Als ik ga sparen dan zal het zijn voor mijn huis (mocht ik ooit weggaan bij m'n oudersquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:26 schreef exode het volgende:
Heel veel mensen sparen ook voor de korte termijn valt me op. Wij sparen ook voor de korte termijn: huisje kopen maar toch vooral voor de lange termijn en de onverwachtse dingen.
Vakantie sparen wij niet voor, hebben elk jaar genoeg 'meevallers' om een paar leuk op vakantie te gaan.
Kortom waar sparen jullie voor?
Idem hiero.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Ik was aan het sparen voor:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef flyck het volgende:
ik spaar in elk geval voor een huisje. gezien dat het niet meer betaalbaar is als alleenstaande kun je best een dikke pot bijeensparen dat je kan lenen. (belgie mag ja maar 1/3de van je netto loon lenen. dus je komt niet ver).
Herkenbaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
-maand lange road trip door de USA; maar dat heb ik al een jaar lang ofzo.. Maar ik geef nou eenmaal niet makkelijk geld uit, ik woon op 25m2 ofzo, terwijl ik makkelijk 50m2/100m2 kan betalen, mijn jas is al 2-3 jaar oud, maar die vind ik nog goed. Mijn telefoon is nu 2-3 jaar oud, vind ik ook nog wel best.. En als ik uit ga kost dat me maar 20 EUR per nacht ofzo.
Oftewel, ik geef weinig uit, dus houdt ik meer over... Waarvoor? Tja, geen idee...
juist even bekeken: lening over 30jaar met een dergelijk bedrag -> 103.000euro. zodus... wordt nog even doorsparen....quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef avotar het volgende:
[..]
dus als je 1500 netto verdiend, mag je maar 500 euro lenen...?
daar kun je geen huisje voor kopen denk ik nee..
26.000 euro op 20jr leeftijd... Hoe doe jij dat?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:32 schreef Xith het volgende:
20 jaar, op dit moment 26,000 EUR spaargeld. En volle lening van de IB groep !
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |