Alles van de lening op een spaarrekening van 4,50%?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:32 schreef Xith het volgende:
20 jaar, op dit moment 26,000 EUR spaargeld. En volle lening van de IB groep !
Toen ik 16 was moest ik het met een paar euro per week doen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:49 schreef Resco het volgende:
Ik spaar rond de 150 euro per maand, ben dan ook pas 16 dus lijkt me wel redelijk.
je spaart dmv een volle lening bij de ib groepquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Alles van de lening op een spaarrekening van 4,50%?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.
Maar de herinnering en mooie ervaringen van reizen die draag je de rest van je leven met je mee.
24j --> 20K (werk 1 jaar)quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden wat je totale spaarbedrag en je leeftijd is?
Ben 21 jr, en heb 11.000 euro spaargeld. En jullie?
Rente bij IB is 4,7% dus snap het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je spaart dmv een volle lening bij de ib groep![]()
Why ?
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:23 schreef exode het volgende:
[..]
Rente bij IB is 4,7% dus snap het ook niet helemaal.
Lenen om te sparen...en 26.000 is leuk in box 3. Kortom van die 4,5% rente op je spaarrekening moet nog ff wat af om de belasting te spekken.
Net 21, 8000 gespaard. Ben echter pas laat vorig jaar begonnen met sparen en doordat ik nu flink meer verdien schiet 't echt op nu.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden wat je totale spaarbedrag en je leeftijd is?
Ben 21 jr, en heb 11.000 euro spaargeld. En jullie?
En je kan rente vrij aflossen als je het snel doetquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:52 schreef Bierie het volgende:
[..]
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.
Komt nog bij dat je op die manier geld achter de hand heb voor noodgevallen. Conclusie. Een lening van de IB-groep is de enige goede lening die je kan doen.
quote:Op 1 januari na afloop van uw opleiding begint de aanloopfase van 2 jaar. Tijdens deze periode mág u beginnen met het aflossen van de schuld, maar het hóeft nog niet. Alvast gaan aflossen is voordelig, omdat u dan geen rente betaalt.
31 jaar, getrouwd, 2 kinderen, eigen woning.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:18 schreef RJD het volgende:
* 100 euro per maand via automatische incasso naar spaarrekening.
* 60 euro per kwartaal per kind (2 stuks) naar kinderspaarrekening.
* 45,38 euro per maand via automatische incasso naar ABC Spaarplan.
* maximaal bedrag per maand naar spaarloonrekening.
* verder alles aan overschotten (zorgtoeslag/kindertoeslag/jaarlijkse IB-teruggave/uitbetaling bonus niet ziek/uitbetaling kort verzuim/uitbetaling vakantiegeld/uitbetaling levensloopuitkering) naar de spaarrekening.
Als ik kijk op de Ib groep krijg ik toch een ander stuk tekst:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:09 schreef Xith het volgende:
[..]
En je kan rente vrij aflossen als je het snel doet
[..]
Dat klopt, hoor. De IBG baseert de minimale aflossing per maand op wat je moet betalen om je hele schuld binnen die 15 jaar af te lossen. Je moet wel erg armlastig zijn om niet die minimale aflossing te hoeven betalen, dus om überhaupt iets kwijtgescholden te krijgen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:24 schreef exode het volgende:
[..]
Je rekent je echt rijk als je de schuld op je spaarrekening zet. Denk je nou echt dat ze naar 15 jaar makkelijk je schuld kwijtschelden? Kijk naar de maandbedragen ze zorgen wel dat je aflost. Als ik kijk naar mijn vriendins schuld en naar wat zij per maand moet terugbetalen heeft ze na 15 jaar niet ¤ 15.000 maar ¤ 19.000 terugbetaald.
ze kijken naar je belastbaar inkomen. Stel dat die ¤ 26.000 is (niet echt hoog voor een afgestudeerde) dan is je draagvlak ¤ 253,55. Wanneer je inkomen stijgt (en dat hoop ik voor je) wordt dat draagvlak steeds hoger en moet je dus meer aflossen. De IB groep heeft geen boodschap aan besteedbaar inkomen, ze kijken alleen naar belastbare inkomen (kortom je jaaropgave)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:52 schreef Bierie het volgende:
[..]
Lenen bij de IB heeft wel degelijk zin. Stel jij hebt een studieschuld van 30.000 euro omdat je hebt geleend of whatever. Je hebt je draagvlak nadat je studie afgerond is berekend op 150 euro per maand terugbetalen (zeer ruim genomen). Aangezien na 15 jaar de restschuld kwijtgescholden zal worden heb je nog altijd 3000,- euro winst gemaakt.
Komt nog bij dat je op die manier geld achter de hand heb voor noodgevallen. Conclusie. Een lening van de IB-groep is de enige goede lening die je kan doen.
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:28 schreef exode het volgende:
[..]
ze kijken naar je belastbaar inkomen. Stel dat die ¤ 26.000 is (niet echt hoog voor een afgestudeerde) dan is je draagvlak ¤ 253,55. Wanneer je inkomen stijgt (en dat hoop ik voor je) wordt dat draagvlak steeds hoger en moet je dus meer aflossen. De IB groep heeft geen boodschap aan besteedbaar inkomen, ze kijken alleen naar belastbare inkomen (kortom je jaaropgave)
Het gaat er volgens mij nu om of de IBG je gemakkelijk een bedrag kwijtscheldt. Ik denk dat jij met die 45 euro je hele schuld wel binnen de termijn aflost.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er volgens mij nu om of de IBG je gemakkelijk een bedrag kwijtscheldt. Ik denk dat jij met die 45 euro je hele schuld wel binnen de termijn aflost.
Ik heb ooit een berekening gekregen dat ik volgens de IBG wel 300 gulden per maand kon aflossen, maar de eigenlijke aflossing kwam lager uit. Maar reken maar dat ze over een paar jaar elke cent van me betaald hebben gekregen.
Dat is heel zuur inderdaad. Mooi voor hem, maar als je inderdaad ziet hoe personen op die manier de mazen in de wet weten te benutten is het wel kut om je te bedenken dat jij zelf alles moet afbetalen, en dat bij hen een groot gedeelte kwijtgescholden wordt over een tijd...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).
Ze stellen het maandbedrag zo vast dat je net binnen 15 jaar je schuld hebt afgelost. Dan kijken ze nog of dat wel meer is dan het minimumbedrag per maand. En dan kijken ze naar je draagkracht, als je een draagkrachtmeting aanvraagt.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar. Ik ben in 2001 afgestudeerd, in 2003 begon ik geloof ik met aflossen. Dat was toen een kleine 45 euro. En dat bedrag betaal ik nog steeds, terwijl mijn belastbaar inkomen een stuk hoger is dan 26k. Maar misschien is het omdat mijn schuld niet zo hoog is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
euh..quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:13 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
26.000 euro op 20jr leeftijd... Hoe doe jij dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |