet aan
    pi_57083119
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:39 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dit idee is trouwens ook geopperd in de Elsevier: Drie scenario's voor film Geert Wilders
    Ah, ik lees het nu.Interessant. Stiekem hoop ik dat het dit ook wordt.Kan een hoop ellende schelen en toch wordt zijn punt duidelijk.
    pi_57083152
    Die film hoeft helemaal niet meer uitgebracht te worden. Wilders wil laten zien dat er een hoop mensen zijn die vanuit hun geloof (islam) intolerant en agressief zijn.
    En wat doen de mensen waar het om gaat (moslims)? Die gaan dreigen met geweld. "Ze" laten zich zó kennen.

Wilders - Moslims: 1-0
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:14:15 #39
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57083169
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kan ie roepen zie je wel! en dan loopt er weer een horde achter zijn reet aan
    Probeert hij moslims in te laten zien dat ze de duivel aanhangen? Of de niet-moslims dat ze zich tegen moslims moeten keren?

Waarom vraagt geen enkele journalist naar zijn beoogde doel?
    pi_57083194
    Er zijn geen winnaars in dit "spelletje", alleen verliezers.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:16:32 #41
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57083213
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:13 schreef Dutch_Courage het volgende:
    Die film hoeft helemaal niet meer uitgebracht te worden. Wilders wil laten zien dat er een hoop mensen zijn die vanuit hun geloof (islam) intolerant en agressief zijn.
    En wat doen de mensen waar het om gaat (moslims)? Die gaan dreigen met geweld. "Ze" laten zich zó kennen.
    Ik zie voorlopig in elk geval blanke confessionele politici zich druk maken, niet moslims.
    pi_57083308
    quote:

[..]

ik respecteer niets dat meer ellende veroorzaakt dan dat het goed doet. of het nou een religie is of een sekte dat doet er niet toe.

ik heb dus 0,0 respect voor de islam
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_57083336
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie voorlopig in elk geval blanke confessionele politici zich druk maken, niet moslims.
    misschien even je ogen open doen en het nieuws eens kijken zelfs al quida staat er al bovenop
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:28:20 #44
    pi_57083448
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef gelly het volgende:
    Er zijn geen winnaars in dit "spelletje", alleen verliezers.
    Er zijn altijd mensen die garen spinnen bij wanorde en rumoer.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:28:25 #45
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_57083450
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

misschien even je ogen open doen en het nieuws eens kijken zelfs al quida staat er al bovenop
    Al qaida bestaat niet meer, de vermeende woordvoerders zijn een tandenloze tijger die zo nu en dan wat zure oprispingen heeft.
    pi_57083451
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Taliban ook maarja als ze zeggen: "we gaan dan nederlandse doelen aanvallen" wat wordt er dan anders? Dat doen ze nu namelijk ook al

Sowieso voor aanslagen ben ik totaal niet bang, beetje hard om te zeggen maar zoveel doden vallen er nou ook weer niet.
    pi_57083498
    Antoine Bodar, een priester, heeft gisteren zo"n 2-tal minuten een dringende aanbeveling gedaan voor Geert Wilders. Hij heeft dringend nood aan een psychiater, hulpverlening.

Volgens Bodar leidt Wilders een geïsoleerd leven en heeft nog slechts enkel contact met zijn vrouw.
    http://nl.youtube.com/watch?v=GwsZLPiog38

Heeft Antoine Bodar naast zijn priesterstudies ook medische studies gedaan en is hij bevoegt om zulke uitspraken te doen vroeg ik mij toch af.
    pi_57083615
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:30 schreef franky77 het volgende:
    Antoine Bodar, een priester, heeft gisteren zo"n 2-tal minuten een dringende aanbeveling gedaan voor Geert Wilders. Hij heeft dringend nood aan een psychiater, hulpverlening.

Volgens Bodar leidt Wilders een geïsoleerd leven en heeft nog slechts enkel contact met zijn vrouw.
    http://nl.youtube.com/watch?v=GwsZLPiog38

Heeft Antoine Bodar naast zijn priesterstudies ook medische studies gedaan en is hij bevoegt om zulke uitspraken te doen vroeg ik mij toch af.
    Dat sociaal isolement leidt tot afwijkend gedrag en een onwerkelijk wereldbeeld waarbij professionele hulp gewenst is dat is natuurlijk algemeen bekend. Ik weet niet in hoeverre Geert er naast zijn werkomgeving nog andere sociale contacten op nahoudt, maar ik kan me zo voorstellen.....
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 16:45:41 #49
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57083824
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat sociaal isolement leidt tot afwijkend gedrag en een onwerkelijk wereldbeeld waarbij professionele hulp gewenst is dat is natuurlijk algemeen bekend. Ik weet niet in hoeverre Geert er naast zijn werkomgeving nog andere sociale contacten op nahoudt, maar ik kan me zo voorstellen.....
    Sociaal isolement kan leiden tot afwijkend gedrag en kan een onwerkelijk beeld opleveren van de wereld. Dat Wilders enigzins afwijkend gedrag vertoont daar kan ik in meekomen gezien hij niet in de pas loopt van politiek Den Haag. Maar dat hij een onwerkelijk beeld van de wereld heeft is nog maar de vraag. Stel dat we Wilders een maand lang onbewaakt laten rondlopen op een straat in Nederland of een willekeurig arabisch land. Als hij dan nog in leven is, dan geloof ik je
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
    pi_57083918
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:45 schreef Demophon het volgende:

[..]

Sociaal isolement kan leiden tot afwijkend gedrag en kan een onwerkelijk beeld opleveren van de wereld.
    Niet kan, dat is onherroepelijk. Op langere termijn natuurlijk, van 2 weken ga je niet raar doen. Van vele maanden al wat meer, en na een paar jaar ben je zo goed als zeker inrichtingsmateriaal.

Verder weet ik niet of Wilders nog een normaal sociaal leven heeft, daar ben ik niet bij. Ik kan me alleen voorstellen dat het vrij moeilijk is in zijn situatie....
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:00:42 #51
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57084161
    Dat Wilders provocatief optreedt tegen de ideologie islam is bekend.

Maar er wordt ook provocatief tegen de ideologie fascisme opgetreden, terwijl dit optreden toch sociaal veel meer geaccepteerd is.

Stel dat Hitler meer succesvol was geweest met zijn nazi-ideologie en het westen alleen had bestaan uit "Neville Chamberlain's". Laten we nu de geschiedenis 1000 jaar vooruitspoelen en Hitler wordt dan als god beschouwd en heeft een nieuwe godsdienstcultus om hem heen gesticht (niet zo raar, deed men ten tijde van het Romeinse rijk en het midden-oosten vollop). Deze godsdienst wordt het Hitlerdom genoemd met religieus boek en al en heeft vele volgelingen. Mag daar dan geen kritiek meer op geleverd worden dat het nazisme fout is, omdat het dan de verheven status van religie heeft gekregen?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:07:18 #52
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_57084300
    quote:

Ik zweer bij deze mijn stem aan die pleeborstel kop te geven als dit het geval blijkt te zijn.

Beelden die betrekking hebben op heisa rondom de film dan he?
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_57084354
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:07 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik zweer bij deze mijn stem aan die pleeborstel kop te geven als dit het geval blijkt te zijn.

Beelden die betrekking hebben op heisa rondom de film dan he?
    met bewijs? minimaal 3 getuigen en een video opname lijkt me voldoende
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:20:16 #54
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57084537
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:22:23 #55
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_57084575
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:06 schreef Floripas het volgende:
    Dat vroeg ik in het vorige deel dus ook al. Antwoord was dat het beoogde publiek het electoraat was en het doel het illustreren van zijn visie dat het Islam een fascistisch geloof is.

De tragiek is dat hij het helemaal niet voor het electoraat doet, sterker nog, hij zet zijn electoraat buitenspel met een dergelijke buitenparlementaire actie. Hij zet willens en wetens, met zijn eenmansactie de levens en belangen van duizenden Nederlanders in het buitenalnd op het spel, zonder dat hij daar een mandaat van de kiezer voor heeft.
    pi_57084646
    Overigens vind ik dat Nederland keihard moet optreden als er straks ook Nederlandse ambassades in vlammen opgaan. In veel islamitische landen kan er nog geen muis piepen zonder toestemming van het regime aldaar. Dus als zij straks een menigte loslaten op onze diplomatieke posten, dan moeten wij ze de gevolgen laten voelen.

Nederland is dan wel een klein land, maar zeker geen onbeduidend land. In veel landen behoort Nederland tot de grootste investeerders. Dus we kunnen beginnen met het terugtrekken van onze inversteerders en/of het annuleren van ontwikkelingshulp. Het allerbelangrijkste is dat we HEEL duidelijk maken dat wij ons niet laten chanteren.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:25:58 #57
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_57084659
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 15:39 schreef Demophon het volgende:

[..]

Zoals ik ook al eens opperde, lang, heel lang geleden.. ..

Lees,
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 20:54 schreef Tism het volgende:

[..]

Precies!
    Hij plakt gewoon alle reacties en ophef over de film die er geuit zijn in zijn richting, vanaf 't moment dat hij aankondige dat hij een kritische film over de islam ging maken, achter elkaar met hier en daar een realistische toevoeging, en de film is af..

Dat zou wat zijn.. ..
    .. Het idee is niet uniek en niet nieuw!! Ik acht die kans zelfs zeer groot, idd..
    ....nachtrijder...Nachtzwelgje!
    pi_57084660
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:22 schreef Lithion het volgende:

[..]
    Hij zet willens en wetens, met zijn eenmansactie de levens en belangen van duizenden Nederlanders in het buitenalnd op het spel, zonder dat hij daar een mandaat van de kiezer voor heeft.
    Dat doet hij niet, dat doen terroristen. Wilders ventileert een mening, that's it.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:28:06 #59
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_57084698
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

met bewijs? minimaal 3 getuigen en een video opname lijkt me voldoende
    Zoals de waard is...

Maar ik vrees dat Wilders de geslepenheid noch de humor bezit om te voldoen aan de voorwaarden.
    pi_57084714
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:25 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat doet hij niet, dat doen terroristen. Wilders ventileert een mening, that's it.
    Nee, hij lokt willens en wetens een reactie uit bij die terroristen. Hij beschikt met zijn film over de levens van anderen. En blijkbaar heeft hij niet veel respect voor die levens.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:30:30 #61
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_57084747
    quote:

[..]

dat doet hij WEL en dat is gvd rechtstreeks uit z'n eigen woorden mbt de Islam op te maken.
    pi_57084750
    Verkiezingen kunnen net zo goed afgeschaft worden want het ziet er naar uit dat NL geregeerd gaat worden door sekte-terroristen ergens vanaf de rug van een kameel.
    pi_57084760
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, hij lokt willens en wetens een reactie uit bij die terroristen. Hij beschikt met zijn film over de levens van anderen. En blijkbaar heeft hij niet veel respect voor die levens.
    Ofwel: hij moet maar naar de pijpen dansen van die terroristen en wijken voor geweld.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:31:02 #64
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_57084762
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Verkiezingen kunnen net zo goed afgeschaft worden want het ziet er naar uit dat NL geregeerd gaat worden door sekte-terroristen ergens vanaf de rug van een kameel.
    pi_57084778
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Tang, varken. Dank je
    pi_57084813
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tang, varken. Dank je
    Nope, als we toelaten dat Wilders vanuit het Midden Oosten de mond wordt gesnoerd dan slaat het helemaal niet als een tang op een varken. Het is een gechargeerde weergave van een werkelijkheid die we niet mogen accepteren.
    pi_57084818
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ofwel: hij moet maar naar de pijpen dansen van die terroristen en wijken voor geweld.
    Hij moet afwegen of het uitbrengen van een film waarin waarschijnlijk niets gezegd wordt wat hij niet al lang gezegd heeft de levens van duizenden onschuldige Nederlanders waard is. Ik kan het me niet voorstellen, maar blijkbaar is een leven meer of minder niet zo veel waard voor Geert. 't Is maar wat je normen en waarden zijn.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:35:12 #68
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57084848
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bullsh*t, is hetzelfde trukje wat fascistische regimes en ideologieen deden tegen mensen die het niet met hun eens waren. Hup repressie, de man doden, en z'n hele familie en iedereen eromheen. He, zeggen ze dan, had 'ie eerst maar wat weter moeten nadenken voordat 'ie ons ging beledigen.
    pi_57084863
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nope, als we toelaten dat Wilders vanuit het Midden Oosten de mond wordt gesnoerd dan slaat het helemaal niet als een tang op een varken. Het is een gechargeerde weergave van een werkelijkheid die we niet mogen accepteren.
    Hij wordt niet de mond gesnoerd. Het gaat niet om de inhoud van zijn boodschap, het gaat over de vorm. Iedereen weet al hij z'n kont afveegt met de Koran en dat hij de Islam fascistisch vind. Zijn boodschap is al meer dan duidelijk. Maar nu gaat hij enkel om te provoceren die boodschap nogmaals brengen in een vorm waarvan hij weet dat er logischerwijs grote consequenties aan vast zitten.
    pi_57084871
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hij moet afwegen of het uitbrengen van een film waarin waarschijnlijk niets gezegd wordt wat hij niet al lang gezegd heeft de levens van duizenden onschuldige Nederlanders waard is. Ik kan het me niet voorstellen, maar blijkbaar is een leven meer of minder niet zo veel waard voor Geert. 't Is maar wat je normen en waarden zijn.
    We weten nog helemaal niet wat er in de film wordt gezegd en nu al moeten we ons druk maken over mensenlevens. Het is zo langzamerhand al -tig keer gezegd, maar elke aanval op een Nederlander naar aanleiding van die film is een aanval op alle Nederlanders en de vrijheden die Nederlanders in eigen land genieten en grenst wat mij betreft aan een rechtstreekse oorlogsverklaring.
    pi_57084888
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hij wordt niet de mond gesnoerd. Het gaat niet om de inhoud van zijn boodschap, het gaat over de vorm. Iedereen weet al hij z'n kont afveegt met de Koran en dat hij de Islam fascistisch vind. Zijn boodschap is al meer dan duidelijk. Maar nu gaat hij enkel om te provoceren die boodschap nogmaals brengen in een vorm waarvan hij weet dat er logischerwijs grote consequenties aan vast zitten.
    Als hij die film uit angst voor die consequenties niet uit brengt is hem effectief wel de mond gesnoerd.
    pi_57084903
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:35 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bullsh*t, is hetzelfde trukje wat fascistische regimes en ideologieen deden tegen mensen die het niet met hun eens waren. Hup repressie, de man doden, en z'n hele familie en iedereen eromheen. He, zeggen ze dan, had ie eerst maar wat weter moeten nadenken voor ons te beledigen.
    Flikker toch op. Het is een kwestie van afwegen, is een film met een boodschap die al lang bekend is de levens van duizenden onschuldigen waard?

Vraag: Wat winnen we met het verliezen van levens? En is het dat waard?
    pi_57084928
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als hij die film uit angst voor die consequenties niet uit brengt is hem effectief wel de mond gesnoerd.
    Nee, want hij want de boodschap is al lang duidelijk. Wat gaat hij ons voor nieuws vertellen? Ik gok erg weinig.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:40:04 #74
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57084935
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Flikker toch op. Het is een kwestie van afwegen, is een film met een boodschap die al lang bekend is de levens van duizenden onschuldigen waard?

Vraag: Wat winnen we met het verliezen van levens? En is het dat waard?
    Ik zou zeggen: vraag het 'ns aan je opa.
    pi_57084949
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:36 schreef Jalu het volgende:

[..]

We weten nog helemaal niet wat er in de film wordt gezegd en nu al moeten we ons druk maken over mensenlevens. Het is zo langzamerhand al -tig keer gezegd, maar elke aanval op een Nederlander naar aanleiding van die film is een aanval op alle Nederlanders en de vrijheden die Nederlanders in eigen land genieten en grenst wat mij betreft aan een rechtstreekse oorlogsverklaring.
    Heerlijk he, een wereld met een absoluut goed, een absoluut kwaad en een wereld waarin verantwoording afleggen voor je acties niet hoeft?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:41:34 #76
    pi_57084972
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:35 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bullsh*t, is hetzelfde trukje wat fascistische regimes en ideologieen deden tegen mensen die het niet met hun eens waren. Hup repressie, de man doden, en z'n hele familie en iedereen eromheen. He, zeggen ze dan, had 'ie eerst maar wat weter moeten nadenken voordat 'ie ons ging beledigen.
    Het is tenslotte heel normaal om iedereen te vermoorden die het niet met je eens is.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:42:04 #77
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_57084988
    quote:
    Dat doet hij niet
    Jij wilt zeggen dat Wilders op geen enkele wijze enig idee heeft van wat er zou kunnen gebeuren als hij zijn film uitzendt? Zeg je nu werkelijk dat je zó naief bent?

Hij heeft de vrijheid te publiceren wat hij wil, absoluut, dat ontken ik nergens. Maar hij weet óók wat zijn film voor gevolgen kan hebben voor de vele duizenden Nederlanders die in het buitenland verblijven en wat het kan betekenen voor de Nederlandse handelsbelangen. Dat betekent dus, dat hij, met zijn eenmansactie, een dusdanig hoger doel ziet met het uitbrengen van zijn film, dat hij het het waard acht om de levens en belangen van ál die Nederlanders op het spel te zetten (van wie hij overigens geen enkele mandaat heeft gekregen voor deze film).
    En dat dus terwijl hij in een positie verkeert waarin hij direct invloed uit kan oefenen op het kabinetsbeleid aangaande de punten die hij ook met zijn film aan wil kaarten. Dáár heeft hij een mandaat voor gekregen. Hij heeft dus alternatieven om diezelfde mening te uiten en zo veel directer invloed uit te oefenen... toch kiest hij willens en wetens voor deze vorm, waarvan hij weet wat de repercussies kunnen zijn voor óók andere Nederlanders. Waarom denk jij dat dat is?
    pi_57085004
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:40 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: vraag het 'ns aan je opa.
    Want hoeveel Joden bespaart hij het leven met het uitbrengen van de film? Hoeveel onderdrukkende regimes gaat er vallen dankzij de film?

En wat kan jij effectief niet meer als de film niet uitkomt? Wat kan jij vandaag wel doen en over een maand niet meer?

Tief toch op. Dit gaat niet over het inleveren van vrijheden. Dit gaat over de waarde van fatsoen en de waarde van onschuldige levens.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:44:03 #79
    pi_57085024
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Er is dus geen enkele reden (ook voor moslims) om tegen de film te zijn. het niet maken of uitzenden van de film verandert niets.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:44:48 #80
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_57085040
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:33 schreef Jalu het volgende:
    Nope, als we toelaten dat Wilders vanuit het Midden Oosten de mond wordt gesnoerd dan slaat het helemaal niet als een tang op een varken.
    Dat heeft nog helemaal niets met verkiezingen te maken. Wilders brengt deze film namelijk niet als parlementariër uit (maar lift ondertussen wel mee met de voordelen die hem dat brengt bij het promoten van dit pamflet).
    pi_57085046
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Heerlijk he, een wereld met een absoluut goed, een absoluut kwaad en een wereld waarin verantwoording afleggen voor je acties niet hoeft?
    Wilders en wij als Nederlanders zijn moslims geen verantwoording schuldig. Het is echt triest dat mensen blijven menen dat we ons maar moeten schikken naar de dreiging met geweld door extremisten.
    pi_57085057
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tang, varken. Dank je
    Bekende reactie van jou.

Vandaag dienst uitmaken welke films er vertoond mogen worden en morgen in boerkini zwemmen door dwang van terroristische aanslagen. En overmorgen?

(Uiteraard is dit gechargeerd neergekwakt speciaal voor volbloedidioten die het niet begrijpen)

Enneh, wie de schoen past trekke hem aan.
    pi_57085068
    wel erg bizar wat wilders allemaal losmaakt met de belofte van het maken van een film van 10 minuten.

zijn al die afrikaanse en aziatische landen bang dat hij iets zal onhullen ofzo. achterlijke idioten zijn het. wat mij betreft heeft wilders al genoeg bewezen.

volwassen mensen en landen reageren niet eens op een blondje die aankondigt een film te maken.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:46:18 #84
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57085072
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:22 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat vroeg ik in het vorige deel dus ook al. Antwoord was dat het beoogde publiek het electoraat was en het doel het illustreren van zijn visie dat het Islam een fascistisch geloof is.

De tragiek is dat hij het helemaal niet voor het electoraat doet, sterker nog, hij zet zijn electoraat buitenspel met een dergelijke buitenparlementaire actie. Hij zet willens en wetens, met zijn eenmansactie de levens en belangen van duizenden Nederlanders in het buitenalnd op het spel, zonder dat hij daar een mandaat van de kiezer voor heeft.
    Waarom beweer je nu, dat de film enkel op zijn eigen electoraat gericht is?
    pi_57085099
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is dus geen enkele reden (ook voor moslims) om tegen de film te zijn. het niet maken of uitzenden van de film verandert niets.
    Blijkbaar is de vorm van de boodschap reden genoeg om kwaad te doen. Onbegrijpelijk en achterlijk, maar mijns inzien niet de levens van onschuldigen waard. Dan maar hetzelfde op een andere manier vertellen. Want maakt het nou echt uit of het verhaaltje in een film verpakt wordt of in een boek staat? Is de meerwaarde van een film nou echt mensenlevens waard?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:47:54 #86
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_57085108
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Vandaag dienst uitmaken welke films er vertoond mogen worden...
    Ga nu eens een stap terug in je gedachtengang en vertel eens wat het hoger doel is dat Wilders nastreeft met deze film? Waarom kiest hij voor deze vorm boven die van een andere, zoals gewoon zijn werk doen als parlementariër?
    pi_57085111
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..

Dit gaat niet over het inleveren van vrijheden. Dit gaat over de waarde van fatsoen en de waarde van onschuldige levens.
    Zucht.

Het gaat wel over het inleveren van vrijheden. Het inleveren van de vrijheid om de islam op dezelfde manier te behandelen als elke andere religie al jaren in Nederland wordt behandelt. En praat aub niet over fatsoen in deze discussie; het dreigen met geweld en het uitvoeren ervan gaat elke fatsoensgrens exponentieel veel verder over dan welke belediging ook.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:48:29 #88
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_57085123
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:46 schreef damian5700 het volgende:
    Waarom beweer je nu, dat de film enkel op zijn eigen electoraat gericht is?
    Dat zeg ik helemaal niet in de quote. Lees eens goed zeg!
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:49:26 #89
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57085153
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 16:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een dom "wat zijn we het lekker eens, hè?"-interview.
    Een interview waar journalistieke vooringenomenheid eens een keer wordt afgewisseld door journalistieke nieuwsgierigheid.
    Het verschaft hiermee een goed inzicht.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:51:10 #90
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57085208
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet in de quote. Lees eens goed zeg!
    Je typt een aantal keer electoraat en ineens zijn electoraat.
    pi_57085218
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Blijkbaar is de vorm van de boodschap reden genoeg om kwaad te doen. Onbegrijpelijk en achterlijk, maar mijns inzien niet de levens van onschuldigen waard. Dan maar hetzelfde op een andere manier vertellen. Want maakt het nou echt uit of het verhaaltje in een film verpakt wordt of in een boek staat? Is de meerwaarde van een film nou echt mensenlevens waard?
    Snap je het nou echt niet? Het gaat echt helemaal niet om de vorm; het gaat wel degelijk om de boodschap. De boodschap van Wilders mag niet langer verteld worden op straffe van terrorisme. Als Wilders toegeeft geeft hij en Nederland het signaal dat je daar in Nederland wat gedaan kunt krijgen door te dreigen met geweld. Wilders kan niet meer terug.
    pi_57085231
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bekende reactie van jou.

Vandaag dienst uitmaken welke films er vertoond mogen worden en morgen in boerkini zwemmen door dwang van terroristische aanslagen. En overmorgen?

(Uiteraard is dit gechargeerd neergekwakt speciaal voor volbloedidioten die het niet begrijpen)

Enneh, wie de schoen past trekke hem aan.
    Flikker op. Welke beperking in jouw dagelijks leven krijg jij nou te voorduren als die film ingetrokken wordt? Noem er 1.
      Donald Duck held zaterdag 1 maart 2008 @ 17:52:56 #93
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_57085254
    Eventuele levens die verloren gaan komen volledig en enkel alleen op rekening van de extremisten die gewelddadig worden. Dit is al lang meer geworden dan puur het punt dat Wilders wilt uitdragen met de film. Het gaat nu om de vrijheid van meninguiting die absoluut niet mag wijken voor bedreigingen. Als daar aan toegegeven zou worden is het einde zoek.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:53:43 #94
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_57085270
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Flikker op. Welke beperking in jouw dagelijks leven krijg jij nou te voorduren als die film ingetrokken wordt? Noem er 1.
    De film wordt niet ingetrokken. En dan vooral niet de redenen die jij aangeeft, dat-ie ingetrokken moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door damian5700 op 01-03-2008 18:00:30 ]
    pi_57085281
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:52 schreef __Saviour__ het volgende:
    Eventuele levens die verloren gaan komen volledig en enkel alleen op rekening van de extremisten die gewelddadig worden. Dit is al lang meer geworden dan puur het punt dat Wilders wilt uitdragen met de film. Het gaat nu om de vrijheid van meninguiting die absoluut niet mag wijken voor bedreigingen. Als daar aan toegegeven zou worden is het einde zoek.
    En dit punt is sommigen in dit topic maar niet aan het verstand te brengen.
      Donald Duck held zaterdag 1 maart 2008 @ 17:55:07 #96
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_57085319
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    Dat zou toegeven aan dreiging zijn. En zo werkt het niet. Hier is het onze wereld, onze regels. Regels die niet buigen voor een groep die denkt anderen hun regels op te moeten leggen
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:56:06 #97
    pi_57085340
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, maar als mensen gaan dreigen geweld te gebruiken om mijn vrijheden aan te tasten heb ik daar wel wat doden voor over.
    pi_57085365
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zucht.

Het gaat wel over het inleveren van vrijheden. Het inleveren van de vrijheid om de islam op dezelfde manier te behandelen als elke andere religie al jaren in Nederland wordt behandelt. En praat aub niet over fatsoen in deze discussie; het dreigen met geweld en het uitvoeren ervan gaat elke fatsoensgrens exponentieel veel verder over dan welke belediging ook.
    Je hebt toch de vrijheid om die film te maken? Ik zeg toch niet dat Geert het niet mag doen. Ik zeg alleen dat er met vrijheden ook verantwoordelijkheden komen. En dat je moet afwegen of de gevolgen het doel waard zijn. En dat je niet de vermoorde ( ) onschuld moet gaan uithangen als er doden gevallen zijn straks, want jij bent dan de gene die de lont in het kruitvat heeft gestoken. Ook jij hebt dat bloed aan je handen, want je weet dat er met jouw actie een reactie zou gaan plaats vinden.
    pi_57085366
    Misschien heeft ie wel helemaal geen film en wil ie zo laten zien hoe de moslims zijn, zou ook een mooie zijn vind ik Of inderdaad een compilatie van de tegen-films. Hoe dan ook, als er inderdaad een film is, laat hem komen.
    pi_57085390
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 17:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ga nu eens een stap terug in je gedachtengang en vertel eens wat het hoger doel is dat Wilders nastreeft met deze film? Waarom kiest hij voor deze vorm boven die van een andere, zoals gewoon zijn werk doen als parlementariër?
    Waarom vraag je het wilders niet zelf wat zijn hoger doel is, ik ben zijn woordvoerder niet hoor.

Wilders kan niet eens meer van zijn film afzien dankzij de reacties uit de zandbaklanden.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 17:58:51 #101
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_57085423
    "Zij die noodzakelijke vrijheden opgeven voor een klein beetje tijdelijke veiligheid verdienen noch vrijheid noch veiligheid".

Benjamin Franklin (1706 - 1790)

[ Bericht 3% gewijzigd door Demophon op 01-03-2008 18:49:01 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')