*docententoontje*quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:54 schreef thaleia het volgende:
Wie heeft het over leningen?
Of de auto is nét versleten als ze de lening hebben terugbetaald. Omdat ze door die maandelijkse termijnen geen geld meer over hadden om te sparen, moeten ze wéér een lening afsluiten voor een nieuw karretje en de cirkel is weer rond.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:30 schreef Noway666 het volgende:
Lenen voor een auto is ook leuk.![]()
De paupers die geen nagel hebben om aan hun reet te krabben, lenen zich een ongeluk om DIE, ja DIE ene ultieme kar te kopen waarmee ze zich beter voelen. Omdat dat ding toch wat duurder is, wordt hij alleen WA verzekerd, he dat is het minimum he ? Waarom meer betalen, die verzekeraars naaien je toch.
En dan rijden ze het autotje kort.![]()
ik heb internetsparen van de DSBbank 4%quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:35 schreef DJKoster het volgende:
Voor al die rijken hier:
Banken met hoge rente (deel 4)
Werkloos dus 0,0 per maand, wel elke maand omgerekend 95 euro rente erbij
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je moeder zo EXTREEM weinig verdient moet je hier ook niet komen. Hoe kom je dan trouwens aan die internet verbinding?
Maar serieus, wat doet je moeder, afwassen ofzo? En dan maar een paar uurtjes per dag?
www.monsterboard.nl gogogoquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.
Hoe liefffquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:30 schreef Qwea het volgende:
20 voor mn hond, 180 voor mezelf
quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:32 schreef exode het volgende:
met zijn 2en:
100 lange termijn sparen, ieder aparte spaarrekening bij ASN 4,25% rente
700 sparen voor de aankoop van huis gezamelijke spaarrekening bij ATB 4,5% rente
200 sparen, ieder aparte spaarrekening bij Rabo, 2,8% rente. de zogenaamde onverwachtse spaarrekening: wasmachine die kapot gaat etc etc. We stoppen over ongeveer 2 maanden want dan staat er wel ff genoeg op
Samen sparen we dus 1000 per maand en dit is afhankelijk van de uitgaven die maand meer, maar nooit minder.
Daarnaast zo vaak mogelijk op vakantie en weekendjes weg, dit wordt betaald van vakantiegeld, belastingteruggave, bonus, 13e maand en andere meevallers.
Lenen...never, ja voor een huis. Net in 3 maanden tijd een aantal grote aankopen gedaan, allemaal netjes van de spaarrekening
Wij proberen een mooie middenweg te vinden tussen sparen en genieten.
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ze werkt bij de thuiszorg. En er gaat dus iedere maand geld van de spaarrekening af. Echt dit is zó'n frustrerend topic.
Ik kan me voorstellen dat dat het bedrag is wat "vrij te besteden" overblijft na de vaste lasten.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.
kan volgens mij best hoor...als je een netto inkomen van ongeveer 1100/ 1200 euro hebt en vaste lasten van rond de 900 euro hebt ..hou je dus maar 300 euro overquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar goed, als je zelf ook 19/20 bent, dan kun je toch ook gaan werken? En die 300 euro, is dat op basis van 10 uur per week? Ik geloof nooit dat je fulltime kunt werken en dan slechts 300 euro per maand hebt. Of je moet in Vietnam wonen of zo.
Ik had het nergens over Tokkies, maar als jij je aangesproken voelt...quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:20 schreef thaleia het volgende:
Lente_Ninja, als jij een frustratie hebt over Tokkies met torenhoge schulden mag je dat best kwijt hoor, maar daar ging het natuurlijk niet over.
Er is nogal een groot grijs gebied tussen als een bezetene sparen om alle mogelijke vergezochte risico's in te dekken en op je 95e schatrijk te zijn, en telkens je salaris tot op de laatste cent opmaken en intussen toch allerlei dure leningen aan te gaan voor nieuwe auto's en hi-fi.
Ik zit ergens in dat grijze gebied, spaar heus ook wel een beetje, zodat ik deze zomer op vakantie kan en als m'n wasmachine stuk gaat, koop ik een nieuwe en ga ietsje goedkoper op vakantie.
En er loopt via m'n werk een of ander 'aanvullend pensioen en/of WAO'-gedoe, dus zelfs ik spaar een beetje 'voor later'.
Ik kan me niet inleven in mensen die krampachtig heel veel verder gaan dat, qua sparen. Dat schreef ik, en de stap van die opmerking, naar een reactie over Tokkies en schuldhulpverlening vind ik eerlijk gezegd een vrij grote
Als ik ga sparen dan zal het zijn voor mijn huis (mocht ik ooit weggaan bij m'n oudersquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:26 schreef exode het volgende:
Heel veel mensen sparen ook voor de korte termijn valt me op. Wij sparen ook voor de korte termijn: huisje kopen maar toch vooral voor de lange termijn en de onverwachtse dingen.
Vakantie sparen wij niet voor, hebben elk jaar genoeg 'meevallers' om een paar leuk op vakantie te gaan.
Kortom waar sparen jullie voor?
Idem hiero.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Ik was aan het sparen voor:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef flyck het volgende:
ik spaar in elk geval voor een huisje. gezien dat het niet meer betaalbaar is als alleenstaande kun je best een dikke pot bijeensparen dat je kan lenen. (belgie mag ja maar 1/3de van je netto loon lenen. dus je komt niet ver).
Herkenbaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
juist even bekeken: lening over 30jaar met een dergelijk bedrag -> 103.000euro. zodus... wordt nog even doorsparen....quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef avotar het volgende:
[..]
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?
daar kun je geen huisje voor kopen denk ik nee..
26.000 euro op 20jr leeftijd... Hoe doe jij dat?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:32 schreef Xith het volgende:
20 jaar, op dit moment 26,000 EUR spaargeld. En volle lening van de IB groep !
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |