abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56269385

Een topic voor ouders door ouders.
Een \"gevoelig\" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:

Max: 7 augustus 1995- 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002- 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Estee: 4 april 2006 - 6 april 2006 (dochter van dayves)
Ayden: 08 januari 2008- 08 januari 2008(zoon van Tan)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)
Ouders van Prachtige Engeltjes (10)

[ Bericht 30% gewijzigd door Lois op 24-01-2008 12:31:48 (op gefixed) ]
pi_56269448
..waarin we in het bijzonder vandaag allemaal erg aan Phluphy en Jeroen denken

laatste berichten
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:19 schreef Tan het volgende:
@Belana en Nanook - het voelt ook onwennig. Net of ik hier niet 'hoor'. Het besef dat dit wel zo is, komt heel raar aan.
Aanvankelijk dacht ik dat het niet echt wat voor mij was, maar eigenlijk toch wel. Er zijn gewoon dingen die ik nu of later wil delen, maar nergens anders kwijt kan, misschien zelfs niet op mijn log.

@Phluphy

Ik heb trouwens tijdens mijn zwangerschap het boek gekregen waar BE al eens mee aankwam. Een babyboek, speciaal voor overleden kindjes, neem aan dat jullie het kennen of misschien zelfs hebben.
Ik wil het gaan invullen, maar het voelt zo raar, ik dúrf bijna niet. Net alsof ik het daarmee zo definitief maak. Slaat nergens op. Maar het voelt gewoon raar. Anderzijds ben ik bang dat van uitstel afstel komt. Ik moet dus er dus één dezer dagen wel tijd voor vrij gaan maken.

Hetzelfde heb ik met de filmpjes. Er zijn drie filmpjes gemaakt van Ayden op de reanimatiekamer. Ik heb ze nog niet terug durven zien. Ik heb een fragment gehoord, niet gezien, en daarop huilde hij. Ik werd helemaal naar bij dat geluid. Mijn kindje dat heeft gehuild, een huiltje dat ik zelf nooit heb gehoord. Het is zo moeilijk om dat terug te zien. Ik durf nog steeds niet, maar wil het nu vandaag of morgen echt bekijken.

En dan tot slot... er staan nog elf lege foto's op het rolletje van de analoge camera. Ik wil het rolletje vol maken zodat ik het weg kan brengen. Daar staan ook nog veel foto's (25) op van Ayden namelijk. Geen idee wat er op staat. Ben zo bang om dat straks terug te zien. Ik stel het steeds uit, wat niet handig is natuurlijk. Maar wil het anderzijds zo snel mogelijk doen.

Die dingen zijn zo moeilijk nu. Maar steeds maar uitstellen voelt ook niet goed
Ik sloot het topic nadat ik juist schoorvoetend eens kwam schrijven:
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:55 schreef marit1978 het volgende:
Ik kom vandaag een keertje extra langs om phluphy en man veel sterkte te wensen voor vandaag... wat een slopende en uitputtende dag zal het zijn.

Tan, zo moeilijk lijkt me om een 'goede' manier te vinden waarop je dingen kunt doen.
nu? later? misschien samen? alleen?
Erg moeilijk.

Voor de andere mama's hier ook een
ik ben nu toch eindelijk zo ver om te typen
pi_56269549
Ook ik denk aan jullie vandaag Pluph
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56270057
Tan, wat moeilijk, die kleine dingetjes waar je nu zo hard tegenaan loopt.

Phluphy en Jeroen, veel sterkte vandaag!
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:37:52 #5
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56270136
Phluph en Jeroen heel veel sterkte vandaag.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56270352
Pluphy en Jeroen, sterkte vandaag

Tan komt allemaal vanzelf wel hoor

@ Belana, met mij gaat het wel aardig hoor, heb prima afleiding, kan het allemaal prima hendelen, de dalen zijn minder diep.
Voel me goed

[ Bericht 25% gewijzigd door _Bar_ op 24-01-2008 11:07:51 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_56272058
Sterkte Fluf.

Tan, misschien kun je iemand die je goed kent vragen de foto's eerst te bekijken en jou alleen de 'mooie' te geven? Dan kun je de 'minder mooie' bewaren voor als je je sterk(er) voelt? En met de filmpjes kun je misschien ook eerst iemand anders vragen wat er te zien valt of zonder geluid kijken? Dat geluid lijkt me zo confronterend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56272250
@Tan, zoiets gebeurd meestal als de tijd daarvoor is
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:28:15 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56272766
@YPPY, Ik denk dat ik die foto's wel aankan, ze zullen niet veel anders zijn dan de digitale die ik meteen heb bekeken, maar het lijkt me wel raar om ze te zien.

De filmpjes heb ik net gekeken. Wilde ze inderdaad eerst samen met mijn vriend kijken, hij heeft ze gemaakt. Maar heb ze toch alleen gekeken. Het viel me mee. Het huiltje ging wel weer door merg en been. En erg raar om hem te zien bewegen. Hij zag er zo mooi roze en gezond uit. Zo heb ik hem zelf niet echt meegemaakt, althans wel zijn gezichtje, maar toen ik zijn lijfje goed bekeek was hij al van de beademing af.
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:32:28 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56272867
Weet nog niet helemaal zeker of ik de filmpjes op mijn log zet, maar met jullie wil ik ze in ieder geval wel delen.

Dit het eerste filmpje, met het huiltje.
pi_56273108
Tan hier stromen tranen over mijn wangen mooi filmpje, onvoorstelbaar dat jij dit kleine hummeltje missen moet
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 12:46:47 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56273131
Wat een prachtige herinnering Tan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:48:32 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56273161
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:45 schreef _Bar_ het volgende:
Tan hier stromen tranen over mijn wangen mooi filmpje, onvoorstelbaar dat jij dit kleine hummeltje missen moet
Ja, wat ik zelf zo confronterend vind, is dat hij er zo gezond uitziet. Helemaal niet dat jongetje wat ik twee uur later bij me kreeg.

Hier is het tweede filmpje. Daarop is weinig te zien, behalve dat ze hem beademen met de handpomp. Het derde filmpje staat nog niet online, doe ik zo, maar is nagenoeg hetzelfde als deze.
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:54:34 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56273310
Jeetje Yukiko, wat een beelden. Wel 'goed' misschien dat zijn naam hardop gezegd wordt op dat moment. Precies in dat korte filmpje.

En Fluf, hopelijk gaat het allemaal een beetje vandaag. Ik denk veel aan jullie.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:12:25 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56273654
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:54 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje Yukiko, wat een beelden. Wel 'goed' misschien dat zijn naam hardop gezegd wordt op dat moment. Precies in dat korte filmpje.
Ja, klopt, dat vond ik ook mooi aan dat eerste filmpje.

Dit is de laatste van de drie.
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 13:16:09 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56273737
In die laatste hoor je ook echt de kleine geluidjes die Ayden maakt, heel aangrijpend en bijzonder...
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56273971
Tan, Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om ervoor te gaan zitten om de beelden te bekijken. Toch kun je er goed op zien hoe liefdevol de verpleging met hem bezig was. Nogmaals heel veel sterkte met al grote en kleine dingen waar je nog tegenop ziet of tegen aan gaat lopen de komende tijd.

Phluph, Er brand hier een kaarsje voor jullie vandaag.

En voor alle andere ouders van engeltjes, ook aan jullie wordt hier van tijd tot tijd even gedacht.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56274016
Ze noemen zijn naam.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:53:53 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56274606
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:16 schreef Lois het volgende:
In die laatste hoor je ook echt de kleine geluidjes die Ayden maakt, heel aangrijpend en bijzonder...
Ja, viel me ook pas na een paar keer luisteren op (wilde het geluid niet te hard zetten vanwege Junah die hier ook rondhobbelt). Op de tweede hoor je het nog beter.
pi_56274616
Wat mooi en moeilijk, Tan.
Fijn dat zijn naam erin genoemd wordt.
pi_56275797
Ik kom even inbreken. Werd net gebeld door Pluphy dat ze vanmorgen op weg naar de zitting een vreselijke pijnaanval heeft gehad (iets met haar galblaas) en ze ligt nu in het ziekenhuis.
Ze heeft 2 minuten meegemaakt van de zitting. Die ging dus wel door.

Inmiddels heeft ze iets tegen de pijn gekregen dat goed werkt gelukkig en gaan ze beraden hoe nu verder met de behandeling.

Intussen heeft de advocaat laten weten dat de zitting heel goed verlopen is en dat de rechter alle punten van haar advocaat heeft overgenomen. Dat is goed nieuws begreep ik.

Voorlopig komt ze hier dus niet posten en wilde dat even laten weten.

Als ik meer weet dan zal ik dat ongetwijfeld melden!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 14:56:36 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56276101
Ach gos, arme Phluphy! Als je haar spreekt wens haar maar beterschap Snoopy!
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:59:12 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56276152
Och jeetje, wat heftig zeg! Inderdaad beterschap. Galblaas moet erg pijnlijk zijn
pi_56276169
Tan, wat fijn dat je de filmpjes hebt. De eerste vind ik mooi. Zijn huiltje en inderdaad die lieve verpleging die zijn naam noemen. De 2e vind ik wel heel heftig om naar te kijken. Maar bijzonder ook.

Phluph, wat krijg je het toch voor je kiezen. Hopelijk gaat het snel wat beter met je.... Ik denk aan jullie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:52:24 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_56277263
Fluf, beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 24 januari 2008 @ 16:14:09 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_56277629
Fluf beterschap!!!
  donderdag 24 januari 2008 @ 16:25:07 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56277838
Oh wat naar zeg... En dan precies tegelijk met de zitting...
Fijn te horen dat dat wel goed verlopen lijkt te zijn.
Hopelijk knapt Phluph snel op!
  donderdag 24 januari 2008 @ 16:32:37 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_56277993
Tan, wat een mooie en waardevolle filmpjes, fijn dat je ze hebt. Misschien ook voor je kinderen, later? Dan kan Junah op een dag Ayden toch nog levend zien, al is het niet in het echt.
Bedankt voor het delen.
edit: ik had mooi eerst tussen '-tekens staan, maar ik heb dat weggehaald, ik vind ze gewoon mooi, niet schokkend of naar, misschien omdat ik de opvang van zo'n pasgeboren kindje ken. hoop dat het niet raar overkomt

[ Bericht 45% gewijzigd door Lemijn op 24-01-2008 16:40:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 24 januari 2008 @ 16:34:31 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_56278035
En voor Phluphy: veel beterschap en wat een beroerde timing!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_56279379
Phluphy, wat naar!
en dan uitgerekend ook nog vandaag...

Tan, net paar keer naar de mooie filmpjes gekeken
ik vind het heel bijzonder en fijn dat je Ayden zo aans ons laat zien.
pi_56279887
Ik kwam hier om Phluphy sterkte te wensen maar heb ook het eerste filmpje van Ayden bekeken...het voelde als inbraak maar na lang aarzelen toch gedaan...wat een prachtig kind en zijn stemmetje....LIeve meid wat vreselijk dat jij dit kleine mensje moet missen, maar wat onwijs knap dat je dit bijzondere kereltje zo met ons wilt delen !

Dikke knuffel voor je !
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:07:30 #32
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56281206
@Stout, ja met de foto's had ik geen problemen, maar een filmpje voelt toch anders.
Toch heb ik het gedaan, ik ben natuurlijk evengoed een 'trotse moeder' ook al is hij niet meer bij ons. Hij heeft gestreden en het team heeft zijn best gedaan. Dat vond ik toch ook mooi om te laten zien.
pi_56281452
Ik wil niet alleen het view-aantal omhoogschoppen. Tan wat bijzonder dat je de filmpjes met ons wilt delen. En wat confronterend zijn ze, zo anders dan foto's.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56281752
Ik vind het ook heel knap dat je ze hier neer wilt zetten hoor. Toch iedereen kan ze zomaar bekijken.
Ik wist eerst niet of ik ze wilde bekijken maar, jeetje, wat een lief mooi mannetje om te zien zeg
Nog steeds onvoorstelbaar dat hij er niet meer is
pi_56281856
Tan, wat mooi dat je die beelden hebt van Ayden
pi_56282062
Ik had hetzelfde als Stout, heb ook lang geaarzeld. Maar Tan zou ze hier niet neerzetten als ze het niet wilde delen. Dus heb ik ze ook gekeken. Zijn geluidjes, zijn naam, zijn huiltje. Zo ongelofelijk te bedenken dat hij er niet meer is. En wat is Ayden lief en mooi

Phluphy, wat ellendig, in het ziekenhuis. Ik hoop dat je snel opknapt. In ieder geval wel goed dat er over de zitting goed nieuws is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:52:48 #37
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56282349
Tan wat goed dat je de filmpjes hebt gekeken.
Phluphy, heel veel beterschap
Lekker douchen!
pi_56282619
Mooie filmpjes Tan. Krijg er kippevel van.

Pluph, beterschap meis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:08:23 #39
103793 kozakken
Living the life
pi_56282733
Phluph. Bah!
(En sterkte ook voor Jeroen. Zo'n emotionele dag en dan nog niet alles samen mogen beleven.)

Tan Wat een prachtige integre filmpjes. Ik vond het inderdaad heel mooi om te zien hoe zijn verpleging ook met Ayden omging. Zo rustig en zo krachtig.
En dan dat kleine mannetje dat daar zo ligt.
Jullie mannetje.
pi_56282781
Phluph, Heel veel beterschap.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:12:25 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56282821
Tan, ik zie nu pas de filmpjes.
Wat vreselijk waardevol om te hebben lijkt me!
En ook bij mij schoot door mijn hoofd dat het zo mooi is dat ze zijn naam noemen.
pi_56283990
Tan, ik hoop niet dat mijn reactie op de filmpjes op je log ongepast was..
Ik reageerde nl niet op de filmpjes zelf, merk ik nu, maar op de associaie die ik door je log maakte.

Phluph.... jeetje zeg, wat een rare samenloop van omstandigheden... Veel beterschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56283991
Lieve phluph: heel veel beterschap
  vrijdag 25 januari 2008 @ 00:00:56 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_56289965
tan je andere filmpjes ik kijk ze morgenochtend even

Pluphy beterschap lieve meid
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:21:43 #45
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56294033
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:55 schreef Moonah het volgende:
Tan, ik hoop niet dat mijn reactie op de filmpjes op je log ongepast was..
Ik reageerde nl niet op de filmpjes zelf, merk ik nu, maar op de associaie die ik door je log maakte.
Nee hoor, niks mis met je reactie
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:44:58 #46
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56294473
Tan, heb even getwijfdeld of ik ze zou kijken. Maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb. Wat een mooi mannetje en wat een zorgzame verpleging. Heerlijk dat ze zijn naam noemen.

Phlufy, beterschap. Hopelijk is het snel opgelost.
pi_56306032
Lieve Ouders van prachtige engeltjes

Heb hier feitelijk niets te zoeken, heb tot nu toe ook nog nooit gepost en alleen maar gelurkt, maar kwam dit gedicht tegen en vond het wel heel erg toepasselijk voor hier.
Heel veel sterkte allemaal met het doorgaan met leven terwijl dat zo ongelooflijk zwaar moet zijn..

My Mom is a survivor

My Mom is a survivor,
or so I've heard it said.
But I can hear her crying,
when all others are in bed.
I watch her lay awake at night
and go to hold her hand.
She doesn't know I'm with her
to help her understand.

But like the sands upon the beach,
that never wash away,
I watch over my surviving mom,
who thinks of me each day.
She wears a smile for others,
a smile of disguise.
But through heaven's open door,
I see tears flowing from her eyes.

My mom tries to cope with my death
to keep my memory alive.
But anyone who knows her,
knows it's her way to survive.
As I watch over my surviving mom,
through heaven's open door,
I try to tell her
angels protect me forevermore.

I know that doesn't help her,
or ease the burden she bears.
So if you get a chance, talk to her
and show her that you care.
For no matter what she says,
no matter what she feels.
My surviving mom has a broken heart
that time won't ever heal...
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:46:48 #48
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56318466
Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes, pm'tjes, sms'jes.

Tja, in de auto op weg naar de rechtbank kreeg ik dus zo'n pijnaanval. Ik heb -letterlijk- geprobeerd me staande te houden, maar dat ging gewoon niet. Ik heb deze pijnaanvallen al heel lang en de procedure is bekend: z.s.m. naar ziekenhuis, pijnstilling, niets meer eten en drinken (alleen een vochtinfuus) om organen rust te geven.
Zo gezegd, zo gedaan. Gistermiddag voor het eerst weer iets gedronken, 's avonds iets gegeten. Leek goed te gaan, dus infuus er weer uit. Ook vannacht geen last gehad, dus mocht ik vandaag naar huis.

Als alles de komende 4 weken rustig blijft, gaat de galblaas eruit gehaald worden. Dan komt er na 11 jaar eindelijk een einde aan dit vreselijke verhaal. (De galblaas maakt steeds kleine steentjes die op hun weg naar buiten, in het galkanaal, de pijnaanvallen veroorzaken. Aangezien ze ook het afvoerkanaal van de alvleesklier kunnen afsluiten, met alle gevolgen van dien, is het risico te groot 'm te laten zitten).

Ik ga nu nog een beetje bijkomen, je verzwakt toch best snel, eigenlijk. Ik eet nog maar weinig, en alleen mager, om de gal niet te veel te belasten.

En dat we de zitting hebben gemist, tja, "het zal wel zo hebben moeten zijn".
Ik ben wel heel blij natuurlijk met de positieve uitkomt. Ik zag net nog een brief van de advocaat met nog wat aanvullende dingen, waar over 4 weken uitspraak over komt. Maar die vind ik van "minder belang".
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:50:01 #49
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56318519
Tan, ik durf nog niet naar de filmpjes te kijken. Ik vind filmpjes aangrijpender dan foto's, en die van Danyel heb ik ook nog steeds niet teruggekeken. Ooit zal de tijd rijp zijn. Ik ben wel erg blij voor jullie dat deze filmpjes gemaakt zijn.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:11:25 #50
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56318798
Fijn om te horen dat het beter met je gat, phluphy. Ik hoop dat de operatie snel gedaan wordt zodat je van dat gedoe af bent.
Lekker douchen!
pi_56321338
Tan.... wat bijzonder dat je deze filmpjes met ons delen wilt, dan vindt je ons hier op Fok toch best bijzonder realiseer ik me, het zijn echt hartstikke persoonlijke bijzondere filmpjes.
Dat eerste filmpje is echt heftig maar ook prachtig omdat hij erop te horen is
Echt heel, heel mooi!

Pluphy, wat een naar toeval dat net op weg naar zoiets belangrijks je zo ziek wordt, succes met alles wat nog komen gaat!

En jullie allemaal hier moeten weten dat ik vooral veel meelees, maar echt aan julie denk en meeleef, al is het wel een ver van mn bed iets..

Ik ben dus zoiemand die hier veel leest en echt nooit wat post , kan dus sensatiebelust overkomen wat helemaal niet zo bedoelt is, juist omdat ik niet weet hoe het is om een kind te verliezen vind ik het moeilijk at te zeggen, soms kom ik niet veel verder dan een lullig ''sterkte..
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_56323141
phluphy, fijn dat je weer thuis bent!

nu je dat schrijft over uitspraak over week of vier..
en over week of vier mogelijk operatie, zie ik het al voor me
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:45:18 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56323561
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 16:49 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Tan.... wat bijzonder dat je deze filmpjes met ons delen wilt, dan vindt je ons hier op Fok toch best bijzonder realiseer ik me, het zijn echt hartstikke persoonlijke bijzondere filmpjes.
Dat eerste filmpje is echt heftig maar ook prachtig omdat hij erop te horen is
Echt heel, heel mooi!
Nou, niet om te slijmen maar dat is wel zo. Ik post op twee forums en ik voel hier de meeste aansluiting (al zijn jullie ook de grootste kakelkippen als het gaat om 'gezeur' onderling, er zijn op het andere forum weer minder 'reldellen', maar ook dat geeft denk ik ook juist saamhorigheid) - heb de filmpjes ook bewust niet op het andere forum gezet.
Zei het van de week nog tegen een vriendin, de saamhorigheid is hier veel sterker. Alleen al die dingen als het aanmaken van een persoonlijk log, een kring voor Ayden, of die icoontjes die sommigen hebben/hadden, ik waardeer het heel erg. Dat bewijst wel hoe betrokken jullie zijn.

Daarom voelt het ook niet gek om ze hier neer te zetten. Natuurlijk kijken ook andere mensen naar die filmpjes, nadeel van internet, maar ik ben wel kop in het zandstekerig wat dat betreft. Wat ik niet weet, heb ik ook geen last van of zo . Het zijn wel intense beelden, maar verder geen aanstootgevende filmpjes. Ik zou bijv. niet iets online zetten van mijn kinderen in bad, noem maar wat.

Om diezelfde reden staan ze ook op mijn log. De mensen die daar lezen hebben heel erg meegeleefd. Dat maakt het wel anders om ze te delen vind ik.

@Phluphy, fijn dat je weer thuis bent. Wel heel vervelend dat je dit er ook nog eens bij hebt
pi_56323572
Phluphy, Fijn om te horen dat je je weer beter voelt. Doe nu (voor zo ver het kan) rustig aan, er zit straks weer een drukke tijd aan te komen.

Angelcakes, Hij was volgens mij al eens langs gekomen maar het is absoluut een mooie tekst.
pi_56324658
Tan, wat zijn ze prachtig de filmpjes van je mannetje!! EN Pluph sterkte met alles!! Mijn galblaas gaat er 8 feb uit, samen met een stuk van mijn lever. Galaanvallen zijn niet fijn...

En voor iedereen hier een dikke
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:52:41 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_56324871
Tan, ik zie nu de filmpjes. wat aangrijpend!

phluphy, fijn dat je weer thuis bent!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 januari 2008 @ 21:12:41 #57
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56327171
Phluphy, wat vreselijk die pijnaanvallen. Sterkte ermee, ook alvast voor de operatie.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:32:22 #58
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56329317
Phluphy wat heftig allemaal. Blij je weer hier te zien reageren. Voorzichtig zijn met jezelf hè.

Tan, ik vind ze mooi. Echt mooi, het levende bewijs dat Ayden bestaansrecht heeft.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56330396
Phluphy heel veel beterschap! Hoop dat het allemaal rustig blijft nu en dat je er eindelijk aan geholpen kan worden

Verder wil ik nog even zeggen dat ik aan al jullie prachtige kindjes denk en ook aan jullie. Af en toe open ik dit topic en word er dan stil van. Verdrietig en meelevend stil, maar ook stil van bewondering
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 27 januari 2008 @ 21:23:05 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56348761
Nou lieve Fluf, wat een gedoe. Hopelijk is het straks dan echt goed over. Goed uitrusten hoor.
pi_56359830
Tan, ik heb de filmpjes ook gekeken, ik vind het heel gek om me voor te stellen dat dat kleine jongetje er nu 'niet meer is'... Wel heel mooi wat iedereen al zegt, dat je zn naam hoort uitgesproken en de geluidjes die hij maakt.
Ik hoop dat je er 'veel' aan zult hebben om deze filmpjes nog van hem te hebben!

Phulphy! Veel beterschap! En een dikke knuffel
  maandag 28 januari 2008 @ 13:40:09 #62
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56361170
Tan, ik las net op je weblog, maar wil daar eigenlijk niet reageren, dus doe het hier.
Ik vind het echt heel goed dat je e.e.a. bespreekbaar maakt door het zo te beschrijven en te benoemen! (Oeh, lekker cryptisch zo, sorry )

Echt waar, niets anders dan de meeste respect voor jou en de jouwen

Phluphy, heel veel sterkte+beterschap! Hopelijk hebje binnenkort geen last meer van je galblaas.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:50:37 #63
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56361382
Dankje Davinia. Voor mij is het gewoon een uitlaatklep voor mijn gedachten. Maar het heeft wel vaak een goede uitwerking zo. (qua bespreekbaar maken dus)
  maandag 28 januari 2008 @ 20:25:22 #64
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56369836
Dank jullie wel allemaal.

Ben nog een beetje wankel op de been, maar wel gaan werken vandaag.
Gelukkig slaat de verhuisstress nu hevig toe, kan ik me daar lekker druk om maken.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:15:57 #65
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56379604
@phluphy, fijn dat het weer wat beter gaat. Denk je wel een beetje om jezelf (is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)? Neem straks als alles achter de rug is een verwenbehandeling in een massagekuuroord of zo Want volgens mij heb je straks wel een bijtankbeurt nodig
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:27:45 #66
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56382779
Wat leuk dat je zo bezorgd bent, Tan. Helaas zijn er geen mogelijkheden om uitgebreid bij te tanken, maar ik hoop dat het woongenot een héle positieve invloed zal hebben!

Jeroen merkte gisteravond op dat hij de verhuizing best moeilijk vindt, omdat het ons een stap verder brengt, maar daardoor ook verder van Danyel. Wij gaan dóór, maar Danyel niet.
Ik vond het moeilijk om troostende woorden te vinden. Ik kwam niet veel verder dan "Danyel wil graag dat we gelukkig worden" en "waar we ook heen gaan, Danyel zal er bij zijn". Het klonk zo afgezaagd.
Ik hoop maar dat hij er straks geen terugslag door krijgt.
Wat nog even leuk is om te vermelden, is de opsteker die Jeroen had: hij is aangenomen als vertrouwenspersoon (als neven-taak bij de politie). Ik ben er best trots op.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:58:30 #67
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56383509
Oh ja, jeetje, het lijkt me juist zo moeilijk de ander te troosten die zo dicht bij je staat en hetzelfde door heeft gemaakt als jij. Bij ons is dat niet echt aan de orde geweest, qua troosten dus omdat we dezelfde emoties delen, althans we gaan er op dezelfde manier mee om is mij opgevallen.
Danyel gaat misschien niet door en jullie wel, maar dat is een proces wat al begonnen is op de dag van zijn overlijden, ik herken dat gevoel namelijk heel sterk.

Voelde me schuldig dat ik naar de bioscoop ging afgelopen zaterdag. Voelde me schuldig omdat we dingen in ons huis hebben verbouwd, wat nu kon omdat we die ruimte niet nodig hadden voor de box. We doen al die dingen omdat Ayden er niet is. Als hij er wel was geweest had ik nu 's avonds vastgezeten aan de borstvoeding, geen bioscoopbezoekje dus. Het voelt ongelooflijk raar.
Dat lijkt me met die verhuizing ook, maar ja, je kunt anderzijds niet stil blijven staan. En wat je zelf tegen hem hebt gezegd lijken dan misschien dooddoeners, maar zoals ik pas nog op mijn log schreef, wat maken die cliché's nou uit, als ze zó waar zijn?

En die opsteker is super natuurlijk. Ook dat is iets wat hoort bij doorgaan. Niet alleen die verhuizing, maar ook een extra functie erbij is een stapje verder in jullie leven. En ik zie het persoonlijk niet als verder van Danyel, zoals je zelf zegt, Danyel zit in je hart. Maar goed, dat is mijn beleving, en ik kan me best indenken dat Jeroen daar niks aan heeft
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:34:59 #68
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56417433
Dat schuldgevoel is zéér herkenbaar Tan, al realiseer ik me, nu ik erover nadenk, dat het in het begin veel sterker was dan nu.

Ik voel het zoals jij het omschrijft: Danyel zit in mijn hart. Soms lijkt het wel alsof ik 'm letterlijk vóel. Jeroen ervaart het inderdaad helemaal niet zo, helaas. Ik heb wel eens het idee dat het een typisch "vrouwen"-iets is.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 31 januari 2008 @ 08:24:11 #69
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56426556
Dat zou kunnen, wij hebben de kinderen ook negen maanden bij ons gedragen, ik ervaar het als een gevoel wat ik herken van toen hij in mijn buik zat, dat hij dicht bij me is. Niet dat hij letterlijk in mijn hart is, maar meer dat ik de herinnering aan hem altijd bij me draag en dat voelt een beetje als wat ik voelde toen ik hem écht dicht bij me droeg, in mijn buik dus.

Overigens heb ik nog een logje geschreven over mijn vorige reactie, waarin ik het wat duidelijker uitleg. (niet om je naar mijn log toe te trekken, maar omdat je schrijft dat je het gevoel herkent )
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:46:02 #70
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_56465287
hier vanmiddag een mooie vaste plant gevonden voor bij Thijsje aan het graf, zal er van de week eens foto van gaan maken had nu geen camera bij me
  zondag 3 februari 2008 @ 13:39:02 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56498671
@Bar, wat voor een plant? Ben benieuwd naar de foto's.

Ik schreef al eerder hoe Jessai en Ayden op elkaar lijken:

Hier babyfoto's naast elkaar:

Ergens troost mij dat, ik kijk nu wel met andere ogen naar Jessai's andere babyfoto's: 'Zo zou Ayden er misschien uitgezien hebben'. Anderzijds wil ik ze juist niet met elkaar gaan vergelijken, daarmee zou ik Jessai weer tekort doen. Of Ayden. Maar toch...
  zondag 3 februari 2008 @ 15:21:25 #72
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56501169
Overduidelijk broers!
pi_56501234
ja, geen twijfel mogelijk
pi_56503468
Ja ze lijken zeker op elkaar!
Alleen had Ayden toch lichte haartjes dacht ik gelezen te hebben?
  zondag 3 februari 2008 @ 18:24:20 #75
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56504938
@beef, klopt, Ayden was zo'n beetje het blondst van alle pasgeboren babietjes (Jessai werd ook vrij snel blond, maar had de eerste weken bijna zwart haar).
  zondag 3 februari 2008 @ 18:43:11 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56505255
Oh, wat mooi dat ze zo veel op elkaar lijken zeg...!
  zondag 3 februari 2008 @ 21:05:07 #77
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56508142
Wat een gelijkenis!

Ik denk dat het stukje troost wat het geeft, de evt. "nadelen" vele malen overtreft, Tan.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56508483
2 mooie mannetjes zeg!
  maandag 4 februari 2008 @ 09:53:48 #79
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56520830
@Phluphy, ja dat gevoel heb ik eigenlijk ook.
pi_56521716
Tan zelijken idd veel op elkaar. mooi om zezo naast elkaar te zien.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2008 @ 19:51:51 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_56608514
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:39 schreef Tan het volgende:
@Bar, wat voor een plant? Ben benieuwd naar de foto's.

Ik schreef al eerder hoe Jessai en Ayden op elkaar lijken:

Hier babyfoto's naast elkaar:

[ afbeelding ]

Ergens troost mij dat, ik kijk nu wel met andere ogen naar Jessai's andere babyfoto's: 'Zo zou Ayden er misschien uitgezien hebben'. Anderzijds wil ik ze juist niet met elkaar gaan vergelijken, daarmee zou ik Jessai weer tekort doen. Of Ayden. Maar toch...

Je doet niemand te kort, echt niet. Dat zijn gewoon even je dingen op dit moment... komt vanzelf weer goed, met vlagen misschien, maar het is allemaal nog zo vers

Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik dit staan in het gastenboek van Mink
quote:
Beste ouders van Mink,

Het is niet de meest sympathieke weg om jullie te benaderen, maar ik hoop toch dat jullie dit lezen. Ik ben schrijfster van een informatief boek over prenataal onderzoek. In een van de hoofdstukken besteed ik aandacht aan het uitdragen van de zwangerschap na de diagnose spina bifida of een andere (ernstige) aandoening. Ik las jullie verhaal en was getroffen. Ik zou erg graag contact met jullie willen hebben. Is dat mogelijk? Zo ja, waar kan ik jullie bereiken?

ps. Ik schreef al eerder een boek over prenataal onderzoek: Als het maar gezond is.

Ik hoop van jullie te horen.
Ik heb gezegd mee te willen werken, maandag gaan we voor het eerst contacten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:56:49 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56608626
Dapper, Moussy. Maar wel fijn dat jullie hieraan meedoen. Zo kunnen andere mensen weer leren van julile ervaringen.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2008 @ 20:12:30 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_56608958
Ik weet niet of het dapper is, ik vond het ook wel bijzonder. Ik heb ook geen moment getwijfeld
pi_56618184
Het lijk me bijzonder maar misschien ook wel moeilijk... sterkte ermee en s6 kan me wel in proberen te denken waarom je daar aan mee wilt doen Moussy
  zaterdag 9 februari 2008 @ 08:10:24 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56618549
Goed dat je daar aan mee wilt doen. Zo kunnen jij (en Mink!) nog heel wat betekenen voor andere ouders. Fijn ook dat er (nog?) een boek over geschreven wordt. Ik mist zelf wel een beetje goede informatie over de aandoening die Ayden had. Op internet staat wel wat, maar weinig in het Nederlands en dan nog heel medisch allemaal.

Kon ook helemaal niets vinden over het uitdragen van een zwangerschap na zo'n slechte diganose trouwens.
pi_56681423
Doordat ik van het weekend een totaal ander werk/slaap ritme heb gecreeerd was ik vannacht dus helemaal van slag en heb ik het braaf 3 uur zien worden...

En toen begon het he, eerst lag ik rustig wat te lezen, daarna wat spelletjes ligge spelen op telefoon, en toen toch maar weer een poging gedaan tot slapen...
En dat werd een complete ramp....
Het hele overlijden van mijn moeder, van Thijs, de toestanden thuis echt alles kwam voorbij, heb geen 5 min rustig kunnen liggen zonder maar iets rustiger te worden...
Heb ineens zo Thijs en mijn moeder liggen missen, dat tranen niet meer te stoppen waren...
Viel ik eenmaal in slaap ben ik nog een keer of 4 wakker geschrokken van de beelden die wel heel dicht bij leken te zijn....
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:50:42 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_56682347
Bar.
Wat heb je dan een beroerde nacht gehad.

Fijn dat je meedoet Mous. Mink was zo bijzonder en nog steeds! Dat vind ik elke keer weer zo mooi. Dat er dan zomaar weer iemand langs komt die ook iets van Mink en van jullie wil weten.
pi_56684501
Lieve bar, wat naar dat je zo'n verdrietige en onrustige nacht gehad hebt. Jammer dat ik niet even een arm om je heen kan slaan
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:58:34 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56689357
Klinkt als een echte rotnacht Bar. Ik hoop dat je vannacht beter zult slapen.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † dinsdag 12 februari 2008 @ 22:48:06 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_56693272
Lieve Bar, wat een rotnacht heb je achter de rug zeg. Wat kunnen die beelden en herinneringen je dan zo plotseling overvallen he. Ik hoop voor jou dat je een fijne nacht met mooie dromen tegemoet gaat!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:51:35 #91
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56694805
Bar <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 13 februari 2008 @ 07:59:22 #92
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56697177
Vannacht beter geslapen Bar? Lucht het bij jullie nou op als je zo moet huilen? Bij mij eigenlijk niet.
pi_56700280
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:59 schreef Tan het volgende:
Vannacht beter geslapen Bar? Lucht het bij jullie nou op als je zo moet huilen? Bij mij eigenlijk niet.
Heb vannacht wel beter geslapen geukkig in elk geval zonder nare herrineringen.

Het ligt er aan Tan de ene keer is het een enorme opluchting na een behoorlijke huilbui, en soms word ik er nog verdrietiger van dan dat ik al was...

pi_56701919
Bij zo'n enorme huilbui, doet dat missen zo'n pijn, echt zo'n scherpe pijn voel je dan van binnen he

Moussy, goed dat je mee gaat werken!
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:54:14 #95
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56703106
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:34 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Heb vannacht wel beter geslapen geukkig in elk geval zonder nare herrineringen.

Het ligt er aan Tan de ene keer is het een enorme opluchting na een behoorlijke huilbui, en soms word ik er nog verdrietiger van dan dat ik al was...

Ja, dat laatste heb ik dus meestal, ik voel me dan vaak zo zielig enzo, komt er ook veel ander zeer naar boven. Maar echt opgelucht voel ik me nadien niet. Meer alsof ik een kop vol watten heb en oogleden die ik nog amper openkrijg vanwege de dikke wallen eronder. En die rode glimneus die je na een halve dag nog ziet word ik ook niet echt blij van

Maar wel blij dat je beter hebt geslapen. Ik had in het begin na zijn overlijden veel nachtmerries, niet over Ayden, maar gewoon negatieve emoties die vrijkwamen in mijn slaap of zo.
pi_56703245
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:05 schreef Bluezz het volgende:
Bij zo'n enorme huilbui, doet dat missen zo'n pijn, echt zo'n scherpe pijn voel je dan van binnen he
op de een of andere manier kan ik me daar echt iets bij voorstellen en zelfs dat laat de tranen al in m'n ogen schieten hoe moeilijk en pijnlijk moet het voor jullie dan wel niet zijn..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56718623
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:54 schreef Tan het volgende:

[..]

Maar wel blij dat je beter hebt geslapen. Ik had in het begin na zijn overlijden veel nachtmerries, niet over Ayden, maar gewoon negatieve emoties die vrijkwamen in mijn slaap of zo.

Hier heb ik die nactmerries dus ook gehad, kort na het overlijden, weken soms maanden aan een stuk, telkens een zelfde film die afgespeeld werd.
Op aanraden van m'n psycholoog toen, heb ik die beelden opgeschreven in tekst en dat heeft beetje bij beetje evoor gezorgd dat die nachtmerries verdwenen, en dat ik er beter mee om leerde te gaan.

Wat dat huilen betrefd, je mag je toch best zielig voelen, het is niet niks je eigen kindje verliezen, en dat er dan ook tijdens die huilbuien ander zeer naar boven komt,
Hier gaat hetverdriet rondom Thijs ook vrij vaak gepaard met verdriet rondom overlijden moeder, of de kapotte fam enz enz.
Denk dat het zijn tijd nodig heeft Tan hoe zwaar en moeilijk ook
Denk aan je
  donderdag 14 februari 2008 @ 08:51:40 #98
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56720593
Bedankt voor je lieve reactie Bar.

Die nachtmerries zijn gelukkig wel over. Maar merk wel dat ik de laatste tijd toch vaker wat moeilijkere momenten heb, nog steeds maar vlagen hoor, maar de 'pijn' wordt juist scherper in plaats van minder. En het is niet eens dat ik nou echt verdrietig ben dan, maar meer dan ik een soort steek voel.
pi_56724106
Tan, komt dat niet omdat naarmate de tijd verstrijkt dat het gemis 'scherper' aanvoelt?
Dat je door je eerste 'roes' heen bent nu?
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:19:11 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56727121
Hier wel altijd opluchting na een flinke huilbui. Maar ik moet zeggen dat ik dan ook even heel diep ga, soms bewust, omdat ik weet dat de opluchting erna komt.

Wat jij nu omschrijft als een "steek", Tan, omschrijf ik als een "schaduw". Op een gewone dag, of juist op een leuke dag met een fijn moment, iets om eigenlijk gelukkig over te zijn, valt er opeens een schaduw over. De echte glans is er dan vanaf.
Dat is iets waarvan ik me vaak afvraag of dat zo blijft. Zou het altijd zo blijven, dat je nooit meer 100% blij kunt zijn? Of zou dit ook nog slijten?

Zo hebben we maanden toegeleefd naar de verhuizing, en door de drukte eromheen ook flink wat afleiding gehad natuurlijk. Nu we er zitten, voelt het toch als een anti-climax, hoe fijn het ook is.
Het huis, de omgeving, alles is geweldig. Maar we hadden er niet hoeven wonen, als alles anders was gegaan. Ik denk dat dit gevoel wel weer overgaat. Het zijn natuurlijk wel veel emoties in korte tijd, dat moet weer even bezinken en op de juiste plek vallen.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:42:25 #101
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56727622
@Bluezz, dat zou heel goed kunnen hoor, alhoewel gevoelsmatig de echte roes maar een dag of drie-vier heeft geduurd.

@Phluphy, bij mij voelt het toch wel echt als een steek, maar tot nu toe niet op gewone, juist leuke momenten, maar vooral op momenten dat ik ook wat somberder ben.
Maar die schaduw die jij omschrijft - vind het trouwens een hele treffende beeldspraak, want ik voel echt een schaduw - is er bij mij eigenlijk continu. Eigenlijk is mijn leven net als voorheen, misschien zelfs in een paar opzichten beter/rijker, maar er is constant een schaduw over alles wat ik doe. Een beetje als kippenvel in warme zon. Precies zoals je zegt: de glans is er vanaf. Of dat ooit over gaat? Geen idee, jij bent hierin ws. al veel verder dan ik, bij mij is het nog veel korter geleden dan bij jou.

En echt 'diep' huilen, ik weet wat je daarmee bedoelt, kan ik niet echt nu. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik heb nog maar amper gehuild om Ayden. Sommigen noemen het verdoofd, maar zo voelt het niet. Die tranen komen gewoon niet echt, ja, voor een paar tellen en dan is het over. Heel raar.
pi_56728251
Tan tis nog allemaal zo vers zo pril... en sommigen huilen gewoon bijna niet.
Zie dat zelf met Marco, die kon en kan nog steeds niet huilen, ja droge tranen soms...
pi_56728303
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:19 schreef phluphy het volgende:
Dat is iets waarvan ik me vaak afvraag of dat zo blijft. Zou het altijd zo blijven, dat je nooit meer 100% blij kunt zijn? Of zou dit ook nog slijten?
Mijn neefje is in 1983 op 14 jarige leeftijd omgekomen bij een verkeersongeluk (ik was toen 12).
Het is 25 jaar geleden maar toch is het net of mijn tante altijd triest kijkt...ook als ze lacht! (in mijn ogen dan)

ik heb er nooit met haar over gesproken trouwens...
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:05:48 #104
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56730460
Nu je het zegt, Lily, moet ik denken aan verhalen die ik van mijn moeder hoorde over mijn oma. Zij had 7 kinderen waarvan er één op 7-jarige leeftijd overleed. Ze is hier eigenlijk nooit helemaal overheen gekomen.

Ik denk inderdaad dat je deze last altijd zal houden, dat het alleen wat "leefbaarder" wordt op den duur. Maar ik realiseer me terdege dat ik nooit meer volledig en onvoorwaardelijk zorgeloos in het leven zal kunnen staan. Maar zoals Tan ook zegt, dit kun je ook als een verrijking zien.

Tan, kon je vroeger wel echt huilen? Misschien is het gewoon niet iets voor jou. Sommige mensen hebben gewoon een andere manier...?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:29:32 #105
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56733420
Nee, ben al nooit echt een huiler geweest, maar ik kan het wel hoor, alleen niet om Ayden, net alsof ik dan dichtsla of zo.
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:20:56 #106
190853 RockabeIIa
pi_56738605
phluphy, mijn oma heeft het op haar sterfbed pas gehad over het kindje dat ze niet heeft mogen behouden. Familieleden denken dat dat 1 van de redenen was dat ze zo'n harde vrouw is geworden.
Vroeger werden kindjes als ze nog niet gedoopt waren op een ander stukje 'niet heilige' grond te rusten gelegd. Het was wel duidelijk dat dat haar onwijs veel pijn heeft gedaan.

Tan, verdriet is niet af te meten aan een bepaalde hoeveelheid tranen
pi_56739469
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:29 schreef Tan het volgende:
Nee, ben al nooit echt een huiler geweest, maar ik kan het wel hoor, alleen niet om Ayden, net alsof ik dan dichtsla of zo.
Het verdriet 'slaat naar binnen' zou mijn moeder zeggen.

Zij heeft trouwens door een aantal dingen voor Jamie ( en ons ) te doen, haar eigen verdriet over haar doodgeboren zoontje weer verder kunnen verwerken. We hebben er in die tijd ook heel veel over gesproken, dingen die ze nog nooit had verteld.
Hij is geboren in '47, meteen na de geboorte weggehaald etc. etc
  vrijdag 15 februari 2008 @ 08:02:18 #108
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56741458
@Bluezz, ja vreselijk hoe dat vroeger ging. Heb zulke verhalen ook gehoord. Tegenwoordig mag en kan alles.

Wij mochtend Ayden ook wassen en zo, maar dat zag ik zelf niet zitten. Heb er ook geen spijt van dat ik het niet toch heb gedaan, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat juist wel erg fijn vinden.

@Rockabella, nee dat klopt. Ik wou wel eens dat ik het kon uiten in tranen, maar goed, het komt zoals het komt. Misschien dat ik over een half jaar ineens een lekkere huilbui heb of zo.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:35:40 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56943834
BE plaatste eens een link van het herinneringsalbum, een fotoalbum speciaal voor overleden kindjes. Een paar weken later kreeg ik het toevallig van hele goede vrienden van me, met de belofte dat als het goed af zou lopen dat ik een gewoon babyalbum zou krijgen.
Nou ja, de afloop kennen we, dus ik heb dit album gebruikt, en van de week ben ik begonnen met invullen, en gisterenavond was ik klaar.

Voor de geïnteresseerden: als je hier klikt kun je het inkijken. (sommige foto's zijn deels afgedekt vanwege internet en de geknipte teksten zijn geprinte versies van een paar logs over Ayden)
  zondag 24 februari 2008 @ 12:58:42 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56944295
Wat is het mooi geworden Tan!
  zondag 24 februari 2008 @ 13:07:07 #111
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56944459
Ja, ben er zelf ook blij mee. Van de foto's laat ik nog een album maken bij de printservice, gewoon voor de kinderen om te kunnen pakken wanneer ze willen, of gewoon om neer te leggen voor visite.

Dit boek is meer voor ons, vooral ook voor de kinderen voor later.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:07:31 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56944466
Erg mooi, vind ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56945763
Erg mooi ziet het eruit Tan
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 24 februari 2008 @ 14:10:29 #114
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56946147
Prachtig Tan. Vooral idd ook als document voor later voor Aydens zussen en broer, heel mooi
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56949162
heel mooi Tan. Moet er wel weer even bij slikken...
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zondag 24 februari 2008 @ 16:13:01 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56951438
Wauw, prachtig Tan!! Ik zit hier gewoon jankend Aydens boek te bekijken

Wat zou ik dat ook graag willen, pfoe, zwaar ff dit
  zondag 24 februari 2008 @ 18:08:39 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56951609
Oef, ja Bluezz, heb jij geen foto's of iets dergelijks? Sorry als ik nu lomp overkom, maar ken niet van iedereen hier het verhaal
  zondag 24 februari 2008 @ 18:09:57 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56951630
Bluezzje... wat gun ik je dat het in jouw tijd anders was geweest.
pi_56951646
Ik heb 2 foto's waar ze in haar kistje ligt... door mijn vader gemaakt... kijk er heel af en toe naar.
En je bent niet lomp, ik typ gewoon wat ik voel

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 24-02-2008 18:23:00 ]
  Jubileum moderator zondag 24 februari 2008 @ 18:26:04 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56951905
Tan ik vind het prachtig, je laat door middel van deze foto's zo duidelijk zijn welke belangrijke plaats hij innam in al jullie levens
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56953313
Wat een ontzettend mooi boek is dat Tan, echt goed dat je het hebt gemaakt.
*OUD heilige*
pi_56953833
Wat mooi Tan! En wat heb je een mooi handschrift!
  zondag 24 februari 2008 @ 22:52:58 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_56957973
* _Bar_ vind zoiets wel heel kostbaar in de breedste zin van het woord
Heb alleen bewust de teksten nog niet gelezen.
Tan
pi_56961808
wat een prachtig boek !! Een schitterende herinnering aan jullie prachtige zoon !

* vrienden van ons hebben wat langer geleden hun kindje verloren, ik zou ze graag dit boek kado doen.... staat er een isbn nummer op ?*
  maandag 25 februari 2008 @ 07:49:24 #126
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56961916
@Stout, ik denk niet dat ik een link mag plaatsen, maar het heet 'herinneringsalbum'. Als je het zo niet kunt vinden stuur ik je wel een PM.
  maandag 25 februari 2008 @ 09:17:24 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56962505
Tan wat een prachtig album is het geworden.
pi_56962507
Mooi hoor Tan, heel goed dat je zo veel hebt geschreven en heel veel foto's hebt, zo kun je het korte leven van Ayden en alle details nooit vergeten!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 25 februari 2008 @ 09:40:31 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_56962805
Heel indrukwekkend Tan!
  maandag 25 februari 2008 @ 14:01:41 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56963615
quote:
Op maandag 25 februari 2008 07:49 schreef Tan het volgende:
@Stout, ik denk niet dat ik een link mag plaatsen, maar het heet 'herinneringsalbum'. Als je het zo niet kunt vinden stuur ik je wel een PM.
Het linkje mag wel hoor.
http://www.herinneringsalbum.nl/
Het is pas spam als jij er zelf beter van zou worden.
pi_56964314
Ik wist niet dat het te bestellen was, dacht dat je het zelf gemaakt had Tan
  maandag 25 februari 2008 @ 21:13:57 #132
190853 RockabeIIa
pi_56972731
Heel erg mooi en vooral ook zo liefdevol, Tan <3
  maandag 25 februari 2008 @ 21:24:57 #133
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56972971
Wat ontzettend mooi Tan!
Erg mooi dat je dit nu zo hebt kunnen maken!

Ook voor Bar, Bluezz, Pluphpy, moussy en alle anderen hier.

[ Bericht 10% gewijzigd door PM-girl op 25-02-2008 23:10:46 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56973480
Wat een ontzettend mooi boek Tan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:42:22 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56981681
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik wist niet dat het te bestellen was, dacht dat je het zelf gemaakt had Tan
Nee, gekregen van hele goede vrienden en wel zelf ingevuld

Moet zeggen dat ik echt blij ben dat ze ons in het ziekenhuis zo de ruimte hebben gegeven om foto's te maken, want zonder dat had ik dit niet zo kunnen maken.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 11:17:17 #136
7074 moussy
kuttekop
pi_56982370
Mooi boek heb je er van gemaakt Tan Ik denk dat ik er ook 1 ga bestellen, alles wat ik heb van Mink ligt nog altijd in een doosje
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:46:36 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_56984188
ik zoek ook nog steeds iets waarin ik wat kwijt kan rondom het overlijden van Thijs...
Helaas is er voor de wat oudere kindjes maar moeilijk echt wat moois te vinden...

Wel heb ik in Gent een prachtig kastje gevonden met voet en handafdrukjes, met lades en deurtjes, dat is een optie om er een mooi klein plekje speciaal voor Thijs van te maken
pi_56984321
Bar, dat vind ik heel speciaal klinken ja !
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 februari 2008 @ 16:06:54 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56989000
@ tan, wat een ontzettend mooi boek is het geworden
quote:
Op zondag 24 februari 2008 18:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb 2 foto's waar ze in haar kistje ligt... door mijn vader gemaakt... kijk er heel af en toe naar.
En je bent niet lomp, ik typ gewoon wat ik voel
misschien heb ik er overheen gelezen, wil je ook niet pijn doen ofzo, maar hoe heette jouw meisje?

@Bar, klinkt als een heel mooi kastje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 27 februari 2008 @ 10:04:46 #140
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_57005379
@Bar, Zo'n speciaal kastje is wel heel bijzonder, heb je daar ook een foto van?

@Moussy, ja, ik wilde dat inderdaad voorkomen, dat alles in een doos zou verdwijnen oid, want volgens mij kijk je er dan ook niet zo vaak meer naar.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 10:45:20 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_57006183
nooit maar ik wil er ook niet in kijken, ik kijk nog niet eens naar de website die ik in mn woede ooit eens in elkaar geflanst heb en naar die 'film' kijk ik al helemaal niet.

Cas is nu ook met 'zn broer' bezig. Hij kwam de fok-beer tegen die in mijn kast staat op de slaapkamer en vroeg of ie er mee mocht spelen aan René, toen hoorde ik René van Mink vertellen, heel pittig vertelde ze er over. En pakte ze haar eigen fok-beer waar wel mee gespeeld mag worden
pi_57008668
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 10:04 schreef Tan het volgende:
@Bar, Zo'n speciaal kastje is wel heel bijzonder, heb je daar ook een foto van?
Nee nog geen foto van, maar kan ik de volgende keer als ik er weer kom wel een foto van maken, want ben er nog steeds niet overuit dat ik zoiets wel wil...

Hier liggen de spullen van Thijs beetje letterlijk overal, soms wel eens lastig, omdat je het vaak tegenkomt, maar naarmate de tijd verstrijkt, gaat dat ook wel stukken beter
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:48:35 #143
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_57065201
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 10:45 schreef moussy het volgende:
nooit maar ik wil er ook niet in kijken, ik kijk nog niet eens naar de website die ik in mn woede ooit eens in elkaar geflanst heb en naar die 'film' kijk ik al helemaal niet.

Cas is nu ook met 'zn broer' bezig. Hij kwam de fok-beer tegen die in mijn kast staat op de slaapkamer en vroeg of ie er mee mocht spelen aan René, toen hoorde ik René van Mink vertellen, heel pittig vertelde ze er over. En pakte ze haar eigen fok-beer waar wel mee gespeeld mag worden
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik vermoed dat ik ook niet vaak naar het album grijp in de toekomst.

Wat gaaf van René zeg! Dat ze daar zo stoer over praat. Moet zeggen dat mijn kinderen dat ook doen. Zelfs midden op straat Ziet Junah een mevrouw met een baby: "Onze baby is dood!" En dan ook met zo'n overenthousiast stemmetje. Weet niet wie nou ongemakkelijker werd: zij of ik.

@Bar, oh zo, ik begreep dat jij er eentje had al.
pi_57069177
Lieve moeders van prachtige Engeltjes (en dat zijn ze!!!), ik weet weinig te zeggen maar wil jullie graag een geven!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:45:16 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57069584
Bar, zo'n kastje lijkt me een prachtig iets om herinneringen aan Thijs te bewaren.

En Tan, het boek is indrukwekkend geworden zeg.
  maandag 3 maart 2008 @ 16:32:26 #146
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57129382
Ik meld me weer present. Heb een week in het ziekenhuis gelegen met een galsteen die verwijderd moest worden en kreeg vervolgens een alvleesklierontsteking. Hopelijk blijft de boel nu een paar weken rustig zodat de galblaas er -eindelijk- uitgehaald kan worden.

Al die ziekenhuistoestanden hebben veel herinneringen aan alle opnames van Danyel losgemaakt. Ik heb voor mezelf een giraffe-knuffel gekocht zoals Danyel ook had. Ik heb wel voor andere kleuren gekozen, maar toch was het Danyel's giraffe. Maf hé, ik ben helemaal geen knuffeltjes-mens, maar dat girafje had ik niet graag willen missen die dagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door phluphy op 03-03-2008 16:53:46 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_57129865
Pluph, fijn dat je weer thuis bent
klinkt als een zeer heftige ziekenhuisopname, los van de lichamelijke kant ook nog

hoe is het ondertussen rondom de uitspraak gelopen?
komt er ook aan he?
  maandag 3 maart 2008 @ 17:02:43 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57130026
Die uitspraak verwacht ik inderdaad op (heel) korte termijn. Wie weet, deze week!?!
... ♥ ik mis je ♥
pi_57130536
hoe voel je je daar nu onder ?
  maandag 3 maart 2008 @ 18:24:13 #150
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57131615
Eerlijk gezegd was het helemaal "uit mijn systeem". Ik zet t.a.v. de procedure de knop steeds aan/uit, al naar gelang er iets actief gaande is. Ook de drukte van de laatste tijd hielp daar goed aan mee natuurlijk.
Ik had me, totdat je erover begon, eigenlijk niet gerealiseerd dat de termijn tot uitspraak al zo goed als verstreken is. Maar zoals gezegd, het zou maar zo kunnen dat we daar deze week iets van gaan horen. Spannend!

Verder heb ik, wellicht naief, een rotsvast vertrouwen dat er recht zal geschieden. Ik beschouw de procedure als een vervelende, langdurige, maar noodzakelijke formaliteit, met uiteindelijk een goede afloop.
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')