abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55996167
Via de zoekfunctie kon ik geen recent yoga-topic vinden, dus ik dacht, ik start er zelf maar één. (Als er al een actief topic is over yoga, dan hoor ik het graag!)

Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen over yoga. Welke vorm van yoga doe je, waarom en waar?

Ik ben zelf sinds korte tijd begonnen met Poweryoga. Verder doe ik nog één keer in de week bodybalance waar ook een aantal yoga-oefeningen in voorkomen. Ik ben het vooral gaan doen om me te ontspannen en omdat ik altijd veel last heb van mijn nek, schouders en rug. Ik vind het echt superleuk en merk dat ik er zowel geestelijk als lichamelijk veel baat bij heb.

Binnenkort wil ik ook graag hatha yoga lessen gaan volgen. Op dit moment doe ik dat thuis met behulp van een aantal yoga-dvd's maar daarbij mis ik de feedback van een leraar/lerares....
  zondag 13 januari 2008 @ 14:41:34 #2
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_55997911
Ik zelf doe al een tijd aan power yoga, dit doe ik thuis aan de hand van een dvd. Ik vind het ontspannend, en na een paar keer het gedaan te hebben merkte ik verbetering in mijn lenigheid, dat stimuleert enorm! Ook is het zacht voor de gewrichten, en aangezien mijn knieën niet de "beste ter wereld" zijn, is dit een prima soort oefeningen om te doen

Bodybalance leek mij ook heel leuk, alleen zie ik het niet zitten om alleen naar een sportschool te gaan. En niemand die ik ken zou dit willen doen, maar wie weet komt het later nog eens
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_55999608
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zelf doe al een tijd aan power yoga, dit doe ik thuis aan de hand van een dvd. Ik vind het ontspannend, en na een paar keer het gedaan te hebben merkte ik verbetering in mijn lenigheid, dat stimuleert enorm! Ook is het zacht voor de gewrichten, en aangezien mijn knieën niet de "beste ter wereld" zijn, is dit een prima soort oefeningen om te doen

Bodybalance leek mij ook heel leuk, alleen zie ik het niet zitten om alleen naar een sportschool te gaan. En niemand die ik ken zou dit willen doen, maar wie weet komt het later nog eens
Vind je het niet lastig dat je als je het met een DVD doet, je nooit 100% zeker weet of je de oefeningen correct uitvoert? Mijn lerares poweryoga corrigeert mij echt regelmatig... en als ze me dan gecorrigeert heeft, weet ik ook meteen waarom...hahaha... dan 'voel' ik de oefening meestal pas echt en wordt het ineens véél moeilijker...

Bodybalance lijkt wel een beetje op Poweryoga. Alleen zitten er ook invloeden van Pilates en Tai Chi in. Ik vind het een leuke aanvullig op de yoga die ik doe, maar het kan het niet vervangen omdat het meer naar sport neigt dan naar ontspanning. Bij sommige yogacentra kan je ook bodybalance doen. Via de website van Less Mills kan je opzoeken waar bij jou in de buurt bodybalance gegeven wordt. Als het je leuk lijkt zou ik zeker een keer een proefles ergens nemen, en de meeste mensen komen er alleen, dus je kan makkelijk in je eentje gaan!
  zondag 13 januari 2008 @ 21:43:06 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56008650
Ja, dat is zeker waar, maar ik vind het erg prettig om het thuis te kunnen doen. Dan kan ik mijn eigen tijden kiezen, en het scheelt een hoop in de kosten (ben student )

Misschien dat ik het toch eens ga proberen, zo'n lesje Het lijkt me al langere tijd erg leuk!
pi_56010906
Het is inderdaad niet goedkoop.... gelukkig ben ik zelf niet meer student, maar ik kan me nog goed de tijd herinneren dat ik dat wel was, en toen kon ik inderdaad ook geen dure yogalessen betalen! Soms hebben ze wel extra 'studenten'korting bij sportscholen enzo....

Ik vind het ook heel fijn om het thuis te doen, lekker als ik er even zin in heb en tijd voor heb. Maar soms dan denk je van een bepaalde oefening dat het makkelijk is en niet veel doet... en meestal is het dan zo dat mijn lerares even mijn arm of been of rug ofzo corrigeert en dan denk ik 'ohhhhh... dàt moet ik dus voelen'... terwijl ik van te voren dacht dat ik het supergoed aan het doen was...hahaha...

Welke DVD gebruik je eigenlijk?
  zondag 13 januari 2008 @ 23:21:15 #6
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56011753
Ja, dat vind ik wel eens naar, omdat je inderdaad niet weet of je helemaal goed staat. Al hebben ze bij de dvd die ik gebruik wel eerst een uitgebreide uitleg van de houdingen, wat je moet doen en wat het doet met je lijf zeg maar. Dat vind ik wel erg prettig.

power yoga
Dit is niet de dvd die ik gebruik, dit is de opvolger zeg maar.

Welke dvd gebruik jij? Nieuwe oefeningen zijn natuurlijk altijd welkom!
pi_56090222
Gisteren weer een les Bodybalance gedaan en vandaag Poweryoga. Ik ben wel erg verkouden en merk dat dat wel vervelend is, zeker als je in een houding staat met je hoofd naar beneden.

Wat vind jij de moeilijkste houding? Ik tot nu toe de 'down-dog'. Ik wist eigenlijk niet goed hoe ik deze oefening moest doen en waar ik de focus moest leggen... Doe jij deze ook?

Ik heb een paar verschillende DVD's, ik weet zo de namen niet.... ik zal ze binnenkort wel even opzoeken.

Niet veel mensen die yoga doen hier trouwens....... jammer...
pi_56109086
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sport die mij kan helpen met mijn nek, rug en schouderklachten en toen kwam ik pilates tegen. Dankzij dit topic kwam ik ook op het idee om dvd's te bestellen! (ik ben ook student )

Ik heb de volgende dvd's besteld : Perfect pilates en wekelijkse pilates workout. Iemand ervaring met deze dvd's?? Ik ben benieuwd of het me gaat helpen en of het me gaat lukken om het vol te houden! (als ik naar de sportschool moet, voel ik me toch meer verplicht om te gaan dan als ik thuis oefeningen ga doen )
pi_56114126
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef rosey het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sport die mij kan helpen met mijn nek, rug en schouderklachten en toen kwam ik pilates tegen. Dankzij dit topic kwam ik ook op het idee om dvd's te bestellen! (ik ben ook student )

Ik heb de volgende dvd's besteld : Perfect pilates en wekelijkse pilates workout. Iemand ervaring met deze dvd's?? Ik ben benieuwd of het me gaat helpen en of het me gaat lukken om het vol te houden! (als ik naar de sportschool moet, voel ik me toch meer verplicht om te gaan dan als ik thuis oefeningen ga doen )
Thuis sporten valt inderdaad niet mee, maar als je niet veel geld hebt om een dure sportschool te betalen dan is het wel een goede optie.
Misschien helpt het om gewoon een vaste tijd met jezelf af te spreken. Bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag om 19.30 uur ofzo. Of doe het, als het kan direct 's ochtend, dan vind ik het altijd makkelijker om mezelf te motiveren, 's avonds ga je toch sneller tv kijken ofzo....

Ik heb verder geen ervaring met pilates. 1 x in de week doe ik Bodybalance en daar zitten dan wel pilates oefeningen bij, deze zijn altijd heel zwaar...hahaha...

Succes in ieder geval!
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:50:07 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56114182
Anders moet je hier een topic van maken met oefeningen, plaatjes, links etc. Ik moet ook iets leniger worden.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_56114433
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:50 schreef LasTeR het volgende:
Anders moet je hier een topic van maken met oefeningen, plaatjes, links etc. Ik moet ook iets leniger worden.
Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!

Waarom 'moet' je leniger worden??
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:01:57 #12
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56114507
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!

Waarom 'moet' je leniger worden??
Omdat ik af en toe hinder ondervind met fitness en ik nogal korte spieren heb.
pi_56114875
Van krachttraining krijg je inderdaad kortere spieren. Ik heb de afgelopen tien jaar ook voornamelijk krachtraining gedaan en nu merk ik met yoga echt wel dat ik véél minder lenig ben dan vroeger....
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:23:20 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56115173
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:14 schreef Sleeve het volgende:
Van krachttraining krijg je inderdaad kortere spieren. Ik heb de afgelopen tien jaar ook voornamelijk krachtraining gedaan en nu merk ik met yoga echt wel dat ik véél minder lenig ben dan vroeger....
Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...
pi_56115275
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:23 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...
Je zou natuurlijk een paar yogalessen kunnen volgen, dan weet je of het iets voor je is. Meestal is de eerste proefles gratis, dus wat houd je tegen?

In het begin is het best ingewikkeld hoor! Maar als je de houdingen een beetje door hebt en elke week weer een beetje vooruitgang ziet dan is het echt heel erg leuk.

Op bol.com kan je redelijk wat yoga-dvd's bestellen. Het nadeel is dan wel dat je geen leraar of lerares hebt die je verteld of je goed doet of niet.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:29:31 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56115376
Zou ik eerder een DVD bestellen aangezien fitness mij al redelijk wat kost als student zijnde haha. Zal maar eens rondkijken.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:31:26 #17
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_56115430
Dat lijkt me ook het nadeel van DVD's inderdaad.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_56115929
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:29 schreef LasTeR het volgende:
Zou ik eerder een DVD bestellen aangezien fitness mij al redelijk wat kost als student zijnde haha. Zal maar eens rondkijken.
Goedkoop is het inderdaad niet. Ik betaal nu 8 euro per les... dat is dus bijna net zoveel als mijn all-inclusive fitnessabonnement (onbeperkt).
Je kan natuurlijk ook als voorbereiding op die DVD een paar (gratis) proeflessen gaan volgen bij verschillende yogaleraren/leraressen. Dan krijg je al een beetje een beter gevoel bij de houdingen....
pi_56116307
ik doe wel eens iets uit een pilates boekje
pi_56116350
rechter plaatje uit de 2e kolom van boven is leuk om te doen uit verveling

donderdag 17 januari 2008 @ 23:00:32 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56116387
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
rechter plaatje uit de 2e kolom van boven is leuk om te doen uit verveling

[ afbeelding ]
Het derde plaatje uit de tweede rij hahaa! Ik weet wel wat die wil doen!
Sorry voor de uitermate puberale reactie.
pi_56116393
je voeten achter je rug vastpakken ook ( middelste rij, 3e plaatje van links)

en 4e rij, linker plaatje doe ik ook wel vaak

en onderste rij 2e en 3e plaatje

is dat allemaal yoga jeetje

o en 1e rij 1e&2e plaatje doe ik ook vaak
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:01:18 #23
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56116410
Ik kan ook echt gewoon niet normaal in de kleermaker zit zitten.
pi_56116472
echt niet? ik kan dan zelfs op mn knieen lopen
mss toch maar een keer een cursus gaan doen

cool
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:04:16 #25
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56116503
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
echt niet? ik kan dan zelfs op mn knieen lopen
mss toch maar een keer een cursus gaan doen

[ afbeelding ]
cool
Kijk dat biedt nou mogelijkheden.
pi_56116524

Hoe vet is dat
pi_56116566

grappig als je dat allemaal kan
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:07:14 #28
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56116594
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[ afbeelding ]
grappig als je dat allemaal kan
Ligt het aan mij of heeft die een ontzettend kleine taille?
pi_56116620
nee gewoon een enorme reet
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:09:45 #30
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56116662
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee gewoon een enorme reet
Biedt ook mogelijkheden. Maar genoeg SC.

Ik ga maar ff rekken ipv yoga.
pi_56116985
quote:
Power Yoga Flow is een zeer intensieve vorm van yoga, waar asana’s zonder stoppen in een energetisch ‘flow’ verbonden worden. Power Yoga Flow is afgeleid van Ashtanga yoga, een traditionele vorm van yoga die ongeveer 5000 jaar oud is. Deze dynamische vorm van yoga is rond 1970 door David Williams naar het westen gebracht.

Het verschil tussen Power Yoga Flow en Ashtanga Yoga is de duur van de serie. Power Yoga Flow is een verkorte en aangepaste versie van de primary en secondary series van Ashtanga Yoga.

Power Yoga Flow:

* oefent en vormt elke spier
* verbetert de conditie
* maakt het lichaam strakker, jonger en leniger
* reinigt het lichaam door afvalstoffen te elimineren
* verbetert de lichaamshouding

En dit is maar het topje van de ijsberg …

De Power Yoga flow werkt dieper op je in en schept mentale veerkracht en balans in het leven. Er goed uitzien is niet het belangrijkste, je goed in je vel voelen helpt je pas vooruit! Niet te verwonderen dat celebrities zoals Jennifer Lopez, Madonna, en Sting gepassioneerd zijn door Power Yoga.

Power Yoga Flow verandert je leven en dit hoef je niet zomaar aan te nemen … ervaar het zelf!
bron

Ik vind het wel interessant allemaal. Alleen heb ik er zelf het geduld niet voor.
pi_56118952
haha jeetje wat een ontzettend lenige mensen! Zo ben ik helemaal niet, ik heb ook te korte spieren en vaker last van gewrichten enzo! Ik had ook begrepen dat pilates wel een "softere" manier was om spieren te trainen dan andere sporten, maar als ik zo die plaatjes zie! haha

Maar inderdaad Sleeve zodra de dvd's binnen zijn ga ik proberen om 's ochtends wat aan pilates te doen, dat werkt beter dan 's avonds denk ik
pi_56120995
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:43 schreef rosey het volgende:
haha jeetje wat een ontzettend lenige mensen! Zo ben ik helemaal niet, ik heb ook te korte spieren en vaker last van gewrichten enzo! Ik had ook begrepen dat pilates wel een "softere" manier was om spieren te trainen dan andere sporten, maar als ik zo die plaatjes zie! haha

Maar inderdaad Sleeve zodra de dvd's binnen zijn ga ik proberen om 's ochtends wat aan pilates te doen, dat werkt beter dan 's avonds denk ik
Je hóeft ook niet zo ontzettend lenig te zijn voor yoga! Dat is een misvatting die veel mensen hebben doordat je op plaatjes natuurlijk altijd mensen ziet die zich op allerlei ingewikkelde manieren dubbel kunnen vouwen.... Wat je vaak niet ziet is dat deze mensen dit ook niet konden toen ze jaren geleden begonnen met yoga.
Het doel van yoga is eigenlijk ook niet zo zeer het lenig worden (al kan je dit natuurlijk zelf wel als doel stellen) maar juist de ontspanning en alles kunnen laten gaan....
pi_56121000
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:21 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

bron

Ik vind het wel interessant allemaal. Alleen heb ik er zelf het geduld niet voor.
Het geduld er niet voor, hoe bedoel je dat?
pi_56566081
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
pi_56575843
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is voor mij ook een reden om les te nemen! Je kan tenslotte zelf vaak niet zien of je de houding op de juiste manier uitvoert... Helaas heeft alleen niet iedereen het geld natuurlijk om lessen te betalen... ik betaal zelf 8 euro per keer en vind dat behoorlijk prijzig.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:57:35 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56579499
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinken

Het is ook duur, vind ik. Ik betaal 9 euro per les. Gelukkig wel echt per les, dus redelijk vrijblijvend. Ik sla dan ook regelmatig een week over als het niet zo uitkomt. En doe het toch vooral thuis maar de lessen zijn echt wel goed en handig.

Je hoeft er inderdaad niet lenig voor te zijn, ik zat zelfs helemaal op slot toen ik voor het eerst ging. Maar dat is echt een stuk minder geworden. De oefeningen doen hun werk, zoals ze dan zeggen. Maar het is wel zo. Yoga is tof.
Ik ben overigens ook een keer naar een poweryoga les geweest in de sportschool en dat was echt heel anders vond ik. Daar heb je niet zo veel geduld voor nodig....

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 07-02-2008 12:06:32 ]
pi_56618668
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:57 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinken

Het is ook duur, vind ik. Ik betaal 9 euro per les. Gelukkig wel echt per les, dus redelijk vrijblijvend. Ik sla dan ook regelmatig een week over als het niet zo uitkomt. En doe het toch vooral thuis maar de lessen zijn echt wel goed en handig.

Je hoeft er inderdaad niet lenig voor te zijn, ik zat zelfs helemaal op slot toen ik voor het eerst ging. Maar dat is echt een stuk minder geworden. De oefeningen doen hun werk, zoals ze dan zeggen. Maar het is wel zo. Yoga is tof.
Ik ben overigens ook een keer naar een poweryoga les geweest in de sportschool en dat was echt heel anders vond ik. Daar heb je niet zo veel geduld voor nodig....
Ik betaal inderdaad ook 9 euro als ik per les betaal, en 8 euro als ik ineens 10 lessen koop, maar dan moet ik wel elke week gaan. Als je het vergelijkt met een onbeperkt abonnement bij een luxe sportschool is het echt wel duur. Maar ik heb het er wel voor over omdat het gewoon inderdaad echt werkt.

Ik ga binnenkort ook hatha yoga doen ipv poweryoga omdat ik voorlopig niet meer kan op de dag dat poweryoga wordt gegeven... ik ben benieuwd of dat me ook zo goed of misschien wel beter bevalt......
pi_56619665
Ik moet zeggen dat dit er echt cool uit ziet: http://youtube.com/watch?v=Hu9Sq1RvuoA

En Kungfu Vs Yoga
http://youtube.com/watch?v=FrYlNNy929Y
pi_56620054
Ik doe nu ruim een jaar hathayoga.
Maar ik moet zeggen anders dan dat het fijn is om een soort van "sport" te doen, doet het me weinig.
Dan lig/zit/sta ik daar en legt de leraar uit hoe het moet, wat ik moet doen en dat lukt dan voor geen meter. Dan komt hij helpen en duwt/trekt me zonder problemen in de juiste houding. En dan denk ik jaaahaaa das leuk, maar dat moet ik zelf ook kunnen....'

Maar goed, ik heb over het algemeen geen idee wat ik met mijn eigen lijf aanmoet, dus het ligt meer aan mn eigen lijf dan aan de yoga.

Ik krijg overigens na afloop geen thee! Maar ik betaal dan ook maar 25 euro per maand.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:08:18 #41
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56628745
Merk je helemaal geen vooruitgang dan?
Misschien moet je vragen of de docent je niet meer wil helpen? Of in ieder geval je niet in de juiste houding moet zetten maar in plaats daarvan aanwijzingen geven? Hier wordt het volgens mij sowieso niet gedaan. Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als er aan me gezeten werd en ik heb echt wel gedoe met m'n lijf maar hier heb ik toch wel wat aan. Dus het hoeft niet eens aan jou te liggen......Dat met die thee, da's dan wel weer echt lullig
pi_56652641
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe nu ruim een jaar hathayoga.
Maar ik moet zeggen anders dan dat het fijn is om een soort van "sport" te doen, doet het me weinig.
Dan lig/zit/sta ik daar en legt de leraar uit hoe het moet, wat ik moet doen en dat lukt dan voor geen meter. Dan komt hij helpen en duwt/trekt me zonder problemen in de juiste houding. En dan denk ik jaaahaaa das leuk, maar dat moet ik zelf ook kunnen....'

Maar goed, ik heb over het algemeen geen idee wat ik met mijn eigen lijf aanmoet, dus het ligt meer aan mn eigen lijf dan aan de yoga.

Ik krijg overigens na afloop geen thee! Maar ik betaal dan ook maar 25 euro per maand.
Is het ook niet beter geworden in dat jaar?
Bepaalde oefeningen worden toch regelmatig herhaald, kan je je dan ook niet herinneren wat je bij een bepaalde oefening moest doen?
Mijn yogadocente corrigeert me ook regelmatig, maar dat zijn dan kleine correcties waardoor de houding nèt iets zwaarder of moeilijker wordt.
Legt jouw docent dan heel slecht uit wat de bedoeling is ofzo?
pi_56705530
Vandaag weer 10 keer de downward facing dog doen
pi_56707944
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:33 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Is het ook niet beter geworden in dat jaar?
Bepaalde oefeningen worden toch regelmatig herhaald, kan je je dan ook niet herinneren wat je bij een bepaalde oefening moest doen?
Mijn yogadocente corrigeert me ook regelmatig, maar dat zijn dan kleine correcties waardoor de houding nèt iets zwaarder of moeilijker wordt.
Legt jouw docent dan heel slecht uit wat de bedoeling is ofzo?
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:08 schreef Luchtbel het volgende:
Merk je helemaal geen vooruitgang dan?
Misschien moet je vragen of de docent je niet meer wil helpen? Of in ieder geval je niet in de juiste houding moet zetten maar in plaats daarvan aanwijzingen geven? Hier wordt het volgens mij sowieso niet gedaan. Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als er aan me gezeten werd en ik heb echt wel gedoe met m'n lijf maar hier heb ik toch wel wat aan. Dus het hoeft niet eens aan jou te liggen......Dat met die thee, da's dan wel weer echt lullig

Mwaaah ik merk wel wat voortuitgang hoor. En het ligt ook echt niet aan de docent. Hij legt het altijd heel helder uit en soms "duwt" hij je in een bepaalde houding, zodat je voelt wat de bedoeling is. Andere keren geeft hij alleen aanwijzingen, of raakt hij de plek aan waar het anders moet zeg maar, zonder dat hij je daarmee echt in de houding duwt, gewoon als aanwijzing.

Ik mis gewoon een soort van steekje in de verbinding naar mn lijf. Ik ben gewoon een stijve hark. Het duurt heel lang voor het kwartje valt.

De ene keer gaat het beter dan de andere keer, voornamelijk afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit. Als ik slecht in mijn vel zit is het helemaal lastig die klik met mijn lijf te vinden zeg maar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_56720183
Wil waarschijnlijk met een vriendinnetje "op" yoga gaan... Maar welke variant kun je dan het beste nemen? Wij zijn beide al vrij sportief/lening met conditie en kracht Dus om tussen de oudjes te liggen zie ik dan niet zo zitten (Sorry )

Zag hier 1 mooie yoga zaal maar wel 11 euro per les En ik doe ook al een andere sport dus dat wordt een beetje.. duur !
pi_56720830
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wil waarschijnlijk met een vriendinnetje "op" yoga gaan... Maar welke variant kun je dan het beste nemen? Wij zijn beide al vrij sportief/lening met conditie en kracht Dus om tussen de oudjes te liggen zie ik dan niet zo zitten (Sorry )

Zag hier 1 mooie yoga zaal maar wel 11 euro per les En ik doe ook al een andere sport dus dat wordt een beetje.. duur !
Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....
Kijk en vraag gewoon even goed rond in je omgeving!

Je kan ook kijken of er in de buurt Bodybalance wordt gegeven, dat is een combinatie van Yoga, Tai Chi en Pilates en ook heel leuk!

Wel even laten weten wat je bent gaan doen en hoe het bevalt hè?
pi_56720914
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

Mwaaah ik merk wel wat voortuitgang hoor. En het ligt ook echt niet aan de docent. Hij legt het altijd heel helder uit en soms "duwt" hij je in een bepaalde houding, zodat je voelt wat de bedoeling is. Andere keren geeft hij alleen aanwijzingen, of raakt hij de plek aan waar het anders moet zeg maar, zonder dat hij je daarmee echt in de houding duwt, gewoon als aanwijzing.

Ik mis gewoon een soort van steekje in de verbinding naar mn lijf. Ik ben gewoon een stijve hark. Het duurt heel lang voor het kwartje valt.

De ene keer gaat het beter dan de andere keer, voornamelijk afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit. Als ik slecht in mijn vel zit is het helemaal lastig die klik met mijn lijf te vinden zeg maar.
Dat je docent je af en toe een 'duwtje in de juiste richting' geeft lijkt me vrij normaal hoor! Als je half op de kop staat is het tenslotte moeilijk om te zien of je het wel goed doet.....
Ik denk ook niet dat hiet iets te maken heeft met een 'stijve hark' zijn, want ik ben best lenig en word ook gecorrigeerd door mijn docente.

Het is bij mij ook zo dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. Ik merk erg goed dat wanneer ik gestressed ben en loop te piekeren tijdens de les over vanalles en nog wat het me gewoon niet lukt. Zeker bij de balansoefeningen val ik dan direct om. Soms kan ik juist wel erg goed mijn gedachten 'uit zetten' en dan gaat het super. En volgens mij is dat nu juist waar het om gaat, leren af en toe je gedachten stop te zetten en 100% met jezelf en je lichaam bezig zijn.
pi_56723944
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:12 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....
Kijk en vraag gewoon even goed rond in je omgeving!

Je kan ook kijken of er in de buurt Bodybalance wordt gegeven, dat is een combinatie van Yoga, Tai Chi en Pilates en ook heel leuk!

Wel even laten weten wat je bent gaan doen en hoe het bevalt hè?
Ja ga zeker rondkijken!
Bodybalance heb ik al eens gedaan en ik viel bijna in slaap
pi_56727295
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja ga zeker rondkijken!
Bodybalance heb ik al eens gedaan en ik viel bijna in slaap
Viel je de hele les bijna in slaap, of alleen bij de eindontspanning?

Als je de hele les saai vond weet ik niet of yoga wel iets voor je is.... dan zou ik zeker geen hatha yoga gaan doen maar Poweryoga... al lijkt dat redelijk veel op Bodybalance hoor!
pi_56727372
Ik viel in slaap omdat de oefeningen zo makkelijk waren Niet echt een uitdaging
Eindonstspanning vond ik wel relaxt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')