Voor wat voor kritiek dan? Op dieet en afvallen in het algemeen of op de manier waarop een specifiek iemand iets doet. Als dat laatste mag, wordt het snel een afkraaktopic vrees ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om dit topic uitsluitend, zoals bedoeld, als steuntopic te hanteren en dat er daarnaast een kritiektopic wordt geopend?
Met Sonja Bakker hebben we dat toen ook gedaan: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
hoe zie je dat precies? Dat als mensen hier iets lezen wat ze niet bevalt, ze dan quoten in dat andere topic?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om dit topic uitsluitend, zoals bedoeld, als steuntopic te hanteren en dat er daarnaast een kritiektopic wordt geopend?
Met Sonja Bakker hebben we dat toen ook gedaan: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Dat is wel een goed ideequote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef schatje het volgende:
Nou ja, dat jullie er niet mee lastig worden gevallen en geen verantwoording hoeven af te leggen. Je hebt bijvoorbeeld altijd wel een keer in de zoveel tijd een buitenstander die binnen komt stormen dat een dieet niet werkt. Die kan dan mooi worden doorverwezen naar het kritiektopic. Natuurlijk geen afkraaktopic van op de man te spelen. Meer in de trant van de zin en onzin van dieten ofzo.
Sjeen, kleine stapjes werken het lekkerst, tenminste voor mij wel..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef Sjeen het volgende:
Een frisse nieuwe start, daar ben ik wel aan toe! Weeg nu 86/87 kilo bij een lengte van 1.70m. Mijn BMI schommelt dus net rond de 30. Ik wil uiteindelijk graag naar een BMI van 25, dat houdt in ongeveer 72 kilo. Dat doel is nu nog te ver weg. Voorlopig wil ik me in eerste instantie richten op minder dan 85 kilo, dan minder dan 80 kilo, minder dan 75 kilo en dan zien we wel weer verder
Strategie... Weer strikter omgaan met eten en vanaf deze week weer met Evi starten
Ik denk dat dat niet haalbaar is. Onderdeel van steunen is ook mensen op de vingers tikken als ze echt verkeerd bezig gaan. Ik kom hier niet alleen voor knuffels, maar vooral om te horen of ik wel goed bezig ben en om te spieken wat anderen doen en wat daarop wordt gezegd.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Daar heb je ook gelijk in.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:12 schreef omearos het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet haalbaar is. Onderdeel van steunen is ook mensen op de vingers tikken als ze echt verkeerd bezig gaan. Ik kom hier niet alleen voor knuffels, maar vooral om te horen of ik wel goed bezig ben en om te spieken wat anderen doen en wat daarop wordt gezegd.
Ik was bij les acht geloof ik. Maar ga toch gewoon weer opnieuw beginnen. Heb ook al een tijdje geen volleybaltraining meer gehad, vanwege gebroken pinkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:10 schreef teigan het volgende:
[..]
Sjeen, kleine stapjes werken het lekkerst, tenminste voor mij wel..
Hoever was je eerder met Evi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The girl that lost her mind
Hm ja, je moet er niet aan denken dat je er een bal op zou krijgenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:19 schreef Sjeen het volgende:
Niet helemaal... wel uit het gips gelukkig. Nu met klittenband vastgemaakt aan mijn ringvinger. Dat moet nu nog twee weken (al twee weken gehad) en dan voorzichtig weer op eigen kracht. Volleybal dit seizoen niet meer, volgend seizoen (in augustus) langzaam beginnen en liefst met pink aan ringvinger vast...
Waarom wil het niet? Waar heb je moeite mee?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga gewoon meeposten, want ik kan alle steuntjes in de rug gebruiken. Het wil allemaal helamaal niet zo goed gaan als ik zou willen, dus misschien dat erover kletsen helpt
.
Discipline, vooral. Ik heb jarenlang een ontzettend slecht eetpatroon gehad, getriggerd door stress. Nu zijn de stressfactoren weggevallen, maar vind ik het héél lastig om m'n eetpatroon te veranderen. En mezelf ertoe zetten om te sporten vergt ook veel moeite. Het is echt een drempel die ik over moet telkens, vooral psychisch denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom wil het niet? Waar heb je moeite mee?
Jep, zo weinig mogelijk ongezonde dingen in huis is een goede en is hier ook vaak het geval, het rotte is alleen dat is héél vaak van huis weg ben, en ik ik met regelmaat 4 of 5 uur per dag aan het reizen ben. Dan sta je op de trein te wachten of moet je anderhalf uur killen in de trein, terwijl je net langs alle winkeltjes ben gelopenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:40 schreef Rewimo het volgende:
Discipline is een van de moeilijkste dingen. Ik ben er ook slecht in
Het helpt in elk geval wel als je zorgt dat je alleen gezonde dingen in huis hebt. Zo kun je niet de fout ingaan door het eten van dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Kun je niet samen met iemand gaan sporten? 't Is best moeilijk om in je eentje de deur uit te gaan. Dan denk je al gauw van: laat maar, volgende keer ga ik wel. Maar als je samen met iemand gaat en er staat dus iemand op je te wachten, dan zeg je minder snel af. En als je eenmaal geweest bent ben je blij dat je gesport hebt
Hardloopschema Evy, je kan er een topic over vinden in het sportforumquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, wat is Evi?
http://members.lycos.nl/siedje44/ hier te vindenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, wat is Evi?
Weet je wat helpt? meteen na het eten je tanden poetsenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi, hoi...
Zo mijn gezonde maaltje ook weer achter de kiezen.
Wie heeft er een tip om minder te eten? Ik kan met gemakje 2 borden op, en dat doe ik dan ook
Goed kauwen en 10 min. wachten om weer te pakken maar dat helpt niet echt.
Ik heb een haat-liefde verhouding met Evy, ik scheld haar wel eens uit in gedachten
Wou ik eens goed advies geven hier ben jij me te snel afquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je wat helpt? meteen na het eten je tanden poetsen![]()
eetlust
Oe, da's een goede, die moet ik onthouden. Ik heb sinds kort ook standaard een pakje kauwgom bij me, voor die momenten dat ik automatisch iets te snacken in m'n mond stop zonder echt trek of honger te hebben. Werkt ook goed, vreemd genoeg, zolang je aan het kauwen bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eetlust
Echt? Ik krijg altijd honger van kauwgom. Net of mijn maag verwacht dat na kauwen er automatisch vulling komtquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oe, da's een goede, die moet ik onthouden. Ik heb sinds kort ook standaard een pakje kauwgom bij me, voor die momenten dat ik automatisch iets te snacken in m'n mond stop zonder echt trek of honger te hebben. Werkt ook goed, vreemd genoeg, zolang je aan het kauwen bent.
Ow, daar had ik nog niet aan gedacht!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eetlust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |