abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56585268
Tweederde vrouwen slachtoffer seksuele intimidatie
HOOFDDORP - Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.

De vormen van ongewenst seksueel getint gedrag variëren van seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag tot aanranding en verkrachting.

Van de ondervraagde vrouwen zegt 13 procent te zwijgen over deze ervaring uit angst, schaamte of schuldgevoel. In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.

Uit het onderzoek blijkt ook dat seksuele intimidatie een van de grootste angsten van vrouwen is. De respondenten gaven rapportcijfers aan de beleving van hun meest angstige momenten en daarbij krijgt 'langs een groep onbekende mannen lopen op straat' een 8,5 en 'alleen thuis zijn en lastiggevallen worden door dronken, mannelijke kennissen' een 7,6.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3239086/_Veel_slachtoffers_seksueel_geweld__.html

Ik denk dat dit komt doordat we veel te hoge straffen uitdelen aan zedendelinquenten. Je zou maar 240 uur taakstraf moeten uitvoeren. Dat is wel TIEN dagen en nachten. Ik heb vele mensen al horen zeggen, ook op Fok, strenger straffen helpt niet en dit is het bewijs hiervan. Ik stel voor daders van zedenzaken voortaan niet te straffen maar te helpen. Laat ze maar vertellen hoe we ze kunnen helpen. Hebbenze geld nodig; geef ze geld. hebben ze een baan nodig geef ze een baan.

Dit lijkt mij veel beter. Wat denken jullie?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:55:26 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56585332
Ik denk niet dat de oplossing bij zwaarder of minder zwaar straffen ligt,maar meer in het weerbaar maken van meisjes en vrouwen, jongens leren hoe je met vrouwen omgaat en verkrachters die het om "de macht" gaat TBS geven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56585351
Is hier ook de zogenaamde "corrigerende tik" in meegenomen? In die 67% dan bedoel ik.

pi_56585360
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk niet dat de oplossing bij zwaarder of minder zwaar straffen ligt,maar meer in het weerbaar maken van meisjes en vrouwen, jongens leren hoe je met vrouwen omgaat en verkrachters die het om "de macht" gaat TBS geven.
Eens.

Ik ken zat vrouwen die in een volle kroeg/discotheek/club/festival/whatever wel eens in hun kont -of nog erger- vol in hun kut gegrepen zijn. Die jochies laten zich écht niet zien, dus met straffen bereik je hen niet.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_56585489
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk het wel. Als je de lul eraf hakt kunnen ze niks meer.
pi_56585756
wat ook zou helpen is dat mannen elkaar eens zouden aanspreken op lullig / kut/ crimineel gedrag, helaas is een vrouw bij haar kut grijpen in een disco alleen maar stoer
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:21:42 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56585801
Niet om het 1 of ander, maar hoe is het in andere landen? Of hebben we soms de illusie dat het uit te roeien valt?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56585903
quote:
Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.
Komt omdat de overige 33% te lelijk is om naar om te kijken
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:28:42 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56585939
En zijn de lezers van Yes wel representatief? .
pi_56585969
Ze gooien wel alles op een grote hoop:
quote:
seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag
Dat heeft elk mens wel eens meegemaakt ongeacht je man of vrouw bent.
Ik ben ook wel eens in mijn reet geknepen door een wijf waarvan ik dacht "gadverdamme"....
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:32:54 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56586015
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:29 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]

Ik ben ook wel eens in mijn reet geknepen door een wijf waarvan ik dacht "gadverdamme"....
Aangerand! . .

Maarre, we moeten dit niet bagetalliseren.
pi_56586049
Ik denk dat het de nasleep is van die belachelijke feministische hype betreffende 'sexuele intimidatie'. Ik durf te wedden dat 3 kwart van die truttebollen een pets op de reet al gelijk stelt aan aanranding...
pi_56586178
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk dat het de nasleep is van die belachelijke feministische hype betreffende 'sexuele intimidatie'. Ik durf te wedden dat 3 kwart van die truttebollen een pets op de reet al gelijk stelt aan aanranding...
dat is het ook. Je mag, en hoort gewoon andere mensen niet zomaar aan te raken als zij dit niet wensen. In de dierenwereld is dit doodnormaal, maar een bepaalde achterlijke groep mensen denk dat het normaal is om zomaar aan iedere meid te zitten die in de buurt komt. Afschieten die troep, zal ze niet missen.

Fok kennende zal nu 30% van fok gaan flamen, omdat ze niet afgeschoten willen worden
pi_56586451
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:34 schreef Evil_Jur het volgende:
'Pets op de reet' getuigd ook niet echt van veel respect. Elk ongewild fysiek contact is wat dat betreft verboden terrein.

Bedenk dit eens: Jouw dochter wordt door een of andere gozer in haar kontje geknepen. Jouw dochter zegt tegen jou dat ze is aangerand.
Feministisch gelul? Of dood aan die gozer? Soms moet je het even in een ander perspectief zien....

67% is belachelijk veel trouwens. Er zullen vast wat overgevoelige troela's tussenzitten die ze zien vliegen, maar het lijkt me sterk dat dat de overgrote meerderheid is.

Maar het is in ieder geval niks nieuws dat de mannelijke versie van de mens zo nu en dan een primitief beest is. En ook als zodanig behandeld moet worden om hem weer in het gareel te krijgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:01:21 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56586538
Ik geloof er geen reet van. Als zo'n lelijk aangeschoten wief een beetje vreemd naar mij loenst noem ik het toch ook geen aanranding?
Eerst maar eens een goede definitie van het begrip "sexueel geweld".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56586556
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:57 schreef waht het volgende:

Bedenk dit eens: Jouw dochter wordt door een of andere gozer in haar kontje geknepen. Jouw dochter zegt tegen jou dat ze is aangerand.
Feministisch gelul? Of dood aan die gozer? Soms moet je het even in een ander perspectief zien....
Als mijn dochter loopt te jammeren over een gast die haar in haar kont knijpt, en dat al aanranding gaat noemen, ga ik nu echt niet direkt roepen dat die gast dood moet...

Ik zou in dat geval idd me gaan afvragen of mijn dochter zelf niet een beetje weerbaarder zou moeten worden, ze zou zelf zo'n gast gewoon direkt van repliek moeten geven, hem laten merken dat ze dr niet van gediend is en of hij voortaan zn handen thuis kan laten...
Dàt voldoet ... niet direkt van dat 'slachtoffer-gejank'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:12:24 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56586715
quote:
seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag
Dan zijn 100% van de mannen wel eens misbruikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56586794
Serieus sexueelmisbruik ligt volgens onderzoeken toch ergens tussen de 20 en 33%?
Dan lijkt me het dubbele ervan voor 'vervelende ervaringen op sexueel gebied' niet onwaarschijnlijk hoog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:24:54 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56586960
10% verkrachtingen lijkt me wel bizar hoog....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56586962
Achja, het ligt maar net aan de definitie die je pakt he. Volgens deze definitie kan ik met 100% zekerheid zeggen dat alle vrouwen die ik ken weleens sexueel geintimideerd zijn lol. Al dan niet door mijzelf
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:50:06 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56587524
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
Serieus sexueelmisbruik ligt volgens onderzoeken toch ergens tussen de 20 en 33%?
Dan lijkt me het dubbele ervan voor 'vervelende ervaringen op sexueel gebied' niet onwaarschijnlijk hoog.
En wat is daar de definitie van, 'serieus sexueel misbruik'?

(bovendien, zoveel marokkanen zijn er toch niet? Dan *moeten* er toch wel oversexte autochtonen rondlopen? )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:00:15 #22
3767 Herald
Come get some
pi_56587732
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:25 schreef santax het volgende:
Achja, het ligt maar net aan de definitie die je pakt he. Volgens deze definitie kan ik met 100% zekerheid zeggen dat alle vrouwen die ik ken weleens sexueel geintimideerd zijn lol. Al dan niet door mijzelf
inderdaad, het is maar net hoe zwaar de vrouw in kwestie zich er aan tilt. Als je ze vraagt "ben je weleens seksueel geintimedeerd" kunnen ze best denken nee, maar als ze dan zeggen "seksueel getinte opmerkingen vallen er ook onder" dan heeft elke vrouw die weleens naar d'r hoofd geslingerd gekregen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:03:06 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56587787
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:24 schreef Xtreem het volgende:
Lijkt me persoonlijk ook echt onzin
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:03:45 #24
3767 Herald
Come get some
pi_56587800
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:28 schreef Yildiz het volgende:
FOK! kennende is geen enkele groep representatief
pi_56587885
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:57 schreef waht het volgende:

[..]

'Pets op de reet' getuigd ook niet echt van veel respect. Elk ongewild fysiek contact is wat dat betreft verboden terrein.
Boehoe, stel je aan zeg. Dat is toch geen aanranding
quote:
Dat ligt helemaal aan de situatie, maar als ze al overstuur zou raken van een kneep in d'r reet zou ik het ook aanstellerij vinden.
quote:
67% is belachelijk veel trouwens. Er zullen vast wat overgevoelige troela's tussenzitten die ze zien vliegen, maar het lijkt me sterk dat dat de overgrote meerderheid is.

Maar het is in ieder geval niks nieuws dat de mannelijke versie van de mens zo nu en dan een primitief beest is. En ook als zodanig behandeld moet worden om hem weer in het gareel te krijgen.
Dat dus, overgevoelig en aandachtsgeil, door van een mug een olifant te maken kunnen ze lekker interessant doen. Nou prima hoor, maar zo verpesten ze het wel voor de echte slachtoffers die door dit soort onzin niet meer serieus genomen worden.
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:09:27 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56587922
Pfrt: CBS-cijfers: in 2006 waren er ~107.000 aangiftes van 'ernstig geweld'. Daar valt gewone mishandeling onder, doodslag, moord, maar ook verkrachting.

Maar goed, nu gaan vrouwen natuurlijk beweren dat ze noooooit aangifte doen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56588357
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:09 schreef gronk het volgende:
Pfrt: CBS-cijfers: in 2006 waren er ~107.000 aangiftes van 'ernstig geweld'. Daar valt gewone mishandeling onder, doodslag, moord, maar ook verkrachting.

Tsja, alle mannen rennen natuurlijk direct naar de politie. Ik heb noch van een aanranding, noch van een verkrachting aangifte gedaan, en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Voor de statistiek?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:50:37 #28
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56588813
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:28 schreef sigme het volgende:

Tsja, alle mannen rennen natuurlijk direct naar de politie. Ik heb noch van een aanranding, noch van een verkrachting aangifte gedaan, en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Voor de statistiek?
Omdat-ie iets doet wat je niet wilt, en dat de politie inschakelen de 'beschaafde' manier is om dat soort dingen recht te zetten? Of omdat je wilt voorkomen dat-ie zoiets nog eens doet bij iemand anders?

Kweenie hoor.
pi_56588869
Nah. Vind ik allemaal niet echt opwegen tegen het gedoe, eigenlijk. Zo leuk is het al niet, en een aangifte maakt het er niet beter op. Maar zulke afwegingen zouden verboden moeten worden natuurlijk. Aangifte is uw burgerplicht!
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:00:22 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56589037
Ach, het is maar net wie of wat het onderzoek gehouden heeft. Een minder goed gevallen opmerking naar een vrouw toe is dan al snel sexuele intimidatie, een keer bij de kont gepakt zijn aanranding. Zo kun je hoge percentages houden.
Zelfs als man ben ik dan sexueel geintimideerd en aangerand!

Wellicht gepubliceerd om meer subsidie en aandacht los te kriijgen voor deze of gene stichting.

Hoe kun je trouwens alleen thuis zijn en tegelijkertijd lastiggevallen worden door dronken mannelijke kennissen?
The End Times are wild
pi_56589130
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:00 schreef LXIV het volgende:

Hoe kun je trouwens alleen thuis zijn en tegelijkertijd lastiggevallen worden door dronken mannelijke kennissen?
Het lastigvallen maakt inbreuk op het "alleen thuis zijn".
pi_56589169
Anders kan je ook niet 'alleen over straat' lopen, en aangerand, beroofd of aangesproken worden.
pi_56589173
1 op de 10 Yes lezeressen is dus verkracht. Toe maar.

Door wie dan in godsnaam? Met wat voor mensen gaan die meisjes om? Of is er een serieverkrachter actief die het speciaal op Yes lezeressen gemund heeft?
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:13:42 #34
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56589276
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Nah. Vind ik allemaal niet echt opwegen tegen het gedoe, eigenlijk. Zo leuk is het al niet, en een aangifte maakt het er niet beter op. Maar zulke afwegingen zouden verboden moeten worden natuurlijk. Aangifte is uw burgerplicht!
Da's weer een argument tegen een zekere heilstaat

Afgezien daarvan, ik heb uit tweede (of derde) hand meegemaakt hoeveel gedoe zoiets is (vriend waarbij huisgenote werd aangerand door andere huisgenootje, die al vaker 'rare acties' had -- om een uur 's nachts 'per ongeluk' de verkeerde kamer binnenstappen enzo). Maar in dat geval ging 't ook om een twee of drie aangiftes, met de bedoeling om duidelijk te maken dat 't niet om een 'incidentje' ging. Geloof dat die mensen daar twee weken min-of-meer fulltime mee bezig waren. Hrm.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:14:28 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56589291
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:07 schreef Soul79 het volgende:
1 op de 10 Yes lezeressen is dus verkracht. Toe maar.

Door wie dan in godsnaam? Met wat voor mensen gaan die meisjes om? Of is er een serieverkrachter actief die het speciaal op Yes lezeressen gemund heeft?
Ik zou m'n geld zetten op degene die de ledenlijst van de Yes beheert.
pi_56589688
11% verkracht, excuses. Tuurlijkis er een enorm dark number bij de politiestatistieken (heel veel vrouwen durven of willen geen aangifte doen), maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat meer dan 3-5% van de vrouwen verkracht is.
pi_56589748
Ik ben bli dat jullie niet voor strenger straffen zijn.Wat vinden jullie van het idee om alle verkrachters 1 miljoen euro te geven?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:39:22 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56589808
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:36 schreef The_Interpreter het volgende:
Ik ben bli dat jullie niet voor strenger straffen zijn.Wat vinden jullie van het idee om alle verkrachters 1 miljoen euro te geven?
Als je eenmaal 10 YES lezeressen verkracht hebt, dan heb je wel een 1 miljoen nodig om dat trauma te verwerken.. Ik ben voor.
Thucydides
pi_56589844
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:29 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]

Precies! Alleen zijn wij mannen niet van die zeikerds.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:45:56 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56589963
Die 10% klopt volgens mij wel hoor. Als ik in mijn huidige vriendenkring (Duitsland, allemaal brave getrouwde huisvrouwen met een goede opleiding) en mijn vroegere vriendenkring (nederland, van arbeidersmilieu tot beter middenklasse) rondkijk, dan ligt het percentage nog wel hoger. Eerder rond de 30%.
pi_56590030
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
Die 10% klopt volgens mij wel hoor. Als ik in mijn huidige vriendenkring (Duitsland, allemaal brave getrouwde huisvrouwen met een goede opleiding) en mijn vroegere vriendenkring (nederland, van arbeidersmilieu tot beter middenklasse) rondkijk, dan ligt het percentage nog wel hoger. Eerder rond de 30%.
En wie zijn dan al die verkrachters? Ik ken ze nl niet. Of rekenen we soms ook verkrachting staande huwelijk mee oid?
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:54:37 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590196
Een deel onbekenden (nooit gepakt), een deel bekenden (kennissenkring) en een deel binnen de relatie. Ja, dat laatste telt ook.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:55:08 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56590211
quote:
Het is een goed idee om verkrachters geld te geven. Op die manier wordt recivide voorkomen (prostitue-bezoek is mogelijk, makkelijker een vrouw te vinden), maar één miljoen vind ik overdreven. Zo wordt verkrachting eerder in de hand gewerkt. Een veel en veel kleiner percentage van dat bedrag lijkt me meer dna voldoende.
Ik denk dat bij 30.000 tot 40.000 euro de maatschappelijke opbrengst maximaal is. Want een vrouw met een trauma kost al snel een veelvoud hiervan.
The End Times are wild
pi_56590465
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Een deel onbekenden (nooit gepakt), een deel bekenden (kennissenkring) en een deel binnen de relatie. Ja, dat laatste telt ook.
De groep onbekenden is volgens mij miniem. Bekenden hebben meer gelegenheid, maar dan nog is 10% bizar veel volgens mij.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:11:51 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590521
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De groep onbekenden is volgens mij miniem. Bekenden hebben meer gelegenheid, maar dan nog is 10% bizar veel volgens mij.
Nouja, volgens mij niet dus.
pi_56590546
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
1 op de 3 vrouwen die jij kent is dus verkracht?

Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.

Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:16:56 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590640
quote:
Geslacht: Man
Zou het hieraan liggen?
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:19:39 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56590700
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:12 schreef Soul79 het volgende:

Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.
He, alle mannen zijn verkrachters.
pi_56590912
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:19 schreef gronk het volgende:

[..]

He, alle mannen zijn verkrachters.
Zo heeft onze post jaren '70 hypercorrect-geëmancipeerde opvoeding het ons idd geleerd: mannen zijn beesten en kunnen het best preventief gecastreerd worden
pi_56590978
quote:

[..]

Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
Mijn idee, of zouden er een paar uiterst potente verkrachters actief zijn, die iedere dag een paar vrouwen verkrachten? Waar blijven die zaken eigenlijk in de aangiftestatistieken (mede gelet op het schrikbarend hoge aantal valse aangiftes!)?
  Donald Duck held donderdag 7 februari 2008 @ 21:36:39 #51
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56591053
Ik geloof ook maar weing van die getallen. Waarschijnlijk allemaal van die feministes die het al sexuele intimidatie noemen als ze 'lekker ding' genoemd worden en de minste aanraking al gelijk vinden staan aan aanranding. En dat zogenaamde verkrachtingspercentage is helemaal absurd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56591168
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zou het hieraan liggen?
Ik zou nu net als jij flauw kunnen gaan doen en opmerken dat jij door je vrouw-zijn wellicht neigt naar overdrijving en uitvergroting van collectief slachtofferschap, maar dat zal ik maar niet doen

Begrijp me niet verkeerd, ik maak me geen illusies over het geweld tegen vrouwen waartoe mannen in staat zijn, iedere willekeurige oorlog toont dat wel aan. Maar de stelling dat 1 op de 3 vrouwen is verkracht (hoeveel vrouwen worden er dan eigenlijk 'slechts' aangerand, zowat allemaal?), maw dat er alleen al hier in Nederland een paar miljoen verkrachte vrouwen rondloopt en evenveel verkrachters, is gewoon ridicuul en wordt overigens door geen enkele serieuze statistiek (dat aangiften met 3 vermenigvuldigt) onderbouwd.

Het onderwerp heeft dat soort groteske overdrijving ook niet nodig, het is al ernstig genoeg.
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:10:33 #53
3767 Herald
Come get some
pi_56591740
quote:
wat ben jij een irritante zak zeg, immer op onsubtiele wijze een discussie proberen te forceren over te lage straffen.
pi_56591992
Die seksuele intimidatie cijfers geloof ik nog wel als ik hoor wat mijn vriendin allemaal te horen krijgt, (en jammer genoeg ook wat verontrusterende gebeurtenissen). Maar dat 10% van alle vrouwen verkracht zou zijn lijkt mij schromelijk overdreven.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_56592408
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Boehoe, stel je aan zeg. Dat is toch geen aanranding
Of het nou aanranding is of niet. Zie je echt niet in waarom dat niet mag?
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:55:54 #56
3767 Herald
Come get some
pi_56592772
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:40 schreef waht het volgende:
Of het nou aanranding is of niet. Zie je echt niet in waarom dat niet mag?
ik denk dat dat het punt niet is. Als twee vrouwen zegggen aangerand te zijn door een collega en de een is tegen de muur geduwd en betast en de ander beweert op de billen zijn gepetst dan vind je het toch ook niet raar dat er maar een ontslagen wordt en de ander een reprimande krijgt.
pi_56597771
Intimidatie is heel wat anders dan geweld. Wat dat betreft klopt de TT voor geen meter.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:32:25 #58
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597918
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:09 schreef gronk het volgende:

Ik heb geen aangifte gedaan op aanraden van de politie

Er zijn natuurlijk genoeg vrouwen die dat niet doen, ook die dat wel doen en er zijn idd vrouwen die bij een tik tegen hun billen al roepen dat ze aangerand zijn.
Dan ben ik wel heeeel vaak aangerand, ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die die dingen anders oppikken.

Ik heb ooit over straat gelopen dat er een jongen ineens zijn hand in mijn broek stak en een ander zijn tong in mijn oor, dat vond ik wat overdreven.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:34:13 #59
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597944
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik zou nu net als jij flauw kunnen gaan doen en opmerken dat jij door je vrouw-zijn wellicht neigt naar overdrijving en uitvergroting van collectief slachtofferschap, maar dat zal ik maar niet doen

Begrijp me niet verkeerd, ik maak me geen illusies over het geweld tegen vrouwen waartoe mannen in staat zijn, iedere willekeurige oorlog toont dat wel aan. Maar de stelling dat 1 op de 3 vrouwen is verkracht (hoeveel vrouwen worden er dan eigenlijk 'slechts' aangerand, zowat allemaal?), maw dat er alleen al hier in Nederland een paar miljoen verkrachte vrouwen rondloopt en evenveel verkrachters, is gewoon ridicuul en wordt overigens door geen enkele serieuze statistiek (dat aangiften met 3 vermenigvuldigt) onderbouwd.

Het onderwerp heeft dat soort groteske overdrijving ook niet nodig, het is al ernstig genoeg.
Ik weet het niet, ik ken in mijn omgeving iig genoeg vrouwen die verkracht zijn.
Het is over het algemeen niet iets waar je zomaar met iedereen over praat.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:37:12 #60
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56597997
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En wie zijn dan al die verkrachters? Ik ken ze nl niet. Of rekenen we soms ook verkrachting staande huwelijk mee oid?
Wie zegt dat jij geen verkrachters kent?

Daar lopen ze heus niet mee te koop hoor
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:43:47 #61
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56598095
quote:

[..]

Ik heb weleens 1 op de 4 gehoord...

Het gaat om vrouwen die ooit verkracht zijn, dat kan 70 jaar geleden zijn, of 1 dag.
Vrouwen doen geen aangifte(dat heb ik in mijn omgeving meer gezien dan wel) of er wordt niemand gevonden, als ze wel worden veroordeeld, zitten ze echt geen 50 jaar in de gevangenis.

De kans dat je wel iemand kent die verkracht is, of ooit iemand verkracht heeft, is groter dan dat je niemand kent, want ook al gaat het om 3 % ipv 10, je zult vast wel 100 mensen kennen?
Het is niet iets(allebei de kanten op) waar je mee te koop gaat lopen, maar dat had ik al gezegd.
pi_56598883
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:43 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb weleens 1 op de 4 gehoord...

Het gaat om vrouwen die ooit verkracht zijn, dat kan 70 jaar geleden zijn, of 1 dag.
Vrouwen doen geen aangifte(dat heb ik in mijn omgeving meer gezien dan wel) of er wordt niemand gevonden, als ze wel worden veroordeeld, zitten ze echt geen 50 jaar in de gevangenis.

De kans dat je wel iemand kent die verkracht is, of ooit iemand verkracht heeft, is groter dan dat je niemand kent, want ook al gaat het om 3 % ipv 10, je zult vast wel 100 mensen kennen?
Het is niet iets(allebei de kanten op) waar je mee te koop gaat lopen, maar dat had ik al gezegd.
Denk je dat een samenleving überhaupt zou kunnen functioneren als er op zo’n schaal verkracht en aangerand zou worden? 1 op 4 of 1 op 10 zijn cijfers uit een etnische burgeroorlog. Overigens, de Yes lezeressen zijn meisjes van 13 tot 16 ofzo en daar zou het al 1 op 10 zijn, niet in 70 maar in 16 jaar dus.

Tuurlijk wordt er veel over gezwegen, maar denk je serieus dat zoiets zo volkomen onopgemerkt kan blijven? Dit soort cijfers is alleen reeël als werkelijk iedereen er over zou zwijgen en gezien de enorme impact van een verkrachting is die gedachte ridicuul. Er lopen dan miljoenen zwijgende slachtoffers en nog meer miljoenen zwijgende betrokkenen (daders, familieleden, vrienden, overheid) rond, eigenlijk de hele bevolking zou dan weet hebben van meerdere verkrachtingen en er kennelijk totaal geen punt van maken.

Bij dit soort overdrijvingen krijg ik altijd een nogal ongemakkelijk gevoel, alsof vrouwen een soort collectief slachtofferschap willen uitventen, terwijl de feiten op zich al ernstig genoeg zijn.
pi_56601005
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:34 schreef Soul79 het volgende:
Bij dit soort overdrijvingen krijg ik altijd een nogal ongemakkelijk gevoel, alsof vrouwen een soort collectief slachtofferschap willen uitventen, terwijl de feiten op zich al ernstig genoeg zijn.
Heb je opzich wel gelijk in. Maar het gaat hier dan ook om een 'onderzoek' van de Yes die blijkbaar niet eens de definitie die ze hebben gehanteerd bij 'intimidatie', 'aanranding' en 'verkrachting' hebben duidelijk gemaakt.

Het is uberhaupt onmogelijk om een perfect onderzoek uit te voeren waar mensen bij zijn betrokken. Zeker als mensen dingen worden gevraagd. ( Wikipedia )

Het blijft een ingewikkeld onderwerp.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:48:14 #64
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56601057
quote:
Ik denk dat het percentage nog wel hoger ligt, als ik heel eerlijk ben...
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:59:24 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_56601256
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:45 schreef waht het volgende:
Heb je opzich wel gelijk in. Maar het gaat hier dan ook om een 'onderzoek' van de Yes die blijkbaar niet eens de definitie die ze hebben gehanteerd bij 'intimidatie', 'aanranding' en 'verkrachting' hebben duidelijk gemaakt.

Het is uberhaupt onmogelijk om een perfect onderzoek uit te voeren waar mensen bij zijn betrokken. Zeker als mensen dingen worden gevraagd. ( Wikipedia )

Het blijft een ingewikkeld onderwerp.
Wrange cijfers ja, 41% van de aangiftes blijken gelogen te zijn, en dat zijn dan ook alleen maar degene waar de vrouw eerlijk voor uitgekomen is. Vooral treurig voor de vrouwen die echt verkracht zijn, want ik geloof dit cijfer van Yes lezers (pubers) nu ook voor geen meter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56601331
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:29 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo heeft onze post jaren '70 hypercorrect-geëmancipeerde opvoeding het ons idd geleerd: mannen zijn beesten en kunnen het best preventief gecastreerd worden
rare cijfers idd er zal wel een suggestieve vraagstelling geweest zijn kom op 2/3 is aangerand en 1/10 verkracht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56601437
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:22 schreef Bolter het volgende:
Maar dat 10% van alle vrouwen verkracht zou zijn lijkt mij schromelijk overdreven.
Het betreft dan waarschijnlijk ook niet allemaal (in tegendeel) het scenario: meisje fietst 's nachts alleen over een onverlicht fietspad en wordt door een of andere vent de bosjes in getrokken. Ook: na het uitgaan of door familie, of dergelijke dingen.
pi_56601452
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:32 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik heb ooit over straat gelopen dat er een jongen ineens zijn hand in mijn broek stak en een ander zijn tong in mijn oor, dat vond ik wat overdreven.
Inderdaad, dat is nét iets te ver. Beetje 'over the top'.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:17:11 #69
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56601565
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:48 schreef Dangel het volgende:

[..]

jij denkt dat van de 6 miljoen vrouwen boven de 18 er meer dan 600.000 verkracht zijn?!
Thucydides
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:18:10 #70
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56601589
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:17 schreef Xtreem het volgende:

[..]

jij denkt dat van de 6 miljoen vrouwen boven de 18 er meer dan 600.000 verkracht zijn?!
Ja.
~Autumn, 2002
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:50:15 #71
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56602152
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:18 schreef Dangel het volgende:

[..]

Ja.
En als we dan even zouden stellen dat verkrachters twee slachtoffers doen, zou 5% van alle mannen een verkrachter zijn? Sorry, maar dat gaat er bij mij toch niet in hoor
pi_56602185
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:48 schreef Dangel het volgende:

[..]

En is er nog iets anders dan je vrouwelijke intuïtie die je dat vermoeden ingeeft?

Enig statistisch bewijs bv. of een logische onderbouwing?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:56:02 #73
3767 Herald
Come get some
pi_56602253
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:07 schreef Monidique het volgende:
Het betreft dan waarschijnlijk ook niet allemaal (in tegendeel) het scenario: meisje fietst 's nachts alleen over een onverlicht fietspad en wordt door een of andere vent de bosjes in getrokken. Ook: na het uitgaan of door familie, of dergelijke dingen.
er wordt toch ook nergens beweerd door iemand dat alleen het bosjesscenario van toepassing is? Sterker nog er is al een aantal malen aangehaald dat verkrachters vaak bekenden zijn van het slachtoffer.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:57:21 #74
3767 Herald
Come get some
pi_56602278
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:52 schreef Soul79 het volgende:
Enig statistisch bewijs bv.
er schijnt een onderzoek van de Yes te zijn, maar dat wordt niet geloofwaardig bevonden
pi_56602353
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar waren we al uit, de klassieke verkrachter-achter-de-bosjes komt niet zo heel vaak voor.

Het merendeel vindt plaats door een bekende en dat verklaart waarom van veel zaken geen aangifte wordt gedaan. Maar de cijfers die de Yes meiden (1 op 10) en sommige users hier (1 op 3!) hanteren, zouden betekenen dat er in normaal functionerende Westerse samenlevingen miljoenen verkrachte vrouwen en evenveel verkrachters rondlopen zonder dat iemand er iets van merkt.
pi_56602372
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef Herald het volgende:

[..]

er wordt toch ook nergens beweerd door iemand dat alleen het bosjesscenario van toepassing is? Sterker nog er is al een aantal malen aangehaald dat verkrachters vaak bekenden zijn van het slachtoffer.
Ik reageer op "Maar dat 10% van alle vrouwen verkracht zou zijn lijkt mij schromelijk overdreven." Ik heb geen flauw idee hoeveel vrouwen er verkracht zijn en of het er meer of minder zijn dan 10%, ik weet het niet. Het boeit me eerlijk gezegd ook niet. Maar ik reageer dus op "lijkt mij". Nu, ik heb absoluut geen autoriteit om zomaar uitspraken te doen, maar ik ben eigenwijs en doe het toch. Ik weet, uiteraard, niet wat degene allemaal bedacht heeft om met "lijkt mij" te komen, maar ik kan mij voorstellen dat een te enge definitie (term, inbeelding, whatever) van verkrachting wordt gebruikt door sommigen, dat ze het te beperkt bekijken. Dat is absoluut niet erg, het is normaal, maar dat kan uiteraard het idee dat leidt tot "lijkt mij" beïnvloeden. Lijkt mij.

Dus voeg ik toe wat ik heb toegevoegd.
pi_56602519
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Wie zegt dat jij geen verkrachters kent?

Daar lopen ze heus niet mee te koop hoor
Dat zal wel niet, maar gezien de ingrijpendheid van een verkrachting en de kennelijke frequentie waarmee verkracht wordt aldus sommigen hier is het wel zeer opmerkelijk dat ik niet eens iemand ken waar aangifte tegen gedaan is. Wat mij doet vermoeden dat het allemaal niet zo ernstig is als hier wordt geschetst.
pi_56602574
Trouwens, ik vind 10% ook wel erg veel, hoor.
pi_56602580
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:57 schreef Herald het volgende:

[..]

er schijnt een onderzoek van de Yes te zijn, maar dat wordt niet geloofwaardig bevonden
Het Yes onderzoek als ongeloofwaardig afdoen zou blasfemie zijn.

Maar user Dangel beweert dat de cijfers nog hoger liggen dan de Yes meiden beweren, vandaar.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:13:33 #80
3767 Herald
Come get some
pi_56602611
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:01 schreef Monidique het volgende:
Ik reageer op "Maar dat 10% van alle vrouwen verkracht zou zijn lijkt mij schromelijk overdreven." Ik heb geen flauw idee hoeveel vrouwen er verkracht zijn en of het er meer of minder zijn dan 10%, ik weet het niet. Het boeit me eerlijk gezegd ook niet. Maar ik reageer dus op "lijkt mij". Nu, ik heb absoluut geen autoriteit om zomaar uitspraken te doen, maar ik ben eigenwijs en doe het toch. Ik weet, uiteraard, niet wat degene allemaal bedacht heeft om met "lijkt mij" te komen, maar ik kan mij voorstellen dat een te enge definitie (term, inbeelding, whatever) van verkrachting wordt gebruikt door sommigen, dat ze het te beperkt bekijken. Dat is absoluut niet erg, het is normaal, maar dat kan uiteraard het idee dat leidt tot "lijkt mij" beïnvloeden. Lijkt mij.

Dus voeg ik toe wat ik heb toegevoegd.
het lijkt mij dat Bolter bedoelt dat ongeacht de dader/plaats van verkrachting 10% veel is. Juist als het niet een man in de bosjes is (dat soort incidenten halen het nieuws meestal wel), maar gewoon je oom, neef of beste vriend.

Laat staan als je de andere berichten van 1 op de 3 of zelfs 1 op de 4 vrouwen zijn verkracht moet aannemen. Daarvan is het gros door een bekende verkracht. Dus als je met 4 maten ergens bent is er een verkrachter bij. Of op een familieverjaardag met 4 ooms is er eentje die zich heeft vergrepen aan zijn dochter.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:15:55 #81
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56602659
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:50 schreef Fliepke het volgende:

[..]

En als we dan even zouden stellen dat verkrachters twee slachtoffers doen, zou 5% van alle mannen een verkrachter zijn? Sorry, maar dat gaat er bij mij toch niet in hoor
Waar haal je dat nu weer vandaan?
~Autumn, 2002
pi_56602676
quote:
Dus als je met 4 maten ergens bent is er een verkrachter bij. Of op een familieverjaardag met 4 ooms is er eentje die zich heeft vergrepen aan zijn dochter.
Zo werkt statistiek natuurlijk niet.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:19:12 #83
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56602724
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:15 schreef Dangel het volgende:

[..]

Waar haal je dat nu weer vandaan?
Dat is de consequentie van een verkrachtingspercentage van 10%...

Als een verkrachter gemiddeld 2 vrouwen verkracht, is 5% van de mannen verkrachter.
Als maar 1% van de mannen verkrachter is, moeten ze 10 vrouwen pp verkrachten....
Thucydides
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:19:51 #84
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56602741
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:12 schreef Soul79 het volgende:
Hoezo? Goed sociologisch onderzoek doen is akelig niet-triviaal. In die tak van sport is redelijk goed bekend dat
de resultaten die je krijgt uit enquetes kunnen varieren al naar hoe je de vragen stelt, en dat zelfs het veranderen van de volgorde van vragen invloed kan hebben op de antwoorden...

Het lijkt me dat de redactie van de Yes nou niet bepaald academische types zijn die wel vaker met dit bijltje hebben gehakt...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:23:12 #85
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56602796
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat is de consequentie van een verkrachtingspercentage van 10%...

Als een verkrachter gemiddeld 2 vrouwen verkracht, is 5% van de mannen verkrachter.
Als maar 1% van de mannen verkrachter is, moeten ze 10 vrouwen pp verkrachten....
en ik vraag waar de aannaame dat een verkrachter gemiddeld twee vrouwen verkracht vandaan komt....
~Autumn, 2002
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:24:53 #86
3767 Herald
Come get some
pi_56602840
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:12 schreef Soul79 het volgende:

Maar user Dangel beweert dat de cijfers nog hoger liggen dan de Yes meiden beweren, vandaar.
Mijn punt is dat elk onderzoek op FOK! niet als representatief wordt gezien. Dus je kan wel vragen naar bewijs, als je het er niet mee eens bent dan doe je het onderzoek af als kolder, of je zoekt zelf een onderzoek op met andere cijfers.

Jij kan niet hard maken dat het minder dan 10% is, Dangel kan niet hardmaken dat het meer dan 10% is, en de enige bron die we hebben is de Yes maar dat wordt afgedaan als aanstellerige pubermeisjes. Zou de bron Viva zijn dan zijn het vrouwen die spijt hebben van hun one-nightstand, zou de bron Libelle zijn dan zijn het allemaal vrouwen die door hun vader zijn misbruikt toen dat nog heel normaal was, en was het onderzoek gedaan door Opzij dan wist je tenminste zeker dat het larie was

Ik vind de discussie eromheen wel interessant, maar van een ander bewijs vragen terwijl je zelf ook niks kan staven is gewoon erg krom.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:24:58 #87
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56602845
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:23 schreef Dangel het volgende:

[..]

en ik vraag waar de aannaame dat een verkrachter gemiddeld twee vrouwen verkracht vandaan komt....
Geen idee. Maar als jij 'm liever op 10 hebt, vind ik dat ook prima. Het maakt het geheel niet meer of minder schokkend..
Thucydides
pi_56602904
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:23 schreef Dangel het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedere verkrachter doet er 100. En dat valt ook echt niet op verder, iedere verkrachter heeft immers wel 100 beschikbare vrouwen in zijn nabije omgeving.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:30:13 #89
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56602936
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Geen idee. Maar als jij 'm liever op 10 hebt, vind ik dat ook prima. Het maakt het geheel niet meer of minder schokkend..
STel jij bent een verkrachter, en er word aan je in een enquete gevraagd of je er een bent,wat vul je dan in? Ik denk niet dat hier betrouwbare cijfers van te krijgen zijn... Dus Fliepke zn aanname is gewoon kul.
~Autumn, 2002
pi_56602943
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef Herald het volgende:

[..]

Mijn punt is dat elk onderzoek op FOK! niet als representatief wordt gezien. Dus je kan wel vragen naar bewijs, als je het er niet mee eens bent dan doe je het onderzoek af als kolder, of je zoekt zelf een onderzoek op met andere cijfers.

Jij kan niet hard maken dat het minder dan 10% is, Dangel kan niet hardmaken dat het meer dan 10% is, en de enige bron die we hebben is de Yes maar dat wordt afgedaan als aanstellerige pubermeisjes. Zou de bron Viva zijn dan zijn het vrouwen die spijt hebben van hun one-nightstand, zou de bron Libelle zijn dan zijn het allemaal vrouwen die door hun vader zijn misbruikt toen dat nog heel normaal was, en was het onderzoek gedaan door Opzij dan wist je tenminste zeker dat het larie was

Ik vind de discussie eromheen wel interessant, maar van een ander bewijs vragen terwijl je zelf ook niks kan staven is gewoon erg krom.
Soul79 maakt anders prima aannemelijk waarom het onderzoek niet kán deugen...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:37:42 #91
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56603067
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:30 schreef Dangel het volgende:

[..]

STel jij bent een verkrachter, en er word aan je in een enquete gevraagd of je er een bent,wat vul je dan in? Ik denk niet dat hier betrouwbare cijfers van te krijgen zijn... Dus Fliepke zn aanname is gewoon kul.
Je snapt het niet.
Het gaat niet om hoeveel vrouwen per verkrachter. Het gaat erom dat je een gegeven aantal verkrachte vrouwen hebt (600.000 bij 10%).
Stel dat er per vrouw een andere dader is, in dat geval heb je 600.000 verkrachtende mannen rondlopen (10% van de volwassen mannen)
Stel dat er per 10 vrouwen een andere dader is, in dat geval heb je 60.000 verkrachters rondlopen (1% van de volwassen mannen)
Thucydides
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:40:18 #92
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56603129
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:37 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je snapt het niet.
Het gaat niet om hoeveel vrouwen per verkrachter. Het gaat erom dat je een gegeven aantal verkrachte vrouwen hebt (600.000 bij 10%).
Stel dat er per vrouw een andere dader is, in dat geval heb je 600.000 verkrachtende mannen rondlopen (10% van de volwassen mannen)
Stel dat er per 10 vrouwen een andere dader is, in dat geval heb je 60.000 verkrachters rondlopen (1% van de volwassen mannen)
Dat snap ik wel... Maar daar is geen zinnig woord over te zeggen over dat percentage.
~Autumn, 2002
pi_56603184
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef Herald het volgende:

maar van een ander bewijs vragen terwijl je zelf ook niks kan staven is gewoon erg krom.
Ik vraag ook niet zozeer bewijs - ik weet wel dat dat niet te leveren is - maar een deugdelijke onderbouwing waarom het zo hoog of zo laag zou zijn.

Oprecht debater als ik ben geef ik in elk geval een onderbouwing van mijn stellingen (zie een aantal van mijn eerdere posts), dan mag ik toch verwachten dat iemand met meer komt dan het simpelweg onbeargumenteerd neerplompen van een stelling als 'nou het is veel hoger volgens mij'.
pi_56603210
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoezo? Goed sociologisch onderzoek doen is akelig niet-triviaal. In die tak van sport is redelijk goed bekend dat
de resultaten die je krijgt uit enquetes kunnen varieren al naar hoe je de vragen stelt, en dat zelfs het veranderen van de volgorde van vragen invloed kan hebben op de antwoorden...

Het lijkt me dat de redactie van de Yes nou niet bepaald academische types zijn die wel vaker met dit bijltje hebben gehakt...
Sorry, ik was in mijn post de ironie-tag vergeten, ik meende dat het er zo dik op lag dat het wel duidelijk was
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:45:41 #95
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56603221
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:30 schreef Dangel het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik nam dus ook maar gewoon een getal om aan te tonen hoe ridicuul het idee wel niet is dat zo'n groot deel van de mannelijke bevolking een echte, niet eens potentiele, verkrachter is.
Dat deed ik om de onzin van dit onderzoekje aan te tonen.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:46:36 #96
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56603240
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:43 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik vraag ook niet zozeer bewijs - ik weet wel dat dat niet te leveren is - maar een deugdelijke onderbouwing waarom het zo hoog of zo laag zou zijn.

Oprecht debater als ik ben geef ik in elk geval een onderbouwing van mijn stellingen (zie een aantal van mijn eerdere posts), dan mag ik toch verwachten dat iemand met meer komt dan het simpelweg onbeargumenteerd neerplompen van een stelling als 'nou het is veel hoger volgens mij'.
'persoonlijke ervaringen'
~Autumn, 2002
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:48:07 #97
3767 Herald
Come get some
pi_56603270
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:43 schreef Soul79 het volgende:

daar heb jehelemaal gelijk in, mijn excuses.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:49:58 #98
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56603308
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:46 schreef Dangel het volgende:

[..]

'persoonlijke ervaringen'
Zelfs als je 20 vrouwen daar kent die verkracht zijn, zegt dat nog NIETS over het landelijke cijfer.
Thucydides
pi_56603378
Is het niet gewoon eerder zo dat die vrouwen allemaal beweren verkracht te zijn omdat ze anders buiten de groep vallen?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:28:47 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56603919
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is het niet gewoon eerder zo dat die vrouwen allemaal beweren verkracht te zijn omdat ze anders buiten de groep vallen?
Ja, dat is ook echt iets waar je mee te koop gaat lopen

Bij verkrachters moet je niet alleen denken aan de man in de bosjes, maar ook om dates die na een kusje geen nee willen horen en gewoon hun zin doordrijven. En dat gebeurt váák, zeker bij jonge meisjes die niet weerbaar genoeg zijn (vandaar dat ik ook vind dat meisjes weerbaarder gemaakt moeten worden). Of vrouwen die in hun huwelijk gewoon met geweld (anaal) genomen worden omdat het hun "huwelijkse plicht" is. Je moet eens weten hoe vaak dat voorkomt!

Ik weet zeker dat er ook op Fok! heel wat jongetjes rondlopen die geen nee (hebben) willen horen en gewoon doorgingen terwijl het meisje toch echt niet wou, en dan naderhand met excuses komen als:
- ze wou het zelf ook
- ze werd toch echt nat
- had ze maar niet mee naar buiten moeten gaan
- moet ze er maar niet zo sexy bij lopen
- eerst opgeilen en dan ineens stoppen, dat doe je natuurlijk niet
- ze zat zelf met haar hand in mijn broek
- had ze maar duidelijker moeten zijn
- etc....

Het merendeel is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust

En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten geven Bij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
pi_56604162
Naar mijn mening komen de cijfers wel aardig in de buurt van de waarheid. Ik geloof best dat 1 op de 10 vrouwen ooit in hun leven verkracht is.

Wat Tinkepink zegt, door hun vriendje of iemand die ze dacht te vertrouwen. Het is meestal niet een vreemde 's avonds laat op straat.

De cijfers zijn in Nederland nog vrij laag, als je kijkt naar armere landen waar vrouwen niks te vertellen zullen ze nog veel hoger zijn.

En laten we het ook even van de positieve kant bekijken: zo'n 90% van de vrouwen zal in haar leven dus niet meemaken dat ze verkracht is.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:02:17 #102
3767 Herald
Come get some
pi_56604560
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:50 schreef The_Interpreter het volgende:
In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:30:04 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_56605127
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten geven Bij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56605789
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:02 schreef Herald het volgende:
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
[..]
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:11:26 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56605825
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:09 schreef waht het volgende:

Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.
Klopt. Toevoeging: 'uitkijken voor je ex / die aardige collega/buurman/huisgenoot'.
pi_56606035
Zelfs als ik incalculeer dat ik het van een heleboel mensen niet weet, kan ik die 10% toch maar moeilijk geloven. Nou heb ik wel een vertekend wereldbeeld, ik zit vooral tussen de zelfstandige, goed opgeleide, weerbare vrouwen. Misschien dat het in andere bevolkinsgroepen schering en inslag is. Ik vind het iig nog niet erg aannemelijk.

Kan het niet zijn dat ze het 'aantal gevallen van verkrachting' hebben genomen ipv het aantal slachtoffers? Dus dat iemand die het vijf keer is overkomen, omdat opa zich in haar jeugd vijf keer niet in kon houden, of het agressieve vriendje het vijf keer heeft geflikt voordat ze hem dumpte, voor vijf meetelt? Waardeloze interpretatie van cijfers dan natuurlijk, maar we hebben het wel over de YES he.
pi_56606160
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, dat is ook echt iets waar je mee te koop gaat lopen

Bij verkrachters moet je niet alleen denken aan de man in de bosjes, maar ook om dates die na een kusje geen nee willen horen en gewoon hun zin doordrijven. En dat gebeurt váák, zeker bij jonge meisjes die niet weerbaar genoeg zijn (vandaar dat ik ook vind dat meisjes weerbaarder gemaakt moeten worden). Of vrouwen die in hun huwelijk gewoon met geweld (anaal) genomen worden omdat het hun "huwelijkse plicht" is. Je moet eens weten hoe vaak dat voorkomt!

Ik weet zeker dat er ook op Fok! heel wat jongetjes rondlopen die geen nee (hebben) willen horen en gewoon doorgingen terwijl het meisje toch echt niet wou, en dan naderhand met excuses komen als:
- ze wou het zelf ook
- ze werd toch echt nat
- had ze maar niet mee naar buiten moeten gaan
- moet ze er maar niet zo sexy bij lopen
- eerst opgeilen en dan ineens stoppen, dat doe je natuurlijk niet
- ze zat zelf met haar hand in mijn broek
- had ze maar duidelijker moeten zijn
- etc....

Het merendeel is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust

en hoeveel vrouwen hebben gewoon na de sex niet spijt omdat het pijn deed, de jongen eigenlijk een eikel is, ze toch liever met die andere naar bed was gegaan nu hij er niks van kon.

en binnen een relatie moet er gewoon regelmatig lekker geneukt worden anders kan ze oprotten.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:23:07 #108
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56606961
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zal wel niet, maar gezien de ingrijpendheid van een verkrachting en de kennelijke frequentie waarmee verkracht wordt aldus sommigen hier is het wel zeer opmerkelijk dat ik niet eens iemand ken waar aangifte tegen gedaan is. Wat mij doet vermoeden dat het allemaal niet zo ernstig is als hier wordt geschetst.
Weet je dat zeker?

Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.

Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:34:19 #109
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56607137
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
Thucydides
pi_56607184
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:

Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
De gevolgen waren waarschijnlijk nietszeggend ... ze kunnen beter "onderzoek" doen naar de gevolgen van.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_56609059
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:23 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.

Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:32:23 #112
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609323
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
Dan is het toch verkrachting?
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:32:56 #113
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609331
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Omdat ze me dat afraadden op het politiebureau, maar dat had ik al gezegd.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:36:45 #114
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609424
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
pi_56609433
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:38:07 #116
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609450
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:37 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
pi_56609578
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
Wanneer de vrouw niets kenbaar maakt in dat specifieke voorbeeld, dus "nee" ... nee, niet echt.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:01:18 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_56609869
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:36 schreef JamesBrownie het volgende:
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
Op die manier kom je wel tot de tien procent ja.
pi_56609921
quote:

[..]

Natuurlijk is dat geen verkrachting, hoe moet die man nu weten dat hij iets verkeerds doet? Dat blijkt toch nergens uit?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:15:25 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610128
quote:
]

Ah, we hebben hier een Yes-lezeres
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:16:38 #121
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610154
quote:

'Schat, ik heb dat muurtje geverfd, want dat wilde je toch?'

'VERKRACHTING!!!!!eins!'

pi_56610450
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, we hebben hier een Yes-lezeres
Ik begin die statistieken nu ook wat beter te begrijpen...
pi_56610780
Een volwassen vrouw die niet weet wat verkrachting is ...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:48:41 #124
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610958
Da's dus ongeveer 10% van alle nederlandse vrouwen...
pi_56611005
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?

Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.

Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.

Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Op onbegeleid verlof...
pi_56611164
Toen er nog geen regels waren was er geen verkrachting.
pi_56611228
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:50 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?
Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.
quote:
Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.
Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zaken
quote:
Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.

Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:52:58 #128
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56618936
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.
[..]

Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zaken
[..]

Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.
Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.
Buiten dat, ik zeg dat ik het ook geen verkrachting zou noemen als ik zelf zo stom ben geweest om gewoon niks te zeggen, dan is dat stom van mij.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk verkrachting kan zijn, of je het zo wilt noemen(als vrouw zijnde) is een tweede.

Wat ik zeg, en dat schijnt niet tot jullie door te dringen, is dat het WEL verkrachting is/kan zijn(dat ligt eraan hoe je het beestje zelf noemt) als iemand niet wil en niets zegt. (een vrouw kan zich ook verkracht voelen zonder dat een ander zal vinden dat ze verkracht is, dat maakt het voor haar gevoel niet minder een verkrachting)

Natuurlijk zijn er verkrachtingen die heel erg traumatiserend zijn en die dat minder zijn, en natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe erop gereageerd en mee omgegaan wordt, maar dat geldt ook voor inbraak, de een leeft vrolijk verder, de ander heeft behoefte aan slachtofferhulp en kan niet meer gaan slapen voor alle ramen 25 keer gecontroleerd zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door JamesBrownie op 09-02-2008 10:28:08 ]
pi_56619325
ik snap niet dat sommigen 10% veel vinden en het vreemd vinden dat de samenleving daardoor nog werkt. 10% Van de vrouwen is eens een keer in haar leven verkracht, en wordt niet continu verkracht ofzo.
Ook oudere vrouwen worden meegeteld hoor, die mischien ooit toen ze jong waren dat ook meegemaakt hebben.

Dus die 10% is helemaal niet vreemd.
pi_56620562
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:52 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.
Buiten dat, ik zeg dat ik het ook geen verkrachting zou noemen als ik zelf zo stom ben geweest om gewoon niks te zeggen, dan is dat stom van mij.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk verkrachting kan zijn, of je het zo wilt noemen(als vrouw zijnde) is een tweede.

Wat ik zeg, en dat schijnt niet tot jullie door te dringen, is dat het WEL verkrachting is/kan zijn(dat ligt eraan hoe je het beestje zelf noemt) als iemand niet wil en niets zegt. (een vrouw kan zich ook verkracht voelen zonder dat een ander zal vinden dat ze verkracht is, dat maakt het voor haar gevoel niet minder een verkrachting)

Natuurlijk zijn er verkrachtingen die heel erg traumatiserend zijn en die dat minder zijn, en natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe erop gereageerd en mee omgegaan wordt, maar dat geldt ook voor inbraak, de een leeft vrolijk verder, de ander heeft behoefte aan slachtofferhulp en kan niet meer gaan slapen voor alle ramen 25 keer gecontroleerd zijn.
Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens op .

Als je als vrouw op geen enkele wijze kenbaar maakt aan een man dat je niet wil (dus gewoon lekker meedoet) is het geen verkrachting, punt.
pi_56620797
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:28 schreef Yildiz het volgende:
Dit en natuurlijk de vraag hoe ze dit onderzocht hebben. Een poll op hun website met 3600 stemmen is natuurlijk nauwelijks representatief te noemen aangezien vrouwen die aangerand/verkracht zijn eerder de neiging hebben om mee te doen aan de poll; immers, je wil dat je probleem zoveel mogelijk besproken wordt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56621104
quote:
Verkrachting is volgens de NL definitie ongewenst binnendringen van het lichaam. Dus ook een ongewenste tongzoen is verkrachting. Dus waarschijnlijk nog aan de lage kant als je deze strakke definitie hanteert.
pi_56621358
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
ik snap niet dat sommigen 10% veel vinden en het vreemd vinden dat de samenleving daardoor nog werkt. 10% Van de vrouwen is eens een keer in haar leven verkracht, en wordt niet continu verkracht ofzo.
Ook oudere vrouwen worden meegeteld hoor, die mischien ooit toen ze jong waren dat ook meegemaakt hebben.

Dus die 10% is helemaal niet vreemd.
Wel ff opletten he, die 10% is alleen de Yes lezeressen. Dat zijn meisjes tot 16 jaar bij wie het dus al 1 op 10 is. Op de totale bevolking zou je dan absurde cijfers als 1 op 3 krijgen en nogmaals, dat zijn cijfers voor landen in staat van permanente etnische burgeroorlog enzo.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:35:42 #134
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621858
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens op .

Als je als vrouw op geen enkele wijze kenbaar maakt aan een man dat je niet wil (dus gewoon lekker meedoet) is het geen verkrachting, punt.
Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.

En het is helemaal niet zo dat het per definitie geen verkrachting is als een vrouw geen nee zegt, dat is iets dat jij erbij verzonnen hebt omdat dat beter in je straatje past.
Er is nl een verschil tussen wat jij noemt lekker meedoen en het toelaten, hoeveel mannen hebben geen sex met een vrouw die erbij ligt als een vaatdoek? Of vrouwen die het gevoel hebben dat ze niet kunnen stoppen omdat ze nu eenmaal A hebben gezegd. Of misschien een keertje nee gezegd of geprobeerd duidelijk te maken dat ze niet wil en toch maar toegeven omdat hij niet luistert?
Nee, ik ben het er niet mee eens, nee, ik zou het zelf ook geen verkrachting noemen als ik met mijn zatte kop sex heb tegen mijn zin en niks zeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
pi_56621891
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zetten
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:40:06 #136
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621903
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:38 schreef thaleia het volgende:

[..]

door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zetten
Nogmaals, aannames, heel vervelend om tegenop te boksen...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:43:31 #137
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621948
Ik ken een meisje dat is verkracht op haar 14e, door haar neef.
Er was een feestje en alle "kinderen" lagen samen op een kamer, midden in de nacht werd ze wakker omdat hij bovenop haar lag.
Ze durfde niets te zeggen omdat de anderen dan wakker zouden worden.

Vreemde redenatie, maar soms werkt het gewoon anders dan je zelf altijd gedacht zou hebben.
pi_56621950
Als ik m'n vriendje laat begaan terwijl ik eigenlijk totaal geen zin heb, omdat ik het anders zo zielig voor hem vind, en ik noem dat een dag later verkrachting, dan mag men best aannemen dat ik niet geheel spoor, ja
pi_56621973
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.
Dat ontken ik ook niet, maar het slaat nog steeds nergens op...
quote:
En het is helemaal niet zo dat het per definitie geen verkrachting is als een vrouw geen nee zegt, dat is iets dat jij erbij verzonnen hebt omdat dat beter in je straatje past.
Er is nl een verschil tussen wat jij noemt lekker meedoen en het toelaten. Nee, ik ben het er niet mee eens, nee, ik zou het zelf ook geen verkrachting noemen als ik met mijn zatte kop sex heb tegen mijn zin en niks zeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
Hou toch op. Dat heeft niks met beter in mijn straatje passen te maken, maar alles met simpele logica. Voor een verkrachting is vereist dat er dwang wordt uitgeoefend. Als jij op geen enkele wijze aan je bedpartner laat blijken dat je niet gediend bent van diens gedragingen, hoe kan deze dan ooit een verkrachter zijn? Hij kan toch niet in je hoofd kijken?

En nog even ter info de juridische context:

Artikel 242 Sr
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:46:00 #140
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621982
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef thaleia het volgende:
Als ik m'n vriendje laat begaan terwijl ik eigenlijk totaal geen zin heb, omdat ik het anders zo zielig voor hem vind, en ik noem dat een dag later verkrachting, dan mag men best aannemen dat ik niet geheel spoor, ja
Je vriendje?

Wie heeft het over je vriendje? en zelfs als het over je vriendje gaat, dan gaat het nog om hoe je je voelt.
pi_56622055
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
Wie heeft het over je vriendje? en zelfs als het over je vriendje gaat, dan gaat het nog om hoe je je voelt.
De dader is toch vaak een bekende?
Het gaat helemaal niet om hoe je je voelt, het gaat om feiten. Als ik mezelf een ongelooflijk uilskuiken vind omdat me door iemand heb laten neuken terwijl ik daar totaal geen zin in had, ZONDER DAT AAN HEM TE LATEN MERKEN, dan kan ik daar best onprettige gevoelens bij hebben, maar het woord 'verkrachting' daaraan ophangen gaat toch wel een ietsiepietsie te ver, he
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:54:17 #142
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622090
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

De dader is toch vaak een bekende?
Het gaat helemaal niet om hoe je je voelt, het gaat om feiten. Als ik mezelf een ongelooflijk uilskuiken vind omdat me door iemand heb laten neuken terwijl ik daar totaal geen zin in had, ZONDER DAT AAN HEM TE LATEN MERKEN, dan kan ik daar best onprettige gevoelens bij hebben, maar het woord 'verkrachting' daaraan ophangen gaat toch wel een ietsiepietsie te ver, he
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.

Je kan ook zelf het gevoel hebben dat je het WEL hebt laten merken, of zo overdonderd zijn geweest dat je het niet KON laten merken, er zijn zoveel scenario's denkbaar!
pi_56622141
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.

Je kan ook zelf het gevoel hebben dat je het WEL hebt laten merken, of zo overdonderd zijn geweest dat je het niet KON laten merken, er zijn zoveel scenario's denkbaar!
En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:02:40 #144
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622195
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...
Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.
Of er nu een veroordeling uit volgt (kan volgen) of niet.

Dan is het misschien volgens jou geen verkrachting, maar he, wie ben jij in dat geval?

In het overgrote deel van de gevallen, zal zo'n vrouw ook geen aangifte doen, omdat ze(ook voor haar eigen gevoel) geen poot heeft om op te staan.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:05:25 #145
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622229
En oh, wat ben ik blij dat ik me niet schuldig hoef te voelen omdat ik het WEL volgens het boekje heb gedaan, nee gezegd, weggeduwd, getrapt...

pi_56622387
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:02 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.
Ja, dan mag ze zeggen dat ze zich verkracht voelt. Maar je hebt meningen en feiten. En het moge duidelijk zijn dat dit onder mening valt, niet onder feit...
quote:
Of er nu een veroordeling uit volgt (kan volgen) of niet.

Dan is het misschien volgens jou geen verkrachting, maar he, wie ben jij in dat geval?
Iemand die zijn verstand wél gebruikt.
quote:
In het overgrote deel van de gevallen, zal zo'n vrouw ook geen aangifte doen, omdat ze(ook voor haar eigen gevoel) geen poot heeft om op te staan.
En waarom is dat ook alweer? Oh ja, er is helemaal geen verkrachting geweest...
pi_56622492
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje....
Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren op

Ik begrijp nu wel het percentage van 10%.
pi_56622855
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.
pi_56622989
quote:

[..]

Hangt misschien ook sterk samen in welk sociaal verband je zit. Omgeving is een belangrijke factor. Maar je hebt wel gelijk..
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:59:23 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56623058
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.
Leuk topic voor de R&P-huilies. 'Pas maar op, straks neuk je een mokkel niet goed genoeg naar haar zin, waardoor ze de volgende dag denkt 'had ik dat maar nooit gedaan', en voor je het weet ben je een verkrachter.'

zaterdag 9 februari 2008 @ 15:11:26 #151
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56623224
quote:
Tweederde vrouwen slachtoffer seksuele intimidatie
HOOFDDORP - Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.
De enige conclusies hieruit mogen zijn:
- 67 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen heeft wel eens last gehad van seksuele intimidatie.
- 39 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is ooit aangerand.
- 11 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is verkracht.

Wat ik wil zeggen is: dit is natuurlijk echt geen dwarsdoorsnede van de vrouwelijke Nederlandse bevolking. 11% verkracht... dat zijn 800.000 gevallen van verkrachting...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:13:39 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56623253
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:11 schreef ErikT het volgende:

De enige conclusies hieruit mogen zijn:
- 67 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededenis van mening dat ze wel eens last heeft gehad van seksuele intimidatie.
- 39 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is van mening dat ze is ooit aangerand.
- 11 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is van mening dat ze is verkracht.
We praten wel over Yes-lezeressen.
pi_56623281
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Leuk topic voor de R&P-huilies. 'Pas maar op, straks neuk je een mokkel niet goed genoeg naar haar zin, waardoor ze de volgende dag denkt 'had ik dat maar nooit gedaan', en voor je het weet ben je een verkrachter.'

misschien tijd om meteen een lotgenotengroepje op te richten?
pi_56623314
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat is wel heel erg kort door de bocht.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56623363
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:13 schreef gronk het volgende:

[..]

We praten wel over Yes-lezeressen.
Het kan natuurlijk ook aan de achtergrond van de doelgroep liggen.
Yes-lezeressen zijn volgens mij niet echt een goede dwarsdoorsnede van de vrouwen van Nederland.
pi_56623407
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Yes-lezeressen zijn volgens mij niet echt een goede dwarsdoorsnede van de vrouwen van Nederland.
Jammer dat de media dit soort onderzoekjes dan gelijk als waar overneemt. Doe dan echt een methodologisch verantwoord onderzoek oid. Je hebt genoeg mogelijkheden voor self-report studies...
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_56623462
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg kort door de bocht.
Hoezo? Als jij in je hoofd verkracht bent maar de feiten een dergelijk oordeel niet ondersteunen dan is een bezoekje aan de psychiater verstandig
pi_56623814
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoezo? Als jij in je hoofd verkracht bent maar de feiten een dergelijk oordeel niet ondersteunen dan is een bezoekje aan de psychiater verstandig
De grens tussen gebruiken en misbruiken is niet altijd even duidelijk.
Maar ik denk dat een deel van die vrouwen inderdaad te snel in de slachtofferrol kruipt. Het is begrijpelijk als je je lullig voelt over het feit dat je je hebt laten gebruiken maar daar ben je zelf bij geweest. Zie het als een les om in het vervolg iets kritischer om te gaan met wie je mee naar huis neemt. In zo'n geval zou ik ook niet van verkrachting spreken.

Ik kreeg de indruk dat je met die opmerking bedoelde dat vrouwen die geen aangifte doen niet verkracht zijn maar gewoon een domme actie achter de rug hebben en dat is lang niet altijd het geval. Er zijn 1001 redenen om geen aangifte te doen van verkrachting maar dat betekent niet dat het geen verkrachting was.

Het geval waar JamesBrownie naar verwees kan ik overigens ook niks mee. Tussendoor nog zelf stoppen om condooms te pakken, de volgende dag nog even gezellig ergens iets gaan drinken en dan later roepen dat je verkracht bent.
Dat hij haar wakker neukte was inderdaad over het randje maar als ik haar verhaal lees van hoe ze reageerde kon hij na dat punt op geen enkele manier weten dat zij niet wilde. Het was een slechte beurt maar dat heeft iedereen wel eens meegemaakt.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:51:29 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56623846
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

misschien tijd om meteen een lotgenotengroepje op te richten?

Dan moet je natuurlijk wel eerst sex hebben gehad.
pi_56623902
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk wel eerst sex hebben gehad.
Nou, dat vraag ik me dus af als we de definitie van JamesBrownie hanteren . De maagdelijke verkrachter, past in het rijtje van de onbevlekte ontvangenis
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:41:58 #161
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56631637
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:49 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

De grens tussen gebruiken en misbruiken is niet altijd even duidelijk.
Maar ik denk dat een deel van die vrouwen inderdaad te snel in de slachtofferrol kruipt. Het is begrijpelijk als je je lullig voelt over het feit dat je je hebt laten gebruiken maar daar ben je zelf bij geweest. Zie het als een les om in het vervolg iets kritischer om te gaan met wie je mee naar huis neemt. In zo'n geval zou ik ook niet van verkrachting spreken.

Ik kreeg de indruk dat je met die opmerking bedoelde dat vrouwen die geen aangifte doen niet verkracht zijn maar gewoon een domme actie achter de rug hebben en dat is lang niet altijd het geval. Er zijn 1001 redenen om geen aangifte te doen van verkrachting maar dat betekent niet dat het geen verkrachting was.

Het geval waar JamesBrownie naar verwees kan ik overigens ook niks mee. Tussendoor nog zelf stoppen om condooms te pakken, de volgende dag nog even gezellig ergens iets gaan drinken en dan later roepen dat je verkracht bent.
Dat hij haar wakker neukte was inderdaad over het randje maar als ik haar verhaal lees van hoe ze reageerde kon hij na dat punt op geen enkele manier weten dat zij niet wilde. Het was een slechte beurt maar dat heeft iedereen wel eens meegemaakt.
Ik zou ook niet van verkrachting spreken in dat geval, maar als zij het zo wil noemen...

Dat is het enige wat ik probeer te zeggen, de lijn tussen wel of niet verkracht is niet altijd zo gemakkelijk te trekken.
Niet iedere vrouw reageert hetzelfde, niet iedere vrouw hanteert dezelfde definitie.

Ik gaf nog een voorbeeld, dat meisje van 14 dat werd verkracht door haar neef terwijl de helft van haar familie in dezelfde kamer lag te slapen.
Zij zei niets omdat ze hen niet wakker wilde maken en omdat ze in de war was.

Is zij wel of niet verkracht? Ze zei geen nee.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:50:14 #162
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56631823
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, dan mag ze zeggen dat ze zich verkracht voelt. Maar je hebt meningen en feiten. En het moge duidelijk zijn dat dit onder mening valt, niet onder feit...
[..]

Iemand die zijn verstand wél gebruikt.
[..]

Het gaat er niet om wat jij of ik vinden bij welk onderzoek naar verkrachting dan ook, maar om wat de vrouwen waar het om gaat vinden.
Nee, dat is niet eerlijk, en nee, die jongens/mannen zijn helemaal niet allemaal verkrachters.

En ik vind het ook niet prettig om belachelijk gemaakt te worden om iets waarvan ik zelf al aangeef dat het niet klopt en dat ik het er ook niet altijd mee eens ben, maar dat neemt niet weg dat het gebeurt.

Dat meisje van 14 waar ik het over had, heeft het moeilijk gehad tot ze achter in de 20 was, ze durfde niets meer. Niemand wist waar het aan lag, toen ze het haar ouders vertelde omdat die haar weer mee wilden slepen naar een feestje waar die neef ook zou zijn, geloofden ze haar niet.
Daar bovenop voelde ze zich ook nog eens enorm schuldig omdat ze niet had geschreeuwd of geslagen...

Maar zeg idd maar dat ze niet verkracht is, ze heeft immers geen nee gezegd.
pi_56631935
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:

Under-aged ...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:55:30 #164
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56631974
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:54 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Under-aged ...
Ja, dan kun je nog wel instemmen toch, hij was ook minderjarig...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:57:07 #165
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56632010
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het was een sarcastische opmerking.
Het gaat over bekenden en jij gooit er een voorbeeld in: als ik niet zo graag wil en mijn vriendje wel...

Beetje flauw dat je MIJ daarop afrekent als je zelf niet eens meer bekenden kan bedenken dan je vriendje
pi_56632067
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:55 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]
Ja, dan kun je nog wel instemmen toch, hij was ook minderjarig...
Laat je verstand eens werken ...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:00:14 #167
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56632088
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:59 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Laat je verstand eens werken ...
Dat doe ik, kan dit niet gebeuren bij iemand die niet minderjarig is dan? en zo nee, waarom dan niet, waarom zou dit wel kunnen bij een meisje van 14 en niet bij een van 18?
pi_56633182
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij of ik vinden bij welk onderzoek naar verkrachting dan ook, maar om wat de vrouwen waar het om gaat vinden.
Nee, dat is niet eerlijk, en nee, die jongens/mannen zijn helemaal niet allemaal verkrachters.

En ik vind het ook niet prettig om belachelijk gemaakt te worden om iets waarvan ik zelf al aangeef dat het niet klopt en dat ik het er ook niet altijd mee eens ben, maar dat neemt niet weg dat het gebeurt.

Dat meisje van 14 waar ik het over had, heeft het moeilijk gehad tot ze achter in de 20 was, ze durfde niets meer. Niemand wist waar het aan lag, toen ze het haar ouders vertelde omdat die haar weer mee wilden slepen naar een feestje waar die neef ook zou zijn, geloofden ze haar niet.
Daar bovenop voelde ze zich ook nog eens enorm schuldig omdat ze niet had geschreeuwd of geslagen...

Je voorbeeld is irrelevant, omdat het penetreren van een slapende (zonder welke relatie dan ook en zonder welke aanwijzing dan ook dat er interesse bestaat in seks) op zichzelf al strafbaar is. In een dergelijk geval hoef je uiteraard niet op voorhand nee gezegd te hebben, en het is invoelbaar dat je als je zo wakker wordt je verstijfd van schrik bent als het ware, waardoor je niet adequaat kunt reageren.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:43:12 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56633206
DD: je argumenten zijn irrelevant. Mannen zijn nu eenmaal geboren verkrachters.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:50:01 #170
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56633410
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je voorbeeld is irrelevant, omdat het penetreren van een slapende (zonder welke relatie dan ook en zonder welke aanwijzing dan ook dat er interesse bestaat in seks) op zichzelf al strafbaar is. In een dergelijk geval hoef je uiteraard niet op voorhand nee gezegd te hebben, en het is invoelbaar dat je als je zo wakker wordt je verstijfd van schrik bent als het ware, waardoor je niet adequaat kunt reageren.
Wat is adequaat reageren? Als je een duw geeft, is het dan duidelijk genoeg, of moet je er nee bij zeggen en als je nee zegt, moet je dat dan blijven herhalen of is 1 keer genoeg?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:51:24 #171
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56633440
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:43 schreef gronk het volgende:
DD: je argumenten zijn irrelevant. Mannen zijn nu eenmaal geboren verkrachters.
Een man die met een vrouw naar bed gaat zonder dat hij weet dat ze eigenlijk niet wil, is imo geen verkrachter.
Wat ik zeg, is dat ze zich toch wel verkrecht kan voelen.

Is dat nou echt zoiets raars?
pi_56633443
Ik vraag me bij dit soort dingen wel af wat ze nou allemaal precies onder die 67% scharen. Als iemand mij in een kroeg in mijn kont of tiet knijpt, vind ik dat irritant, maar ik noem het geen 'seksueel geweld', evenmin als seksistische opmerkingen e.d. Bij de één ligt de grens ook ergens anders dan bij de ander. Voordat ik mezelf als 'slachtoffer' van iets betitel, moet er toch wel aardig wat gebeuren...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:53:38 #173
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56633494
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me bij dit soort dingen wel af wat ze nou allemaal precies onder die 67% scharen. Als iemand mij in een kroeg in mijn kont of tiet knijpt, vind ik dat irritant, maar ik noem het geen 'seksueel geweld', evenmin als seksistische opmerkingen e.d. Bij de één ligt de grens ook ergens anders dan bij de ander. Voordat ik mezelf als 'slachtoffer' van iets betitel, moet er toch wel aardig wat gebeuren...
Dat zeg ik.

Het verschilt per persoon en dat geldt ook voor verkrachting.
pi_56633590
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:53 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

Het verschilt per persoon en dat geldt ook voor verkrachting.
Dat maak ik zelluf wel uit.

Ik weet niet of je je nog een TV-docu herinnert over een breezerslet die zogenaamd slachtoffer was van een groepsverkrachting? Dat meisje had samen met een vriendin seks gehad met een hele club gasten, gewoon vrijwillig. Vervolgens hadden de 'hulpverleners' haar aangepraat dat er sprake was van verkrachting en dat ze getraumatiseerd diende te zijn.
pi_56633606
Huh? Er stond zonet nog iets heul anders in je post, nou slaat mijn reactie nergens meer op.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:00:35 #176
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56633733
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat maak ik zelluf wel uit.

Ik weet niet of je je nog een TV-docu herinnert over een breezerslet die zogenaamd slachtoffer was van een groepsverkrachting? Dat meisje had samen met een vriendin seks gehad met een hele club gasten, gewoon vrijwillig. Vervolgens hadden de 'hulpverleners' haar aangepraat dat er sprake was van verkrachting en dat ze getraumatiseerd diende te zijn.
Nee, dat heb ik niet gezien.

Ik heb ook weleens sex gehad met een jongen met mijn zatte kop terwijl ik eigenlijk niet wilde maar hij begreep niet zo goed wat nee betekende en na twee keer zeggen, dacht ik: laat maar zitten dan, toe maar, dan ben ik er vanaf en kan ik naar bed.

Slaat nergens op, maar ik voelde me dus niet verkracht, eerder stom.
Een ander zou het verkrachting noemen.

Dat verschilt.
pi_56633762
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Wat is adequaat reageren? Als je een duw geeft, is het dan duidelijk genoeg, of moet je er nee bij zeggen en als je nee zegt, moet je dat dan blijven herhalen of is 1 keer genoeg?
Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Overigens: je hebt toch wel gezien dat ik zeg dat in jouw voorbeeld helemaal geen actie ondernomen hoeft te worden? De strafbaarheid is daar sowieso al gegeven...
pi_56633814
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:00 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet gezien.

Ik heb ook weleens sex gehad met een jongen met mijn zatte kop terwijl ik eigenlijk niet wilde maar hij begreep niet zo goed wat nee betekende en na twee keer zeggen, dacht ik: laat maar zitten dan, toe maar, dan ben ik er vanaf en kan ik naar bed.

Slaat nergens op, maar ik voelde me dus niet verkracht, eerder stom.
Een ander zou het verkrachting noemen.

Dat verschilt.
Eensch.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:05:35 #179
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56633948
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Overigens: je hebt toch wel gezien dat ik zeg dat in jouw voorbeeld helemaal geen actie ondernomen hoeft te worden? De strafbaarheid is daar sowieso al gegeven...
Ja, okee.
Dan maakt de leeftijd dus helemaal niks uit.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat het verschilt, niet elke vrouw roept even snel dat ze verkracht is, niet elke vrouw kan even goed omgaan met een gebeurtenis als die ik hierboven bv beschrijf.
Als ze er moeite mee heeft, of blijft houden, zal ze het verkrachting (gaan) noemen, of je dat nou terecht vindt of niet, het komt wel in de statistieken terecht als ze het haar ooit vragen en die vrouw voelt dat ook echt zo.
Kun je wel roepen dat ze zich aanstlet, maar daarmee is het gevoel niet minder(misschien voelt ze zich er nog wel extra lullig bij zelfs)

En dat was waar het over ging, de statistieken, bij verkrachting gaan die over gevoelens.
pi_56636778
Hier wordt nogal gespeculeerd zeg

Kijk, het probleem met zulke onderzoeken is dat ze niet accuraat zijn. Yess is een jongerenmagazine en geen wetenschapsfaculteit. Omdat de pers graag uitpakt met spectaculaire cijfers, zijn we met zijn allen geschokt om die cijfers. Tja.

We moeten ten stelligste vermijden om conclusies te trekken uit gegevens die niet wetenschappelijk zijn.

Ik pleit voor een wet die niet-wetenschappelijke onderzoeken verplicht dit te vermelden
pi_56636806
De enige conclusie zou moeten zijn dat mannen beter opgevoed moeten worden door hun ouders, en natuurlijk zichzelf weer moeten leren beheersen...
Maar ach in onze walgelijke cultuur moet alles kunnen en mogen en geven meiden zich al voor een pakje peuken aan een vent dus ach..ook zij mogen een betere opvoeding genieten
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56637071
Mannen moet vooral aangeleerd worden hun agressie op een juiste en gecontroleerde manier te uiten.
Vrouwen moet vooral aangeleerd worden zich harder op te stellen tegen foute kerels, en duidelijk hun grenzen af te stellen.

Want voor sommige vrouwen is aangeraakt worden aan de schouder al aanranding, en bij anderen mag je hun kont aanraken bij het dansen. Voor een man is dat erg verwarrend! Hij weet niet wat de grens is, met als gevolg dat sommigen over de schreef gaan, en anderen niets durven... Duidelijk zijn helpt
pi_56637617
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:

De enige conclusie zou moeten zijn dat mannen beter opgevoed moeten worden door hun ouders, en natuurlijk zichzelf weer moeten leren beheersen...
Maar ach in onze walgelijke cultuur moet alles kunnen en mogen en geven meiden zich al voor een pakje peuken aan een vent dus ach..ook zij mogen een betere opvoeding genieten
Onze lesbienne van Fok geeft weer advies ... het is echter nooit zo bijster intelligent advies.
pi_56637704
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:57 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Eens.

Ik ken zat vrouwen die in een volle kroeg/discotheek/club/festival/whatever wel eens in hun kont -of nog erger- vol in hun kut gegrepen zijn. Die jochies laten zich écht niet zien, dus met straffen bereik je hen niet.
als in je kont gegrepen worden seksuele intimidatie is, dan ben ik ook al regelmatig seksueel geintimideerd
goed, van voren is het wel een ander verhaal.
pi_56637766
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:31 schreef katerwater het volgende:
Omdat de pers graag uitpakt met spectaculaire cijfers, zijn we met zijn allen geschokt om die cijfers. Tja.
Ik begin zo onderhand een grote weerstand tegen dat opgefokte jargon van de pers en politiek te krijgen. Met minder dan geschokt, woedend, of vol ongeloof over de dagelijkse gebeurtenissen kom je er niet meer. Als er weer eens wat leerlingen afgeslacht zijn op een VMBO zou 'Nederland' gelijk 'geschokt' moeten zijn, wtf, ik ken die mensen niet eens. En zo zijn er nog tientallen voorbeelden waarin pers en politiek volstrekt overdreven reageren
pi_56637827
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:08 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als in je kont gegrepen worden seksuele intimidatie is, dan ben ik ook al regelmatig seksueel geintimideerd
goed, van voren is het wel een ander verhaal.
Mwoah, het ligt een beetje aan de situatie. Ik kan me situaties bedenken waarbij het best intimiderend zou zijn maar in 99% van de gevallen kan je m.i. niet van aanranding spreken als iemand je bij je kont grijpt.

Ik heb wel eens een potloodventer gezien, ben ik nu ook slachtoffer van seksueel geweld?
pi_56638013
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mwoah, het ligt een beetje aan de situatie. Ik kan me situaties bedenken waarbij het best intimiderend zou zijn maar in 99% van de gevallen kan je m.i. niet van aanranding spreken als iemand je bij je kont grijpt.

Ik heb wel eens een potloodventer gezien, ben ik nu ook slachtoffer van seksueel geweld?
was het net zo choquerend als die thuiszorg reklame? dan is het antwoord namelijk ja!
  zondag 10 februari 2008 @ 08:53:09 #188
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56638911
quote:
Op zondag 10 februari 2008 02:55 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Onze lesbienne van Fok geeft weer advies ... het is echter nooit zo bijster intelligent advies.
Nou, dat stukje dat jij nu quote snijdt wel hout hoor.
pi_56638915
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:55 schreef katerwater het volgende:
Mannen moet vooral aangeleerd worden hun agressie op een juiste en gecontroleerde manier te uiten.
Vrouwen moet vooral aangeleerd worden zich harder op te stellen tegen foute kerels, en duidelijk hun grenzen af te stellen.

Want voor sommige vrouwen is aangeraakt worden aan de schouder al aanranding, en bij anderen mag je hun kont aanraken bij het dansen. Voor een man is dat erg verwarrend! Hij weet niet wat de grens is, met als gevolg dat sommigen over de schreef gaan, en anderen niets durven... Duidelijk zijn helpt
Om verwarring bij mannen te voorkomen, moeten alle vrouwen dus vanaf nu dezelfde normen stellen op dit gebied?
  zondag 10 februari 2008 @ 09:12:48 #190
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56638976
quote:
Op zondag 10 februari 2008 03:32 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe jij je eronder voelt en dat kan niemand anders voor je bepalen, ook die 99% van de gevallen waar je het over hebt is voor elke vrouw verschillend.
Dat is het probleem vaak met die dingen. je kunt niet oordelen over de gevoelens van een ander(of die een ander zou moeten hebben)
pi_56640760
Hoe KAN iemand er toch bij blijven dat het niet gaat om wat er is gebeurd, maar om hoe iemand het beleeft?
  zondag 10 februari 2008 @ 12:34:26 #192
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56640984
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:21 schreef thaleia het volgende:
Hoe KAN iemand er toch bij blijven dat het niet gaat om wat er is gebeurd, maar om hoe iemand het beleeft?
vrouw-vrouwen. Jeweetwel, het soort vrouwen die vrouwen hun reputatie geven wat betreft onlogica en
'superieure communicatie'. Want dat had je namelijk 'aan moeten voelen'.
pi_56641493
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:05 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, okee.
Dan maakt de leeftijd dus helemaal niks uit.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat het verschilt, niet elke vrouw roept even snel dat ze verkracht is, niet elke vrouw kan even goed omgaan met een gebeurtenis als die ik hierboven bv beschrijf.
Als ze er moeite mee heeft, of blijft houden, zal ze het verkrachting (gaan) noemen, of je dat nou terecht vindt of niet, het komt wel in de statistieken terecht als ze het haar ooit vragen en die vrouw voelt dat ook echt zo.
Kun je wel roepen dat ze zich aanstlet, maar daarmee is het gevoel niet minder(misschien voelt ze zich er nog wel extra lullig bij zelfs)

En dat was waar het over ging, de statistieken, bij verkrachting gaan die over gevoelens.
Dat is niet waar, verkrachting is een objectief gegeven. Het kan wel zijn dat de statisiteken vervuild worden door gevoelens, dat is in dit topic wel voldoende naar voren gekomen.
pi_56643403
quote:
Op zondag 10 februari 2008 08:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Om verwarring bij mannen te voorkomen, moeten alle vrouwen dus vanaf nu dezelfde normen stellen op dit gebied?
Neen, dat zeg ik net niet!

Iedere vrouw heeft andere normen (iedere man ook btw). Dus ik stel voor dat ze hun eigen, persoonlijke grenzen duidelijk stellen naar mannen toe.

Als ik een vrouw ten dans vraag, en ik neem haar bij de heupen vast, zullen er wel vrouwen zijn die hiervan een probleem maken (een minderheid, maar toch). Dan moet je als vrouw duidelijk stellen: ik wil niet dat je mij zo vastpakt. Als je dat niet doet, creëer je een vorm van straffeloosheid. Nu, de meeste mannen zijn gelukkig niet zo dom om dit te zien als een "ja, ik wil!", maar er zijn er wel. En net voor die mannen moet je zo duidelijk zijn.

Het is toch simpel: nee is nee! Maar je moet wel nee zeggen natuurlijk.
pi_56644091
quote:
Op zondag 10 februari 2008 08:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou, dat stukje dat jij nu quote snijdt wel hout hoor.
Onzin, die verhalen over Bijlmerbabes van 13 die zich voor een breezer laten n*kken is sensatiezoekerij, heeft weinig met de werkelijkheid te maken.

De meeste verkrachtingen gebeuren door bekenden, in zeer kleine kring (vaak zelfs familie), dus dat heeft helemaal niks te maken met onze vrijheid-blijheid cultuur. Oh en het misbruik van vrouwen in minder vrije landen (Midden-Oosten, Azië) ligt niet lager dan hier.
pi_56648688
quote:

[..]

Zo kom je wel op die 10%, ja. Zullen we vrouwen die achteraf spijt hebben van hun neukpartij ook meerekenen, dan halen we de 50% misschien wel.
pi_56648737
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:23 schreef katerwater het volgende:

[..]

Neen, dat zeg ik net niet!

Iedere vrouw heeft andere normen (iedere man ook btw). Dus ik stel voor dat ze hun eigen, persoonlijke grenzen duidelijk stellen naar mannen toe.

Als ik een vrouw ten dans vraag, en ik neem haar bij de heupen vast, zullen er wel vrouwen zijn die hiervan een probleem maken (een minderheid, maar toch). Dan moet je als vrouw duidelijk stellen: ik wil niet dat je mij zo vastpakt. Als je dat niet doet, creëer je een vorm van straffeloosheid. Nu, de meeste mannen zijn gelukkig niet zo dom om dit te zien als een "ja, ik wil!", maar er zijn er wel. En net voor die mannen moet je zo duidelijk zijn.

Het is toch simpel: nee is nee! Maar je moet wel nee zeggen natuurlijk.
Aha. Lijkt me een goed plan.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:29:52 #198
3767 Herald
Come get some
pi_56656182
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:22 schreef MinderMutsig het volgende:
je kan een onderzoek ook door Maurice de Hond laten doen en het dan niet erkennen omdat je zelf niet bent gevraagd. Zoals ik al heel vaak heb aangehaald zullen FOK!kers geen enkel onderzoek als representatief beschouwen.

Overigens:
quote:
De doelgroep van Yes wordt gevormd door eigentijdse jonge vrouwen van 17 t/m 29 jaar, de kerndoelgroep is 17 t/m 24 jaar.
bron: http://www.sanoma-adverte(...)ustomSelectValue=Yes

maar ach, wat weten onzekere meisjes van 23 nou eh
  zondag 10 februari 2008 @ 23:43:05 #199
3767 Herald
Come get some
pi_56656505
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:50 schreef LaMaleta het volgende:

jammer dat niemand hier meer is op ingegaan, omdat het gezamelijk aanpakken van JamesBrownie gemakkelijker is. De meeste mensen waren het roerend eens met Soul79 en zijn argumenten tegen de 10% norm, maar nu iemand weer wat uitgebreider toelicht dat het toch meer dan 10% is en waarom een verkrachterssamenleving weldegelijk functioneert heeft niemand zin om er tegen in te gaan.
pi_56656591
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef Herald het volgende:

Zoals ik al heel vaak heb aangehaald zullen FOK!kers geen enkel onderzoek als representatief beschouwen.
Jij hebt inzage gehad in onderzoeksmethode van dit blad ....?
pi_56656610
Aanstippen dat iemand die in een omgeving van probleemjongeren heeft verkeerd vermoedelijk een ietwat vertekend beeld heeft lijkt mij ook anders vrij makkelijk hoor Herald.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:50:07 #202
3767 Herald
Come get some
pi_56656630
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:47 schreef -MyLove- het volgende:
Jij hebt inzage gehad in onderzoeksmethode van dit blad ....?
waarschijnlijk als enige FOK!geregistreerde niet
pi_56656657
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:50 schreef Herald het volgende:

[..]
waarschijnlijk als enige FOK!geregistreerde niet
Kortom wat was je punt nu precies?
  zondag 10 februari 2008 @ 23:54:57 #204
3767 Herald
Come get some
pi_56656729
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:49 schreef thaleia het volgende:
Aanstippen dat iemand die in een omgeving van probleemjongeren heeft verkeerd vermoedelijk een ietwat vertekend beeld heeft lijkt mij ook anders vrij makkelijk hoor Herald.
Die had ik ook nog kunnen bedenken ja
Aan de andere kant schijnt de Yes lezen ook al een vertekenend beeld te geven.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:57:43 #205
3767 Herald
Come get some
pi_56656785
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:51 schreef -MyLove- het volgende:
Kortom wat was je punt nu precies?
dat ik nu met een relkloon zit te praten. Anders hoor ik graag van jou de exacte omstandigheden waarin dit onderzoek is gebeurd en onder welke doelgroep.
pi_56656830
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:57 schreef Herald het volgende:

[..]
dat ik nu met een relkloon zit te praten. Anders hoor ik graag van jou de exacte omstandigheden waarin dit onderzoek is gebeurd en onder welke doelgroep.
Jij bent degene die hier de indruk geeft dit onderzoek van dit blad serieus te nemen, niet ik.
pi_56656908
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef Herald het volgende:

[..]

je kan een onderzoek ook door Maurice de Hond laten doen en het dan niet erkennen omdat je zelf niet bent gevraagd. Zoals ik al heel vaak heb aangehaald zullen FOK!kers geen enkel onderzoek als representatief beschouwen.

Overigens:
[..]

bron: http://www.sanoma-adverte(...)ustomSelectValue=Yes

maar ach, wat weten onzekere meisjes van 23 nou eh
Je afvragen of de bron betrouwbaar is en hoe een onderzoek gedaan is lijkt me niet meer dan normaal. Dat heeft helemaal niets te maken met of ik zelf gevraagd ben of niet.
Ik zeg ook nergens dat ik niet geloof in die 10%, ik neem het alleen niet zomaar aan op de blauwe ogen van de Yes-redactie.

Ik ben het ook grotendeels eens met de post van LaMaleta. De gevolgen van een verkrachting worden inderdaad vaak overschat evenals de 'beestachtige' eigenschappen waaraan een verkrachter zou voldoen.
Ik ben er van overtuigt dat iedereen wel een of meerdere verkrachters en verkrachtten kent.
Dat het daadwerkelijke cijfer veel hoger zou liggen dan 10% zet ik dan wel weer mijn vraagtekens bij.
pi_56656929
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:57 schreef Herald het volgende:

[..]

Je begrijpt het echt niet hè?
Dat is juist hetgeen waar we vraagtekens bij zetten omdat we het niet weten.
Maar als jij kan aantonen waarom dit onderzoek geloofwaardig is ga vooral je gang.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:07:20 #209
3767 Herald
Come get some
pi_56656938
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:59 schreef -MyLove- het volgende:
Jij bent degene die hier de indruk geeft dit onderzoek van dit blad serieus te nemen, niet ik.
Ik geef de indruk dat elk onderzoek door FOK!kers niet serieus wordt genomen. Daarbij beweer je dat jij in tegenstelling tot mij, wél exact weet hoe het onderzoek is afgenomen en daarom weet jij 100% zeker dat het onderzoek niet deugt. Ik heb je gevraagd hoe het onderzoek dan is afgenomen en onder wie (de pubermeisjes zoals FOK!kers beweren of toch de doelgroep die de uitgeverij nastreeft maar wat weten die nou), maar ik verwacht dat ik daar nooit een antwoord op zal krijgen.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:15:16 #210
3767 Herald
Come get some
pi_56657075
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Je begrijpt het echt niet hè?
Dat is juist hetgeen waar we vraagtekens bij zetten omdat we het niet weten.
Maar als jij kan aantonen waarom dit onderzoek geloofwaardig is ga vooral je gang.
ik begrijp het wel, omdat in elk topic waarin staat "onderzoek toont aan dat..." FOK!kers zeggen "nee dat klopt niet". Ik kan inderdaad niet aantonen dat het onderzoek klopt, zelfs als ik door middel van onderzoek zou kunnen aantonen dat het klopt "onderzoek toont aan dat onderzoek klopt" dan wordt er weer over mijn onderzoek getwijfeld en is de conclusie "onderzoek over onderzoek over onderzoek toont aan dat het niet representatief is". Zo kun je elk onderzoek dus afschuiven dat het niet representatief is.

Aan de andere kant kan jij ook geen bron geven waaruit blijkt dat het onderzoek totaal niet deugd wegens verkeerde vraagstelling of wat dan ook. Ik weet verder ook niet hoe de uitslag is gepresenteerd, de Telegraaf maakt ervan dat het onderzoek representatief is voor de vrouwelijke bevolking, de Yes kan best hebben gezegd 11% van de Yeslezeressen en weet je dus dat het slechts de doelgroep 17-29 betreft.
pi_56657145
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:15 schreef Herald het volgende:

Zo kun je elk onderzoek dus afschuiven dat het niet representatief is.
De Telegraaf noch Yes claimt dat het onderzoek representatief is ... je moet je eigen aannames eens naast je neerleggen en eens verstandig gaan praten. Tip: ga nog eens een keer een cursus onderzoeksmethoden volgen.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:21:45 #212
3767 Herald
Come get some
pi_56657179
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:19 schreef -MyLove- het volgende:
De Telegraaf noch Yes claimt dat het onderzoek representatief is ... je moet je eigen aannames eens naast je neerleggen en eens verstandig gaan praten. Tip: ga nog eens een keer een cursus onderzoeksmethoden volgen.
Nou dan zijn we er toch uit. Die 11% is een verzinsel en dit topic is overbodig.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:24:24 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56657214
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:19 schreef -MyLove- het volgende:
Tip: ga nog eens een keer een cursus onderzoeksmethoden volgen.
...en dan zul je ontdekken dat er maar heel weinig onderzoek is wat netjes, volgens de regels der kunst, alle 'zo zou het ook kunnen'-mechanismes uitsluit, en dat het onderzoek wat netjes binnen de lijntjes blijft wel errug braaf is...
pi_56657249
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:24 schreef gronk het volgende:

[..]
...en dan zul je ontdekken dat er maar heel weinig onderzoek is wat netjes, volgens de regels der kunst, alle 'zo zou het ook kunnen'-mechanismes uitsluit, en dat het onderzoek wat netjes binnen de lijntjes blijft wel errug braaf is...
Ach, het zou geen kwaad kunnen voor hem dan zou hij kennismaken met het gebruik dat het toch wel gebruikelijk is in de wetenschappelijke wereld om je methode van onderzoek ook te publiceren inclusief de vragenlijsten. En zou hij ook er achter komen dat de Yes nog geen grijze literatuur is.
pi_56657304
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:43 schreef Herald het volgende:

[..]

jammer dat niemand hier meer is op ingegaan, omdat het gezamelijk aanpakken van JamesBrownie gemakkelijker is. De meeste mensen waren het roerend eens met Soul79 en zijn argumenten tegen de 10% norm, maar nu iemand weer wat uitgebreider toelicht dat het toch meer dan 10% is en waarom een verkrachterssamenleving weldegelijk functioneert heeft niemand zin om er tegen in te gaan.
Die retoriek van 'wen er maar aan dat je meer verkrachters kent' en 'je wilt de werkelijkheid niet zien' ontnam mij de lust om op die post te reageren, sorry.

Het zou trouwens vooral een herhaling van zetten zijn geweest. Ik geloof idd niet dat een liberale samenleving als de onze mogelijk is als 1 op 3 vrouwen in haar leven wordt verkracht. Als verkrachting werkelijk zo'n bijna vanzelfsprekend onderdeel van een vrouwenleven is, dan is het gebrek aan aandacht ervoor van vrouwen zelf (die maken zich drukker over relatieve futiliteiten als de verdeling van huishoudelijke taken) alleen maar te verklaren als LaMaleta's stelling juist is: het valt allemaal wel mee, zo'n verkrachting.

En nee, dat gaat er bij mij niet in.
pi_56657396
11% verkracht? Ik geloof best dat sommige meiden een ongewilde seksuele ervaring, zeker als ze jonger zijn, misschien later als verkrachting zien... maar 11% komt op mij compleet onbetrouwbaar over.
.
quote:
Ik stel voor daders van zedenzaken voortaan niet te straffen maar te helpen. Laat ze maar vertellen hoe we ze kunnen helpen. Hebbenze geld nodig; geef ze geld. hebben ze een baan nodig geef ze een baan.

Dit lijkt mij veel beter. Wat denken jullie?
Ik denk dat jij al die cadeaus dan heel snel helemaal alleen zal moeten betalen.

Handen thuis is een hele simpele regel. Mannen die het concept niet helemaal begrijpen mogen hun geslachtsorgaan als derde hand meetellen.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:44:04 #217
3767 Herald
Come get some
pi_56657450
quote:
Op maandag 11 februari 2008 00:31 schreef Soul79 het volgende:
Die retoriek van 'wen er maar aan dat je meer verkrachters kent' en 'je wilt de werkelijkheid niet zien' ontnam mij de lust om op die post te reageren, sorry.
Oh sorry dat ik je nu tot antwoorden dwing, maar ik vind jouw posts zinniger dan de bashes richting JamesBrownie
  maandag 11 februari 2008 @ 08:29:59 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56659310
quote:

Als verkrachting werkelijk zo'n bijna vanzelfsprekend onderdeel van een vrouwenleven is, dan is het gebrek aan aandacht ervoor van vrouwen zelf (die maken zich drukker over relatieve futiliteiten als de verdeling van huishoudelijke taken) alleen maar te verklaren als LaMaleta's stelling juist is: het valt allemaal wel mee, zo'n verkrachting.

En nee, dat gaat er bij mij niet in.
Het is niet erger of minder erg dan een andere vervelende ervaring als de dood van een dierbare, een scheiding, verlies van werk ed. Je verbaast je er toch ook niet over dat mensen die zoiets overkomt doorleven? Het is echt niet zo dat mensen die zoiets overkomt er niets bij voelen,maar gevoelens deel je nu eenmaal niet met iedereen.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:15:51 #219
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56659757
quote:

het valt allemaal wel mee, zo'n verkrachting.
Mwoch. Van de buitenkant kun je ook niet zien dat iemand inelkaargeslagen is. Zo iemand kan best redelijk functioneren, en na een tijdje leeft-ie ook weer gewoon door. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat-ie zoiets graag nog een keer meemaakt.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:37:03 #220
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56660012
quote:
Op zondag 10 februari 2008 12:21 schreef thaleia het volgende:
Voor de WET maakt het geen zak uit hoe je het beleeft, voor de statistieken WEL, en daar gaat het over.

Ik krijg elk half jaar een onderzoek thuis waarin ze allerlei vragen stellen over hoe het met me gaat, Voel je je hetzelfde als vorig jaar, voel je je gezond, ben je gelukkig?
Je krijgt dan een overzicht van hoe "Nederland" zich voelt, een onderzoek puur gebaseerd op gevoelens.
Bij verkrachting werkt dat ook zo, puur op gevoelens, VOOR EEN ONDERZOEK, niet voor de wet.
Zo achterlijk is het heus niet wat ik zeg.

Je kunt niet voelen wat een ander voelt, daar kun je dus niet over oordelen, als een vrouw zich verkracht voelt(ook al voldoet het volgens jou,mij en de koningin niet aan de eisen voor verkrachting) mag ze het ook verkrachting noemen.
Omdat het nou eenmaal gaat om de gevoelens die erbij komen kijken.

En het overgrote deel van de vrouwen zal echt niet roepen dat ze verkracht is als de sex niet goed was, of als het uitgaat, het in het belachelijke trekken is gewoon onzin.

(en ja, ik geloof dat iedereen wel iemand in zijn omgeving heeft die iets op dat gebied heeft meegemaakt)

[ Bericht 14% gewijzigd door JamesBrownie op 11-02-2008 12:23:01 ]
  maandag 11 februari 2008 @ 09:38:57 #221
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56660029
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aha. Lijkt me een goed plan.
Heel goed, als die mannen dat nee dan ook accepteren...
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:41:39 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56981672
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wilde jullie even op het volgende topic wijzen: opdringerige vriend #2
pi_56981843
Dat topic laat zien dat zulke dingen wel degelijk voorkomen binnen relaties...maar daar twijfelde volgens mij niemand aan. Het laat ook zien hoe vrouwen ervoor kunnen kiezen het maar te laten blijven gebeuren. Dat vriendje komt hier zo heerlijk mee weg dat hij het bij een volgende dame wellicht ook probeert, vanwege succesvolle resultaten in het verleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')