Vind je het niet lastig dat je als je het met een DVD doet, je nooit 100% zeker weet of je de oefeningen correct uitvoert? Mijn lerares poweryoga corrigeert mij echt regelmatig... en als ze me dan gecorrigeert heeft, weet ik ook meteen waarom...hahaha... dan 'voel' ik de oefening meestal pas echt en wordt het ineens véél moeilijker...quote:Op zondag 13 januari 2008 14:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zelf doe al een tijd aan power yoga, dit doe ik thuis aan de hand van een dvd. Ik vind het ontspannend, en na een paar keer het gedaan te hebben merkte ik verbetering in mijn lenigheid, dat stimuleert enorm! Ook is het zacht voor de gewrichten, en aangezien mijn knieën niet de "beste ter wereld" zijn, is dit een prima soort oefeningen om te doen
Bodybalance leek mij ook heel leuk, alleen zie ik het niet zitten om alleen naar een sportschool te gaan. En niemand die ik ken zou dit willen doen, maar wie weet komt het later nog eens
Thuis sporten valt inderdaad niet mee, maar als je niet veel geld hebt om een dure sportschool te betalen dan is het wel een goede optie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef rosey het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sport die mij kan helpen met mijn nek, rug en schouderklachten en toen kwam ik pilates tegen. Dankzij dit topic kwam ik ook op het idee om dvd's te bestellen! (ik ben ook student)
Ik heb de volgende dvd's besteld : Perfect pilates en wekelijkse pilates workout. Iemand ervaring met deze dvd's?? Ik ben benieuwd of het me gaat helpen en of het me gaat lukken om het vol te houden! (als ik naar de sportschool moet, voel ik me toch meer verplicht om te gaan dan als ik thuis oefeningen ga doen)
Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:50 schreef LasTeR het volgende:
Anders moet je hier een topic van maken met oefeningen, plaatjes, links etc. Ik moet ook iets leniger worden.
Omdat ik af en toe hinder ondervind met fitness en ik nogal korte spieren heb.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!
Waarom 'moet' je leniger worden??
Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:14 schreef Sleeve het volgende:
Van krachttraining krijg je inderdaad kortere spieren. Ik heb de afgelopen tien jaar ook voornamelijk krachtraining gedaan en nu merk ik met yoga echt wel dat ik véél minder lenig ben dan vroeger....
Je zou natuurlijk een paar yogalessen kunnen volgen, dan weet je of het iets voor je is. Meestal is de eerste proefles gratis, dus wat houd je tegen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:23 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...
Goedkoop is het inderdaad niet. Ik betaal nu 8 euro per les... dat is dus bijna net zoveel als mijn all-inclusive fitnessabonnement (onbeperkt).quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:29 schreef LasTeR het volgende:
Zou ik eerder een DVD bestellen aangezien fitness mij al redelijk wat kost als student zijnde haha. Zal maar eens rondkijken.
Het derde plaatje uit de tweede rij hahaa! Ik weet wel wat die wil doen!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
rechter plaatje uit de 2e kolom van boven is leuk om te doen uit verveling
[ afbeelding ]
Kijk dat biedt nou mogelijkheden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
echt niet? ik kan dan zelfs op mn knieen lopen
mss toch maar een keer een cursus gaan doen
[ afbeelding ]
cool
Ligt het aan mij of heeft die een ontzettend kleine taille?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[ afbeelding ]
grappig als je dat allemaal kan![]()
Biedt ook mogelijkheden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee gewoon een enorme reet
bronquote:Power Yoga Flow is een zeer intensieve vorm van yoga, waar asana’s zonder stoppen in een energetisch ‘flow’ verbonden worden. Power Yoga Flow is afgeleid van Ashtanga yoga, een traditionele vorm van yoga die ongeveer 5000 jaar oud is. Deze dynamische vorm van yoga is rond 1970 door David Williams naar het westen gebracht.
Het verschil tussen Power Yoga Flow en Ashtanga Yoga is de duur van de serie. Power Yoga Flow is een verkorte en aangepaste versie van de primary en secondary series van Ashtanga Yoga.
Power Yoga Flow:
* oefent en vormt elke spier
* verbetert de conditie
* maakt het lichaam strakker, jonger en leniger
* reinigt het lichaam door afvalstoffen te elimineren
* verbetert de lichaamshouding
En dit is maar het topje van de ijsberg …
De Power Yoga flow werkt dieper op je in en schept mentale veerkracht en balans in het leven. Er goed uitzien is niet het belangrijkste, je goed in je vel voelen helpt je pas vooruit! Niet te verwonderen dat celebrities zoals Jennifer Lopez, Madonna, en Sting gepassioneerd zijn door Power Yoga.
Power Yoga Flow verandert je leven en dit hoef je niet zomaar aan te nemen … ervaar het zelf!
Je hóeft ook niet zo ontzettend lenig te zijn voor yoga! Dat is een misvatting die veel mensen hebben doordat je op plaatjes natuurlijk altijd mensen ziet die zich op allerlei ingewikkelde manieren dubbel kunnen vouwen.... Wat je vaak niet ziet is dat deze mensen dit ook niet konden toen ze jaren geleden begonnen met yoga.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:43 schreef rosey het volgende:
haha jeetje wat een ontzettend lenige mensen! Zo ben ik helemaal niet, ik heb ook te korte spieren en vaker last van gewrichten enzo! Ik had ook begrepen dat pilates wel een "softere" manier was om spieren te trainen dan andere sporten, maar als ik zo die plaatjes zie! haha
Maar inderdaad Sleeve zodra de dvd's binnen zijn ga ik proberen om 's ochtends wat aan pilates te doen, dat werkt beter dan 's avonds denk ik
Het geduld er niet voor, hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:21 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
bron
Ik vind het wel interessant allemaal. Alleen heb ik er zelf het geduld niet voor.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is voor mij ook een reden om les te nemen! Je kan tenslotte zelf vaak niet zien of je de houding op de juiste manier uitvoert... Helaas heeft alleen niet iedereen het geld natuurlijk om lessen te betalen... ik betaal zelf 8 euro per keer en vind dat behoorlijk prijzig.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinkenquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
Ik betaal inderdaad ook 9 euro als ik per les betaal, en 8 euro als ik ineens 10 lessen koop, maar dan moet ik wel elke week gaan. Als je het vergelijkt met een onbeperkt abonnement bij een luxe sportschool is het echt wel duur. Maar ik heb het er wel voor over omdat het gewoon inderdaad echt werkt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:57 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinken![]()
Het is ook duur, vind ik. Ik betaal 9 euro per les. Gelukkig wel echt per les, dus redelijk vrijblijvend. Ik sla dan ook regelmatig een week over als het niet zo uitkomt. En doe het toch vooral thuis maar de lessen zijn echt wel goed en handig.
Je hoeft er inderdaad niet lenig voor te zijn, ik zat zelfs helemaal op slot toen ik voor het eerst ging. Maar dat is echt een stuk minder geworden. De oefeningen doen hun werk, zoals ze dan zeggen. Maar het is wel zo. Yoga is tof.
Ik ben overigens ook een keer naar een poweryoga les geweest in de sportschool en dat was echt heel anders vond ik. Daar heb je niet zo veel geduld voor nodig....
Is het ook niet beter geworden in dat jaar?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe nu ruim een jaar hathayoga.
Maar ik moet zeggen anders dan dat het fijn is om een soort van "sport" te doen, doet het me weinig.
Dan lig/zit/sta ik daar en legt de leraar uit hoe het moet, wat ik moet doen en dat lukt dan voor geen meter. Dan komt hij helpen en duwt/trekt me zonder problemen in de juiste houding. En dan denk ik jaaahaaa das leuk, maar dat moet ik zelf ook kunnen....'
Maar goed, ik heb over het algemeen geen idee wat ik met mijn eigen lijf aanmoet, dus het ligt meer aan mn eigen lijf dan aan de yoga.
Ik krijg overigens na afloop geen thee! Maar ik betaal dan ook maar 25 euro per maand.
quote:Op zondag 10 februari 2008 21:33 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Is het ook niet beter geworden in dat jaar?
Bepaalde oefeningen worden toch regelmatig herhaald, kan je je dan ook niet herinneren wat je bij een bepaalde oefening moest doen?
Mijn yogadocente corrigeert me ook regelmatig, maar dat zijn dan kleine correcties waardoor de houding nèt iets zwaarder of moeilijker wordt.
Legt jouw docent dan heel slecht uit wat de bedoeling is ofzo?
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:08 schreef Luchtbel het volgende:
Merk je helemaal geen vooruitgang dan?
Misschien moet je vragen of de docent je niet meer wil helpen? Of in ieder geval je niet in de juiste houding moet zetten maar in plaats daarvan aanwijzingen geven? Hier wordt het volgens mij sowieso niet gedaan. Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als er aan me gezeten werd en ik heb echt wel gedoe met m'n lijf maar hier heb ik toch wel wat aan. Dus het hoeft niet eens aan jou te liggen......Dat met die thee, da's dan wel weer echt lullig
Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wil waarschijnlijk met een vriendinnetje "op" yoga gaan... Maar welke variant kun je dan het beste nemen? Wij zijn beide al vrij sportief/lening met conditie en krachtDus om tussen de oudjes te liggen zie ik dan niet zo zitten (Sorry
)
Zag hier 1 mooie yoga zaal maar wel 11 euro per lesEn ik doe ook al een andere sport dus dat wordt een beetje.. duur !
Dat je docent je af en toe een 'duwtje in de juiste richting' geeft lijkt me vrij normaal hoor! Als je half op de kop staat is het tenslotte moeilijk om te zien of je het wel goed doet.....quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
Mwaaah ik merk wel wat voortuitgang hoor. En het ligt ook echt niet aan de docent. Hij legt het altijd heel helder uit en soms "duwt" hij je in een bepaalde houding, zodat je voelt wat de bedoeling is. Andere keren geeft hij alleen aanwijzingen, of raakt hij de plek aan waar het anders moet zeg maar, zonder dat hij je daarmee echt in de houding duwt, gewoon als aanwijzing.
Ik mis gewoon een soort van steekje in de verbinding naar mn lijf. Ik ben gewoon een stijve hark. Het duurt heel lang voor het kwartje valt.
De ene keer gaat het beter dan de andere keer, voornamelijk afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit. Als ik slecht in mijn vel zit is het helemaal lastig die klik met mijn lijf te vinden zeg maar.
Ja ga zeker rondkijken!quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:12 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....
Kijk en vraag gewoon even goed rond in je omgeving!
Je kan ook kijken of er in de buurt Bodybalance wordt gegeven, dat is een combinatie van Yoga, Tai Chi en Pilates en ook heel leuk!
Wel even laten weten wat je bent gaan doen en hoe het bevalt hè?
Viel je de hele les bijna in slaap, of alleen bij de eindontspanning?quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ga zeker rondkijken!
Bodybalance heb ik al eens gedaan en ik viel bijna in slaap
Ik snap het denk ik wel hoor, ik heb er ook (weleens) last van. Maar toen ik begon met yoga zat ik midden in een depressie en stond ik helemaal niet meer in contact met mezelf en mijn lijf. Dat is na verloop van tijd, ook door yoga, wel iets beter geworden. Niet altijd maar daar gaat het nu niet om, ik begrijp in ieder geval dat het soms lastig is die klik te vinden. Ik doe ook aan ballet en daar heb ik dat gevoel vaak sterker ook omdat ik me dan vaak moet verplaatsen in de ruimte en dat is dan wel heel rot. Ik vroeg het vooral omdat het toch jammer is als je het gevoel hebt dat het niet helemaal lekker loopt toch.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
Mwaaah ik merk wel wat voortuitgang hoor. En het ligt ook echt niet aan de docent. Hij legt het altijd heel helder uit en soms "duwt" hij je in een bepaalde houding, zodat je voelt wat de bedoeling is. Andere keren geeft hij alleen aanwijzingen, of raakt hij de plek aan waar het anders moet zeg maar, zonder dat hij je daarmee echt in de houding duwt, gewoon als aanwijzing.
Ik mis gewoon een soort van steekje in de verbinding naar mn lijf. Ik ben gewoon een stijve hark. Het duurt heel lang voor het kwartje valt.
De ene keer gaat het beter dan de andere keer, voornamelijk afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit. Als ik slecht in mijn vel zit is het helemaal lastig die klik met mijn lijf te vinden zeg maar.
Dan heb je misschien meer geluk bij poweryoga inderdaad en dan is het nog afhankelijk van de groep hoe snel het allemaal gaat.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik viel in slaap omdat de oefeningen zo makkelijk warenNiet echt een uitdaging
Eindonstspanning vond ik wel relaxt
Dan kan je ook gerust hatha yoga gaan doen. Een beetje een goede docent ziet direct als het je te makkelijk afgaat en zal je dan tips geven om een oefening moeilijker te maken. Bij bodybalance gaat dat natuurlijk niet omdat het altijd in een grote groep is en een 'vast programma'.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik viel in slaap omdat de oefeningen zo makkelijk warenNiet echt een uitdaging
Eindonstspanning vond ik wel relaxt
Doen jullie dan een houding net zo lang tot je 'm kunt ofzo? Ik krijg elke les andere houdingen, die komen dan een aantal lessen later weer een keer terug. De hoofdstand heb ik nu twee keer moeten doen, ik kan nog niet helemaal uit mezelf omhoog.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:32 schreef SharkPB het volgende:
Wij zijn nu bezig met de hoofdstand. Nog even en ik kan met yoga indruk maken op mijn vrienden
Bikram yoga op de Ceintuurbaan. Niet in het centrum maar wel vlakbij. De yoga die daar gedaan wordt is in een verwarmde ruimte, erg lekker.quote:Op maandag 1 december 2008 14:00 schreef linebear het volgende:
ik wil het ook oppakken.... weet iemand toevallig een goed 'yoga centrum' in Amsterdam !?
Niet moeilijk, want het gaat niet om het gracieuzequote:Op maandag 8 maart 2010 21:08 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Hoe moeilijk is het voor een man om te beginnen met Yoga? Mijn lichaam is in ieder geval niet gebouwd om gracieus en soepel te bewegen, maar het lijkt me wel ideaal om iets constructiefs voor mijn rug te doen.
Als het niet heel moeilijk is toch maar eens een proefles proberen. Het ergste dat kan gebeuren is dat mijzelf tegen gereduceerd tarief voor schut zetquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Niet moeilijk, want het gaat niet om het gracieuzeDus ik zou het gewoon proberen
Het is juist een hele relaxte en ontspannen vorm van bewegen
Het is voor iedereen lastig in het begin, maar maak je daar geen zorgen om! Iedereen is ooit eens begonnenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Als het niet heel moeilijk is toch maar eens een proefles proberen. Het ergste dat kan gebeuren is dat mijzelf tegen gereduceerd tarief voor schut zet.
Nou ja, ik zet mezelf ook regelmatig "voor schut" maar daar kijken de meeste mensen niet naar. Je bent namelijk te veel met je eigen ding bezigquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Als het niet heel moeilijk is toch maar eens een proefles proberen. Het ergste dat kan gebeuren is dat mijzelf tegen gereduceerd tarief voor schut zet.
Ik ookquote:
Yoga ga je pas merken na een aantal weken oefenen..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:00 schreef Riana_Luna het volgende:
Ik heb een spel voor op de wii waar ook yoga en pilates in zit. Maar nu heb ik dat zo'n uurtje gespeeld en merk ik toch wel dat ik totaal niet lenig ben.. waardoor ik weer neig om er mee te stoppen..
GotC!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is voor iedereen lastig in het begin, maar maak je daar geen zorgen om! Iedereen is ooit eens begonnen
Doe je een keer met me mee?quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dat het originele formaat groter is
Nee bedankt. Snap niet dat sommige mensen zo doorslaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.
Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie. En diverse methodes om je lichaam te reinigen. Zo heb ik al een keer of drie mijn slokdarm gereinigd, door ongeveer twee liter lauw, zout water te drinken, en dat weer uit te kotsen. Jaja. En vanmorgen heb ik "shank prakshalana" gedaan; dan drink je een flinke beker zout water, doe je bepaalde oefeningen, drink je weer, oefeningen, etc. Daar ga je mee door tot het zoute water er aan de andere kant weer uit komt. Klinkt ranzig maar het is een uitstekende reiniging; je hele darmstelsel spoel je schoon. Iemand anders dat wel eens gedaan?
Hele mooie tactiek om een zout-intoxicatie op te lopen, en als je daarna te snel rehydreert is hersenschade ook niet uitgesloten.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens yoga opgepakt. En nu meteen goed. Ik zit nu in India (Goa) en heb zo'n echte guru gevonden, inclusief lange baard enzo. Toffe vent, en hij weet meer dan de meeste yoga-docenten die ik in Nederland heb gehad. Het maakt toch een verschil of je het vak in een paar maanden in een ashram hebt geleerd, of dat het je met de paplepel is ingegoten.
Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie. En diverse methodes om je lichaam te reinigen. Zo heb ik al een keer of drie mijn slokdarm gereinigd, door ongeveer twee liter lauw, zout water te drinken, en dat weer uit te kotsen. Jaja. En vanmorgen heb ik "shank prakshalana" gedaan; dan drink je een flinke beker zout water, doe je bepaalde oefeningen, drink je weer, oefeningen, etc. Daar ga je mee door tot het zoute water er aan de andere kant weer uit komt. Klinkt ranzig maar het is een uitstekende reiniging; je hele darmstelsel spoel je schoon. Iemand anders dat wel eens gedaan?
Tot zover klinkt het echt geweldig! Alleen dat reinigen dat spreekt me niet echt aan.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:35 schreef Farenji het volgende:
Ik doe het wel intensief. Twee keer per dag anderhalf uur zweten onder leiding van de swami. 7 dagen per week. En als je zo intensief ermee bezig bent kun je ook de andere aspecten van yoga behandelen. Het is niet alleen ledematen-punniken, rekken, strekken en balanceren. Ook verschillende vormen van ademhaling en meditatie.
{...}
Je neemt het zout in het water niet op maar het gaat, dankzij de oefeningen die je doet, rechtstreeks naar beneden. Door het osmotisch effect onttrekt het vocht aan je lichaam (dat gewoon mee komt naar buiten), dus genoeg water drinken naderhand is wel van belang. Je moet binnen een uur na de reiniging ook wat eten, omdat het niet goed is om je darmstelsel helemaal leeg te laten. En aan dat voedsel zitten bepaalde eisen. Bijv goed doorgekookte rijst met wat boter en wat gekookte groenten.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hele mooie tactiek om een zout-intoxicatie op te lopen, en als je daarna te snel rehydreert is hersenschade ook niet uitgesloten.
Ja, stel je dehydreert je lichaamscellen dus, en daarna ga je drinken. Dan nemen die door osmose opeens veel water of en zwellen enorm. Als dit in je hersenen gebeurt krijg je neurologische klachten.quote:Op donderdag 9 december 2010 06:17 schreef Farenji het volgende:
Door het osmotisch effect onttrekt het vocht aan je lichaam (dat gewoon mee komt naar buiten), dus genoeg water drinken naderhand is wel van belang.
Ja, dat moet je doen. Ik heb ook mannen bij mij in de les, en dat zijn toch echt gewoon alpha mannetjes hoor.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:43 schreef RobBor het volgende:
Ik doe thuis ook wel eens wat yoga-oefeningen voor mijn rug, en het werkt echt goed!!
Nu wil ik wel graag in de sportschool Pilates gaan proberen, maar dan ben ik de enige man daar in de groep![]()
Moet me er toch maar overheen zetten denk ik
Op de les pilates die ik gevolgd heb zaten vooral vrouwen en 1 man. Een klein gebogen oud mannetje. Op straat zou je hem bijna helpen oversteken zeg maar.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:27 schreef RobBor het volgende:
ach wat, ik ga het gewoon proberen. Zo erg kan het niet zijn als man in een ruimte met allemaal lenige vrouwen![]()
Door die paar oefeningen wat ik al doe ben ik overtuigd van het goede effect
Dat is echt gaaf om te zienquote:Op donderdag 9 december 2010 12:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Op de les pilates die ik gevolgd heb zaten vooral vrouwen en 1 man. Een klein gebogen oud mannetje. Op straat zou je hem bijna helpen oversteken zeg maar.
en lenig dat die man was!![]()
Was echt leuk om te zien.
Mijn god je kan ook overdrijven zeg.quote:Op donderdag 9 december 2010 08:51 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja, stel je dehydreert je lichaamscellen dus, en daarna ga je drinken. Dan nemen die door osmose opeens veel water of en zwellen enorm. Als dit in je hersenen gebeurt krijg je neurologische klachten.
Verschijnsel is bijvoorbeeld bekend bij biggetjes waar in de winter de watervoorziening (tijdelijk) bevroren is. Ze dehydreren dan en als de veehouder dan opeens de watervoorziening fixed gaan ze drinken en liggen ze binnen no time trappelend en in opithotonus op de grond.
Er is maar 1 manier om daar achter te komen. Ervaring is de enige leermeester.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:22 schreef DarkElf het volgende:
dat zout water drinken etc vind ik trouwens toch wat minder gezond klinken hoor , t zal wel 'fris' voelen enzo maar ik vraag mij af of zoiets echt goed is voor je.
nee dank je, ik heb een nierziekte en iets zegt mij dat dit funest is voor mijn nierenquote:Op donderdag 9 december 2010 15:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er is maar 1 manier om daar achter te komen. Ervaring is de enige leermeester.
Vroeger dacht men ook dat douchen zeer slecht voor je is: "doe dat zeker niet vaker dan een paar keer per jaar en alleen als het echt moet!"
Ik yoga trouw elke week. Op een yogaschool. Ik denk dat je de basis wel thuis kunt doen, maar zou zelf altijd twijfelen of ik het wel goed doe. In yogaklas kan mijn lerares mijn houding net subtiel veranderen zodat ik hetgeen wat ik moet voelen ook daadwerkelijk voel. En dat is bij sommige houdingen qua gevoel en effect een wereld van verschil. Ik ben flexibel en kan makkelijk in diverse yogahoudingen staan, maar de kunst zit 'm in precies die houding te pakken krijgen die je ook echt verlengt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:22 schreef Seven. het volgende:
Niemand meer bezig met yoga?
Mijn zus suggereerde dat ik de downward facing dog ook makkelijk in het park kan oefenen.
Ik ga eerst thuis proberen of ik het leuk vind. Zeker wel bereid om één van de sessies tijdens een les te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik yoga trouw elke week. Op een yogaschool. Ik denk dat je de basis wel thuis kunt doen, maar zou zelf altijd twijfelen of ik het wel goed doe. In yogaklas kan mijn lerares mijn houding net subtiel veranderen zodat ik hetgeen wat ik moet voelen ook daadwerkelijk voel. En dat is bij sommige houdingen qua gevoel en effect een wereld van verschil. Ik ben flexibel en kan makkelijk in diverse yogahoudingen staan, maar de kunst zit 'm in precies die houding te pakken krijgen die je ook echt verlengt.
En daarbij vraag ik me af of je dat uit een boek of dvd haalt.
Hehe, kan ik wel een paar maanden doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:17 schreef Copycat het volgende:
Dat is best aardig. Ik betaal 36,50 per maand, voor een les in de week.
Probeer anders eens op verschillende plekken een gratis proefles uit. Negen van de tien studio's biedt die service.
OK, weekje later dus. Ik ben er klaar voor.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:12 schreef Seven. het volgende:
Ik ga zaterdag een matje en een dvd halen.
Tuurlijk. Maar nu is het zomerstop en ik wil toch graag beginnen.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:48 schreef Farenji het volgende:
Ik zou je een docent aanraden. Ik heb mijn twijfels of je yoga van een boek of dvd goed kan leren.
mijn pa ( iets ouder publiekquote:Op donderdag 29 december 2011 07:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Even de zoveelste kick van dit topic...
Heeft iemand goede ervaringen met yogalessen in de omgeving Den Haag? Liefst een niet al te zweverige sfeer met een wat jonger publiek (zeg rond de 30) en waar je als man niet compleet voor lul loopt...
Is je enkel inmiddels hersteld, ben je begonnen met yoga?quote:Op zaterdag 17 september 2011 02:40 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, ik ga me opgeven zodra mijn enkel hersteld is. 4 weken geleden verzwikt, nog steeds niet in orde.
Nee, eerst verhuizen maar het zit nog steeds in mijn achterhoofd dus ik ga me in mijn nieuwe woonplaats wel aanmelden! Nog 3 maandjes. En in het nieuwe jaar ook weer beginnen met hardlopen.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Is je enkel inmiddels hersteld, ben je begonnen met yoga?
Ergens heb ik het gevoel dat het er nooit van gaat komen... je hebt last van YOG. (yoga ontwijkend gedrag).quote:Op donderdag 29 december 2011 12:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, eerst verhuizen maar het zit nog steeds in mijn achterhoofd dus ik ga me in mijn nieuwe woonplaats wel aanmelden! Nog 3 maandjes. En in het nieuwe jaar ook weer beginnen met hardlopen.
Dat heb ik trouwens ondervonden, hahahaha, shit wat een spierpijn overal na een minuut of 10 met DVD.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:48 schreef Farenji het volgende:
Ik zou je een docent aanraden. Ik heb mijn twijfels of je yoga van een boek of dvd goed kan leren.
Spierpijn is heel normaal, dat krijg je ook met een docent wel, gegarandeerd, overal, ook op plekken waarvan je niet wist dat je daar spieren hebt.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat heb ik trouwens ondervonden, hahahaha, shit wat een spierpijn overal na een minuut of 10 met DVD.
Waarom zou je als man compleet voor lul lopen in een yogastudio?quote:Op donderdag 29 december 2011 07:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Even de zoveelste kick van dit topic...
Heeft iemand goede ervaringen met yogalessen in de omgeving Den Haag? Liefst een niet al te zweverige sfeer met een wat jonger publiek (zeg rond de 30) en waar je als man niet compleet voor lul loopt...
Compleet voor lul lopen is misschien niet het juiste woord. Het gaat er meer om dat ik geen zin heb om als enige man tussen 20 huisvrouwen te yogaen. Het kan goed gaan, maar ook een vervelend sfeertje opleveren.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom zou je als man compleet voor lul lopen in een yogastudio?
Het publiek is niet van het sportscholenpetje-soort.
Die in de zoutmanstraat is me nog nooit opgevallen, terwijl ik daar wel regelmatig langs ren. Op de Laan van Meerdervoort zag ik er een, misschien ga ik daar ook eens kijken.quote:Op donderdag 29 december 2011 07:46 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mijn pa ( iets ouder publiek) doet yoga bij de plaatselijke sportschool..in den haag
verder zit er in de zoutmanstraat ook een yoga tentje.. die wel ok schijnt te zijn
maar erg hip is het in den haag nog niet ( zoals bv in A'dam)
En? Die vrouwen lieten je gewoon in je waarde?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:45 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn eerste yogales zit er op... Overal spierpijn
Het beviel prima, wel een stuk zwaarder dan ik verwacht op. Ik heb nu al zin in volgende week.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
En? Die vrouwen lieten je gewoon in je waarde?
Hoe beviel de les? Ik voel mijn spieren trouwens ook nog steeds ... van de les van afgelopen maandag.
Nee ik adem heel rustig. Misschien doe ik dan toch iets fout.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:00 schreef Farenji het volgende:
Je zit toch niet te hyperventileren? Blijf vooral rustig ademen, ga niet overdrijven.
Maar wat doe je dan precies?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nee ik adem heel rustig. Misschien doe ik dan toch iets fout.
neequote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:53 schreef Farenji het volgende:
Krijg je tijdens je dagelijks zittend beroep ook tintels in je hoofd?
haha, ach ik vind het prima voelen, beetje warm ook.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef Farenji het volgende:
Als die tintels in je hoofd lekker zijn, dan doe je het goed.
Went vanzelf. Mijn gemiddelde sessie duurt een uur of anderhalf.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:19 schreef eleusis het volgende:
Ik wil ook wel eens. Ik doe wel thuis een 10 minuten routine. Het is een goeie brein-leegmaker. Meer dan 10 min lijkt me wel hels
Smal houden en bij je zij houden?quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:11 schreef Seven. het volgende:
Ik merk dat ik het gevoel de hele week zo'n beetje heb kunnen vasthouden, die relaxtheid van omgaan met de dingen die op je afkomen. Ik heb de meest gigantische kutweek ever achter de rug op mijn werk maar als het even te kut werd allemaal: adem in.... adem uit... en dan voel ik me weer OK. Ook thuis veel geduldiger, ik heb gewoon de zen knop ingedrukt of zo.
Fysiek ook zeer heilzaam, minder last van mijn rug. Kan niet wachten tot dinsdag!
Trouwens, ben ik de enige die moeite heeft met downfacing dog en dan door je knieen om op je buik te gaan liggen:ik weet niet wat ik dan met mijn armen moet doen
Eerst je heupen naar voren tot in plank, daarna langzaam je armen buigen, ellebogen dicht naast je lijf houden. Google op Chaturanga, uitleg genoeg te vindenquote:Op maandag 8 oktober 2012 00:11 schreef Seven. het volgende:
Ik merk dat ik het gevoel de hele week zo'n beetje heb kunnen vasthouden, die relaxtheid van omgaan met de dingen die op je afkomen. Ik heb de meest gigantische kutweek ever achter de rug op mijn werk maar als het even te kut werd allemaal: adem in.... adem uit... en dan voel ik me weer OK. Ook thuis veel geduldiger, ik heb gewoon de zen knop ingedrukt of zo.
Fysiek ook zeer heilzaam, minder last van mijn rug. Kan niet wachten tot dinsdag!
Trouwens, ben ik de enige die moeite heeft met downfacing dog en dan door je knieen om op je buik te gaan liggen:ik weet niet wat ik dan met mijn armen moet doen
Die hebben ze ook op sportscholen, zijn ook vrij kort.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:26 schreef outcast_within het volgende:
Ik zoek een goedkope budget yoga mat voor kort gebruk buiten.
Zou dit iets zijn? http://www.campz.nl/280418.html
Goed genoeg dus? scheelt weer 5 euro of 20.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 06:55 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Die hebben ze ook op sportscholen, zijn ook vrij kort.
Belangrijk van een yogamat is dat ie niet glijdt over een gladde vloer, en dat je voeten/handen genoeg grip hebben, ook als je zweet. Als je tijdens een lastige asana wegglijdt kun je je lelijk bezeren...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:06 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Goed genoeg dus? scheelt weer 5 euro of 20.
Voor mij is deze veel te kort, ik kan er bijv geen downward dog op doen en met handen en voeten op het matje blijven. Bovendien zijn ze glad en veel te dik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:06 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Goed genoeg dus? scheelt weer 5 euro of 20.
+1quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Voor mij is deze veel te kort, ik kan er bijv geen downward dog op doen en met handen en voeten op het matje blijven. Bovendien zijn ze glad en veel te dik.
Als je deze post als enige leest zonder te weten wat de vraag was, levert dat wel een klein WTF-momentje op.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Voor mij is deze veel te kort, ik kan er bijv geen downward dog op doen en met handen en voeten op het matje blijven. Bovendien zijn ze glad en veel te dik.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:06 schreef Seven. het volgende:. Balans: ver te zoeken, ik lag al bijna bij de buurvrouw op de mat
!
De handstand kan ik (nog) niet, de hoofdstand wel. Deze dus:quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:22 schreef Seven. het volgende:
Echt knap hoor, hoe lang duurde het voor je de handstand kon?
Ja! die kan ik ook. Ik ben nu vijf maanden bezig. Na drie en een halve maand, kwam ik omhoog, tegen de muur. Nu gebruik ik de ene keer wel de muur, de andere niet, zodat ik die balans beter voel. Ik kan alleen nog niet met benen recht naar beneden. Naar boven ook niet altijd trouwensquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
De handstand kan ik (nog) niet, de hoofdstand wel. Deze dus:
[ afbeelding ]
Daar heb ik wel een paar maanden op moeten oefenen. Het moeilijkste is om je benen omhoog te krijgen en dan de balans te vinden. Het is een heel bizar gevoel als je de balans dan opeens vindt, alsof je valt - en dat is dan ook wel een aantal keer gebeurd.
Het is een superkrachtige oefening die je niet moet doen vlak voordat je gaat slapen want je krijgt er zoveel energie van dat je voorlopig niet meer in slaap komt
Later als ik groot ben...over een jaar of tien ofzoquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:58 schreef Farenji het volgende:
Ben de afgelopen week de schorpioen-asana aan het oefenen. Ik vind dat toch een van de mooiste asana's maar het is ook een verrekt moeilijke. Veel moeilijker dan de hoofdstand of de boog die ik inmiddels wel goed beheers (na veel oefenen). Je hebt heel veel kracht in je schouders/armen nodig, en goede balans en flexibiliteit, zeker als je de volledige variant wil doen:
[ afbeelding ]
Voorlopig hou ik het bij de onderarm-balans, en ik oefen tegen een muur. Dat is al lastig genoeg. Om mijn voeten op mijn hoofd te zetten zie ik nog echt niet gebeuren. Maar ja, er zijn zoveel houdingen die eerst onmogelijk leken en nu binnen mijn bereik liggen, dus ik heb goed vertrouwen dat het me zal lukken. Ooit.
Ben ik ook benieuwd naar. Ik zou er het geduld niet voor hebbenquote:Op zaterdag 10 november 2012 16:55 schreef Farenji het volgende:
Heb je bewust voor kundalini gekozen of was dat meer toeval?
Vinyassa is 'een flow' die in meerdere stijlen voorkomt. Het zijn eigenlijk halve zonnengroeten. Na elke Ashstanga (power) yoga houding volgt een vinyassa. Hoe dat bij de rest zit weet ik nietquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:29 schreef Seven. het volgende:
Kan iemand mij de verschillende stijlen eens uitleggen?
Kundalini is blijkbaar het meest gericht op meditatie.
Vinyasha is meer een soort poweryoga
Bikram is in een verwarmde ruimte, hoe zit het daar met meditatie?
Geen idee wat Hatha inhoudt!
Ja, video is tof. De primary's doe ik ookquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:07 schreef Copycat het volgende:
De complete first series die ik doe bij poweryoga. Lang niet zo goed, maar wel met een beter geklede docente.
die mensen zijn wel extreem flexibelquote:Op zaterdag 10 november 2012 19:07 schreef Copycat het volgende:
De complete first series die ik doe bij poweryoga. Lang niet zo goed, maar wel met een beter geklede docente.
Dat! "Practice and all will come", zegt deze man altijdquote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef Copycat het volgende:
Het zijn echt prachtige flows. Duurt nog jaren voor ik ook maar enigszins in de buurt kom, ben ik bang. Heel vele jaren.
Die mat ziet er idd wel goed uit ja! Ik heb deze:quote:Op maandag 7 januari 2013 09:33 schreef Farenji het volgende:
Omdat in mijn huidige mat gaten begonnen te vallen heb ik een mooie nieuwe mat gekocht. Erg fijne mat, het schijnt dat deze mat een leven lang meegaat, als ik de verhalen mag geloven. En vanaf deze week ga ik na een lange tijd thuispractice weer lessen volgen; deze week eerst wat proeflessen en dan kiezen tussen ashtanga, sivananda en "intensive" yoga.
Dankjewel voor je uitleg en ja, ik hou ook wel van een intensieve yoga work-out, maar een meditatie op het eind vind ik altijd wel fijn. Sporten doe ik gratis bij een gezondheidscentrum, en ik vind 10 euro per les toch wel erg prijzig als student zijnde. Misschien dat ze ergens voordeligere tarieven hebben voor studenten, zal eens rondkijken op internet. Nadeel is dat ik in het oosten won en er hier gewoon veel minder aanbod is dan in de Randstad.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:56 schreef Farenji het volgende:
Ik hou wel van een beetje goede workout, dus "intensive yoga" spreekt me wel aan. Ashtanga is ook wel intensief; power yoga is daarvan afgeleid. Ik ken de meeste van de asanas uit de ashtanga primary series wel maar nog niet allemaal en ik heb het nog nooit echt beoefend. Sivananda yoga heb ik nog geen enkele ervaring mee dus ik ben erg benieuwd hoe dat is, maar de omschrijving is wel ok. Ik ga het overigens hier doen. Kost minimaal 40 euro per maand voor 1 les per week; een fitness-abo is goedkoper maar yoga is veel toffer natuurlijk.
Mijn ervaring is dat je na een paar weken eruit geweest te zijn er toch wel weer even moet inkomen. Maar als je het weer een paar gedaan hebt, dan zit je er wel weer in meestal. Veel plezier vanavond!quote:Op maandag 7 januari 2013 12:49 schreef Copycat het volgende:
Vanavond na twee weken kerstvakantie weer les in de studio. Zal mij benieuwen of ik weer even 'gemakkelijk' de Schorpioen (wel tegen de muur, hoor) en de hoofdstand kan doen.
Het was erg tof. Je kon vragen stellen over wat te doen bij een stom lijf dat anders werkt en over hoe om te gaan met blessures. Ook heeft hij zich gericht op het perfectioneren van een aantal asana's. Sindsdien begrijp ik asana's veel beter en ben ik al weer een stuk verder gekomen. Ik zou zo'n workshop iedereen aanraden. Ik ga zeker weer als hij weer in Nederland komt. Ook wil ik graag naar Kino Macgregor. Hopelijk komt zijn nog eens in de buurtquote:Op maandag 7 januari 2013 08:26 schreef Sylvana het volgende:
*schopje*
Hoe was je workshop An?
Ik ben het jaar goed begonnen door weer elke ochtend aan yoga te doenIk ben langzaam aan het opbouwen, doe nu alleen een serie van 6 asana's om te ontwaken. Hierna ga ik uitbreiden met een serie van 20 minuten (12 asana's) en het uiteindelijke doel is een serie van 45 minuten (21 asana's)
(ik doe het gewoon uit een boekje, maar voor mijn blog had ik maar even wat video's gezocht)
Klinkt goedquote:Op maandag 7 januari 2013 22:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Het was erg tof. Je kon vragen stellen over wat te doen bij een stom lijf dat anders werkt en over hoe om te gaan met blessures. Ook heeft hij zich gericht op het perfectioneren van een aantal asana's. Sindsdien begrijp ik asana's veel beter en ben ik al weer een stuk verder gekomen. Ik zou zo'n workshop iedereen aanraden. Ik ga zeker weer als hij weer in Nederland komt. Ook wil ik graag naar Kino Macgregor. Hopelijk komt zijn nog eens in de buurt
Daar heb ik juist met hot&fit helemaal geen last van! Na zwemmen vond ik dat inderdaad ook vervelend, maar hiervan ben ik zo 'doorgewarmd' dat het uren duurt voor ik het weer koud heb.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitleg en ja, ik hou ook wel van een intensieve yoga work-out, maar een meditatie op het eind vind ik altijd wel fijn. Sporten doe ik gratis bij een gezondheidscentrum, en ik vind 10 euro per les toch wel erg prijzig als student zijnde. Misschien dat ze ergens voordeligere tarieven hebben voor studenten, zal eens rondkijken op internet. Nadeel is dat ik in het oosten won en er hier gewoon veel minder aanbod is dan in de Randstad.
@PPP: Die Hot&Fit yoga lijkt mij ook wel wat ja, idd lekker opwarmen in de winter. Alleen wel jammer als je dan weer door de kou naar huis moet. Vind ik ook altijd zo vervelend na het zwemmen, heb je lekker in het bubelbad/stoombad/sauna gezeten en dan moet je weer op de fiets door de kou naar huis heen.
Veel succes en plezier weer vanaf vandaag dan
Je kan beginners cursussen doen in Portugal b.v. Moet je maar even zoeken op internet op b.v. http://www.best-yoga-retreats.com of http://www.pureflowmotions.comquote:Op donderdag 9 december 2010 13:07 schreef DarkElf het volgende:
Yoga is in de basis een manier om je lichaam je geest en je gevoel te leren beheersen volgens mij en heeft een, in de basis, meer religieuze insteek (van oorsprong he? de gemiddelde yoga beoefenaar is daar niet zo mee bezig denk ik)
Pilates is een meer beheerste vorm van oefeningen doen om vanuit je powerhouse (je buik en je rug) je lichaam meer in vorm te brengen en meer controle te krijgen over je lichaam. (het is ontwikkeld als programma om te helpen bij revalidatie bijvoorbeeld)
Als je yoga oefeningen (fot's) bekijkt en Pilates zijn er zeker wel veel gelijkenissen vind ik maar wat mij meer bevalt aan pilates is dat het niet zo zeer meditatief gebracht wordt (das mijn ervaring dus met verschillende yogaleraren) en meer als lichaams controle.
En daarvoor moeten we zeker allemaal naar jouw pureflow yoga retreat waar je reclame voor zit te maken?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:35 schreef pureflow het volgende:
Trouwens , er is natuurlijk ongelooflijk veel te vinden op internet , maar uiteindelijk gaat het om het beoefenen ervan en nieti alleen maar lezen erover!
Idd, dit is wel erg spammerig pureflowquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
En daarvoor moeten we zeker allemaal naar jouw pureflow yoga retreat waar je reclame voor zit te maken?
Jaa hallooo he , het is echt een vette retraite . Wat mij betreft doe je het ergens anders in de wereld ofzo , maar het punt is dat ik denk dat deze retreat een goeie start is met surfen enzo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:03 schreef Sylvana het volgende:
Idd, dit is wel erg spammerig pureflow
quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:13 schreef pureflow het volgende:
Je kan van alles proberen wat ik al eerder zei
[..]
Jaa hallooo he , het is echt een vette retraite . Wat mij betreft doe je het ergens anders in de wereld ofzo , maar het punt is dat ik denk dat deze retreat een goeie start is met surfen enzo.
Anyway , ik hoop dat je in ieder geval ergens een retraite gaat doen , maakt mij niet uit waar! Veel succes ermee, ik hoop echt dat je veel gezondheid en geluk in je leven hebt en zal hebben
Ik rol hem idd andersom op danquote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:16 schreef outcast_within het volgende:
Over de mat. Moet ik nog iets speciaals doen om de mat recht te krijgen? Bij het eerste gebruik was hij nogal krommig, dus ik denk ik zal em maar niet terug oprollen.
Of mss andersom oprollen?
Ik leg de oprollende kant naar beneden op de grond. Als je dan gaat zitten, wordt hij vanzelf ontrold.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:16 schreef outcast_within het volgende:
Over de mat. Moet ik nog iets speciaals doen om de mat recht te krijgen? Bij het eerste gebruik was hij nogal krommig, dus ik denk ik zal em maar niet terug oprollen.
Of mss andersom oprollen?
Waarvoor gebruik je die riem en die blokken eigenlijk?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:03 schreef Sylvana het volgende:
Zo, net maar even wat props besteld, want met sommige asana's is het wel handig om een hulpmiddeltje erbij te hebben.
Riem:
[ afbeelding ]
In het paars
[ afbeelding ]
En 2 gewone:
[ afbeelding ]
Oogkussentje:
[ afbeelding ]
Ook in het paars
Past mooi bij de yogamat die ik al heb:
[ afbeelding ]
Mijn yogatas:
[ afbeelding ]
En bij mijn meditatiekussentje:
[ afbeelding ]
Hoezo paars-fan?
dat was ook mijn ervaring ik schrok er eigenlijk van hoe intensief het was, maar wel lekker!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:55 schreef Farenji het volgende:
Ashtanga is wel een pittige variant om mee te beginnen... ik doe het sinds kort ook (twee lessen gehad) en ik vind het best wel zwaar vergeleken met andere varianten. Weinig tot geen ontspanning tussendoor, erg dynamisch en fysiek, elke keer die vinyasa tussendoor, naar voren en achteren springen... aan het eind kun je me wel opvegen. Maar achteraf is het wel erg lekker. Lenig en stabiel word je er zeker van.
Precies!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:30 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het wel lekker (en heb het ook wel nodig) om flink uitgedaagd te worden. Dat is de belangrijkste reden dat ik voor ashtanga heb gekozen. Het is helemaal niet de bedoeling dat yoga makkelijk is, integendeel.
Een riem gebruik je om dieper/verder in een bepaalde positie te kunnen komen, bijvoorbeeld bij een twist of bij de liggende beenstrekker. De blokken gebruik ik vooral als ondersteuning voor mijn rug en nek in bepaalde posities. Maar je kunt ze ook gebruiken als je bijvoorbeeld niet met je armen bij de grond kunt komen. Door je hand(en) dan op een blok te zetten kun je toch een houding doen zonder dat je teveel moet inspannen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik je die riem en die blokken eigenlijk?
Ik heb deze en die is erg fijn ! En nog in de aanbieding ookquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:46 schreef AntiChrist het volgende:
iemand nog een tip voor een goede mat?
Ik heb een tijdje geleden een Manduka ProLite gekocht. Niet goedkoop maar wel een erg mooie, stevige mat, met levenslange garantie. Ziet er ook uit dat ie erg lang meegaat, mijn vorige mat (LoveGeneration Eco 6mm) daar vielen na minder dan een jaar bijna gaten in. De Manduka is wel wat gladder dan de LG en ik merkte dat een bijpassende handdoek wel onmisbaar is, zeker als je veel zweet (en dat doe ik als een otter). Die handdoek geeft meer grip als ie natter wordt, ideaal.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:46 schreef AntiChrist het volgende:
iemand nog een tip voor een goede mat?
die ziet er inderdaad wel ok uit, thx!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden een Manduka ProLite gekocht. Niet goedkoop maar wel een erg mooie, stevige mat, met levenslange garantie. Ziet er ook uit dat ie erg lang meegaat, mijn vorige mat (LoveGeneration Eco 6mm) daar vielen na minder dan een jaar bijna gaten in. De Manduka is wel wat gladder dan de LG en ik merkte dat een bijpassende handdoek wel onmisbaar is, zeker als je veel zweet (en dat doe ik als een otter). Die handdoek geeft meer grip als ie natter wordt, ideaal.
Ik mag vanavond weer. Twee weken weinig gedaan ivm een verzwikte enkel. Dan voel je ook wel dat je er behoefte aan hebtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef eleusis het volgende:
Ik sta zo strak als een plank deze weekMoet echt weer eens yoga-en denk ik...
Het aum symbool!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:03 schreef Sylvana het volgende:
Mijn yogatas:
[ afbeelding ]
Hoezo paars-fan?
Ja, dat ken ik deze week ja, maar dan moet het juist hequote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:03 schreef Copycat het volgende:
Stom carnaval gooit roet in de yogaklas. Deze week geen les en net nu ik het vanwege een stressy klus zo goed kan gebruiken.
Ik mis toch de discipline en de rust om nu even mijn werk te laten en de mat uit te rollen.
Exact mijn vraag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik je die riem en die blokken eigenlijk?
Ik heb die blokken hard nodig. Mijn onderrug is erg stijf en, hoewel het steeds beter gaat, heb ik daardoor in veel houdingen moeite om bij de grond te komen. Zo'n blok zorgt er dan voor dat ik die houding toch uit kan voeren.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Exact mijn vraag.
Sowieso eigenlijk al die spullen vind ik onnodig, het liefst voer ik yoga op het gras/zand uit.
Blokken etc kunnen handig zijn om bepaalde asana's toch te kunnen uitvoeren in aangepaste vorm als je bijv nog niet lenig genoeg bent of als je een blessure of beperking hebt. Bijv als je nog niet de grond raakt in een vooroverbuiging maar toch op de grond wil kunnen steunen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Exact mijn vraag.
Sowieso eigenlijk al die spullen vind ik onnodig, het liefst voer ik yoga op het gras/zand uit.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens; veel asana's kun je niet zomaar in 1 keer doen en moet je langzaam, stap voor stap oefenen. Het is vaak onvermijdelijk om te beginnen met een aangepaste versie, als opstap naar de volledige versie is daar niks mis mee. En dan kunnen hulpmiddelen best handig zijn. Bijvoorbeeld de schorpioen of handstand kun je eerst tegen een muur (ook een hulpmiddel) oefenen. De gedraaide driehoeksasana is vrij lastig als je heupen niet zo los zitten en dan is het een goed begin om die te oefenen met een blok onder je hand. Het doel is dan natuurlijk wel dat je die hulpmiddelen uiteindelijk niet meer nodig hebt, niet dat je er van afhankelijk blijft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:07 schreef Tamashii het volgende:
Oh ik geloof vast dat het beter of fijner is voor sommige mensen, maar ik ben van mening dat als je bepaalde posities niet kunt of mag of wil zonder hulpmiddelen, dat het dan niet goed is. Dat zou hetzelfde zijn als dat je te lang rent en daardoor flauw valt ipv dat je stopt op tijd. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
+1quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens; veel asana's kun je niet zomaar in 1 keer doen en moet je langzaam, stap voor stap oefenen. Het is vaak onvermijdelijk om te beginnen met een aangepaste versie, als opstap naar de volledige versie is daar niks mis mee. En dan kunnen hulpmiddelen best handig zijn. Bijvoorbeeld de schorpioen of handstand kun je eerst tegen een muur (ook een hulpmiddel) oefenen. De gedraaide driehoeksasana is vrij lastig als je heupen niet zo los zitten en dan is het een goed begin om die te oefenen met een blok onder je hand. Het doel is dan natuurlijk wel dat je die hulpmiddelen uiteindelijk niet meer nodig hebt, niet dat je er van afhankelijk blijft.
Klopt idd!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:45 schreef Farenji het volgende:
Als je scoliose hebt dan is trikonasana erg goed; althans dat zegt mijn yogadocente elke keer als we deze asana doen. Ik heb het zelf niet maar kan me daar wat bij voorstellen.
Heel herkenbaar....hoewel ik geen overgewicht heb. Vooral armen, schouders en borstpartij zijn super gedefineerd geworden. Het kruipt nu naar beneden als het warequote:Op donderdag 7 maart 2013 23:40 schreef Seven. het volgende:
Ik merk ineens dat ik spierballen heb nu. Tevens, en dit vind ik een groot pluspunt: steviger tieten!
Als ik een kilootje of 5-10 af zou vallen.. volgens mij heb ik gewoon een retestrak lijf onder mijn overgewicht!!!!
Klinkt bekend... Ik kan niet op 1 been staan. Gewoon echt niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:21 schreef Copycat het volgende:
Duidelijk!
Die blokken liggen ook in 'mijn' yogastudio en vroeg me al af waar ze voor waren.
Flexibiliteit heb ik geen moeite mee, kan met gemak met platte handen en voeten op de grond en mezelf in allerlei bochten wringen. Alleen die balans blijft vaak een uitdaging.
Dat ziet er echt cool uit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:58 schreef Farenji het volgende:
Ben de afgelopen week de schorpioen-asana aan het oefenen. Ik vind dat toch een van de mooiste asana's maar het is ook een verrekt moeilijke. Veel moeilijker dan de hoofdstand of de boog die ik inmiddels wel goed beheers (na veel oefenen). Je hebt heel veel kracht in je schouders/armen nodig, en goede balans en flexibiliteit, zeker als je de volledige variant wil doen:
[ afbeelding ]
Voorlopig hou ik het bij de onderarm-balans, en ik oefen tegen een muur. Dat is al lastig genoeg. Om mijn voeten op mijn hoofd te zetten zie ik nog echt niet gebeuren. Maar ja, er zijn zoveel houdingen die eerst onmogelijk leken en nu binnen mijn bereik liggen, dus ik heb goed vertrouwen dat het me zal lukken. Ooit.
Wat Farenji zegt! Een goede start is zonnegroet A en B leren. Kijk eens op yogaonline.nl en dan bij video's de zonnegroeten zoeken. Van daaruit kan je prima uitbouwen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:37 schreef sophie26 het volgende:
[..]
Dat ziet er echt cool uit.
Ik wil yoga gaan proberen en heb eigenlijk geen flauw idee waar te beginnen. Wil graag thuis beginnen en dan misschien later fysieke lessen volgen. Zijn er nog mensen met tips voor dvd's om te kopen voor beginners? Of youtube video's. Bij bol.com hebben ze alleen al ong 70 dvd's over yoga.
Ben trouwens benieuwd of ik dan nog iets aan mijn 'kracht'training op de sportschool heb. Je moet volgens mij aardig sterk en lenig zijn voor zulke oefeningen.
http://www.youtube.com/user/DrMelissaWest Elke week een nieuwe les en er staan inmiddels al 172 lessen online. Volgende maand krijg ik voor het eerst les in het echt en heb zolang deze filmpjes gevolgd. Ik vond ze iig best okayquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:37 schreef sophie26 het volgende:
[..]
Dat ziet er echt cool uit.
Ik wil yoga gaan proberen en heb eigenlijk geen flauw idee waar te beginnen. Wil graag thuis beginnen en dan misschien later fysieke lessen volgen. Zijn er nog mensen met tips voor dvd's om te kopen voor beginners? Of youtube video's. Bij bol.com hebben ze alleen al ong 70 dvd's over yoga.
Ben trouwens benieuwd of ik dan nog iets aan mijn 'kracht'training op de sportschool heb. Je moet volgens mij aardig sterk en lenig zijn voor zulke oefeningen.
Ik heb nooit poweryoga gedaan maar ik weet dat het een afgeleide is van ashtanga, dat ken ik wel. Het is erg fysiek gericht. Dus verwacht niet veel ohm chanting, pranayama of meditatie, wel veel flow, snelle transities, pittige asana's en veel zweet.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:50 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Schopje!
Volgende week heb ik mijn eerste Poweryoga les! Ik heb al 3 jaar geen lessen meer gevolgd, dus ik heb er véél zin inZijn er mensen met ervaring met Poweryoga? Ik heb namelijk geen idee hoe zo'n les eruit ziet..
Klopt, het zijn allemaal asana's uit de Ashtanga yoga. Maar niet in een specifieke volgorde. Als het goed is is de hele les wel gericht op ademhaling en kijkrichting. Bij elke beweging hoort een in- of uitademing en een kijkrichting. Eigenlijk kan je het beschouwen als een zeer actieve vorm van meditatie.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nooit poweryoga gedaan maar ik weet dat het een afgeleide is van ashtanga, dat ken ik wel. Het is erg fysiek gericht. Dus verwacht niet veel ohm chanting, pranayama of meditatie, wel veel flow, snelle transities, pittige asana's en veel zweet.
Ik zou juist super onrustig en geirriteerd raken van Kundalini. Brrrrr Zweverigquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:24 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Dank jullie voor de antwoorden! Dat fysieke lijkt me wel wat.. De enige yogavorm waar ik ooit les in heb gehad, was Kundalini, en dat is juist heel mentaal, met meditatie, chanten enz. Lijkt me leuk om nu eens met een totaal andere vorm kennis te maken
Kundalini Yoga is best leuk! Het zweverige vond ik erg meevallen, maar ik denk dat dat ook ligt aan de leraar die je hebt. Mijn Kundalini leraar was helemaal niet zo zweverig.quote:Op zondag 14 april 2013 10:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zou juist super onrustig en geirriteerd raken van Kundalini. Brrrrr Zweverig![]()
Leukquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:40 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Woensdag heb ik mijn eerste poweryogales gehad, het was ontzettend leuk!
Het was echt gericht op beginners, en we hebben de zonnegroet geleerd. Die ben ik inmiddels ook alweer twee dagen thuis aan het oefenen.
Vandaag les nummer twee!
Klinkt goed. Je lijf went vanzelf meer aan het ritme.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Beetje, alleen in mijn armen en schouders!
Vandaag na de tweede les wel ontzettend moe, maar (nog) geen spierpijn
Laat ze meedoen, organiseer een yoga lesjequote:Op zaterdag 20 april 2013 10:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Je lijf went vanzelf meer aan het ritme.
Zelf ben ik een weekendje met vrienden. Erg lastig om dan een sessie in te plannen
Haha, had in dit geval geen goed idee geweest. Deze vrienden leven in "the UK" en we zien elkaar veel te weinig. We hadden te veel andere dingen te doen. Maar ik heb vandaag weer even de hele primairy serie gedaanquote:Op maandag 22 april 2013 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Laat ze meedoen, organiseer een yoga lesje
Heb ik een keer gedaan tijdens een weekend weg; maar na een halve zonnegroet hadden sommigen het alweer gezien en kropen ze zuchtend en steunend terug naar hun gemakkelijke stoel... "Ik ben niet lenig genoeg voor yoga!"
Best duur inderdaad. Ik mag niet, ik heb in september al een weekendquote:Op zondag 19 mei 2013 20:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Tip voor de liefhebber:
Op 1 en 2 juni is het Yogafestival in Nijmegen. Er is van alles te doen: Lessen, workshops, lezingen een markt, etc.
http://www.yogafestivalnijmegen.nl/
...het is overigens niet gratis zie ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bikram Yoga lijkt me ook fantastisch! Is het in het begin niet wennen met die hitte? Ik vraag me af of ik zo'n eerste les wel zou volhoudenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:33 schreef Crumpette het volgende:
Hoi allemaal!kom me ook maar even melden hier - ik doe bikram yoga. Heb eigelijk maar weinig andere vormen geprobeerd, maar dat komt ook doordat bikram gewoon heel goed bevalt.
Het is idd wel heftig maar je went er heel snel aan, na een paar lessen is het eigenlijk geen punt meer :-). Ik zou zeggen, gewoon een keer proberen! is er een studio waar je woont?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
[..]
Bikram Yoga lijkt me ook fantastisch! Is het in het begin niet wennen met die hitte? Ik vraag me af of ik zo'n eerste les wel zou volhouden
En over dat yogafestival in Nijmegen: Ik wilde ook gaan, maar nu heb ik geen geld en tijd
is dat de enige oefening die je doet?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:56 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Heb laatst ook besloten wat aan m'n lenigheid te doen, na een aantal jaren krachttraining staan m'n armen een beetje naar binnen gekeert. Sinds een week doe ik dit iedere dag:
Kan al bijna m'n tenen aanraken
ja klopt,.. weet ook niet precies wat ik daarvan moet denken. Of de docententraining in LA, het kan nergens anders! Ik zie wel dat het bijna een religie is voor sommigen, maar voor mij is het gewoon een hele goede workout, en het ontspant me. De ene les "normale" yoga die ik heb gehad binnen mijn opleiding vond ik niet intensief genoeg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:57 schreef Farenji het volgende:
Bikram heeft wel meer controverses... zoals meneer Bikram die zijn reeks van asana's probeert te copyrighten, en ook andere yoga centra hierop aanklaagt. Dat gaat toch een beetje tegen de gedachte van yoga in.
en wat is normale yoga? hatha?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja klopt,.. weet ook niet precies wat ik daarvan moet denken. Of de docententraining in LA, het kan nergens anders! Ik zie wel dat het bijna een religie is voor sommigen, maar voor mij is het gewoon een hele goede workout, en het ontspant me. De ene les "normale" yoga die ik heb gehad binnen mijn opleiding vond ik niet intensief genoeg.
Maar overigens vind ik wel dat dat niet betekent dat mensen die bikram doen, yoga "fout" doeniedereen doet wat hij fijn vindt, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |