er zijn er die het doen, ik doe het nietquote:Op maandag 3 maart 2008 17:46 schreef McGilles het volgende:
Tellen de mensen hier wel de kcal die ze per dag binnen krijgen en zo ook de eiwitten koolh en vetten ed?
Met eetmeter kun je dit heel gemakkelijk plannen, want te weinig eten is ook weer niet goed!
Zie dit nu pas, ben vandaag bijna de hele dag niet online geweest.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:43 schreef ColdFeet het volgende:
BE, zonder dit al teveel als een ondervraging te willen laten klinken: hoe is je eetpatroon? Snoep je veel, eet je regelmatig, kun je zwakke punten aanwijzen?
Pilates raadde de pufjuf nog af omdat dat heel veel spierspul is.quote:Zwemmen is wel echt goed om af te vallen, merk ik. Je hoeft niet per se heel snel te zwemmen, het is meer de duur die telt. Ik doe het 2x per week, iets van 60-80 banen, en heb echt het idee dat dat het afvallen meer bespoedigt dan hardlopen!
Veel wandelen (en evt fietsen) scheelt trouwens ook. En kun je niet iets van yoga/pilates erbij doen? of is dat nog te zwaar voor je lijf?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:28 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!
vandaag mijn eerste werkdag. Nu maar hopen dat de ll zo onder de indruk zijn van het ontploffende blikje dat ik de rest van de les geen kind aan ze heb...
Dat deed onze leraar natuurkunde ook wel eensquote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:28 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!
vandaag mijn eerste werkdag. Nu maar hopen dat de ll zo onder de indruk zijn van het ontploffende blikje dat ik de rest van de les geen kind aan ze heb...
Ik heb vooral moeite met (zelf gebakken) appeltaart en kwarktaart. Slagroomtaart afslaan gaat me gelukkig iets makkelijker af.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:34 schreef freecell het volgende:
Woppa Levi
De taart waar ik echt heel veel moeite mee heb om af te slaan is monchoutaartTe lekker! Te vel calorieen ook
Vind alleen de zin: "Dunne mensen die niet sporten hebben net zo'n grote kans om te overlijden als mensen met overgewicht." wel erg stom.quote:Gewicht minder belangrijk dan conditie
Regelmatig sporten en een goede conditie zijn belangrijker dan op je gewicht letten. Dunne mensen die niet sporten hebben net zo'n grote kans om te overlijden als mensen met overgewicht.
Je BMI, vetpercentage en middelomtrek worden steeds vaker gebruikt om je gezondheid te meten. Als deze te hoog zijn wordt je dan ook aangeraden om af te vallen. Gewicht blijkt nu minder belangrijk dan gedacht, maar toch is afvallen geen slecht advies. Een goede algehele conditie door regelmatig te sporten is namelijk het belangrijkst.
Mensen die regelmatig sporten hebben ongeacht hun gewicht een kleinere kans om te overlijden. De onderzoekers vertellen in het Journal of the American Medical Association dat het verschil in sterftekans tussen dikke fitte en dunne onfitte mensen tot wel 50 procent kan oplopen.
De laatste jaren is er steeds meer nadruk op je gewicht komen te liggen. Maar beweging is volgens de onderzoekers belangrijker. Elke dag een half uurtje stevig wandelen, is al genoeg. Dit is gebleken uit een studie waarbij ruim 2600 mensen twaalf jaar zijn gevolgd. Alle deelnemers waren boven de 60 jaar.
Kipfilet, filet american, zoute (oude) 30+kaas (komkommer en tomaat er los bij meenemen?) en sandwichspread blijven erg lekker op brood! (ook als ze lang in een bakje gezeten hebben). Sandwichspread is wel minder in een boterhamzakje, hele zakje kan opeens onder zitten, maar ook dan blijft het relatief erg goed. Ik heb nog nooit gehad dat ik mijn brood niet meer lusttequote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Bah, wat eten jullie allemaal heerlijk gezond.
Ik heb weer 's niets fatsoenlijks in huis om goed van te koken, dus het wordt een aardappelsalade-achtig iets vandaag. Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
De meeste van de mueslisoorten vind ik ook nog 's lekker, maar alleen zolang ik ze niet te lang achter elkaar eet, dan raak ik het echt zat. Zou dus eigenlijk verschillende smaken in huis moeten halen.
Rookvlees en rosbief zijn lekker en redelijk 'light'...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Bah, wat eten jullie allemaal heerlijk gezond.
Ik heb weer 's niets fatsoenlijks in huis om goed van te koken, dus het wordt een aardappelsalade-achtig iets vandaag. Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
De meeste van de mueslisoorten vind ik ook nog 's lekker, maar alleen zolang ik ze niet te lang achter elkaar eet, dan raak ik het echt zat. Zou dus eigenlijk verschillende smaken in huis moeten halen.
Ik heb vandaag rosbief gekocht voor op brood. Dat vind ik zoooo lekker en aangezien ik gestopt ben met varkensvlees eten is de keuze in broodbeleg redelijk beperkt geworden. Verder eet ik kaas... en kipfilet, dat is het wel zo'n beetje. Oja en 's morgens altijd light jam van AH, minder suiker, geen zoetstoffen en erg lekker.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
...
Ik heb nog een vraagje over broodbeleg: weten jullie lekkere dingen erop? Als ik naar school ga heb ik echt de behoefte aan brood tussendoor, of iig iets 'vasts', maar ik ben zó kieskeurig met beleg. Alle zoete dingen eet ik wel, maar vermijd ik. Kipfilet vind ik erg lekker, dat is ook redelijk mager volgens mij hè? Kaas eet ik alleen in combinatie met tomaat en komkommer, dus dat wordt 'm ook niet.
...
Daar heb ik dus ook moeite mee, na jaren proberen af te vallenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef freecell het volgende:
Het is nog best wel even omschakelen om aankomen nu opeens prima te vinden in mijn hoofd. Ik weet dat het normaal is en dat ik heel mooi volgens schema aankom enzo, maar het voelt soms toch gewoon als aankomen
ik loop al weken taart af te slaanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:57 schreef Levitation het volgende:
Ik heb zojuist slagroomtaart afgeslagen.![]()
*fier op mezelf*
haha het zag er echt heeeeeerlijk uitquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:32 schreef Isabeau het volgende:
Je nam geen eigengemaakte appeltaart?Wow. Wat stom
Maar fijn dat het je lukt om daarvan af te blijven!
Leuk! Je bent gewoon gaan sporten!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben dan toch eindelijk naar aquafitness geweest
Was erg leuk. Ik ben een van de jongstenZal het morgen wel voelen hier en daar aan mijn spieren...
Maar een echte no go tijdens een zwangerschapquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:43 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook moeite mee, na jaren proberen af te vallen
Filet americain is ook redelijk mager als broodbeleg.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar een echte no go tijdens een zwangerschap
Welles... in het uiterste Zuiden danquote:
Ik heb pas een verpakking rosbief gehaald en lekker helemaal in mijn eentje opgegeten op heerlijk vers witbrood met vers gemalen peper erop. En ja,die lunch heb ik redelijk veel gegeten, want daarna was de rosbief opquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]Helaas wel. Ik ben er namelijk dol op. Op rosbief ook trouwens, ook al zo'n no go op dit moment.
Maar ik compenseer het leed door vleeswaren te nemen die ik normaal niet eet omdat ze niet mager genoeg zijn (chorizo enzo). Dit onder het motto van voor 2 eten
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iehh, een limbo! *wapperhand beweging maakt*
Verschrikkelijk, hier ook. Er is al een sultana doorheen gegaan en stukjes kokosnoot, maar ik blijf trek hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:14 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed van je clumsy!
Hier slaat de snaai-trek toe.
De beschuitjes met chocopasta schreeuwen me toe vanuit de kast, maar ik doe het niet. Ik zit lekker een Minneola te pellen.
Jupsquote:Op woensdag 5 maart 2008 06:51 schreef Isabeau het volgende:
Veel plezier op je werk, Freecell en wat fijn dat je laptop het weer doet!
Truste Isa!quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben nu thuis, freecell en ga dus nu slapenFijne dag allemaal!
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iehh, een limbo! *wapperhand beweging maakt*
Way to go Levi!quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:30 schreef Levitation het volgende:
Oja, ontopic... 88.0 op de weegschaal vanmorgen. I'm back on track!![]()
Wil zo graag nog wat spek kwijt voor m'n bruiloft.
Ik was gisteren een beetje met mijn profiel aan het klooien... ik verander het wel weer terug.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Way to go Levi!
Vanwaar het nieuwe icoontje? Ik moet nu iedere keer kijken wie er heeft gepost.
Die eerste kon ik nog plaatsen, die 2e niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:45 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik was gisteren een beetje met mijn profiel aan het klooien... ik verander het wel weer terug.
Heb gisteren de volgende icoontjes gehad:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Maar het levert een hoop commentaar op... dus terug naar mijn eigen koppie.
Tenzij je foie gras enzo krijgtquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die eerste kon ik nog plaatsen, die 2e niet.
Maar doe vooral wat jij leuk vindt!
Maar afijn, gister heel netjes 1515 calorieen gegeten en vanavond uit eten. Maar dat schijnt haute cuisine te zijn, dus het zijn vast geen enorme bergen met calorierijk eten.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
ok.. ik vind het nu echt eng worden...
77,6 daarnet![]()
![]()
Dat zal vooral mijn moeder leuk vinden.quote:
Foie gras is zielig.quote:
Goed bezig! Kijken wie er het eerste bij de 80 is?quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:28 schreef Sjeen het volgende:
86,1 vanmorgen... weer op weg dusEn nu ga ik met Isa de stad in, op de fiets
Hypermobiel?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, toch maar even gesport. Niet heel lang, 3 kwartier in totaal, gefietst en gehardloopt (ja, dat is een woord. Vinnik), en merk dat m'n gewrichten het er toch moeilijk mee hebben. Ik heb te losse gewrichten, dus alles doet al snel zeer
.
Gewicht gaat goed, zeg! Doe je ook mee met de race naar de 80?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:34 schreef omearos het volgende:
Vanmorgen 86,6kg, dus ga weer omlaag
Gisteren gegeten:
cracker met chocopasta
cappuccino met suiker
brinta en appelmoes (beugel aangedraaid)
appelmoes
soep met brood
En nu heb ik nog steeds last van mijn beugel, dus vanmorgen weer brinta en straks iets van soep denk ik. Vanavond pasta met rode saus, da's ook wel zacht.
Ik grom met je mee. Heb alleen nog maar brinta en een kop espreschoc op, appel kan ik niet eten omdat mijn beugel teveel pijn doet (geen mes mee) Drink nu veel water tot colleges afgelopen zijn en ik naar huis kan voor lunch. nog 45min.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben vanmorgen begonnen met:
schaaltje yoghurt met cruesli, koffie, glas Appelsientje
Appel tussendoor en 3 koffie met suiker (mental note: zoetjes meebrengen naar kantoor, die hebben ze hier niet), litertje water
En aangezien ik me de afgelopen maanden zo structureel klem heb gegeten doet mijn maag nu grommen
Wie doen er mee? Is wel een mooie extra motivatie, kan ik wel gebruikenquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gewicht gaat goed, zeg! Doe je ook mee met de race naar de 80?![]()
Beugel aantrekken, dat kan ik me nog wel herinneren!Dan kun je idd niets meer bijten...
Ik heb Sjeen net ook uitgedaagd, dus zij hopelijk ook!quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:46 schreef omearos het volgende:
[..]
Wie doen er mee? Is wel een mooie extra motivatie, kan ik wel gebruiken
Jij bent idd sportief, ik moet nog steeds beginnen met Evyquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb Sjeen net ook uitgedaagd, dus zij hopelijk ook!![]()
Ik ben sportief, ik geef jullie een voorsprongetje.(ik was 88.0 vanmorgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |