Dan zou ik wel eens een staatje van jouw inkomsten en uitgaven willen zien, want jij bent een wonder.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:47 schreef Loelette het volgende:
[..]
Nee ik werk redelijk veel en ben een goede spaarder
Met het geld waarmee je hypotheek (gedeeltelijk) hebt afgelost koop je nog geen zwembroek.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:45 schreef Floripas het volgende:
Overigens een tip voor alle spaarders: spaar in eerste instantie gewoon je schulden weg, inclusief hypotheek en studieschuld. De rente daarop is doorgaans hoger dan jouw spaarrente.
Neuh, ik maak me er ook niet druk om, maar zolang mijn studieschuld meer rente kost dan een spaarrekening beurt maak ik toch echt eerst geld over naar Groningen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met het geld waarmee je hypotheek (gedeeltelijk) hebt afgelost koop je nog geen zwembroek.
Met je spaargeld kan je een zwembad in je tuin laten aanleggen.![]()
Natuurlijk heb je in principe wel gelijk. Zou mij, afhankelijk van persoonlijke financiële situatie) niet te druk maken over hypotheekschulden zo lang je niet genoeg (spaar)geld hebt om een autootje of een nieuwe CV ketel aan te schaffen zonder naar de bank/lenen.nl te moeten kruipen om je hypotheek weer op te hogen.
Een verschil is dat je je spaarbedrag altijd kunt gebruiken, een afgelost hypotheekbedrag krijg je niet zo makkelijk terug.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:45 schreef Floripas het volgende:
Overigens een tip voor alle spaarders: spaar in eerste instantie gewoon je schulden weg, inclusief hypotheek en studieschuld. De rente daarop is doorgaans hoger dan jouw spaarrente.
Zo hoort het ook vind ik. Geld opzij leggen zou je (financieel) niks moeten doen. Ik ken veel mensen die elke maand een voor hun behoorlijk bedrag naar hun spaarrekening loodsen, maar deze in de loop van de maand gewoon weer helemaal leeg plukken.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:09 schreef Leef het volgende:
Het prettige is, dat het al zolang zo is, en automatisch gaat, dat het deel van m'n systeem is. Ik reken er niet eens meer mee, ik zie het niet meer, het hoort er gewoon bij.
Valt toch wel mee? 10000 / 400 euro = 25 dus iets meer dan 2 jaartjes sparen, nou heb ik niet altijd evenveel verdiend natuurlijk, maar vakantiegeld, verjaardagsgeld etc. ben je er vrij snelquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zou ik wel eens een staatje van jouw inkomsten en uitgaven willen zien, want jij bent een wonder.
Jawel, zo had ik het eerder op mijn rekening ook. In de tijd van de gulden dat ik 200 gulden overhield op mijn lopende rekening. Met de overschakeling naar de euro hebben zij dat bedrag veranderd in 90 euro. Inmiddels na veel keren veranderen heb ik het zelfs helemaal uit staan aangezien ik nu via internet zelf wel geld overmaak naar mijn spaarrekening.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
hmm rabobank heeft dat restsparen volgens mij niet, ik zal eens bellen of dat mogelijk is want dat is eigenlijk ideaal.
Ik bedoelde eigenlijk hoe jij het voor elkaar krijgt om 400 euro per maand te sparen als je studeert als je niks krijgt van je ouders.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:35 schreef Loelette het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? 10000 / 400 euro = 25 dus iets meer dan 2 jaartjes sparen, nou heb ik niet altijd evenveel verdiend natuurlijk, maar vakantiegeld, verjaardagsgeld etc. ben je er vrij snel
Jawel hoor, ik zit nl zelf bij de Raboquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
hmm rabobank heeft dat restsparen volgens mij niet, ik zal eens bellen of dat mogelijk is want dat is eigenlijk ideaal.
Niet op je buik in elk gevalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:34 schreef Floripas het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk hoe jij het voor elkaar krijgt om 400 euro per maand te sparen als je studeert als je niks krijgt van je ouders.
kan het ook via internet op een studentenrekening? enig tipje waar ik moet zijn aan de linkerkant?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
Jawel, zo had ik het eerder op mijn rekening ook. In de tijd van de gulden dat ik 200 gulden overhield op mijn lopende rekening. Met de overschakeling naar de euro hebben zij dat bedrag veranderd in 90 euro. Inmiddels na veel keren veranderen heb ik het zelfs helemaal uit staan aangezien ik nu via internet zelf wel geld overmaak naar mijn spaarrekening.
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat als de datum van overschrijven in het weekend valt ze het al de vrijdagochtend 'afromen'.
Nee je zal het bij de bank moeten regelen. Bij internetbankieren kun je alleen een vast bedrag sparen. Niet een variabel bedrag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
kan het ook via internet op een studentenrekening? enig tipje waar ik moet zijn aan de linkerkant?
Vind ik ook, welke banken hebben allemaal restsparen ?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:19 schreef rene90 het volgende:
Ja, en als 't tegenzit vliegt 't zo 't raam uit.:')quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:09 schreef Leef het volgende:
De eerste 10 jaar wordt er voornamelijk belegd met het geld; er worden aandelen gekocht in 4 solide fondsen van het geld dat ik inleg. En het lijkt dus of ik heel weinig heb. Wat ook gunstig is voor de belastingaangifte natuurlijk..
Maar daarna gaat het vliegwiel draaien en gaat het gespaarde bedrag als het goed is snel groeien, als de beurzen een beetje meewerken.
abn amro ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:59 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Vind ik ook, welke banken hebben allemaal restsparen ?
Maar ja, dat heb je met alles.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:21 schreef Arcee het volgende:
Ja, en als 't tegenzit vliegt 't zo 't raam uit.:')
Grappenmakerquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:44 schreef assad het volgende:
16jaar
ik werk thuis als bedrijf-adviseur,site-verkoper
ik heb in een maand zo`n 6000euro binnen =[)
negeren is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Grappenmaker
In alle topics waar je ooit gepost heb heb je je verhaaltje staan. Vertel mij maar eens hoe een 16 jarige "bedrijfs adviseur" geld verdient. In detail even en welke sites je verkoopt hoe je werkt en dergelijke.
dat dusquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Grappenmaker
In alle topics waar je ooit gepost heb heb je je verhaaltje staan. Vertel mij maar eens hoe een 16 jarige "bedrijfs adviseur" geld verdient. In detail even en welke sites je verkoopt hoe je werkt en dergelijke.
Dat was idd gemeenquote:
Respect!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:44 schreef assad het volgende:
16jaar
ik werk thuis als bedrijf-adviseur,site-verkoper
ik heb in een maand zo`n 6000euro binnen =[)
Of flauwekul natuurlijk.quote:
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:08 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Of flauwekul natuurlijk.
Ik weet zelf als (web-)applicatieontwikkelaar dat d'r best leuk bedragen in deze business om gaan. Maar als je 6000 per maand wilt vangen dan zul je toch al óf een behoorlijk gat in de markt moeten hebben gevonden óf een belachelijk grote klantenbasis hebben die per maand geld naar je overmaken. Kan natuurlijk allemaal best, maar ik ken persoonlijk weinig (nou ja, eigenlijk geen) 16 (!) jarigen die al zo veel bereikt hebben, laat staan kennis van de kunst van het webdevven hebben; komt namelijk meer bij kijken tegenwoordig dan een leuk pagina`tje wat niks doet in elkaar knutselen.
6K Netto, elke maand, dat is dus geen eenmalige cash. Maar 6000*12=72K netto, bruto zo'n 120K, 2000 werkbare uren per jaar = 60 euro per uur, en 100% bezettingsgraad. Doe mij ook zulke klanten (Y)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 03:16 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.
Mwah, mensen van 16 zitten nog op school en hebben hooguit een bijbaantje als vakkenvuller en/of krantenbezorger. Sowieso kun je op zo'n leeftijd, zonder dat je eens echt van het bedrijfsleven geproeft hebt, niet super-bekwaam met een vak zijn. Okee, ik maakte ook al website`jes toen ik 11 was en waande mezelf ook al heel snel onoverwinnelijk, maar als ik nu terug kijk naar wat ik toendertijds allemaal voor bagger maakte...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 03:16 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Kan wel, 16 is inderdaad jong maar ik ken een aantal mensen die als 17/18/19 jarigen al flink gecasht hebben. Hoewel ik moet zeggen dat die assad er niet uitziet als iemand die daartoe in staat zou zijn.
Fijne definitie van sparen is dat. Basisschool style sparen voor een stuk speelgoed.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef Sport_Life het volgende:
Ga binnenkort van studentenbudget naar fulltime inkomen, zo even snel berekent zal ik dan 700-900 euro sparen de eerste paar maanden (op basis van stufi + lening en nieuwe salaris). Dat gaat dan ook wel meteen op aan een motorrijbewijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |