abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:33:39 #276
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_123983861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dank! Wordt voornamelijk gebruikt voor multitasken, met meestal Photoshop, iTunes, een webbrowser met een flink aantal tabs en een ftp programma open.
Voor photoshop wil je eigenlijk wel een i5 hebben. Maar ook geheugen... misschien nog even doorsparen? :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:55:32 #277
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124008386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop binnen mijn budget en moet kiezen... wat heeft meer meerwaarde, een upgrade van Intel Processor i3 naar i5 of een upgrade van 4 naar 6 GB geheugen?
Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?
De 3570K is prijstechnisch interessant voor de prestaties die het levert en is voor Photoshop op het moment gewoon de betere keus. Je hebt natuurlijk ook de FX-8350 om maar even een AMD-alternatief te noemen. Is ongeveer gelijkwaardig aan de i5 3570K generaal genomen en moederborden met gelijkwaardige specs zijn waarschijnlijk goedkoper. Echter, specifiek op het gebied van Photoshop, presteert de 3570K gewoon beter op het moment.
Het zou kunnen dat dat op termijn wel eens anders kan zijn gezien de 8 cores van de AMD en de ontwikkeling als het gaat om het ondersteunen van multithreading door software (Bron). Prijs van de CPU's zelf is ongeveer gelijk op het moment.

Als je een i3 overweegt, kun je beter gaan een A10-5800K of A8-5600K. CS6 ondersteunt GPU-versnelling, waarmee deze aanzienlijk sneller zullen zijn dan de i3. Kunnen ook best aardig een game spelen en profiteren erg van de aanwezigheid van snel geheugen zodat je daar wat aan hebt. (Bron)

Veel geheugen is altijd een goed idee, een Photoshop maakt daar zeker gebruik van. Gezien de lage kosten van geheugen zou het vreemd zijn wanneer je daar op zou besparen. Gewoon 8 GB dus en niet 6 GB. Dat zou zonde zijn. Al kun je later inderdaad streepjes erbij prikken.

Meer cores betekent in theorie dat multitasking ook beter zou moeten gaan, maar in beiden scenario's (i5 3570K vs FX-8350 & i3 3220K vs A10-5800K) zal het voor jouw gebruik niets uitmaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Xaobotnik op 13-03-2013 16:03:39 ]
pi_124009195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?
De 3570K is prijstechnisch interessant voor de prestaties die het levert en is voor Photoshop op het moment gewoon de betere keus. Je hebt natuurlijk ook de FX-8350 om maar even een AMD-alternatief te noemen. Is ongeveer gelijkwaardig aan de i5 3570K generaal genomen en moederborden met gelijkwaardige specs zijn waarschijnlijk goedkoper. Echter, specifiek op het gebied van Photoshop, presteert de 3570K gewoon beter op het moment.
Het zou kunnen dat dat op termijn wel eens anders kan zijn gezien de 8 cores van de AMD en de ontwikkeling als het gaat om het ondersteunen van multithreading door software (Bron). Prijs van de CPU's zelf is ongeveer gelijk op het moment.

Als je een i3 overweegt, kun je beter gaan een A10-5800K of A8-5600K. CS6 ondersteunt GPU-versnelling, waarmee deze aanzienlijk sneller zullen zijn dan de i3. Kunnen ook best aardig een game spelen en profiteren erg van de aanwezigheid van snel geheugen zodat je daar wat aan hebt. (Bron)

Veel geheugen is altijd een goed idee, een Photoshop maakt daar zeker gebruik van. Gezien de lage kosten van geheugen zou het vreemd zijn wanneer je daar op zou besparen. Gewoon 8 GB dus en niet 6 GB. Dat zou zonde zijn. Al kun je later inderdaad streepjes erbij prikken.

Meer cores betekent in theorie dat multitasking ook beter zou moeten gaan, maar in beiden scenario's (i5 3570K vs FX-8350 & i3 3220K vs A10-5800K) zal het voor jouw gebruik niets uitmaken.
^O^
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_124019077
Dank voor de uitgebreide post 8-). Budget is eigenlijk maximaal 600 euro, maar iets daarboven valt te overwegen. Het gaat idd om een nieuwe desktop, geen upgrade dus.

Zou een van deze twee wat zijn? Tweakers.net link

[ Bericht 28% gewijzigd door _dirkjan_ op 13-03-2013 19:58:08 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:26:14 #280
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124055084
Op zich niet slecht. Ze kosten wat meer, maar in geval van problemen kun je wel het hele systeem terugsturen. Aan de andere kant kun je iets krachtigers krijgen en met meer capaciteit voor minder geld. De Acer en Fujitsu zien er ook niet bepaald leuk uit.

Durf je zelf een PC in elkaar te zetten? Is niet moeilijk. Zeker niet wanneer je een paar video's op youtube kijkt over hoe het moet. Of misschien ken je wel iemand die het kan?

1
2
3
4
5
6
7
8
Intel Core i5 3570 Boxed            ¤ 182
ASRock B75 Pro3-M                ¤ 56,70
Lian Li PC-Q11B                    ¤ 78,21
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile    ¤ 51,60
LG GH24NS90 Zwart                ¤ 16,-
Corsair Builder CX430 Bronze            ¤ 39,29
Samsung 840 series Pro 128GB            ¤ 114,95
Seagate Barracuda 7200.14 1TB            ¤ 57,35

595,94 Euro (zonder verzendkosten) voor een goedkoper doch krachtiger systeem. In totaal op dit moment 612,50 Euro met verzendkosten van drie verschillende leveranciers van de onderdelen. Kun je er evt. later alsnog een videokaart bijprikken om gebruik te maken van de CUDA-cores.

Systeem is lekker compact en heeft een SSD en reageert dus veel sneller dan de standaard Acer/Fujitsu machines.

De case die er nu in staat is gewoon een mooie case. Je kan erop besparen door bijv. een gewoon functionele Fractal Design Core 1000 te kiezen van nog geen 30 Euro, of een stille Fractal Design Define Mini van 77,70. De Lian Li is gebouwd van aluminium en komt dus wat meer premium over. Ik koos er in de samenstelling voor om het te differentiëren van die goedkope case Acer en industriële case van Fujitsu. Maar persoonlijk zou ik voor de Define Mini kiezen vanwege de stilte. De voorkant is wel van plastic en derest van staal. Verder is het krasbestendiger dan het aluminium van de Lian-Li.

[ Bericht 9% gewijzigd door Xaobotnik op 14-03-2013 17:32:50 ]
pi_125769113
Ik zoek een laptop voor mijn vriendin. En aangezien ik teveel twijfel, roep ik jullie hulp maar in. Ze heeft een goede nieuwe laptop nodig en het budget is ongeveer 900 euro. De volgende punten zijn van belang:

- Goede processor. De laptop moet wel een tijdje meegaan en snel werken, dus snelheid is wel een belangrijk puntje.
- Licht, maar wel een redelijke grootte (minimaal 14 inch, maximaal 15,6 inch). Het liefst wil ze niet een te zware laptop, aangezien met de laptop veel gereisd gaat worden. Het liefst dus een laptop die meer richting de 2 kg gaat dan richting de 3 kg.
- Goed scherm. Een goed scherm is wel zeer belangrijk voor het kijken van films, series e.d.
- Geen korte accuduur.
(- Witte laptop. Zeker geen must, dus even tussen haakjes gezet, maar daar gaat wel de voorkeur naar uit).

Ze hoeft met de laptop niet te gamen o.i.d., dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn. Wel moet de laptop wat jaartjes meegaan en zijn dus bovenstaande punten een must. Welke laptops kunnen jullie aanraden?

Laptops die ik zelf na wat zoeken gevonden heb:
- http://www.laptopshop.nl/(...)oduct_specifications
- http://www.laptopshop.nl/product/221867/sony-vaio-svs1512v1e.html

Is dit wat of hebben jullie nog betere laptops in de aanbieding?
  vrijdag 26 april 2013 @ 18:36:01 #282
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_125770220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:06 schreef TheArt het volgende:
- Goede processor. De laptop moet wel een tijdje meegaan en snel werken, dus snelheid is wel een belangrijk puntje.
- Licht, maar wel een redelijke grootte (minimaal 14 inch, maximaal 15,6 inch). Het liefst wil ze niet een te zware laptop, aangezien met de laptop veel gereisd gaat worden. Het liefst dus een laptop die meer richting de 2 kg gaat dan richting de 3 kg.
- Goed scherm. Een goed scherm is wel zeer belangrijk voor het kijken van films, series e.d.
- Geen korte accuduur.
(- Witte laptop. Zeker geen must, dus even tussen haakjes gezet, maar daar gaat wel de voorkeur naar uit).

Ze hoeft met de laptop niet te gamen o.i.d., dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn.
- http://www.laptopshop.nl/product/221867/sony-vaio-svs1512v1e.html
Zoek niet verder, de S15 is veruit de beste optie voor deze eisen. Je kan er later eventueel ook nog een SSD in hangen en het geheugen upgraden naar 12gb.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:28:17 #283
300718 Kenju
Say It!!??
pi_125772393
De S15 is inderdaad een goede optie en de eerste optie die ik zou aanraden. Wil je toch een wat meer power, zou je kunnen kijken naar een Asus N56VZ-series met een i7, GT650M en 8GB, bijv. de N56VZ-S4215H of N56VZ-S4195H. Goedkoper en een flinke klap sneller dan de Sony, maar wel 700 gram zwaarder.

Wil je voor een grote mate van degelijkheid en zekerheid gaan (zeer stevig chassis, extra HDD-bescherming middels impact sensor), zou je voor de Toshiba R950-serie kunnen gaan, waar je de zgn. Gold-garantie van Toshiba bij krijgt (3 jaar pickup and return, en bij een defect in het eerste jaar je aankoopbedrag terug plus reparatie van de notebook). Is echter zwart. Weegt 40 gr. zwaarder dan de Sony.

[ Bericht 27% gewijzigd door Kenju op 26-04-2013 19:39:28 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_125976975
Ik heb eigenlijk jullie hulp ook eventjes nodig. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een tweede laptop voor in huis. Welke gebruikt zal worden voor surfen/youtube/foto's kijken/film kijken (via hdmi naar tv). En misschien héél soms een RAW-foto bewerken, maar dat gebeurt zelden.

Wat eigenlijk het belangrijkst is, is dat de laptop stil is. De laptop die we hier nu voor gebruiken is al wat ouder en staat te blazen als een idioot. Zelfs als je alleen FOK! open hebt. Enorme herrie, niet fijn als je 'm aangesloten hebt voor een filmpje.

'zomers kijken we er niet meer van op als ie bluescreen-uit gaat omdat ie zo heet wordt :')

Kortom; HDMI, stil, >600,-

Ik heb alleen echter 0 verstand van al die huidige laptops... Wellicht dat jullie me een duw de juiste richting op kunnen geven?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:32:08 #285
300718 Kenju
Say It!!??
pi_126063634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:55 schreef muzas het volgende:
Ik heb eigenlijk jullie hulp ook eventjes nodig. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een tweede laptop voor in huis. Welke gebruikt zal worden voor surfen/youtube/foto's kijken/film kijken (via hdmi naar tv). En misschien héél soms een RAW-foto bewerken, maar dat gebeurt zelden.

Wat eigenlijk het belangrijkst is, is dat de laptop stil is. De laptop die we hier nu voor gebruiken is al wat ouder en staat te blazen als een idioot. Zelfs als je alleen FOK! open hebt. Enorme herrie, niet fijn als je 'm aangesloten hebt voor een filmpje.

'zomers kijken we er niet meer van op als ie bluescreen-uit gaat omdat ie zo heet wordt :')

Kortom; HDMI, stil, >600,-

Ik heb alleen echter 0 verstand van al die huidige laptops... Wellicht dat jullie me een duw de juiste richting op kunnen geven?
Voor de stilste oplossingen kun je gewoon voor iets ULV-processor gaan, met een onboard grafische oplossing. Denk aan een Asus VivoBook X202E-CT009H (is wel 11,6"). Maar in principe is dat geblaas alleen maar sprake van mij minder goed gebouwde laptops. De meeste laptops is het geen probleem, zeker wanneer je een beetje erop let dat de ventilatie vrij is.

Wil je een wat potenter systeem hebben, dan kun je voor een Samsung NP370R5E-A03NL, al lijkt me dat specwise wat overkill te zijn met zijn i5 3210M en 6GB geheugen. Wil je er tussen gaan zitten, dan zou je kunnen kijken naar iets met een i3 (uit de 3000-serie, zonder 'U' achter de type aanduiding van de CPU). Persoonlijk kom ik al snel uit bij de Satellite-serie van Toshiba omdat ik dat de notebookserie in deze klasse vind die het beste afgewerkt is, en toch redelijk stevig.

Eigenlijk is het alleen de Pavilion-serie van HP staat erom bekend dat ze enorm lopen te blazen zonder dat er iets aan de hand is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_128144636
Ik ga binnenkort beginnen aan de opleiding Informatica op de hogeschool en vroeg me af welke laptop ik kan aanschaffen voor de studie.
Graag wil ik er niet te veel aan kwijt zijn. Ik weet echter niet welke laptops een beetje goed zijn voor de studie.
De laptop ga ik niet gebruiken om te gamen. Puur de studie.
  zondag 23 juni 2013 @ 15:22:19 #287
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_128152124
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef knight18 het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen aan de opleiding Informatica op de hogeschool en vroeg me af welke laptop ik kan aanschaffen voor de studie.
Graag wil ik er niet te veel aan kwijt zijn. Ik weet echter niet welke laptops een beetje goed zijn voor de studie.
De laptop ga ik niet gebruiken om te gamen. Puur de studie.
In principe ga je alleen maar code rammen op dat ding. Let op een goed toetsenbord en de aanwezigheid van een numeriek veld is ook prettig (hiermee vallen alle modellen onder de 15" wel af). Kies verder voor een 1080p-scherm en voorkom een merk HP en Acer. Verder moet je gewoon naar wat persoonlijke voorkeuren kijken, die wij niet voor je kunnen bepalen.
pi_128277812
Hee,ik kom hier maar met mijn zoektocht heen, gezien het feit dat mijn kennis van laptops en hun prestaties vrij beperkt is, ik zoek een laptop voor mijn studie volgend jaar, mijn voorkeur gaat uit naar 15,6 inch. Het hoeft geen highend laptop of iets dergelijks te zijn, maar ik zou het wel prettig vinden als hij nog een paar jaartjes mee zou kunnen en toch ook wel redelijke prestaties heeft. Ik ging een beetje zoeken en kwam hier op uit: http://tweakers.net/pricewatch/333340/toshiba-c855-255.html# .

Is dit wat? Of is het een vlag op een modderschuit idee, of kan ik voor hetzelfde (of max ¤100,- meer) een (veel) betere laptop krijgen?

Alvast bedankt!
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:14 #289
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_128278861
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef AppleBite het volgende:
Hee,ik kom hier maar met mijn zoektocht heen, gezien het feit dat mijn kennis van laptops en hun prestaties vrij beperkt is, ik zoek een laptop voor mijn studie volgend jaar, mijn voorkeur gaat uit naar 15,6 inch. Het hoeft geen highend laptop of iets dergelijks te zijn, maar ik zou het wel prettig vinden als hij nog een paar jaartjes mee zou kunnen en toch ook wel redelijke prestaties heeft. Ik ging een beetje zoeken en kwam hier op uit: http://tweakers.net/pricewatch/333340/toshiba-c855-255.html# .

Is dit wat? Of is het een vlag op een modderschuit idee, of kan ik voor hetzelfde (of max ¤100,- meer) een (veel) betere laptop krijgen?

Alvast bedankt!
Niet verkeerd, die Toshiba.Je kan ook wat meer uitgeven en dan een Asus N56DP S3007V pakken. Ziet er veel mooier uit, heeft een betere bouw en veel snellere videokaart. De processor is wel trager, maar als je die amper gebruikt... Met de GPU van de Asus kun je nog wat spelletjes spelen, en heb je een redelijke hardwarematige versnelling bij video-bewerken. Doe je nu misschien nog niet, maar later wellicht wel...

Niet dat die Toshiba slecht is. De processor is immers gewoon een stuk sneller, en van de huidige videosoftware werk het meeste toch op basis van processorkracht. Maar het oog wil ook wat en daat lever de Asus aanzienlijk meer. En kwa grafische kracht loopt de Asus rondjes om deze Toshiba. Dus de Asus is echt de betere koop, helemaal als je processorkracht niet belangrijk vind.

Het prijsverschil is op het moment klein, maar als je 4Launch weglaat, is de notebook meteen 150 Euro duurder. Dus ik zou niet te lang wachten.
pi_130243338
*Kick*
Wou er geen apart topic voor openen, jullie kunnen mij vast ook wel helpen.

Ik heb een laptop op het oog; http://www.mediamarkt.nl/(...)3094.html?langId=-11

Ik ben zelf een computer-leek, dus help me alsjeblieft ;)

Ik wil een beetje snel kunnen internetten en overschakelen van pagina's. Ook moet er een lading foto's op kunnen.
Voor de rest ben ik geen gamer of downloader, dus dat is niet nodig.

Is dit een goede laptop voor mij?
Ik heb nu een oude HP Compaq nx6125 en die bevalt méér als prima. Alleen is hij bijna dood, dus er moet een nieuwe komen.

:)
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:46:23 #291
230345 conobram
is neit lam
pi_132176940
Er is al een tijdje niet gepost in dit topic maar ik ga toch maar proberen van iemand advies te krijgen. Sinds ongeveer twee maanden zit ik nu zonder laptop, aan mijn HP probook 4720s was niets meer te redden. Nu ben ik op zoek naar een nieuw apparaat.

Ik gebruik mijn laptop voor alles o.a. het kijken van films en de studie maar hij zal toch vaak hier thuis staan. En een groot en goed scherm is dus wel belangrijk. Daarnaast wil ik dat hij een tijdje mee gaat en wel wat aan kan qua prestaties. Budget tot ongeveer ¤1500? Heb de afgelopen twee maanden mijn oog laten vallen op verschillende modellen maar zie, zoals anderen in dit topic, door de bomen het bos niet meer.

Wie o wie kan mij tips geven. :)
pi_144811592
Is het (o.a. qua tijdstip) een goed idee een om als student een Microsoft Surface 2 RT aan te schaffen?

Enig inbreng?
pi_151617192
Hallo ik zoek een laptop waar ik alle MOBA's, zoals DOTA 2, en oude spellen als L4D2 op de hoogste settings kan spelen. Mijn budget is laag :( namelijk: ¤400.- Daarom heb ik jullie hulp nodig, zodat ik het beste kan halen uit mijn ¤400.-

Of is iets 2e hands kopen slimmer? Maar aan de andere kant vertrouw ik zulke dingen zonder garantie niet.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 juli 2015 @ 08:57:12 #294
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154191687
Zijn er hier mensen die weten of in NL ook de i5 variant van de Aspire 11 beschikbaar is?

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/models/laptops/aspireswitch11

http://www.acer.ch/ac/de/CH/content/model/NT.L6TEZ.003

En hebben jullie ervaring met zo'n device?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155316090
Naar welke eigenschappen zou iemand die een laptop puur voor de studie wil gebruiken moeten zoeken in een laptop?

Kunnen jullie specifieke resoluties/beeldverhoudingen/schermgroottes aanraden?

Naar wat voor paneel moet je zoeken om zo min mogelijk hinder te ondervinden van de lampen in de collegezaal?

Heeft een van jullie last van het gewicht van jullie laptop? Te zwaar wellicht?

4GB is vaak een vereiste van instelling. 8GB zou de klus moeten klaren neem ik aan. Hoe zwaar zou je een videokaart mee moeten laten wegen als je weinig aan virtuele ontwerpen etc doet?

Zijn producenten ondertussen al zover dat toetsenborden zeer weinig geluid opleveren en dat accus ten minste acht uur meegaan?

Alvast bedankt
pi_155364739
Macbook?
pi_159236414
Schop. Ik zoek een laptopje voor alleen gebruik van office toepassingen en digitale facturatie. Is er een bepaald budgetmerk aan te raden? Heb niet zo veel zin om er veel aan uit te geven, we hebben hier al twee laptops voor privé gebruik, deze is puur voor administratie.

Iemand tips?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:07:08 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159485513
Asus heeft wel leuke modellen. Voor 500 incl BTW moet je wel iets leuks kunnen vinden.
So we just called him Fred
pi_162919525
Kick...

Ik mag een nieuwe laptop uitzoeken voor max 1600 euro excl btw, dus daar moet ik toch wat leuks voor kunnen vinden :P. Hoe dan ook moet hij lichtgewicht zijn want ik moet hem vaak meenemen. Verder wil ik in ieder geval een SSD en minimaal 16 GB geheugen en een 15 inch beeldscherm. Ik ga er voornamelijk PHP op ontwikkelen en vagrant + virtual box op draaien. In principe moet er Windows (10) op draaien, maar ik overweeg om er tzt Ubuntu op te zetten (eventueel dual-boot).

Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor goede laptops die geschikt zijn?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_162940768
Inmiddels zelf al wat verder gezocht en ik kom nu op deze uit: http://tweakers.net/price(...)-ux501vw-fj128t.html Iemand nog andere voorstellen of redenen waarom deze het niet zou moeten worden?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')