abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56604162
Naar mijn mening komen de cijfers wel aardig in de buurt van de waarheid. Ik geloof best dat 1 op de 10 vrouwen ooit in hun leven verkracht is.

Wat Tinkepink zegt, door hun vriendje of iemand die ze dacht te vertrouwen. Het is meestal niet een vreemde 's avonds laat op straat.

De cijfers zijn in Nederland nog vrij laag, als je kijkt naar armere landen waar vrouwen niks te vertellen zullen ze nog veel hoger zijn.

En laten we het ook even van de positieve kant bekijken: zo'n 90% van de vrouwen zal in haar leven dus niet meemaken dat ze verkracht is.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:02:17 #102
3767 Herald
Come get some
pi_56604560
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:50 schreef The_Interpreter het volgende:
In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:30:04 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_56605127
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten geven Bij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56605789
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:02 schreef Herald het volgende:
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
[..]
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:11:26 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56605825
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:09 schreef waht het volgende:

Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.
Klopt. Toevoeging: 'uitkijken voor je ex / die aardige collega/buurman/huisgenoot'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56606035
Zelfs als ik incalculeer dat ik het van een heleboel mensen niet weet, kan ik die 10% toch maar moeilijk geloven. Nou heb ik wel een vertekend wereldbeeld, ik zit vooral tussen de zelfstandige, goed opgeleide, weerbare vrouwen. Misschien dat het in andere bevolkinsgroepen schering en inslag is. Ik vind het iig nog niet erg aannemelijk.

Kan het niet zijn dat ze het 'aantal gevallen van verkrachting' hebben genomen ipv het aantal slachtoffers? Dus dat iemand die het vijf keer is overkomen, omdat opa zich in haar jeugd vijf keer niet in kon houden, of het agressieve vriendje het vijf keer heeft geflikt voordat ze hem dumpte, voor vijf meetelt? Waardeloze interpretatie van cijfers dan natuurlijk, maar we hebben het wel over de YES he.
pi_56606160
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, dat is ook echt iets waar je mee te koop gaat lopen

Bij verkrachters moet je niet alleen denken aan de man in de bosjes, maar ook om dates die na een kusje geen nee willen horen en gewoon hun zin doordrijven. En dat gebeurt váák, zeker bij jonge meisjes die niet weerbaar genoeg zijn (vandaar dat ik ook vind dat meisjes weerbaarder gemaakt moeten worden). Of vrouwen die in hun huwelijk gewoon met geweld (anaal) genomen worden omdat het hun "huwelijkse plicht" is. Je moet eens weten hoe vaak dat voorkomt!

Ik weet zeker dat er ook op Fok! heel wat jongetjes rondlopen die geen nee (hebben) willen horen en gewoon doorgingen terwijl het meisje toch echt niet wou, en dan naderhand met excuses komen als:
- ze wou het zelf ook
- ze werd toch echt nat
- had ze maar niet mee naar buiten moeten gaan
- moet ze er maar niet zo sexy bij lopen
- eerst opgeilen en dan ineens stoppen, dat doe je natuurlijk niet
- ze zat zelf met haar hand in mijn broek
- had ze maar duidelijker moeten zijn
- etc....

Het merendeel is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust

En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten geven Bij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
en hoeveel vrouwen hebben gewoon na de sex niet spijt omdat het pijn deed, de jongen eigenlijk een eikel is, ze toch liever met die andere naar bed was gegaan nu hij er niks van kon.

en binnen een relatie moet er gewoon regelmatig lekker geneukt worden anders kan ze oprotten.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:23:07 #108
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56606961
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zal wel niet, maar gezien de ingrijpendheid van een verkrachting en de kennelijke frequentie waarmee verkracht wordt aldus sommigen hier is het wel zeer opmerkelijk dat ik niet eens iemand ken waar aangifte tegen gedaan is. Wat mij doet vermoeden dat het allemaal niet zo ernstig is als hier wordt geschetst.
Weet je dat zeker?

Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.

Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:34:19 #109
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56607137
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56607184
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:

Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
De gevolgen waren waarschijnlijk nietszeggend ... ze kunnen beter "onderzoek" doen naar de gevolgen van.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_56609059
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:23 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.

Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:32:23 #112
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609323
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
Dan is het toch verkrachting?
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:32:56 #113
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609331
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Omdat ze me dat afraadden op het politiebureau, maar dat had ik al gezegd.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:36:45 #114
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609424
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
pi_56609433
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:38:07 #116
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56609450
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:37 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
pi_56609578
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
Wanneer de vrouw niets kenbaar maakt in dat specifieke voorbeeld, dus "nee" ... nee, niet echt.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:01:18 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_56609869
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:36 schreef JamesBrownie het volgende:
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
Op die manier kom je wel tot de tien procent ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56609921
quote:

[..]

Natuurlijk is dat geen verkrachting, hoe moet die man nu weten dat hij iets verkeerds doet? Dat blijkt toch nergens uit?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:15:25 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610128
quote:
]

Ah, we hebben hier een Yes-lezeres
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:16:38 #121
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610154
quote:

'Schat, ik heb dat muurtje geverfd, want dat wilde je toch?'

'VERKRACHTING!!!!!eins!'

pi_56610450
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, we hebben hier een Yes-lezeres
Ik begin die statistieken nu ook wat beter te begrijpen...
pi_56610780
Een volwassen vrouw die niet weet wat verkrachting is ...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:48:41 #124
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56610958
Da's dus ongeveer 10% van alle nederlandse vrouwen...
pi_56611005
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?

Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.

Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.

Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Op onbegeleid verlof...
pi_56611164
Toen er nog geen regels waren was er geen verkrachting.
pi_56611228
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:50 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?
Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.
quote:
Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.
Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zaken
quote:
Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.

Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:52:58 #128
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56618936
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.
[..]

Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zaken
[..]

Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.
Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.
Buiten dat, ik zeg dat ik het ook geen verkrachting zou noemen als ik zelf zo stom ben geweest om gewoon niks te zeggen, dan is dat stom van mij.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk verkrachting kan zijn, of je het zo wilt noemen(als vrouw zijnde) is een tweede.

Wat ik zeg, en dat schijnt niet tot jullie door te dringen, is dat het WEL verkrachting is/kan zijn(dat ligt eraan hoe je het beestje zelf noemt) als iemand niet wil en niets zegt. (een vrouw kan zich ook verkracht voelen zonder dat een ander zal vinden dat ze verkracht is, dat maakt het voor haar gevoel niet minder een verkrachting)

Natuurlijk zijn er verkrachtingen die heel erg traumatiserend zijn en die dat minder zijn, en natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe erop gereageerd en mee omgegaan wordt, maar dat geldt ook voor inbraak, de een leeft vrolijk verder, de ander heeft behoefte aan slachtofferhulp en kan niet meer gaan slapen voor alle ramen 25 keer gecontroleerd zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door JamesBrownie op 09-02-2008 10:28:08 ]
pi_56619325
ik snap niet dat sommigen 10% veel vinden en het vreemd vinden dat de samenleving daardoor nog werkt. 10% Van de vrouwen is eens een keer in haar leven verkracht, en wordt niet continu verkracht ofzo.
Ook oudere vrouwen worden meegeteld hoor, die mischien ooit toen ze jong waren dat ook meegemaakt hebben.

Dus die 10% is helemaal niet vreemd.
pi_56620562
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:52 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.
Buiten dat, ik zeg dat ik het ook geen verkrachting zou noemen als ik zelf zo stom ben geweest om gewoon niks te zeggen, dan is dat stom van mij.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk verkrachting kan zijn, of je het zo wilt noemen(als vrouw zijnde) is een tweede.

Wat ik zeg, en dat schijnt niet tot jullie door te dringen, is dat het WEL verkrachting is/kan zijn(dat ligt eraan hoe je het beestje zelf noemt) als iemand niet wil en niets zegt. (een vrouw kan zich ook verkracht voelen zonder dat een ander zal vinden dat ze verkracht is, dat maakt het voor haar gevoel niet minder een verkrachting)

Natuurlijk zijn er verkrachtingen die heel erg traumatiserend zijn en die dat minder zijn, en natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe erop gereageerd en mee omgegaan wordt, maar dat geldt ook voor inbraak, de een leeft vrolijk verder, de ander heeft behoefte aan slachtofferhulp en kan niet meer gaan slapen voor alle ramen 25 keer gecontroleerd zijn.
Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens op .

Als je als vrouw op geen enkele wijze kenbaar maakt aan een man dat je niet wil (dus gewoon lekker meedoet) is het geen verkrachting, punt.
pi_56620797
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:28 schreef Yildiz het volgende:
En zijn de lezers van Yes wel representatief? .
Dit en natuurlijk de vraag hoe ze dit onderzocht hebben. Een poll op hun website met 3600 stemmen is natuurlijk nauwelijks representatief te noemen aangezien vrouwen die aangerand/verkracht zijn eerder de neiging hebben om mee te doen aan de poll; immers, je wil dat je probleem zoveel mogelijk besproken wordt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56621104
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:24 schreef Xtreem het volgende:
10% verkrachtingen lijkt me wel bizar hoog....
Verkrachting is volgens de NL definitie ongewenst binnendringen van het lichaam. Dus ook een ongewenste tongzoen is verkrachting. Dus waarschijnlijk nog aan de lage kant als je deze strakke definitie hanteert.
pi_56621358
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
ik snap niet dat sommigen 10% veel vinden en het vreemd vinden dat de samenleving daardoor nog werkt. 10% Van de vrouwen is eens een keer in haar leven verkracht, en wordt niet continu verkracht ofzo.
Ook oudere vrouwen worden meegeteld hoor, die mischien ooit toen ze jong waren dat ook meegemaakt hebben.

Dus die 10% is helemaal niet vreemd.
Wel ff opletten he, die 10% is alleen de Yes lezeressen. Dat zijn meisjes tot 16 jaar bij wie het dus al 1 op 10 is. Op de totale bevolking zou je dan absurde cijfers als 1 op 3 krijgen en nogmaals, dat zijn cijfers voor landen in staat van permanente etnische burgeroorlog enzo.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:35:42 #134
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621858
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens op .

Als je als vrouw op geen enkele wijze kenbaar maakt aan een man dat je niet wil (dus gewoon lekker meedoet) is het geen verkrachting, punt.
Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.

En het is helemaal niet zo dat het per definitie geen verkrachting is als een vrouw geen nee zegt, dat is iets dat jij erbij verzonnen hebt omdat dat beter in je straatje past.
Er is nl een verschil tussen wat jij noemt lekker meedoen en het toelaten, hoeveel mannen hebben geen sex met een vrouw die erbij ligt als een vaatdoek? Of vrouwen die het gevoel hebben dat ze niet kunnen stoppen omdat ze nu eenmaal A hebben gezegd. Of misschien een keertje nee gezegd of geprobeerd duidelijk te maken dat ze niet wil en toch maar toegeven omdat hij niet luistert?
Nee, ik ben het er niet mee eens, nee, ik zou het zelf ook geen verkrachting noemen als ik met mijn zatte kop sex heb tegen mijn zin en niks zeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
pi_56621891
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zetten
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:40:06 #136
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621903
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:38 schreef thaleia het volgende:

[..]

door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zetten
Nogmaals, aannames, heel vervelend om tegenop te boksen...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:43:31 #137
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621948
Ik ken een meisje dat is verkracht op haar 14e, door haar neef.
Er was een feestje en alle "kinderen" lagen samen op een kamer, midden in de nacht werd ze wakker omdat hij bovenop haar lag.
Ze durfde niets te zeggen omdat de anderen dan wakker zouden worden.

Vreemde redenatie, maar soms werkt het gewoon anders dan je zelf altijd gedacht zou hebben.
pi_56621950
Als ik m'n vriendje laat begaan terwijl ik eigenlijk totaal geen zin heb, omdat ik het anders zo zielig voor hem vind, en ik noem dat een dag later verkrachting, dan mag men best aannemen dat ik niet geheel spoor, ja
pi_56621973
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.
Dat ontken ik ook niet, maar het slaat nog steeds nergens op...
quote:
En het is helemaal niet zo dat het per definitie geen verkrachting is als een vrouw geen nee zegt, dat is iets dat jij erbij verzonnen hebt omdat dat beter in je straatje past.
Er is nl een verschil tussen wat jij noemt lekker meedoen en het toelaten. Nee, ik ben het er niet mee eens, nee, ik zou het zelf ook geen verkrachting noemen als ik met mijn zatte kop sex heb tegen mijn zin en niks zeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
Hou toch op. Dat heeft niks met beter in mijn straatje passen te maken, maar alles met simpele logica. Voor een verkrachting is vereist dat er dwang wordt uitgeoefend. Als jij op geen enkele wijze aan je bedpartner laat blijken dat je niet gediend bent van diens gedragingen, hoe kan deze dan ooit een verkrachter zijn? Hij kan toch niet in je hoofd kijken?

En nog even ter info de juridische context:

Artikel 242 Sr
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:46:00 #140
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56621982
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef thaleia het volgende:
Als ik m'n vriendje laat begaan terwijl ik eigenlijk totaal geen zin heb, omdat ik het anders zo zielig voor hem vind, en ik noem dat een dag later verkrachting, dan mag men best aannemen dat ik niet geheel spoor, ja
Je vriendje?

Wie heeft het over je vriendje? en zelfs als het over je vriendje gaat, dan gaat het nog om hoe je je voelt.
pi_56622055
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
Wie heeft het over je vriendje? en zelfs als het over je vriendje gaat, dan gaat het nog om hoe je je voelt.
De dader is toch vaak een bekende?
Het gaat helemaal niet om hoe je je voelt, het gaat om feiten. Als ik mezelf een ongelooflijk uilskuiken vind omdat me door iemand heb laten neuken terwijl ik daar totaal geen zin in had, ZONDER DAT AAN HEM TE LATEN MERKEN, dan kan ik daar best onprettige gevoelens bij hebben, maar het woord 'verkrachting' daaraan ophangen gaat toch wel een ietsiepietsie te ver, he
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:54:17 #142
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622090
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

De dader is toch vaak een bekende?
Het gaat helemaal niet om hoe je je voelt, het gaat om feiten. Als ik mezelf een ongelooflijk uilskuiken vind omdat me door iemand heb laten neuken terwijl ik daar totaal geen zin in had, ZONDER DAT AAN HEM TE LATEN MERKEN, dan kan ik daar best onprettige gevoelens bij hebben, maar het woord 'verkrachting' daaraan ophangen gaat toch wel een ietsiepietsie te ver, he
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.

Je kan ook zelf het gevoel hebben dat je het WEL hebt laten merken, of zo overdonderd zijn geweest dat je het niet KON laten merken, er zijn zoveel scenario's denkbaar!
pi_56622141
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.

Je kan ook zelf het gevoel hebben dat je het WEL hebt laten merken, of zo overdonderd zijn geweest dat je het niet KON laten merken, er zijn zoveel scenario's denkbaar!
En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:02:40 #144
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622195
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...
Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.
Of er nu een veroordeling uit volgt (kan volgen) of niet.

Dan is het misschien volgens jou geen verkrachting, maar he, wie ben jij in dat geval?

In het overgrote deel van de gevallen, zal zo'n vrouw ook geen aangifte doen, omdat ze(ook voor haar eigen gevoel) geen poot heeft om op te staan.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:05:25 #145
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56622229
En oh, wat ben ik blij dat ik me niet schuldig hoef te voelen omdat ik het WEL volgens het boekje heb gedaan, nee gezegd, weggeduwd, getrapt...

pi_56622387
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:02 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.
Ja, dan mag ze zeggen dat ze zich verkracht voelt. Maar je hebt meningen en feiten. En het moge duidelijk zijn dat dit onder mening valt, niet onder feit...
quote:
Of er nu een veroordeling uit volgt (kan volgen) of niet.

Dan is het misschien volgens jou geen verkrachting, maar he, wie ben jij in dat geval?
Iemand die zijn verstand wél gebruikt.
quote:
In het overgrote deel van de gevallen, zal zo'n vrouw ook geen aangifte doen, omdat ze(ook voor haar eigen gevoel) geen poot heeft om op te staan.
En waarom is dat ook alweer? Oh ja, er is helemaal geen verkrachting geweest...
pi_56622492
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje....
Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren op

Ik begrijp nu wel het percentage van 10%.
pi_56622855
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren op

Ik begrijp nu wel het percentage van 10%.
Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.
pi_56622989
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

1 op de 3 vrouwen die jij kent is dus verkracht?

Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.

Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
Hangt misschien ook sterk samen in welk sociaal verband je zit. Omgeving is een belangrijke factor. Maar je hebt wel gelijk..
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:59:23 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56623058
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.
Leuk topic voor de R&P-huilies. 'Pas maar op, straks neuk je een mokkel niet goed genoeg naar haar zin, waardoor ze de volgende dag denkt 'had ik dat maar nooit gedaan', en voor je het weet ben je een verkrachter.'

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')