Vind je het niet lastig dat je als je het met een DVD doet, je nooit 100% zeker weet of je de oefeningen correct uitvoert? Mijn lerares poweryoga corrigeert mij echt regelmatig... en als ze me dan gecorrigeert heeft, weet ik ook meteen waarom...hahaha... dan 'voel' ik de oefening meestal pas echt en wordt het ineens véél moeilijker...quote:Op zondag 13 januari 2008 14:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zelf doe al een tijd aan power yoga, dit doe ik thuis aan de hand van een dvd. Ik vind het ontspannend, en na een paar keer het gedaan te hebben merkte ik verbetering in mijn lenigheid, dat stimuleert enorm! Ook is het zacht voor de gewrichten, en aangezien mijn knieën niet de "beste ter wereld" zijn, is dit een prima soort oefeningen om te doen
Bodybalance leek mij ook heel leuk, alleen zie ik het niet zitten om alleen naar een sportschool te gaan. En niemand die ik ken zou dit willen doen, maar wie weet komt het later nog eens
Thuis sporten valt inderdaad niet mee, maar als je niet veel geld hebt om een dure sportschool te betalen dan is het wel een goede optie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef rosey het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sport die mij kan helpen met mijn nek, rug en schouderklachten en toen kwam ik pilates tegen. Dankzij dit topic kwam ik ook op het idee om dvd's te bestellen! (ik ben ook student)
Ik heb de volgende dvd's besteld : Perfect pilates en wekelijkse pilates workout. Iemand ervaring met deze dvd's?? Ik ben benieuwd of het me gaat helpen en of het me gaat lukken om het vol te houden! (als ik naar de sportschool moet, voel ik me toch meer verplicht om te gaan dan als ik thuis oefeningen ga doen)
Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:50 schreef LasTeR het volgende:
Anders moet je hier een topic van maken met oefeningen, plaatjes, links etc. Ik moet ook iets leniger worden.
Omdat ik af en toe hinder ondervind met fitness en ik nogal korte spieren heb.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Als je leuke links hebt dan kan je ze natuurlijk altijd hier in het topic posten!
Waarom 'moet' je leniger worden??
Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:14 schreef Sleeve het volgende:
Van krachttraining krijg je inderdaad kortere spieren. Ik heb de afgelopen tien jaar ook voornamelijk krachtraining gedaan en nu merk ik met yoga echt wel dat ik véél minder lenig ben dan vroeger....
Je zou natuurlijk een paar yogalessen kunnen volgen, dan weet je of het iets voor je is. Meestal is de eerste proefles gratis, dus wat houd je tegen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:23 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al kortere spieren en als ik langere afstanden wil hardlopen/fietsen krijg ik al sneller last...
Goedkoop is het inderdaad niet. Ik betaal nu 8 euro per les... dat is dus bijna net zoveel als mijn all-inclusive fitnessabonnement (onbeperkt).quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:29 schreef LasTeR het volgende:
Zou ik eerder een DVD bestellen aangezien fitness mij al redelijk wat kost als student zijnde haha. Zal maar eens rondkijken.
Het derde plaatje uit de tweede rij hahaa! Ik weet wel wat die wil doen!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
rechter plaatje uit de 2e kolom van boven is leuk om te doen uit verveling
[ afbeelding ]
Kijk dat biedt nou mogelijkheden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
echt niet? ik kan dan zelfs op mn knieen lopen
mss toch maar een keer een cursus gaan doen
[ afbeelding ]
cool
Ligt het aan mij of heeft die een ontzettend kleine taille?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[ afbeelding ]
grappig als je dat allemaal kan![]()
Biedt ook mogelijkheden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee gewoon een enorme reet
bronquote:Power Yoga Flow is een zeer intensieve vorm van yoga, waar asana’s zonder stoppen in een energetisch ‘flow’ verbonden worden. Power Yoga Flow is afgeleid van Ashtanga yoga, een traditionele vorm van yoga die ongeveer 5000 jaar oud is. Deze dynamische vorm van yoga is rond 1970 door David Williams naar het westen gebracht.
Het verschil tussen Power Yoga Flow en Ashtanga Yoga is de duur van de serie. Power Yoga Flow is een verkorte en aangepaste versie van de primary en secondary series van Ashtanga Yoga.
Power Yoga Flow:
* oefent en vormt elke spier
* verbetert de conditie
* maakt het lichaam strakker, jonger en leniger
* reinigt het lichaam door afvalstoffen te elimineren
* verbetert de lichaamshouding
En dit is maar het topje van de ijsberg …
De Power Yoga flow werkt dieper op je in en schept mentale veerkracht en balans in het leven. Er goed uitzien is niet het belangrijkste, je goed in je vel voelen helpt je pas vooruit! Niet te verwonderen dat celebrities zoals Jennifer Lopez, Madonna, en Sting gepassioneerd zijn door Power Yoga.
Power Yoga Flow verandert je leven en dit hoef je niet zomaar aan te nemen … ervaar het zelf!
Je hóeft ook niet zo ontzettend lenig te zijn voor yoga! Dat is een misvatting die veel mensen hebben doordat je op plaatjes natuurlijk altijd mensen ziet die zich op allerlei ingewikkelde manieren dubbel kunnen vouwen.... Wat je vaak niet ziet is dat deze mensen dit ook niet konden toen ze jaren geleden begonnen met yoga.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:43 schreef rosey het volgende:
haha jeetje wat een ontzettend lenige mensen! Zo ben ik helemaal niet, ik heb ook te korte spieren en vaker last van gewrichten enzo! Ik had ook begrepen dat pilates wel een "softere" manier was om spieren te trainen dan andere sporten, maar als ik zo die plaatjes zie! haha
Maar inderdaad Sleeve zodra de dvd's binnen zijn ga ik proberen om 's ochtends wat aan pilates te doen, dat werkt beter dan 's avonds denk ik
Het geduld er niet voor, hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:21 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
bron
Ik vind het wel interessant allemaal. Alleen heb ik er zelf het geduld niet voor.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is voor mij ook een reden om les te nemen! Je kan tenslotte zelf vaak niet zien of je de houding op de juiste manier uitvoert... Helaas heeft alleen niet iedereen het geld natuurlijk om lessen te betalen... ik betaal zelf 8 euro per keer en vind dat behoorlijk prijzig.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinkenquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:34 schreef SharkPB het volgende:
Ik doe nu ongeveer 4 maanden aan yoga en het bevalt goed. Maar ik raad het wel aan om les te nemen. Wie moet je anders corrigeren! Namasté!
Ik betaal inderdaad ook 9 euro als ik per les betaal, en 8 euro als ik ineens 10 lessen koop, maar dan moet ik wel elke week gaan. Als je het vergelijkt met een onbeperkt abonnement bij een luxe sportschool is het echt wel duur. Maar ik heb het er wel voor over omdat het gewoon inderdaad echt werkt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:57 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
en met wie moet je anders naderhand een kopje thee drinken![]()
Het is ook duur, vind ik. Ik betaal 9 euro per les. Gelukkig wel echt per les, dus redelijk vrijblijvend. Ik sla dan ook regelmatig een week over als het niet zo uitkomt. En doe het toch vooral thuis maar de lessen zijn echt wel goed en handig.
Je hoeft er inderdaad niet lenig voor te zijn, ik zat zelfs helemaal op slot toen ik voor het eerst ging. Maar dat is echt een stuk minder geworden. De oefeningen doen hun werk, zoals ze dan zeggen. Maar het is wel zo. Yoga is tof.
Ik ben overigens ook een keer naar een poweryoga les geweest in de sportschool en dat was echt heel anders vond ik. Daar heb je niet zo veel geduld voor nodig....
Is het ook niet beter geworden in dat jaar?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe nu ruim een jaar hathayoga.
Maar ik moet zeggen anders dan dat het fijn is om een soort van "sport" te doen, doet het me weinig.
Dan lig/zit/sta ik daar en legt de leraar uit hoe het moet, wat ik moet doen en dat lukt dan voor geen meter. Dan komt hij helpen en duwt/trekt me zonder problemen in de juiste houding. En dan denk ik jaaahaaa das leuk, maar dat moet ik zelf ook kunnen....'
Maar goed, ik heb over het algemeen geen idee wat ik met mijn eigen lijf aanmoet, dus het ligt meer aan mn eigen lijf dan aan de yoga.
Ik krijg overigens na afloop geen thee! Maar ik betaal dan ook maar 25 euro per maand.
quote:Op zondag 10 februari 2008 21:33 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Is het ook niet beter geworden in dat jaar?
Bepaalde oefeningen worden toch regelmatig herhaald, kan je je dan ook niet herinneren wat je bij een bepaalde oefening moest doen?
Mijn yogadocente corrigeert me ook regelmatig, maar dat zijn dan kleine correcties waardoor de houding nèt iets zwaarder of moeilijker wordt.
Legt jouw docent dan heel slecht uit wat de bedoeling is ofzo?
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:08 schreef Luchtbel het volgende:
Merk je helemaal geen vooruitgang dan?
Misschien moet je vragen of de docent je niet meer wil helpen? Of in ieder geval je niet in de juiste houding moet zetten maar in plaats daarvan aanwijzingen geven? Hier wordt het volgens mij sowieso niet gedaan. Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als er aan me gezeten werd en ik heb echt wel gedoe met m'n lijf maar hier heb ik toch wel wat aan. Dus het hoeft niet eens aan jou te liggen......Dat met die thee, da's dan wel weer echt lullig
Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wil waarschijnlijk met een vriendinnetje "op" yoga gaan... Maar welke variant kun je dan het beste nemen? Wij zijn beide al vrij sportief/lening met conditie en krachtDus om tussen de oudjes te liggen zie ik dan niet zo zitten (Sorry
)
Zag hier 1 mooie yoga zaal maar wel 11 euro per lesEn ik doe ook al een andere sport dus dat wordt een beetje.. duur !
Dat je docent je af en toe een 'duwtje in de juiste richting' geeft lijkt me vrij normaal hoor! Als je half op de kop staat is het tenslotte moeilijk om te zien of je het wel goed doet.....quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
Mwaaah ik merk wel wat voortuitgang hoor. En het ligt ook echt niet aan de docent. Hij legt het altijd heel helder uit en soms "duwt" hij je in een bepaalde houding, zodat je voelt wat de bedoeling is. Andere keren geeft hij alleen aanwijzingen, of raakt hij de plek aan waar het anders moet zeg maar, zonder dat hij je daarmee echt in de houding duwt, gewoon als aanwijzing.
Ik mis gewoon een soort van steekje in de verbinding naar mn lijf. Ik ben gewoon een stijve hark. Het duurt heel lang voor het kwartje valt.
De ene keer gaat het beter dan de andere keer, voornamelijk afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit. Als ik slecht in mijn vel zit is het helemaal lastig die klik met mijn lijf te vinden zeg maar.
Ja ga zeker rondkijken!quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:12 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Als ik jullie was zou ik voor hatha yoga of poweryoga kiezen. Maar dan nog kan je het treffen dat je tussen de oudjes ligt. Ik heb ongeveer 4 proeflessen genomen bij verschillende yogainstructeurs voordat ik iets vond dat me beviel. De eerste paar keer lag ik ook steeds tussen de bejaarden en viel ik soms bijna in slaap....
Kijk en vraag gewoon even goed rond in je omgeving!
Je kan ook kijken of er in de buurt Bodybalance wordt gegeven, dat is een combinatie van Yoga, Tai Chi en Pilates en ook heel leuk!
Wel even laten weten wat je bent gaan doen en hoe het bevalt hè?
Viel je de hele les bijna in slaap, of alleen bij de eindontspanning?quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ga zeker rondkijken!
Bodybalance heb ik al eens gedaan en ik viel bijna in slaap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |