quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:50 schreef The_Interpreter het volgende:
In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten gevenBij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:02 schreef Herald het volgende:
Weten jullie wel zeker dat de dader niet altijd een vreemde man in de bosjes is? De OP zegt namelijk:
[..]
Klopt. Toevoeging: 'uitkijken voor je ex / die aardige collega/buurman/huisgenoot'.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:09 schreef waht het volgende:
Volgens Wikipedia is slechts 2% van alle verkrachters een vreemde voor het slachtoffer. Uitkijken dus voor je partner, een vriend of een kennis.![]()
en hoeveel vrouwen hebben gewoon na de sex niet spijt omdat het pijn deed, de jongen eigenlijk een eikel is, ze toch liever met die andere naar bed was gegaan nu hij er niks van kon.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt iets waar je mee te koop gaat lopen![]()
Bij verkrachters moet je niet alleen denken aan de man in de bosjes, maar ook om dates die na een kusje geen nee willen horen en gewoon hun zin doordrijven. En dat gebeurt váák, zeker bij jonge meisjes die niet weerbaar genoeg zijn (vandaar dat ik ook vind dat meisjes weerbaarder gemaakt moeten worden). Of vrouwen die in hun huwelijk gewoon met geweld (anaal) genomen worden omdat het hun "huwelijkse plicht" is. Je moet eens weten hoe vaak dat voorkomt!
Ik weet zeker dat er ook op Fok! heel wat jongetjes rondlopen die geen nee (hebben) willen horen en gewoon doorgingen terwijl het meisje toch echt niet wou, en dan naderhand met excuses komen als:
- ze wou het zelf ook
- ze werd toch echt nat
- had ze maar niet mee naar buiten moeten gaan
- moet ze er maar niet zo sexy bij lopen
- eerst opgeilen en dan ineens stoppen, dat doe je natuurlijk niet
- ze zat zelf met haar hand in mijn broek
- had ze maar duidelijker moeten zijn
- etc....
Het merendeel is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust
En de mannen die denken dat ze alles mogen omdat ze een relatie hebben; je zou ze de kost moeten gevenBij mij kunnen ze opbokken, maar niet iedereen durft dat zo duidelijk uit te spreken.
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, maar gezien de ingrijpendheid van een verkrachting en de kennelijke frequentie waarmee verkracht wordt aldus sommigen hier is het wel zeer opmerkelijk dat ik niet eens iemand ken waar aangifte tegen gedaan is. Wat mij doet vermoeden dat het allemaal niet zo ernstig is als hier wordt geschetst.
De gevolgen waren waarschijnlijk nietszeggend ... ze kunnen beter "onderzoek" doen naar de gevolgen van.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:23 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik ken alleen in mijn familie al vier vrouwen van wie ik weet dat ze verkracht zijn, en dan ken ik nog een gedeelte niet zo goed, dus weet ik dat niet.
Verder heb ik zelf geen aangifte gedaan en ik denk dat de enige die weten dat die jongen mij verkracht heeft van zijn kanrt, zijn ouders zijn.
Maar ik zeg er verder niks van, want ik weet het niet.
Al denk ik dat 1 op de 10 echt niet overdreven is hoor...
Dan is het toch verkrachting?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
Omdat ze me dat afraadden op het politiebureau, maar dat had ik al gezegd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:34 schreef Xtreem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam geen aangifte doen? Als ook zijn ouders het weten ....
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, ik wil in de verste verte niet de echt gewelddadige/manipulatieve/egocentrische mannen vrijpleiten, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden. Bij een relatie hoort seks, mijn vriendin is ook wel eens een keer op me geklommen terwijl ik er eigenlijk geen zin in had. Theoretisch gezien verkrachting, maar zo zie ik het totaal niet.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dan is het toch verkrachting?
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.quote:
Wanneer de vrouw niets kenbaar maakt in dat specifieke voorbeeld, dus "nee" ... nee, niet echt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Je kunt het zelf bekijken van alle kanten die je wilt, maar dat heet nou eenmaal verkrachting, of jij of ik het daar nou mee eens zijn of niet.
Op die manier kom je wel tot de tien procent ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:36 schreef JamesBrownie het volgende:
Je zegt het zelf: theoretisch gezien....
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik geloof meteen dat er genoeg mannen zijn die niet in de gaten hebben dat ze iets gedaan hebben wat die vrouw niet wil, dat heet gewoon verkrachting, ik zou het een stommiteit van mezelf noemen en dat niet meetellen als er een onderzoek was, maar zoiets telt wel degelijk mee.
Ah, we hebben hier een Yes-lezeresquote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
]
'Schat, ik heb dat muurtje geverfd, want dat wilde je toch?'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb geen 100 % zekerheid nee. Maar ik denk niet dat - zoals Soul79 ook al zegt - een samenleving fatsoenlijk zou kunnen functioneren als er zo vreselijk veel verkracht zou worden. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat een groot deel van die zgn verkrachtingen in feite meer miscommunicatie is (vrouw (denkt): ik wil niet man: ze zegt geen nee, dus ze wil vrouw: hij ging door terwijl ik niet wilde, dus 'verkrachting')?
Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:50 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?
Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zakenquote:Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.
Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.quote:Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.
Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar dat wordt vaak wel geponeerd door allerlei al dan niet verkrachte vrouwen. Overigens is een verkrachting in de bosjes uiteraard normaliter wél traumatiserend, gezien de dreiging die daar vanuit gaat... En ach, als het verkrachtingen van het niveau JamesBrownie zijn... Dat mag geen naam hebben.
[..]
Het zal wel aan mijn milieu liggen, maar ik heb echt geen weet van dat soort zaken![]()
[..]
Ik durf met zekerheid te stellen dat het onder de 10% ligt.
Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens opquote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:52 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee hoe het bij mij in zijn werk is gegaan, dus laat die aannames dat er bij mij wel niets gebeurd zal zijn maar achterwege.
Buiten dat, ik zeg dat ik het ook geen verkrachting zou noemen als ik zelf zo stom ben geweest om gewoon niks te zeggen, dan is dat stom van mij.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk verkrachting kan zijn, of je het zo wilt noemen(als vrouw zijnde) is een tweede.
Wat ik zeg, en dat schijnt niet tot jullie door te dringen, is dat het WEL verkrachting is/kan zijn(dat ligt eraan hoe je het beestje zelf noemt) als iemand niet wil en niets zegt. (een vrouw kan zich ook verkracht voelen zonder dat een ander zal vinden dat ze verkracht is, dat maakt het voor haar gevoel niet minder een verkrachting)
Natuurlijk zijn er verkrachtingen die heel erg traumatiserend zijn en die dat minder zijn, en natuurlijk verschilt het ook per persoon hoe erop gereageerd en mee omgegaan wordt, maar dat geldt ook voor inbraak, de een leeft vrolijk verder, de ander heeft behoefte aan slachtofferhulp en kan niet meer gaan slapen voor alle ramen 25 keer gecontroleerd zijn.
Dit en natuurlijk de vraag hoe ze dit onderzocht hebben. Een poll op hun website met 3600 stemmen is natuurlijk nauwelijks representatief te noemen aangezien vrouwen die aangerand/verkracht zijn eerder de neiging hebben om mee te doen aan de poll; immers, je wil dat je probleem zoveel mogelijk besproken wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:28 schreef Yildiz het volgende:
En zijn de lezers van Yes wel representatief?.
Verkrachting is volgens de NL definitie ongewenst binnendringen van het lichaam. Dus ook een ongewenste tongzoen is verkrachting. Dus waarschijnlijk nog aan de lage kant als je deze strakke definitie hanteert.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:24 schreef Xtreem het volgende:
10% verkrachtingen lijkt me wel bizar hoog....
Wel ff opletten he, die 10% is alleen de Yes lezeressen. Dat zijn meisjes tot 16 jaar bij wie het dus al 1 op 10 is. Op de totale bevolking zou je dan absurde cijfers als 1 op 3 krijgen en nogmaals, dat zijn cijfers voor landen in staat van permanente etnische burgeroorlog enzo.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
ik snap niet dat sommigen 10% veel vinden en het vreemd vinden dat de samenleving daardoor nog werkt. 10% Van de vrouwen is eens een keer in haar leven verkracht, en wordt niet continu verkracht ofzo.
Ook oudere vrouwen worden meegeteld hoor, die mischien ooit toen ze jong waren dat ook meegemaakt hebben.
Dus die 10% is helemaal niet vreemd.
Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja hallo, ik kan ook wel vinden dat ik verkracht ben als iemand verkeerd naar me kijkt, maar dat slaat natuurlijk nog steeds nergens op.
Als je als vrouw op geen enkele wijze kenbaar maakt aan een man dat je niet wil (dus gewoon lekker meedoet) is het geen verkrachting, punt.
door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zettenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
Nogmaals, aannames, heel vervelend om tegenop te boksen...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:38 schreef thaleia het volgende:
[..]
door iemand die gestoord is, zou ik er even bij zetten
Dat ontken ik ook niet, maar het slaat nog steeds nergens op...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:35 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, en nogmaals, ik zou het zelf ook niet zo noemen, maar als diegene het gevoel heeft dat ze verkracht is, zal ze bij een onderzoek wel degelijk aangeven verkracht te zijn.
Hou toch op. Dat heeft niks met beter in mijn straatje passen te maken, maar alles met simpele logica. Voor een verkrachting is vereist dat er dwang wordt uitgeoefend. Als jij op geen enkele wijze aan je bedpartner laat blijken dat je niet gediend bent van diens gedragingen, hoe kan deze dan ooit een verkrachter zijn? Hij kan toch niet in je hoofd kijken?quote:En het is helemaal niet zo dat het per definitie geen verkrachting is als een vrouw geen nee zegt, dat is iets dat jij erbij verzonnen hebt omdat dat beter in je straatje past.
Er is nl een verschil tussen wat jij noemt lekker meedoen en het toelaten. Nee, ik ben het er niet mee eens, nee, ik zou het zelf ook geen verkrachting noemen als ik met mijn zatte kop sex heb tegen mijn zin en niks zeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo gevoeld kan worden.
Je vriendje?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef thaleia het volgende:
Als ik m'n vriendje laat begaan terwijl ik eigenlijk totaal geen zin heb, omdat ik het anders zo zielig voor hem vind, en ik noem dat een dag later verkrachting, dan mag men best aannemen dat ik niet geheel spoor, ja
De dader is toch vaak een bekende?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:46 schreef JamesBrownie het volgende:
Wie heeft het over je vriendje? en zelfs als het over je vriendje gaat, dan gaat het nog om hoe je je voelt.
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
De dader is toch vaak een bekende?
Het gaat helemaal niet om hoe je je voelt, het gaat om feiten. Als ik mezelf een ongelooflijk uilskuiken vind omdat me door iemand heb laten neuken terwijl ik daar totaal geen zin in had, ZONDER DAT AAN HEM TE LATEN MERKEN, dan kan ik daar best onprettige gevoelens bij hebben, maar het woord 'verkrachting' daaraan ophangen gaat toch wel een ietsiepietsie te ver, he
En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje...Maar das weer iets anders.
Je kan ook zelf het gevoel hebben dat je het WEL hebt laten merken, of zo overdonderd zijn geweest dat je het niet KON laten merken, er zijn zoveel scenario's denkbaar!
Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dan is het natuurlijk DUS verkrachting, dat voel je immers zo... Is die slachtofferrol nu werkelijk zo lekker? Ik zou het bijna gaan denken...
Ja, dan mag ze zeggen dat ze zich verkracht voelt. Maar je hebt meningen en feiten. En het moge duidelijk zijn dat dit onder mening valt, niet onder feit...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:02 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat bij verkrachting, heel naar, maar als een vrouw zich verkracht voelt, mag ze het beestje ook zo noemen.
Iemand die zijn verstand wél gebruikt.quote:Of er nu een veroordeling uit volgt (kan volgen) of niet.
Dan is het misschien volgens jou geen verkrachting, maar he, wie ben jij in dat geval?
En waarom is dat ook alweer? Oh ja, er is helemaal geen verkrachting geweest...quote:In het overgrote deel van de gevallen, zal zo'n vrouw ook geen aangifte doen, omdat ze(ook voor haar eigen gevoel) geen poot heeft om op te staan.
Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren opquote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:54 schreef JamesBrownie het volgende:
Bekenden zijn niet per definitie je vriendje....
Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:23 schreef thaleia het volgende:
[..]
Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren op
Ik begrijp nu wel het percentage van 10%.
Hangt misschien ook sterk samen in welk sociaal verband je zit. Omgeving is een belangrijke factor. Maar je hebt wel gelijk..quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:12 schreef Soul79 het volgende:
[..]
1 op de 3 vrouwen die jij kent is dus verkracht?![]()
Als dat representatief zou zijn, dan lopen er in Nederland en Duitsland miljoenen en miljoenen verkrachte vrouwen rond. En dus óók miljoenen verkrachters, waarvan er (gezien het totaal aantal gedetineerden in NL) nog geen 0,0001 % achter de tralies zit.
Het spijt me, maar nog los van het feit dat ik in mijn toch ook niet onaanzienlijke vriendenkring geen enkel slachtoffer van verkrachting ken, gaat dat er bij mij niet in
Leuk topic voor de R&P-huilies. 'Pas maar op, straks neuk je een mokkel niet goed genoeg naar haar zin, waardoor ze de volgende dag denkt 'had ik dat maar nooit gedaan', en voor je het weet ben je een verkrachter.'quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja ik ook. Wat dat betreft is dit topic echt een eyeopener. Er wordt dus helemaal niet zoveel verkracht, alleen denken heel veel vrouwen dat ze verkracht zijn, waar de feiten een dergelijke overtuiging niet steunen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |