Het is ook niet een Core Duo, het is een Intel Pentium Dual Core. Ik weet niet precies wat dit inhoudt, maar je kan beter een Core Duo hebben dan deze denk ik.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:16 schreef funrider het volgende:
Mooi systeempje die Compaq alleen geen Core2Duo dit is de voorloper ervan.
Voor de rest mooie specs. Zit er Vista Premium bij?
Wireless zou gelijk moeten werken mits je thuis een wireless modem hebt. Even wachtwoord intikken en gaan.
CS 3 kan ie goed draaien en er zit al een WLAN kaartje in (802.11 b/g WLAN).quote:[b]
High speed 56K modem
Ethernet 10/100BT integrated network interface
802.11 b/g WLAN
Dit voor ¤499,-
Is dit wat een schappelijke prijs? Voor die prijs moet ik verder niet zeuren zeker?
Ik zal 'm vooral gebruiken voor standaard studentenwerk + grafisch ontwerp.
(En nee ik heb geen behoefte aan een superdure designbak, als 'ie CS3 kan draaien is het best)
Acer is de nummer 3 in de wereld en heeft de grootste groei dit jaar gedaan dus denk het welquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef -0- het volgende:
[..]
Hmmz ziet er niet slecht uit, is Acer een beetje betrouwbaar tegenwoordig?
Voor 749,- incl btwquote:Processor Merk Intel
Processor Familie Core 2 Duo
Processor type T7500
Snelheid 2.20 GHz
Cache 4096 KB
Geheugen 4096 MB
Max. Geheugen 4096 MB
Aantal geheugenbanken 2
Geheugenbanken in gebruik 2
Harddisk grootte 640 GB
Scherm grootte 17.0 inch
Scherm type WXGA+
Resolutie 1440x900 px
Grafische kaart NVIDIA GeForce Go
Type grafische kaart 8400M-GS
Geheugen videokaart 256 MB
Cardreader SD,MMC,MS(pro),xD
Geluidskaart Ja
Speakers Ja
Microfoonaansluiting Ja
Koptelefoonaansluiting Ja
Firewire (IEEE1394) Ja
USB 2.0 Ja
Aantal Express-Card sloten 1
VGA Connector (D-Sub) Ja
VGA Connector (DVI) Ja
TV out Ja
Netwerkaansluiting (RJ45) Ja
Wireless Lan aansluiting Ja
Modem aansluiting (RJ11) Ja
Webcam Ja
Optische Drive DVD±RW DL
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Batterij Li-Ion
Gewicht 3.0 Kg
Breedte 404 mm
Diepte 298 mm
Hoogte 43 mm
quote:Productspecificaties
Processor
Intel Core 2 Duo - T9400
Kloksnelheid
2.53 GHz
Besturingssysteem
Windows Vista Home Basic 32-bit
Intern geheugen
4096 MB DDR-II 2 x 2048 MB
Max. intern geheugen
4096 MB
Opslagmedia
Harde schijf
320 GB (7200 rpm, Serial ATA)
Mediastations
8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM
Beeld
Beeldscherm
15.4 inch TN-panel TFT LCD Breedbeeld
Resolutie
1680 x 1050 pixels
Videokaart
Nvidia 9600M GT
Videokaartgeheugen
512 MB
Ingebouwde webcam
Ja
Geluid
Geluid
Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Luidsprekers
Ja
Ingebouwde microfoon
Ja
Netwerk
Netwerkfuncties
Ja
Draadloze netwerkverbinding
802.11a/g (300 Mbit/s max.)
Modem
V90 (56Kbps)
Bluetooth
Ja
Aansluitmogelijkheden
Data
Usb-poort(en), RJ-45 Ethernet geen USB2?
Audio
Hoofdtelefoonuitgang
Voeding
Voeding
Batterij
Li-Ion
En dikke troep is kwa afwerkingquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:57 schreef TC03 het volgende:
Ik zou nooit een Acer kopen, al is het maar omdat ze er altijd gigantisch lelijk uitzien.
Tja, niks speciaals verder. Voornamelijk internet/muziek/office. Vanuit dat oogpunt lijkt me de goedkopere versie het best, maar misschien heeft de duurdere versie veel meer voordelen? Ik kan ze alleen niet helemaal ontdekken..quote:
Dat voordeel is nooit ¤400 waard. Neem de goedkope.quote:Op maandag 3 november 2008 09:23 schreef robski18 het volgende:
[..]
Tja, niks speciaals verder. Voornamelijk internet/muziek/office. Vanuit dat oogpunt lijkt me de goedkopere versie het best, maar misschien heeft de duurdere versie veel meer voordelen? Ik kan ze alleen niet helemaal ontdekken..
Dat dacht ik dus ook al. Bedankt voor de tip. Nu zit ik even verder te kijken naar laptops in die lagere prijsklasse, en eigenlijk lijkt me deze HP Pavilion DV5-1160ED - 4096 MB / 320 GB misschien nog wel aantrekkelijker.quote:Op maandag 3 november 2008 14:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat voordeel is nooit ¤400 waard. Neem de goedkope.
Heb even wat quotes:quote:Op maandag 3 november 2008 16:52 schreef TC03 het volgende:
Die HP schijnt niet zo'n goede batterijduur te hebben. Google eens op wat reviews, en zoek dan op "hp pavilion dv5 review", dus zonder 1160-ED.
Die HP vind ik qua specs wel duidelijk de betere van de drie.
Al gaan deze commentaren voornamelijk over de dv5-1015nr, het ziet er niet goed uit nee. Ik weet niet of er uberhaupt significante verschillen tussen modellen qua batterijen bestaan? Anders wordt het toch nog even goed nadenken, die Vaio heeft 3 uur. De HP vind ik alleen wel mooier en is gewoonweg beter. Lastig!quote:Subpar battery life
Ordinary battery life
which only managed a very ordinary one and a half hours in our DVD battery run-down test.
Terrible battery life
De batterij heb ik gemeten op een 2u45min
poor battery life
We're starting to notice a trend: HP's Pavilion dv5 laptops do not deliver great battery life. Though this config edged the other two on our video playback battery drain test, it turned in a very pedestrian 2 hours 15 minutes, far short of the 3 hours or more you can get from competing models.
Ook ik ben aan het zoeken voor een nieuwe Laptop en de acer biedt goede deals.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef Dzy het volgende:
Nee. Als je hem wilt meenemen kun je beter een ander merk nemen, als je hem de hele tijd thuis laat staan kun je beter een desktop kopen.
Ik heb een HP (nc6400) gehad vanuit mijn werk en in het begin was de batterij duur erg goed (in Office aan het werk en winamp draaien 5+ uur op de accu). Maar na ongeveer een anderhalf jaar was het voorbij. De accu is volledig kapot en kan windows er niet eens meer mee opstarten. (meerdere collega's hadden daar last van.)quote:Op maandag 3 november 2008 18:00 schreef robski18 het volgende:
[..]
Heb even wat quotes:
[..]
Al gaan deze commentaren voornamelijk over de dv5-1015nr, het ziet er niet goed uit nee. Ik weet niet of er uberhaupt significante verschillen tussen modellen qua batterijen bestaan? Anders wordt het toch nog even goed nadenken, die Vaio heeft 3 uur. De HP vind ik alleen wel mooier en is gewoonweg beter. Lastig!
Ik ben ook van plan om deze te kopen, ziet er goed uit, hier staat een volledige review: http://tweakers.net/revie(...)weinig-pagina-1.htmlquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:22 schreef PESgamer90 het volgende:
Maar om weer ontopic te komen: ik heb dus een laptop nodig en die heeft dus geen grote harde schijf nodig omdat ik een externe ga kopen. Hij moet in ieder geval USB 2 hebben zodat ik die harde schijf er op kan aansluiten. Hij moet ook sterk genoeg zijn om films in HD kwaliteit af te spelen (minimaal 720p). Ook speel ik af en toe games (ik wil sowieso GTA4 en Saints Row kunnen spelen). Vista hoef ik niet persé, ik heb nu Windows XP en ik daar ben ik zeer tevreden mee. Ik wil de mogelijkheid hebben om hem aan te sluiten op een normale computer monitor. Hij hoeft niet draagbaar (licht en klein) te zijn, want ik zal hem vooral thuis gebruiken en niet op mijn school/werk. Een dvd brander zou handig zijn. Webcam en microfoon zal ik nooit gebruiken en heb ik dus niet nodig
Ik zag deze laptop op bol.com (ik wist niet eens dat ze laptops verkochten):
[..]
Niet helemaal waar eigenlijkquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:13 schreef elfzesendertig het volgende:
Nog een tipje voor mensen die een laptop halen met 4GB geheugen: even dubbel checken of er een 64-bit besturingssysteem bij geleverd wordt, anders heb je een kleine 1GB voor nop.
Matige CPU en HDD, verder best aardig voor de prijs.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 06:29 schreef Nihil het volgende:
vinden jullie de aanbieding van Ibood van vandaag wat?
http://www.ibood.com/nl/nl/product_list_comments.php?product=9907
Okay.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:53 schreef Pritt het volgende:
Tsja, als hij flink gaat webdesignen ala photoshop etc. dan is die chip inderdaad wat matig. Verder zijn Lenovo's wel erg leuke laptops voor de prijzen.
Dat zegt niks. Welke videokaart is het?quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:20 schreef elfzesendertig het volgende:
Inderdaad een matige laptop voor die prijs. Ik had voor 700 euro dezelfde processor, 3GB geheugen, 250GB harde schijf en een 256MB videokaart. Scherm had wel een resolutie van 1440x900 maar dat is echt ruim voldoende voor een 15.4".
Pritt, geheugen is echt super goedkoop tegenwoordig, dus daar hoef je het niet om te laten.
Ik heb exáct dezelfde eisen en wil hem ook op korte termijn aan gaan schaffen. Denk tot nu toe ook aan een Dell XPS 15, eventueel met RGBled scherm. Dat schijnt geweldig te zijn maar kost wel bijna 200 euro extra...quote:Op maandag 27 december 2010 11:01 schreef komrad het volgende:
Een goede morgen allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop/notebook. Mijn budget is eigenlijk best wel flexibel maar laten we zeggen ¤600-900. Ik heb via tweakers al wat informatie tot me genomen, maar ik ben er achter gekomen dat ik wat achterstallig onderhoud aan mijn kennis van systemen moet verrichten
Anyway: Ik ga met het systeem vooral standaard applicaties runnen en soms een game. Ik zoek echter een systeem waar ik wel een paar jaar mee vooruit kan (lees: jaartje of 4). Ik lees op Tweakers dat de Dell XPS15 prima is, eventueel met een processor en batterij upgrade, maar ik heb eigenlijk geen benul of het standaard systeem van ¤600 voldoet of dat ik inderdaad beter een processor en batterij upgrade kan nemen.
Wie kan een beetje licht in de duisternis scheppen.
ps ik zit absoluut niet vast aan een Dell systeem, deze heeft alleen (vooralsnog) een voorkeur omdat deze het beste uit de best buy guide kwam
Ik zou dan wel gaan voor een laptop met minimaal een INTEL i5 460, AMD X3 N830 of een AMD X4 N930/X920 processor in combi met een Radeon HD5650 videokaart. dat moet lukken voor 900 euro.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:49 schreef komrad het volgende:
iemand die een zinnig antwoord/zoekrichting kan geven op mijn post van 27 december?
En als het een 'hogere resolutie dan normaal' 15" laptop moet worden voor 800 max 900 euro?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik zou dan wel gaan voor een laptop met minimaal een INTEL i5 460, AMD X3 N830 of een AMD X4 N930/X920 processor in combi met een Radeon HD5650 videokaart. dat moet lukken voor 900 euro.
Het tweede dus, het maakt niet uit. Prima laptop lijkt mij dat!quote:Op maandag 3 januari 2011 15:47 schreef HennRik het volgende:
Al iets besloten komrad? Ben namelijk erg benieuwd wat jij hebt gedaanIk zit met dezelfde gedachte. De XPS15 van Dell wil ik ook kopen, alleen vraag ik me af of deze combinatie processor/videokaart wel succesvol is:
Intel Core i7 740QM 1,73GHz
2GB nVidia GeForce 435M GT
1.73 Ghz lijkt mij wat aan de lage kant met zo'n relatief zware grafische kaart... of is een i7 dermate goed dat dat niet uitmaakt?
nog niets besloten, ik ga wel voor een goedkopere configuratie als ik er voor kies. wss i5 icm een 1 GB GeForce. Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een goede inhoudelijke reactie op mijn vraag van 27 december. Straks moet ik me nog gaan aanmelden bij tweakersquote:Op maandag 3 januari 2011 15:47 schreef HennRik het volgende:
Al iets besloten komrad? Ben namelijk erg benieuwd wat jij hebt gedaanIk zit met dezelfde gedachte. De XPS15 van Dell wil ik ook kopen, alleen vraag ik me af of deze combinatie processor/videokaart wel succesvol is:
Intel Core i7 740QM 1,73GHz
2GB nVidia GeForce 435M GT
1.73 Ghz lijkt mij wat aan de lage kant met zo'n relatief zware grafische kaart... of is een i7 dermate goed dat dat niet uitmaakt?
Als ik zo zie wat jij ermee wilt doen is de simpelste (minst snelle) uitvoering voldoende. Als je hem vaak mee gaat nemen, neem een 9 cells batterij. Het FHD scherm is geweldig. Als je daar 160 euro exta voor over hebt moet je dat zeker niet laten!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:46 schreef komrad het volgende:
[..]
nog niets besloten, ik ga wel voor een goedkopere configuratie als ik er voor kies. wss i5 icm een 1 GB GeForce. Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een goede inhoudelijke reactie op mijn vraag van 27 december. Straks moet ik me nog gaan aanmelden bij tweakers
ik kom voor dat full hd scherm op 200 euro extra. Ik twijfel sowieso over de batterij, een 9cell levert veel meer accuduur maar steekt wel uit en de vraag is of ik de accuduur nodig hebquote:Op maandag 3 januari 2011 16:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als ik zo zie wat jij ermee wilt doen is de simpelste (minst snelle) uitvoering voldoende. Als je hem vaak mee gaat nemen, neem een 9 cells batterij. Het FHD scherm is geweldig. Als je daar 160 euro exta voor over hebt moet je dat zeker niet laten!
Klopt, incl. BTW wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef komrad het volgende:
[..]
ik kom voor dat full hd scherm op 200 euro extra. Ik twijfel sowieso over de batterij, een 9cell levert veel meer accuduur maar steekt wel uit en de vraag is of ik de accuduur nodig heb
Als ik je goed begrijp kan ik ook prima met een i3 toe, dus de standaard config van dell XPS 15 voldoet wel
Vind hem redelijk super. Zou zelf voor een i5 met FHD scherm gaan voor 250 euro extra.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:44 schreef Woffel het volgende:
Wat vinden jullie van de 'superdeal' van Dell voor de XPS 15? http://www1.euro.dell.com(...)dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
Van 1003 (zeggen ze...) naar 649,- . Actie geldt tot en met morgen...
Of lijkt 't te mooi voor een leek als ik?!
Specs:
Processoren
Standaard Intel® CoreTM i3, optioneel Intel® CoreTM i5 of i7
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64-Bit
Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Chipset
Intel® Core™ i3-370M (2.4Ghz, 4Threads, 3M cache)
Videokaart
NVIDIA® GeForce® GT 420M met 1 GB videogeheugen (standaard)
Beeldscherm
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Geluid en luidsprekers
Door JBL ontwikkelde en gecertificeerd 2.1-luidsprekers + Waves MaxxAudio®
2.1-audio: 2 X 4 W + 12 W subwoofer, totaal 20 W
Harde schijven
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Tv-tuner
Ja (optioneel geïntegreerd)
Voeding
6-cel LI (2,6 Ah) standaard; tot 5 uur, 23 minuten* batterijduur met 6-cel batterij
Camera
2,0 MP HD met één digitale microfoon (H.264)
350-400 euro is eigenlijk het absolute minimum voor een nieuwe laptop. Voor op de bank (dus op schoot neem ik aan?) is een 15" zeker aan te raden, groter niet naar mijn mening. Moet je ook een HDMI uitgang op zitten?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:54 schreef winka het volgende:
Goed topic![]()
Ik kan wel wat hulp gebruiken met het vinden van een laptopIk heb trouwens geen voorwerk gedaan
![]()
Ik ben op zoek naar een laptop voor erbij. We hebben thuis al een desktop maar we willen er graag een laptop bij voor benee op de bankDus ja we hebben weinig eisen, omdat we de laptop alleen gaan gebruiken voor internet en misschien een spel (sims o.i.d.
De enige harde eis is dat het scherm minimaal 15" is. We willen er rond de 300 euro aan uitgeven en ben benieuwd of hier iets voor te vinden is
Je zou deze kunnen overwegen: http://www.takeitnow.nl/product/4602791/?c_id=972quote:Op maandag 7 februari 2011 17:43 schreef winka het volgende:
Da's een goeie vraag.. denk dat een HDMI ingang wel handig is jaIk was er al bang voor dat we vanaf ongeveer 400 moeten gaan zoeken.. Dan nog maar even doorsparen
Lees de reviews anders zelf nog even op internet, best aardig hoor. Zeker voor dat geld!quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:05 schreef winka het volgende:
Wat goedWilde er eerst trouwens nog bijzetten dat weinig lawaai ook belangrijk is, maar ja als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Zo zie je maar
Macbook Pro heeft volgens mij altijd toetsenbord verlichting. Ik zou wel kijken naar een laptop met 7200 rpm harde schijf of liever nog SSD. Maar dat valt wellicht buiten je budget. 4GB geheugen is aan te raden. En wat betreft de processor, gewoon zo zwaar mogelijk binnen je budget. Maar met een Core 2 duo vanaf pak hem beet 2.4 Ghz zit je gewoon goed.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:41 schreef Daantke het volgende:
Ja hoi,
ik wil mijn huidige laptop verkopen ( [TK] HP EliteBook 8530w ) en overstappen naar een MacBook. Ik ben echter nieuw in de wereld van Apple en weet daarom niet welke MacBook ik moet hebben. Wellicht kan iemand me hier verder helpen.
Wensenlijstje:
- relatief nieuw (2009/2010 zegmaar) (ook tweedehands dus)
- accu moet nog langer dan 2 uur meegaan, dit ivm. colleges á 1,5 uur
- toetsenbordverlichting zou fijn zijn, maar is niet essentieel.
- 13 inch
- moet Photoshop vlekkeloos kunnen draaien met een muziekje en een browser open. Ik ben nu een redelijk high-end laptop gewend, en daar wil ik niet teveel op inleveren. Dit is eigenlijk mijn belangrijkste punt, aangezien Photoshop een van de zwaarste programma's is die ik draai en ik wil niet betalen voor extra rekenkracht die ik niet gebruik.
- prijs: wat mijn huidige laptop opbrengt.
Liefst een Pro ivm behuizing en toetsenbordverlichting en verdere specs, maar ik weet niet of ze echt de meerprijs waard zijn...
Nee nog nietquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lees de reviews anders zelf nog even op internet, best aardig hoor. Zeker voor dat geld!
Ik heb (volgens mij) het broertje van deze laptop, de 6730b, als zakelijke laptop. Doet het ook prima.
Heb je hem al besteld?
De videokaart in de XPS 15 is praktisch gelijk aan die in de Inspirion 15R. Daarbij is op ieder ander vlak de XPS 15 superieur aand de Inspiron, buiten wat jij al genoemd hebt komt daar zeker ook de algehele bouwkwaliteit bij.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef Jeroentk het volgende:
Ik heb een vraag: is het op het moment ook mogelijk om de Inspiron 15R met i5 te kopen (via Dell)? Of zal dit op korte termijn mogelijk zijn? Dit omdat bij hun beschrijving van de laptop er staat dat je eventueel zelfs een i7 erop kan zetten, maar dat bij het aanpassen je als beste processor een i3-380M koopt.
Ik wil namelijk een laptop voor ¤700, maar wil er ook wel eens een spelletje als Anno 1404 op willen spelen. Daarom kies ik niet voor de XPS 15 (met i5, beter geluid, betere webcam, maar slechtere videokaart). Verder vroeg ik me af of je een programma als Mathematica snel kan laten lopen (25 000!, 500.000 getallen achter de komma bij pi, geavanceerde 3D-grafieken etc.)?
Ik heb gister nog in een ander topic een leuke 17inch Asus K72JU aangeraden die prima specs (processor: Intel Core i3 380M 2,53GHz, videokaart: Radeon Mobility HD6370) heeft. Wel 582 euro. Meer info zie je ook op de officiele site pagina.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:06 schreef koenie95 het volgende:
Mijn stiefmoeder wilt een laptop kopen maar ze weet niet welke.
Ze gaat hem alleen gebruiken voor dingen als microsoft office en internet dus geen zware programma's.
ze wilt minstens een 17 inch beeldscherm, budget is 500 euro (iets erboven is niet erg).
Ik hoop dat jullie suggesties hebben.
Acer, Compaq en Packard Bell zijn merken die je in dit 'budget' segment beter kunt mijden.quote:
De goedkoopste 17" is voldoende. Ik zou wel voor een redelijk merk gaan. Deze Toshiba bijvoorbeeld:quote:Op zondag 27 februari 2011 14:06 schreef koenie95 het volgende:
Mijn stiefmoeder wilt een laptop kopen maar ze weet niet welke.
Ze gaat hem alleen gebruiken voor dingen als microsoft office en internet dus geen zware programma's.
ze wilt minstens een 17 inch beeldscherm, budget is 500 euro (iets erboven is niet erg).
Ik hoop dat jullie suggesties hebben.
Tips:quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:02 schreef innepin het volgende:
Subtiel schopje!
Nadat we gisteren enkele uren in spanning hebben gezeten toen de laptop spontaan ineens nergens op meer reageerde (ondertussen doet ie het spontaan weer, wat mij ook nogal angstig maakt) bedacht ik dat 't wel handig was om binnenkort een keer een nieuwe te kopen vóórdat de huidige het begeeft. Bovendien is de huidige een onding.
Nou heb ik wel wat verstand van software, maar van hardware weet ik niets. Dus de vraag: wie helpt mij met kiezen?
- Ik heb nu een Toshiba kloteding. Ik had daarvoor altijd Acers, en die bevielen veel beter. Ik wil dus in principe weer een Acer.
- Ik wil graag een computer die niet een kwartier overstuur raakt als ik Photoshop open.![]()
- Ik speel eigenlijk geen zware spellen op de computer. Maar - grafisch en qua geheugen- moet 't wel in orde zijn voor Photoshop, Illustrator, Indesign enzo. (Dus die programma's moet ie allemaal aankunnen, wat mijn huidige dus ook niet kan)
- Ik heb nu een 17 inch scherm en eigenlijk is dat overdreven, want het kreng is zo groot, lomp en zwaar dat je 't nauwelijks een laptop kan noemen.
Oh en ik heb niet meer dan 600 euro![]()
Tips? Aanbevelingen, afradingen?
Acer is over het algemeen een niet zo goed merk, er gaan er nogal veel stuk zeg maar. Ze worden slecht ontworpen mbt. warmteafvoer en kieren / sleuven waar vuil door in de laptop kan komen (met alle gevolgen van dien). Ook zijn de gebruikte materialen (beeldschermpaneel, behuizing) meestal niet zo goed. Maar daar is de prijs dan ook naar.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef innepin het volgende:
Dank voor je reactie. Wat is er mis met Acer? Ik heb begrepen dat de prijs/kwaliteitverhouding prima is. En ik heb er zelf natuurlijk goede ervaringen mee
Mja mijn laptop stopt er dus wel een minuutje of twee mee als ik Photoshop openKlote Toshiba.
Ik wil best een redelijke videokaart en processor kiezen, maar al die nummers en letters zeggen mij dus helemaal niets.
15.nogwat" leek mij idd ook wel wat.
En bedankt voor de Delltip, ik ga ernaar kijken!
En tot slot: mits is niet hetzelfde als tenzij. Het is zelfs het tegenovergestelde.
Duidelijk de eerste, omdat het geen Acer is.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:54 schreef Noelle06 het volgende:
Wil voor me dochter een laptop kopen, na wat rond gekeken te hebben online en in winkels kwam ik op deze twee uit. Budget is 500 euro.
http://www.bcc.nl/product/asus-k52nsx227v
http://dixons.nl/artikel/(...)N_15%2C6%22_notebook
De ene heb een processor Intel Core i3 en de andere AMD Athlon2
Verder zijn ze bijna hetzelfde volgens mij.
De laptop is voornamelijk voor school werkzaamheden, Powerpoints maken, social netwerken en foto bewerking.
Kan iemand mij als leek advies geven wat de beste keus qua Kwaliteit en Processor ?
En wat is het geworden?quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef innepin het volgende:
Dank voor je reactie. Wat is er mis met Acer? Ik heb begrepen dat de prijs/kwaliteitverhouding prima is. En ik heb er zelf natuurlijk goede ervaringen mee
Mja mijn laptop stopt er dus wel een minuutje of twee mee als ik Photoshop openKlote Toshiba.
Ik wil best een redelijke videokaart en processor kiezen, maar al die nummers en letters zeggen mij dus helemaal niets.
15.nogwat" leek mij idd ook wel wat.
En bedankt voor de Delltip, ik ga ernaar kijken!
En tot slot: mits is niet hetzelfde als tenzij. Het is zelfs het tegenovergestelde.
U geen fan van Acer dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Duidelijk de eerste, omdat het geen Acer is.
De Acer heeft een betere processor.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
U geen fan van Acer dus.
Maar qua processor wat is de betere optie ?
Dank voor het meedenken maar koop liever in een winkel waar ik op terug kan vallen als er problemen zijn ed. Het merk wat u nu aanbeveelt zegt me helemaal niks .quote:Op maandag 14 maart 2011 09:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De Acer heeft een betere processor.
Maar koop liever een geheel andere laptop als die jij hier noemt, deze bijvoorbeeld: http://www.4launch.nl/sho(...)p-4-productid-099891
Maak gebruik van een promotie als deze: https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook en je hebt hem voor 350 euro![]()
Misschien zegt het je niks, maar neem maar van mij aan dat het een beter product is dan een Acer. Maar doe ermee wat je wil, als de Acer defect is neem ik hem graag van je over voor een zacht prijsjequote:Op maandag 14 maart 2011 12:41 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken maar koop liever in een winkel waar ik op terug kan vallen als er problemen zijn ed. Het merk wat u nu aanbeveelt zegt me helemaal niks .
Neem deze, hou je nog 100 euro over ookquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:07 schreef Leonos het volgende:
Beste mensen,
Heb een beetje rondgekeken maaaaaaarrr het volgende probleem.
Ik zoek een laptop met een aardig groot scherm, HDMI aansluiting die ook HD films kan afspelen op mijn TV. Verder wil ik er mee gamen enzo ( Football Manager, red alert enzo ) .
Mijn budget is 600 euro, weet iemand misschien een goede aanbieding of sowieso waar ik op moet zoeken ? Met vriendelijke groet,
Ik
Oeh, die Toshiba lijkt me wel wat. Bedankt voor het uitzoeken, ik neem hem mee in mijn onderzoekquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Neem deze, hou je nog 100 euro over ook![]()
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=20065441&src=TWK
Of deze:
http://www.4launch.nl/sho(...)350m--500gb/tweakers
of deze:
http://www.pcstraat.nl/asus-k72ju-ty001v.html
De Toshiba heeft een snellere videokaart, de Asus een snellere processor en de HP is het goedkoopst. Met jouw eisen zou ik voor de Toshiba gaan aangezien de processor tegenwoordig zelden de bottleneck is in games en iedere i3 snel genoeg is voor wat jij ermee wilt gaan doen. En het scheelt je 3 tientjes.
Ik denk dat zelfs de goedkope HP al voldoende voor je is eigenlijk![]()
Eerst even over het Acer verhaal: Het kan inderdaad zo zijn dat een Acer gewoon blijft werken. Ik heb hier een Travalmate gehad, dat was ook geen verkeerde laptop. Maar over het algemeen gaan Acer laptops eerder stuk dan andere laptops. Dat zie je ook van binnen, goedkope materialen, gammele constructies en geen aandacht besteed aan hitte-afvoer en mogelijkheid tot vuilophoping.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:00 schreef BobdG het volgende:
Even een balletje opgooien in dit topic. Voor mijn opleiding heb ik een nieuwe laptop nodig. De opleiding start in september dus tijd genoeg, maar ik wil me graag goed voorbereiden.
Op het moment heb ik al ruim 3 jaar een Acer laptop, nee Leolinedance, die bevalt me prima! Echter, uit principe altijd met zorg mee omgegaan, doe ik met al mn spullendus misschien dat 'ie het daarom nog doet.
Na 3 jaar deze laptop gebruikt te hebben komen er wel wat gebreken aan het licht, zo verschijnen er wat barstjes bij de scharnieren (bekend probleem, ook bij niet-Acer-laptops, maar ik vind dit na 3 jaar geen probleem) daarnaast is ook de hardware verouderd.
Ik zoek een laptop nodig die vooral snel is (minimaal i3, liever i5 - i7), minimaal 4gb ram en een hoge resolutie display heeft (vanwege het gebruik van het Adobe pakket (design, web, print, weinig video/3d). De hoeveelheid opslag is van minder belang, in dit segment starten volgens mij alle laptops bij 500gb, is voldoende.
Daarnaast nog 2 tal eisen: maximaal 15,** " (heb nu 17", dat is te groot / zwaar) en vooral een stevige laptop.
Met die eisen kwam ik al snel uit bij een Macbook Pro 13" - 15" vanwege de aluminium unibody alleen ik vraag me vaak af of het het extra geld waard is. De specs van de Macbook Pro zijn voor (veel) minder geld terug te vinden in niet-Apple laptops. OS maakt me overigens niet zoveel uit.
Heeft iemand een suggestie?
De videokaart maakt niet zo veel (zeg maar niks) uit voor films. De i3 processor is wel een stuk sneller dan die AMD. Gaat ze de laptop ook meenemen naar buiten? Dan is een kleinere (15") laptop wel aan te bevelen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:42 schreef EMCioran het volgende:
Wellicht kunnen jullie me helpen met een klein keuzeprobleem waar ik voor sta.
M'n vriendin is toe aan een nieuwe laptop, en wil per sé een Sony Vaio. Ik ben niet zo thuis in de laptop/notebook wereld, maar de meeste 'kenners' die ik er over heb gesproken zeggen: 'prima spul, die Vaio's, maar neem liever een Asus/Dell ivm meer waar voor je geld'.
Hoe dan ook, dat is dus tegen dovemansoren, want het moet hoe dan ook een Sony worden
Vraag is alleen; welke van deze twee moet ze nu kopen? (17" scherm geniet de voorkeur)
http://www.laptopshop.nl/product/121912/Sony-Vaio-VPC-EF4E1E.html
http://www.laptopshop.nl/product/121909/Sony-Vaio-VPC-EC4L1E.html
Ik snap uiteraard de verschillen zoals verschillende harddisk grootte, maar is die i3 bv. de 170 euro extra waard ten opzichte van de AMD X2?
En in hoeverre is het fijn om die iets betere grafische kaart te hebben (Radeon 4250 vs. 5470), als je alleen films kijkt en verder geen games speelt?
Iemand?
Welke is het geworden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Oeh, die Toshiba lijkt me wel wat. Bedankt voor het uitzoeken, ik neem hem mee in mijn onderzoek
Mijn Acer wordt dit jaar 6 (of 7 haha)quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eerst even over het Acer verhaal: Het kan inderdaad zo zijn dat een Acer gewoon blijft werken. Ik heb hier een Travalmate gehad, dat was ook geen verkeerde laptop. Maar over het algemeen gaan Acer laptops eerder stuk dan andere laptops. Dat zie je ook van binnen, goedkope materialen, gammele constructies en geen aandacht besteed aan hitte-afvoer en mogelijkheid tot vuilophoping.
Het probleem van de scharnieren is toch nogal wat! En nee, er zijn heel veel laptops die dat helemaal niet hebben na 3 jaar! Dus doe nou niet van "ach, het beestje is 3 jaar oud dus hij mag nu wel kaptop gaan". En daarbij heb je het over 'problemen', dus ik neem aan dat er nog meer is?
Maar goed, koop anders weer zo'n (relatief) goedkope Acer als je er zo tevreden over bent. Maar stel dan wel je eisen bij, want deze zijn doorgaans niet bepaald stevig...
Ik heb (weer eens) een defecte Acer ter reparatie aangeboden gekregenquote:Op zondag 8 mei 2011 12:49 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mijn Acer wordt dit jaar 6 (of 7 haha)![]()
Hij heeft het altijd gedaan, en dat terwijl hij elke dag vreselijk mishandeld is. Maar nee ik zou niet snel een tweede acer kopen
Prima ding hoor. Jammer van de lage (normale) resolutie van het beeldscherm. Wel razendsnel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:29 schreef Anoonumos het volgende:
http://nl.hardware.info/r(...)review-specificaties
Goede laptop? Voor studie en thuis.
Nee.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:29 schreef ibo0546 het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/(...)59,14845,166011.html
is dit een goede laptop?
voor thuis en studie
Ja. Kies het optionele Full-HD scherm erbij als dit binnen je budget valt.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:47 schreef DuTank het volgende:
http://www.dell.com/nl/p/(...)0&model_id=xps-l502x
Is dit is voor de doorsnee gebruiker? Studie en thuis. Eventueel beetje kunnen gamen.
Eenschquote:Op maandag 18 juli 2011 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ja. Kies het optionele Full-HD scherm erbij als dit binnen je budget valt.
even zo dan: http://www.dell.com/nl/p/(...)103~0~199307%26p%3D1quote:Op maandag 18 juli 2011 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ja. Kies het optionele Full-HD scherm erbij als dit binnen je budget valt.
Die 2e heeft een grotere harde schijf. Verder zie ik geen verschil.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
even zo dan: http://www.dell.com/nl/p/(...)103~0~199307%26p%3D1
wat is nou precies het verschil tussen die twee van 644?
en hoe kies je Full-HD scherm? is dat niet standaard?
En toch hebben ze het erover als je gewoon op XPS drukt. Maar er zit ook nog een verschil in processor toch? Of zijn ze hetzelfde, ondanks dat ze anders zijn?quote:Op maandag 18 juli 2011 22:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die 2e heeft een grotere harde schijf. Verder zie ik geen verschil.
Op het type dat jij hebt gekozen kun je blijkbaar geen full-hd kiezen. Dit is zeker niet standaard, kost je zo'n 200 euro extra. Maar dit is de moeite wel waard! Een van de mooiste laptopschermen die op het moment te krijgen is.
Hier kun je hem wel zo samenstellen:
http://configure.euro.del(...)1&model_id=xps-l502x
Dan stel je voor 830 euro een mooie i5 sandy bridge met 4 gb samen voor 830 euro. En je kunt vast nog wel ergens een kortingsbon op internet vinden van 5% ofzo
Die zijn hetzelfdequote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:29 schreef DuTank het volgende:
[..]
En toch hebben ze het erover als je gewoon op XPS drukt. Maar er zit ook nog een verschil in processor toch? Of zijn ze hetzelfde, ondanks dat ze anders zijn?
Alleen het merk verschilt dan, dat maakt dus niks uitquote:
Merk van de processor is wel hetzelfde hoor, beide een Intel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:40 schreef DuTank het volgende:
[..]
Alleen het merk verschilt dan, dat maakt dus niks uit
Het apparaat is verder niet voor mij, maar degene die er eentje wilt kopen heeft een budget van rond de 600 euro. Dus die van 644 leek me dan ideaal.
2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHzquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Merk van de processor is wel hetzelfde hoor, beide een Intel.
Ligt aan jouquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:48 schreef DuTank het volgende:
[..]
2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
en
XPS L502x (NL, FCG01NL) – i5-2410M (2.3Ghz, 4Threads, 3MB cache)
kan aan mij liggen?ik vind ze niet hetzelfde namelijk
neequote:Op donderdag 21 juli 2011 23:29 schreef Lesley-91 het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor het volgende?
- desktop
Of heeft iemand een site waarbij ik spul kan halen voor zelfbouw?
Prima keusquote:Op zondag 24 juli 2011 16:44 schreef Wessiej het volgende:
Sta op het punt om deze laptop te kopen:
http://www.alternate.nl/h(...)tebooks&l2=Alternate
Voor school en toch ook wel wat gaming. Goede keuze?
Het is geen huismerk van Alternate. BTO ('Built-To-Order') Notebooks is een merk dat je de gelegenheid bied zelf je notebook samen te stellen. Ook de case is een standaard case die je ook elders terug ziet. Alternate heeft gewoon zelf een deal met BTO waarschijnlijk, wellicht tegen bepaalde kostprijsvoordelen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:43 schreef smash45 het volgende:
Hoi!
In mijn zoektocht naar een laptop ben ik een, in mijn ogen, hele goede deal tegengekomen. Eerst zat ik te azen op een Asus laptop, echter kwam ik toen een laptop tegen met betere specs én een lagere prijs. MAAR, het is een huismerk van Alternate... Dus ja... Ik vraag me af hoe de kwaliteit daarvan is. Reviews kan ik online niet vinden. Zijn er hier mensen met ervaring met Alternate laptops? Een van de belangrijkste dingen die ik er mee wil gaan doen is videobewerking en af en toe een filmpje erop kijken.
Mijn oog is op deze gevallen:
http://www.alternate.nl/h(...)b=3&page=1#tabberBox
De link is niet goed doorgekomen. Verder is het handig wanneer je wat programma's concreet noemt. Bouwkunde zal wel betekenen dat je met auto-CAD zal werken. Maar feitelijk hoef je daar geen snelle PC voor te hebben. Handig is wel, als je echt veel met grafische programma's werkt wanneer je kijkt naar de kwaliteit van het scherm. Maar als je bijv. ook aan een vaste PC zal werken, of gewoon een kleinere laptop wil, waarmee het scherm minder belangrijk wordt (op kleinere schermen wordt het verschil tussen goede en minder goede schermen minder belangrijk als het gaat om de meerwaarde die ze kunnen vormen voor grafische programma's).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:52 schreef luukieboy2 het volgende:
Hallo iedereen,
Is dit iets voor een student Bouwkunde die nodig een nieuwe laptop nodig heeft? Hier wat meer informatie... http://www.bol.com/nl/p/c(...).html#product_images
Ik ben niet zo thuis in de technische informatie en wat ze nu precies doen. Ik zoek een beetje een snelle laptop, waar je gewoon goed en zonder haperingen een beetje grafische programma's op kan spelen. Of zijn er misschien betere andere laptops in dezelfde prijsklasse?
Mijn dank is groot.
De eerstequote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef luukieboy2 het volgende:
Deze, http://tweakers.net/pricewatch/280112/asus-k53sv-sx146v.html
Of toch liever deze? http://www.bol.com/nl/p/c(...).html#product_images
Ik heb net ook een laptop binnnen gekregen van Alternatr/BTO. De 699 versie...topding!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:43 schreef smash45 het volgende:
Hoi!
In mijn zoektocht naar een laptop ben ik een, in mijn ogen, hele goede deal tegengekomen. Eerst zat ik te azen op een Asus laptop, echter kwam ik toen een laptop tegen met betere specs én een lagere prijs. MAAR, het is een huismerk van Alternate... Dus ja... Ik vraag me af hoe de kwaliteit daarvan is. Reviews kan ik online niet vinden. Zijn er hier mensen met ervaring met Alternate laptops? Een van de belangrijkste dingen die ik er mee wil gaan doen is videobewerking en af en toe een filmpje erop kijken.
Mijn oog is op deze gevallen:
http://www.alternate.nl/h(...)b=3&page=1#tabberBox
Moet je niet op letten. De tijd dat je zomaar aan de hand van de kloksnelheid (aantal MHz) kon zeggen dat iets een snelle processor was of niet, ligt al ver achter ons. Eigenlijk al meer dan tien jaar, aangezien AMD toen een aparte rating voor hun lager geklokte processoren in het leven riep om aan te geven dat deze net zo snel waren als CPU's van Intel die hoger geklokt waren. Het gaat immers niet alleen om de frequentie, maar ook om het aantal instructies dat binnen zo'n rotatie uitgevoerd kan worden. Die i5 is gewoon een snelle processor die de komende paar jaar prima meekan. En veel tragere processoren kunnen dit ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:49 schreef luukieboy2 het volgende:
Ik heb me er even in verdiept en gepraat met een vriend van me die er wel wat kennis in heeft. Hij dacht dat een Lenovo ook wel een goed idee was. En dat specifiek deze... http://www.takeitnow.nl/product/6350133
500GB
2*2 GB werkgeheugen
i5 Processor
1333MHz
Ik zit alleen een beetje in dubio met die 1333MHz, is dit niet weinig? Zal ik dit merken?
Bedankt alvast.
Kort door de bocht: Nee, merk je nietquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:49 schreef luukieboy2 het volgende:
Ik heb me er even in verdiept en gepraat met een vriend van me die er wel wat kennis in heeft. Hij dacht dat een Lenovo ook wel een goed idee was. En dat specifiek deze... http://www.takeitnow.nl/product/6350133
500GB
2*2 GB werkgeheugen
i5 Processor
1333MHz
Ik zit alleen een beetje in dubio met die 1333MHz, is dit niet weinig? Zal ik dit merken?
Bedankt alvast.
Kijk eens naar de merken die je noemt + Lenovo en dan de 14-15" varianten. Er is voldoende keuze maar het is afhankelijk van waar je prioriteiten liggen. Batterijduur, gamen, CPU snelheid?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoi, voor m'n studie ben ik opzoek naar een laptop. Ik gebruik atm een mini-notebook van 11,1 inch maar dit is toch te klein vind ik zelf. Budget rond de 550 euro. Merken die mijn voorkeur hebben naar aanleiding van tips van internet zijn Asus en Toshiba. Ik zie veel met een 17,3 inch scherm maar ik denk dat dit te groot is, omdat ik 'm ook wel onderweg ga gebruiken maar toch thuis ook wel weer. Wat is een goede laptop met de perfecte grootte qua beeldscherm?
Oke thanks Lenovo ken ik nog niet. Gamen helemaal niet, batterijduur maximale prestaties in de prijsklasse en CPU snelheid, tja genoeg om fatsoenlijk mee te kunnen internetten,muziek afspelen, youtube streamen alles door elkaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kijk eens naar de merken die je noemt + Lenovo en dan de 14-15" varianten. Er is voldoende keuze maar het is afhankelijk van waar je prioriteiten liggen. Batterijduur, gamen, CPU snelheid?
Kijk eens naar een Toshiba Satellite L650-1NCquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Oke thanks Lenovo ken ik nog niet. Gamen helemaal niet, batterijduur maximale prestaties in de prijsklasse en CPU snelheid, tja genoeg om fatsoenlijk mee te kunnen internetten,muziek afspelen, youtube streamen alles door elkaar.![]()
Kan ik misschien wel voor je doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:22 schreef Sheep666 het volgende:
Moet eerst nog proberen de gegevens van de HD zien te krijgen, maar of ik dat voor elkaar krijg...
Is dit dat echt een goede laptop? Qua specs is dit best een beest en dat 'maar' voor die prijs. Zit er geen addertje onder het gras, want met deze prijs kan deze laptop mijns inziens veel meer dan de meeste andere laptops.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ProcessorAMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( 2.3 GHz ) ( Quad-Core )
@TS: Ik zou een A-merk laptop zoeken met een i5 processor.
http://tweakers.net/pricewatch/286105/lenovo-thinkpad-b570-(m58e7mh).html
zoiets is ook leuk, i5 + 500Gb + 15.4"
Een i3 zou dat wel aan moeten kunnen. Als een Core2Duo het kan, dan een i3 ook wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vergeet bovenstaande post qua laptops, ze zijn niet binnen afzienbare tijd te krijgen, dus daar zie ik van af.
Hieronder een rijtje notebooks die wel op korte termijn leverbaar zijn. Prijs maakt bij deze niets uit, maar ze lijken me qua specificaties allemaal hetzelfde. Welke zou ik volgens jullie moeten kiezen?
http://tweakers.net/pricewatch/288521/asus-x53e-sx103v.html
http://tweakers.net/price(...)5-%28nvm2amh%29.html
http://tweakers.net/pricewatch/285898/asus-k72f-ty274v.html
http://tweakers.net/price(...)ellite-c660-1j2.html
http://tweakers.net/price(...)5-%28nz62hmh%29.html
Vriend van me denkt dat je voor full HD films toch wel een i5 processor nodig hebt. Trekt een i3 dit niet?
Prima optie. Die processor is gewoon een krachtpatsertje hoor. Je kan evt. ook deze overwegen. Vergelijkbaar kwa specs. Heeft echter meer geheugen, en is iets lichter.quote:Op donderdag 22 september 2011 00:03 schreef Dzy het volgende:
Bij dat hele verhaal, is deze laptop wat? Alle specs bevallen me wel maar ik ben onzeker over de processor? Kan dit Diablo III gaan draaien? En dat kleine beetje video bewerken, gaat dat hem worden?
http://tweakers.net/price(...)s1060v.html#tab:info
Dit is net even iets te duur ...quote:BTO 15CL35-GT555 95% Gamut Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- Beeldscherm 15.6" Full-HD NTSC 95% color gamut - UHC Glanzend
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Harddisk 750Gb 7200rpm
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- UMTS / 3G module Optioneel
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Sub-totaal: ¤1.055,35
De 1150 heeft nog een aparte grafische kaartquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:12 schreef ANCT het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen deze laptops:
hp pavilion g6 1150sd
hp pavilion g6 1060ed
Is de 1150sd nu echt sneller dan de 1060? Ze hebben allebei een i5 processor, maar de ene is op 2.66 geklokt en de andere op 2.3. Welke van de twee is de beste koop? Of zijn er voor dit geld laptops te koop met betere specs?
Asus X54HY-SX032V ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:44 schreef sander4444 het volgende:
Mijn 17" laptop heeft het deze week begeven en dus opzoek naar een nieuwe.. Ben er inmiddels wel achter niet meer zo'n groot scherm nodig te hebben. Gebruik em daarvoor teveel onderweg en films/series kijk ik tegenwoordig via HDMI op m'n tv, dus hdmi-aansluiting is wel een vereiste..
Verder gebruik ik em zoals gezegd veel onderweg dus een lange batterijduur is belangrijk. Verder zal ik em vooral gebruiken voor internetten, tekstverwerken, Excel, enz..
Heb een tablet (Asus Transformer) overwogen, maar als echte vervanging van een laptop komt deze wsl toch net te kort.. Vandaar de vraag wat jullie dan zouden aanraden? Budget ligt zo rond de 500 euro (max)..
Ligt er een beetje aan wat je belangrijk vindt. De X220 is een super gaaf ding, maar ik zou voor zo'n bedrag toch liever een iets groter scherm hebben. Ik zou met zo'n bedrag (als het een Lenovo moest zijn) voor een W520 met FHD scherm gaan denk ikquote:Op zondag 20 november 2011 21:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens een nieuwe laptop kopen mag max 1250 euro zijn.
Heb op dit moment een Lenovo X220 met i7 op het oog. Iemand een andere Lenovo die beter is dan deze voor dezelfde prijs?
(Mag uit Amerika komen, maar houd wel rekening met de 19% invoerbelasting)
Die wordt toch al snel duurder. Die zit al snel boven de 1300/1400 dollar.quote:Op zondag 20 november 2011 21:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je belangrijk vindt. De X220 is een super gaaf ding, maar ik zou voor zo'n bedrag toch liever een iets groter scherm hebben. Ik zou met zo'n bedrag (als het een Lenovo moest zijn) voor een W520 met FHD scherm gaan denk ik
Is die X220 ook niet wat boven het budget van 1250 euro? Maar inderdaad, die W520 is wel prijzig. Zeker met FHD scherm. Maar daar krijg je dan ook wel wat voorquote:Op zondag 20 november 2011 23:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die wordt toch al snel duurder. Die zit al snel boven de 1300/1400 dollar.
System componentsquote:Op zondag 20 november 2011 23:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is die X220 ook niet wat boven het budget van 1250 euro? Maar inderdaad, die W520 is wel prijzig. Zeker met FHD scherm. Maar daar krijg je dan ook wel wat voor
Ik heb zelf een Blu-ray speler in mijn laptop zitten en in een jaar tijd heb ik het maar een keer gebruikt. Je moet moeilijk doen met software en deze aan de praat krijgen, geluid wil niet altijd even goed werken en zo'n speler kost al vaak meer dan een losse Blu-ray speler voor bij de televisie.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Fuszy het volgende:
Ik ben aan het nadenken om een XPS 15 laptop te kopen en ik heb hierin de mogelijkheid (qua budget en opties) om er een blu-ray speler erin te bouwen. Nu weet ik zelf niet wanneer ik dit precies ga gebruiken en of het uberhaupt wel handig is.
Zelf heb ik een PS3 waar ik al blu-ray schijfjes op kan afspelen. Heeft iemand ervaringen met deze blu-ray stations in een dell xps?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 14:38:48 ]
Dank je voor de inhoudelijke reactiequote:
Je gaat er vooral games op spelen en komt dan met een laptop aan. Als je wilt gamen, koop dan een desktop.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:49 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dank je voor de inhoudelijke reactie
Zal ik doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:10 schreef Dimens het volgende:
Dan kan ik niets anders zeggen dan even de winkel in de buurt binnen lopen en wat modellen opschrijven die aan je prijs voldoen. Dan kunnen wij je wel vertellen wat goed en wat slecht is.
Ik heb trauma's van packard bell. En jouw keuze is ongeveer een familielid van mijn huidige laptop, dus ik zal er zeker over nadenken als ik m wil kopen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:14 schreef Dimens het volgende:
Een tip die ik je wel mee kan geven, is dat je de Packerd Bell's en Acer's beter links kunt laten liggen. De merken Asus, Sony en HP maken betere laptops die betrouwbaarder zijn.
Eentje die ik zelf erg mooi vind, is de DM1 van HP, maar die ligt boven je budget. Die zijn een stuk sneller en ook geschikt voor Adobe.
Hopen dat de winkel bij je in de buurt er een heeft staan en je hem kunt uitproberen. Zelf vind ik een netbook niet fijn om op te werken, maar de DM1 voldoet naar mijn mening net aan de snelheid om normaal op te kunnen werken. Voor mij zeker het geld waard om de stap te maken, maar ik kan niet in je beurs kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:17 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik heb trauma's van packard bell. En jouw keuze is ongeveer een familielid van mijn huidige laptop, dus ik zal er zeker over nadenken als ik m wil kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke sony beodel je precies? Of bedoel je beide ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:16 schreef Dimens het volgende:
Nadeel van die Sony is dat ik hem behoorlijk veel geluid vind maken en warmer wordt dan de meeste nadere Ultrabooks.
Heb je trouwens al gekeken naar de MacBook Air?
Je bedoelt CCFL of LED. Ik zou voor LED gaan. Is overigens niet zo'n stomme vraag hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 12:57 schreef RoofingBurner het volgende:
Even een hele stomme vraag. Wat is bij een nieuw aan te schaffen laptop te prefereren op dit moment, een TFT of een LED schermpje?
Het is namelijk zo dat ik heb zitten neuzen en binnen mijn budget van ca. 500 euries zijn er 2 potentiele kandidaten. Beiden met i7 processor maar eentje met 8 gB geheugen en TFT scherm en ééntje met 6 gB geheugen en een LED scherm. Wat weegt nou zwaarder, die 2 gB minder geheugen en een LED scherm of andersom. De laptop is voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat. Ze moet er dus mee schoolwerken, maar een uitzendinggemist of een filmpje doet ze ook wel volgens mij. Wat moet ik nou. De computer met 8 gB is een Dell Inspiron Q15R en die andere een HP. Heel verhaal. Hoop dat jullie eruit komen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bedoelt CCFL of LED. Ik zou voor LED gaan. Is overigens niet zo'n stomme vraag hoor![]()
Die 2GB gaat ze nooit merken. i5 is zeker voldoende.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Het is namelijk zo dat ik heb zitten neuzen en binnen mijn budget van ca. 500 euries zijn er 2 potentiele kandidaten. Beiden met i7 processor maar eentje met 8 gB geheugen en TFT scherm en ééntje met 6 gB geheugen en een LED scherm. Wat weegt nou zwaarder, die 2 gB minder geheugen en een LED scherm of andersom. De laptop is voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat. Ze moet er dus mee schoolwerken, maar een uitzendinggemist of een filmpje doet ze ook wel volgens mij. Wat moet ik nou. De computer met 8 gB is een Dell Inspiron Q15R en die andere een HP. Heel verhaal. Hoop dat jullie eruit komen.
Is het eigenlijk wel nodig om voor een i7 processor te gaan? Waarschijnlijk kan ze met een i5 ook uit de voeten?
Weinig actie hier. Niemand die me kan helpen met deze kwestie?
Ligt eraan wat er kapot is. Kan ik eventueel voor je nakijken voor een leuke prijs. Stuur maar een PM bij interesse. Woon wel in Doetinchem.quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef 1517 het volgende:
Mijn eeepc 1201N is gisteren overleden. Hij viel van de tafel en zit nu vast in de bios, komt een soort sirene achtige piep uit.
Vraag 1: is zo iets te repareren of is deze laptop afgeschreven? Zo ja, is hij dan nog wat waard?
Vraag 2: Ik zoek iets vergelijkbaars. Huis tuin en keuken gebruik, wil wel graag een betere videokaart want "hoge qualiteit" youtube filmpjes op full screen trok hij al niet, daarnaast zou ik ook graag een HDMI poort willen.
Tussen de 12.1-15 inch.
Tussen de 400-650 euro.
Ideeen hoe mijn laptop te reanimeren of voor een nieuwe keuze?
Heb nogmaals wat onderzoek gedaan en wat vinden jullie van de volgende:quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef 1517 het volgende:
Mijn eeepc 1201N is gisteren overleden. Hij viel van de tafel en zit nu vast in de bios, komt een soort sirene achtige piep uit.
Vraag 1: is zo iets te repareren of is deze laptop afgeschreven? Zo ja, is hij dan nog wat waard?
Vraag 2: Ik zoek iets vergelijkbaars. Huis tuin en keuken gebruik, wil wel graag een betere videokaart want "hoge qualiteit" youtube filmpjes op full screen trok hij al niet, daarnaast zou ik ook graag een HDMI poort willen.
Tussen de 12.1-15 inch.
Tussen de 400-650 euro.
Ideeen hoe mijn laptop te reanimeren of voor een nieuwe keuze?
Ik zou voor jouw eisen nooit zoveel geld neertellen voor een laptop, dat is totaal overbodig. Onder de 1000 euro heb je een topding wat meer kan dan jij nodig hebt. Zo iets als dit:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:21 schreef Xummon het volgende:
Omdat mijn huidge laptop een sony vaio vgn-ar61zu het langzaam begint te begeven, ga ik eens op zoek naar een nieuwe.
Wat zijn mijn eisen?????
Gewon een goede betrouwbare laptop. Gamen doe ik eig niet meer echt op de laptop, (daar heb ik een ps3 voor) Speel eigenlijk alleen nog maar Football Manager, qua grapics geen veeleiser.
Maar kan in de toekomst altijd nog verandering in komen dus grafiscg mag ie toch wel wat hebben
Aangezien ik wel regelmatig nieuwe aflevering van diverse series download en deze via de laptop bekijk, wel een beetje fijn beeldscherm.
Qua prijs kan ik wel redelijk gaan ¤1500, zit er wel in. Beetje meer is ook geen probleem http://www.alternate.nl/h...SI/GT70_0NC-023NL/999875/
is dit een aanrader?????
Voor dat geld zou ik een Thinkpad halenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:21 schreef Xummon het volgende:
Omdat mijn huidge laptop een sony vaio vgn-ar61zu het langzaam begint te begeven, ga ik eens op zoek naar een nieuwe.
Wat zijn mijn eisen?????
Gewon een goede betrouwbare laptop. Gamen doe ik eig niet meer echt op de laptop, (daar heb ik een ps3 voor) Speel eigenlijk alleen nog maar Football Manager, qua grapics geen veeleiser.
Maar kan in de toekomst altijd nog verandering in komen dus grafiscg mag ie toch wel wat hebben
Aangezien ik wel regelmatig nieuwe aflevering van diverse series download en deze via de laptop bekijk, wel een beetje fijn beeldscherm.
Qua prijs kan ik wel redelijk gaan ¤1500, zit er wel in. Beetje meer is ook geen probleem http://www.alternate.nl/h...SI/GT70_0NC-023NL/999875/
is dit een aanrader?????
Voor dat geld kun je hem er net zogoed bijnemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet echt nodig met d1e eisen, wel leuk uiteraard.
Ik was die n56vz ook tegengekomen, stats zien er wel goed uit. Die SSD kaarten begrijp ik nog niet helemaal, die kan je er gewoon vast in doen en vervolgens start je computer sneller op etc.?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
opknappen heeft bij zon oud beestje weinig nut.
ik zou zeggen
http://tweakers.net/pricewatch/312992/asus-n56vz-s4035v-nl.html
en
http://tweakers.net/price(...)30-series-128gb.html.
als je wil evt een bracket.
erg goede processor, 8 gb geheugen, leuke ssd, stevige behuizing, en 15"
voor een laptop ook nog eens een flinke GPU dus ik denk dat hij perfect bij je past.
een ssd is een harde schijf zonder bewegende onderdelen. zuiniger, 5-7 keer sneller dan een hdd, en ook nog eens schokbstendiger.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:24 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik was die n56vz ook tegengekomen, stats zien er wel goed uit. Die SSD kaarten begrijp ik nog niet helemaal, die kan je er gewoon vast in doen en vervolgens start je computer sneller op etc.?
Wat bedoel je met een bracket?
dat klopt. als je die 750 GB opslag er weer bij wilt moet je hem in dat "huisje'' stoppen en in je laptop doen. de DVD writer doe je dan in een ander doosje (die laat je dus thuis) en dan heb je 128 gb voor windows en apps die je veel gebruikt, en 750 GB voor opslag van films etc.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:30 schreef Tobi-wan het volgende:
Maar dan ga je terug van 750GB geheugen naar 128GB of begrijp ik het verkeerd?
Zo'n SSD kaart lijkt me op zich wel relaxed. Mijn vader en broer hebben allebei zo'n ding in hun desktop en het slaat nergens op hoe snel die zijn. Opstarten binnen 5 seconden etc.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:34 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
dat klopt. als je die 750 GB opslag er weer bij wilt moet je hem in dat "huisje'' stoppen en in je laptop doen. de DVD writer doe je dan in een ander doosje (die laat je dus thuis) en dan heb je 128 gb voor windows en apps die je veel gebruikt, en 750 GB voor opslag van films etc.
Bij de meeste laptops is het klepje openen harde schijf losschroeven, andere harde schijf erin klaar. Niets geen problemen met de garantie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:15 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Zo'n SSD kaart lijkt me op zich wel relaxed. Mijn vader en broer hebben allebei zo'n ding in hun desktop en het slaat nergens op hoe snel die zijn. Opstarten binnen 5 seconden etc.
Maar ik weet niet of het voor mij is weggelegd om zelf zo'n laptop open te maken en ik weet ook niet hoe dat zit met garantie. Het lijkt me dat deze vervalt zodra je er zelf aan gaat sleutelen.
Een i5 is snel genoeg voor wat fotobewerking. Een i3 eigenlijk ook. Warom wil je perse een i5? Die zal niet sneller zijn dan een i3 wanneer je geen processor-intensieve taken uitvoert (=zwaardere foto/videoeditten. Maar daarvoor zou een hoger resolutie scherm ook van pas komen, en dan zit je al snel buiten je budget). Kies uit Asus, Toshiba, MSI, Samsung. Die hebben de leukste opties in deze prijsklasse, gekeken naar de prijs-kwaliteit verhouding en de garantievoorwaarden. Persoonlijk blijf ik in eerste instantie voor mensen die geen zware applicaties runnen, kijken naar de Fusion-oplossingen van AMD, omdat de interne grafische kaart daar standaard wat zwaarder is. Een i3 of equivalent snelle processor zal tot in lengte van jaren wel voldoende zijn. Maar kwa grafische kaart is het eea wel een ander verhaal. Dat is dus waar je eerder naar zou moeten kijken wanneer je wat langer met je laptop wil doen, en niet de rauwe processorsnelheid.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. De laptop bij mijn ouders thuis is dood gegaan en schuif deze laptop door daarheen en ben dus op zoek naar een nieuwe. Degene waar ik nu op werk is een acer aspire 5715Z, met een intel pentium dualcore processor T2390, 4gb ram (ddr2) en 320gb HDD.
Ik gebruik mijn laptop vooral voor surfen en studie (verslagen maken etc, dus wel veel tabbladen/bestanden tegelijk open) en soms voor fotobewerking. Ik wil graag een snelle laptop en ook eentje die weer lang mee gaat. Mijn laptop van nu is 4 jaar en 2 maanden oud en is wel niet zo heel snel meer, maar ook weer niet zo langzaam dat ik hem daarom zou vervangen (vandaar dat 'ie ook doorschuift naar bij mijn ouders). Ik wil dus ook van mijn nieuwe laptop dat hij over 4 jaar nog steeds snel is, en niet dan zodanig traag is geworden dat ik om die reden een nieuwe moet aanschaffen.
Mijn budget is zo 650-750 euro, maar vind prijs-kwaliteit ook belangrijk (dus als ik voor 650 een kan krijgen die qua specs in gebruik niet zo veel scheelt met een van 650, heb ik uiteraard liever die van 650).
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en wil toch wel minimaal een i5 processor. Nu weet ik dat er tegenwoordig SSD schijven zijn en dat die je laptop veel sneller maken, en één van de dingen waarover ik nu twijfel is of ik beter een laptop met i7 kan kopen zonder ssd, of een laptop met i5 en daar dan een SSD in laten bouwen.
Qua merk wil ik vooral graag een goed merk wat het ook weer een aantal jaar vol gaat houden.
Wat voor laptops zouden jullie me op basis hiervan aanraden? Ik heb zelf van asus wat interessante modellen gezien, zoals de ASUS R500VD-SX206V (i5, 4gb ram, 589euro), ASUS K55VD-SX019V (i7, 6gb ram, 659euro) en ASUS A55VD-SX029V (i7, 4gb ram, 655 euro), maar heb eigenlijk weinig verstand van welke merken goed zijn en dergelijke, dus misschien hebben jullie nog andere opties om te overwegen?
Hm, goede vragen. In winkels wordt me minimaal i5 geadviseerd, en ik dacht dat een i5 sowieso sneller is dan een i3, dus ook bij alleen internet/fotobewerking gebruik. De asus-laptops die ik noemde hebben allemaal een 2GB Nvidia GeForce GT610M videokaart, met wat voor grafische kaart in een AMD-fusion laptop is dit vergelijkbaar? Ik heb nu bijvoorbeeld op de mediamarktsite de ASUS X501U-XX022V voor me, met AMD E-450 processor, die heeft de Radeon HD 6320 grafische kaart. Is dit vergelijkbaar met de Nvidia van de andere asus? Heb ook de Samsung Series 5 NP535U3C-A03NL voor mn neus nu, die is qua prijs meer vergelijkbaar met de eerste asus, die heeft als grafische kaart de AMD Radeon HD 7500G. Is dit beter dan de Nvidia van de asus?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:44 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een i5 is snel genoeg voor wat fotobewerking. Een i3 eigenlijk ook. Warom wil je perse een i5? Die zal niet sneller zijn dan een i3 wanneer je geen processor-intensieve taken uitvoert (=zwaardere foto/videoeditten. Maar daarvoor zou een hoger resolutie scherm ook van pas komen, en dan zit je al snel buiten je budget). Kies uit Asus, Toshiba, MSI, Samsung. Die hebben de leukste opties in deze prijsklasse, gekeken naar de prijs-kwaliteit verhouding en de garantievoorwaarden. Persoonlijk blijf ik in eerste instantie voor mensen die geen zware applicaties runnen, kijken naar de Fusion-oplossingen van AMD, omdat de interne grafische kaart daar standaard wat zwaarder is. Een i3 of equivalent snelle processor zal tot in lengte van jaren wel voldoende zijn. Maar kwa grafische kaart is het eea wel een ander verhaal. Dat is dus waar je eerder naar zou moeten kijken wanneer je wat langer met je laptop wil doen, en niet de rauwe processorsnelheid.
Die GT610 stelt geen bal voor. Die zit er alleen maar in omdat Nvidia meer betaalt voor de plaatsing van die kaart en het stickertje op de laptop, dan dat Asus moet betalen voor die kaart. Die Fusion-prestaties zijn allen sneller. Maar feitelijk heb jij geen zware grafische kaart nodig. Dus daar moet je niet te veel naar kijken. Echt veel leuke opties met die fusion kaarten heb je ook niet. Kwa Fusion-CPU's zou je voor een van deze opties kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hm, goede vragen. In winkels wordt me minimaal i5 geadviseerd, en ik dacht dat een i5 sowieso sneller is dan een i3, dus ook bij alleen internet/fotobewerking gebruik. De asus-laptops die ik noemde hebben allemaal een 2GB Nvidia GeForce GT610M videokaart
Dat is weer een heel trage processor, die erg zuinig is. Moet je niet willen. Vergelijkbaar met de Atom-processoren van Intel.quote:ASUS X501U-XX022V voor me, met AMD E-450 processor
Leuke optie. Maar is wel slechts 13,3" kwa schermgrootte he. Hoe groot wil je het scherm hebben?quote:Heb ook de Samsung Series 5 NP535U3C-A03NL voor mn neus nu
Thanks voor je antwoorden weer! Dus ik zou naar een AMD-A6 of A8 processor kunnen kijken, met welke intel-processor is dat qua snelheid vergelijkbaar?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Die GT610 stelt geen bal voor. Die zit er alleen maar in omdat Nvidia meer betaalt voor de plaatsing van die kaart en het stickertje op de laptop, dan dat Asus moet betalen voor die kaart. Die Fusion-prestaties zijn allen sneller. Maar feitelijk heb jij geen zware grafische kaart nodig. Dus daar moet je niet te veel naar kijken. Echt veel leuke opties met die fusion kaarten heb je ook niet. Kwa Fusion-CPU's zou je voor een van deze opties kunnen gaan.
[..]
Dat is weer een heel trage processor, die erg zuinig is. Moet je niet willen. Vergelijkbaar met de Atom-processoren van Intel.
[..]
Leuke optie. Maar is wel slechts 13,3" kwa schermgrootte he. Hoe groot wil je het scherm hebben?
Kwa rauwe processorsnelheid is dat een i3. Maar het grote voordeel van die AMD's is de grafische kracht. Die is veel beter dan die van de interne Intel GPU.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoorden weer! Dus ik zou naar een AMD-A6 of A8 processor kunnen kijken, met welke intel-processor is dat qua snelheid vergelijkbaar?.
Ik zeg niet 'geen Intel'. Ik zeg alleen dat wanneer je geen sterke processor nodig hebt, en lager met je laptop wil doen, een laptop met een sterkere grafische kaart, langer courant blijft, dan een PC met een snelle processor en een heel simpele interne grafische kaart.quote:En zou je misschien (nog een keer) uit willen leggen waarom dan een AMD en geen intel? Ik weet van AMD namelijk vrij weinig, aangezien intel 'populairder' is (of in elk geval, voor mij bekender klinkt).
Tsja, klein scherm verbruikt natuurlijk ook minder. Wanneer je 13,3" fijn vind, dan wordt die Samsung natuurlijk wel erg interessant. Voor die kleinere resoluties die deze kleinere notebooks hebben, hoef je eigenlijk ook niet te kijken naar die grafische kaart.quote:Qua schermgrootte vind ik 13,3 inch denk ik wel groot genoeg, daarvoor zou ik wel even naar de winkel gaan om te kijken hoe groot dat nou 'in het echt' is. Ik heb nu 15.6, groter dan dat wil ik in elk geval niet. Is er nog een verschil in batterijduur tussen verschillende schermgroottes? Lange batterijduur vind ik namelijk ook wel fijn.
Nee. Die Nvidia is beter. Die HD 4000 moet je ongeveer vergelijken met de GT610 van Nvidia waar je het eerder over had. Die Nvidia is dan nog steeds iets sneller. '2 GB' zegt me niet veel. Ik moet het kaartype erbij hebben. Maar in dat overzicht van die grafische kaarten die ik gaf, kun je zien waar ze tov elkaar staan.quote:Edit, een extra vraag: Is een laptop met intel HD graphics 4000 beter dan met nvidia 2gb kaart? Even voor mijn begrip
Ah, super. Dat is inderdaad wel fijn, 2 jaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:43 schreef Kenju het volgende:
Geen dank. Effe één opmerking, op in het overzicht van de Tweakers pricewatch staat dat de Toshiba maar één jaar carry-in garantie heeft. Maar zoals je op de productpagina op officiële site van Toshiba kan zien, is dat gewoon 2 jaar pickup and return.
En Pick up and return ipv carry in. Dus je belt, en ze komen hem ophalen en brengen hem weer terug. Je hoeft niets op te sturen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, super. Dat is inderdaad wel fijn, 2 jaar
Mooi ding en die Aldi laptops zijn meestal wel okéquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zie net dat de Aldi met een nieuwe laptop komt, die er in mijn ogen best wel goed uit ziet.. Maar ik heb niet zo veel verstand van hoe de laptops van de Aldi het doen (als in, duurzaamheid) en of de specs inderdaad goed zijn.
klik
Zeker met die prijs denk ik dat dat een goede optie is naast de twee die Kenju al noemde, zijn jullie het daarmee eens of zouden jullie zeggen ga toch voor een asus/toshiba/samsung/msi?
Hij heeft het nog geen maand volgehouden...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:47 schreef Tobi-wan het volgende:
Mijn huidige laptop, een Asus G1s, gaat het niet lang meer volhouden heb ik het idee. Hij maakt al een tijdje flink wat herrie, omdat ik hem overal mee naartoe sleep waarschijnlijk. Daarnaast trekt hij hd films niet echt goed meer en merk je gewoon dat hij trager is geworden.
Ik zit nu een beetje te kijken naar die n56vz-s4035v maar die is bijna niet te krijgen in Nederland. Alleen computerland biedt hem aan maar daar is hij niet op voorraad... Ik begrijp dat dat met windows 8 te maken heeft?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
opknappen heeft bij zon oud beestje weinig nut.
ik zou zeggen
http://tweakers.net/pricewatch/312992/asus-n56vz-s4035v-nl.html
en
http://tweakers.net/price(...)30-series-128gb.html.
als je wil evt een bracket.
erg goede processor, 8 gb geheugen, leuke ssd, stevige behuizing, en 15"
voor een laptop ook nog eens een flinke GPU dus ik denk dat hij perfect bij je past.
Ik zou zeggen de i5. Ligt er een beetje aan wat je er mee gaat doen. Het beste zou zijn dat je er later nog geheugen bij kan prikken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop binnen mijn budget en moet kiezen... wat heeft meer meerwaarde, een upgrade van Intel Processor i3 naar i5 of een upgrade van 4 naar 6 GB geheugen?
Dank! Wordt voornamelijk gebruikt voor multitasken, met meestal Photoshop, iTunes, een webbrowser met een flink aantal tabs en een ftp programma open.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:54 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zou zeggen de i5. Ligt er een beetje aan wat je er mee gaat doen. Het beste zou zijn dat je er later nog geheugen bij kan prikken.
Voor photoshop wil je eigenlijk wel een i5 hebben. Maar ook geheugen... misschien nog even doorsparen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Dank! Wordt voornamelijk gebruikt voor multitasken, met meestal Photoshop, iTunes, een webbrowser met een flink aantal tabs en een ftp programma open.
Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop binnen mijn budget en moet kiezen... wat heeft meer meerwaarde, een upgrade van Intel Processor i3 naar i5 of een upgrade van 4 naar 6 GB geheugen?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?
De 3570K is prijstechnisch interessant voor de prestaties die het levert en is voor Photoshop op het moment gewoon de betere keus. Je hebt natuurlijk ook de FX-8350 om maar even een AMD-alternatief te noemen. Is ongeveer gelijkwaardig aan de i5 3570K generaal genomen en moederborden met gelijkwaardige specs zijn waarschijnlijk goedkoper. Echter, specifiek op het gebied van Photoshop, presteert de 3570K gewoon beter op het moment.
Het zou kunnen dat dat op termijn wel eens anders kan zijn gezien de 8 cores van de AMD en de ontwikkeling als het gaat om het ondersteunen van multithreading door software (Bron). Prijs van de CPU's zelf is ongeveer gelijk op het moment.
Als je een i3 overweegt, kun je beter gaan een A10-5800K of A8-5600K. CS6 ondersteunt GPU-versnelling, waarmee deze aanzienlijk sneller zullen zijn dan de i3. Kunnen ook best aardig een game spelen en profiteren erg van de aanwezigheid van snel geheugen zodat je daar wat aan hebt. (Bron)
Veel geheugen is altijd een goed idee, een Photoshop maakt daar zeker gebruik van. Gezien de lage kosten van geheugen zou het vreemd zijn wanneer je daar op zou besparen. Gewoon 8 GB dus en niet 6 GB. Dat zou zonde zijn. Al kun je later inderdaad streepjes erbij prikken.
Meer cores betekent in theorie dat multitasking ook beter zou moeten gaan, maar in beiden scenario's (i5 3570K vs FX-8350 & i3 3220K vs A10-5800K) zal het voor jouw gebruik niets uitmaken.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Intel Core i5 3570 Boxed ¤ 182 ASRock B75 Pro3-M ¤ 56,70 Lian Li PC-Q11B ¤ 78,21 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile ¤ 51,60 LG GH24NS90 Zwart ¤ 16,- Corsair Builder CX430 Bronze ¤ 39,29 Samsung 840 series Pro 128GB ¤ 114,95 Seagate Barracuda 7200.14 1TB ¤ 57,35 |
Zoek niet verder, de S15 is veruit de beste optie voor deze eisen. Je kan er later eventueel ook nog een SSD in hangen en het geheugen upgraden naar 12gb.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:06 schreef TheArt het volgende:
- Goede processor. De laptop moet wel een tijdje meegaan en snel werken, dus snelheid is wel een belangrijk puntje.
- Licht, maar wel een redelijke grootte (minimaal 14 inch, maximaal 15,6 inch). Het liefst wil ze niet een te zware laptop, aangezien met de laptop veel gereisd gaat worden. Het liefst dus een laptop die meer richting de 2 kg gaat dan richting de 3 kg.
- Goed scherm. Een goed scherm is wel zeer belangrijk voor het kijken van films, series e.d.
- Geen korte accuduur.
(- Witte laptop. Zeker geen must, dus even tussen haakjes gezet, maar daar gaat wel de voorkeur naar uit).
Ze hoeft met de laptop niet te gamen o.i.d., dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn.
- http://www.laptopshop.nl/product/221867/sony-vaio-svs1512v1e.html
Voor de stilste oplossingen kun je gewoon voor iets ULV-processor gaan, met een onboard grafische oplossing. Denk aan een Asus VivoBook X202E-CT009H (is wel 11,6"). Maar in principe is dat geblaas alleen maar sprake van mij minder goed gebouwde laptops. De meeste laptops is het geen probleem, zeker wanneer je een beetje erop let dat de ventilatie vrij is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:55 schreef muzas het volgende:
Ik heb eigenlijk jullie hulp ook eventjes nodig. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een tweede laptop voor in huis. Welke gebruikt zal worden voor surfen/youtube/foto's kijken/film kijken (via hdmi naar tv). En misschien héél soms een RAW-foto bewerken, maar dat gebeurt zelden.
Wat eigenlijk het belangrijkst is, is dat de laptop stil is. De laptop die we hier nu voor gebruiken is al wat ouder en staat te blazen als een idioot. Zelfs als je alleen FOK! open hebt. Enorme herrie, niet fijn als je 'm aangesloten hebt voor een filmpje.
'zomers kijken we er niet meer van op als ie bluescreen-uit gaat omdat ie zo heet wordt![]()
Kortom; HDMI, stil, >600,-
Ik heb alleen echter 0 verstand van al die huidige laptops... Wellicht dat jullie me een duw de juiste richting op kunnen geven?
In principe ga je alleen maar code rammen op dat ding. Let op een goed toetsenbord en de aanwezigheid van een numeriek veld is ook prettig (hiermee vallen alle modellen onder de 15" wel af). Kies verder voor een 1080p-scherm en voorkom een merk HP en Acer. Verder moet je gewoon naar wat persoonlijke voorkeuren kijken, die wij niet voor je kunnen bepalen.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef knight18 het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen aan de opleiding Informatica op de hogeschool en vroeg me af welke laptop ik kan aanschaffen voor de studie.
Graag wil ik er niet te veel aan kwijt zijn. Ik weet echter niet welke laptops een beetje goed zijn voor de studie.
De laptop ga ik niet gebruiken om te gamen. Puur de studie.
Niet verkeerd, die Toshiba.Je kan ook wat meer uitgeven en dan een Asus N56DP S3007V pakken. Ziet er veel mooier uit, heeft een betere bouw en veel snellere videokaart. De processor is wel trager, maar als je die amper gebruikt... Met de GPU van de Asus kun je nog wat spelletjes spelen, en heb je een redelijke hardwarematige versnelling bij video-bewerken. Doe je nu misschien nog niet, maar later wellicht wel...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef AppleBite het volgende:
Hee,ik kom hier maar met mijn zoektocht heen, gezien het feit dat mijn kennis van laptops en hun prestaties vrij beperkt is, ik zoek een laptop voor mijn studie volgend jaar, mijn voorkeur gaat uit naar 15,6 inch. Het hoeft geen highend laptop of iets dergelijks te zijn, maar ik zou het wel prettig vinden als hij nog een paar jaartjes mee zou kunnen en toch ook wel redelijke prestaties heeft. Ik ging een beetje zoeken en kwam hier op uit: http://tweakers.net/pricewatch/333340/toshiba-c855-255.html# .
Is dit wat? Of is het een vlag op een modderschuit idee, of kan ik voor hetzelfde (of max ¤100,- meer) een (veel) betere laptop krijgen?
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |