Voor wat voor kritiek dan? Op dieet en afvallen in het algemeen of op de manier waarop een specifiek iemand iets doet. Als dat laatste mag, wordt het snel een afkraaktopic vrees ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om dit topic uitsluitend, zoals bedoeld, als steuntopic te hanteren en dat er daarnaast een kritiektopic wordt geopend?
Met Sonja Bakker hebben we dat toen ook gedaan: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
hoe zie je dat precies? Dat als mensen hier iets lezen wat ze niet bevalt, ze dan quoten in dat andere topic?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om dit topic uitsluitend, zoals bedoeld, als steuntopic te hanteren en dat er daarnaast een kritiektopic wordt geopend?
Met Sonja Bakker hebben we dat toen ook gedaan: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Dat is wel een goed ideequote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef schatje het volgende:
Nou ja, dat jullie er niet mee lastig worden gevallen en geen verantwoording hoeven af te leggen. Je hebt bijvoorbeeld altijd wel een keer in de zoveel tijd een buitenstander die binnen komt stormen dat een dieet niet werkt. Die kan dan mooi worden doorverwezen naar het kritiektopic. Natuurlijk geen afkraaktopic van op de man te spelen. Meer in de trant van de zin en onzin van dieten ofzo.
Sjeen, kleine stapjes werken het lekkerst, tenminste voor mij wel..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef Sjeen het volgende:
Een frisse nieuwe start, daar ben ik wel aan toe! Weeg nu 86/87 kilo bij een lengte van 1.70m. Mijn BMI schommelt dus net rond de 30. Ik wil uiteindelijk graag naar een BMI van 25, dat houdt in ongeveer 72 kilo. Dat doel is nu nog te ver weg. Voorlopig wil ik me in eerste instantie richten op minder dan 85 kilo, dan minder dan 80 kilo, minder dan 75 kilo en dan zien we wel weer verder
Strategie... Weer strikter omgaan met eten en vanaf deze week weer met Evi starten
Ik denk dat dat niet haalbaar is. Onderdeel van steunen is ook mensen op de vingers tikken als ze echt verkeerd bezig gaan. Ik kom hier niet alleen voor knuffels, maar vooral om te horen of ik wel goed bezig ben en om te spieken wat anderen doen en wat daarop wordt gezegd.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Daar heb je ook gelijk in.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:12 schreef omearos het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet haalbaar is. Onderdeel van steunen is ook mensen op de vingers tikken als ze echt verkeerd bezig gaan. Ik kom hier niet alleen voor knuffels, maar vooral om te horen of ik wel goed bezig ben en om te spieken wat anderen doen en wat daarop wordt gezegd.
Ik was bij les acht geloof ik. Maar ga toch gewoon weer opnieuw beginnen. Heb ook al een tijdje geen volleybaltraining meer gehad, vanwege gebroken pinkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:10 schreef teigan het volgende:
[..]
Sjeen, kleine stapjes werken het lekkerst, tenminste voor mij wel..
Hoever was je eerder met Evi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The girl that lost her mind
Hm ja, je moet er niet aan denken dat je er een bal op zou krijgenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:19 schreef Sjeen het volgende:
Niet helemaal... wel uit het gips gelukkig. Nu met klittenband vastgemaakt aan mijn ringvinger. Dat moet nu nog twee weken (al twee weken gehad) en dan voorzichtig weer op eigen kracht. Volleybal dit seizoen niet meer, volgend seizoen (in augustus) langzaam beginnen en liefst met pink aan ringvinger vast...
Waarom wil het niet? Waar heb je moeite mee?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga gewoon meeposten, want ik kan alle steuntjes in de rug gebruiken. Het wil allemaal helamaal niet zo goed gaan als ik zou willen, dus misschien dat erover kletsen helpt
.
Discipline, vooral. Ik heb jarenlang een ontzettend slecht eetpatroon gehad, getriggerd door stress. Nu zijn de stressfactoren weggevallen, maar vind ik het héél lastig om m'n eetpatroon te veranderen. En mezelf ertoe zetten om te sporten vergt ook veel moeite. Het is echt een drempel die ik over moet telkens, vooral psychisch denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom wil het niet? Waar heb je moeite mee?
Jep, zo weinig mogelijk ongezonde dingen in huis is een goede en is hier ook vaak het geval, het rotte is alleen dat is héél vaak van huis weg ben, en ik ik met regelmaat 4 of 5 uur per dag aan het reizen ben. Dan sta je op de trein te wachten of moet je anderhalf uur killen in de trein, terwijl je net langs alle winkeltjes ben gelopenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:40 schreef Rewimo het volgende:
Discipline is een van de moeilijkste dingen. Ik ben er ook slecht in
Het helpt in elk geval wel als je zorgt dat je alleen gezonde dingen in huis hebt. Zo kun je niet de fout ingaan door het eten van dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Kun je niet samen met iemand gaan sporten? 't Is best moeilijk om in je eentje de deur uit te gaan. Dan denk je al gauw van: laat maar, volgende keer ga ik wel. Maar als je samen met iemand gaat en er staat dus iemand op je te wachten, dan zeg je minder snel af. En als je eenmaal geweest bent ben je blij dat je gesport hebt
Hardloopschema Evy, je kan er een topic over vinden in het sportforumquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, wat is Evi?
http://members.lycos.nl/siedje44/ hier te vindenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, wat is Evi?
Weet je wat helpt? meteen na het eten je tanden poetsenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi, hoi...
Zo mijn gezonde maaltje ook weer achter de kiezen.
Wie heeft er een tip om minder te eten? Ik kan met gemakje 2 borden op, en dat doe ik dan ook
Goed kauwen en 10 min. wachten om weer te pakken maar dat helpt niet echt.
Ik heb een haat-liefde verhouding met Evy, ik scheld haar wel eens uit in gedachten
Wou ik eens goed advies geven hier ben jij me te snel afquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je wat helpt? meteen na het eten je tanden poetsen![]()
eetlust
Oe, da's een goede, die moet ik onthouden. Ik heb sinds kort ook standaard een pakje kauwgom bij me, voor die momenten dat ik automatisch iets te snacken in m'n mond stop zonder echt trek of honger te hebben. Werkt ook goed, vreemd genoeg, zolang je aan het kauwen bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eetlust
Echt? Ik krijg altijd honger van kauwgom. Net of mijn maag verwacht dat na kauwen er automatisch vulling komtquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oe, da's een goede, die moet ik onthouden. Ik heb sinds kort ook standaard een pakje kauwgom bij me, voor die momenten dat ik automatisch iets te snacken in m'n mond stop zonder echt trek of honger te hebben. Werkt ook goed, vreemd genoeg, zolang je aan het kauwen bent.
Ow, daar had ik nog niet aan gedacht!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eetlust
Hmzz....ik heb het inmiddels ontdektquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:43 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt wat 'gedoe' gemist Faat.........
Kusje in ontvangst neemt en zich op een bak met nootjes stort. Ik háááát frisse startenquote:
Ik ben niet boos op jouquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik had ook niet door dat jij een topic had aangemaakt, sorry......
Laat mij ook even mijn mening posten zeg. Zoals ik al zei: ik geloof er geen ene snars van dat iedereen nuquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, een frisse start werkt dus alleen als men de boel de boel laat, ipv nu al zeggen dat het mis gaat. Áls het misgaat, kijken we dán wat voor maatregelen er genomen moeten worden.....
Nee, dat hele bakje noten ga ik gewoon opetenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:42 schreef clumsy_clown het volgende:
En nu verder met dieten, ja?
Ik ben een mede-smiley-addict dus van het weglaten van smilies ben ik natuurlijk niet onder de indrukquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:00 schreef motorbloempje het volgende:
en zonder excessief smilie gebruik ook nog!
Noten zijn gezondquote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:07 schreef Faat het volgende:
Nee, dat hele bakje noten ga ik gewoon opeten
[CUL-SC #110] waar alle dames strippen *O* hier staan de foto'squote:Op zondag 2 maart 2008 14:08 schreef Jojogirl het volgende:
Heb je niet de neiging om er continu even van te proeven MoBlo? Dat heb ik altijd wel met dingen die uren op het fornuis staan.
quote:Op zondag 2 maart 2008 14:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Sorry als iemand zich hier ooit gestoord heeft aan mijn gedragsucces met de nieuwe start
Joanne Korting heeft "Uit de ban van eetbuien", en "Eerste hulp bij eetbuien" geschreven, ik denk dat je een van deze bedoeld.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:25 schreef Sjeen het volgende:
Zo, net terug uit de bibliotheek, netjes op de fiets geweest trouwensIk heb 'Eetpatronen, de evolutie van ons eetgedrag', Slank worden, slank blijven, zo doe je dat' en 'Afvallen voor Dummies'
meegenomen. Lekker leesvoer dus... Trouwens, een tijdje terug is hier een boek ter sprake geweest over eetbuien, weet iemand daar toevallig de titel van?
Mijn spa fles staat gevuld naast me, ik krijg zo een glas versgeperste jus. Straks me door een berg was heen vouwen en vanavond wil ik gaan rennen...
Thanks! Die eerste bedoelde ik...quote:Op zondag 2 maart 2008 15:12 schreef teigan het volgende:
[..]
Joanne Korting heeft "Uit de ban van eetbuien", en "Eerste hulp bij eetbuien" geschreven, ik denk dat je een van deze bedoeld.
Isa, wat heb je op???quote:Op zondag 2 maart 2008 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben heel vrolijk opgestaan (dansend en al) en ben van alles van plan, maar dan moet ik niet te lang achter de laptop blijven zitten
MSN dus maar niet aandoen. Straks lekker de keuken schrobben en even door mijn voorraadkast en koelkast spitten op zoek naar produkten die over datum of bijna over datum zijn.
Hier nog eentje!quote:Ik ga alles maar weer bijhouden wat ik eet en invoeren in de Eetmeter. Het blijft een stom gedoe, maar het werkt bij mij wel. En als iets werkt moet je het eigenlijk gewoon blijven toepassen.
Gewoon nog even rustig aan doen. Volgens mij kun je het best redden om die 8 km te lopen over 7 weken.quote:Wat fijn dat het zo goed gaat met alle hardlopersIk ben stinkend jaloers
Maar ik moet even die knop weer omzetten dat ook al kan/mag ik nu niet hardlopen, er zijn nog heel veel andere sporten die goed zijn voor je conditie. En bij (de meeste) krachtoefeningen heb ik óók geen last van mijn heup, dus het is een beetje een laf excuus om dat niet te doen.
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Ben je nog met Sanaslank bezig, Riann? En hoe gaat het met lijnen?
Ik ben gewoon in 1 rap tempo blijven afvallen en toen ik op mijn streefgewicht was gaan stabiliseren.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:50 schreef teigan het volgende:
Isa, gezien het tempo dat jij nu afgevallen bent zou ik eerst eens kijken of je het kan stabiliseren, en je lichaam de tijd geven om hieraan te wennen, dat is ook al een hele winst..
Dan kan je daarna altijd nog kijken of je er nog meer af kan krijgen, en mocht dat nu langzaam aan ook lukken, dan is het ook ok!
nou ja, Isa is toch wel wat meer afgevallen dan jou, en omdat ze nu aangeeft dat het niet lekker loopt, en ze eerder na veel afvallen terugviel in weer aankomen, leek me dat misschien wel verstandig.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben gewoon in 1 rap tempo blijven afvallen en toen ik op mijn streefgewicht was gaan stabiliseren.
Waarom zou je tussendoor moedwillig gaan stabiliseren als je er sowieso nog meer afwilt?
Je hebt al best lang last van je heup of niet? Wat is bij jouw het probleem?quote:Op zondag 2 maart 2008 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk ook wel dat ik die 8 km kan lopen, maar dan moet mijn heup eerst maar eens pijnvrij worden. Ik doe nog braaf elke dag mijn oefeningen van de fysiotherapeut, alleen heb ik het hardlopen dus maar helemaal geschrapt. Het werd er elke keer weer slechter van.
Mja, misschien wel, maar om te stabiliseren moet je de teugels iets losser laten.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:40 schreef teigan het volgende:
[..]
nou ja, Isa is toch wel wat meer afgevallen dan jou, en omdat ze nu aangeeft dat het niet lekker loopt, en ze eerder na veel afvallen terugviel in weer aankomen, leek me dat misschien wel verstandig.
Juist om nu niet alsnog gedemotiveerd te raken omdat je niet meer afvalt, en het er daarna toch geleidelijk weer aan te eten.
Spieraanhechting aan het heupbot is geïrriteerd en dat blijft steeds opspelen, maar ik heb er alleen last van bij het hardlopen (en flink daarna). Ik had er vorig jaar ook al eens problemen mee en nu blijkt mijn heup rechts meer speling te hebben dan links, waardoor er instabiliteit is. Ik moet spierversterkende oefeningen doen en elke dag stretchen. Ik hoop over een maand gewoon weer 'normaal' te kunnen hardlopen.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:40 schreef computergirl het volgende:
Je hebt al best lang last van je heup of niet? Wat is bij jouw het probleem?
Ik ben meer dan een jaar bezig geweest met mijn heup/lies problemen, maar kan gelukkig wel weer hardlopen nadat ik met behulp van Evy het weer heeeel langzaam heb opgebouwd (voor Evy).
Ik sla door als ik de teugels los laat.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:48 schreef freecell het volgende:
Hoe het bij Isa werkt weet ik eigenlijk niet
ja, maar als je dan doorslaat, ben je daarvoor niet te streng bezig geweest?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, misschien wel, maar om te stabiliseren moet je de teugels iets losser laten.
Dat zou bij mij het moment zijn om door te slaan en alles er weer aan te eten. Gewoon doorgaan heeft bij mij beter gewerkt.
Hoe het bij Isa werkt weet ik eigenlijk niet
+ 1 herkenbaarquote:Op zondag 2 maart 2008 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik sla door als ik de teugels los laat.
Tof! Leuk zeg!quote:Op zondag 2 maart 2008 20:04 schreef Stormqueen het volgende:
morgen begint mijn leven weer, en kan ik dus weer gewoon ontbijten met mijn yoghurtje, en met 2 fruitjes en een zakje brood naar mijn werk![]()
(okee, dat kon ik de afgelopen 3 maanden natuurlijk ook, maar ik deed het niet)
Weggooienquote:Op zondag 2 maart 2008 20:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tof! Leuk zeg!
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!
Owja, ik heb net een kokosnoot vermoord. Iemand enig idee wat ik met 400 gram kokosvlees kan doen? Allemaal achter elkaar opeten lijkt me niet zo verstandig, want er zitten echt bezopen veel calorieen in!
Dat is ook een optie! Maar dat ga ik niet doen. Niet nadat ik minstens een kwartier bezig ben geweest met het ding open bikken.quote:
een paar kg kan nog wel toch? en een beetje spekkie is niet ergquote:Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef Levitation het volgende:
@ Isa en BJ:
Ik ben inderdaad niet aangekomen (ok, 1kg) en heb waarschijnlijk wel een boel spier opgebouwd sinds november. Kan nu immers 5 km hardlopen, wat ik toen niet kon.
![]()
Alleen ga ik over 2 maanden trouwen en ik had gehoopt nog 6kg kwijt te raken. Dat lukt niet meer en da's wel jammer. Vind mezelf namelijk nog wel een spekkie.Maar toen ik vanmiddag aan het Evy-en was heb ik een nieuw doel gesteld: ik wil 3kg kwijt voor ik ga trouwen. Dat moet lukken en verder blijf ik gewoon lekker hardlopen zodat ik ook nog meer spieren kweek.
![]()
En mijn 2de doel is om voor mijn zomervakantie naar Mexico nog onder de 82kg te komen. Ik weet dat ik dat kan.
Ik weet helemaal niets van kokenquote:Op zondag 2 maart 2008 20:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tof! Leuk zeg!
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!
Owja, ik heb net een kokosnoot vermoord. Iemand enig idee wat ik met 400 gram kokosvlees kan doen? Allemaal achter elkaar opeten lijkt me niet zo verstandig, want er zitten echt bezopen veel calorieen in!
Ik herken het, ook van gister met de pizzaquote:Op zondag 2 maart 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken.
Ik heb gisteren een pizza gehad en die is echt slecht gevallen. Had meteen buikpijn en pas nu en ik aan de dunne... Nou ja, een goede reden om die bagger voortaan achterwege te laten. Als ik nu ook even een keer buikpijn krijg van patat en burrito's ben ik in no time zo slank als een den
.
Nog meer mensen hier die slecht tegen vet eten kunnen?
Ik kan er prima tegen, mijn omgeving echter nietquote:Op zondag 2 maart 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gisteren een pizza gehad en die is echt slecht gevallen. Had meteen buikpijn en pas nu en ik aan de dunne... Nou ja, een goede reden om die bagger voortaan achterwege te laten. Als ik nu ook even een keer buikpijn krijg van patat en burrito's ben ik in no time zo slank als een den
.
Toen ik fanatiek met health bezig was had ik dat ook. At ik een keer mee met mijn studentenhuisgenoten, kon je er vergif op innemen dat het er aan de onderkant weer uit spootquote:Op zondag 2 maart 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
.
Ik las je verslagje in het slank topicquote:Op zondag 2 maart 2008 21:38 schreef Chicolate het volgende:
@Octo: kan het niet laten, maar wat herkenbaar. Altijd leuk om te gaan sneeuwhappen op makkelijke stukken, of om te zien hoe iemand zn skies verliest(mja, ik ben boarder, dan moet je daar stiekem om lachen he
. Tot je stilstaat op een vlak stuk, waar een skier gewoon kan prikken). Waar zat jij? (en had je begin van de week ook slechte sneeuw? Ik had er alleen het tweede deel van de week heel erg veel last van)
@Viking: present. Eet geen frituurvoedsel meer vanwege de extreme buikpijn die ik dan een paar dagen hou. Chinees en dergelijke begint ook steeds slechter te vallen. Zal wel te maken hebben met een steeds gezonder eetpatroon ofzo?
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spieraanhechting aan het heupbot is geïrriteerd en dat blijft steeds opspelen, maar ik heb er alleen last van bij het hardlopen (en flink daarna). Ik had er vorig jaar ook al eens problemen mee en nu blijkt mijn heup rechts meer speling te hebben dan links, waardoor er instabiliteit is. Ik moet spierversterkende oefeningen doen en elke dag stretchen. Ik hoop over een maand gewoon weer 'normaal' te kunnen hardlopen.
En mijn smoothie was heerlijkGoed idee om fruit eerst in de diepvries te leggen!
Oostenrijk, Brixen had zelfde probleem. In een mistwolk van de zwarte af, en dan ook nog eens een beslagen brilquote:Op zondag 2 maart 2008 21:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik las je verslagje in het slank topicmijn knie voelt net als jouw knie eruit ziet
![]()
Ik zat trouwens in Frankrijk in Les Menuires. We hadden de eerste paar dagen superzon. Heb tussen de middag op het balkon lekker in hemdje gezeten![]()
Daarna werd het minder weer en vrijdag was het supermistig en sneeuwde/regende het. We hebben naar elkaar lopen roepen op een paar meter afstand omdat we door de mist niets meer konden zien![]()
Ik denk dat ik de volgende keer weer eens een board en schoenen ga huren. Kijken of ik me over mijn in-de-sleeplift-met-snowboard-angst kan heenzetten
jij komt gewoon in verschillende stukken onderaan de piste straks..quote:Op zondag 2 maart 2008 21:59 schreef Rewimo het volgende:
Hee octo, welkom terug
Ik krijg ook steeds meer zin in mijn skivakantieOndanks dat er bij mij ook van alles zeer doet
Van de week weer veel last van mijn bovenbeenspier (zak er nog steeds doorheen), mijn pols wil ook maar niet, ik had iets verrekt in mijn bovenarm enz.
Ik ben een wrak. Maar skiën zal ik!
Nou vooruit, een vote op jou en BEquote:Op zondag 2 maart 2008 22:35 schreef motorbloempje het volgende:
last minute spam:
FOK!Idols: De kandidaten!stem op mij
![]()
Ik zal maar wat sporttape meenemenquote:Op zondag 2 maart 2008 22:04 schreef teigan het volgende:
jij komt gewoon in verschillende stukken onderaan de piste straks..
Bekend fenomeen. Maar ik merk vooral dat ik, nu ik gezonder en tamelijk regelmatig eet, dat ik zelden meer van die onwijze buikkrampen heb.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:18 schreef Viking84 het volgende:
@ pizza en darmkramp: dat valt mij dus ook op. Toen ik nog regelmatig ongezond at, had ik nergens last van, maar nu ik gezond eten gewend ben, meteen kramp dus. Heb het met gezond eten echter niet, ook niet in een periode van slechter eten.
Ik ben vereerd!quote:
Morgen is Sasha 9 weken oud en dus is het hoog tijd om mijn best eens te gaan doen om iig die zwangerschapskilo's eraf te krijgen en daarna nog heel veel meer.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:23 schreef ColdFeet het volgende:
BrightEyes, jij hebt dus ook afvalplannen. Ik maak uit die ticker op dat je inmiddels bevallen bent
Kun je een beetje sporten zo na de bevalling? Geen keizersnede gehad enzo?
Omdat er geen behoefte bestaat aan 4 topics, denk ikquote:Op zondag 2 maart 2008 23:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja misschien is dat ook wel zo er blijft altijd een verschil of je maar 5kg wil afvallen.. 20kg.. of 50kg..
maar dan vraag ik mij alleen nog af.. waarom 2 topics.. en waarom dan niet 3 of 4.. bijv.
ik wil niet zeuren hoormaar met een BMI van 25 kun je bijvoorbeeld wel 18 kilo willen afvallen maar met een BMI van 27 kun je ook denken van ik hoef maar 7 kilo en dan ben ik ook heel prima.
Ik dacht er gewoon over na omdat ik mijzelf en andere er op betrapte in beide topics te posten.
Ja tnx, ik ben krap wakker, wat een tegenvaller zegquote:Op zondag 2 maart 2008 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
OH en SQ!!!! Heel veel succes & plezier op je eerste werkdag, morgen
Dikke knuffel! Is er nog geen uitzicht op verbetering van de situatie?quote:Op maandag 3 maart 2008 08:03 schreef Zeeltje het volgende:
nou hier gaat het dus niet zo lekker..![]()
Zit nu weer tegen de 79 kg... Thuis gaat nog minder goed..![]()
Enige lichtpunt is dat ik nu niet elke dag een snicker pak.. Want dat deed ik van september tot januari wel.. elke dag, en af en toe nog een mars erbij..
SQ succes vandaag!
Kwestie van wennen, je hebt 3 maanden geen enkel ritme gehad. Maar nu je weer leuk werk hebt, is het gewoon een weekje wennen en dan gaat 't als vanzelf!quote:Op maandag 3 maart 2008 07:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja tnx, ik ben krap wakker, wat een tegenvaller zeg
Dankje! Nee het word steeds erger. En het huis is nog niet verkocht.. Mijn moeder ( en nu ik tussen de bedrijven door ) worden gewoon "gehersenspoeld". ...Ik wil echt zo snel mogelijk samen wonen.. maar we hebben nog geen huurhuisje..quote:Op maandag 3 maart 2008 08:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dikke knuffel! Is er nog geen uitzicht op verbetering van de situatie?
Wat een ontzettende rotsituatie! Heel veel sterkte voor jou en je moeder.quote:Op maandag 3 maart 2008 08:29 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
Dankje! Nee het word steeds erger. En het huis is nog niet verkocht.. Mijn moeder ( en nu ik tussen de bedrijven door ) worden gewoon "gehersenspoeld". ...Ik wil echt zo snel mogelijk samen wonen.. maar we hebben nog geen huurhuisje..
Dat was wel een idee, maar dan hadden Rewimo en ik het zo idioot rustig met ons tweetjes in het >35 topicquote:Op zondag 2 maart 2008 23:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Waarom is er eigenlijk niet 1 groot topicAfvallen is afvallen toch
Of 3 topics? 1 met een BMI tot 23.. mensen die zich aanstellen
1 van 23 tot 35 volgens mij de grootste groep hier
en 1 van >35 mensen met medische noodzaak om af te vallen
bijvoorbeeld
Nee hoor, Bubsel ook!quote:Op maandag 3 maart 2008 11:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat was wel een idee, maar dan hadden Rewimo en ik het zo idioot rustig met ons tweetjes in het >35 topic
Ik ook, heb het net nog even nagerekend... boven de 36quote:Op maandag 3 maart 2008 12:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Nee hoor, Bubsel ook!![]()
![]()
En als je mag blijven waar je begonnen bent... dan mag ik daar ook posten. Mijn BMI was 35.5!
Dat doet niets met mijn zelfbeeldquote:Op maandag 3 maart 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
die al een bmi van 19 hebben en nóg minder willen wegen.. je zelfbeeld wordt er niet beter van kan ik je vertellen..
Ik ook met 35,4quote:Op maandag 3 maart 2008 12:04 schreef teigan het volgende:
Die van mij was iets van 36,8, dus ik had daar dan ook bijgehoord
dát ook, maar ergens denk ik dan 'als jij je al dik vindt, dan ben ik echt een blauwe vinvis!!!!'quote:Op maandag 3 maart 2008 12:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat doet niets met mijn zelfbeelddan denk ik juist van misschien moet je eens met een dokter gaan praten
Ach het gaat er allemaal om hoe je jezelf zietquote:Op maandag 3 maart 2008 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dát ook, maar ergens denk ik dan 'als jij je al dik vindt, dan ben ik echt een blauwe vinvis!!!!'
maar inmiddels, kan ik weer een beetje tevreden in de spiegel kijken als ik mezelf in ondergoed zieen daar ben ik héul blij mee
Potentieel reltopic.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:22 schreef motorbloempje het volgende:een pro ana topic
met een waarschuwing in de op zoals op die blogs
quote:Op maandag 3 maart 2008 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
sssssssssssssssht.. ik probeerde het nog serieus te houden
Meestal wel, maar ik eet dan ook een berg fruit. Meestal doe ik 1 dag in de week zo'n reep, als soort balansdag (quote:Op maandag 3 maart 2008 12:39 schreef Sjeen het volgende:
Levi, we liggen gelijk qua koffie en water
Geen kritiek op de maaltijdreep overigens, wel een vraag. Trek je het echt, met alleen zo'n reep?
Hoeveel scheelt zo'n reep nu met bijvoorbeeld mijn lunch (4 sneden volkoren, blue band en rookvlees)?quote:Op maandag 3 maart 2008 12:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Meestal wel, maar ik eet dan ook een berg fruit. Meestal doe ik 1 dag in de week zo'n reep, als soort balansdag (). Heb het al een tijdje niet meer gedaan, maar ik heb vanmorgen de teugels maar weer eens aangetrokken. Ik wil meer gewicht kwijt. Lijkt me heerlijk om onder de 80kg te wegen... en vanmorgen was ik 88.6, dus ik heb nog ff te gaan.
Oja, die repen zijn trouwens níet lekker.![]()
De reep die ik op heb is ongeveer 210kcal.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoeveel scheelt zo'n reep nu met bijvoorbeeld mijn lunch (4 sneden volkoren, blue band en rookvlees)?
Ik wil ook (weer) onder de 80Samen doen
Ok, thanksquote:Op maandag 3 maart 2008 13:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
De reep die ik op heb is ongeveer 210kcal.
Denk dat jouw lunch 400-500 kcal is.
En ik moet zeggen... ze hebben wat herzien aan die repen en de nieuwe reep smaakje karamel smaakt beter dan de oude karamelreep.Lijkt wel minder mierzoet.
Lastig, omschakelijk gaat volgens mij bijna nooit goed, wij hebben 2 week geleden een week zonder gezeten, dat valt dan nog wel mee.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:06 schreef ymme het volgende:
Even een algemeen vraagje van mij naar jullie, aangezien iedereen hier internet heeft
Ik ben aan het kijken voor een abonnement voor internetten/bellen en telefoon. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Welke aanbieder, goedkoop etc.
Ik heb dat ook (met dank aan mijn spierziekte)quote:Op maandag 3 maart 2008 12:38 schreef Levitation het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als ik wíst waarvan ik darmklachten krijg. Maar ik heb eigenlijk elke dag problemen met mijn darmen... en ik kan (nog) niet echt een relatie met mijn voeding vinden.En dat terwijl ik eigenlijk toch al mijn hele leven darmproblemen heb.
er zijn er die het doen, ik doe het nietquote:Op maandag 3 maart 2008 17:46 schreef McGilles het volgende:
Tellen de mensen hier wel de kcal die ze per dag binnen krijgen en zo ook de eiwitten koolh en vetten ed?
Met eetmeter kun je dit heel gemakkelijk plannen, want te weinig eten is ook weer niet goed!
Zie dit nu pas, ben vandaag bijna de hele dag niet online geweest.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:43 schreef ColdFeet het volgende:
BE, zonder dit al teveel als een ondervraging te willen laten klinken: hoe is je eetpatroon? Snoep je veel, eet je regelmatig, kun je zwakke punten aanwijzen?
Pilates raadde de pufjuf nog af omdat dat heel veel spierspul is.quote:Zwemmen is wel echt goed om af te vallen, merk ik. Je hoeft niet per se heel snel te zwemmen, het is meer de duur die telt. Ik doe het 2x per week, iets van 60-80 banen, en heb echt het idee dat dat het afvallen meer bespoedigt dan hardlopen!
Veel wandelen (en evt fietsen) scheelt trouwens ook. En kun je niet iets van yoga/pilates erbij doen? of is dat nog te zwaar voor je lijf?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:28 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!
vandaag mijn eerste werkdag. Nu maar hopen dat de ll zo onder de indruk zijn van het ontploffende blikje dat ik de rest van de les geen kind aan ze heb...
Dat deed onze leraar natuurkunde ook wel eensquote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:28 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!
vandaag mijn eerste werkdag. Nu maar hopen dat de ll zo onder de indruk zijn van het ontploffende blikje dat ik de rest van de les geen kind aan ze heb...
Ik heb vooral moeite met (zelf gebakken) appeltaart en kwarktaart. Slagroomtaart afslaan gaat me gelukkig iets makkelijker af.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:34 schreef freecell het volgende:
Woppa Levi
De taart waar ik echt heel veel moeite mee heb om af te slaan is monchoutaartTe lekker! Te vel calorieen ook
Vind alleen de zin: "Dunne mensen die niet sporten hebben net zo'n grote kans om te overlijden als mensen met overgewicht." wel erg stom.quote:Gewicht minder belangrijk dan conditie
Regelmatig sporten en een goede conditie zijn belangrijker dan op je gewicht letten. Dunne mensen die niet sporten hebben net zo'n grote kans om te overlijden als mensen met overgewicht.
Je BMI, vetpercentage en middelomtrek worden steeds vaker gebruikt om je gezondheid te meten. Als deze te hoog zijn wordt je dan ook aangeraden om af te vallen. Gewicht blijkt nu minder belangrijk dan gedacht, maar toch is afvallen geen slecht advies. Een goede algehele conditie door regelmatig te sporten is namelijk het belangrijkst.
Mensen die regelmatig sporten hebben ongeacht hun gewicht een kleinere kans om te overlijden. De onderzoekers vertellen in het Journal of the American Medical Association dat het verschil in sterftekans tussen dikke fitte en dunne onfitte mensen tot wel 50 procent kan oplopen.
De laatste jaren is er steeds meer nadruk op je gewicht komen te liggen. Maar beweging is volgens de onderzoekers belangrijker. Elke dag een half uurtje stevig wandelen, is al genoeg. Dit is gebleken uit een studie waarbij ruim 2600 mensen twaalf jaar zijn gevolgd. Alle deelnemers waren boven de 60 jaar.
Kipfilet, filet american, zoute (oude) 30+kaas (komkommer en tomaat er los bij meenemen?) en sandwichspread blijven erg lekker op brood! (ook als ze lang in een bakje gezeten hebben). Sandwichspread is wel minder in een boterhamzakje, hele zakje kan opeens onder zitten, maar ook dan blijft het relatief erg goed. Ik heb nog nooit gehad dat ik mijn brood niet meer lusttequote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Bah, wat eten jullie allemaal heerlijk gezond.
Ik heb weer 's niets fatsoenlijks in huis om goed van te koken, dus het wordt een aardappelsalade-achtig iets vandaag. Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
De meeste van de mueslisoorten vind ik ook nog 's lekker, maar alleen zolang ik ze niet te lang achter elkaar eet, dan raak ik het echt zat. Zou dus eigenlijk verschillende smaken in huis moeten halen.
Rookvlees en rosbief zijn lekker en redelijk 'light'...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Bah, wat eten jullie allemaal heerlijk gezond.
Ik heb weer 's niets fatsoenlijks in huis om goed van te koken, dus het wordt een aardappelsalade-achtig iets vandaag. Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
De meeste van de mueslisoorten vind ik ook nog 's lekker, maar alleen zolang ik ze niet te lang achter elkaar eet, dan raak ik het echt zat. Zou dus eigenlijk verschillende smaken in huis moeten halen.
Ik heb vandaag rosbief gekocht voor op brood. Dat vind ik zoooo lekker en aangezien ik gestopt ben met varkensvlees eten is de keuze in broodbeleg redelijk beperkt geworden. Verder eet ik kaas... en kipfilet, dat is het wel zo'n beetje. Oja en 's morgens altijd light jam van AH, minder suiker, geen zoetstoffen en erg lekker.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
...
Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
...
Daar heb ik dus ook moeite mee, na jaren proberen af te vallenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef freecell het volgende:
Het is nog best wel even omschakelen om aankomen nu opeens prima te vinden in mijn hoofd. Ik weet dat het normaal is en dat ik heel mooi volgens schema aankom enzo, maar het voelt soms toch gewoon als aankomen
ik loop al weken taart af te slaanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:57 schreef Levitation het volgende:
Ik heb zojuist slagroomtaart afgeslagen.![]()
*fier op mezelf*
haha het zag er echt heeeeeerlijk uitquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:32 schreef Isabeau het volgende:
Je nam geen eigengemaakte appeltaart?Wow. Wat stom
Maar fijn dat het je lukt om daarvan af te blijven!
Leuk! Je bent gewoon gaan sporten!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben dan toch eindelijk naar aquafitness geweest
Was erg leuk. Ik ben een van de jongstenZal het morgen wel voelen hier en daar aan mijn spieren...
Maar een echte no go tijdens een zwangerschapquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:43 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook moeite mee, na jaren proberen af te vallen
Filet americain is ook redelijk mager als broodbeleg.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een echte no go tijdens een zwangerschap
Welles... in het uiterste Zuiden danquote:
Ik heb pas een verpakking rosbief gehaald en lekker helemaal in mijn eentje opgegeten op heerlijk vers witbrood met vers gemalen peper erop. En ja,die lunch heb ik redelijk veel gegeten, want daarna was de rosbief opquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]Helaas wel. Ik ben er namelijk dol op. Op rosbief ook trouwens, ook al zo'n no go op dit moment.
Maar ik compenseer het leed door vleeswaren te nemen die ik normaal niet eet omdat ze niet mager genoeg zijn (chorizo enzo). Dit onder het motto van voor 2 eten
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iehh, een limbo! *wapperhand beweging maakt*
Verschrikkelijk, hier ook. Er is al een sultana doorheen gegaan en stukjes kokosnoot, maar ik blijf trek hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:14 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed van je clumsy!
Hier slaat de snaai-trek toe.
De beschuitjes met chocopasta schreeuwen me toe vanuit de kast, maar ik doe het niet. Ik zit lekker een Minneola te pellen.
Jupsquote:Op woensdag 5 maart 2008 06:51 schreef Isabeau het volgende:
Veel plezier op je werk, Freecell en wat fijn dat je laptop het weer doet!
Truste Isa!quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben nu thuis, freecell en ga dus nu slapenFijne dag allemaal!
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iehh, een limbo! *wapperhand beweging maakt*
Way to go Levi!quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:30 schreef Levitation het volgende:
Oja, ontopic... 88.0 op de weegschaal vanmorgen. I'm back on track!![]()
Wil zo graag nog wat spek kwijt voor m'n bruiloft.
Ik was gisteren een beetje met mijn profiel aan het klooien... ik verander het wel weer terug.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Way to go Levi!
Vanwaar het nieuwe icoontje? Ik moet nu iedere keer kijken wie er heeft gepost.
Die eerste kon ik nog plaatsen, die 2e niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:45 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik was gisteren een beetje met mijn profiel aan het klooien... ik verander het wel weer terug.
Heb gisteren de volgende icoontjes gehad:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Maar het levert een hoop commentaar op... dus terug naar mijn eigen koppie.
Tenzij je foie gras enzo krijgtquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die eerste kon ik nog plaatsen, die 2e niet.
Maar doe vooral wat jij leuk vindt!
Maar afijn, gister heel netjes 1515 calorieen gegeten en vanavond uit eten. Maar dat schijnt haute cuisine te zijn, dus het zijn vast geen enorme bergen met calorierijk eten.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
ok.. ik vind het nu echt eng worden...
77,6 daarnet![]()
![]()
Dat zal vooral mijn moeder leuk vinden.quote:
Foie gras is zielig.quote:
Goed bezig! Kijken wie er het eerste bij de 80 is?quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:28 schreef Sjeen het volgende:
86,1 vanmorgen... weer op weg dusEn nu ga ik met Isa de stad in, op de fiets
Hypermobiel?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, toch maar even gesport. Niet heel lang, 3 kwartier in totaal, gefietst en gehardloopt (ja, dat is een woord. Vinnik), en merk dat m'n gewrichten het er toch moeilijk mee hebben. Ik heb te losse gewrichten, dus alles doet al snel zeer
.
Gewicht gaat goed, zeg! Doe je ook mee met de race naar de 80?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:34 schreef omearos het volgende:
Vanmorgen 86,6kg, dus ga weer omlaag
Gisteren gegeten:
cracker met chocopasta
cappuccino met suiker
brinta en appelmoes (beugel aangedraaid)
appelmoes
soep met brood
En nu heb ik nog steeds last van mijn beugel, dus vanmorgen weer brinta en straks iets van soep denk ik. Vanavond pasta met rode saus, da's ook wel zacht.
Ik grom met je mee. Heb alleen nog maar brinta en een kop espreschoc op, appel kan ik niet eten omdat mijn beugel teveel pijn doet (geen mes mee) Drink nu veel water tot colleges afgelopen zijn en ik naar huis kan voor lunch. nog 45min.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben vanmorgen begonnen met:
schaaltje yoghurt met cruesli, koffie, glas Appelsientje
Appel tussendoor en 3 koffie met suiker (mental note: zoetjes meebrengen naar kantoor, die hebben ze hier niet), litertje water
En aangezien ik me de afgelopen maanden zo structureel klem heb gegeten doet mijn maag nu grommen
Wie doen er mee? Is wel een mooie extra motivatie, kan ik wel gebruikenquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gewicht gaat goed, zeg! Doe je ook mee met de race naar de 80?![]()
Beugel aantrekken, dat kan ik me nog wel herinneren!Dan kun je idd niets meer bijten...
Ik heb Sjeen net ook uitgedaagd, dus zij hopelijk ook!quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:46 schreef omearos het volgende:
[..]
Wie doen er mee? Is wel een mooie extra motivatie, kan ik wel gebruiken
Jij bent idd sportief, ik moet nog steeds beginnen met Evyquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb Sjeen net ook uitgedaagd, dus zij hopelijk ook!![]()
Ik ben sportief, ik geef jullie een voorsprongetje.(ik was 88.0 vanmorgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |