Nee, dat heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat maak ik zelluf wel uit.
Ik weet niet of je je nog een TV-docu herinnert over een breezerslet die zogenaamd slachtoffer was van een groepsverkrachting? Dat meisje had samen met een vriendin seks gehad met een hele club gasten, gewoon vrijwillig. Vervolgens hadden de 'hulpverleners' haar aangepraat dat er sprake was van verkrachting en dat ze getraumatiseerd diende te zijn.
Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Overigens: je hebt toch wel gezien dat ik zeg dat in jouw voorbeeld helemaal geen actie ondernomen hoeft te worden? De strafbaarheid is daar sowieso al gegeven...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:50 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Wat is adequaat reageren? Als je een duw geeft, is het dan duidelijk genoeg, of moet je er nee bij zeggen en als je nee zegt, moet je dat dan blijven herhalen of is 1 keer genoeg?
Eensch.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:00 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezien.
Ik heb ook weleens sex gehad met een jongen met mijn zatte kop terwijl ik eigenlijk niet wilde maar hij begreep niet zo goed wat nee betekende en na twee keer zeggen, dacht ik: laat maar zitten dan, toe maar, dan ben ik er vanaf en kan ik naar bed.
Slaat nergens op, maar ik voelde me dus niet verkracht, eerder stom.
Een ander zou het verkrachting noemen.
Dat verschilt.
Ja, okee.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Overigens: je hebt toch wel gezien dat ik zeg dat in jouw voorbeeld helemaal geen actie ondernomen hoeft te worden? De strafbaarheid is daar sowieso al gegeven...
Onze lesbienne van Fok geeft weer advies ... het is echter nooit zo bijster intelligent advies.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
De enige conclusie zou moeten zijn dat mannen beter opgevoed moeten worden door hun ouders, en natuurlijk zichzelf weer moeten leren beheersen...
Maar ach in onze walgelijke cultuur moet alles kunnen en mogen en geven meiden zich al voor een pakje peuken aan een vent dus ach..ook zij mogen een betere opvoeding genieten
als in je kont gegrepen worden seksuele intimidatie is, dan ben ik ook al regelmatig seksueel geintimideerdquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:57 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Eens.
Ik ken zat vrouwen die in een volle kroeg/discotheek/club/festival/whatever wel eens in hun kont -of nog erger- vol in hun kut gegrepen zijn. Die jochies laten zich écht niet zien, dus met straffen bereik je hen niet.
Ik begin zo onderhand een grote weerstand tegen dat opgefokte jargon van de pers en politiek te krijgen. Met minder dan geschokt, woedend, of vol ongeloof over de dagelijkse gebeurtenissen kom je er niet meer. Als er weer eens wat leerlingen afgeslacht zijn op een VMBO zou 'Nederland' gelijk 'geschokt' moeten zijn, wtf, ik ken die mensen niet eens.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:31 schreef katerwater het volgende:
Omdat de pers graag uitpakt met spectaculaire cijfers, zijn we met zijn allen geschokt om die cijfers. Tja.
Mwoah, het ligt een beetje aan de situatie. Ik kan me situaties bedenken waarbij het best intimiderend zou zijn maar in 99% van de gevallen kan je m.i. niet van aanranding spreken als iemand je bij je kont grijpt.quote:Op zondag 10 februari 2008 03:08 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als in je kont gegrepen worden seksuele intimidatie is, dan ben ik ook al regelmatig seksueel geintimideerd![]()
goed, van voren is het wel een ander verhaal.
was het net zo choquerend als die thuiszorg reklame? dan is het antwoord namelijk ja!quote:Op zondag 10 februari 2008 03:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwoah, het ligt een beetje aan de situatie. Ik kan me situaties bedenken waarbij het best intimiderend zou zijn maar in 99% van de gevallen kan je m.i. niet van aanranding spreken als iemand je bij je kont grijpt.
Ik heb wel eens een potloodventer gezien, ben ik nu ook slachtoffer van seksueel geweld?![]()
Nou, dat stukje dat jij nu quote snijdt wel hout hoor.quote:Op zondag 10 februari 2008 02:55 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Onze lesbienne van Fok geeft weer advies ... het is echter nooit zo bijster intelligent advies.
Om verwarring bij mannen te voorkomen, moeten alle vrouwen dus vanaf nu dezelfde normen stellen op dit gebied?quote:Op zondag 10 februari 2008 01:55 schreef katerwater het volgende:
Mannen moet vooral aangeleerd worden hun agressie op een juiste en gecontroleerde manier te uiten.
Vrouwen moet vooral aangeleerd worden zich harder op te stellen tegen foute kerels, en duidelijk hun grenzen af te stellen.
Want voor sommige vrouwen is aangeraakt worden aan de schouder al aanranding, en bij anderen mag je hun kont aanraken bij het dansen. Voor een man is dat erg verwarrend! Hij weet niet wat de grens is, met als gevolg dat sommigen over de schreef gaan, en anderen niets durven... Duidelijk zijn helpt
Dat ligt eraan hoe jij je eronder voelt en dat kan niemand anders voor je bepalen, ook die 99% van de gevallen waar je het over hebt is voor elke vrouw verschillend.quote:Op zondag 10 februari 2008 03:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwoah, het ligt een beetje aan de situatie. Ik kan me situaties bedenken waarbij het best intimiderend zou zijn maar in 99% van de gevallen kan je m.i. niet van aanranding spreken als iemand je bij je kont grijpt.
Ik heb wel eens een potloodventer gezien, ben ik nu ook slachtoffer van seksueel geweld?![]()
vrouw-vrouwen. Jeweetwel, het soort vrouwen die vrouwen hun reputatie geven wat betreft onlogica enquote:Op zondag 10 februari 2008 12:21 schreef thaleia het volgende:
Hoe KAN iemand er toch bij blijven dat het niet gaat om wat er is gebeurd, maar om hoe iemand het beleeft?
Dat is niet waar, verkrachting is een objectief gegeven. Het kan wel zijn dat de statisiteken vervuild worden door gevoelens, dat is in dit topic wel voldoende naar voren gekomen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:05 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, okee.
Dan maakt de leeftijd dus helemaal niks uit.
Ik bedoel gewoon te zeggen dat het verschilt, niet elke vrouw roept even snel dat ze verkracht is, niet elke vrouw kan even goed omgaan met een gebeurtenis als die ik hierboven bv beschrijf.
Als ze er moeite mee heeft, of blijft houden, zal ze het verkrachting (gaan) noemen, of je dat nou terecht vindt of niet, het komt wel in de statistieken terecht als ze het haar ooit vragen en die vrouw voelt dat ook echt zo.
Kun je wel roepen dat ze zich aanstlet, maar daarmee is het gevoel niet minder(misschien voelt ze zich er nog wel extra lullig bij zelfs)
En dat was waar het over ging, de statistieken, bij verkrachting gaan die over gevoelens.
Neen, dat zeg ik net niet!quote:Op zondag 10 februari 2008 08:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Om verwarring bij mannen te voorkomen, moeten alle vrouwen dus vanaf nu dezelfde normen stellen op dit gebied?
Onzin, die verhalen over Bijlmerbabes van 13 die zich voor een breezer laten n*kken is sensatiezoekerij, heeft weinig met de werkelijkheid te maken.quote:Op zondag 10 februari 2008 08:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, dat stukje dat jij nu quote snijdt wel hout hoor.
Zo kom je wel op die 10%, ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dan is het toch verkrachting?
Aha.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:23 schreef katerwater het volgende:
[..]
Neen, dat zeg ik net niet!
Iedere vrouw heeft andere normen (iedere man ook btw). Dus ik stel voor dat ze hun eigen, persoonlijke grenzen duidelijk stellen naar mannen toe.
Als ik een vrouw ten dans vraag, en ik neem haar bij de heupen vast, zullen er wel vrouwen zijn die hiervan een probleem maken (een minderheid, maar toch). Dan moet je als vrouw duidelijk stellen: ik wil niet dat je mij zo vastpakt. Als je dat niet doet, creëer je een vorm van straffeloosheid. Nu, de meeste mannen zijn gelukkig niet zo dom om dit te zien als een "ja, ik wil!", maar er zijn er wel. En net voor die mannen moet je zo duidelijk zijn.
Het is toch simpel: nee is nee! Maar je moet wel nee zeggen natuurlijk.
je kan een onderzoek ook door Maurice de Hond laten doen en het dan niet erkennen omdat je zelf niet bent gevraagd. Zoals ik al heel vaak heb aangehaald zullen FOK!kers geen enkel onderzoek als representatief beschouwen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Het kan natuurlijk ook aan de achtergrond van de doelgroep liggen.
Yes-lezeressen zijn volgens mij niet echt een goede dwarsdoorsnede van de vrouwen van Nederland.
bron: http://www.sanoma-adverte(...)ustomSelectValue=Yesquote:De doelgroep van Yes wordt gevormd door eigentijdse jonge vrouwen van 17 t/m 29 jaar, de kerndoelgroep is 17 t/m 24 jaar.
jammer dat niemand hier meer is op ingegaan, omdat het gezamelijk aanpakken van JamesBrownie gemakkelijker is. De meeste mensen waren het roerend eens met Soul79 en zijn argumenten tegen de 10% norm, maar nu iemand weer wat uitgebreider toelicht dat het toch meer dan 10% is en waarom een verkrachterssamenleving weldegelijk functioneert heeft niemand zin om er tegen in te gaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:50 schreef LaMaleta het volgende:
Ik zal niet weten waarom een samenleving niet zal kunnen functioneren als er zoveel verkracht wordt. De gevolgen van een verkrachting worden schromelijk overdreven door veel personen, de meeste slachtoffers komen er wel overheen na een tijdje. Of denk je dat een vrouw zo zwak is dat haar leven voorbij is als ze verkracht wordt?
Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan moet ik zeggen dat ik veel mensen ken die eens verkracht zijn in hun leven. Een groot gedeelte van mijn ex-vriendinnen zijn wel eens in hun leven verkracht en meenstal door een bekende. Vroeger toen ik nog een probleem jongetje was, was een groot gedeelte van de probleem meiden misbruikt als kind door hun vader. Ook de verkrachting op het moment dat men de relatie beëindigd of na een slaande ruzie is een veel gehoord verhaal. Bij bijna elke zaak (op een paar uitzonderingen na) was het een bekende en in bijna geen geval werd er officieel geen aangifte gedaan.
Dat veel mensen niet willen geloven dat die cijfers van verkrachting zo hoog zijn komt meer omdat men het niet willen geloven en het niet willen zien. Want dat betekend dat er in hun omgeving en familie/vrienden kring ook genoeg vrouwen zijn die verkracht zijn, of nog erger dat men verkrachters kent waar men bevriend mee is. Wen maar een beetje aan het idee want dat zal in bijna alle gevallen zo zijn dat je verkrachte vrouwen en verkrachters kent, en in de meeste gevallen zal je dat nooit verwacht hebben.
Ik denk dat de werkelijke cijfers van de echte verkrachtingen veel hoger zijn dan 10%.
Jij hebt inzage gehad in onderzoeksmethode van dit blad ....?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef Herald het volgende:
Zoals ik al heel vaak heb aangehaald zullen FOK!kers geen enkel onderzoek als representatief beschouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |