Fucking hell, dat is aardig wat.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:51 schreef Tuvai.net het volgende:
1250 per maand. Soms wat meer, soms wat minder.
Ik verdien voor mijn leeftijd ook heel redelijk, maar ik werk er ook veel voor.quote:
Mmmmm, zes a zeven dagen werken per week?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Jip, tijd heb ik nog altijd genoeg ondanks mijn baantjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:04 schreef mariskasl het volgende:
[..]
Mmmmm, zes a zeven dagen werken per week?
Enige qoutes van meneer:
Wat doe je als webontwikkelaar met veel te veel vrije tijd? Tuvai.net - 11 september 2007 21:51
Even van je hele planning afwijken en dat ding helemaal uitspelen natuurlijk! Na al een ruim 10 uren erop te hebben zitten bevalt het spel me enorm. Tuvai.net - 31 oktober 2007 23:02
Dat zijn drukke dagen! En houd je dat bedrag over nadat je je vaste lasten eraf hebt gehaald? Of woon je nog thuis?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Jip, tijd heb ik nog altijd genoeg ondanks mijn baantjes.Doordeweeks werk ik van 8:00 tot 16:30 (fulltime baan, 40u), in het weekend (sowieso zaterdag, niet áltijd op zondag) werk ik in een ijssalon in Maastricht, dan ben ik weg van 9 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds.
Na m'n werk doe ik bijna dagelijks na 't eten een paar uurtjes website`jes bouwen, meestal tot een uurtje of 8. Mijn twee kleine inkomstenbronnen komen van websites af waar ik vrijwel niets voor hoef te doen en geen tijd aan hoef te besteden gezien ze eenmaal lopen.
Kortom, tijd genoeg over. Nog altijd genoeg om met een gerust hart achter een computerspel te hangen of om lekker te gaan stappen. Ik heb dan ook een hekel aan mensen die beweren geen tijd te hebben terwijl ze nog niet de helft van de tijd die ik spendeer, kwijt zijn.Ik ben tevens ook nog 3 tot 4 keer per week een flink uur fitnessen.
Die 1250 gaan sowieso elke maand naar m'n spaarrekening. Ik woon nog thuis, maar betaal alles zelf inclusief het overgrote gedeelte van de huur, boodschappen, enzovoorts. En de drukke dagen vallen wel mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:24 schreef hallowereld het volgende:![]()
[..]
Dat zijn drukke dagen! En houd je dat bedrag over nadat je je vaste lasten eraf hebt gehaald? Of woon je nog thuis?
Nice!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Als je moeder zo EXTREEM weinig verdient moet je hier ook niet komen. Hoe kom je dan trouwens aan die internet verbinding?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja hoor, mijn moeder verdiend nog geen 300 euro per maand waar we met z'n 2en mee moeten doen en iedereen zit hier maar een beetje rijk te zijn? Is het nou zo dat alleen de rijken reageren?
Ik zit bij SNS en ze hebben tegenwoordig erg leuke spaarregelingen idd.quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:35 schreef DJKoster het volgende:
Voor al die rijken hier:
Banken met hoge rente (deel 4)
Werkloos dus 0,0 per maand, wel elke maand omgerekend 95 euro rente erbij
Ik ga liever sparend dood dan terugbetalend dood doordat ik door gebrek aan spaargeld allerlei vage leningen moest afsluitenquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:50 schreef thaleia het volgende:
Sparend voor later ga je straks ook sparend dood - Klein Orkest
quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:28 schreef juon_jacket1 het volgende:
200,-...soms meer...soms minder...![]()
quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:50 schreef thaleia het volgende:
Sparend voor later ga je straks ook sparend dood - Klein Orkest
Nou nee eigenlijk niet, je kan bij je dood toch beter een tekort achterlaten dan een overschot?quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:52 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik ga liever sparend dood dan terugbetalend dood doordat ik door gebrek aan spaargeld allerlei vage leningen moest afsluiten
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak van mensen te horen dat ik materialistisch, gierig en een geldwolf ben, of ze slingeren typische clichézinnetjes zoals deze hierboven naar m'n hoofd. Typisch is dat 't altijd mensen zijn die niet met geld om kunnen gaan en elke maand maar moeten kijken hoe ze hun GWE betalen, omdat ze hun miezerige salaris meteen na ontvangst verpatst hebben aan rotzooi die ze niet nodig hebben.
+1 herkenbaarquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak van mensen te horen dat ik materialistisch, gierig en een geldwolf ben, of ze slingeren typische clichézinnetjes zoals deze hierboven naar m'n hoofd. Typisch is dat 't altijd mensen zijn die niet met geld om kunnen gaan en elke maand maar moeten kijken hoe ze hun GWE betalen, omdat ze hun miezerige salaris meteen na ontvangst verpatst hebben aan rotzooi die ze niet nodig hebben.
*docententoontje*quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:54 schreef thaleia het volgende:
Wie heeft het over leningen?
Of de auto is nét versleten als ze de lening hebben terugbetaald. Omdat ze door die maandelijkse termijnen geen geld meer over hadden om te sparen, moeten ze wéér een lening afsluiten voor een nieuw karretje en de cirkel is weer rond.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:30 schreef Noway666 het volgende:
Lenen voor een auto is ook leuk.![]()
De paupers die geen nagel hebben om aan hun reet te krabben, lenen zich een ongeluk om DIE, ja DIE ene ultieme kar te kopen waarmee ze zich beter voelen. Omdat dat ding toch wat duurder is, wordt hij alleen WA verzekerd, he dat is het minimum he ? Waarom meer betalen, die verzekeraars naaien je toch.
En dan rijden ze het autotje kort.![]()
ik heb internetsparen van de DSBbank 4%quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:35 schreef DJKoster het volgende:
Voor al die rijken hier:
Banken met hoge rente (deel 4)
Werkloos dus 0,0 per maand, wel elke maand omgerekend 95 euro rente erbij
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je moeder zo EXTREEM weinig verdient moet je hier ook niet komen. Hoe kom je dan trouwens aan die internet verbinding?
Maar serieus, wat doet je moeder, afwassen ofzo? En dan maar een paar uurtjes per dag?
www.monsterboard.nl gogogoquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.
Hoe liefffquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:30 schreef Qwea het volgende:
20 voor mn hond, 180 voor mezelf
quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:32 schreef exode het volgende:
met zijn 2en:
100 lange termijn sparen, ieder aparte spaarrekening bij ASN 4,25% rente
700 sparen voor de aankoop van huis gezamelijke spaarrekening bij ATB 4,5% rente
200 sparen, ieder aparte spaarrekening bij Rabo, 2,8% rente. de zogenaamde onverwachtse spaarrekening: wasmachine die kapot gaat etc etc. We stoppen over ongeveer 2 maanden want dan staat er wel ff genoeg op
Samen sparen we dus 1000 per maand en dit is afhankelijk van de uitgaven die maand meer, maar nooit minder.
Daarnaast zo vaak mogelijk op vakantie en weekendjes weg, dit wordt betaald van vakantiegeld, belastingteruggave, bonus, 13e maand en andere meevallers.
Lenen...never, ja voor een huis. Net in 3 maanden tijd een aantal grote aankopen gedaan, allemaal netjes van de spaarrekening
Wij proberen een mooie middenweg te vinden tussen sparen en genieten.
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.
Ik kan me voorstellen dat dat het bedrag is wat "vrij te besteden" overblijft na de vaste lasten.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.
kan volgens mij best hoor...als je een netto inkomen van ongeveer 1100/ 1200 euro hebt en vaste lasten van rond de 900 euro hebt ..hou je dus maar 300 euro overquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.
Ik had het nergens over Tokkies, maar als jij je aangesproken voelt...quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:20 schreef thaleia het volgende:
Lente_Ninja, als jij een frustratie hebt over Tokkies met torenhoge schulden mag je dat best kwijt hoor, maar daar ging het natuurlijk niet over.
Er is nogal een groot grijs gebied tussen als een bezetene sparen om alle mogelijke vergezochte risico's in te dekken en op je 95e schatrijk te zijn, en telkens je salaris tot op de laatste cent opmaken en intussen toch allerlei dure leningen aan te gaan voor nieuwe auto's en hi-fi.
Ik zit ergens in dat grijze gebied, spaar heus ook wel een beetje, zodat ik deze zomer op vakantie kan en als m'n wasmachine stuk gaat, koop ik een nieuwe en ga ietsje goedkoper op vakantie.
En er loopt via m'n werk een of ander 'aanvullend pensioen en/of WAO'-gedoe, dus zelfs ik spaar een beetje 'voor later'.
Ik kan me niet inleven in mensen die krampachtig heel veel verder gaan dat, qua sparen. Dat schreef ik, en de stap van die opmerking, naar een reactie over Tokkies en schuldhulpverlening vind ik eerlijk gezegd een vrij grote
Als ik ga sparen dan zal het zijn voor mijn huis (mocht ik ooit weggaan bij m'n oudersquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:26 schreef exode het volgende:
Heel veel mensen sparen ook voor de korte termijn valt me op. Wij sparen ook voor de korte termijn: huisje kopen maar toch vooral voor de lange termijn en de onverwachtse dingen.
Vakantie sparen wij niet voor, hebben elk jaar genoeg 'meevallers' om een paar leuk op vakantie te gaan.
Kortom waar sparen jullie voor?
Idem hiero.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Ik was aan het sparen voor:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef flyck het volgende:
ik spaar in elk geval voor een huisje. gezien dat het niet meer betaalbaar is als alleenstaande kun je best een dikke pot bijeensparen dat je kan lenen. (belgie mag ja maar 1/3de van je netto loon lenen. dus je komt niet ver).
Herkenbaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
juist even bekeken: lening over 30jaar met een dergelijk bedrag -> 103.000euro. zodus... wordt nog even doorsparen....quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef avotar het volgende:
[..]
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?
daar kun je geen huisje voor kopen denk ik nee..
26.000 euro op 20jr leeftijd... Hoe doe jij dat?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:32 schreef Xith het volgende:
20 jaar, op dit moment 26,000 EUR spaargeld. En volle lening van de IB groep !
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Alles van de lening op een spaarrekening van 4,50%?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:32 schreef Xith het volgende:
20 jaar, op dit moment 26,000 EUR spaargeld. En volle lening van de IB groep !
Toen ik 16 was moest ik het met een paar euro per week doen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:49 schreef Resco het volgende:
Ik spaar rond de 150 euro per maand, ben dan ook pas 16 dus lijkt me wel redelijk.
je spaart dmv een volle lening bij de ib groepquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Alles van de lening op een spaarrekening van 4,50%?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.
Maar de herinnering en mooie ervaringen van reizen die draag je de rest van je leven met je mee.
24j --> 20K (werk 1 jaar)quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden wat je totale spaarbedrag en je leeftijd is?
Ben 21 jr, en heb 11.000 euro spaargeld. En jullie?
Rente bij IB is 4,7% dus snap het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je spaart dmv een volle lening bij de ib groep![]()
Why ?
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:23 schreef exode het volgende:
[..]
Rente bij IB is 4,7% dus snap het ook niet helemaal.
Lenen om te sparen...en 26.000 is leuk in box 3. Kortom van die 4,5% rente op je spaarrekening moet nog ff wat af om de belasting te spekken.
Net 21, 8000 gespaard. Ben echter pas laat vorig jaar begonnen met sparen en doordat ik nu flink meer verdien schiet 't echt op nu.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden wat je totale spaarbedrag en je leeftijd is?
En je kan rente vrij aflossen als je het snel doetquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:52 schreef Bierie het volgende:
[..]
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.
Komt nog bij dat je op die manier geld achter de hand heb voor noodgevallen. Conclusie. Een lening van de IB-groep is de enige goede lening die je kan doen.
quote:Op 1 januari na afloop van uw opleiding begint de aanloopfase van 2 jaar. Tijdens deze periode mág u beginnen met het aflossen van de schuld, maar het hóeft nog niet. Alvast gaan aflossen is voordelig, omdat u dan geen rente betaalt.
31 jaar, getrouwd, 2 kinderen, eigen woning.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:18 schreef RJD het volgende:
* 100 euro per maand via automatische incasso naar spaarrekening.
* 60 euro per kwartaal per kind (2 stuks) naar kinderspaarrekening.
* 45,38 euro per maand via automatische incasso naar ABC Spaarplan.
* maximaal bedrag per maand naar spaarloonrekening.
* verder alles aan overschotten (zorgtoeslag/kindertoeslag/jaarlijkse IB-teruggave/uitbetaling bonus niet ziek/uitbetaling kort verzuim/uitbetaling vakantiegeld/uitbetaling levensloopuitkering) naar de spaarrekening.
Als ik kijk op de Ib groep krijg ik toch een ander stuk tekst:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:09 schreef Xith het volgende:
[..]
En je kan rente vrij aflossen als je het snel doet
[..]
Dat klopt, hoor. De IBG baseert de minimale aflossing per maand op wat je moet betalen om je hele schuld binnen die 15 jaar af te lossen. Je moet wel erg armlastig zijn om niet die minimale aflossing te hoeven betalen, dus om überhaupt iets kwijtgescholden te krijgen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:24 schreef exode het volgende:
[..]
Je rekent je echt rijk als je de schuld op je spaarrekening zet. Denk je nou echt dat ze naar 15 jaar makkelijk je schuld kwijtschelden? Kijk naar de maandbedragen ze zorgen wel dat je aflost. Als ik kijk naar mijn vriendins schuld en naar wat zij per maand moet terugbetalen heeft ze na 15 jaar niet ¤ 15.000 maar ¤ 19.000 terugbetaald.
ze kijken naar je belastbaar inkomen. Stel dat die ¤ 26.000 is (niet echt hoog voor een afgestudeerde) dan is je draagvlak ¤ 253,55. Wanneer je inkomen stijgt (en dat hoop ik voor je) wordt dat draagvlak steeds hoger en moet je dus meer aflossen. De IB groep heeft geen boodschap aan besteedbaar inkomen, ze kijken alleen naar belastbare inkomen (kortom je jaaropgave)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:52 schreef Bierie het volgende:
[..]
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.
Komt nog bij dat je op die manier geld achter de hand heb voor noodgevallen. Conclusie. Een lening van de IB-groep is de enige goede lening die je kan doen.
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:28 schreef exode het volgende:
[..]
ze kijken naar je belastbaar inkomen. Stel dat die ¤ 26.000 is (niet echt hoog voor een afgestudeerde) dan is je draagvlak ¤ 253,55. Wanneer je inkomen stijgt (en dat hoop ik voor je) wordt dat draagvlak steeds hoger en moet je dus meer aflossen. De IB groep heeft geen boodschap aan besteedbaar inkomen, ze kijken alleen naar belastbare inkomen (kortom je jaaropgave)
Het gaat er volgens mij nu om of de IBG je gemakkelijk een bedrag kwijtscheldt. Ik denk dat jij met die 45 euro je hele schuld wel binnen de termijn aflost.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er volgens mij nu om of de IBG je gemakkelijk een bedrag kwijtscheldt. Ik denk dat jij met die 45 euro je hele schuld wel binnen de termijn aflost.
Ik heb ooit een berekening gekregen dat ik volgens de IBG wel 300 gulden per maand kon aflossen, maar de eigenlijke aflossing kwam lager uit. Maar reken maar dat ze over een paar jaar elke cent van me betaald hebben gekregen.
Dat is heel zuur inderdaad. Mooi voor hem, maar als je inderdaad ziet hoe personen op die manier de mazen in de wet weten te benutten is het wel kut om je te bedenken dat jij zelf alles moet afbetalen, en dat bij hen een groot gedeelte kwijtgescholden wordt over een tijd...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).
Ze stellen het maandbedrag zo vast dat je net binnen 15 jaar je schuld hebt afgelost. Dan kijken ze nog of dat wel meer is dan het minimumbedrag per maand. En dan kijken ze naar je draagkracht, als je een draagkrachtmeting aanvraagt.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
euh..quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:13 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
26.000 euro op 20jr leeftijd... Hoe doe jij dat?
idd!quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.
Maar de herinnering en mooie ervaringen van reizen die draag je de rest van je leven met je mee.
Nou, heel toevallig heb ik vorige week weer eens een vaste-lasten-lijstje gemaakt en ik schrok van het feit dat mijn man's salaris (wat echt goed is met die ploegentoeslag er bij) iedere maand net voldoende is om alles van te betalen! Totdat ik tussen mijn uitgave-lijstje al die spaardingen zag staan. Bij elkaar opgeteld doen we het dus niet echt verkeerd lijkt me.......quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:00 schreef Tha_wrecka het volgende:
strak geregeld tezz! Ik ben nog maar zover dat ik ongeveer weet wat ik maandelijks naar mijn spaarrekening schuif.... maarja dat is het voordeel van huren...
Zuinig leven werkt ook wel.. Ik verbaas me er ook over dat mensen in mijn omgeving altijd maar roepen dat ze geen geld hebben.. terwijl als je er zelf gewoon een beetje op let je een aardig kapitaal kan veroorloven. En je hoeft er niets voor te laten. Alleen weten wat en waar je koopt scheelt al een hoop.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
euh..
ik heb ook een rekening met een groot bedrag, uit erfenissen en schenkingen van ouders, oma etc..
daar blijf ik mooi af en stort er regelmatig bij, voor een mooi huis later.. is toch wel leuk als je je hypotheeklasten kan halveren of meer.
Nouja, voor sommige mensen is het wel veel gevraagd om niet 5 dagen per week buiten de deur te lunchen. En dan wel klagen over het salaris natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:37 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Zuinig leven werkt ook wel.. Ik verbaas me er ook over dat mensen in mijn omgeving altijd maar roepen dat ze geen geld hebben.. terwijl als je er zelf gewoon een beetje op let je een aardig kapitaal kan veroorloven. En je hoeft er niets voor te laten. Alleen weten wat en waar je koopt scheelt al een hoop.
En wie verbied jou om zelf een eigen zaak op te zetten?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).
Daar is eigenlijk maar een uitzondering op, en dat is als je wel een partner hebt maar zijn/haar inkomen niet mee laat tellen bij de draagkrachtmeting. En achterstallige betalingen worden ook niet kwijtgescholden, maar da's niet van een draagkrachtmeting afhankelijk (lijkt me).quote:Op zondag 27 januari 2008 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoe kom ik aan het idee dat wanneer je een draagkrachtmeting aanvraagt bij de IB-groep, het restbedrag niet na 15 jaar kwijtgescholden wordt? Dit is tenminste wat ik begrepen heb.
In de folder staat ook 'in principe na 15 jaar kwijtgescholden'.
Nee, ze blijven rente vangen, zelfs tijdens je studie... heb er zelf ook wel eens over gebeld naar de IBquote:Op zondag 27 januari 2008 12:11 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe zit het precies met die 2 jaar overgangsfase bij de IB-groep? Stel ik leen nu maximaal tegen 4,17% rente (2008 rente IBG) en zet alles op een spaarrekening met 4,50% rente (Akbank en CE Bank). Kan ik dan in de 2 jaar na mijn opleiding (de zogenaamde overgangsfase) het gehele geleende bedrag ZONDER 4,17% rente terugbetalen maar wel de 4,5% rente vangen van de bank?
Vooropgesteld uiteraard dat ik niet aan het geld kom op de spaarrekening.
Hoezo appels en peren?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:02 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ga mijn spaarcenten niet gebruiken voor een huis, maar beleggenMensen verklaren je voor gek als je alles in 1 aandeel gooit, maar hebben er niets op tegen om 100% van hun spaarcenten in een aanbetaling voor een enkel stuk vastgoed te stoppen? Diversificatie voor de win!
![]()
Heb eens uitgerekend dat een beetje huis gemiddeld 8% rendement op jaarbasis opbrengt. Ik denk dat je dat met je aandelen niet redt. Zeker niet als je daar de kosten voor je huur of extra hypotheekrente dan nog eens vanaf moet halen. Vastgoed is niet zo'n slechte belegging hoor...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:02 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ga mijn spaarcenten niet gebruiken voor een huis, maar beleggenMensen verklaren je voor gek als je alles in 1 aandeel gooit, maar hebben er niets op tegen om 100% van hun spaarcenten in een aanbetaling voor een enkel stuk vastgoed te stoppen? Diversificatie voor de win!
![]()
Kosten koper, notariskosten, etc.?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:20 schreef Telates het volgende:
[..]
Heb eens uitgerekend dat een beetje huis gemiddeld 8% rendement op jaarbasis opbrengt. Ik denk dat je dat met je aandelen niet redt. Zeker niet als je daar de kosten voor je huur of extra hypotheekrente dan nog eens vanaf moet halen. Vastgoed is niet zo'n slechte belegging hoor...
Ook even vermelden dan of je op jezelf woont of nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ligt er denk ik aan wat voor auto's het zijnquote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:00 schreef boegschroef het volgende:
Ik spaar 0, sterker nog ik ben 25 en heb 0 spaargeld en een negatief saldo op het moment. (Meestal als mijn salaris gestord wordt sta ik weer even in de plus)
Maar wel heb ik een wagenparkje van +- 70000dit zie ik als mijn spaargeld.
als je 70k voor een Astra betaald heb je je er ferm laten opleggenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:21 schreef Metro2005 het volgende:
Ligt er denk ik aan wat voor auto's het zijnklassiekers zijn wat waardevaster dan een opel astra oid
Ik sprak ook in meervoudquote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:25 schreef Athmozz het volgende:
21, student en thuiswonend (wel Belg, dus geen stufi oid).
Spaar rond de 200¤ per maand.
Heb een dikke 30.000¤ opzij staan momenteel (merci pa, ma & bomma)
[..]
als je 70k voor een Astra betaalt heb je je er ferm laten opleggen![]()
Ja hoor, allemaal meegenomen. Het is natuurlijk niet zo dat je de boel dan na een jaar weer wilt verkopen. Het is echt een lange termijn belegging. Maar als je het huis rond de 10 jaar hebt is het zeker mogelijk.quote:
Zoiets hier ookquote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:18 schreef Byte_Me het volgende:
1000-1300 euro per maand. maar goed, dat is niet puur spaargeld, daar betaal ik dan weer vakanties e.d. van.
Bovenstaande indicatie is nogal grof. Na aftrek van vaste lasten houd ik circa 1.000 euro p/m over; ongeveer 500 euro hiervan wordt gebruikt voor overige uitgaven (onderhoud auto, benzine, PC-upgrades, reizen naar Spanje en wellicht NY later dit jaar). Overige 500 euro worden op een spaarrekening gedumpt om (wat) rente te genereren, met m'n huidige vermogen (quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:49 schreef Demarest het volgende:
Gemiddeld 650-700 euro p/m. Op de langere termijn zal m'n inkomen geleidelijk stijgen, de kosten naar alle waarschijnlijkheid echter ook.
... tot de huizenmarkt instortquote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:20 schreef Telates het volgende:
[..]
Heb eens uitgerekend dat een beetje huis gemiddeld 8% rendement op jaarbasis opbrengt. Ik denk dat je dat met je aandelen niet redt. Zeker niet als je daar de kosten voor je huur of extra hypotheekrente dan nog eens vanaf moet halen. Vastgoed is niet zo'n slechte belegging hoor...
Je hebt het over niet teveel risico lopen en wilt dan opties kopen? ...quote:Op zondag 3 februari 2008 12:09 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
... tot de huizenmarkt instort![]()
ik heb liever mijn geld in aandelen: als er ééntje op z'n rug gaat liggen, heb ik nog andere investeringen om de klap op te vangen. Daarnaast is het met o.a. puts en short gaan ook mogelijk om winst te maken als de koersen dalen. Met een huis zit al je geld in één hoop stenen en als je ervan af wilt, moet je ook nog maar eens afwachten of er snel een koper is. En je kan niet met een putoptie winst maken op je investering als deze onverwacht wordt geteisterd door hangjongeren o.i.d.
Ik neem dat risico liever niet.
maar dat de huizenmarkt in NL gaat instorten staat voor mij vast. er is geen enkel verband meer tussen reele waarde en huizenprijs, alles wordt kunstmatig opgedreven.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:26 schreef Telates het volgende:
[..]
Je hebt het over niet teveel risico lopen en wilt dan opties kopen? ...![]()
Als je naar de lange termijn trend van de huizenmarkt kijkt blijft die vrij consequent stijgen (in 10 jaar bijna een verdriedubbeling). De beurs is in die periode 1996-2006 wel een flink aantal keer op z'n bek gegaan.
Plus het feit dat ik al eerder noemde dat je wel je extra huisvestingskosten van je beurswinst af moet halen. Uiteindelijk moet je dan zo'n 12% op jaarbasis maken, en dat lukt zelden iemand over lange termijn.
En daar zit het probleem! Of denk jij soms dat die babyboomers het eeuwige leven hebben?quote:Op zondag 3 februari 2008 20:01 schreef hydra77 het volgende:
Dream on.
Huizenprijzen worden niet bepaald door de kosten van de stenen plus een opslag.
Huizenprijzen worden bepaald door de waarde die iemand eraan toekent: hoeveel wil iemand van z'n inkomen afstaan om een bepaald type huis te kopen.
Zolang huizen schaars blijven, en er een vraag blijft, zal er niets veranderen aan de huizenprijzen.
Een wagenpark, dus meerdere astra'squote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:25 schreef Athmozz het volgende:
als je 70k voor een Astra betaald heb je je er ferm laten opleggen![]()
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:05 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
En daar zit het probleem! Of denk jij soms dat die babyboomers het eeuwige leven hebben?
Ik heb precies hetzelfde, 2,6 internetspaarrekening en 4,25 maxisparen waar maandelijks 500 euro op gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Deze maand ook een erg leuke overdracht naar de spaarrekening. Vakantiegeld ftw.
Ik heb overigens nu niet alleen een internetspaarrekening (2,6%) meer, maar ook Maxisparen (4,25%, 500 euro maximaal sparen per maand) en Keuzedeposito (4,75% vast, eenmalige inzet, min. 3 jaar vastzetten) van SNS. Gezien ik de komende jaren toch nog geen huis ga kopen (ga dit jaar wel nog op m'n eigen wonen, maar beginnen met een huurwoning. Per maand ben ik dan niet veel meer kwijt dan dat ik nu kwijt ben.) kan ik het me wel veroorloven om geld voor lange tijd weg te zetten voor een fikse rente.
nope.. ben student, en van mn bijbaantjes krijg ik amper vakantiegeldquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:06 schreef Ixnay het volgende:
Vakantiegeld gehad zeker.
Als je d'r toch niks niks mee doet dan moet je het voor langere tijd weg laten zetten. Van geld waar je niks mee doet moet je proberen meer geld te maken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:32 schreef azaki het volgende:
Ik spaar helemaal niets.
Op mn (spaar) rekening staat 3x een netto maandloon. Dat is de buffer.
De rest van mn geld gaat op. Geld dat ik uit mn spaarrekening haal vul ik weer aan tot 3xnetto
Ik zie niet in waar ik voor zou moeten sparen op dit moment. Alles in mn huis wat stuk kan gaan kan ik per direct van mn lopende rekening vervangen.
Ik vind het nu onzinnig dat ik tijdens m'n studententijd had gespaard. Wat ik toendertijd in een jaar bij een scharkte krijg ik nu voor twee weken werk. En het "spaargeld" toen is nu nauwelijks een week werken...quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:26 schreef DANILXL het volgende:
-150 ongeveer
aan het eind van mn studententijd wil ik iig geen schulden en met dit tempo gaat dat lukken
eerstejaars overigens
je had mn minteken voor het getal opgemerkt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik vind het nu onzinnig dat ik tijdens m'n studententijd had gespaard. Wat ik toendertijd in een jaar bij een scharkte krijg ik nu voor twee weken werk. En het "spaargeld" toen is nu nauwelijks een week werken...
M'n studieschuld had ik ook maar in een kaar afbetaald omdat ik geen zin had om daar op te letten en elke keer een brief van de IB-groep te lezen.
Dus.. ipv extreem te sparen tijdens je studententijdm kan je beter wat extra je best doen om snel af te studeren.
Voor belastingjaar 2007 geldt een vrijstelling van ¤ 20.014 (¤ 19.698 in 2006) voor een alleenstaande.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:32 schreef LOCALMOTION het volgende:
Hoeveel spaargeld mag ik hebben.............. voordat ik er belasting over moet betalen ?
Nee hoor, ik ben het er wel mee eens en ik ben bepaald geen pauper.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Woon je in Turnhout of krijg je van alles van papa en mama?quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:12 schreef Loelette het volgende:
Rond de 400 euro in de maand, hoe groter het bedrag wordt op mn spaarrekening hoe minder ik het nut ervan inzie maar hoe leuker ik het vindt het bedrag te zien stijgen. Ben een thuiswonende student van 19 en werk zon 12-16 uur in de week. Ben ook niet vies van op stap en uiteten gaan![]()
Ongeveer 10k
Nee ik werk redelijk veel en ben een goede spaarderquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Woon je in Turnhout of krijg je van alles van papa en mama?
Dan zou ik wel eens een staatje van jouw inkomsten en uitgaven willen zien, want jij bent een wonder.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:47 schreef Loelette het volgende:
[..]
Nee ik werk redelijk veel en ben een goede spaarder
Met het geld waarmee je hypotheek (gedeeltelijk) hebt afgelost koop je nog geen zwembroek.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:45 schreef Floripas het volgende:
Overigens een tip voor alle spaarders: spaar in eerste instantie gewoon je schulden weg, inclusief hypotheek en studieschuld. De rente daarop is doorgaans hoger dan jouw spaarrente.
Neuh, ik maak me er ook niet druk om, maar zolang mijn studieschuld meer rente kost dan een spaarrekening beurt maak ik toch echt eerst geld over naar Groningen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met het geld waarmee je hypotheek (gedeeltelijk) hebt afgelost koop je nog geen zwembroek.
Met je spaargeld kan je een zwembad in je tuin laten aanleggen.![]()
Natuurlijk heb je in principe wel gelijk. Zou mij, afhankelijk van persoonlijke financiële situatie) niet te druk maken over hypotheekschulden zo lang je niet genoeg (spaar)geld hebt om een autootje of een nieuwe CV ketel aan te schaffen zonder naar de bank/lenen.nl te moeten kruipen om je hypotheek weer op te hogen.
Een verschil is dat je je spaarbedrag altijd kunt gebruiken, een afgelost hypotheekbedrag krijg je niet zo makkelijk terug.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:45 schreef Floripas het volgende:
Overigens een tip voor alle spaarders: spaar in eerste instantie gewoon je schulden weg, inclusief hypotheek en studieschuld. De rente daarop is doorgaans hoger dan jouw spaarrente.
Zo hoort het ook vind ik. Geld opzij leggen zou je (financieel) niks moeten doen. Ik ken veel mensen die elke maand een voor hun behoorlijk bedrag naar hun spaarrekening loodsen, maar deze in de loop van de maand gewoon weer helemaal leeg plukken.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:09 schreef Leef het volgende:
Het prettige is, dat het al zolang zo is, en automatisch gaat, dat het deel van m'n systeem is. Ik reken er niet eens meer mee, ik zie het niet meer, het hoort er gewoon bij.
Valt toch wel mee? 10000 / 400 euro = 25 dus iets meer dan 2 jaartjes sparen, nou heb ik niet altijd evenveel verdiend natuurlijk, maar vakantiegeld, verjaardagsgeld etc. ben je er vrij snelquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zou ik wel eens een staatje van jouw inkomsten en uitgaven willen zien, want jij bent een wonder.
Jawel, zo had ik het eerder op mijn rekening ook. In de tijd van de gulden dat ik 200 gulden overhield op mijn lopende rekening. Met de overschakeling naar de euro hebben zij dat bedrag veranderd in 90 euro. Inmiddels na veel keren veranderen heb ik het zelfs helemaal uit staan aangezien ik nu via internet zelf wel geld overmaak naar mijn spaarrekening.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
hmm rabobank heeft dat restsparen volgens mij niet, ik zal eens bellen of dat mogelijk is want dat is eigenlijk ideaal.
Ik bedoelde eigenlijk hoe jij het voor elkaar krijgt om 400 euro per maand te sparen als je studeert als je niks krijgt van je ouders.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:35 schreef Loelette het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? 10000 / 400 euro = 25 dus iets meer dan 2 jaartjes sparen, nou heb ik niet altijd evenveel verdiend natuurlijk, maar vakantiegeld, verjaardagsgeld etc. ben je er vrij snel
Jawel hoor, ik zit nl zelf bij de Raboquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
hmm rabobank heeft dat restsparen volgens mij niet, ik zal eens bellen of dat mogelijk is want dat is eigenlijk ideaal.
Niet op je buik in elk gevalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:34 schreef Floripas het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk hoe jij het voor elkaar krijgt om 400 euro per maand te sparen als je studeert als je niks krijgt van je ouders.
kan het ook via internet op een studentenrekening? enig tipje waar ik moet zijn aan de linkerkant?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
Jawel, zo had ik het eerder op mijn rekening ook. In de tijd van de gulden dat ik 200 gulden overhield op mijn lopende rekening. Met de overschakeling naar de euro hebben zij dat bedrag veranderd in 90 euro. Inmiddels na veel keren veranderen heb ik het zelfs helemaal uit staan aangezien ik nu via internet zelf wel geld overmaak naar mijn spaarrekening.
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat als de datum van overschrijven in het weekend valt ze het al de vrijdagochtend 'afromen'.
Nee je zal het bij de bank moeten regelen. Bij internetbankieren kun je alleen een vast bedrag sparen. Niet een variabel bedrag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
kan het ook via internet op een studentenrekening? enig tipje waar ik moet zijn aan de linkerkant?
Vind ik ook, welke banken hebben allemaal restsparen ?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
Ja, en als 't tegenzit vliegt 't zo 't raam uit.:')quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:09 schreef Leef het volgende:
De eerste 10 jaar wordt er voornamelijk belegd met het geld; er worden aandelen gekocht in 4 solide fondsen van het geld dat ik inleg. En het lijkt dus of ik heel weinig heb. Wat ook gunstig is voor de belastingaangifte natuurlijk..
Maar daarna gaat het vliegwiel draaien en gaat het gespaarde bedrag als het goed is snel groeien, als de beurzen een beetje meewerken.
abn amro ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:59 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Vind ik ook, welke banken hebben allemaal restsparen ?
Maar ja, dat heb je met alles.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:21 schreef Arcee het volgende:
Ja, en als 't tegenzit vliegt 't zo 't raam uit.:')
Grappenmakerquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:44 schreef assad het volgende:
16jaar
ik werk thuis als bedrijf-adviseur,site-verkoper
ik heb in een maand zo`n 6000euro binnen =[)
negeren is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Grappenmaker
In alle topics waar je ooit gepost heb heb je je verhaaltje staan. Vertel mij maar eens hoe een 16 jarige "bedrijfs adviseur" geld verdient. In detail even en welke sites je verkoopt hoe je werkt en dergelijke.
dat dusquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Grappenmaker
In alle topics waar je ooit gepost heb heb je je verhaaltje staan. Vertel mij maar eens hoe een 16 jarige "bedrijfs adviseur" geld verdient. In detail even en welke sites je verkoopt hoe je werkt en dergelijke.
Dat was idd gemeenquote:
Respect!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:44 schreef assad het volgende:
16jaar
ik werk thuis als bedrijf-adviseur,site-verkoper
ik heb in een maand zo`n 6000euro binnen =[)
Of flauwekul natuurlijk.quote:
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:08 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Of flauwekul natuurlijk.
Ik weet zelf als (web-)applicatieontwikkelaar dat d'r best leuk bedragen in deze business om gaan. Maar als je 6000 per maand wilt vangen dan zul je toch al óf een behoorlijk gat in de markt moeten hebben gevonden óf een belachelijk grote klantenbasis hebben die per maand geld naar je overmaken. Kan natuurlijk allemaal best, maar ik ken persoonlijk weinig (nou ja, eigenlijk geen) 16 (!) jarigen die al zo veel bereikt hebben, laat staan kennis van de kunst van het webdevven hebben; komt namelijk meer bij kijken tegenwoordig dan een leuk pagina`tje wat niks doet in elkaar knutselen.
6K Netto, elke maand, dat is dus geen eenmalige cash. Maar 6000*12=72K netto, bruto zo'n 120K, 2000 werkbare uren per jaar = 60 euro per uur, en 100% bezettingsgraad. Doe mij ook zulke klanten (Y)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 03:16 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.
Mwah, mensen van 16 zitten nog op school en hebben hooguit een bijbaantje als vakkenvuller en/of krantenbezorger. Sowieso kun je op zo'n leeftijd, zonder dat je eens echt van het bedrijfsleven geproeft hebt, niet super-bekwaam met een vak zijn. Okee, ik maakte ook al website`jes toen ik 11 was en waande mezelf ook al heel snel onoverwinnelijk, maar als ik nu terug kijk naar wat ik toendertijds allemaal voor bagger maakte...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 03:16 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.
Fijne definitie van sparen is dat. Basisschool style sparen voor een stuk speelgoed.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef Sport_Life het volgende:
Ga binnenkort van studentenbudget naar fulltime inkomen, zo even snel berekent zal ik dan 700-900 euro sparen de eerste paar maanden (op basis van stufi + lening en nieuwe salaris). Dat gaat dan ook wel meteen op aan een motorrijbewijs
/offtopiquequote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Bij mijn weten moet je nog altijd minimaal 18 jaar zijn voor je een motor mag berijden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:00 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Fijne definitie van sparen is dat. Basisschool style sparen voor een stuk speelgoed.
Ligt een beetje aan je inkomen he, denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:34 schreef patrickt37 het volgende:
Iedereen praat hier over het sparen van pakweg 1000 pleuries per maand alsof het niks is.
Jullie hebben zeker geen 2 puberende kinderen?
Alhoewelik er wel bij moet zeggen, dat mijn vrouw en ik het laatste jaar bewuster zijn gaan leven om op die manier meer te kunnen sparen.
En ja, je kan veel meer sparen dan je denkt.
Ik heb een redelijk tot goede betaalde baan. Daarbij werkt mijn vrouw ook nog eens 20 uur pw.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je inkomen he, denk ik.
Je lijkt wel een collega van mijquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:11 schreef princemm het volgende:
ik spaar zon 1000 euro pm
geen kinderen 2 inkomens en sociale huurwoning
Ik heb als "voordeel" dat ik in een dorp woon, in een huurhuis(2 onderéénkap) voor ¤390,-- huur.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef A.M.S.G het volgende:
Het zal niet eenvoudig zijn om zo'n bedrag apart te zetten / te sparen wanneer je 2 kinderen hebt (uitgaande van een gemiddeld inkomen). Maar wel netjes dat je het zo geregeld heeft, dat voorkomt een hoop stress en zorgen wanneer er een keer iets onverwachts gebeurd.
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijdquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:25 schreef hercules4u het volgende:
Damn wat sparen jullie. Zeker met de crisistijd......
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijd
net wel, want toen stunte CEB al met 6% voor 6 mnd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijd
Zit inmiddels op 600eur per maandquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:07 schreef Elwood1802 het volgende:
100eur met een rentepercentage van 1.5 %
Tikt lekker aan dus
Het is eigenlijk ook alleen voor eventuele grotere uitgaven (motorrijbewijs, laptop etc.)
Krijg je zo'n hoge bijstandsuitkering als je nog thuis woont????quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:09 schreef Spitstand het volgende:
Rond de 700 euro per maand.
Heb een bijstandsuitkering en woon nog thuis.
't Gooi zeker?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:56 schreef Leipo666 het volgende:
samen zitten we zo rond de 1000 per maand, samenwonend in koophuis, ik full-time werkzaam, zij part-time 4 dagen in de week werkzaam.
en dan nemen we het er ook nog eens lekker van (auto + 2 motoren, kopen nog een stuk grond erbij om bij de tuin te trekken, wintersport + maand naar Noorwegen dit jaar).
damn, wat zijn wij eigenlijk gruwelijk verwend met onze 25 en 23 jaar
Ja, het eigenlijke bedrag wat ik krijg is nog iets hoger, rond de 800 euro.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Krijg je zo'n hoge bijstandsuitkering als je nog thuis woont????
plaats maakt niet uit, wel of je kinderen hebt of nietquote:
Dat scheelt ook een slok op ee borrel, koters zuigen je financieel helemaal leeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
plaats maakt niet uit, wel of je kinderen hebt of niet
200K, minimaalquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:19 schreef capricia het volgende:
Daarom heb ik een wedervraag voor jullie: Hoeveel spaargeld zou je moeten hebben? 10K, 50K?
Wie het weet, die mag het zeggen!
200K is niets teveel, daar koop je nog geen Lambo voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:28 schreef Bassfly het volgende:
Verder heeft je laatste pak geen zakken, dus zou zeker geen 200k spaargeld gaan nastreven je hele leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |