De 1150 heeft nog een aparte grafische kaartquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:12 schreef ANCT het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen deze laptops:
hp pavilion g6 1150sd
hp pavilion g6 1060ed
Is de 1150sd nu echt sneller dan de 1060? Ze hebben allebei een i5 processor, maar de ene is op 2.66 geklokt en de andere op 2.3. Welke van de twee is de beste koop? Of zijn er voor dit geld laptops te koop met betere specs?
Asus X54HY-SX032V ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:44 schreef sander4444 het volgende:
Mijn 17" laptop heeft het deze week begeven en dus opzoek naar een nieuwe.. Ben er inmiddels wel achter niet meer zo'n groot scherm nodig te hebben. Gebruik em daarvoor teveel onderweg en films/series kijk ik tegenwoordig via HDMI op m'n tv, dus hdmi-aansluiting is wel een vereiste..
Verder gebruik ik em zoals gezegd veel onderweg dus een lange batterijduur is belangrijk. Verder zal ik em vooral gebruiken voor internetten, tekstverwerken, Excel, enz..
Heb een tablet (Asus Transformer) overwogen, maar als echte vervanging van een laptop komt deze wsl toch net te kort.. Vandaar de vraag wat jullie dan zouden aanraden? Budget ligt zo rond de 500 euro (max)..
Ligt er een beetje aan wat je belangrijk vindt. De X220 is een super gaaf ding, maar ik zou voor zo'n bedrag toch liever een iets groter scherm hebben. Ik zou met zo'n bedrag (als het een Lenovo moest zijn) voor een W520 met FHD scherm gaan denk ikquote:Op zondag 20 november 2011 21:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens een nieuwe laptop kopen mag max 1250 euro zijn.
Heb op dit moment een Lenovo X220 met i7 op het oog. Iemand een andere Lenovo die beter is dan deze voor dezelfde prijs?
(Mag uit Amerika komen, maar houd wel rekening met de 19% invoerbelasting)
Die wordt toch al snel duurder. Die zit al snel boven de 1300/1400 dollar.quote:Op zondag 20 november 2011 21:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je belangrijk vindt. De X220 is een super gaaf ding, maar ik zou voor zo'n bedrag toch liever een iets groter scherm hebben. Ik zou met zo'n bedrag (als het een Lenovo moest zijn) voor een W520 met FHD scherm gaan denk ik
Is die X220 ook niet wat boven het budget van 1250 euro? Maar inderdaad, die W520 is wel prijzig. Zeker met FHD scherm. Maar daar krijg je dan ook wel wat voorquote:Op zondag 20 november 2011 23:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die wordt toch al snel duurder. Die zit al snel boven de 1300/1400 dollar.
System componentsquote:Op zondag 20 november 2011 23:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is die X220 ook niet wat boven het budget van 1250 euro? Maar inderdaad, die W520 is wel prijzig. Zeker met FHD scherm. Maar daar krijg je dan ook wel wat voor
Ik heb zelf een Blu-ray speler in mijn laptop zitten en in een jaar tijd heb ik het maar een keer gebruikt. Je moet moeilijk doen met software en deze aan de praat krijgen, geluid wil niet altijd even goed werken en zo'n speler kost al vaak meer dan een losse Blu-ray speler voor bij de televisie.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Fuszy het volgende:
Ik ben aan het nadenken om een XPS 15 laptop te kopen en ik heb hierin de mogelijkheid (qua budget en opties) om er een blu-ray speler erin te bouwen. Nu weet ik zelf niet wanneer ik dit precies ga gebruiken en of het uberhaupt wel handig is.
Zelf heb ik een PS3 waar ik al blu-ray schijfjes op kan afspelen. Heeft iemand ervaringen met deze blu-ray stations in een dell xps?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 14:38:48 ]
Dank je voor de inhoudelijke reactiequote:
Je gaat er vooral games op spelen en komt dan met een laptop aan. Als je wilt gamen, koop dan een desktop.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:49 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dank je voor de inhoudelijke reactie
Zal ik doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:10 schreef Dimens het volgende:
Dan kan ik niets anders zeggen dan even de winkel in de buurt binnen lopen en wat modellen opschrijven die aan je prijs voldoen. Dan kunnen wij je wel vertellen wat goed en wat slecht is.
Ik heb trauma's van packard bell. En jouw keuze is ongeveer een familielid van mijn huidige laptop, dus ik zal er zeker over nadenken als ik m wil kopen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:14 schreef Dimens het volgende:
Een tip die ik je wel mee kan geven, is dat je de Packerd Bell's en Acer's beter links kunt laten liggen. De merken Asus, Sony en HP maken betere laptops die betrouwbaarder zijn.
Eentje die ik zelf erg mooi vind, is de DM1 van HP, maar die ligt boven je budget. Die zijn een stuk sneller en ook geschikt voor Adobe.
Hopen dat de winkel bij je in de buurt er een heeft staan en je hem kunt uitproberen. Zelf vind ik een netbook niet fijn om op te werken, maar de DM1 voldoet naar mijn mening net aan de snelheid om normaal op te kunnen werken. Voor mij zeker het geld waard om de stap te maken, maar ik kan niet in je beurs kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:17 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik heb trauma's van packard bell. En jouw keuze is ongeveer een familielid van mijn huidige laptop, dus ik zal er zeker over nadenken als ik m wil kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke sony beodel je precies? Of bedoel je beide ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:16 schreef Dimens het volgende:
Nadeel van die Sony is dat ik hem behoorlijk veel geluid vind maken en warmer wordt dan de meeste nadere Ultrabooks.
Heb je trouwens al gekeken naar de MacBook Air?
Je bedoelt CCFL of LED. Ik zou voor LED gaan. Is overigens niet zo'n stomme vraag hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 12:57 schreef RoofingBurner het volgende:
Even een hele stomme vraag. Wat is bij een nieuw aan te schaffen laptop te prefereren op dit moment, een TFT of een LED schermpje?
Het is namelijk zo dat ik heb zitten neuzen en binnen mijn budget van ca. 500 euries zijn er 2 potentiele kandidaten. Beiden met i7 processor maar eentje met 8 gB geheugen en TFT scherm en ééntje met 6 gB geheugen en een LED scherm. Wat weegt nou zwaarder, die 2 gB minder geheugen en een LED scherm of andersom. De laptop is voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat. Ze moet er dus mee schoolwerken, maar een uitzendinggemist of een filmpje doet ze ook wel volgens mij. Wat moet ik nou. De computer met 8 gB is een Dell Inspiron Q15R en die andere een HP. Heel verhaal. Hoop dat jullie eruit komen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bedoelt CCFL of LED. Ik zou voor LED gaan. Is overigens niet zo'n stomme vraag hoor![]()
Die 2GB gaat ze nooit merken. i5 is zeker voldoende.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Het is namelijk zo dat ik heb zitten neuzen en binnen mijn budget van ca. 500 euries zijn er 2 potentiele kandidaten. Beiden met i7 processor maar eentje met 8 gB geheugen en TFT scherm en ééntje met 6 gB geheugen en een LED scherm. Wat weegt nou zwaarder, die 2 gB minder geheugen en een LED scherm of andersom. De laptop is voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat. Ze moet er dus mee schoolwerken, maar een uitzendinggemist of een filmpje doet ze ook wel volgens mij. Wat moet ik nou. De computer met 8 gB is een Dell Inspiron Q15R en die andere een HP. Heel verhaal. Hoop dat jullie eruit komen.
Is het eigenlijk wel nodig om voor een i7 processor te gaan? Waarschijnlijk kan ze met een i5 ook uit de voeten?
Weinig actie hier. Niemand die me kan helpen met deze kwestie?
Ligt eraan wat er kapot is. Kan ik eventueel voor je nakijken voor een leuke prijs. Stuur maar een PM bij interesse. Woon wel in Doetinchem.quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef 1517 het volgende:
Mijn eeepc 1201N is gisteren overleden. Hij viel van de tafel en zit nu vast in de bios, komt een soort sirene achtige piep uit.
Vraag 1: is zo iets te repareren of is deze laptop afgeschreven? Zo ja, is hij dan nog wat waard?
Vraag 2: Ik zoek iets vergelijkbaars. Huis tuin en keuken gebruik, wil wel graag een betere videokaart want "hoge qualiteit" youtube filmpjes op full screen trok hij al niet, daarnaast zou ik ook graag een HDMI poort willen.
Tussen de 12.1-15 inch.
Tussen de 400-650 euro.
Ideeen hoe mijn laptop te reanimeren of voor een nieuwe keuze?
Heb nogmaals wat onderzoek gedaan en wat vinden jullie van de volgende:quote:Op maandag 16 april 2012 13:38 schreef 1517 het volgende:
Mijn eeepc 1201N is gisteren overleden. Hij viel van de tafel en zit nu vast in de bios, komt een soort sirene achtige piep uit.
Vraag 1: is zo iets te repareren of is deze laptop afgeschreven? Zo ja, is hij dan nog wat waard?
Vraag 2: Ik zoek iets vergelijkbaars. Huis tuin en keuken gebruik, wil wel graag een betere videokaart want "hoge qualiteit" youtube filmpjes op full screen trok hij al niet, daarnaast zou ik ook graag een HDMI poort willen.
Tussen de 12.1-15 inch.
Tussen de 400-650 euro.
Ideeen hoe mijn laptop te reanimeren of voor een nieuwe keuze?
Ik zou voor jouw eisen nooit zoveel geld neertellen voor een laptop, dat is totaal overbodig. Onder de 1000 euro heb je een topding wat meer kan dan jij nodig hebt. Zo iets als dit:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:21 schreef Xummon het volgende:
Omdat mijn huidge laptop een sony vaio vgn-ar61zu het langzaam begint te begeven, ga ik eens op zoek naar een nieuwe.
Wat zijn mijn eisen?????
Gewon een goede betrouwbare laptop. Gamen doe ik eig niet meer echt op de laptop, (daar heb ik een ps3 voor) Speel eigenlijk alleen nog maar Football Manager, qua grapics geen veeleiser.
Maar kan in de toekomst altijd nog verandering in komen dus grafiscg mag ie toch wel wat hebben
Aangezien ik wel regelmatig nieuwe aflevering van diverse series download en deze via de laptop bekijk, wel een beetje fijn beeldscherm.
Qua prijs kan ik wel redelijk gaan ¤1500, zit er wel in. Beetje meer is ook geen probleem http://www.alternate.nl/h...SI/GT70_0NC-023NL/999875/
is dit een aanrader?????
Voor dat geld zou ik een Thinkpad halenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:21 schreef Xummon het volgende:
Omdat mijn huidge laptop een sony vaio vgn-ar61zu het langzaam begint te begeven, ga ik eens op zoek naar een nieuwe.
Wat zijn mijn eisen?????
Gewon een goede betrouwbare laptop. Gamen doe ik eig niet meer echt op de laptop, (daar heb ik een ps3 voor) Speel eigenlijk alleen nog maar Football Manager, qua grapics geen veeleiser.
Maar kan in de toekomst altijd nog verandering in komen dus grafiscg mag ie toch wel wat hebben
Aangezien ik wel regelmatig nieuwe aflevering van diverse series download en deze via de laptop bekijk, wel een beetje fijn beeldscherm.
Qua prijs kan ik wel redelijk gaan ¤1500, zit er wel in. Beetje meer is ook geen probleem http://www.alternate.nl/h...SI/GT70_0NC-023NL/999875/
is dit een aanrader?????
Voor dat geld kun je hem er net zogoed bijnemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet echt nodig met d1e eisen, wel leuk uiteraard.
Ik was die n56vz ook tegengekomen, stats zien er wel goed uit. Die SSD kaarten begrijp ik nog niet helemaal, die kan je er gewoon vast in doen en vervolgens start je computer sneller op etc.?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
opknappen heeft bij zon oud beestje weinig nut.
ik zou zeggen
http://tweakers.net/pricewatch/312992/asus-n56vz-s4035v-nl.html
en
http://tweakers.net/price(...)30-series-128gb.html.
als je wil evt een bracket.
erg goede processor, 8 gb geheugen, leuke ssd, stevige behuizing, en 15"
voor een laptop ook nog eens een flinke GPU dus ik denk dat hij perfect bij je past.
een ssd is een harde schijf zonder bewegende onderdelen. zuiniger, 5-7 keer sneller dan een hdd, en ook nog eens schokbstendiger.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:24 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik was die n56vz ook tegengekomen, stats zien er wel goed uit. Die SSD kaarten begrijp ik nog niet helemaal, die kan je er gewoon vast in doen en vervolgens start je computer sneller op etc.?
Wat bedoel je met een bracket?
dat klopt. als je die 750 GB opslag er weer bij wilt moet je hem in dat "huisje'' stoppen en in je laptop doen. de DVD writer doe je dan in een ander doosje (die laat je dus thuis) en dan heb je 128 gb voor windows en apps die je veel gebruikt, en 750 GB voor opslag van films etc.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:30 schreef Tobi-wan het volgende:
Maar dan ga je terug van 750GB geheugen naar 128GB of begrijp ik het verkeerd?
Zo'n SSD kaart lijkt me op zich wel relaxed. Mijn vader en broer hebben allebei zo'n ding in hun desktop en het slaat nergens op hoe snel die zijn. Opstarten binnen 5 seconden etc.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:34 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
dat klopt. als je die 750 GB opslag er weer bij wilt moet je hem in dat "huisje'' stoppen en in je laptop doen. de DVD writer doe je dan in een ander doosje (die laat je dus thuis) en dan heb je 128 gb voor windows en apps die je veel gebruikt, en 750 GB voor opslag van films etc.
Bij de meeste laptops is het klepje openen harde schijf losschroeven, andere harde schijf erin klaar. Niets geen problemen met de garantie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:15 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Zo'n SSD kaart lijkt me op zich wel relaxed. Mijn vader en broer hebben allebei zo'n ding in hun desktop en het slaat nergens op hoe snel die zijn. Opstarten binnen 5 seconden etc.
Maar ik weet niet of het voor mij is weggelegd om zelf zo'n laptop open te maken en ik weet ook niet hoe dat zit met garantie. Het lijkt me dat deze vervalt zodra je er zelf aan gaat sleutelen.
Een i5 is snel genoeg voor wat fotobewerking. Een i3 eigenlijk ook. Warom wil je perse een i5? Die zal niet sneller zijn dan een i3 wanneer je geen processor-intensieve taken uitvoert (=zwaardere foto/videoeditten. Maar daarvoor zou een hoger resolutie scherm ook van pas komen, en dan zit je al snel buiten je budget). Kies uit Asus, Toshiba, MSI, Samsung. Die hebben de leukste opties in deze prijsklasse, gekeken naar de prijs-kwaliteit verhouding en de garantievoorwaarden. Persoonlijk blijf ik in eerste instantie voor mensen die geen zware applicaties runnen, kijken naar de Fusion-oplossingen van AMD, omdat de interne grafische kaart daar standaard wat zwaarder is. Een i3 of equivalent snelle processor zal tot in lengte van jaren wel voldoende zijn. Maar kwa grafische kaart is het eea wel een ander verhaal. Dat is dus waar je eerder naar zou moeten kijken wanneer je wat langer met je laptop wil doen, en niet de rauwe processorsnelheid.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. De laptop bij mijn ouders thuis is dood gegaan en schuif deze laptop door daarheen en ben dus op zoek naar een nieuwe. Degene waar ik nu op werk is een acer aspire 5715Z, met een intel pentium dualcore processor T2390, 4gb ram (ddr2) en 320gb HDD.
Ik gebruik mijn laptop vooral voor surfen en studie (verslagen maken etc, dus wel veel tabbladen/bestanden tegelijk open) en soms voor fotobewerking. Ik wil graag een snelle laptop en ook eentje die weer lang mee gaat. Mijn laptop van nu is 4 jaar en 2 maanden oud en is wel niet zo heel snel meer, maar ook weer niet zo langzaam dat ik hem daarom zou vervangen (vandaar dat 'ie ook doorschuift naar bij mijn ouders). Ik wil dus ook van mijn nieuwe laptop dat hij over 4 jaar nog steeds snel is, en niet dan zodanig traag is geworden dat ik om die reden een nieuwe moet aanschaffen.
Mijn budget is zo 650-750 euro, maar vind prijs-kwaliteit ook belangrijk (dus als ik voor 650 een kan krijgen die qua specs in gebruik niet zo veel scheelt met een van 650, heb ik uiteraard liever die van 650).
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en wil toch wel minimaal een i5 processor. Nu weet ik dat er tegenwoordig SSD schijven zijn en dat die je laptop veel sneller maken, en één van de dingen waarover ik nu twijfel is of ik beter een laptop met i7 kan kopen zonder ssd, of een laptop met i5 en daar dan een SSD in laten bouwen.
Qua merk wil ik vooral graag een goed merk wat het ook weer een aantal jaar vol gaat houden.
Wat voor laptops zouden jullie me op basis hiervan aanraden? Ik heb zelf van asus wat interessante modellen gezien, zoals de ASUS R500VD-SX206V (i5, 4gb ram, 589euro), ASUS K55VD-SX019V (i7, 6gb ram, 659euro) en ASUS A55VD-SX029V (i7, 4gb ram, 655 euro), maar heb eigenlijk weinig verstand van welke merken goed zijn en dergelijke, dus misschien hebben jullie nog andere opties om te overwegen?
Hm, goede vragen. In winkels wordt me minimaal i5 geadviseerd, en ik dacht dat een i5 sowieso sneller is dan een i3, dus ook bij alleen internet/fotobewerking gebruik. De asus-laptops die ik noemde hebben allemaal een 2GB Nvidia GeForce GT610M videokaart, met wat voor grafische kaart in een AMD-fusion laptop is dit vergelijkbaar? Ik heb nu bijvoorbeeld op de mediamarktsite de ASUS X501U-XX022V voor me, met AMD E-450 processor, die heeft de Radeon HD 6320 grafische kaart. Is dit vergelijkbaar met de Nvidia van de andere asus? Heb ook de Samsung Series 5 NP535U3C-A03NL voor mn neus nu, die is qua prijs meer vergelijkbaar met de eerste asus, die heeft als grafische kaart de AMD Radeon HD 7500G. Is dit beter dan de Nvidia van de asus?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:44 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een i5 is snel genoeg voor wat fotobewerking. Een i3 eigenlijk ook. Warom wil je perse een i5? Die zal niet sneller zijn dan een i3 wanneer je geen processor-intensieve taken uitvoert (=zwaardere foto/videoeditten. Maar daarvoor zou een hoger resolutie scherm ook van pas komen, en dan zit je al snel buiten je budget). Kies uit Asus, Toshiba, MSI, Samsung. Die hebben de leukste opties in deze prijsklasse, gekeken naar de prijs-kwaliteit verhouding en de garantievoorwaarden. Persoonlijk blijf ik in eerste instantie voor mensen die geen zware applicaties runnen, kijken naar de Fusion-oplossingen van AMD, omdat de interne grafische kaart daar standaard wat zwaarder is. Een i3 of equivalent snelle processor zal tot in lengte van jaren wel voldoende zijn. Maar kwa grafische kaart is het eea wel een ander verhaal. Dat is dus waar je eerder naar zou moeten kijken wanneer je wat langer met je laptop wil doen, en niet de rauwe processorsnelheid.
Die GT610 stelt geen bal voor. Die zit er alleen maar in omdat Nvidia meer betaalt voor de plaatsing van die kaart en het stickertje op de laptop, dan dat Asus moet betalen voor die kaart. Die Fusion-prestaties zijn allen sneller. Maar feitelijk heb jij geen zware grafische kaart nodig. Dus daar moet je niet te veel naar kijken. Echt veel leuke opties met die fusion kaarten heb je ook niet. Kwa Fusion-CPU's zou je voor een van deze opties kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hm, goede vragen. In winkels wordt me minimaal i5 geadviseerd, en ik dacht dat een i5 sowieso sneller is dan een i3, dus ook bij alleen internet/fotobewerking gebruik. De asus-laptops die ik noemde hebben allemaal een 2GB Nvidia GeForce GT610M videokaart
Dat is weer een heel trage processor, die erg zuinig is. Moet je niet willen. Vergelijkbaar met de Atom-processoren van Intel.quote:ASUS X501U-XX022V voor me, met AMD E-450 processor
Leuke optie. Maar is wel slechts 13,3" kwa schermgrootte he. Hoe groot wil je het scherm hebben?quote:Heb ook de Samsung Series 5 NP535U3C-A03NL voor mn neus nu
Thanks voor je antwoorden weer! Dus ik zou naar een AMD-A6 of A8 processor kunnen kijken, met welke intel-processor is dat qua snelheid vergelijkbaar?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Die GT610 stelt geen bal voor. Die zit er alleen maar in omdat Nvidia meer betaalt voor de plaatsing van die kaart en het stickertje op de laptop, dan dat Asus moet betalen voor die kaart. Die Fusion-prestaties zijn allen sneller. Maar feitelijk heb jij geen zware grafische kaart nodig. Dus daar moet je niet te veel naar kijken. Echt veel leuke opties met die fusion kaarten heb je ook niet. Kwa Fusion-CPU's zou je voor een van deze opties kunnen gaan.
[..]
Dat is weer een heel trage processor, die erg zuinig is. Moet je niet willen. Vergelijkbaar met de Atom-processoren van Intel.
[..]
Leuke optie. Maar is wel slechts 13,3" kwa schermgrootte he. Hoe groot wil je het scherm hebben?
Kwa rauwe processorsnelheid is dat een i3. Maar het grote voordeel van die AMD's is de grafische kracht. Die is veel beter dan die van de interne Intel GPU.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoorden weer! Dus ik zou naar een AMD-A6 of A8 processor kunnen kijken, met welke intel-processor is dat qua snelheid vergelijkbaar?.
Ik zeg niet 'geen Intel'. Ik zeg alleen dat wanneer je geen sterke processor nodig hebt, en lager met je laptop wil doen, een laptop met een sterkere grafische kaart, langer courant blijft, dan een PC met een snelle processor en een heel simpele interne grafische kaart.quote:En zou je misschien (nog een keer) uit willen leggen waarom dan een AMD en geen intel? Ik weet van AMD namelijk vrij weinig, aangezien intel 'populairder' is (of in elk geval, voor mij bekender klinkt).
Tsja, klein scherm verbruikt natuurlijk ook minder. Wanneer je 13,3" fijn vind, dan wordt die Samsung natuurlijk wel erg interessant. Voor die kleinere resoluties die deze kleinere notebooks hebben, hoef je eigenlijk ook niet te kijken naar die grafische kaart.quote:Qua schermgrootte vind ik 13,3 inch denk ik wel groot genoeg, daarvoor zou ik wel even naar de winkel gaan om te kijken hoe groot dat nou 'in het echt' is. Ik heb nu 15.6, groter dan dat wil ik in elk geval niet. Is er nog een verschil in batterijduur tussen verschillende schermgroottes? Lange batterijduur vind ik namelijk ook wel fijn.
Nee. Die Nvidia is beter. Die HD 4000 moet je ongeveer vergelijken met de GT610 van Nvidia waar je het eerder over had. Die Nvidia is dan nog steeds iets sneller. '2 GB' zegt me niet veel. Ik moet het kaartype erbij hebben. Maar in dat overzicht van die grafische kaarten die ik gaf, kun je zien waar ze tov elkaar staan.quote:Edit, een extra vraag: Is een laptop met intel HD graphics 4000 beter dan met nvidia 2gb kaart? Even voor mijn begrip
Ah, super. Dat is inderdaad wel fijn, 2 jaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:43 schreef Kenju het volgende:
Geen dank. Effe één opmerking, op in het overzicht van de Tweakers pricewatch staat dat de Toshiba maar één jaar carry-in garantie heeft. Maar zoals je op de productpagina op officiële site van Toshiba kan zien, is dat gewoon 2 jaar pickup and return.
En Pick up and return ipv carry in. Dus je belt, en ze komen hem ophalen en brengen hem weer terug. Je hoeft niets op te sturen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, super. Dat is inderdaad wel fijn, 2 jaar
Mooi ding en die Aldi laptops zijn meestal wel okéquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zie net dat de Aldi met een nieuwe laptop komt, die er in mijn ogen best wel goed uit ziet.. Maar ik heb niet zo veel verstand van hoe de laptops van de Aldi het doen (als in, duurzaamheid) en of de specs inderdaad goed zijn.
klik
Zeker met die prijs denk ik dat dat een goede optie is naast de twee die Kenju al noemde, zijn jullie het daarmee eens of zouden jullie zeggen ga toch voor een asus/toshiba/samsung/msi?
Hij heeft het nog geen maand volgehouden...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:47 schreef Tobi-wan het volgende:
Mijn huidige laptop, een Asus G1s, gaat het niet lang meer volhouden heb ik het idee. Hij maakt al een tijdje flink wat herrie, omdat ik hem overal mee naartoe sleep waarschijnlijk. Daarnaast trekt hij hd films niet echt goed meer en merk je gewoon dat hij trager is geworden.
Ik zit nu een beetje te kijken naar die n56vz-s4035v maar die is bijna niet te krijgen in Nederland. Alleen computerland biedt hem aan maar daar is hij niet op voorraad... Ik begrijp dat dat met windows 8 te maken heeft?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
opknappen heeft bij zon oud beestje weinig nut.
ik zou zeggen
http://tweakers.net/pricewatch/312992/asus-n56vz-s4035v-nl.html
en
http://tweakers.net/price(...)30-series-128gb.html.
als je wil evt een bracket.
erg goede processor, 8 gb geheugen, leuke ssd, stevige behuizing, en 15"
voor een laptop ook nog eens een flinke GPU dus ik denk dat hij perfect bij je past.
Ik zou zeggen de i5. Ligt er een beetje aan wat je er mee gaat doen. Het beste zou zijn dat je er later nog geheugen bij kan prikken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop binnen mijn budget en moet kiezen... wat heeft meer meerwaarde, een upgrade van Intel Processor i3 naar i5 of een upgrade van 4 naar 6 GB geheugen?
Dank! Wordt voornamelijk gebruikt voor multitasken, met meestal Photoshop, iTunes, een webbrowser met een flink aantal tabs en een ftp programma open.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:54 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zou zeggen de i5. Ligt er een beetje aan wat je er mee gaat doen. Het beste zou zijn dat je er later nog geheugen bij kan prikken.
Voor photoshop wil je eigenlijk wel een i5 hebben. Maar ook geheugen... misschien nog even doorsparen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Dank! Wordt voornamelijk gebruikt voor multitasken, met meestal Photoshop, iTunes, een webbrowser met een flink aantal tabs en een ftp programma open.
Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop binnen mijn budget en moet kiezen... wat heeft meer meerwaarde, een upgrade van Intel Processor i3 naar i5 of een upgrade van 4 naar 6 GB geheugen?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat is het budget? En hoezo een upgrade, je zoekt toch een desktop?
De 3570K is prijstechnisch interessant voor de prestaties die het levert en is voor Photoshop op het moment gewoon de betere keus. Je hebt natuurlijk ook de FX-8350 om maar even een AMD-alternatief te noemen. Is ongeveer gelijkwaardig aan de i5 3570K generaal genomen en moederborden met gelijkwaardige specs zijn waarschijnlijk goedkoper. Echter, specifiek op het gebied van Photoshop, presteert de 3570K gewoon beter op het moment.
Het zou kunnen dat dat op termijn wel eens anders kan zijn gezien de 8 cores van de AMD en de ontwikkeling als het gaat om het ondersteunen van multithreading door software (Bron). Prijs van de CPU's zelf is ongeveer gelijk op het moment.
Als je een i3 overweegt, kun je beter gaan een A10-5800K of A8-5600K. CS6 ondersteunt GPU-versnelling, waarmee deze aanzienlijk sneller zullen zijn dan de i3. Kunnen ook best aardig een game spelen en profiteren erg van de aanwezigheid van snel geheugen zodat je daar wat aan hebt. (Bron)
Veel geheugen is altijd een goed idee, een Photoshop maakt daar zeker gebruik van. Gezien de lage kosten van geheugen zou het vreemd zijn wanneer je daar op zou besparen. Gewoon 8 GB dus en niet 6 GB. Dat zou zonde zijn. Al kun je later inderdaad streepjes erbij prikken.
Meer cores betekent in theorie dat multitasking ook beter zou moeten gaan, maar in beiden scenario's (i5 3570K vs FX-8350 & i3 3220K vs A10-5800K) zal het voor jouw gebruik niets uitmaken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Intel Core i5 3570 Boxed ¤ 182 ASRock B75 Pro3-M ¤ 56,70 Lian Li PC-Q11B ¤ 78,21 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile ¤ 51,60 LG GH24NS90 Zwart ¤ 16,- Corsair Builder CX430 Bronze ¤ 39,29 Samsung 840 series Pro 128GB ¤ 114,95 Seagate Barracuda 7200.14 1TB ¤ 57,35 |
Zoek niet verder, de S15 is veruit de beste optie voor deze eisen. Je kan er later eventueel ook nog een SSD in hangen en het geheugen upgraden naar 12gb.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:06 schreef TheArt het volgende:
- Goede processor. De laptop moet wel een tijdje meegaan en snel werken, dus snelheid is wel een belangrijk puntje.
- Licht, maar wel een redelijke grootte (minimaal 14 inch, maximaal 15,6 inch). Het liefst wil ze niet een te zware laptop, aangezien met de laptop veel gereisd gaat worden. Het liefst dus een laptop die meer richting de 2 kg gaat dan richting de 3 kg.
- Goed scherm. Een goed scherm is wel zeer belangrijk voor het kijken van films, series e.d.
- Geen korte accuduur.
(- Witte laptop. Zeker geen must, dus even tussen haakjes gezet, maar daar gaat wel de voorkeur naar uit).
Ze hoeft met de laptop niet te gamen o.i.d., dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn.
- http://www.laptopshop.nl/product/221867/sony-vaio-svs1512v1e.html
Voor de stilste oplossingen kun je gewoon voor iets ULV-processor gaan, met een onboard grafische oplossing. Denk aan een Asus VivoBook X202E-CT009H (is wel 11,6"). Maar in principe is dat geblaas alleen maar sprake van mij minder goed gebouwde laptops. De meeste laptops is het geen probleem, zeker wanneer je een beetje erop let dat de ventilatie vrij is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:55 schreef muzas het volgende:
Ik heb eigenlijk jullie hulp ook eventjes nodig. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een tweede laptop voor in huis. Welke gebruikt zal worden voor surfen/youtube/foto's kijken/film kijken (via hdmi naar tv). En misschien héél soms een RAW-foto bewerken, maar dat gebeurt zelden.
Wat eigenlijk het belangrijkst is, is dat de laptop stil is. De laptop die we hier nu voor gebruiken is al wat ouder en staat te blazen als een idioot. Zelfs als je alleen FOK! open hebt. Enorme herrie, niet fijn als je 'm aangesloten hebt voor een filmpje.
'zomers kijken we er niet meer van op als ie bluescreen-uit gaat omdat ie zo heet wordt![]()
Kortom; HDMI, stil, >600,-
Ik heb alleen echter 0 verstand van al die huidige laptops... Wellicht dat jullie me een duw de juiste richting op kunnen geven?
In principe ga je alleen maar code rammen op dat ding. Let op een goed toetsenbord en de aanwezigheid van een numeriek veld is ook prettig (hiermee vallen alle modellen onder de 15" wel af). Kies verder voor een 1080p-scherm en voorkom een merk HP en Acer. Verder moet je gewoon naar wat persoonlijke voorkeuren kijken, die wij niet voor je kunnen bepalen.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef knight18 het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen aan de opleiding Informatica op de hogeschool en vroeg me af welke laptop ik kan aanschaffen voor de studie.
Graag wil ik er niet te veel aan kwijt zijn. Ik weet echter niet welke laptops een beetje goed zijn voor de studie.
De laptop ga ik niet gebruiken om te gamen. Puur de studie.
Niet verkeerd, die Toshiba.Je kan ook wat meer uitgeven en dan een Asus N56DP S3007V pakken. Ziet er veel mooier uit, heeft een betere bouw en veel snellere videokaart. De processor is wel trager, maar als je die amper gebruikt... Met de GPU van de Asus kun je nog wat spelletjes spelen, en heb je een redelijke hardwarematige versnelling bij video-bewerken. Doe je nu misschien nog niet, maar later wellicht wel...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef AppleBite het volgende:
Hee,ik kom hier maar met mijn zoektocht heen, gezien het feit dat mijn kennis van laptops en hun prestaties vrij beperkt is, ik zoek een laptop voor mijn studie volgend jaar, mijn voorkeur gaat uit naar 15,6 inch. Het hoeft geen highend laptop of iets dergelijks te zijn, maar ik zou het wel prettig vinden als hij nog een paar jaartjes mee zou kunnen en toch ook wel redelijke prestaties heeft. Ik ging een beetje zoeken en kwam hier op uit: http://tweakers.net/pricewatch/333340/toshiba-c855-255.html# .
Is dit wat? Of is het een vlag op een modderschuit idee, of kan ik voor hetzelfde (of max ¤100,- meer) een (veel) betere laptop krijgen?
Alvast bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |