idd!quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een telefoon of een groot huis zijn ook helemaal niet belangrijk.
Maar de herinnering en mooie ervaringen van reizen die draag je de rest van je leven met je mee.
Nou, heel toevallig heb ik vorige week weer eens een vaste-lasten-lijstje gemaakt en ik schrok van het feit dat mijn man's salaris (wat echt goed is met die ploegentoeslag er bij) iedere maand net voldoende is om alles van te betalen! Totdat ik tussen mijn uitgave-lijstje al die spaardingen zag staan. Bij elkaar opgeteld doen we het dus niet echt verkeerd lijkt me.......quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:00 schreef Tha_wrecka het volgende:
strak geregeld tezz! Ik ben nog maar zover dat ik ongeveer weet wat ik maandelijks naar mijn spaarrekening schuif.... maarja dat is het voordeel van huren...
Zuinig leven werkt ook wel.. Ik verbaas me er ook over dat mensen in mijn omgeving altijd maar roepen dat ze geen geld hebben.. terwijl als je er zelf gewoon een beetje op let je een aardig kapitaal kan veroorloven. En je hoeft er niets voor te laten. Alleen weten wat en waar je koopt scheelt al een hoop.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
euh..
ik heb ook een rekening met een groot bedrag, uit erfenissen en schenkingen van ouders, oma etc..
daar blijf ik mooi af en stort er regelmatig bij, voor een mooi huis later.. is toch wel leuk als je je hypotheeklasten kan halveren of meer.
Nouja, voor sommige mensen is het wel veel gevraagd om niet 5 dagen per week buiten de deur te lunchen. En dan wel klagen over het salaris natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:37 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Zuinig leven werkt ook wel.. Ik verbaas me er ook over dat mensen in mijn omgeving altijd maar roepen dat ze geen geld hebben.. terwijl als je er zelf gewoon een beetje op let je een aardig kapitaal kan veroorloven. En je hoeft er niets voor te laten. Alleen weten wat en waar je koopt scheelt al een hoop.
En wie verbied jou om zelf een eigen zaak op te zetten?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja van mij denk ik ook wel, gezien het bedrag dat er nog openstaat (en ik moet nog 11 jaar dokken). Ik ken trouwens iemand die duizenden euro schuld heeft maar niks afbetaalt. Hij heeft namelijk een eigen zaak en hij trekt daarbij zoveel kosten af, dat zijn verzamelnkomen te laag is om ook maar iets af te lossen. Heel oneerlijk eigenlijk (hij heeft er flink op los gefeest in zijn studententijd, 10 jaar gestudeerd etc. ).
Daar is eigenlijk maar een uitzondering op, en dat is als je wel een partner hebt maar zijn/haar inkomen niet mee laat tellen bij de draagkrachtmeting. En achterstallige betalingen worden ook niet kwijtgescholden, maar da's niet van een draagkrachtmeting afhankelijk (lijkt me).quote:Op zondag 27 januari 2008 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoe kom ik aan het idee dat wanneer je een draagkrachtmeting aanvraagt bij de IB-groep, het restbedrag niet na 15 jaar kwijtgescholden wordt? Dit is tenminste wat ik begrepen heb.
In de folder staat ook 'in principe na 15 jaar kwijtgescholden'.
Nee, ze blijven rente vangen, zelfs tijdens je studie... heb er zelf ook wel eens over gebeld naar de IBquote:Op zondag 27 januari 2008 12:11 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe zit het precies met die 2 jaar overgangsfase bij de IB-groep? Stel ik leen nu maximaal tegen 4,17% rente (2008 rente IBG) en zet alles op een spaarrekening met 4,50% rente (Akbank en CE Bank). Kan ik dan in de 2 jaar na mijn opleiding (de zogenaamde overgangsfase) het gehele geleende bedrag ZONDER 4,17% rente terugbetalen maar wel de 4,5% rente vangen van de bank?
Vooropgesteld uiteraard dat ik niet aan het geld kom op de spaarrekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |