De enige conclusies hieruit mogen zijn:quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:50 schreef The_Interpreter het volgende:
Tweederde vrouwen slachtoffer seksuele intimidatie
HOOFDDORP - Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.
We praten wel over Yes-lezeressen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:11 schreef ErikT het volgende:
De enige conclusies hieruit mogen zijn:
- 67 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededenis van mening dat ze wel eens last heeft gehad van seksuele intimidatie.
- 39 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is van mening dat ze is ooit aangerand.
- 11 procent van de 3700 Yes-lezeressen die aan het onderzoek meededen is van mening dat ze is verkracht.
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Leuk topic voor de R&P-huilies. 'Pas maar op, straks neuk je een mokkel niet goed genoeg naar haar zin, waardoor ze de volgende dag denkt 'had ik dat maar nooit gedaan', en voor je het weet ben je een verkrachter.'
Dat is wel heel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
En waarom is dat ook alweer? Oh ja, er is helemaal geen verkrachting geweest...
Het kan natuurlijk ook aan de achtergrond van de doelgroep liggen.quote:
Jammer dat de media dit soort onderzoekjes dan gelijk als waar overneemt. Doe dan echt een methodologisch verantwoord onderzoek oid. Je hebt genoeg mogelijkheden voor self-report studies...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook aan de achtergrond van de doelgroep liggen.
Yes-lezeressen zijn volgens mij niet echt een goede dwarsdoorsnede van de vrouwen van Nederland.
Hoezo? Als jij in je hoofd verkracht bent maar de feiten een dergelijk oordeel niet ondersteunen dan is een bezoekje aan de psychiater verstandigquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg kort door de bocht.
De grens tussen gebruiken en misbruiken is niet altijd even duidelijk.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij in je hoofd verkracht bent maar de feiten een dergelijk oordeel niet ondersteunen dan is een bezoekje aan de psychiater verstandig
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
misschien tijd om meteen een lotgenotengroepje op te richten?
Nou, dat vraag ik me dus af als we de definitie van JamesBrownie hanterenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk wel eerst sex hebben gehad.
Ik zou ook niet van verkrachting spreken in dat geval, maar als zij het zo wil noemen...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De grens tussen gebruiken en misbruiken is niet altijd even duidelijk.
Maar ik denk dat een deel van die vrouwen inderdaad te snel in de slachtofferrol kruipt. Het is begrijpelijk als je je lullig voelt over het feit dat je je hebt laten gebruiken maar daar ben je zelf bij geweest. Zie het als een les om in het vervolg iets kritischer om te gaan met wie je mee naar huis neemt. In zo'n geval zou ik ook niet van verkrachting spreken.
Ik kreeg de indruk dat je met die opmerking bedoelde dat vrouwen die geen aangifte doen niet verkracht zijn maar gewoon een domme actie achter de rug hebben en dat is lang niet altijd het geval. Er zijn 1001 redenen om geen aangifte te doen van verkrachting maar dat betekent niet dat het geen verkrachting was.
Het geval waar JamesBrownie naar verwees kan ik overigens ook niks mee. Tussendoor nog zelf stoppen om condooms te pakken, de volgende dag nog even gezellig ergens iets gaan drinken en dan later roepen dat je verkracht bent.
Dat hij haar wakker neukte was inderdaad over het randje maar als ik haar verhaal lees van hoe ze reageerde kon hij na dat punt op geen enkele manier weten dat zij niet wilde. Het was een slechte beurt maar dat heeft iedereen wel eens meegemaakt.
Het gaat er niet om wat jij of ik vinden bij welk onderzoek naar verkrachting dan ook, maar om wat de vrouwen waar het om gaat vinden.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, dan mag ze zeggen dat ze zich verkracht voelt. Maar je hebt meningen en feiten. En het moge duidelijk zijn dat dit onder mening valt, niet onder feit...
[..]
Iemand die zijn verstand wél gebruikt.
[..]
En waarom is dat ook alweer? Oh ja, er is helemaal geen verkrachting geweest...
Under-aged ...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:
Maar zeg idd maar dat ze niet verkracht is, ze heeft immers geen nee gezegd.
Ja, dan kun je nog wel instemmen toch, hij was ook minderjarig...quote:
Het was een sarcastische opmerking.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:23 schreef thaleia het volgende:
[..]
Hier houdt mijn vermogen tot serieus reageren op
Ik begrijp nu wel het percentage van 10%.
Laat je verstand eens werken ...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:55 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, dan kun je nog wel instemmen toch, hij was ook minderjarig...
Dat doe ik, kan dit niet gebeuren bij iemand die niet minderjarig is dan? en zo nee, waarom dan niet, waarom zou dit wel kunnen bij een meisje van 14 en niet bij een van 18?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:59 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Laat je verstand eens werken ...
Je voorbeeld is irrelevant, omdat het penetreren van een slapende (zonder welke relatie dan ook en zonder welke aanwijzing dan ook dat er interesse bestaat in seks) op zichzelf al strafbaar is. In een dergelijk geval hoef je uiteraard niet op voorhand nee gezegd te hebben, en het is invoelbaar dat je als je zo wakker wordt je verstijfd van schrik bent als het ware, waardoor je niet adequaat kunt reageren.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij of ik vinden bij welk onderzoek naar verkrachting dan ook, maar om wat de vrouwen waar het om gaat vinden.
Nee, dat is niet eerlijk, en nee, die jongens/mannen zijn helemaal niet allemaal verkrachters.
En ik vind het ook niet prettig om belachelijk gemaakt te worden om iets waarvan ik zelf al aangeef dat het niet klopt en dat ik het er ook niet altijd mee eens ben, maar dat neemt niet weg dat het gebeurt.
Dat meisje van 14 waar ik het over had, heeft het moeilijk gehad tot ze achter in de 20 was, ze durfde niets meer. Niemand wist waar het aan lag, toen ze het haar ouders vertelde omdat die haar weer mee wilden slepen naar een feestje waar die neef ook zou zijn, geloofden ze haar niet.
Daar bovenop voelde ze zich ook nog eens enorm schuldig omdat ze niet had geschreeuwd of geslagen...
Maar zeg idd maar dat ze niet verkracht is, ze heeft immers geen nee gezegd.
Wat is adequaat reageren? Als je een duw geeft, is het dan duidelijk genoeg, of moet je er nee bij zeggen en als je nee zegt, moet je dat dan blijven herhalen of is 1 keer genoeg?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je voorbeeld is irrelevant, omdat het penetreren van een slapende (zonder welke relatie dan ook en zonder welke aanwijzing dan ook dat er interesse bestaat in seks) op zichzelf al strafbaar is. In een dergelijk geval hoef je uiteraard niet op voorhand nee gezegd te hebben, en het is invoelbaar dat je als je zo wakker wordt je verstijfd van schrik bent als het ware, waardoor je niet adequaat kunt reageren.
Een man die met een vrouw naar bed gaat zonder dat hij weet dat ze eigenlijk niet wil, is imo geen verkrachter.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:43 schreef gronk het volgende:
DD: je argumenten zijn irrelevant. Mannen zijn nu eenmaal geboren verkrachters.
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me bij dit soort dingen wel af wat ze nou allemaal precies onder die 67% scharen. Als iemand mij in een kroeg in mijn kont of tiet knijpt, vind ik dat irritant, maar ik noem het geen 'seksueel geweld', evenmin als seksistische opmerkingen e.d. Bij de één ligt de grens ook ergens anders dan bij de ander. Voordat ik mezelf als 'slachtoffer' van iets betitel, moet er toch wel aardig wat gebeuren...
Dat maak ik zelluf wel uit.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:53 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Het verschilt per persoon en dat geldt ook voor verkrachting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |