quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:50 schreef The_Interpreter het volgende:
In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten gevenBij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:02 schreef Herald het volgende:
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
[..]
Klopt. Toevoeging: 'uitkijken voor je ex / die aardige collega/buurman/huisgenoot'.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:09 schreef waht het volgende:
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.![]()
en hoeveel vrouwen hebben gewoon na de sex niet spijt omdat het pijn deed, de jongen eigenlijk een eikel is, ze toch liever met die andere naar bed was gegaan nu hij er niks van kon.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt iets waar je mee te koop gaat lopen![]()
Bij verkrachters moet je niet alleen denken aan de man in de bosjes, maar ook om dates die na een kusje geen nee willen horen en gewoon hun zin doordrijven. En dat gebeurt váák, zeker bij jonge meisjes die niet weerbaar genoeg zijn (vandaar dat ik ook vind dat meisjes weerbaarder gemaakt moeten worden). Of vrouwen die in hun huwelijk gewoon met geweld (anaal) genomen worden omdat het hun "huwelijkse plicht" is. Je moet eens weten hoe vaak dat voorkomt!
Ik weet zeker dat er ook op Fok! heel wat jongetjes rondlopen die geen nee (hebben) willen horen en gewoon doorgingen terwijl het meisje toch echt niet wou, en dan naderhand met excuses komen als:
- ze wou het zelf ook
- ze werd toch echt nat
- had ze maar niet mee naar buiten moeten gaan
- moet ze er maar niet zo sexy bij lopen
- eerst opgeilen en dan ineens stoppen, dat doe je natuurlijk niet
- ze zat zelf met haar hand in mijn broek
- had ze maar duidelijker moeten zijn
- etc....
Het merendeel is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten gevenBij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, maar gezien de ingrijpendheid van een verkrachting en de kennelijke frequentie waarmee verkracht wordt aldus sommigen hier is het wel zeer opmerkelijk dat ik niet eens iemand ken waar aangifte tegen gedaan is. Wat mij doet vermoeden dat het allemaal niet zo ernstig is als hier wordt geschetst.
De gevolgen waren waarschijnlijk nietszeggend ... ze kunnen beter "onderzoek" doen naar de gevolgen van.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:23 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.
Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
Dan is het toch verkrachting?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
Omdat ze me dat afraadden op het politiebureau, maar dat had ik al gezegd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dan is het toch verkrachting?
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.quote:
Wanneer de vrouw niets kenbaar maakt in dat specifieke voorbeeld, dus "nee" ... nee, niet echt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
Op die manier kom je wel tot de tien procent ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:36 schreef JamesBrownie het volgende:
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
Ah, we hebben hier een Yes-lezeresquote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
]
'Schat, ik heb dat muurtje geverfd, want dat wilde je toch?'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |